abonnement Unibet Coolblue
pi_179539346


Crowdfunding is hot! In 2017 is in Nederland 223 miljoen euro opgehaald middels crowdfunding. Dat betekent opnieuw flinke groei van het fenomeen ten opzichte van het voorgaande jaar, toen de teller nog bleef steken op 170 miljoen euro. Crowdfunding maakte vorig jaar de realisatie van meer dan 4800 projecten en ondernemingsplannen mogelijk. En dat in een jaar dat crowdfunding ook onder een vergrootglas is komen te liggen omdat de risico's onderschat werden.

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald.

Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Crowdfundingplatformen leningen
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Funding Circle (FNC), leningen voor MKB.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
Samen In Geld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Horeca Crowdfunding Nederland (HCN), leningen voor horeca.
Investormatch (IVM), kosteloos investeren in MKB projecten.
Waarde voor je Geld (WvjG), leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
Capital Circle (CC), leningen voor MKB.
Crowdestate (CET), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
All4funding (A4F), inspirerend investeren
Lendahand (LDH), opkomende economieën met rentes van tussen 3 - 6%.
Knab crowdfunding (KNAB), investeren met een knab bankrekening
Duurzaam Investeren, combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
Bouwaandeel (BAD), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
New Funding, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Crowd About Now (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
Crowdpartners, investeren in het mkb
Crowdbricks, investeren in onroerend goed
NPEX, handel in aandelen en obligaties van MKB-bedrijven.
Zonnepanelen Delen, investeren in ZonneDelen van collectieve zonne-energieprojecten.
One Planet Crowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
Green Crowd, markt plaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten.
Voordegroei, leningen voor MKB.
Lenderspender, peer-to-peer lending
Lendico, kredieten MKB.
Aygo!Dutch (AGD), leningen voor MKB.

Resultaten crowdfundingplatformen
Via onderstaande links zijn de rapportages van de crowdfundingplatforms te raadplegen.
Geldvoorelkaar
Collin Crowdfund
Funding Circle
Kapitaal Op Maat
Lendahand
Investormatch
Horeca Crowdfunding Nederland
Crowd About Now
Knab Crowdfunding
Capital Circle
Oneplanetcrowd
The Dutch Deal
Voordegroei

Exitstrategieën platformen
Collin Crowdfund
Funding Circle
Kapitaal op Maat
Samen in Geld
Horeca Crowdfunding Nederland
Waarde voor je Geld
Investormatch

Scorings-matrix exit/continuïteitsstrategie van CF platformen per 11-12-2017:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
E-mail alerts
Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een service die nieuwe projecten bijhoudt en een alert stuurt per @mail.

Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" en/of "fnc" naar subscribe@crowdfundmailer.nl.
Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.

Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" en/of "fnc" naar unsubscribe@crowdfundmailer.nl.
Krijg je liever een melding via telegram, ga dan naar https://telegram.me/crowdfund

Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Projecten met problemen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_179539525
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 15:45 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Kwestie van risicoafweging. Zelfs schijf 4 van SIG vind ik op dit moment nog zekerder dan projecten bij CCF en KOM. En dan is 6.5% een leuke rente.
Daarnaast zijn er 3 personen hoofdelijke aansprakelijk, waarbij er ook ander vermogen aanwezig is om de lening terug te betalen.
Zo denk ik ook. Als iemand 9 verhuurpanden heeft dan moet het toch wel erg mislopen als je daar niets van terug ziet.
pi_179539631
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 14:13 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dit HCN project ziet er aardig uit. Blijft natuurlijk wel een starter op die locatie, maar gelezen de ervaring van de ondernemer met het opzetten van 8 nieuwe zaken zou het moeten lukken. Bovendien lees ik dat ze nog steeds twee andere horeca zaken exploiteert . Dus er moet ook wel wat rek in zitten als het een beetje tegen zit.
Mee eens.
Ik twijfelde nog even tussen 250 en 500 euro maar de incentive trok me over de streep om het laatste te doen.
Pecunia non olet
pi_179539671
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 15:54 schreef Red_arrow het volgende:

[..]

Zo denk ik ook. Als iemand 9 verhuurpanden heeft dan moet het toch wel erg mislopen als je daar niets van terug ziet.
Ja maar het is allemaal vastgoed dus heel eenzijdig. Als de vastgoedmarkt in elkaar dondert (gebeurt af en toe) dan smelt het eigen vermogen weg als sneeuw voor de zon. Ik hou het op schijf 1.

Was trouwens een hele dure week deze week (2x CCF, 1x HCN, 1x SIG) :)
Pecunia non olet
pi_179539695
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 14:13 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Dit HCN project ziet er aardig uit. Blijft natuurlijk wel een starter op die locatie, maar gelezen de ervaring van de ondernemer met het opzetten van 8 nieuwe zaken zou het moeten lukken. Bovendien lees ik dat ze nog steeds twee andere horeca zaken exploiteert . Dus er moet ook wel wat rek in zitten als het een beetje tegen zit.
De lokatie lijkt me ook kansrijk. Leidsche Rijn is zo ondertussen bijna een stad op zich, en er is nog relatief weinig horeca.
pi_179539858
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 16:02 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ja maar het is allemaal vastgoed dus heel eenzijdig. Als de vastgoedmarkt in elkaar dondert (gebeurt af en toe) dan smelt het eigen vermogen weg als sneeuw voor de zon. Ik hou het op schijf 1.

Was trouwens een hele dure week deze week (2x CCF, 1x HCN, 1x SIG) :)
Dat klopt, maar de huurinkomsten (nog) niet. En bij 80% financiering kun je nog wel een dipje in de vastgoedmarkt hebben voordat de verkoopprijs minder waard is dan de lening (zolang er niet noodgedwongen verkocht hoeft te worden maakt de waarde ook niet echt uit). Ik durf dat risico wel te nemen, in het geval van Gouda hebben beide personen ook nog een full time baan en we hebben David nog. Dan moet er wel heel veel mislopen.
pi_179540065
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 16:10 schreef Red_arrow het volgende:

[..]

Dat klopt, maar de huurinkomsten (nog) niet. En bij 80% financiering kun je nog wel een dipje in de vastgoedmarkt hebben voordat de verkoopprijs minder waard is dan de lening (zolang er niet noodgedwongen verkocht hoeft te worden maakt de waarde ook niet echt uit). Ik durf dat risico wel te nemen, in het geval van Gouda hebben beide personen ook nog een full time baan en we hebben David nog. Dan moet er wel heel veel mislopen.
Die David werkt alleen maar met geleend geld en geld van zijn investeerders daar is volgens mij geen cent te halen.
Ik neem project Gouda overigens wel mee (schijf 1) maar zie David meer als een probleem dan als iets positiefs.
pi_179540198
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 16:19 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Die David werkt alleen maar met geleend geld en geld van zijn investeerders daar is volgens mij geen cent te halen.
Ik neem project Gouda overigens wel mee (schijf 1) maar zie David meer als een probleem dan als iets positiefs.
Helemaal mee eens, ik blijf voortaan weg bij alle projecten van David Law. Naar mijn smaak wordt het vastgoed te zwaar geleveraged waarmee de afhankelijkheid van marktontwikkelingen veel te groot wordt. Het is niet voor niets dat de meeste banken niet happig zijn beleggingswoningen te financieren met bijna geen eigen inbreng.
pi_179540262
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 16:19 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Die David werkt alleen maar met geleend geld en geld van zijn investeerders daar is volgens mij geen cent te halen.
Ik neem project Gouda overigens wel mee (schijf 1) maar zie David meer als een probleem dan als iets positiefs.
Ik heb er ook zo mijn bedenkingen bij. Wanneer ik bij SiG investeer is dat primair op basis van de kwaliteit van het specifieke onderpand. Hier krijg ik het idee dat je eigenlijk meer investeert in het business plan van Dhr. Law. Misschien niets mis mee, maar het past niet bij mij.
pi_179540786
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 16:03 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

De lokatie lijkt me ook kansrijk. Leidsche Rijn is zo ondertussen bijna een stad op zich, en er is nog relatief weinig horeca.
Pas wel op dat ze in een duur nieuwbouw gebouw zit op een A-locatie.
De huren zullen hoog zijn.
pi_179540839
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 16:26 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, ik blijf voortaan weg bij alle projecten van David Law. Naar mijn smaak wordt het vastgoed te zwaar geleveraged waarmee de afhankelijkheid van marktontwikkelingen veel te groot wordt. Het is niet voor niets dat de meeste banken niet happig zijn beleggingswoningen te financieren met bijna geen eigen inbreng.
Ik ben het met jullie beide eens. Ik blijf ook voortaan weg bij David Law. Het geeft (met zijn site en interview in gedachte) een nare smaak.
Het zou me eerlijk gezegd niets verbazen als hij gevlogen blijkt te zijn op het moment dat alles instort en zijn partners in de shit achterlaat.
pi_179541321
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 16:48 schreef jsuijker het volgende:

[..]

Ik ben het met jullie beide eens. Ik blijf ook voortaan weg bij David Law. Het geeft (met zijn site en interview in gedachte) een nare smaak.
Het zou me eerlijk gezegd niets verbazen als hij gevlogen blijkt te zijn op het moment dat alles instort en zijn partners in de shit achterlaat.
Ik heb in 1 project geïnvesteerd van David Law en vanwege de door jullie genoemde redenen blijf ik voortaan ook weg van projecten van David Law.
  vrijdag 1 juni 2018 @ 17:14:21 #13
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_179541367
Zojuist een mail ontvangen van Funding circle met de cashback bonus. Het is apart gestort op mijn bankrekening. Ze lezen dus echt mee ;).

Heb HCN ook meegenomen. Is niet ver bij mij vandaan.
pi_179541386
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 16:46 schreef dyna18 het volgende:
Pas wel op dat ze in een duur nieuwbouw gebouw zit op een A-locatie.
De huren zullen hoog zijn.
Daar heb je ongetwijfeld gelijk in.
Desondanks durf ik deze wel aan. Deze mensen lijken me ervaren genoeg om een realistisch business plan te maken, en 8% vind ik voor dit project een mooie rente.
pi_179541398
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 16:10 schreef Red_arrow het volgende:

[..]

Dat klopt, maar de huurinkomsten (nog) niet. En bij 80% financiering kun je nog wel een dipje in de vastgoedmarkt hebben voordat de verkoopprijs minder waard is dan de lening (zolang er niet noodgedwongen verkocht hoeft te worden maakt de waarde ook niet echt uit). Ik durf dat risico wel te nemen, in het geval van Gouda hebben beide personen ook nog een full time baan en we hebben David nog. Dan moet er wel heel veel mislopen.
Jij hebt het over 80%, het gaat hier over schijf 4, 100%
verkoopprijs is wel belangrijk ook al hoeft het niet gedwongen verkocht, na 5 jaar moet er weer wel een lening afgesloten worden, als de rente dan wat gestegen is en het staat min of meer onder water is het maar de vraag of de huurinkomsten nog voldoen.
pi_179543682
Heidestraat (SiG) is de laatste 2 dagen ook weer volgegooid (25k). Hiervoor anderhalve week praktisch niets.
pi_179544011
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 18:51 schreef djh77 het volgende:
Heidestraat (SiG) is de laatste 2 dagen ook weer volgegooid (25k). Hiervoor anderhalve week praktisch niets.
Aangezien de Javastraat lang op zich liet wachten en ik de communicatie daarover (zelfs toen ik er naar vroeg en ze aangaven dat hij vorige week al bij de notaris hadden moeten zitten) haal ik mijn geld terug vanuit sig.
pi_179548819
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 17:15 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Daar heb je ongetwijfeld gelijk in.
Desondanks durf ik deze wel aan. Deze mensen lijken me ervaren genoeg om een realistisch business plan te maken, en 8% vind ik voor dit project een mooie rente.
Ik zit in dubio. Waar ik mee zit is dat ik twijfel aan het concept van een nieuw winkelcentrum met 130 winkels zo dicht bij het centrum van Utrecht. Is er nog wel een plek voor een nieuw winkelcentrum anno 2018 en trekt het wel publiek voor dit restaurant. De 100.000 bewoners in Leidsche Rijn wonen deels redelijk ver van dit nieuwe winkelcentrum, lijken mij twee verdieners die overdag werken( dus weinig lunch verkopen) en voor het uitgaan in de avond gericht zijn op het centrum van Utrecht.
pi_179549523
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 16:03 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

De lokatie lijkt me ook kansrijk. Leidsche Rijn is zo ondertussen bijna een stad op zich, en er is nog relatief weinig horeca.
Dat er weinig horecazaken zijn, kan ook betekenen dat er niet veel behoefte aan is. Vinex-wijken zijn vaak voor de horeca lastige wijken: veel gezinnen met jonge kinderen, waardoor er vooral vraag is naar friet. Van Leidsche Rijn weet ik niet veel, maar ik ken wel een wijk met 50.000 inwoners waar al tientallen restaurants compleet zijn mislukt en waar na 25 jaar nog vrijwel niks te doen is. Maar er zijn nog 2 restaurants die "goed draaien" en wellicht heeft deze ondernemer wel de juiste marketing skills.
pi_179549619
Inderdaad. Blijft zo echter met horeca een gok. Vooral in nieuwe locaties is het vaak alles of niets.
pi_179549930
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 16:02 schreef obligataire het volgende:

[..]
Was trouwens een hele dure week deze week (2x CCF, 1x HCN, 1x SIG) :)
Heb je beide garages van CCF meegenomen?
pi_179550354
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 22:02 schreef ML45 het volgende:

[..]

Ik zit in dubio. Waar ik mee zit is dat ik twijfel aan het concept van een nieuw winkelcentrum met 130 winkels zo dicht bij het centrum van Utrecht. Is er nog wel een plek voor een nieuw winkelcentrum anno 2018 en trekt het wel publiek voor dit restaurant. De 100.000 bewoners in Leidsche Rijn wonen deels redelijk ver van dit nieuwe winkelcentrum, lijken mij twee verdieners die overdag werken( dus weinig lunch verkopen) en voor het uitgaan in de avond gericht zijn op het centrum van Utrecht.
Mijn indruk is dat dit een vrij laagdrempelige zaak wordt. Niet het soort restaurant waarvoor je een hele avond helemaal naar het centrum zou gaan, maar waar je dichter bij huis efficient een niet te duur hapje kunt eten. Ik denk dat daar in Leidsche Rijn wel een markt voor is. Het is ondertussen een behoorlijk divers stadsdeel, met echt niet alleen tweeverdieners. Bovendien worden er bij dit nieuwe winkelcentrum ook een heleboel appartementen gebouwd, waarnaar de vraag zo groot is dat de plannen al een paar keer flink zijn uitgebreid.
pi_179551236
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 17:14 schreef Gijsbertus het volgende:
Zojuist een mail ontvangen van Funding circle met de cashback bonus. Het is apart gestort op mijn bankrekening. Ze lezen dus echt mee ;).

Heb HCN ook meegenomen. Is niet ver bij mij vandaan.
idem bescheiden, wel voor mij wel ver rijden
pi_179551504
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 22:47 schreef SunnyCrowder het volgende:

[..]

Heb je beide garages van CCF meegenomen?
Yep. Allebei mooie projecten met overeenkomsten maar ook grote verschillen waardoor ze elkaar prima aanvullen.
Pecunia non olet
pi_179551574
quote:
12s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 23:46 schreef peterc het volgende:

[..]

idem bescheiden, wel voor mij wel ver rijden
Voor mij ook maar ik vind het ook wel weer een leuk dagje weg met de vrouw, beetje de stad verkennen met opening zaak als afsluiting van de dag. Is gewoon leuk om af en toe te doen, ondernemers leren kennen, niet zo zeer financieel gemotiveerd want waarschijnlijk ben je de incentive volledig kwijt aan de parkeer- en brandstofkosten :P
Pecunia non olet
pi_179554631
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 00:12 schreef obligataire het volgende:

[..]

Voor mij ook maar ik vind het ook wel weer een leuk dagje weg met de vrouw, beetje de stad verkennen met opening zaak als afsluiting van de dag. Is gewoon leuk om af en toe te doen, ondernemers leren kennen, niet zo zeer financieel gemotiveerd want waarschijnlijk ben je de incentive volledig kwijt aan de parkeer- en brandstofkosten :P
Dit is toch wel een van de leuke kanten van crowdfunding, al laten ondernemers hier veel kansen liggen.
pi_179559932
Een vreemde op FNC. Toeristenwinkel wil lenen tegen 12,99% terwijl de overwaarde op winkelpanden 4,5 miljoen bedraagt.
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/40058#parentHorizontalTab2
pi_179560311
Fantastische administratie Burgerdock
quote:
Zie onderstaand mailtje die ooit naar een ieder toegezonden is. Even een
kort vraagje: wie bezit er van jullie allemaal certificaten van Burgerdock??

Vr. gr.

Remond Goedhart
pi_179561032
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 15:23 schreef Tsundoku het volgende:
Een vreemde op FNC. Toeristenwinkel wil lenen tegen 12,99% terwijl de overwaarde op winkelpanden 4,5 miljoen bedraagt.
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/40058#parentHorizontalTab2
Panden en hypotheken zijn in ieder geval niet te vinden op de balans die is meegeleverd. Eigen vermogen 4,7 ton erbij, terwijl winst maar 1,1 ton is. Gigantische bedragen als financieel resultaat. Ik kan er geen chocola van maken.
pi_179561592
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 16:30 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Panden en hypotheken zijn in ieder geval niet te vinden op de balans die is meegeleverd. Eigen vermogen 4,7 ton erbij, terwijl winst maar 1,1 ton is. Gigantische bedragen als financieel resultaat. Ik kan er geen chocola van maken.
Als het panden betreft uit de jaren 70 dan kunnen ze ook (nagenoeg) afgeschreven zijn, daarnaast kan er aan de activa zijde een herwaardering hebben plaats gevonden waardoor het EV gestegen is. Administratief technisch is het dus mogelijk. Maar de vraag waarom deze ondernemer voor 12,99% dit relatief kleine bedrag via FNC moet lenen roept vragen op evenals de C waardering.
pi_179562084
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 17:01 schreef ML45 het volgende:

[..]

Als het panden betreft uit de jaren 70 dan kunnen ze ook (nagenoeg) afgeschreven zijn, daarnaast kan er aan de activa zijde een herwaardering hebben plaats gevonden waardoor het EV gestegen is. Administratief technisch is het dus mogelijk. Maar de vraag waarom deze ondernemer voor 12,99% dit relatief kleine bedrag via FNC moet lenen roept vragen op evenals de C waardering.
Het zou kunnen dat de panden bijna afgeschreven zijn, maar de hypotheken staan in ieder geval niet op de balans. Wat voor herwaardering zou dat dan geweest kunnen zijn? Van de voorraden mag alleen het agrarische deel (bloembollen? :) )tegen actuele waarde worden opgenomen. Enfin, vreemd verhaal met zo'n hoge rente. Kunnen ze beter naar Sig gaan. Lenen tegen 4,5% en een 2e hypotheek vestigen.
pi_179562217
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 17:27 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Het zou kunnen dat de panden bijna afgeschreven zijn, maar de hypotheken staan in ieder geval niet op de balans. Enfin, vreemd verhaal met zo'n hoge rente. Kunnen ze beter naar Sig gaan. Lenen tegen 4,5% en een 2e hypotheek vestigen.
SiG doet geen bedrijfspanden. Bij GvE of CcF zou dit prima kunnen tegen een rente of 6%
pi_179562874
Hoe kan ik het beste een persoonlijke lening krijgen als ik heel laag inkomen heb?

Kan dat via peer2peer lending?
Gefeliciteerd
pi_179563509
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 18:14 schreef Goudgeil het volgende:
Hoe kan ik het beste een persoonlijke lening krijgen als ik heel laag inkomen heb?

Kan dat via peer2peer lending?
Doe het niet. Blijf in ieder geval heel ver weg van Ferratum
pi_179563575
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 18:47 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Doe het niet. Blijf in ieder geval heel ver weg van Ferratum
Heb ik eens van geleend, is een beetje duurt met die garantstelling er bij.

Op zich was het het alsnog waard, al wil ik liever een lening waar ik maanden over mag doen. Al moet ik 10% betalen. Ik kan het zo makkelijk terug betalen, toch denkt geen bank er aan om mij een klein bedrag uit te lenen.
Gefeliciteerd
pi_179563862
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 17:35 schreef djh77 het volgende:

[..]

SiG doet geen bedrijfspanden. Bij GvE of CcF zou dit prima kunnen tegen een rente of 6%
Ja, dat is waar van SiG. Maar inderdaad Gve of Ccf zou een prima optie zijn, ook gezien het bedrag, wat vrij fors is voor Funding Circle. Bij CcF is 150 k normaliter binnen 1 minuut volgeschreven.
pi_179564003
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 18:14 schreef Goudgeil het volgende:
Hoe kan ik het beste een persoonlijke lening krijgen als ik heel laag inkomen heb?

Kan dat via peer2peer lending?
Je kan bij lenderspender kijken. je moet dan wel een vaste baan hebben. Denk dat de eisen niet veel afwijken van een bank.
pi_179564053
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 18:14 schreef Goudgeil het volgende:
Hoe kan ik het beste een persoonlijke lening krijgen als ik heel laag inkomen heb?

Kan dat via peer2peer lending?
Als er weinig inkomen is dan kun je alleen bij ‘mallafide’ partijen terecht; niet doen dus.
pi_179564063
Ja ik werk bij postNL voor 500 euro per maand, dus dat gaat hem niet worden. Heb wel nog hoge box 3 inkomen maarja dat is natuurlijk weer niet vast en constant genoeg.

Misschien mensen hier die wel willen uitlenen voor maximale rente (of meer). Is toch beter dan die 4-7% hier.

14% is de maximale rente toch?
Gefeliciteerd
pi_179564072
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 19:15 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Als er weinig inkomen is dan kun je alleen bij ‘mallafide’ partijen terecht; niet doen dus.
Ik vind het niet erg om naar mallafide partijen te gaan denk ik, waar vind ik deze?
Gefeliciteerd
pi_179564710
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 17:27 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Het zou kunnen dat de panden bijna afgeschreven zijn, maar de hypotheken staan in ieder geval niet op de balans. Wat voor herwaardering zou dat dan geweest kunnen zijn? Van de voorraden mag alleen het agrarische deel (bloembollen? :) )tegen actuele waarde worden opgenomen. Enfin, vreemd verhaal met zo'n hoge rente. Kunnen ze beter naar Sig gaan. Lenen tegen 4,5% en een 2e hypotheek vestigen.
Al met al een absurde aanvraag. Hoe kun je nou met zo'n verhaal, en cijfers die daar geenszins op aansluiten, proberen 1,5 ton op te halen. Ze zijn bij FNC alleen maar bezig met zoveel mogelijk leningen op internet te kwakken, ongeacht achtergrond en haalbaarheid. Zolang het hoofdkantoor in Engeland maar tevreden is met de omzet :R
Pecunia non olet
pi_179574095
Schijf 2 van Bleulandweg (SiG) is ook met een flink bedrag volgegooid. Laagste risicoprofiel is laatste tijd als laatste vol.

[ Bericht 14% gewijzigd door djh77 op 03-06-2018 08:56:26 ]
pi_179574560
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2018 08:03 schreef djh77 het volgende:
Schijf 2 van Bleulandweg (SiG) is net ook met een flink bedrag volgegooid. Laagste risicoprofiel is laatste tijd als laatste vol.
Ja, dat was gisteren al.
Het blijven bijzondere transacties :O

Mbt het laagste risicoprofiel is de rente misschien wel iets te ver gezakt of is niet iedereen even " blij" met het optrekken van de schijf van max 55% naar max 60%.
pi_179574626
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2018 08:43 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, dat was gisteren al.
Het blijven bijzondere transacties :O
Waar ik ook genoeg van heb is dat er elke maand ICT problemen zijn. Er is een bedrag aan rente en aflossing op mijn wallet gezet wat afwijkt van het totaal van de zichtbare boekingen met ongeveer 50%. En het bedrag op de wallet is dan ook weer lager dan het zou moeten zijn.

En zo gaat het elke maand :N
pi_179574737
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2018 08:03 schreef djh77 het volgende:
Schijf 2 van Bleulandweg (SiG) is net ook met een flink bedrag volgegooid. Laagste risicoprofiel is laatste tijd als laatste vol.
Tja er zijn op dit moment meer optimisten dan pessimisten bij dit soort OG financieringen. Deze optimisten realiseren zich niet dat de meeste objecten bij SIG 5jaar geleden onverkoopbaar dan wel minder dan 50% van de huidige waarde opbrachten.
Bij tegenwind dus zeker geld weg bij schijf schijf 3 en 4. Voor die 1.5% extra zie je mij niet in schaal 2,3 en4!
pi_179575155
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2018 08:54 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Tja er zijn op dit moment meer optimisten dan pessimisten bij dit soort OG financieringen. Deze optimisten realiseren zich niet dat de meeste objecten bij SIG 5jaar geleden onverkoopbaar dan wel minder dan 50% van de huidige waarde opbrachten.
Bij tegenwind dus zeker geld weg bij schijf schijf 3 en 4. Voor die 1.5% extra zie je mij niet in schaal 2,3 en4!
Die extra rente maakt het hogere risico inderdaad niet goed, en de lagere schalen hebben daarnaast ook nog de opslag voor rente en kosten (35% maximaal).
Pecunia non olet
pi_179577157
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2018 08:54 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Tja er zijn op dit moment meer optimisten dan pessimisten bij dit soort OG financieringen. Deze optimisten realiseren zich niet dat de meeste objecten bij SIG 5jaar geleden onverkoopbaar dan wel minder dan 50% van de huidige waarde opbrachten.
Bij tegenwind dus zeker geld weg bij schijf schijf 3 en 4. Voor die 1.5% extra zie je mij niet in schaal 2,3 en4!
Ja, optimisme viert inderdaad nu hoogtij. Op wat voor markt dan ook. Je ziet het nu ook weer bij het door deelnemers van het fok forum geboycotte project in Almere. Schijf 2 is bijna 80% volgeschreven. Schijf 1 nog niet voor de helft, terwijl hier het renteverschil slechts 0,7% is.
pi_179581602
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 19:42 schreef obligataire het volgende:

[..]

Al met al een absurde aanvraag. Hoe kun je nou met zo'n verhaal, en cijfers die daar geenszins op aansluiten, proberen 1,5 ton op te halen. Ze zijn bij FNC alleen maar bezig met zoveel mogelijk leningen op internet te kwakken, ongeacht achtergrond en haalbaarheid. Zolang het hoofdkantoor in Engeland maar tevreden is met de omzet :R
Het OG zit in een andere b.v., My Choice Real Estate Investment & Development B.V. Als die b.v. dan niet aansprakelijk is, heb je er niks aan. Je kan je afvragen waarom de heer Wazir voor zo´n dure oplossing kiest.
pi_179583554
Ironisch: een bureau wat zich bezig houdt met schuldhulp vraagstukken bij ondernemingen vraagt nu zelf aan een lening bij FNC. 10k@8,99%
pi_179583626
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 15:45 schreef rechtsbackje het volgende:

[..]

Het OG zit in een andere b.v., My Choice Real Estate Investment & Development B.V. Als die b.v. dan niet aansprakelijk is, heb je er niks aan. Je kan je afvragen waarom de heer Wazir voor zo´n dure oplossing kiest.
Dat verbaast mij niets. Er staat wel borgstelling in privé bij de pitch. Maar waarom zou je als ondernemer dat doen? Zal wel weer standaard aangevinkt zijn. Benieuwd of hij vol gaat lopen.
pi_179585157
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 18:15 schreef FINONAF het volgende:
Er staat wel borgstelling in privé bij de pitch. Maar waarom zou je als ondernemer dat doen? Zal wel weer standaard aangevinkt zijn.
Volgens mij verplicht bij FNC.
pi_179586795
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2018 19:22 schreef djh77 het volgende:

[..]

Volgens mij verplicht bij FNC.
Niet verplicht, maar het kan als voorwaarde worden gesteld.

Zie onder artikel 8 van de algemene voorwaarden van Fnc.
Voor een overeenkomst van geldlening kan als voorwaarde worden gesteld dat één of meerdere akte(n) van borgtocht worden overeengekomen. Krachtens een borgtocht stelt de borg zich ten gunste van de investeerders borg voor de nakoming van de verplichtingen van de geldnemer uit hoofde van de overeenkomst van geldlening. De borg kan een bestuurder of een aandeelhouder van de geldnemer zijn of een derde. Indien de borg gehuwd is of een geregistreerd partnerschap heeft, dient de echtgeno(o)t(e) of geregistreerd partner in beginsel ook de akte van borgtocht voor akkoord te ondertekenen. Een borgtocht is nadrukkelijk geen zakelijk zekerheidsrecht en is niet altijd afdwingbaar.
pi_179586964
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 20:21 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Niet verplicht, maar het kan als voorwaarde worden gesteld.

Zie onder artikel 8 van de algemene voorwaarden van Fnc.
Voor een overeenkomst van geldlening kan als voorwaarde worden gesteld dat één of meerdere akte(n) van borgtocht worden overeengekomen. Krachtens een borgtocht stelt de borg zich ten gunste van de investeerders borg voor de nakoming van de verplichtingen van de geldnemer uit hoofde van de overeenkomst van geldlening. De borg kan een bestuurder of een aandeelhouder van de geldnemer zijn of een derde. Indien de borg gehuwd is of een geregistreerd partnerschap heeft, dient de echtgeno(o)t(e) of geregistreerd partner in beginsel ook de akte van borgtocht voor akkoord te ondertekenen. Een borgtocht is nadrukkelijk geen zakelijk zekerheidsrecht en is niet altijd afdwingbaar.
Dit staat bij de FAQ
quote:
Bovendien staan de directeuren of eigenaren van een bedrijf altijd met hun persoonlijke vermogen garant voor het toegekende krediet. Zo hebt u als investeerder niet alleen een vordering op het bedrijf, maar bij wanbetaling ook op de personen die garant staan
pi_179591928
Eerste 2 uur gratis in de Brusselpleingarage, dus steeds erin
en eruit rijden :-p

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 00:12 schreef obligataire het volgende:

[..]

Voor mij ook maar ik vind het ook wel weer een leuk dagje weg met de vrouw, beetje de stad verkennen met opening zaak als afsluiting van de dag. Is gewoon leuk om af en toe te doen, ondernemers leren kennen, niet zo zeer financieel gemotiveerd want waarschijnlijk ben je de incentive volledig kwijt aan de parkeer- en brandstofkosten :P
pi_179593513
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 00:05 schreef Remond1977 het volgende:
Eerste 2 uur gratis in de Brusselpleingarage, dus steeds erin
en eruit rijden :-p

[..]

Goed plan🌱🌱🌱
Pecunia non olet
pi_179594666
http://www.crowdfundingcijfers.nl/cijfers-rendement/

Aardige update deze maand van die rendementen per platform. Vooral Collin!
- Collin Crowdfund schoont het percentage achterstanden en afboekingen tussen 1 mei en 1 juni 2018 fors op (van 1,17% naar 0,14% voor achterstanden van 45 tot 90 dagen en van 4,03% naar 2,78% voor afboekingen, inclusief achterstanden van meer dan 90 dagen). Door de afname van afboekingen schiet het netto rendement volgens de rekenmethode van de AFM omhoog van 2,89% naar 4,12%.

Grote achterstand die in 1 keer toch is afgelost?!
pi_179594744
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2018 20:29 schreef djh77 het volgende:

[..]

Dit staat bij de FAQ

[..]

Oké. Dus de aansprakelijkheid houdt niet op bij B.V. waar je geld aan leent. Prettig om te weten.
pi_179595278
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 18:15 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Dat verbaast mij niets. Er staat wel borgstelling in privé bij de pitch. Maar waarom zou je als ondernemer dat doen? Zal wel weer standaard aangevinkt zijn. Benieuwd of hij vol gaat lopen.
Tsja FNC stelt geen lastige vragen (zoals de banken), en als je wil kun je vervroegd aflossen.

Misschien toch maar een bedragje inleggen, na wat ik hierboven gelezen heb. Dank.
Pecunia non olet
pi_179595981
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 09:56 schreef obligataire het volgende:

[..]

Tsja FNC stelt geen lastige vragen (zoals de banken), en als je wil kun je vervroegd aflossen.

Misschien toch maar een bedragje inleggen, na wat ik hierboven gelezen heb. Dank.
Ik heb omtrent de overwaarde en het niet vermelden van de panden en hypotheek op de balans een vraag gesteld aan FNC.
pi_179596071
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 10:32 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Ik heb omtrent de overwaarde en het niet vermelden van de panden en hypotheek op de balans een vraag gesteld aan FNC.
Ik vind dat in zo'n geval de geconsolideerde cijfers hadden moeten worden vermeld; dat geeft veel meer inzicht in het hele bedrijf en dan hadden de panden/hypotheken er wel bij gestaan.
Pecunia non olet
pi_179596098
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 10:36 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik vind dat in zo'n geval de geconsolideerde cijfers hadden moeten worden vermeld; dat geeft veel meer inzicht in het hele bedrijf en dan hadden de panden/hypotheken er wel bij gestaan.
Je zou ook verwachten dat het onderhoud/schilderwerk door de bv gedaan wordt die de panden bezit en niet door deze bv.
pi_179596161
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 09:23 schreef pro-investeerder het volgende:
http://www.crowdfundingcijfers.nl/cijfers-rendement/

Aardige update deze maand van die rendementen per platform. Vooral Collin!
- Collin Crowdfund schoont het percentage achterstanden en afboekingen tussen 1 mei en 1 juni 2018 fors op (van 1,17% naar 0,14% voor achterstanden van 45 tot 90 dagen en van 4,03% naar 2,78% voor afboekingen, inclusief achterstanden van meer dan 90 dagen). Door de afname van afboekingen schiet het netto rendement volgens de rekenmethode van de AFM omhoog van 2,89% naar 4,12%.

Grote achterstand die in 1 keer toch is afgelost?!
Ik heb deze cijfers nog niet gezien. Interessant. De volgende opmerking viel me op: "Collin Crowdfund boekt uit te winnen zekerheden niet af."

Was dit altijd al? Als dit is veranderd dan verklaart dit het verschil.
pi_179596427
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 10:32 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Ik heb omtrent de overwaarde en het niet vermelden van de panden en hypotheek op de balans een vraag gesteld aan FNC.
FNC heeft publicatie met 24 uur uitgesteld en de tekst aangepast. "Update 04/06/2018: de onderneming heeft in totaal 6 winkels waarvan onder andere één op de Kalverstraat (huur) en drie winkels op de naastgelegen Nieuwendijk. Alleen de winkel op de Kalverstraat betreft een huurpand, de rest van de panden zijn in bezit van de ondernemer die deze heeft ondergebracht in een aparte vastgoed BV. De ondernemer is uiteindelijk de 100% eigenaar van deze vastgoed B.V. Omdat wij de tekst hebben aangepast hebben wij er toe besloten om de publicatiefase met 24 uur te verlengen"
pi_179596571
Ik kom er bij mintos achter dat ik geen overzicht van betalingen per lening kan vinden. Wel totaalbetalingen, maar geen eigen. Heeft iemand hier wel zo een overzicht gevonden? Anders moet ik wel een heel complexe scraper gaan schrijven.
  maandag 4 juni 2018 @ 11:43:11 #67
216273 Gibson
Play it loud
pi_179597237
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 17:14 schreef Gijsbertus het volgende:
[...]
Heb HCN ook meegenomen. Is niet ver bij mij vandaan.
Dit is de eerste keer dat ik bij HCN ga investeren maar het lukt me niet. Er staat inderdaad dat het eerst voor de inner circle open gesteld wordt, horen jullie daarbij? :P ik kan wel op investeren drukken maar de pagina erna laadt niet.

Moet ik nog even wachten?
pi_179597327
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 11:43 schreef Gibson het volgende:

[..]

Dit is de eerste keer dat ik bij HCN ga investeren maar het lukt me niet. Er staat inderdaad dat het eerst voor de inner circle open gesteld wordt, horen jullie daarbij? :P ik kan wel op investeren drukken maar de pagina erna laadt niet.

Moet ik nog even wachten?
Je moet je eerst registreren: https://www.horecacrowdfunding.nl/registreren/
Volgens mij moet je daarna een overeenkomst tekenen en je id uploaden.
  maandag 4 juni 2018 @ 11:50:47 #69
216273 Gibson
Play it loud
pi_179597426
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 11:46 schreef djh77 het volgende:
Je moet je eerst registreren: https://www.horecacrowdfunding.nl/registreren/
Volgens mij moet je daarna een overeenkomst tekenen en je id uploaden.
Bedankt, het registreren (inclusief afleggen van de toets) had ik vorige week al gedaan. Ik kan ook gewoon inloggen en een bedrag kiezen om te investeren maar daarna een leeg scherm. Misschien een technisch probleem. Ik zal ze even bellen.
pi_179600057
SiG
quote:
* * Op dit moment is er een storing bij de betaalprovider van SamenInGeld. Er wordt door Intersolve hard gewerkt aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak * *
pi_179600341
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 09:23 schreef pro-investeerder het volgende:
http://www.crowdfundingcijfers.nl/cijfers-rendement/

Aardige update deze maand van die rendementen per platform. Vooral Collin!
- Collin Crowdfund schoont het percentage achterstanden en afboekingen tussen 1 mei en 1 juni 2018 fors op (van 1,17% naar 0,14% voor achterstanden van 45 tot 90 dagen en van 4,03% naar 2,78% voor afboekingen, inclusief achterstanden van meer dan 90 dagen). Door de afname van afboekingen schiet het netto rendement volgens de rekenmethode van de AFM omhoog van 2,89% naar 4,12%.

Grote achterstand die in 1 keer toch is afgelost?!
Wordt verschil hier niet toegelicht:
quote:
Het merendeel van de platformen kijkt namelijk alleen naar historische afboekingen / defaults. Een uitzondering hierop is Collin Crowdfund

Collin Crowdfund presenteert ook een voorziening voor mogelijke toekomstige afboekingen, hoe werkt dit precies?
In het door ons gepresenteerde rendement komen wij tot een netto rendement voor de investeerder o.b.v. uitbetaalde rente minus kosten, minus afboekingen en minus voorzieningen. Deze voorzieningen treffen wij voor cases waar wij problemen verwachten. De omvang wordt bepaald door het openstaande leningbedrag minus de verwachte opbrengst uit de gevestigde zekerheden.

Het netto rendement zonder deze voorziening ligt dus hoger?
Inderdaad. Zonder deze voorziening maar inclusief de kosten en gerealiseerde afboekingen komt ons netto rendement op 5,87%. Dat scheelt 1,78%.

Verwacht u dat deze afslag voor alle crowdfundingplatformen geldt?
Zoals jullie ook al concludeerden zijn er maar een paar crowdfundingplatformen met de projectaantallen vergelijkbaar met Collin Crowdfund. Bij de platformen vergelijkbaar met Collin zal ook sprake zijn van onzekerheid over terugbetaling van bepaalde lopende leningen. Het treffen van en voorziening is o.i. dan een goede zaak. In de omvang bij andere platformen heb ik geen inzicht.

Waarom heeft Collin Crowdfund gekozen voor deze methode?
Wij streven naar maximale transparantie van onze dienstverlening. Deze methode geeft een reëel beeld van het te verwachten netto rendement aan het eind van de looptijd van een portefeuille. Hiermee geven wij een zo’n fair mogelijk inzicht in wat een investeerder op termijn kan verwachten.

De voorziening corrigeert echter niet voor toekomstige probleemprojecten?
Deze methode heeft alleen waarde bij een grotere populatie aan projecten. Op termijn zie ik zeker mogelijkheden om op basis van historische ‘big data’ een rendement te voorspellen. Naar mijn mening zal dit niet veel verschillen van onze huidige methode.

Individuele portefeuilles van investeerders kunnen uiteraard afwijken?
Inderdaad, de selectie van projecten verschilt per investeerder. Dit zijn de individuele keuzes die investeerders maken.

Hoe reageren investeerders op het presenteren van mogelijke toekomstige afboekingen?
We krijgen hier veel positieve reacties op omdat dit netto rendement een reëel beeld geeft van het verwachte rendement aan het einde van de looptijd van een persoonlijke portefeuille. Wel vraagt het een goede uitleg.
  maandag 4 juni 2018 @ 14:01:35 #72
216273 Gibson
Play it loud
pi_179600367
Ze hebben een technische storing bij HCN, daarom kon ik niet investeren
  maandag 4 juni 2018 @ 14:19:44 #73
454405 escortmk2
petrolhead
pi_179600656
Bij dit soort problemen wil het ook wel eens helpen als je van browser wisselt.
pi_179600658
https://www.capitalcircle.nl/gebruiker/panel/investeren

Car Finance III staat open voor inschrijving.
Ook nog een restantje op de Tosti boer.
Pecunia non olet
  maandag 4 juni 2018 @ 14:24:42 #75
216273 Gibson
Play it loud
pi_179600740
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 14:19 schreef escortmk2 het volgende:
Bij dit soort problemen wil het ook wel eens helpen als je van browser wisselt.
Bedankt.
had ik geprobeerd inderdaad. Ik had ze even gebeld en ze kregen het daar ook niet voor elkaar. Ze belden net terug dat het opgelost is en inderdaad :)
pi_179601290
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 10:59 schreef FINONAF het volgende:

[..]

FNC heeft publicatie met 24 uur uitgesteld en de tekst aangepast. "Update 04/06/2018: de onderneming heeft in totaal 6 winkels waarvan onder andere één op de Kalverstraat (huur) en drie winkels op de naastgelegen Nieuwendijk. Alleen de winkel op de Kalverstraat betreft een huurpand, de rest van de panden zijn in bezit van de ondernemer die deze heeft ondergebracht in een aparte vastgoed BV. De ondernemer is uiteindelijk de 100% eigenaar van deze vastgoed B.V. Omdat wij de tekst hebben aangepast hebben wij er toe besloten om de publicatiefase met 24 uur te verlengen"
Zou het voor investeerders dan niet veel beter zijn als de vastgoed BV de lening aangaat, of in ieder geval meetekent? Het gaat namelijk om het renoveren van de panden zelf, niet om het interieur.
pi_179601368
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 14:59 schreef BillieCF het volgende:

[..]

Zou het voor investeerders dan niet veel beter zijn als de vastgoed BV de lening aangaat, of in ieder geval meetekent? Het gaat namelijk om het renoveren van de panden zelf, niet om het interieur.
Zeker. De rente kan dan waarschijnlijk ook omlaag. Het is erg vreemd als het renoveren wordt gedaan door de bv die niet eigenaar is van de panden.
pi_179601405
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 10:59 schreef FINONAF het volgende:

[..]

FNC heeft publicatie met 24 uur uitgesteld en de tekst aangepast. "Update 04/06/2018: de onderneming heeft in totaal 6 winkels waarvan onder andere één op de Kalverstraat (huur) en drie winkels op de naastgelegen Nieuwendijk. Alleen de winkel op de Kalverstraat betreft een huurpand, de rest van de panden zijn in bezit van de ondernemer die deze heeft ondergebracht in een aparte vastgoed BV. De ondernemer is uiteindelijk de 100% eigenaar van deze vastgoed B.V. Omdat wij de tekst hebben aangepast hebben wij er toe besloten om de publicatiefase met 24 uur te verlengen"
Ik ben zojuist gebeld door Funding Circle. Naar aanleiding van mijn vraag heeft men de tekst aangepast. De ondernemer tekent, zoals standaard verplicht is bij FNC, in privé voor aansprakelijkheid, wel werd mij expliciet vertelt dat de vastgoed BV waarin de panden en overwaarde zich bevinden, niet mee tekent. Dat verklaart volgens Funding Circle de hoge(re) rente. De tekst, met de opmerking over de overwaarde, was overigens van de ondernemer zelf, die ervan uitging dat investeerders wel begrepen dat het vastgoed en financiering zich in een aparte BV moesten bevinden.
pi_179601413
de ervaring leert dat als er dit soort constructies uit de kast gehaald moeten worden, er vroeg of laat ellende van komt........
pi_179601434
quote:
De tekst, met de opmerking over de overwaarde, was overigens van de ondernemer zelf, die ervan uitging dat investeerders wel begrepen dat het vastgoed en financiering zich in een aparte BV moesten bevinden.
bij mij gaan alle signalen op rood en tevens gaan alle alarmbellen rinkelen.
pi_179601547
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 15:08 schreef bleyenburg het volgende:

[..]

bij mij gaan alle signalen op rood en tevens gaan alle alarmbellen rinkelen.
Ik denk er precies zo over; dikke no go voor mij.
pi_179603001
Sowieso is het belachelijk van FNC dat ze in die redenatie meegaan.
Je hebt te maken met de "crowd".
Dat hier op FOK nou eenmaal wat meer dan gemiddeld zakelijk inzicht is betekent niet dat men klakkeloos aan mag nemen dat er bij de crowd dusdanig kennis zit dat je dit soort ontwijkend gedrag herkent en op waarde weet in te schatten.

Dat die linke ondernemer het zo presenteert snap ik nog, maar FNC had hier echt voor z'n investeerders moeten gaan staan.

Wat mij betreft wederom een van die gevallen waarvan later zal blijken dat dit een van de redenen is dat CF gedoemd is te mislukken.
pi_179603039
quote:
wel werd mij expliciet vertelt dat de vastgoed BV waarin de panden en overwaarde zich bevinden, niet mee tekent.
En zo had het van meet af aan in die pitch moeten staan!
Desnoods als voetnoot vanuit FNC
pi_179603048
duidelijk gevalletje: :r :r :r :r :r :r
pi_179603748
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 16:33 schreef bleyenburg het volgende:
duidelijk gevalletje: :r :r :r :r :r :r
Denken jullie dat die vastgoed bv niet op zijn eigen naam staat? Bijvoorbeeld op zijn vrouw en tevens buiten gemeenschap van goederen gehuwd?

Als dat niet zo is hangt hij toch alsnog via de privé borgstelling?
Pecunia non olet
pi_179604103
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 17:12 schreef obligataire het volgende:

[..]

Denken jullie dat die vastgoed bv niet op zijn eigen naam staat? Bijvoorbeeld op zijn vrouw en tevens buiten gemeenschap van goederen gehuwd?

Als dat niet zo is hangt hij toch alsnog via de privé borgstelling?
De vastgoed bv valt, net als de andere b.v., onder Paramount Productions BV. De heer A. Wazir is sinds 2010 de aandeelhouder. Of hij hangt via een borgstelling is maar de vraag. De panden zitten in een b.v., waarvan de aandelen snel kunnen worden overgedragen. Aan de andere kant kan ik niks negatiefs over het bedrijf, de aandeelhouder en winkels vinden. Maar het blijft een vreemde financiering.
pi_179605096
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 14:20 schreef obligataire het volgende:
https://www.capitalcircle.nl/gebruiker/panel/investeren

Car Finance III staat open voor inschrijving.
Ook nog een restantje op de Tosti boer.
Het lijkt er op dat mensen hun Tosti inschrijving hebben omgezet in een CF III inschrijving.
Er staat nu méér open dan vanmiddag. Een stap die ik kan begrijpen, slechts 1 procent minder rente maar een veel hogere kans op terugbetaling.
Pecunia non olet
  maandag 4 juni 2018 @ 21:51:37 #88
454405 escortmk2
petrolhead
pi_179610069
"Bedankt, namens Het Friethuys Drachten!"

Dit mailtje van Chantal zat vandaag in mijn spam. Als je 'm niet gekregen hebt, ff je spamfolder controleren dus.
pi_179611572
quote:
12s.gif Op maandag 4 juni 2018 21:51 schreef escortmk2 het volgende:
"Bedankt, namens Het Friethuys Drachten!"

Dit mailtje van Chantal zat vandaag in mijn spam. Als je 'm niet gekregen hebt, ff je spamfolder controleren dus.
met de code voor een gratis friet?
  dinsdag 5 juni 2018 @ 08:55:23 #90
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_179615200
Is het inmiddels bij GvE opgelost?
pi_179615447
Een vraag: ik was bezig om alle projecten met bijbehorende opbrengsten per leningdeel in te voeren voor GVE en kwam toen voor de eerste maal er achter dat GVE geen nominale rente maar effectieve rente vergoed. Dit staat niet in de pitch of voorwaarden. Ik merkte dit op bij APOC AVIATION (aflossingsvrij) maar dit bleek bij controle ook bij de annuïteitenleningen te zijn. In de pitch wordt alleen maar gesproken over 8% en wordt niet vermeld dat het een effectieve rente is. Ook bij anderen wordt alleen een percentage genoemd (bijvoorbeeld Investormatch of Crowdestate) maar die keren dan ook per maand dit percentage uit en geen effectief percentage: dus daar een hogere uitkering bij gelijke rente en looptijd.. Bij contact met GVE zegt men alleen dit vinden wij het eerlijkst en dat doen we al sinds 2010. IK heb aangegeven geef dan ook aan dat je een effectief en geen nominaal percentage vergoedt: maar daar gaat men niet op in. Ik voel me toch wel een beetje misleid. Ander antwoord maar je ziet toch dat als je investeert dat je een lager percentage krijgt. Mijn antwoord was dan ja maar dan wordt er rekening gehouden met in te houden kosten en dan denk ik dat het daar aan ligt, maar men steekt de kop in het zand en laat het zo zelfs zonder voortaan te vermelden dat men een effectief percentage vergoedt. Voor mij is GVE definitief afgedaan. Wat vinden jullie van de werkwijze van GVE?
pi_179615487
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 09:14 schreef bridgetofar het volgende:
Een vraag: ik was bezig om alle projecten met bijbehorende opbrengsten per leningdeel in te voeren voor GVE en kwam toen voor de eerste maal er achter dat GVE geen nominale rente maar effectieve rente vergoed. Dit staat niet in de pitch of voorwaarden. Ik merkte dit op bij APOC AVIATION (aflossingsvrij) maar dit bleek bij controle ook bij de annuïteitenleningen te zijn. In de pitch wordt alleen maar gesproken over 8% en wordt niet vermeld dat het een effectieve rente is. Ook bij anderen wordt alleen een percentage genoemd (bijvoorbeeld Investormatch of Crowdestate) maar die keren dan ook per maand dit percentage uit en geen effectief percentage: dus daar een hogere uitkering bij gelijke rente en looptijd.. Bij contact met GVE zegt men alleen dit vinden wij het eerlijkst en dat doen we al sinds 2010. IK heb aangegeven geef dan ook aan dat je een effectief en geen nominaal percentage vergoedt: maar daar gaat men niet op in. Ik voel me toch wel een beetje misleid. Ander antwoord maar je ziet toch dat als je investeert dat je een lager percentage krijgt. Mijn antwoord was dan ja maar dan wordt er rekening gehouden met in te houden kosten en dan denk ik dat het daar aan ligt, maar men steekt de kop in het zand en laat het zo zelfs zonder voortaan te vermelden dat men een effectief percentage vergoedt. Voor mij is GVE definitief afgedaan. Wat vinden jullie van de werkwijze van GVE?
Denk dat de meesten dit renteverschil reeds geaccepteerd hebben. Sommige investeerders vinden het systeem van effectieve rente ook het zuiverste (en vinden de rest van de platformen afwijkend). Effectieve rente staat op onderstaande pagina (helemaal onderaan) gemeld op de site van gve:
https://www.geldvoorelkaar.nl/geld-lenen/risico.aspx
pi_179615627
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 09:18 schreef djh77 het volgende:

[..]

Denk dat de meesten dit renteverschil reeds geaccepteerd hebben. Sommige investeerders vinden het systeem van effectieve rente ook het zuiverste (en vinden de rest van de platformen afwijkend). Effectieve rente staat op onderstaande pagina (helemaal onderaan) gemeld op de site van gve:
https://www.geldvoorelkaar.nl/geld-lenen/risico.aspx
Bedankt voor jouw toelichting.
Ik heb en had ook geen moeite met het feit dat men een effectieve rente vergoed als men dit maar communiceert. Ik had het nergens gelezen en erger nog GVE heeft op mijn vraag niet gemeld dat dit op die plaats staat. Als men dit naar mij had gecommuniceerd dan was het direct al klaar geweest maar GVE is ook daarin onduidelijk gebleven. Ik vind het overigens zuiverder als men dit in de pitch vermeld in plaats van ergens verborgen.
Maar voor mij is de discussie gesloten. Dus bedankt voor je bijdrage die helderder is dan men naar mij toe gedaan heeft.
pi_179615942
Waarom is die gebundelde betalingen nou nog steeds niet geregeld bij GvE? Daarvoor moest de fee toch omhoog?

CCF is ook erg goed in de fee verhogen met mooie blabla praat, waarom kan je bij CCF niet direct het geld laten overmaken op je IBAN zoals ze dat wel netjes kunnen bij CC?
  dinsdag 5 juni 2018 @ 10:03:16 #95
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_179616018
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 09:56 schreef SunnyCrowder het volgende:
Waarom is die gebundelde betalingen nou nog steeds niet geregeld bij GvE? Daarvoor moest de fee toch omhoog?

CCF is ook erg goed in de fee verhogen met mooie blabla praat, waarom kan je bij CCF niet direct het geld laten overmaken op je IBAN zoals ze dat wel netjes kunnen bij CC?
Op zich vind ik die losse ontvangsten helemaal niet zo erg.
Met CCF ben ik eigenlijk wel klaar. Hoge inleg, niet terugstorten op je eigen rekening, slechte recovery, slechte communicatie, slechte risicoanalyse.
De meeste projecten komen nu langzaam tot zijn eind. Hopelijk kan ik met een kleine winst (1% á 2%) de boel afsluiten.. (in het begin projecten meegenomen die ik nu echt niet meer zou doen).
pi_179616994
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 09:56 schreef SunnyCrowder het volgende:
Waarom is die gebundelde betalingen nou nog steeds niet geregeld bij GvE? Daarvoor moest de fee toch omhoog?
GvE heeft bij mij aangegeven dat de fee nog verder omhoog zou moeten als GvE door bleef gaan met de losse betalingen. Verhoging van de fee zit meer in de andere kosten dan de bankkosten. Verhoging van de fee zwakt wat af door de gebundelde betalingen. Voor mij hoeft de gebundelde betaling ook niet per se. Losse betalingen geven me sneller inzicht.

[ Bericht 7% gewijzigd door djh77 op 05-06-2018 11:30:10 ]
pi_179617769
Verbeteringen duwboot op CcF
https://www.collincrowdfund.nl/duwplus/
pi_179617983
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 12:22 schreef djh77 het volgende:
Verbeteringen duwboot op CcF
https://www.collincrowdfund.nl/duwplus/
Jammer dat ze niet de hele financiering op CCF geplaatst hebben...
Pecunia non olet
pi_179618079
Yup, nu stapel met Rabo en je moet maar afwachten of de getaxeerde waarde gehaald wordt bij (gedwongen) verkoop. Bovendien..

"De vaste opdrachtgever heeft de onderneming een steun in de rug gegeven door aan te geven dat ze nog vele jaren voor hen kunnen blijven varen".

Dit hadden ze best wel in contractvorm mogen gieten, had ik (iets sneller) gestort....
pi_179618464
Ik heb kennelijk iets gemist. LAH heeft nu ook een partner in Zuid-Afrika: Lulalend. Er staan momenteel 3 projecten van deze partner open. Elk 6 maanden tegen 3,75%.
T7C Consulting and Trading
https://www.lendahand.com(...)nsulting-and-trading
MSAT Media Holdings
https://www.lendahand.com(...)nsulting-and-trading
Southern African Institute of Learning
https://www.lendahand.com(...)nstitute-of-learning
pi_179618597
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 13:10 schreef Groepfunder het volgende:
Ik heb kennelijk iets gemist. LAH heeft nu ook een partner in Zuid-Afrika: Lulalend. Er staan momenteel 3 projecten van deze partner open. Elk 6 maanden tegen 3,75%.
valt mee hoor:
quote:
Actief op Lendahand sinds 1 juni 2018
pi_179618847
Wat vinden jullie van deze bij FNC: Consultancy Crediteurenfinanciering - https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/42087

Volgens de pitch: "Zij houden zich al meer dan vijf jaar bezig met het helpen en adviseren van bedrijven om meer winst en omzet te realiseren maar ook om bijvoorbeeld een nieuw concept op te zetten. De onderneming is opzoek naar een kleine financiering om zo hun crediteuren eerder af te betalen en daarmee een goede relatie in stand te houden."

Volgens mij moeten ze eerst eens bij zichzelf te raden gaan, of zie ik dat verkeerd ?
pi_179619081
Kindertandarts met 4 operatiekamers en 2000 patiëntjes op crowdpartners:
https://mijn.crowdpartner(...)ter&utm_campaign=CBT


[ Bericht 47% gewijzigd door djh77 op 05-06-2018 13:55:21 ]
pi_179619658
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 13:49 schreef djh77 het volgende:
Kindertandarts met 4 operatiekamers en 2000 patiëntjes op crowdpartners:
https://mijn.crowdpartner(...)ter&utm_campaign=CBT
Ik heb de vraag gesteld hoe groot het aandeel is van de vastgoedportefeuille en wat de huurinkomsten zijn uit deze. Zonder dit heb je nog geen zicht op enige zekerheid...
pi_179620053
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 13:35 schreef Crowdfunder99 het volgende:
Wat vinden jullie van deze bij FNC: Consultancy Crediteurenfinanciering - https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/42087

Volgens de pitch: "Zij houden zich al meer dan vijf jaar bezig met het helpen en adviseren van bedrijven om meer winst en omzet te realiseren maar ook om bijvoorbeeld een nieuw concept op te zetten. De onderneming is opzoek naar een kleine financiering om zo hun crediteuren eerder af te betalen en daarmee een goede relatie in stand te houden."

Volgens mij moeten ze eerst eens bij zichzelf te raden gaan, of zie ik dat verkeerd ?
Haha, inderdaad geen goede promotie voor dit bedrijf!

Ze zijn al 5 jaar bezig, maar we krijgen maar 2 jaar cijfers te zien.

Ik mag toch aannemen dat ze hun klanten niet adviseren om leningen aan te gaan met 20% rente?

Het lachertje van de dag...
pi_179620360
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 13:10 schreef Groepfunder het volgende:
Ik heb kennelijk iets gemist. LAH heeft nu ook een partner in Zuid-Afrika: Lulalend. Er staan momenteel 3 projecten van deze partner open. Elk 6 maanden tegen 3,75%.
T7C Consulting and Trading
https://www.lendahand.com(...)nsulting-and-trading
MSAT Media Holdings
https://www.lendahand.com(...)nsulting-and-trading
Southern African Institute of Learning
https://www.lendahand.com(...)nstitute-of-learning
Ik vind het rendement op deze financieringen om heel eerlijk te zijn aan de (te) lage kant voor het gebrek aan financieringsgemak. Het zou ideaal zijn als ze automatisch herinvesteren in dezelfde partner konden doen. Maar dit hebben ze niet op de planning staan, en als ze automatisch investeren in andere partners aanmaken dekt de vergunning het niet.
pi_179620393
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 12:37 schreef obligataire het volgende:

[..]

Jammer dat ze niet de hele financiering op CCF geplaatst hebben...
Als ze inderdaad de hele financiering bij CCF hadden geplaatst had wmb de rente ook 2% lager mogen zijn. Dan had ik wel willen inleggen.
pi_179620662
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 10:05 schreef djh77 het volgende:

[..]

Inmiddels van KoM informatie ontvangen dat het toegezegde bedrag niet wordt overgemaakt naar de investeerders }) . Uiteraard zonder dit kenbaar te maken aan de investeerders middels een update oO/
Inmiddels toch een maandtermijn ontvangen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_179624867
Ben benieuwd hoe jullie hier over denken.

https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/40295
8%, A, 5 jaar. positief ev, Winst in 2015 en 16.

https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/40757
6%, A+ 5 jaar, negatief ev In 2016 winst, 2015 nog verlies. 150k lening

De eerste heeft ook een grotere omzet. Lijkt mij dat op basis van deze cijfers het bovenste project minder risicovol is, toch krijgen ze een lagere rating. Wat is dan het verschil? De branche?
pi_179625199
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 11:14 schreef djh77 het volgende:
Voor mij hoeft de gebundelde betaling ook niet per se. Losse betalingen geven me sneller inzicht
Voor een zakelijke rekening zijn al die lossen betalingen een dure hobby, ik had eerlijk gezegd ook ergens gelezen dat ze zouden gaan bundelen, wat mij betreft per direct met en (digitale) specificatie per mail, want ze moeten toch al de te betalen bedragen laten bepalen dus dat stukje software kan net zo eenvoudig die specificatie direct mailen als te ontvangen betaling, iedereen blij ;-)
pi_179626987
In vervolg op voorgaande opmerkingen over gebundelde betalingen GVE: in deze post WGR / [Crowdfunding] #177 Met gesponsorde mailer begin 2018 worden wat ontwikkelingen bij GVE genoemd, o.a. gebundelende betalingen per 2 weken.
pi_179627266
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4
Stukadoor Vervangen Gereedschap

Lijkt me een haalbaar project. Minpunt is dat (voor de zoveelste keer.....) de cijfers 2017 ontbreken.

Ik heb vroeger op school geleerd dat je de afschrijvingen moet opsparen om uiteindelijk op eigen kracht te kunnen herinvesteren. Dat is ouderwets :W . De moderne zakenman maakt alles liever op en neemt een lening voor een vervangings(!)investering. Ondanks dat, vermoed ik dat hij wel zal kunnen terugbetalen.. Erg weinig kortlopende schulden dus hij betaalt netjes.
Pecunia non olet
pi_179627411
Ik krijg het walletsaldo van SIG nog steeds niet aangesloten bij mijn administratie. Specificatie ontbreekt grotendeels dus geen idee waar het aan ligt. Het goede nieuws is dat het nog maar een paar cent afwijkt......

De wallet van NewFunding werkt trouwens prima.......

[ Bericht 7% gewijzigd door obligataire op 05-06-2018 21:37:16 ]
Pecunia non olet
pi_179628596
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 19:18 schreef eenjongen... het volgende:
Ben benieuwd hoe jullie hier over denken.

https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/40295
8%, A, 5 jaar. positief ev, Winst in 2015 en 16.

https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/40757
6%, A+ 5 jaar, negatief ev In 2016 winst, 2015 nog verlies. 150k lening

De eerste heeft ook een grotere omzet. Lijkt mij dat op basis van deze cijfers het bovenste project minder risicovol is, toch krijgen ze een lagere rating. Wat is dan het verschil? De branche?
Zes en acht procent projecten bij FNC zou ik bijna nooit doen en deze al helemaal niet. Er zijn elders projecten met vergelijkbare rentepercentages en veel betere zekerheden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_179632919
Heeft iemand het bedrag van de Javastraat al terug gezien bij SIG? Wat een ballentent zeg :(
pi_179632925
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 09:11 schreef investeerdertje het volgende:
Heeft iemand het bedrag van de Javastraat al terug gezien bij SIG? Wat een ballentent zeg :(
Zal wel met dezelfde storting bij intersolve te maken hebben.
pi_179632945
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 09:12 schreef djh77 het volgende:

[..]

Zal wel met dezelfde storting bij intersolve te maken hebben.
Het staat nog niet eens in de wallet. Echt, dat de leningnemer niet komt opdagen is tot daar aan toe, maar het begint een overtreffende trap te worden.
pi_179632987
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 09:13 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Het staat nog niet eens in de wallet. Echt, dat de leningnemer niet komt opdagen is tot daar aan toe, maar het begint een overtreffende trap te worden.
Er is toch een storing bij intersolve? Deze organisatie regelt de wallets bij SiG
pi_179633101
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 09:17 schreef djh77 het volgende:

[..]

Er is toch een storing bij intersolve? Deze organisatie regelt de wallets bij SiG
Vanuit SiG hoor ik hier niets van, daarbij is het mij niet duidelijk of intersolve in beheer heeft of dat ze slechts de betalingen doen. Dat is voor mij persoonlijk ook geheel niet interessant. Als ik als service provider 2 dagen niet beschikbaar ben dan worden mijn klanten boos. Sinds iets van 20 april is er geld foetsie, ze keren een weekje rente uit en de kosten zijn wel voor de investeerder (risico ik weet het) maar als we dan vervolgens nog een week moeten wachten totdat ze het bedrag weer beschikbaar maken... 1 juni heeft de notaris het volgens hun nieuwsflits (wat een manier om dit aan te kondigen) het geld teruggeboekt.
pi_179633105
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 09:12 schreef djh77 het volgende:

[..]

Zal wel met dezelfde storting bij intersolve te maken hebben.
Laten we hopen dat het geen 'KOMmetje' is (geld overgemaakt naar de leningnemer zonder dat de papieren getekend zijn)...... :{
Pecunia non olet
pi_179633150
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 09:25 schreef obligataire het volgende:

[..]

Laten we hopen dat het geen 'KOMmetje' is (geld overgemaakt naar de leningnemer zonder dat de papieren getekend zijn)...... :{
Volgens de nieuwsbrief zou de notaris het al terug gestort moeten hebben.
pi_179633294
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 09:30 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Volgens de nieuwsbrief zou de notaris het al terug gestort moeten hebben.
Gelukkig.

Overigens werkt de Intersolve wallet bij NF volkomen normaal dus de storing lijkt beperkt te zijn tot SIG.
Pecunia non olet
pi_179633592
FNC Inventaris en Personeel Restaurant :N Na 3/24 maanden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_179633612
Korte vraag;

Bij Estate Guru als ik daar een bedrag naar overmaak, moet dat dan perse vooraf aangemeld worden of kan ik ook automatisch een x bedrag overboeken naar m'n wallet elke maand ofzo.
pi_179633631
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 10:05 schreef Ron1986 het volgende:
Korte vraag;

Bij Estate Guru als ik daar een bedrag naar overmaak, moet dat dan perse vooraf aangemeld worden of kan ik ook automatisch een x bedrag overboeken naar m'n wallet elke maand ofzo.
Kan gewoon automatisch, mits je je investeerdersnummer maar vermeld.
pi_179633908
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 10:05 schreef Ron1986 het volgende:
Korte vraag;

Bij Estate Guru als ik daar een bedrag naar overmaak, moet dat dan perse vooraf aangemeld worden of kan ik ook automatisch een x bedrag overboeken naar m'n wallet elke maand ofzo.
Gewoon net zoals je normaal doet maar dan periodieke overboeking aanmaken
pi_179634054
storing bij Lemonway (lah):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
EDIT storing is alweer opgelost

[ Bericht 2% gewijzigd door lykkefund op 06-06-2018 12:11:23 ]
pi_179635006
Zojuist gehele bedrag vervroegde aflossing van het ski appartement Kaprun van Kom ontvangen.
pi_179635443
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niets met de storing te maken. Zijn gewoon traag dus
pi_179635598
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 12:14 schreef investeerdertje het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niets met de storing te maken. Zijn gewoon traag dus
De traagheid betreft niet alleen de terugstorting van de Javastraat maar ook bijna alle andere betalingen die normaal rond de 1 ste worden gedaan zijn er nog niet. :(
pi_179635719
Krijg net maandelijkse uitkering van KOM op mijn rekening gestort. Nu blijkt

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
volledig te zijn afgelost. Ik was op de hoogte dat men aan het inventariseren was bij de investeerders of men wilde opteren voor aflossing, maar nooit bericht ontvangen van KOM dat dit ook daadwerkelijk doorging.
pi_179635828
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 12:34 schreef FINONAF het volgende:
Krijg net maandelijkse uitkering van KOM op mijn rekening gestort. Nu blijkt

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
volledig te zijn afgelost. Ik was op de hoogte dat men aan het inventariseren was bij de investeerders of men wilde opteren voor aflossing, maar nooit bericht ontvangen van KOM dat dit ook daadwerkelijk doorging.
Misschien was het vestigen van de hypotheek niet mogelijk en kiezen ze voor eieren voor hun geld. Of de bestuurder Persoon vond de dubbelfunctie van bestuurder stichting zekerheden, bestuurder KOM en geldnemer KOM achteraf ook een beetje onhandig. Ik zit zelf in tranche 2 en heb nog geen aflossing ontvangen.
pi_179635893
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 12:43 schreef djh77 het volgende:

[..]

Misschien was het vestigen van de hypotheek niet mogelijk en kiezen ze voor eieren voor hun geld. Of de bestuurder Persoon vond de dubbelfunctie van bestuurder stichting zekerheden, bestuurder KOM en geldnemer KOM achteraf ook een beetje onhandig. Ik zit zelf in tranche 2 en heb nog geen aflossing ontvangen.
Lijkt erop dat ze de boel aan het afbouwen zijn, ook geen projecten meer
pi_179636125
Als dit door gaat zou dat een hele slechte ontwikkeling zijn voor SiG.

https://www.daskapital.nl(...)rnhard-jr-aanpakken/
pi_179636705
Wat zou er met de crowdfundmarkt gebeuren als er een crisis zou ontstaan zoals in 2009? Betaalschema's blijven natuurlijk geldig en moeten nagekomen worden. Zouden er veel meer projecten omvallen en zouden platformen extra in gaan zetten op recovery om het vertrouwen te behouden / te verbeteren?
pi_179637143
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 13:02 schreef Horsemen het volgende:
Als dit door gaat zou dat een hele slechte ontwikkeling zijn voor SiG.

https://www.daskapital.nl(...)rnhard-jr-aanpakken/
Al staat er wel:
quote:
Daarnaast pleit de bank voor een uitzondering voor investeerders die huizen kopen om ze vervolgens te huur aan te bieden in het betaalbare segment.
Volgens mij vallen veel SiG-objecten wel in dit segment. Daarnaast vind ik dat de overheid deze praktijken juist zou moeten aanmoedigen, zodat er ook ruimte komt op de huurmarkt.
pi_179637182
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 13:37 schreef SunnyCrowder het volgende:
Wat zou er met de crowdfundmarkt gebeuren als er een crisis zou ontstaan zoals in 2009? Betaalschema's blijven natuurlijk geldig en moeten nagekomen worden. Zouden er veel meer projecten omvallen en zouden platformen extra in gaan zetten op recovery om het vertrouwen te behouden / te verbeteren?
Ik denk dat dat de crowdfund markt keihard gaat raken, huuropbrengsten zullen dalen en de verkoop via hypotheekrecht zal ook niet opschieten als de waarde dermate gedaald is.

Volledig inzetten op vastgoed is m.i. daarom ook zeer onverstandig, net als het volledig inzetten op personal finance. Des te meer reden om toch veel te spreiden tussen verschillende beleggingsinstrumenten.
pi_179637199
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 14:02 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Al staat er wel:

[..]

Volgens mij vallen veel SiG-objecten wel in dit segment. Daarnaast vind ik dat de overheid deze praktijken juist zou moeten aanmoedigen, zodat er ook ruimte komt op de huurmarkt.
Voor velen is het type woning zoals bij SIG juist verre van ruimte op de huurmarkt. Ja, als je op kamers wil. Maar voor veel mensen die een woning zoeken heb je hier bar weinig aan.
pi_179637722
Iemand van hier die straks nog naar FNC bijeenkomst gaat?
pi_179638158
Uit de KoM nieuwsbrief van vandaag:


"Actualiseren van de minimale rentepercentages
Naast de risico classificaties heeft KOM ook de gehanteerde minimum nominale rentepercentages opnieuw aan de markt getoetst. Er is besloten om de ondergrens van de projecten met een relatief gemiddeld risico (B) naar 7% te verlagen en die van de relatief laag risico (A) naar 5% te verlagen. De ondergrens van de hoog risico (C) projecten, blijft onveranderd 8,5%.
We streven uiteindelijk naar nominale rentes die gekoppeld zijn aan de in de kapitaalmarkt geldende rentes met daarbij een opslag op basis van de beoordeling.
We verwachten dat hiermee de gemiddelde kwaliteit van de aanvragen verbetert en ook meer in lijn is met de traditionele financierders. Daarnaast kunnen investeerders op deze wijze nog beter het risico in hun portefeuilles beheersen door middel van spreiding over het aantal projecten en risicoprofielen van de projecten en door de hoogte van de investering per project hier op af te stemmen." _O- :W

Hobbelen de netto rentes nog verder omlaag bij KoM 8)7
pi_179638261
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 14:05 schreef investeerdertje het volgende:
kt keihard gaat raken, huuropbrengsten zullen dalen en de verkoop via hypotheekrecht zal ook niet opschieten als de waarde dermate gedaald is.

Volledig inzetten op vastgoed is m.i. daarom ook zeer onverstandig, net als het volledig inzetten op personal finance. Des te meer reden om toch veel te spreiden tussen verschillende beleggingsinstrumenten.
Spreiden is inderdaad het beste advies. Daarnaast denk ik juist dat vastgoed met een LTV van rond de 50% juist een hele goede investering is; zelfs gedurende een crisis zal dat allicht nog wel de helft van de getaxeerde waarde opleveren, want mensen moeten toch blijven wonen (en misschien trekt huur wel aan als mensen lastiger aan een hypotheek kunnen komen). Voor andere objecten zoals de binnenvaartschepen die we ook veel langs zien komen op verschillende crowdfundingsplatforms, ben ik somberder gestemd; als er mindel handel is zullen veel van deze bedrijven omvallen, en de vraag naar binnenvaartschepen zal in deze markcondities ook kelderen, waardoor de hypothecaire zekerheden een groot gedeelte van hun waarde zullen verliezen. Ik heb zo'n vermoeden dat banken dit heel goed weten, en daarom deze financieringen liever aan de crowd over laten.

Van de overige projecten zullen er allicht wat meer stranden, maar het zal ook weer geen apocalyptische omvang aannemen, en met een goede spreiding zal er nog zeker een leuk zakcentje te verdienen zijn via crowdfunding.
pi_179638335
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 15:11 schreef Horsemen het volgende:
Uit de KoM nieuwsbrief van vandaag:

"Actualiseren van de minimale rentepercentages
Naast de risico classificaties heeft KOM ook de gehanteerde minimum nominale rentepercentages opnieuw aan de markt getoetst. Er is besloten om de ondergrens van de projecten met een relatief gemiddeld risico (B) naar 7% te verlagen en die van de relatief laag risico (A) naar 5% te verlagen. De ondergrens van de hoog risico (C) projecten, blijft onveranderd 8,5%.
We streven uiteindelijk naar nominale rentes die gekoppeld zijn aan de in de kapitaalmarkt geldende rentes met daarbij een opslag op basis van de beoordeling.
We verwachten dat hiermee de gemiddelde kwaliteit van de aanvragen verbetert en ook meer in lijn is met de traditionele financierders. Daarnaast kunnen investeerders op deze wijze nog beter het risico in hun portefeuilles beheersen door middel van spreiding over het aantal projecten en risicoprofielen van de projecten en door de hoogte van de investering per project hier op af te stemmen." _O- :W

Hobbelen de netto rentes nog verder omlaag bij KoM 8)7
Ik denk dat we KoM dit jaar naar de laatste rustplaats kunnen begeleiden.

Ze begrijpen er werkelijk niets van
pi_179638357
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 15:22 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Ik denk dat we KoM dit jaar naar de laatste rustplaats kunnen begeleiden.

Ze begrijpen er werkelijk niets van
Die rustplaats hadden ze bij mij allang gekregen;)
pi_179638443
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 15:22 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Ik denk dat we KoM dit jaar naar de laatste rustplaats kunnen begeleiden.

Ze begrijpen er werkelijk niets van
mag iets langer duren, want heb nog een aantal projecten die daar lopen
pi_179638596
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 15:32 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

mag iets langer duren, want heb nog een aantal projecten die daar lopen
Precies, al zie ik het somber in. Veel investeerder zullen bij KoM op een negatief rendement staan, en dat zal met een verlaging van de rente niet veel beter worden.
pi_179638949
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 15:22 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Ik denk dat we KoM dit jaar naar de laatste rustplaats kunnen begeleiden.

Ze begrijpen er werkelijk niets van
Door de verlaging hoeft KOM minder vaak nee te verkopen aan potentiële leningnemers.
Betekent dus meer projecten in het aanbod. Of je een project accepteert bepaal je uiteindelijk zelf in je risico-rendement afweging.....
Pecunia non olet
pi_179639006
Geachte investeerder in het project Beppfund bij Moneybrothers,

Misschien was u er al van op de hoogte, maar begin juni is de laatste aflossing gedaan door Truetalk BV aan zijn crowdfunding-investeerders. De lening had een looptijd van 24 maanden en is hiermee afgelost. Onderstaand treft u een bedankbrief aan van de ondernemer van Truetalk BV, Bart van de Ven om zijn investeerders te bedanken!

Netjes :P
Pecunia non olet
pi_179639092
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 16:14 schreef obligataire het volgende:
Geachte investeerder in het project Beppfund bij Moneybrothers,

Misschien was u er al van op de hoogte, maar begin juni is de laatste aflossing gedaan door Truetalk BV aan zijn crowdfunding-investeerders. De lening had een looptijd van 24 maanden en is hiermee afgelost. Onderstaand treft u een bedankbrief aan van de ondernemer van Truetalk BV, Bart van de Ven om zijn investeerders te bedanken!

Netjes :P
^O^
pi_179639124
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 14:39 schreef bleyenburg het volgende:
Iemand van hier die straks nog naar FNC bijeenkomst gaat?
Ik ben er straks bij
pi_179639355
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 15:22 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Ik denk dat we KoM dit jaar naar de laatste rustplaats kunnen begeleiden.

Ze begrijpen er werkelijk niets van
Ik denk dat ze het juist heel goed begrijpen. Als je ziet hoe snel veel projecten vol lopen, ook met slechte pitches of weinig zekerheden, dan hangt er blijkbaar genoeg geld in de markt, en kan de vergoeding daarvoor dus naar beneden.

Gelukkig worden hier op fok veel slechte pitches ontrafeld en afgeschoten.
pi_179639587
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 16:22 schreef najra1990 het volgende:

[..]

Ik ben er straks bij
succes & alvast dank voor een feedback van je bevindingen
pi_179639850
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 16:39 schreef optrandje het volgende:

[..]

Ik denk dat ze het juist heel goed begrijpen. Als je ziet hoe snel veel projecten vol lopen, ook met slechte pitches of weinig zekerheden, dan hangt er blijkbaar genoeg geld in de markt, en kan de vergoeding daarvoor dus naar beneden.

Gelukkig worden hier op fok veel slechte pitches ontrafeld en afgeschoten.
Helaas ben ik bang dat je gelijk hebt
pi_179639957
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 16:39 schreef optrandje het volgende:

[..]

Ik denk dat ze het juist heel goed begrijpen. Als je ziet hoe snel veel projecten vol lopen, ook met slechte pitches of weinig zekerheden, dan hangt er blijkbaar genoeg geld in de markt, en kan de vergoeding daarvoor dus naar beneden.

Gelukkig worden hier op fok veel slechte pitches ontrafeld en afgeschoten.
Klopt maar ga dan niet roepen dat het nu conform rente van andere financiers is. De leningen zijn voor mij bijna allemaal juniors (geen of waardeloze zekerheden) en de marktconforme rente ligt bij dergelijke leningen boven de 10%
pi_179640767
Afspraken worden niet nagekomen bij projectje GvE:

Uit de update mail van begin mei:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Na 1 keer bellen (ze zou d'r op terug komen) en 2 keer mailen waarvan de reactie uitblijft nog geen steek wijzer of we nog een betaling krijgen..

Word tijd dat er (mits dat nog mogelijk is) een beroep gedaan word op de zekerheden:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een bank gaat toch veder om geld te incasseren naar mijn inzien, maar die hebben er ook zelf geld in zitten. De investeerders fee is in ieder geval al betaald aan GvE
pi_179642340
Ik heb ook zo'n gevalletje waarbij GvE iets anders doet dan de afspraak.ondernemer stopt met onderneming en zou in maart alles in 1x aflossen. Tot op heden niet gebeurd. Nu al 4 maanden allen termijn betaling ontvangen. GvE geeft geen duidelijkheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door djh77 op 07-06-2018 06:03:04 ]
pi_179642489
Crowdfunding franchise SNS bank op cc:
https://www.capitalcircle(...)ek-bemmel-en-boxmeer
Bijzonder...
pi_179642536
Kaprun tranche 2:
quote:
Inmiddels is ook het pandrecht op het appartement in Kaprun door een lokale notaris vastgelegd. Deze zogenoemde Pfandurkunde kunt u op de gebruikelijke wijze bij het project terugvinden via de link naar de 'hypotheekakte'. Hiermee is aan alle gestelde zekerheden voldaan.

Verder zijn in de backoffice de benodigde aanpassingen verricht om alle investeerders, die het aanbod van ondernemer om vervroegd af te lossen, hebben geaccepteerd, uit te keren. De overige investeerders zullen op de gebruikelijke wijze iedere maand hun rente en aflossing ontvangen. De betaling van de vervroegde aflossing zal op 6 juni worden verricht
pi_179642777
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 19:54 schreef djh77 het volgende:
ICT dienstencencentrum op CcF
https://www.collincrowdfu(...)entrum-voor-ict-b-v/
Gij zult niet stapelen! (Zeker niet in horeca of ict)
pi_179643444
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 20:03 schreef Dwarsindeweg het volgende:

[..]

Gij zult niet stapelen! (Zeker niet in horeca of ict)
Wat betekent dit nu voor de positie van de investeerders in het eerste Collin project? Toen was er nog geen sprake van bankfinanciering en werden persoonlijke borgstellingen afgegeven aan de Collin investeerders.
pi_179643915
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 20:36 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Wat betekent dit nu voor de positie van de investeerders in het eerste Collin project? Toen was er nog geen sprake van bankfinanciering en werden persoonlijke borgstellingen afgegeven aan de Collin investeerders.
M.i. moet je de persoonlijke borgstellingen delen met ABN Amro en de investeerders van het 2e project. Bij borgstelling of HA bestaat er geen 1e of 2e recht. Hier die je weinig aan. Borgstelling of HA is niet echt harde zekerheid.
pi_179644239
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 21:02 schreef djh77 het volgende:

[..]

M.i. moet je de persoonlijke borgstellingen delen met ABN Amro en de investeerders van het 2e project. Bij borgstelling of HA bestaat er geen 1e of 2e recht. Hier die je weinig aan. Borgstelling of HA is niet echt harde zekerheid.
Ok bedankt, dat vreesde ik al. Wat vooral zuur is, is dat ABN AMRO nu met de verpanding van de inventaris etc aan de haal gaat, omdat Collin ten tijde van het eerste project verpandingen nog "niet zinvol" achtte...
pi_179644838
aangezien ik nu mijn 3e jaar crowdfunding in ga en dus de balans op wilde maken:
97 projecten, lender&spender. totaal rendement 5,33% 0 defaults

Ik ben blij :D
pi_179645298
Door bij Crowdestate wat met het nummer in de URL te spelen kwam ik deze sneak preview tegen (en heel veel potentieeltjes in de 150 range trouwens...)
https://www.crowdestate.n(...)elijk-monument-breda
Wat denken jullie er van? LTV ziet er goed uit
I come for the woman... and your head
pi_179645369
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 21:44 schreef investeerdertje het volgende:
aangezien ik nu mijn 3e jaar crowdfunding in ga en dus de balans op wilde maken:
97 projecten, lender&spender. totaal rendement 5,33% 0 defaults

Ik ben blij :D
hoe lang is de gemiddelde looptijd?
pi_179645412
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 22:03 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

hoe lang is de gemiddelde looptijd?
Als ik L&S meeneem dan gaat dat vrij rap omhoog, zonder 2 en een beetje jaar.
pi_179645747
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 22:01 schreef Stefo het volgende:
Door bij Crowdestate wat met het nummer in de URL te spelen kwam ik deze sneak preview tegen (en heel veel potentieeltjes in de 150 range trouwens...)
https://www.crowdestate.n(...)elijk-monument-breda
Wat denken jullie er van? LTV ziet er goed uit
Thanks voor het uitzoekwerk, project ziet er goed uit. Alvast vooringeschreven
pi_179646236
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 22:17 schreef plesner het volgende:

[..]

Thanks voor het uitzoekwerk, project ziet er goed uit. Alvast vooringeschreven
Mee eens. Véél beter zullen ze niet worden :)
Pecunia non olet
pi_179646407
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 19:46 schreef djh77 het volgende:
Crowdfunding franchise SNS bank op cc:
https://www.capitalcircle(...)ek-bemmel-en-boxmeer
Bijzonder...
Ze zijn er bij CC laaiend enthousiast over maar dat zijn ze bij elk project van CC *O*

Valt me op dat de tent in 2017 verlies leed. Positief is het forse EV maar dat wordt vervolgens weer uitgehold door de uitkoop partner. De mutaties in het EV komende jaren kan ik niet volgen (hoger dan de winst).

Geen harde zekerheden.

Zijn er goede argumenten om wél mee te doen?
Pecunia non olet
pi_179646714
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 22:01 schreef Stefo het volgende:
Door bij Crowdestate wat met het nummer in de URL te spelen kwam ik deze sneak preview tegen (en heel veel potentieeltjes in de 150 range trouwens...)
https://www.crowdestate.n(...)elijk-monument-breda
Wat denken jullie er van? LTV ziet er goed uit
Dank voor de info. De executiewaarde van het onderpand is blijkbaar nog niet bekend. Verder is me onduidelijk waar de resterende 950.000 benodigd voor aankoop vandaan komt. Eigen middelen of andere financier? Vermoedelijk dat eerste aangezien er een 1e hypotheek gevestigd wordt tbv crowdestate.
pi_179648973
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 22:01 schreef Stefo het volgende:
Door bij Crowdestate wat met het nummer in de URL te spelen kwam ik deze sneak preview tegen (en heel veel potentieeltjes in de 150 range trouwens...)
https://www.crowdestate.n(...)elijk-monument-breda
Wat denken jullie er van? LTV ziet er goed uit
Deze club lijken me de huidige eigenaren van dit pand: http://www.groucho-management.nl
quote:
Breda Inbusiness is een zakencentrum waarin jonge ambitieuze bedrijven zijn gevestigd, die zich gespecialiseerd hebben in de reclame, fotografie, media entertainment en internet enterprising. Afzonderlijke bedrijven met hun eigen specialiteiten in bovengenoemde vakgebieden, werkend onder één dak waardoor er een synergie ontstaat.

Gezonde concurrentie onder elkaar ondersteunen de ontwikkeling en groei van hun business. Creativiteit en ondernemingsgeest samengevoegd op één plaats. Breda Inbusiness is onderdeel van Groucho Management.

Breda Inbusiness beheert en verhuurt kantoorruimtes in het voormalige klooster aan de Etnastraat 20 in Breda


[ Bericht 18% gewijzigd door djh77 op 07-06-2018 08:24:30 ]
pi_179649570
Afsprakensysteem voor kappers op gve:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18068
pi_179649841
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 08:35 schreef djh77 het volgende:
Afsprakensysteem voor kappers op gve:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18068
Rare verdeling van de incentive bedragen. Des te hoger je inschrijft des te lager je incentive procentueel is.
pi_179650006
Nog een vervroegde aflossing op SiG:
https://investeren.sameni(...)g-178-c-te-rotterdam
Nog niets gehoord van SiG, maar staat wel in mijn wallet
pi_179650098
Letselschade op CcF
https://www.collincrowdfund.nl/engberink-en-kluijt-letselschade/
Kleine lening, waarom dan deels via Qredits
pi_179650190
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 09:09 schreef djh77 het volgende:
Nog een vervroegde aflossing op SiG:
https://investeren.sameni(...)g-178-c-te-rotterdam
Nog niets gehoord van SiG, maar staat wel in mijn wallet
Zat je ook in Javastraat?
Bij mij klopt het overgemaakte bedrag hierbij niet. Zijn er meerderen met ditzelfde probleem?
pi_179650449
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 09:25 schreef jsuijker het volgende:

[..]

Zat je ook in Javastraat?
Bij mij klopt het overgemaakte bedrag hierbij niet. Zijn er meerderen met ditzelfde probleem?
Javastraat klopt qua hoofdsom wel, maar er zou nog een paar centen aan rente gecompenseerd worden, die zie ik (nog) niet.

Ik mis nu nog twee 2 bedragen en het vreemde is dat ik de bedragen in de andere schijf van deze 2 projecten wél heb ontvangen.

Voorts zie ik dat Dorpsweg 178 is afgewikkeld.....voor mij een verrassing maar ik moet bekennen dat ik niet altijd tijd heb om alles te lezen........ :D
Pecunia non olet
pi_179650486
FNC investeerders bijeenkomst.

Gisteren de FNC investeerdersavond bezocht. Op zich aardig om de mensen achter het platform te ontmoeten. Op dit moment zijn er al ruim 50 mensen voor Funding Circle NL aan het werk. Totaal werken er 900 mensen voor FNC Global . De avond bestond uit een 3 tal presentaties over achtereenvolgens het bedrijf, werkwijze bij selectie en aanname projecten, en afhandeling van probleemgevallen.

Voor startende investeerders bij FNC gaven de presentaties denk ik een duidelijk beeld van hoe FNC werkt. Het was goed voorbereid en zat gelikt in elkaar. De marketing component was duidelijk vertegenwoordigd. Voor wie de website van het NL maar ook van het UK bedrijf goed gelezen heeft, en ook hier meeleest, was er in de presentaties niet zoveel nieuws te horen.

De aanwezigen zo’n 60 a 70 investeerders waren van te voren gevraagd vragen in te sturen. Vervelend was dat in de Q&A sessie deze vragen nauwelijks aan de orde kwamen. Bovendien was deze Q&A sessie veel te kort. Juist zo’n sessie is interessant om van de vragen van andere mensen en natuurlijk van de antwoorden van FNC te leren. Een gemiste kans. Of was het een bewuste move om lastige vragen te vermijden ?

De vraag (die hier ook erg leeft) over recente cijfers bij een pitch publiceren is wel even aan de orde geweest. Duidelijk is dat Funding Circle hierin bewust een lakse houding in inneemt. Men is van mening dat de investeerder het maar moet doen met de rating van FNC . Hierin zijn de niet gepubliceerde voorlopige cijfers en de indruk van FNC van de bankafschriften van de laatste 3 maanden verwerkt. En daar moeten we het dan maar mee doen. Men is duidelijk aan het voorsorteren voor het UK model waarbij er voor de belegger geïnvesteerd en gespreid wordt. Dit geeft men ook toe alleen is er nog geen tijdpad voor invoering.
Al met al denk ik een slechte zaak. Immers op dit moment biedt FNC nog de keuze mogelijkheid in projecten aan. Als je dit doet moet je ook zorgen voor recente cijfers! Het is volgens mij, maar ook volgens de AFM onderdeel van de zorgplicht van een platform dit te doen! Dit zou een voorwaarde moeten zijn voor publicatie.

In de bijeenkomst is verder toegezegd dat de schriftelijk gestelde vragen verder schriftelijk beantwoord worden. Verder is gevraagd om deze vragen en antwoorden te delen met alle aanwezigen zodat iedereen hiervan kennis kan nemen en leren van wat er bij andere investeerders leeft.. We zullen ondervinden of deze toezeggingen nagekomen worden.

Tot zover mijn naar ik hoop objectieve maar wel onvolledige verslag.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 07-06-2018 09:56:22 ]
pi_179650530
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 09:48 schreef obligataire het volgende:

[..]

Javastraat klopt qua hoofdsom wel, maar er zou nog een paar centen aan rente gecompenseerd worden, die zie ik (nog) niet.

Ik mis nu nog twee 2 bedragen en het vreemde is dat ik de bedragen in de andere schijf van deze 2 projecten wél heb ontvangen.

Voorts zie ik dat Dorpsweg 178 is afgewikkeld.....voor mij een verrassing maar ik moet bekennen dat ik niet altijd tijd heb om alles te lezen........ :D
Het wordt echt tijd dat ze daar gaan werken met een betalingsschema waarin de verwachtte datum en de daadwerkelijk overgemaakte datum instaan.

Het is op deze manier gewoon nauwelijks te achterhalen hoeveel er voor welk project is overgemaakt

Edit: Bij mij klopt het bedrag na toevoegen van Javastraat overigens niet (ik had een bedrag klaar staan voor investering en de som van wat ik terug zou moeten krijgen van Javastraat (ook zonder rente) en het bedrag wat ik had staan is hoger dan wat nu daadwerkelijk op mijn wallet staat...
Geen idee dus wat hier gebeurd is?

[ Bericht 12% gewijzigd door jsuijker op 07-06-2018 10:28:09 ]
pi_179650828
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 09:17 schreef djh77 het volgende:
Letselschade op CcF
https://www.collincrowdfund.nl/engberink-en-kluijt-letselschade/
Kleine lening, waarom dan deels via Qredits
Eigen inbreng* ¤ 26.000,-
* De eigen inbreng betreft bij oprichting ¤ 15.000,-. In 2018 wordt er tevens voor ¤ 11.000,- aan managementvergoeding niet uitgekeerd aan de aandeelhouders.

*denkt na*

impact9 vraagt financiering aan van 2 mio
impact9 heeft een eigen inbreng van 1 mio

Noot: De eigen inbreng van impact9 bedraagt bij oprichting ¤ 449,20. De overige ¤ 999.550,80 betreft een managementvergoeding die de komende 5 jaar niet wordt uitgekeerd

Wilt iemand investeren in mij? Ik breng immers 50% in!
pi_179650845
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 09:48 schreef obligataire het volgende:

[..]

Javastraat klopt qua hoofdsom wel, maar er zou nog een paar centen aan rente gecompenseerd worden, die zie ik (nog) niet.

Ik mis nu nog twee 2 bedragen en het vreemde is dat ik de bedragen in de andere schijf van deze 2 projecten wél heb ontvangen.

Voorts zie ik dat Dorpsweg 178 is afgewikkeld.....voor mij een verrassing maar ik moet bekennen dat ik niet altijd tijd heb om alles te lezen........ :D
Voor mij is de totale aflossing van Dorpsweg 178 C ook een surprise. Kennelijk toch moeilijk om de daadwerkelijke storting en de communicatie op elkaar af te stemmen.
Wat mij opvalt is dat Dorpsweg en Boekwijtstraat een aanmerkelijk verschillende boete rente hebben. Klopt dit?
pi_179650885
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 10:14 schreef impact9 het volgende:

[..]

Eigen inbreng* ¤ 26.000,-
* De eigen inbreng betreft bij oprichting ¤ 15.000,-. In 2018 wordt er tevens voor ¤ 11.000,- aan managementvergoeding niet uitgekeerd aan de aandeelhouders.

*denkt na*

impact9 vraagt financiering aan van 2 mio
impact9 heeft een eigen inbreng van 1 mio

Noot: De eigen inbreng van impact9 bedraagt bij oprichting ¤ 449,20. De overige ¤ 999.550,80 betreft een managementvergoeding die de komende 5 jaar niet wordt uitgekeerd

Wilt iemand investeren in mij? Ik breng immers 50% in!
Je denk toch niet dat ik me met een Kluijtje in het riet laat sturen?
pi_179650908
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 10:18 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Je denk toch niet dat ik me met een Kluijtje in het riet laat sturen?
Kijk uit voor de Enge Beer, deze veroorzaakt letsel en creëert daarmee business
Business die er wél moet gaan komen, anders verdwijnt de eigen inbreng weer.... :O
pi_179650910
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 10:15 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Voor mij is de totale aflossing van Dorpsweg 178 C ook een surprise. Kennelijk toch moeilijk om de daadwerkelijke storting en de communicatie op elkaar af te stemmen.
Wat mij opvalt is dat Dorpsweg en Boekwijtstraat een aanmerkelijk verschillende boete rente hebben. Klopt dit?
Klopt:
Dorpsweg:
quote:
De dan in rekening te brengen boeterente bedraagt de eerste 2 jaar 2% van het openstaande saldo plus 6 maanden boeterente
Boekweitstraat:
quote:
De dan in rekening te brengen boeterente bedraagt 1%, en deze zal pro rata parte aan de Geldgevers worden uitbetaald.
Aflossingsvoorwaarden zijn tussentijds aangepast (met dank aan m.n. Horseman :) )

[ Bericht 1% gewijzigd door djh77 op 07-06-2018 10:27:29 ]
pi_179651011
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 10:21 schreef djh77 het volgende:

[..]

Klopt:
Dorpsweg:

[..]

Boekweitstraat:

[..]

Aflossingsvoorwaarden zijn tussentijds aangepast (met dank aan m.n. Horseman :) )
Dank. ik wist dat de voorwaarden gewijzigd waren maar heb niet op een rijtje bij welk project welke voorwaarden gelden. En had eigenlijk geen zin om het zelf uit te zoeken. :)
pi_179651135
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 09:50 schreef NaRegenDeZon het volgende:
FNC investeerders bijeenkomst.



Men is duidelijk aan het voorsorteren voor het UK model waarbij er voor de belegger geïnvesteerd en gespreid wordt. Dit geeft men ook toe alleen is er nog geen tijdpad voor invoering.
Al met al denk ik een slechte zaak. Immers op dit moment biedt FNC nog de keuze mogelijkheid in projecten aan.

In de bijeenkomst is verder toegezegd dat de schriftelijk gestelde vragen verder schriftelijk beantwoord worden. Verder is gevraagd om deze vragen en antwoorden te delen met alle aanwezigen zodat iedereen hiervan kennis kan nemen en leren van wat er bij andere investeerders leeft.. We zullen ondervinden of deze toezeggingen nagekomen worden.

Tot zover mijn naar ik hoop objectieve maar wel onvolledige verslag.
Dank voor je verslag.

Ik heb net eens de engelse site doorgelezen: auto invest zoals het in de UK gebeurd is voor mij echt een dealbreker: je hebt slechts 1 "knop" om aan te draaien, gespreid of behoudend investeren.
Dat deed zelfs KoM beter: daar kon je selecteren op sectoren en rentepercentages.
Ook Estateguru geeft je meer mogelijkheden mbt auto invest.

Het zou mooi zijn als het schriftelijk antwoord op de vragen met alle aanwezigen gedeeld wordt (daarna is er vast wel weer iemand die hier een tipje van de sluier op wil lichten).
pi_179651692
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 22:01 schreef Stefo het volgende:
Door bij Crowdestate wat met het nummer in de URL te spelen kwam ik deze sneak preview tegen (en heel veel potentieeltjes in de 150 range trouwens...)
https://www.crowdestate.n(...)elijk-monument-breda
Wat denken jullie er van? LTV ziet er goed uit
Snappen jullie waarom dit project risico B krijgt en niet A. Daarnaast is het ook nog de hoogste rente in risico B. De enige reden die ik kan bedenken is dat ze dit project zeker en snel vol willen krijgen. Maar ja met zo'n lage LTV zal dat ook lukken met iets lagere rente.
pi_179652261
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 11:22 schreef bubbels234 het volgende:

[..]

Snappen jullie waarom dit project risico B krijgt en niet A. Daarnaast is het ook nog de hoogste rente in risico B. De enige reden die ik kan bedenken is dat ze dit project zeker en snel vol willen krijgen. Maar ja met zo'n lage LTV zal dat ook lukken met iets lagere rente.
+ relatief laag bedrag voor crowdestate. Over de miljoen krijgen ze ook vrij snel vol.
pi_179652461
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 11:57 schreef djh77 het volgende:

[..]

+ relatief laag bedrag voor crowdestate. Over de miljoen krijgen ze ook vrij snel vol.
En over 5 jaar willen ze dit volgens de tekst mogelijk aflossen met een bancaire financiering. Ik zou verwachten dat een bancaire financiering nu al kan en ook goedkoper is.
pi_179653119
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 11:57 schreef djh77 het volgende:

[..]

+ relatief laag bedrag voor crowdestate. Over de miljoen krijgen ze ook vrij snel vol.
Het is natuurlijk een moeilijk verhandelbaar object vermoedelijk zijn de kantoren wat gedateerd. Daarnaast een gemeentelijk monument wel lasten geen lusten.
Staan natuurlijk ook positieve zaken tegenover. Denk dat voor mij de positieve zaken de overhand hebben. Dit zou, als hier niets vreemds boven komt, wel eens mijn eerste investering bij dit platform kunnen worden. Ben het gedoe bij SIG zat.
pi_179653425
quote:
FNC investeerders bijeenkomst.

Gisteren de FNC investeerdersavond bezocht. Op zich aardig om de mensen achter het platform te ontmoeten. Op dit moment zijn er al ruim 50 mensen voor Funding Circle NL aan het werk. Totaal werken er 900 mensen voor FNC Global . De avond bestond uit een 3 tal presentaties over achtereenvolgens het bedrijf, werkwijze bij selectie en aanname projecten, en afhandeling van probleemgevallen.

Voor startende investeerders bij FNC gaven de presentaties denk ik een duidelijk beeld van hoe FNC werkt. Het was goed voorbereid en zat gelikt in elkaar. De marketing component was duidelijk vertegenwoordigd. Voor wie de website van het NL maar ook van het UK bedrijf goed gelezen heeft, en ook hier meeleest, was er in de presentaties niet zoveel nieuws te horen.

De aanwezigen zo’n 60 a 70 investeerders waren van te voren gevraagd vragen in te sturen. Vervelend was dat in de Q&A sessie deze vragen nauwelijks aan de orde kwamen. Bovendien was deze Q&A sessie veel te kort. Juist zo’n sessie is interessant om van de vragen van andere mensen en natuurlijk van de antwoorden van FNC te leren. Een gemiste kans. Of was het een bewuste move om lastige vragen te vermijden ?

De vraag (die hier ook erg leeft) over recente cijfers bij een pitch publiceren is wel even aan de orde geweest. Duidelijk is dat Funding Circle hierin bewust een lakse houding in inneemt. Men is van mening dat de investeerder het maar moet doen met de rating van FNC . Hierin zijn de niet gepubliceerde voorlopige cijfers en de indruk van FNC van de bankafschriften van de laatste 3 maanden verwerkt. En daar moeten we het dan maar mee doen. Men is duidelijk aan het voorsorteren voor het UK model waarbij er voor de belegger geïnvesteerd en gespreid wordt. Dit geeft men ook toe alleen is er nog geen tijdpad voor invoering.
Al met al denk ik een slechte zaak. Immers op dit moment biedt FNC nog de keuze mogelijkheid in projecten aan. Als je dit doet moet je ook zorgen voor recente cijfers! Het is volgens mij, maar ook volgens de AFM onderdeel van de zorgplicht van een platform dit te doen! Dit zou een voorwaarde moeten zijn voor publicatie.

In de bijeenkomst is verder toegezegd dat de schriftelijk gestelde vragen verder schriftelijk beantwoord worden. Verder is gevraagd om deze vragen en antwoorden te delen met alle aanwezigen zodat iedereen hiervan kennis kan nemen en leren van wat er bij andere investeerders leeft.. We zullen ondervinden of deze toezeggingen nagekomen worden.
Prima en correct verslag.
Zelf vermoed ik sterk dat de lastige vragen bewust vermeden werden.
Presentatie was goed en maakte wat mij betreft zeer duidelijk welke richting FNC in wil gaan.
Ik weet niet precies in hoeverre de AFM toestaat dat de informatie voorziening "achter de schermen" blijft.
Het volledig voorgeprogrammeerde traject van aanname en publicatie zal zeker efficiënt kunnen zijn.
Alles wordt bepaald n.a.v. de parameters.
De mensen van risk en recovery maakten goede en professionele indruk.
Wat mij ook opviel was de aanwezigheid van dame HQ UK, nog een in A'dam gestationeerde medewerker uit UK en een afgevaardigde vanuit Berlijn.
Duidelijk was voor mij dat ze streven naar een pan Europese aanpak.
Dat hier en daar duidelijk ontwijkend werd gereageerd op wat lastige vragen irriteert me enigszins, maar al met al was het wat mij betreft wel verhelderend.

Verder verdient de prima Sauvignon Blanc een eervolle vermelding.
:Y

Nog wel even benieuwd wie Najra was....
pi_179654283
Google review staat trouwens vol met negatieve reviews over de manier van benaderen van FNC
pi_179654494
@Ron1986: Ik vind veel van die negatieve reviews prima.
Zijn veelal geschreven door teleurgestelde mensen die niet ff een tonnetje los konden peuteren
pi_179654562
Project Bleulandweg (SiG) is met 2 investeringen vandaag voor 100% vol (tevens 100% waarde gefinancierd):
https://investeren.sameni(...)landweg-422-te-gouda
pi_179655175
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 13:19 schreef bleyenburg het volgende:
Nog wel even benieuwd wie Najra was....
Wat mij betreft was het inderdaad een redelijk reclame praatje van FNC. Goed voor mensen die net aan het investeren zijn, maar die zitten dan ook met hele andere ideeën en meningen dan iemand als ik / wij die al langer investeren. Ik vond het vooral interessant om te zien hoe de mening van de rest van de investeerders was.
Er werd genoemd dat het gros van de investeerders enkel het stukje tekst wilt en blind vertrouwd of FNC. Dat geloof ik (deels) ook wel. De aanwezigen in de zaal en hier op het forum zijn juist NIET de mensen die dat willen en die meer willen weten. Aan de andere kant (ook een terechte opmerking die ik hoorde) vonden de meesten bijvoorbeeld het oude dashboard prima. Je hoort alleen de klagers. Men past het dashboard aan en dan gaan de niet klagers klagen.
Het blijft een lastige situatie.

Verder geloof ik niet dat men bewust de lastige vragen probeerde te mijden. Het ging namelijk ook deels om het voorkomen van stemmingmakerij. Ik stond naast iemand achterin de zaal die erg kritisch was (wat op zich heel prima is) maar zich vooral liet leiden door negatieve emoties en gedachten. Dat zag je terug in zijn houding, uitspraken, het "nee niet waar" mompelen, het schudden van zijn hoofd en de opmerkingen die hij bleef maken. Zo iemand moet je ook niet in een groep te woord willen staan, maar gewoon een persoonlijke babbel mee maken. Natuurlijk moet je ook kritische vragen willen beantwoorden, maar na een tijdje is het ook gewoon het beleid van Funding Circle. Ben je het daar niet mee eens, dan is FNC misschien niet geschikt voor jou.

Verder vond ik de recovery en risico beheer praatjes erg sterk. Ik heb al vaker met Daniel contact gehad en ook die contactmomenten waren in lijn met dit praatje. Het is dus niet alleen het verkooppraatje, maar ook iets wat men altijd al doet. En persoonlijk vind ik dat ook het sterke aan FNC. De black box zoals die werd genoemd is heel consequent. Voldoe jij niet aan de voorwaarden, heb je pech krijg je geen lening.

Ook werd genoemd dat men actief bedrijven benaderd om een lening aan te bieden. Het voordeel daaraan is dat men de data van te voren al heeft. Er wordt dus niet naar alle bedrijven iets gestuurd, maar naar bedrijven die inderdaad een lening zouden kunnen krijgen. Daarmee voorkom je dat bedrijven FNC als laatste redmiddel zien, maar als eerste optie. Zelf nog nooit zo over nagedacht, maar persoonlijk kan ik mij wel vinden hierin.

Al met al (hoewel mijn mening wellicht iets meer naar voren komt dan een objectief verslag) een leuke middag. Het zat goed in elkaar, men had Q&A iets over het hoofd gezien, maar er was degelijk ruimte voor een persoonlijk gesprek. Ik vond zelf de mening van andere investeerders erg boeiend en ben blij dat ik ook daar even m'n gezicht heb kunnen laten zien.

Verder heb ik wel een vermoeden wie bleyenburg en naregendezon waren, maar geen bevestiging. Wellicht een PM? ik ben wel benieuwd. Ik stond in ieder geval vrijwel achteraan. Zwart pak, bruine schoudertas.
pi_179655190
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18023

Hoe kan de schuld hoger zijn dan de inschrijving?
Achterstand?!
pi_179655524
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 15:01 schreef impact9 het volgende:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18023

Hoe kan de schuld hoger zijn dan de inschrijving?
Achterstand?!
Of schrijffout (15.000 ipv 75.000)??
Ik doe sowieso niet mee.
pi_179656170
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 15:23 schreef TisIk het volgende:

[..]

Of schrijffout (15.000 ipv 75.000)??
Ik doe sowieso niet mee.
Het is geen fout:
quote:
Het staat zo in het hypothecair uittreksel van het Kadaster. Oorzaak is onduidelijk.
Mogelijk ooit bij een verhoging niet aangepast of een 2e hypotheek niet ingeschreven
pi_179656290
Zou het kunnen dat ze geld ervoor bij familie hebben geleend, of krijg je dan sowieso ook een inschrijving in het kadaster?
  donderdag 7 juni 2018 @ 17:13:27 #200
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_179657453
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 11:22 schreef bubbels234 het volgende:

[..]

Snappen jullie waarom dit project risico B krijgt en niet A. Daarnaast is het ook nog de hoogste rente in risico B. De enige reden die ik kan bedenken is dat ze dit project zeker en snel vol willen krijgen. Maar ja met zo'n lage LTV zal dat ook lukken met iets lagere rente.
Heb het ook meegenomen. Geen verkeerd platform.
pi_179658942
Innercrowd projecten CES:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_179659284
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 15:00 schreef najra1990 het volgende:
Ook werd genoemd dat men actief bedrijven benaderd om een lening aan te bieden.
Toevallig vandaag zo'n aanbieding van hun in de brievenbus ontvangen.
pi_179659697
Heeft iemand al contact gehad met SIG over het niet kloppende bedrag wat bij de wallet gestort is? Ik heb wel de basis investering kloppend, alleen de rente nog niet. Ik ga niet 2 keer de terugboekingskosten betalen aangezien ik ietwat teleurgesteld ben in dit medium. Ik wilde het er voor het eerst proberen en dat was ook gelijk voor het laatst.
pi_179664102
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 18:42 schreef djh77 het volgende:
Innercrowd projecten CES:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik sta toch te kijken van het internationale karakter van Crowdestate. Hoe komen ze aan al die projecten? Ik ga er nu vaak maar op goedertrouw vanuit dat die objecten echt aangekocht worden, en ik denk dat dat terecht is. Maar toch, in theorie zou het ook het recept kunnen zijn voor een hele grote scam.(Dit is op geen enkel feit gebaseerd, maar komt puur door dat het voor de crowd lastiger wordt om een fysieke controle uit te voeren)
pi_179664926
weet iemand hoe het bij mintos zit met investeren in andere valuta anders dan euro's terwijl je euro's heen boekt?
pi_179666187
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 18:42 schreef djh77 het volgende:
Innercrowd projecten CES:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Manchester stond eerder vandaag open😁😁 maar nu niet meer?
Pecunia non olet
pi_179666223
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 23:11 schreef investeerdertje het volgende:
weet iemand hoe het bij mintos zit met investeren in andere valuta anders dan euro's terwijl je euro's heen boekt?
https://www.mintos.com/en/transactions/currency-exchange/
pi_179668376
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 18:42 schreef djh77 het volgende:
Innercrowd projecten CES:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat als het 3 kamers worden. Die zouden leeg kunnen blijven met een bezettingsgraad v 82%
pi_179669874
Hebben er meer mensen problemen geld over te maken naar projecten bij SIG? Ik heb alle drie de noodzakelijk documenten geupload en goedgekeurd staan en toch de melding dat de documenten niet in orde zijn en geen geld kan betalen in projecten. Contact per mail levert alleen een leesbevestiging op en telefonisch krijg ik alleen een in-gesprek-toon, iemand dezelfde ervaring?

TdJ
pi_179670244
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 22:30 schreef Mynheer007 het volgende:
Ik sta toch te kijken van het internationale karakter van Crowdestate. Hoe komen ze aan al die projecten? Ik ga er nu vaak maar op goedertrouw vanuit dat die objecten echt aangekocht worden, en ik denk dat dat terecht is. Maar toch, in theorie zou het ook het recept kunnen zijn voor een hele grote scam.(Dit is op geen enkel feit gebaseerd, maar komt puur door dat het voor de crowd lastiger wordt om een fysieke controle uit te voeren)
Ja, ik zat me ook net af te vragen hoe dat zit met al die buitenlandse projecten. Hoe werkt dat qua acquisitie, en is er een specifieke reden waarom zij als nederlands platform vooral buitenlandse (en met name veel duitse) projecten hebben?
pi_179670278
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 07:42 schreef jsuijker het volgende:
Wat als het 3 kamers worden. Die zouden leeg kunnen blijven met een bezettingsgraad v 82%
Ik krijg een beetje hetzelfde gevoel als bij die vakantieparken die huizen als investering aanbieden: 10 tegen 1 dat ze de huisjes in eigen bezit als eerste verhuren.
pi_179670644
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 10:33 schreef optrandje het volgende:

[..]

Ik krijg een beetje hetzelfde gevoel als bij die vakantieparken die huizen als investering aanbieden: 10 tegen 1 dat ze de huisjes in eigen bezit als eerste verhuren.
Ik laat deze sowieso aan mij voorbij gaan;
- Hoe zit het precies met de verhuur?
- Hoe makkelijk kan je het hypotheekrecht op deze kamers uitwinnen?
- Geen fysieke controle mogelijkheden
- Een rente die te laag is gezien de risico's

Er gaat vast nog wel iets beters langs komen.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 11:54:14 #215
216273 Gibson
Play it loud
pi_179671630
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 11:43 schreef djh77 het volgende:
Tapasrestaurant Curacao op HCN:
https://horecacrowdfundin(...)n-curacao-2-b4447789
Magere reviews op Facebook... ik laat hem voorbij gaan
pi_179672144
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 10:33 schreef optrandje het volgende:

[..]

Ik krijg een beetje hetzelfde gevoel als bij die vakantieparken die huizen als investering aanbieden: 10 tegen 1 dat ze de huisjes in eigen bezit als eerste verhuren.
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 10:51 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Ik laat deze sowieso aan mij voorbij gaan;
- Hoe zit het precies met de verhuur?
- Hoe makkelijk kan je het hypotheekrecht op deze kamers uitwinnen?
- Geen fysieke controle mogelijkheden
- Een rente die te laag is gezien de risico's

Er gaat vast nog wel iets beters langs komen.
Exact mijn punt. Waarschijnlijk blijven deze gewoon onverhuurd bij zo'n dekkingsgraad (op een enkele keer volgeboekt na)

En inderdaad zal het hypotheekrecht uitwinnen ook nog een probleem kunnen vormen
pi_179672433
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 11:54 schreef Gibson het volgende:

[..]

Magere reviews op Facebook... ik laat hem voorbij gaan
99,8%, , gaat dus mij ook voorbij, ben er niet rouwig om,
pi_179672540
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 10:09 schreef tnhb het volgende:
Hebben er meer mensen problemen geld over te maken naar projecten bij SIG? Ik heb alle drie de noodzakelijk documenten geupload en goedgekeurd staan en toch de melding dat de documenten niet in orde zijn en geen geld kan betalen in projecten. Contact per mail levert alleen een leesbevestiging op en telefonisch krijg ik alleen een in-gesprek-toon, iemand dezelfde ervaring?

TdJ
Van de week ook docu moeten uploaden, kopie bankafschrift vwb vestigingsadres, met onherkenbaar gemaakte mutaties & saldi, en kopie paspoort met opm kopie tbv SIG, eea ter voorkoming van misbruik, binnen een dag alles akkoord bevonden. Daarna kon ik zonder problemen geld transacties doen

Javastraat inleg retour, mis nog wel 2 mutaties op het transactieoverzicht, ff checken of deze wel in het wallet saldo zitten, Komt wel goed verwacht ik, maar is wel K.. dat dit gebeurt *O*
pi_179672720
quote:
12s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 13:04 schreef peterc het volgende:

[..]

Van de week ook docu moeten uploaden, kopie bankafschrift vwb vestigingsadres, met onherkenbaar gemaakte mutaties & saldi, en kopie paspoort met opm kopie tbv SIG, eea ter voorkoming van misbruik, binnen een dag alles akkoord bevonden. Daarna kon ik zonder problemen geld transacties doen

Javastraat inleg retour, mis nog wel 2 mutaties op het transactieoverzicht, ff checken of deze wel in het wallet saldo zitten, Komt wel goed verwacht ik, maar is wel K.. dat dit gebeurt *O*
Maar nog niet de rente van de javastraat dus?
pi_179673919
De top 10 van week 23 (GvE ontbreekt steeds vaker in de lijst):
pi_179674018
quote:
12s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 13:04 schreef peterc het volgende:
Van de week ook docu moeten uploaden
Dat had ik een paar weken geleden al gedaan en dat was ook al goedgekeurd, vandara mijn verbazing. Het blijkt nu dat ik zowel zakelijk (BV) als prive een account moet aanmaken en dat die aan elkaar gekoppeld moeten worden tbv de UBO bepaling. Normaal zou dat ook via de enig aandeelhouder van de BV moeten kunnen, maar deze BV heeft ooit eigen aandelen ingekocht en is er dus bij de KvK geen enig aandeelhouder geregistreerd omdat zowel ikzelf als de BV aandeelhouder zijn van de BV.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 14:18:42 #222
216273 Gibson
Play it loud
pi_179674103
Wat vinden we van de nieuwe pitches op GVE? Wat een rente voor Cruise Travel Nederland!

Komt zeker door het gebrek aan Hoofdelijke aansprakelijkheid?
  vrijdag 8 juni 2018 @ 14:22:09 #223
216273 Gibson
Play it loud
pi_179674175
Finsulate bij GVE laat ik even gaan..
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18185

Er wordt amper winst gemaakt en

quote:
De voor 2018 geprognostiseerde vrije beschikbare cashflow zal geheel gebruikt worden om aan de betaalverplichtingen van deze lening te voldoen. Een eventueel tekort kan opgelost worden door een bestaand rekening courant krediet van ¤ 20.000,-.
de rek is er echt uit dan
pi_179674207
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 13:16 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Maar nog niet de rente van de javastraat dus?
Ik ben net tot de schokkende ontdekking gekomen dat SiG klaarblijkelijk achteraf ook nog bedragen in “mijn transacties” kan aanpassen. Het komt er dus op neer dat, nadat je bijvoorbeeld een transactie ontvangen en gecontroleerd heb, inclusief het wallet saldo, ze dit, terwijl de boekdatum en tijd ongewijzigd blijven, alsnog kunnen aanpassen.

Hoe kwam ik hier achter.

Ik heb gisteren toevallig een uitdraai gemaakt van “mijn transacties”. Hierin stond o.a. als transactie 06-06-2018 21.03 uur project Javastraat een bijboeking inclusief 5 dagen rente (deze 5 dagen is volgens mij niet conform afspraak) . (Het bedrag was ook uitgesplitst in (fictief) bedrag 1000,65 rente 0,65, kosten 0,00 en aflossing 1000,-.

Als ik nu in mijn wallet kijk staat er als transactie 06-06-2018 21.03 uur project Javastraat een bijboeking (fictief) bedrag 1000,00 rente 0,00, kosten 0,00 en aflossing 1000,-.

Hierbij is mijn wallet saldo ook (fictief) ¤ 0,65 lager zonder dat er dus nog een mutatie geweest is.

Wat een onbetrouwbaar systeem is dit! Schandelijk! :R

Ben ik de enige die hier toevallig achter komt of zijn er hier nog meer mensen die dit kunnen controleren omdat ze een recent kopie hebben van hun transacties?

:( :R
pi_179674437
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 14:24 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik ben net tot de schokkende ontdekking gekomen dat SiG klaarblijkelijk achteraf ook nog bedragen in “mijn transacties” kan aanpassen. Het komt er dus op neer dat, nadat je bijvoorbeeld een transactie ontvangen en gecontroleerd heb, inclusief het wallet saldo, ze dit, terwijl de boekdatum en tijd ongewijzigd blijven, alsnog kunnen aanpassen.

Hoe kwam ik hier achter.

Ik heb gisteren toevallig een uitdraai gemaakt van “mijn transacties”. Hierin stond o.a. als transactie 06-06-2018 21.03 uur project Javastraat een bijboeking inclusief 5 dagen rente (deze 5 dagen is volgens mij niet conform afspraak) . (Het bedrag was ook uitgesplitst in (fictief) bedrag 1000,65 rente 0,65, kosten 0,00 en aflossing 1000,-.

Als ik nu in mijn wallet kijk staat er als transactie 06-06-2018 21.03 uur project Javastraat een bijboeking (fictief) bedrag 1000,00 rente 0,00, kosten 0,00 en aflossing 1000,-.

Hierbij is mijn wallet saldo ook (fictief) ¤ 0,65 lager zonder dat er dus nog een mutatie geweest is.

Wat een onbetrouwbaar systeem is dit! Schandelijk! :R

Ben ik de enige die hier toevallig achter komt of zijn er hier nog meer mensen die dit kunnen controleren omdat ze een recent kopie hebben van hun transacties?

:( :R
Elk platform word door mijn administratie software elke X uur gedownload en gearchiveerd. SiG nog niet omdat ik daar net begon. Ik ga mijn documenten inscannen om mijn terugboeking te kunnen doen en daarna zoeken ze het maar uit. Bij hen zal ik in ieder geval geen klant worden.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 14:43:52 #226
472952 Crowdestate
Crowdfunding voor vastgoed
pi_179674543
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 22:01 schreef Stefo het volgende:
Door bij Crowdestate wat met het nummer in de URL te spelen kwam ik deze sneak preview tegen (en heel veel potentieeltjes in de 150 range trouwens...)
https://www.crowdestate.n(...)elijk-monument-breda
Wat denken jullie er van? LTV ziet er goed uit
Dit was niet geheel de bedoeling. Deze proposities zijn namelijk nog in voorbereiding of worden niet meer gepubliceerd. Alle informatie op deze projectpagina's was nog niet definitief/juist. Deze projectpagina's waren enkel beschikbaar via een directe link en werden intern bij het screeningsproces van Crowdestate gebruikt.

De propositie 'Gemeentelijk monument Breda' wordt spoedig online gepubliceerd. Wij wachten momenteel nog op het laatste taxatierapport. Hierna zal de propositie 'Appartementencomplex Crimmitschau' gepubliceerd worden.

Onze excuses voor het ongemak. De website is hier inmiddels op aangepast.
pi_179674601
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 14:18 schreef Gibson het volgende:
Wat vinden we van de nieuwe pitches op GVE? Wat een rente voor Cruise Travel Nederland!

Komt zeker door het gebrek aan Hoofdelijke aansprakelijkheid?
Die AV is risicoloos of ben ik nou gek?!
pi_179674618
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 14:43 schreef Crowdestate het volgende:

[..]

Dit was niet geheel de bedoeling. Deze proposities zijn namelijk nog in voorbereiding of worden niet meer gepubliceerd. Alle informatie op deze projectpagina's was nog niet definitief/juist. Deze projectpagina's waren enkel beschikbaar via een directe link en werden intern bij het screeningsproces van Crowdestate gebruikt.

De propositie 'Gemeentelijk monument Breda' wordt spoedig online gepubliceerd. Wij wachten momenteel nog op het laatste taxatierapport. Hierna zal de propositie 'Appartementencomplex Crimmitschau' gepubliceerd worden.

Onze excuses voor het ongemak. De website is hier inmiddels op aangepast.
@ crowdestate
Ik neem aan dat de voorintekening op 'Gemeentelijk monument Breda' gewoon blijft staan.
Zou je hier kunnen melden als er nog wijzigingen in de pitch plaats vinden.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 15:00:06 #229
216273 Gibson
Play it loud
pi_179674809
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 14:47 schreef impact9 het volgende:

[..]

Die AV is risicoloos of ben ik nou gek?!
het klinkt allemaal wel erg goed ja.. verdacht }:|
pi_179674819
Wat denken jullie van het beton project op CC.
https://www.capitalcircle(...)nnl-han-olde-olthof#!

Lijkt me wel een solide bestaand bedrijf, redelijk goede cijfers uit verleden, extra omzet door machine, + verpanding machine.
pi_179674932
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 15:00 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Wat denken jullie van het beton project op CC.
https://www.capitalcircle(...)nnl-han-olde-olthof#!

Lijkt me wel een solide bestaand bedrijf, redelijk goede cijfers uit verleden, extra omzet door machine, + verpanding machine.
Ik zie alleen geen historische cijfers of YTD 2018
Voor de rest lijkt het mij een stabiel bedrijf.
pi_179675158
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 15:00 schreef Gibson het volgende:

[..]

het klinkt allemaal wel erg goed ja.. verdacht }:|
Als ik t goed lees is dit ook een stapel financiering, gedeelte word door ANWB gefinancierd of lees ik dat verkeerd?
pi_179675174
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 15:21 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Als ik t goed lees is dit ook een stapel financiering, gedeelte word door ANWB gefinancierd of lees ik dat verkeerd?
ANWB is de huidige eigenaar. De lening van de ANWB is achtergesteld.
pi_179675208
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 15:22 schreef djh77 het volgende:

[..]

ANWB is de huidige eigenaar. De lening van de ANWB is achtergesteld.
Maar een bankgarantie van 650k op het AV gedeelte van 650k.

Waar is het risico?
Bankgarantie door een Ijslandse bank?
pi_179675221
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 13:16 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Maar nog niet de rente van de javastraat dus?
correct en vlgs mij mis ik nog achter het verguld harnas & mathenes 46C2 R'dam
pi_179675442
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 14:24 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik ben net tot de schokkende ontdekking gekomen dat SiG klaarblijkelijk achteraf ook nog bedragen in “mijn transacties” kan aanpassen. Het komt er dus op neer dat, nadat je bijvoorbeeld een transactie ontvangen en gecontroleerd heb, inclusief het wallet saldo, ze dit, terwijl de boekdatum en tijd ongewijzigd blijven, alsnog kunnen aanpassen.

Hoe kwam ik hier achter.

Ik heb gisteren toevallig een uitdraai gemaakt van “mijn transacties”. Hierin stond o.a. als transactie 06-06-2018 21.03 uur project Javastraat een bijboeking inclusief 5 dagen rente (deze 5 dagen is volgens mij niet conform afspraak) . (Het bedrag was ook uitgesplitst in (fictief) bedrag 1000,65 rente 0,65, kosten 0,00 en aflossing 1000,-.

Als ik nu in mijn wallet kijk staat er als transactie 06-06-2018 21.03 uur project Javastraat een bijboeking (fictief) bedrag 1000,00 rente 0,00, kosten 0,00 en aflossing 1000,-.

Hierbij is mijn wallet saldo ook (fictief) ¤ 0,65 lager zonder dat er dus nog een mutatie geweest is.

Wat een onbetrouwbaar systeem is dit! Schandelijk! :R

Ben ik de enige die hier toevallig achter komt of zijn er hier nog meer mensen die dit kunnen controleren omdat ze een recent kopie hebben van hun transacties?

:( :R
Heb het ook gehad, print de wallet, of hoe die nu heet af en toe het laatste stuk uit om zelf een overzicht te houden.
ergens eind januari stonden ook wat bedragen bijgeschreven, op latere print waren die er gewoon weer af.
Weet niet hoeveel tijd daar tussen zat.
denk dat het te vroeg bijgeschreven bedragen waren.
je zit je er dan weer wel even blind op te staren en te zoeken.
pi_179675505
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 14:43 schreef Crowdestate het volgende:

[..]

Dit was niet geheel de bedoeling. Deze proposities zijn namelijk nog in voorbereiding of worden niet meer gepubliceerd. Alle informatie op deze projectpagina's was nog niet definitief/juist. Deze projectpagina's waren enkel beschikbaar via een directe link en werden intern bij het screeningsproces van Crowdestate gebruikt.

De propositie 'Gemeentelijk monument Breda' wordt spoedig online gepubliceerd. Wij wachten momenteel nog op het laatste taxatierapport. Hierna zal de propositie 'Appartementencomplex Crimmitschau' gepubliceerd worden.

Onze excuses voor het ongemak. De website is hier inmiddels op aangepast.
Een IDOR is een redelijk standaard beveiligingsfout. Mag ik jullie adviseren jullie website eens fatsoenlijk te laten bekijken?
pi_179675532
Nieuwe op SiG
https://investeren.sameni(...)estraat-35-te-geleen
Hoog bedrag, maar ook hogere rente
pi_179675631
die 6% aflossingsvrij van de cruise bij GVE is effectief toch?
of nominaal?
pi_179675690
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 14:24 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik ben net tot de schokkende ontdekking gekomen dat SiG klaarblijkelijk achteraf ook nog bedragen in “mijn transacties” kan aanpassen. Het komt er dus op neer dat, nadat je bijvoorbeeld een transactie ontvangen en gecontroleerd heb, inclusief het wallet saldo, ze dit, terwijl de boekdatum en tijd ongewijzigd blijven, alsnog kunnen aanpassen.

Hoe kwam ik hier achter.

Ik heb gisteren toevallig een uitdraai gemaakt van “mijn transacties”. Hierin stond o.a. als transactie 06-06-2018 21.03 uur project Javastraat een bijboeking inclusief 5 dagen rente (deze 5 dagen is volgens mij niet conform afspraak) . (Het bedrag was ook uitgesplitst in (fictief) bedrag 1000,65 rente 0,65, kosten 0,00 en aflossing 1000,-.

Als ik nu in mijn wallet kijk staat er als transactie 06-06-2018 21.03 uur project Javastraat een bijboeking (fictief) bedrag 1000,00 rente 0,00, kosten 0,00 en aflossing 1000,-.

Hierbij is mijn wallet saldo ook (fictief) ¤ 0,65 lager zonder dat er dus nog een mutatie geweest is.

Wat een onbetrouwbaar systeem is dit! Schandelijk! :R

Ben ik de enige die hier toevallig achter komt of zijn er hier nog meer mensen die dit kunnen controleren omdat ze een recent kopie hebben van hun transacties?

:( :R
Dit verklaart het verschil in wallet waarde bij mij. Schijnbaar is er in de tussentijd 2 euro afgeschreven waardoor mijn totaal 2 euro afwijkt van wat ik verwacht had (op basis van opwaarderen naar bedrag wat ik geinvesteerd had + terugbetaling van Javastraat (vooralsnog zonder rente))

edit: bij mij staat er dus wel een min bedrag bij de transacties
pi_179675720
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 15:58 schreef bleyenburg het volgende:
die 6% aflossingsvrij van de cruise bij GVE is effectief toch?
of nominaal?
GVE is altijd effectief. Betaling per maand of per kwartaal geeft lagere rente. Ik heb GVE al enkele malen geattendeerd dat ik het misleiding vind door niet te vermelden dat het een effectieve rente betreft in de pitches.
pi_179675761
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 15:50 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op SiG
https://investeren.sameni(...)estraat-35-te-geleen
Hoog bedrag, maar ook hogere rente
Interessante timing. Precies na de deadline voor het overmaken van de investeringsbedragen in het vorige project.
pi_179675915
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 16:09 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Interessante timing. Precies na de deadline voor het overmaken van de investeringsbedragen in het vorige project.
https://www.wozwaardeloket.nl/index.jsp straks is ff goed kijken naar nr 35 & 37
pi_179675930
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 14:24 schreef Horsemen het volgende:
Ik ben net tot de schokkende ontdekking gekomen dat SiG klaarblijkelijk achteraf ook nog bedragen in “mijn transacties” kan aanpassen. Het komt er dus op neer dat, nadat je bijvoorbeeld een transactie ontvangen en gecontroleerd heb, inclusief het wallet saldo, ze dit, terwijl de boekdatum en tijd ongewijzigd blijven, alsnog kunnen aanpassen.
Als dit waar is, dan is dit wat mij betreft inderdaad een donkerrode kaart voor SiG!
Ik vind het hele concept van zo'n e-wallet sowieso al niet prettig, juist omdat je dan minder direct zicht hebt op de geldstromen van je investeringen. Maar als ze dan ook nog achteraf aan die transacties gaan zitten knoeien, dan houdt het voor mij echt op. (Ik vind het eerlijk gezegd al schokkend dat het ueberhaupt mogelijk is!)
pi_179675949
quote:
12s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 16:20 schreef peterc het volgende:

[..]

https://www.wozwaardeloket.nl/index.jsp straks is ff goed kijken naar nr 35 & 37
WOZ nr. 35 = 34% van de waarde in verhuurde staat.
pi_179675955
Investeringsbehoefte kapper op CcF van 200k:
https://www.collincrowdfund.nl/spiegelkracht-hair-beauty/
pi_179675968
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 15:50 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op SiG
https://investeren.sameni(...)estraat-35-te-geleen
Hoog bedrag, maar ook hogere rente
is oude bekende (het pand)
was eerder aangeboden samen met pand in brussum en ander pand in Geleen.
is toen dacht ik teruggetrokken .

vond nog wat in google cache

pand is 10K duurder, huur 10K per jaar minder
pi_179676274
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 16:23 schreef Aalsmeer15 het volgende:

[..]

is oude bekende (het pand)
was eerder aangeboden samen met pand in brussum en ander pand in Geleen.
is toen dacht ik teruggetrokken .

vond nog wat in google cache

pand is 10K duurder, huur 10K per jaar minder
woz resp 21+42+43+30+38+28+20 = 222k voor resp 35+35a t/m 35F
misschien kun je nog wat uit de oude pitch plaatsen
pi_179676339
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 15:24 schreef impact9 het volgende:
Maar een bankgarantie van 650k op het AV gedeelte van 650k.

Waar is het risico?
Bankgarantie door een Ijslandse bank?
Ik heb nagevraagd of de garantie werkelijk niet kan worden ingetrokken, welke bank deze afgeeft en of de investeerders tzt de garantie te zien krijgen. Volgens mij zal iedere bank die bereid is een bankgarantie te geven ook bereid zijn om het geld te lenen tegen 6% plus de kosten bankgarantie (die doorgaans ook 1 - 1,5% per jaar zijn toen ik er ooit eens naar gevraagd heb).

Ik kan het daarom niet helemaal geloven, en kan me nog het Eancore project van GVE herinneren eind 2015 waar ook een volledige bankgarantie op zat die later toch niet werd afgegeven (en het project is gecanceld).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_179676972
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 16:20 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Als dit waar is, dan is dit wat mij betreft inderdaad een donkerrode kaart voor SiG!
Ik vind het hele concept van zo'n e-wallet sowieso al niet prettig, juist omdat je dan minder direct zicht hebt op de geldstromen van je investeringen. Maar als ze dan ook nog achteraf aan die transacties gaan zitten knoeien, dan houdt het voor mij echt op. (Ik vind het eerlijk gezegd al schokkend dat het ueberhaupt mogelijk is!)
Nou, waar is het in ieder geval en zeker schokkend dat het inderdaad überhaupt mogelijk is. De klacht maar weer eens neergelegd bij SiG.
pi_179677622
quote:
12s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 16:47 schreef peterc het volgende:

[..]

woz resp 21+42+43+30+38+28+20 = 222k voor resp 35+35a t/m 35F
misschien kun je nog wat uit de oude pitch plaatsen
Dat hoop je dan maar....

Ik ben het helemaal zat om te gaan navragen of het inderdaad deze huisnummers betreft en of dit de huisnummers zijn die uiteindelijk ook op de hypotheek akte komen. Onbegrijpelijk dat na zoveel keer vragen om duidelijkheid in de pitch, (incl. om duidelijkheid te verkrijgen over het precieze onderpand) dit wederom onduidelijk is 8)7 of zie ik iets over het hoofd?

Uitgaande van de pitch krijgen de investeerders niet meer zekerheid dan dat ze op huisnummer 35 een hypotheekrecht krijgen. Zonder wederom stellen van vragen blijft de rest onzeker :? . Ook in het geval van de Javastraat 138hs klopte het uiteindelijke huisnummer namelijk niet en heeft de notaris uiteindelijk de toezegging gedaan er voor zorg te dragen dat de juiste huisnummers in de akte zouden komen. En het zal vast toeval zijn maar project Javastraat is uiteindelijk twee weken geleden niet gepasseerd bij de notaris :X O-)

Onvoorstelbaar dat SiG keer op keer zoveel onduidelijkheid weet te creëren. Ik heb er even geen zin in om wederom vragen te stellen en achteraf te moeten controleren of de juiste huisnummers ook in de akte staan en laat hem dus lekker aan mij voorbij gaan.
pi_179678000
quote:
12s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 16:47 schreef peterc het volgende:

[..]

woz resp 21+42+43+30+38+28+20 = 222k voor resp 35+35a t/m 35F
misschien kun je nog wat uit de oude pitch plaatsen
heb de oude pitch niet, heb gegoogeld op straat, huisnummer, postcode en plaats dan krijg je een
oude pdf van de financiële informatie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
heb in spoiler gezet, is dus niet de nieuwe pitch/info
pi_179678566
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 15:24 schreef impact9 het volgende:

[..]

Maar een bankgarantie van 650k op het AV gedeelte van 650k.

Waar is het risico?
Bankgarantie door een Ijslandse bank?
Ik vraag me werkelijk af waarom een bedrijf gaat lenen tegen 6% met een bankgarantie: er moet ergens een addertje zitten.
Een bankgarantie wordt zover ik weet altijd direct in mindering gebracht op de kredietruimte van een bedrijf, en kost het bedrijf dus ook al kosten aan de eigen bank. Kunnen ze naar mijn mening net zo goed dit bedrag direct van de bank lenen (die hebben immers de kredietfaciliteit verleend, dus hebben beoordeeld dat ze "goed zijn" voor dit bedrag).
Verder wat mij betreft een project om ver van weg te blijven.
pi_179679158
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 14:24 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik ben net tot de schokkende ontdekking gekomen dat SiG klaarblijkelijk achteraf ook nog bedragen in “mijn transacties” kan aanpassen. Het komt er dus op neer dat, nadat je bijvoorbeeld een transactie ontvangen en gecontroleerd heb, inclusief het wallet saldo, ze dit, terwijl de boekdatum en tijd ongewijzigd blijven, alsnog kunnen aanpassen.

Hoe kwam ik hier achter.

Ik heb gisteren toevallig een uitdraai gemaakt van “mijn transacties”. Hierin stond o.a. als transactie 06-06-2018 21.03 uur project Javastraat een bijboeking inclusief 5 dagen rente (deze 5 dagen is volgens mij niet conform afspraak) . (Het bedrag was ook uitgesplitst in (fictief) bedrag 1000,65 rente 0,65, kosten 0,00 en aflossing 1000,-.

Als ik nu in mijn wallet kijk staat er als transactie 06-06-2018 21.03 uur project Javastraat een bijboeking (fictief) bedrag 1000,00 rente 0,00, kosten 0,00 en aflossing 1000,-.

Hierbij is mijn wallet saldo ook (fictief) ¤ 0,65 lager zonder dat er dus nog een mutatie geweest is.

Wat een onbetrouwbaar systeem is dit! Schandelijk! :R

Ben ik de enige die hier toevallig achter komt of zijn er hier nog meer mensen die dit kunnen controleren omdat ze een recent kopie hebben van hun transacties?

:( :R
Ik heb iets vergelijkbaars.
Ik heb geen kopie van mijn transacties o.i.d., maar gisteren stond er bij mij een transactie Javastraat met aflossing ¤1000 en ¤1 rente gedateerd op 6/6.
Nu staat alleen nog ¤1000 aflossing maar de transactiedatum is nog steeds 6/6.
Die ¤ 1 heeft geen effect op het totaalsaldo. ???
Dat totaalsaldo klopt trouwens sowieso al niet met mijn transacties.
Daar ontbreekt nog steeds 'Achter het Vergulde Harnas', terwijl die transactie wel in mijn totaalsaldo lijkt te zitten.
Een paar dagen geleden was de chaos trouwens nog veel groter!
Diep, diep treurig dat ze het bij SiG nog steeds niet goed kunnen doen.
pi_179681666
quote:
12s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 16:47 schreef peterc het volgende:
woz resp 21+42+43+30+38+28+20 = 222k voor resp 35+35a t/m 35F
quote:
14s.gif Op woensdag 25 april 2018 16:10 schreef Horsemen het volgende:
Ik heb nog even navraag gedaan en het blijkt te gaan om (na na een kadastrale splitsing) de nummers 35B, 37A, 37B en 37C
Ik voel ergens nattigheid, of de info over 37 van destijds is niet juist (maar die is door Horseman nagevraagd en bevestigd naar ik begrepen heb) of de aanname voor 35 is onjuist en bevat in elk geval NIET pand 35B.
pi_179682828
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 21:21 schreef tnhb het volgende:

[..]


[..]

Ik voel ergens nattigheid, of de info over 37 van destijds is niet juist (maar die is door Horseman nagevraagd en bevestigd naar ik begrepen heb) of de aanname voor 35 is onjuist en bevat in elk geval NIET pand 35B.
Wat een puinhoop is het weer vol onduidelijkheden. Blijkbaar niet mogelijk om het eens in een keer goed te doen. Sorry, ik ga er geen tijd meer in steken. :'(
pi_179686094
KOM er maar in A+ 6% 6/60 termijnen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_179687113
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 01:17 schreef Frandderouw het volgende:
KOM er maar in A+ 6% 6/60 termijnen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat kan weer erg interessant worden. De hypothecaire zekerheid van dit project wordt gedeeld met meerdere Big Bread pitches. Hebben we KoM eerder al voor gewaarschuwd.
quote:
Anonieme investeerder1-12-2016 13:22
@KoM: Met het door elkaar laten lopen van de hypotheek van de eerste lening met de tweede lening ontstaat er een heel onwenselijk grijsgebied. Ik vraag mij ook af of dit juridisch wel mag en mogelijk is. Wat gaat er bijvoorbeeld gebeuren met de hypotheek van de eerste lening als deze is afgelost terwijl de tweede lening dan dus nog loopt?
quote:
Anonieme investeerder1-12-2016 16:36
KOM; het plaatje tussen jullie(stichting zekerheden) en de leningnemer is goed geregeld( dat bedoel ik ook positief)
De verdeling van laat ons zeggen de zekerheden, (als het fout gaat) tussen tranche 1 en tranche 2 en in de toekomst tranche 3 (en mogelijk als er 100K op tranche1 is afgelost tranche 15) hoe is die geregeld.
Normaal regel je dat met een 1e en 2e hypotheek, hoe is dit nu geregeld
quote:
Anonieme investeerder1-12-2016 18:06
KOM, als er bij openbare verkoop overschotten ontstaan is er weinig aan de hand, wat als de verkoop te weinig oplevert om alles terug te betalen.
Dan moet toch vooraf geregeld zijn hoe hier mee om te gaan.
Ik snap het klinkt nu nog erg hypothetisch allemaal, de zekerheden zijn goed alleen er kan in 5 jaar veel veranderen.
Ook ben ik benieuwd hoe het uitwinnen gaat als er maar 1 tranche niet wordt terugbetaald zoals u aangeeft, dan zit je in de zekerheden van 1 of 2 andere tranches te rommelen alleen lijkt me dat scenario erg onwaarschijnlijk.


[ Bericht 16% gewijzigd door djh77 op 09-06-2018 06:58:30 ]
pi_179687780
d
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 05:09 schreef djh77 het volgende:

[..]

Dat kan weer erg interessant worden. De hypothecaire zekerheid van dit project wordt gedeeld met meerdere Big Bread pitches. Hebben we KoM eerder al voor gewaarschuwd.

[..]

[..]

[..]

De reacties/vragen aan KoM die je hier quote staan niet in de pitch van het genoemde project. Waar komen deze reacties vandaan?
Verder interessant, zou dit uitlopen op een big bang?
pi_179687808
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 09:14 schreef ETphonehome het volgende:
d

[..]

De reacties/vragen aan KoM die je hier quote staan niet in de pitch van het genoemde project. Waar komen deze reacties vandaan?
Verder interessant, zou dit uitlopen op een big bang?
Deze komen uit pitch Brakel. Vanaf het begin is het al een rommeltje met de hypotheken van Big Bread

[ Bericht 1% gewijzigd door djh77 op 09-06-2018 12:21:09 ]
pi_179689720
Ik zit zowel in Brakel als in Zwolle. Hopelijk kan dit snel gefixt worden.
pi_179689893
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 12:08 schreef Mynheer007 het volgende:
Ik zit zowel in Brakel als in Zwolle. Hopelijk kan dit snel gefixt worden.
Is er bij Zwolle daadwerkelijk een hypothecaire akte voor Brakel en/of Steenbergen zoals in de pitch gesuggereerd?
pi_179689957
Toch best pittig om na 2 dagen betalingsachterstand de vordering over te dragen aan Rijnland Gerechtsdeurwaarders. Is KOM er een beetje klaar mee of is hier meer aan de hand?

BB Zwolle zit zo te zien op een goede locatie naast het CS. Verkopen ze zo slecht en waarom zijn ze niet in het weekend geopend zoals beschreven in de pitch. Ik kan me het haast niet voorstellen.

Iemand die in Zwolle woont die ons kan voorzien van meer informatie over deze tent?
pi_179689985
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 12:21 schreef djh77 het volgende:

[..]

Is er bij Zwolle daadwerkelijk een hypothecaire akte voor Brakel en/of Steenbergen zoals in de pitch gesuggereerd?
Er is inderdaad een hypotheekakte. Zeer interessant hoe dit gaat aflopen.
pi_179690183
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 12:26 schreef Crowdfunder87 het volgende:
Toch best pittig om na 2 dagen betalingsachterstand de vordering over te dragen aan Rijnland Gerechtsdeurwaarders. Is KOM er een beetje klaar mee of is hier meer aan de hand?

Redelijk standaard voor KoM de laatste tijd en bij sommige projecten heeft dit ook een positief resultaat.
pi_179690479
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 12:44 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Redelijk standaard voor KoM de laatste tijd en bij sommige projecten heeft dit ook een positief resultaat.
Gelukkig dat KOM zo reageert en niet maar blijft pappen en nathouden. Sommige ondernemers moeten zich gaan realiseren dat Crowdfunding geen gratis geld is. Bij een ander project heeft de ondernemer direct gereageerd via een project Update, of het wat uithaalt is natuurlijk nummer twee maar hij komt wel tot actie
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
pi_179690716
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 13:06 schreef ML45 het volgende:

[..]

Gelukkig dat KOM zo reageert en niet maar blijft pappen en nathouden. Sommige ondernemers moeten zich gaan realiseren dat Crowdfunding geen gratis geld is. Bij een ander project heeft de ondernemer direct gereageerd via een project Update, of het wat uithaalt is natuurlijk nummer twee maar hij komt wel tot actie
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Ben wel heel benieuwd waardoor er nu al een betalingsachterstand heeft kunnen plaatsvinden. Zou je dat kunnen toelichten?
pi_179690997
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 12:29 schreef Crowdfunder87 het volgende:

[..]

Er is inderdaad een hypotheekakte. Zeer interessant hoe dit gaat aflopen.
zit zelf alleen in steenderen en brakel
is er ook een hypotheekakte van zwolle zelf, zo ja is dat eerste of 2e hypotheek.
pi_179691002
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 12:26 schreef Crowdfunder87 het volgende:
Toch best pittig om na 2 dagen betalingsachterstand de vordering over te dragen aan Rijnland Gerechtsdeurwaarders. Is KOM er een beetje klaar mee of is hier meer aan de hand?

BB Zwolle zit zo te zien op een goede locatie naast het CS. Verkopen ze zo slecht en waarom zijn ze niet in het weekend geopend zoals beschreven in de pitch. Ik kan me het haast niet voorstellen.

Iemand die in Zwolle woont die ons kan voorzien van meer informatie over deze tent?
Ik woon niet in Zwolle, maar alhoewel het dichtbij lijkt is een van de grootste publiekstrekkers in die hoek het UWV en Prorail. Het zit ook niet echt op de wandelroute naar andere locaties zoals het Windesheim. Het stadscentrum ligt aan de andere kant van het station.

De goede locatie betwijfel ik dus :)
pi_179691279
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 13:48 schreef Aalsmeer15 het volgende:

[..]

zit zelf alleen in steenderen en brakel
is er ook een hypotheekakte van zwolle zelf, zo ja is dat eerste of 2e hypotheek.
er is 2x hypotheek gevestigd voor bestaande en nieuwe financieringen.
Het betreft het volgende O.G.
Steenderen, waarde ¤ 314.000,-- en hypothecaire inschrijving ¤ 200.000,--;
Brakel, waarde ¤ 250.000,-- en hypothecaire inschrijving ¤ 198.900,--.
Het saldo van de lopende financieringen bedraagt in totaal ¤ 246.000,-- en na funding van Zwolle ¤ 100.000,-- is het totaal verstrekte obligo ¤ 346.000,--.
The loan-to-value bedraagt dan ¤ 346.000 / 564.000 = 61%

Dit gaat nog een staartje krijgen voor alle projecten van BB wanneer de betalingsachterstand niet wordt ingehaald.
pi_179691441
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 13:26 schreef Crowdfunder87 het volgende:

[..]

Ben wel heel benieuwd waardoor er nu al een betalingsachterstand heeft kunnen plaatsvinden. Zou je dat kunnen toelichten?
Ik heb ook geen verdere informatie.
pi_179691919
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 14:08 schreef Crowdfunder87 het volgende:

[..]

er is 2x hypotheek gevestigd voor bestaande en nieuwe financieringen.
Het betreft het volgende O.G.
Steenderen, waarde ¤ 314.000,-- en hypothecaire inschrijving ¤ 200.000,--;
Brakel, waarde ¤ 250.000,-- en hypothecaire inschrijving ¤ 198.900,--.
Het saldo van de lopende financieringen bedraagt in totaal ¤ 246.000,-- en na funding van Zwolle ¤ 100.000,-- is het totaal verstrekte obligo ¤ 346.000,--.
The loan-to-value bedraagt dan ¤ 346.000 / 564.000 = 61%

Dit gaat nog een staartje krijgen voor alle projecten van BB wanneer de betalingsachterstand niet wordt ingehaald.
Dit is info uit de Q&A. Is er ook daadwerkelijk een hypotheekakte bij de stukken geplaatst? Er zou namelijk ook iets van het pand van Zwolle moeten zijn.
pi_179691934
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 14:08 schreef Crowdfunder87 het volgende:

[..]

er is 2x hypotheek gevestigd voor bestaande en nieuwe financieringen.
Het betreft het volgende O.G.
Steenderen, waarde ¤ 314.000,-- en hypothecaire inschrijving ¤ 200.000,--;
Brakel, waarde ¤ 250.000,-- en hypothecaire inschrijving ¤ 198.900,--.
Het saldo van de lopende financieringen bedraagt in totaal ¤ 246.000,-- en na funding van Zwolle ¤ 100.000,-- is het totaal verstrekte obligo ¤ 346.000,--.
The loan-to-value bedraagt dan ¤ 346.000 / 564.000 = 61%

Dit gaat nog een staartje krijgen voor alle projecten van BB wanneer de betalingsachterstand niet wordt ingehaald.
dat las ik ook bij de reacties, mijn vraag is eigenlijk is er een hypotheek op het pand van zwolle, en zo ja is dat dan een eerste of 2e
Bij de zekerheden staat nl. 1e hypotheek zwolle bij de vragen iets anders
pi_179692080
bij de zekerheden zwolle staat nu nog steeds

De hoofdelijke aansprakelijkheid van de BB Groep B.V. en de heer Huang heeft op dit moment materiële waarde. Verder is op het OG van de verschillende BB vestigingen, waaronder deze vestiging in Zwolle een eerste hypotheek gevestigd ten gunste van de Stichting Zekerheden Kapitaal Op Maat.

Dan is er weinig aan het handje
pi_179692447
In de hypotheekakte Zwolle: het recht van eerste hypotheek op: het perceel grond met (horeca-) bedrijfsgebouw met bovenwoning en verder toebehoren, plaatselijk bekend J.F. Oltmanstraat 6 te 7221 NA Steenderen, kadastraal bekend gemeente Steenderen.

Zelfde hypotheekakte als BB Steenderen.
pi_179692509
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 15:17 schreef Crowdfunder87 het volgende:
In de hypotheekakte Zwolle: het recht van eerste hypotheek op: het perceel grond met (horeca-) bedrijfsgebouw met bovenwoning en verder toebehoren, plaatselijk bekend J.F. Oltmanstraat 6 te 7221 NA Steenderen, kadastraal bekend gemeente Steenderen.

Zelfde hypotheekakte als BB Steenderen.
Dus Steenderen en Zwolle delen de hypotheek. Brakel zou dan de hypotheek alleen hebben.
pi_179692532
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 15:22 schreef djh77 het volgende:

[..]

Dus Steenderen en Zwolle delen de hypotheek. Brakel zou dan de hypotheek alleen hebben.
Daar lijkt het wel op, Brakel heb ik niet in mijn portefeuille.
pi_179692590
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 15:24 schreef Crowdfunder87 het volgende:

[..]

Daar lijkt het wel op, Brakel heb ik niet in mijn portefeuille.
Ik heb alleen Brakel en het klopt dat er ter zekerheid een 1e hypotheek op het pand in Brakel is afgegeven :Y
pi_179692695
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 15:27 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Ik heb alleen Brakel en het klopt dat er ter zekerheid een 1e hypotheek op het pand in Brakel is afgegeven :Y
Daar heb je geluk mee. Als het tegen zit valt bij mij het kaartenhuis om met deze 2 projecten. Even afwachten maar, misschien loopt het met een sisser af.
pi_179692833
quote:
12s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 16:47 schreef peterc het volgende:
woz resp 21+42+43+30+38+28+20 = 222k voor resp 35+35a t/m 35F
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 21:21 schreef tnhb het volgende:
Ik voel ergens nattigheid, of de info over 37 van destijds is niet juist (maar die is door Horseman nagevraagd en bevestigd naar ik begrepen heb) of de aanname voor 35 is onjuist en bevat in elk geval NIET pand 35B.
Bij navraag blijkt dat 35b inderdaad bij Heidestraat 37 hoort. De info die Horsemen heeft ontvangen klopt.
Heidestraat 3 5 bestaat uit:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 11% gewijzigd door djh77 op 10-06-2018 07:18:57 ]
pi_179694136
Taco Mundo Leeuwarden bij GvE 60 maanden tegen 7% staat open.
Een overname van een sinds november 2017 lopende zaak, wel erg kort.
Een 2e hypotheek recht van mi redelijke materiele waarde( ondanks de typefout naar ik aanneem van eerste hypotheek van ¤ 15.000 ipv wat ik denk ¤ 150.000)
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18023

[ Bericht 0% gewijzigd door ML45 op 09-06-2018 17:35:09 ]
pi_179694541
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 15:17 schreef Crowdfunder87 het volgende:
In de hypotheekakte Zwolle: het recht van eerste hypotheek op: het perceel grond met (horeca-) bedrijfsgebouw met bovenwoning en verder toebehoren, plaatselijk bekend J.F. Oltmanstraat 6 te 7221 NA Steenderen, kadastraal bekend gemeente Steenderen.

Zelfde hypotheekakte als BB Steenderen.
dus geen hypotheek op pand zwolle? , dat staat wel bij de zekerheden.
pi_179694919
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 17:14 schreef ML45 het volgende:
Taco Mundo Leeuwarden bij GvE 60 maanden tegen 7% staat open.
Een overname van een sinds november 2017 lopende zaak, wel erg kort.
Een 2e hypotheek recht van mi redelijke materiele waarde( ondanks de typefout naar ik aanneem van eerste hypotheek van ¤ 15.000 ipv wat ik denk ¤ 150.000)
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18023
De hypothecaire inschrijving is ¤15.000 (zie bericht djh77). M.i. best een aardig project, met name door de 2e hypotheek.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 16:04 schreef djh77 het volgende:

[..]

Het is geen fout:

Het staat zo in het hypothecair uittreksel van het Kadaster. Oorzaak is onduidelijk.
Mogelijk ooit bij een verhoging niet aangepast of een 2e hypotheek niet ingeschreven

[..]

pi_179695141
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 17:31 schreef Aalsmeer15 het volgende:

[..]

dus geen hypotheek op pand zwolle? , dat staat wel bij de zekerheden.
Kan weleens gebeuren bij KoM. Natuurlijk is er wel een hypotheek tbv de stichting derdengelden. Er kan altijd nog een konijn uit een hoge hoed komen wanneer het niet goed gaat.

Het lijkt er nu op dat enkel op pand Steenderen een hypotheek rust voor project Zwolle
pi_179695248
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 17:48 schreef Tsundoku het volgende:

[..]

De hypothecaire inschrijving is ¤15.000 (zie bericht djh77). M.i. best een aardig project, met name door de 2e hypotheek.

[..]

Dank voor de toevoeging
pi_179701200
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 15:47 schreef djh77 het volgende:

[..]


[..]

Bij navraag blijkt dat 35b inderdaad bij Heidestraat 37 hoort. De info die Horseman heeft ontvangen klopt.
Heidestraat 35 bestaat uit:
Heidestraat 35A1
Heidestraat 35A2
Heidestraat 35C
Heidestraat 35D
Heidestraat 35E
Heidestraat 35F
Heidestraat 35G
Heidestraat 35 2-1
Heidestraat 35 2-2
Heidestraat 35 2-3.
Dank voor het navragen!

Ben ik nu de enige die het oprecht een schandelijke vertoning vindt dat SiG ook weer in de pitch van dit project volstrekt niet duidelijk maakt waarop je nu precies een hypotheekrecht krijgt als investeerder? Zonder keer op keer navragen is het eigenlijk een sprong in het diepe o|O

[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 09-06-2018 23:46:16 ]
pi_179703925
Wat is de kans dat je levend terugkomt bij de FNC project:
quote:
Een van de projecten is Arctic Marathon, een hardloopevenement op de Noordpool. Het evenement wordt in Spitsbergen georganiseerd waar hardlopers zich kunnen inschrijven voor de 10 kilometer, een halve of een hele marathon. Dit is de meest Noordelijke marathon op het vaste land ter wereld, waar deelnemers tussen de ijsberen hardlopen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 18% gewijzigd door djh77 op 10-06-2018 07:28:32 ]
pi_179704038
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 17:48 schreef Tsundoku het volgende:

[..]

De hypothecaire inschrijving is ¤15.000 (zie bericht djh77). M.i. best een aardig project, met name door de 2e hypotheek.

[..]

Eens, plus het meetekenen door die mevrouw welke materiële betekenis schijnt te hebben.

Jammer dat dit project in het weekend is geopend, zijn toch minder mensen bezig met hun beleggingen blijkbaar waardoor er geen vlotte start is.
Pecunia non olet
pi_179704252
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 07:55 schreef obligataire het volgende:

[..]

Eens, plus het meetekenen door die mevrouw welke materiële betekenis schijnt te hebben.

Jammer dat dit project in het weekend is geopend, zijn toch minder mensen bezig met hun beleggingen blijkbaar waardoor er geen vlotte start is.
Alleen waarom geen 2e hypotheek voor 125k?
pi_179705514
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 23:04 schreef Horsemen het volgende:
Ben ik nu de enige die het oprecht een schandelijke vertoning vindt dat SiG ook weer in de pitch van dit project volstrekt niet duidelijk maakt waarop je nu precies een hypotheekrecht krijgt als investeerder? Zonder keer op keer navragen is het eigenlijk een sprong in het diepe o|O
Nee, je bent niet de enige.
De grote mate van zekerheid dmv 1e hypotheekrecht zou het USP van SiG moeten zijn wat hen onderscheidt van de rest van de platformen. Ze maken dit echter niet waar, in ieder geval niet wat betreft de informatievoorziening rond die zekerheden. Het wordt echt tijd dat ze zich dit nu eens gaan realiseren, ook in hun eigen belang.
pi_179706683
PREVIEW NIEUW PROJECT SUMO HILVERSUM
RENTE 8,0% - LOOPTIJD 36 MAANDEN – 5 STERREN
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
invest linkje? recensies worden beter de laatste periode, locatie lijkt me OK, maar ik ben niet bekend in Hilversum

[ Bericht 1% gewijzigd door peterc op 10-06-2018 12:39:18 ]
pi_179706930
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 10:43 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Nee, je bent niet de enige.
De grote mate van zekerheid dmv 1e hypotheekrecht zou het USP van SiG moeten zijn wat hen onderscheidt van de rest van de platformen. Ze maken dit echter niet waar, in ieder geval niet wat betreft de informatievoorziening rond die zekerheden. Het wordt echt tijd dat ze zich dit nu eens gaan realiseren, ook in hun eigen belang.
Wordt tijd dat SIG weer eens een kennismakings info-middag organiseert met investeerders of potentials. Dan kunnen wij ook daar feedback geven. In beginsel heeft SIG een sterk concept. Marketing & back-office benodigen aandacht. Met meer reuring (vandaar de vacature van marketing meneer of mevrouw) en betere en volledige info van het backoffice, kunnen ze een goed model hebben, Als je de info op internet kunt vinden door fokkers, heeft het geen zin om deze niet te melden, ben open en transparant, zelf ook een beetje research en wat googlen. En denk na over wat voor vragen er gesteld kunnen worden, bereid je voor op de antwoorden. Overigens bestaan er geen domme vragen.

Misschien moeten ze eens een paar stagiares van een hogeschool een projectje / afstudeeropdracht laten doen naar de juiste aanpak van de marketing, en gooi er wat ¤ tegenaan voor de uitvoering.

SIG wake-up
pi_179707302
quote:
12s.gif Op zondag 10 juni 2018 12:18 schreef peterc het volgende:
PREVIEW NIEUW PROJECT SUMO HILVERSUM
RENTE 8,0% - LOOPTIJD 36 MAANDEN – 5 STERREN
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
invest linkje? recensies worden beter de laatste periode, locatie lijkt me OK, maar ik ben niet bekend in Hilversum

2x zelfde ondernemers als Arnhem, 3 nieuwe.
pi_179708463
Beste forumleden,
Een kennis van me overweegt via CF geld op te halen voor een te starten onderneming. Ik heb hem gewezen op het belang van een goede incentive, goede marketing en een goed businessplan etc.
Nu de vraag: Normaal gesproken willen "wij" (=investeerders) natuurlijk een zo hoog mogelijke rente/rendement, maar vanuit de andere kant (=leningnemer) bekeken... kan je bij platformen zelf je rentepercentage helemaal vrij kiezen? Lijkt me niet! Sommige projecten lijken gezien de snelheid van volstorten eigenlijk een "te" hoge rente te betalen! Wat is volgens jullie voor de leningnemer het meest gunstige platform?
pi_179713285
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 14:22 schreef aborren het volgende:
Beste forumleden,
Een kennis van me overweegt via CF geld op te halen voor een te starten onderneming. Ik heb hem gewezen op het belang van een goede incentive, goede marketing en een goed businessplan etc.
Nu de vraag: Normaal gesproken willen "wij" (=investeerders) natuurlijk een zo hoog mogelijke rente/rendement, maar vanuit de andere kant (=leningnemer) bekeken... kan je bij platformen zelf je rentepercentage helemaal vrij kiezen? Lijkt me niet! Sommige projecten lijken gezien de snelheid van volstorten eigenlijk een "te" hoge rente te betalen! Wat is volgens jullie voor de leningnemer het meest gunstige platform?
Je geeft wel erg weinig informatie....
pi_179713786
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 14:22 schreef aborren het volgende:
Beste forumleden,
Een kennis van me overweegt via CF geld op te halen voor een te starten onderneming. Ik heb hem gewezen op het belang van een goede incentive, goede marketing en een goed businessplan etc.
Nu de vraag: Normaal gesproken willen "wij" (=investeerders) natuurlijk een zo hoog mogelijke rente/rendement, maar vanuit de andere kant (=leningnemer) bekeken... kan je bij platformen zelf je rentepercentage helemaal vrij kiezen? Lijkt me niet! Sommige projecten lijken gezien de snelheid van volstorten eigenlijk een "te" hoge rente te betalen! Wat is volgens jullie voor de leningnemer het meest gunstige platform?
Waarom via CF en niet via de bank? Om welke lening bedrag gaat het?
pi_179714827
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 16:52 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

Ik heb nagevraagd of de garantie werkelijk niet kan worden ingetrokken, welke bank deze afgeeft en of de investeerders tzt de garantie te zien krijgen. Volgens mij zal iedere bank die bereid is een bankgarantie te geven ook bereid zijn om het geld te lenen tegen 6% plus de kosten bankgarantie (die doorgaans ook 1 - 1,5% per jaar zijn toen ik er ooit eens naar gevraagd heb).

Ik kan het daarom niet helemaal geloven, en kan me nog het Eancore project van GVE herinneren eind 2015 waar ook een volledige bankgarantie op zat die later toch niet werd afgegeven (en het project is gecanceld).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb de twee projecten Cruise Travel nagekeken omdat ze mij wel erg aantrekkelijk voorkomen. Wat mij stoort is de inconsistentie in de tekst waarbij ik mij afvraag of dit uit pure onkunde of uit bewust handelen heeft plaatsgevonden:
- De lening van de ANWB wordt als achtergesteld gezien, echter er wordt ook gezegd dat het garantievermogen(=EV plus achtergestelde VV leningen) van 8% in 2017 stijgt naar 23% in 2018 door Herwaardering activa( wat en hoe wordt niet gezegd), inbreng Fleur en de lening van GVE. Maar de lening van GVE zou juist voor de ANWB lening worden geplaatst en kan dus geen onderdeel zijn van het garantievermogen tenzij........
- enerzijds wordt er gezegd dat de lening van de ANWB pas terug betaald hoeft te worden bij een EV van 25% en bij het schuine tekst deel wordt gesproken over 25% bufferreserves zijnde EV en achtergestelde VV Leningen. Welke achtergestelde leningen worden hier bedoeld?
- Het rente percentage van de ANWB lening wordt niet genoemd evenals de boogde aflossingstermijn. Wanneer ik reken met 6%( cf de GVE lening) en een termijn van 5 jaar geeft dit een cashflow in jaar 1 van ongeveer ¤ 250.000 aflopend naar ¤ 210.000 in jaar 5. Bij de gegeven EBITDA's geeft dit wel hele magere winstcijfers van rond de ¤ 100.000 gedurende de komende 6 a 7 jaar. Of te wel de ruimte is wel erg gering voor b.v. investeringen in het ICT systeem en marketing. Ook is de ruimte om na 5 jaar de AV lening af te lossen niet of nauwelijks aanwezig.

Ik denk er nog even over na en hoor graag jullie mening.
pi_179716231
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 15:50 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op SiG
https://investeren.sameni(...)estraat-35-te-geleen
Hoog bedrag, maar ook hogere rente
Vandaag gem. E 5.000 per persoon investeerd. Veel meer dan normaal bij SiG projecten.
pi_179717683
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 14:22 schreef aborren het volgende:
Beste forumleden,
Een kennis van me overweegt via CF geld op te halen voor een te starten onderneming. Ik heb hem gewezen op het belang van een goede incentive, goede marketing en een goed businessplan etc.
Nu de vraag: Normaal gesproken willen "wij" (=investeerders) natuurlijk een zo hoog mogelijke rente/rendement, maar vanuit de andere kant (=leningnemer) bekeken... kan je bij platformen zelf je rentepercentage helemaal vrij kiezen? Lijkt me niet! Sommige projecten lijken gezien de snelheid van volstorten eigenlijk een "te" hoge rente te betalen! Wat is volgens jullie voor de leningnemer het meest gunstige platform?
Je post zo te zien al een heel lange tijd mee in deze reeks. Je zou moeten weten dat wij geen zinnig antwoord kunnen geven zonder zoveel mogelijk info over dit mogelijke project.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_179717985
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 14:36 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Elk platform word door mijn administratie software elke X uur gedownload en gearchiveerd. SiG nog niet omdat ik daar net begon. Ik ga mijn documenten inscannen om mijn terugboeking te kunnen doen en daarna zoeken ze het maar uit. Bij hen zal ik in ieder geval geen klant worden.
Welke software is dat? en welke platformen worden ondersteund bij het binnen halen van de gegevens?

Ik heb zelf wel iets gebouwd waarmee ik statistieken van GvE in mijn excel kan importeren, maar uitbreiding / verbeteringen zijn altijd welkom!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')