abonnement Unibet Coolblue
pi_179533254
Ik heb het manco dat wanneer ik spanningen ervaar dit direct lichamelijke klachten geeft. Als ik dagen met spanningen loop en dit wordt opgebouwd, geeft dit zelfs klachten zoals overgeven. Heel vervelend, maar ook niet meer dan dat.

Dit soort spanningen komen overigens niet voort uit bepaalde angsten, maar bij momenten/gelegenheden waarbij ik moet afwachten/geen controle heb over de situatie en/of uitkomsten.

Enfin; de huisarts heeft me daar de allerlichtste dozering Oxazepam voor voor geschreven en dat werkt uitstekend.

Ik neem ze heel incidenteel (4-5 keer per jaar).
Nu is er een periode die bij mij langdurig spanningen oproept (de laatste weken van de zwangerschap van mijn vrouw, een situatie die totaal niet te plannen is).
Hoe schadelijk is het om nu op een meer regelmatige basis een pilletje te nemen als ik de spanning echt niet meer prettig vind?
  Spellchecker vrijdag 1 juni 2018 @ 11:19:19 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  vrijdag 1 juni 2018 @ 11:21:02 #3
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_179533364
Oxazepam is vrij snel verslavend. Ik heb het zelf een periode gebruikt waarbij ik 3x per dag een hele of halve tablet nam, en nadat ik voor de derde keer bij de huisarts kwam voor een recept hebben we besloten dat dat de laatste keer was om verslaving tegen te gaan.

Ik ben toen overgestapt op een ssri maar heb in de maanden erna nog regelmatig een lichte craving gehad. In de zin dat ik geen stress had maar toch dacht 'nu een pammetje zou wel lekker zijn'. Ik heb er wel prima vanaf kunnen blijven overigens.
pi_179533369
Meer regelmatige basis als in 3x per week of 3x per dag?
Als het het laatste is, is het risico op afhankelijkheid groot en dan geef je jezelf er een probleem bij. Ga dan naar de huisarts.
Krijg je de oxazepam via de reguliere kanalen? Dan hebben je huisarts en apotheek er ook zicht op, als het goed is houden zij het ook in de gaten.
pi_179533424
Is een pil wel de juiste oplossing in deze situatie?

Een kind gaat je nog veel meer stress en onvoorspelbare situaties opleveren, dus is het niet handiger om te leren omgaan met onverwachte situaties?

Edit: Positief bedoeld

[ Bericht 7% gewijzigd door Meridiaan op 01-06-2018 11:33:51 ]
pi_179533599
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 11:21 schreef MevrouwPuff het volgende:
Meer regelmatige basis als in 3x per week of 3x per dag?
Als het het laatste is, is het risico op afhankelijkheid groot en dan geef je jezelf er een probleem bij. Ga dan naar de huisarts.
Krijg je de oxazepam via de reguliere kanalen? Dan hebben je huisarts en apotheek er ook zicht op, als het goed is houden zij het ook in de gaten.

1/2x per week. 1 tabletje.
Ik krijg het gewoon via de huisarts/apotheek inderdaad.
pi_179533622
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 11:24 schreef Meridiaan het volgende:
Is een pil wel de juiste oplossing in deze situatie?

Een kind gaat je nog veel meer stress en onvoorspelbare situaties opleveren, dus is het niet handiger om te leren omgaan met onverwachte situaties?
Onverwachte situaties zijn het probleem niet. Als het NU gaat gebeuren, dan is alle spanning in 1 keer weg.

Het probleem zijn meer (lang) geplande situaties die niet te voorspellen zijn.
pi_179533670
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 11:21 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Oxazepam is vrij snel verslavend. Ik heb het zelf een periode gebruikt waarbij ik 3x per dag een hele of halve tablet nam, en nadat ik voor de derde keer bij de huisarts kwam voor een recept hebben we besloten dat dat de laatste keer was om verslaving tegen te gaan.

Ik ben toen overgestapt op een ssri maar heb in de maanden erna nog regelmatig een lichte craving gehad. In de zin dat ik geen stress had maar toch dacht 'nu een pammetje zou wel lekker zijn'. Ik heb er wel prima vanaf kunnen blijven overigens.
Maar naast het wegzakken van de stress ervaar ik er geen enkele bijwerking van die ik zou willen hebben zonder dat er stress in het spel is?
pi_179533675
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 11:33 schreef Iamaclown het volgende:

[..]

1/2x per week. 1 tabletje.
Ik krijg het gewoon via de huisarts/apotheek inderdaad.
Let erop dat je niet evenveel blijft gebruiken of 'per ongeluk' of ongemerkt toch meer. Blijft het bij deze periode en deze hoeveelheid dan is het niet zo heel gek, maar anders is het wel een gesprek met de huisarts waard.

Natuurlijk is het goed om te onderzoeken waar het vandaan komt en of je zonder kan.
pi_179533704
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 11:35 schreef Iamaclown het volgende:

[..]

Maar naast het wegzakken van de stress ervaar ik er geen enkele bijwerking van die ik zou willen hebben zonder dat er stress in het spel is?
Afhankelijkheid is de bijwerking. Op een gegeven moment ervaar je stress omdat je géén of onvoldoende oxazepam in je bloed meer hebt. ;)
  vrijdag 1 juni 2018 @ 11:52:48 #11
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179534075
Oxazepam is by far mijn favoriete benzo. Maar net als met alle benzo's moet je er enorm mee oppassen omdat je er vrij gemakkelijk aan went en ook verslaafd aan geraakt.

Maar zolang je het niet op dagelijkse basis neemt is er qua verslavingsgevoeligheid geen probleem. Probeer er op z'n minst een dag of twee tussen te laten zitten bij regulier gebruik. En wanneer je het een paar dagen na elkaar doet op z'n minst een week.

Al dit is puur op persoonlijke bevindingen die voor mij werken dus ik kan uiteraard geen garantie geven hoe dat bij jou zal gaan.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 1 juni 2018 @ 11:53:17 #12
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179534092
jaloers trouwens, ik woon in Bulgarije en hier bestaat het niet. Elke keer als ik benzo's wil halen word ik opgescheept met diazepam :r
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_179534797
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 11:53 schreef Dven het volgende:
jaloers trouwens, ik woon in Bulgarije en hier bestaat het niet. Elke keer als ik benzo's wil halen word ik opgescheept met diazepam :r
dat is valium, een vd sterkste
  vrijdag 1 juni 2018 @ 12:32:38 #14
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_179534850
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 11:35 schreef Iamaclown het volgende:

[..]

Maar naast het wegzakken van de stress ervaar ik er geen enkele bijwerking van die ik zou willen hebben zonder dat er stress in het spel is?
Dat had ik ook hoor. Ik vind het niet prettig om half suf te zijn. En toch had ik dat gevoel.

Maar het is bekend van oxazepam dat er heel snel verslaving optreedt. Kijk ook maar eens in de bijsluiter.Je kunt dit denk ik dan ook het beste met je huisarts overleggen, die zal het sowieso in de gaten houden.
pi_179534872
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 12:29 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

dat is valium, een vd sterkste
Vooral een van de langstwerkende. Als je wil afkicken van een kortwerkend middel is omzetten naar een langwerkend middel een goede optie, zo heb je minder last van pieken en dalen in je bloedspiegel.
pi_179535099
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 12:33 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Vooral een van de langstwerkende. Als je wil afkicken van een kortwerkend middel is omzetten naar een langwerkend middel een goede optie, zo heb je minder last van pieken en dalen in je bloedspiegel.
ik vind het eigenlijk teveel, net als librium wat nog 6x sterker is

ik vind tranxene eigenlijk wel okay

maar dan nog zie ik gigantische problemen bij langduriglang gebruik
  vrijdag 1 juni 2018 @ 12:48:31 #17
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179535212
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 12:29 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

dat is valium, een vd sterkste
Jep, met een extreem lange halveringstijd.

Oxazepam is fantastisch want slaat in als een bom en na 5/6 uur is het ook weer weg.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_179535254
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 12:48 schreef Dven het volgende:

[..]

Jep, met een extreem lange halveringstijd.

Oxazepam is fantastisch want slaat in als een bom en na 5/6 uur is het ook weer weg.
tja net zoals bij librium is die halveringstijd zo laag dat de patient in kwestie waarschijnlijk gaat op stapelen
vervolgens zich heel erg lekker voelt, maar ondertussen een nieuw probleem opbouwt
pi_179535397
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 11:33 schreef Iamaclown het volgende:

[..]

1/2x per week. 1 tabletje.
Ik krijg het gewoon via de huisarts/apotheek inderdaad.
Benzodiazepines zijn notoir wat betreft het opbouwen van gewenning. Als je het vaker dan 2 keer per week nodig hebt, of dit wekenlang aanhoudt, zou ik je aanraden om te kijken naar hoe je je stressbestendigheid kunt verhogen met andere methoden. Het klinkt alsof je veel baat zou hebben bij een cursus mindfullness. Doe dit niet af als zweefteef-gedoe of onzin, uit steeds meer wetenschappelijk onderzoek komt naar voren dat mindfullness ontzettend veel positieve veranderingen teweegbrengt in stressbestendigheid (er is zelfs een onderzoek gaande om te kijken wat de effecten van mindfullness op hart- en vaatziekten is).
  vrijdag 1 juni 2018 @ 12:59:32 #20
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_179535433
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 11:33 schreef Iamaclown het volgende:

[..]

1/2x per week. 1 tabletje.
Ik krijg het gewoon via de huisarts/apotheek inderdaad.
Ohh.. 2x per week zou ik me niet druk om maken.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  vrijdag 1 juni 2018 @ 13:41:12 #21
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179536523
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 12:50 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

tja net zoals bij librium is die halveringstijd zo laag dat de patient in kwestie waarschijnlijk gaat op stapelen
vervolgens zich heel erg lekker voelt, maar ondertussen een nieuw probleem opbouwt
Nooit opbouwen met benzo's. Dat is een gegeven, denk ik.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 1 juni 2018 @ 13:42:10 #22
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_179536548
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 11:53 schreef Dven het volgende:
jaloers trouwens, ik woon in Bulgarije en hier bestaat het niet. Elke keer als ik benzo's wil halen word ik opgescheept met diazepam :r
FHF.
And so is the past
pi_179537697
quote:
12s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 13:42 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

FHF.
Hoe krijgen FOK!kers het dan?
pi_179539365
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 14:24 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Hoe krijgen FOK!kers het dan?
Ik heb een verklaring en kan daarmee Lorazepam en Oxazepam halen bij de apotheek, geen eigen bijdrage, gaat gewoon van m'n eigen risico af.
Als het mocht kon ik het hier verhandelen :+ Maar vreet ze liever zelf dan dat ik een ban riskeer hier op FOK!.
pi_179539405
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 15:47 schreef Poes. het volgende:

[..]

Ik heb een verklaring en kan daarmee Lorazepam en Oxazepam halen bij de apotheek, geen eigen bijdrage, gaat gewoon van m'n eigen risico af.
Als het mocht kon ik het hier verhandelen :+ Maar vreet ze liever zelf dan dat ik een ban riskeer hier op FOK!.
Ongelimiteerd? Mag ik vragen waarom/wanneer je zo'n verklaring krijgt/nodig hebt?
pi_179539468
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 15:49 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Ongelimiteerd? Mag ik vragen waarom/wanneer je zo'n verklaring krijgt/nodig hebt?
Ik heb jaren terug eens een fikse melt-down gehad en mocht daarvoor pammetjes halen. Vervolgens worden mijn bestellingen niet meer gecontroleerd en kan ik het bijna onbeperkt halen bij de apotheek. Huisarts doesn't give a fuck denk ik :+

Ik slik overigens maar 1x per week 5mg Lorazepam tegen de fibromyalgie-pijn, normale pijnstillers helpen niet en ik ben al dusdanig gewend aan pammetjes dat het niet meer doeltreffend is voor de ''normale'' klachten waar het voor wordt gebruikt.

Ik ben toentertijd verslaafd geweest aan Alprazolam, dat is niet fijn afkicken kan ik je vertellen :X Vandaar dat ik er nu wat bewuster mee omga.
pi_179539754
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 15:51 schreef Poes. het volgende:

[..]

Ik heb jaren terug eens een fikse melt-down gehad en mocht daarvoor pammetjes halen. Vervolgens worden mijn bestellingen niet meer gecontroleerd en kan ik het bijna onbeperkt halen bij de apotheek. Huisarts doesn't give a fuck denk ik :+

Ik slik overigens maar 1x per week 5mg Lorazepam tegen de fibromyalgie-pijn, normale pijnstillers helpen niet en ik ben al dusdanig gewend aan pammetjes dat het niet meer doeltreffend is voor de ''normale'' klachten waar het voor wordt gebruikt.

Ik ben toentertijd verslaafd geweest aan Alprazolam, dat is niet fijn afkicken kan ik je vertellen :X Vandaar dat ik er nu wat bewuster mee omga.
Je had een benzo-verslaving maar hebt onbeperkte herhaalrecepten voor 5 mg lorazepam, wat niet echt (echt niet) een lage dosering is? Klinkt als een top-huisarts.
pi_179539792
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 16:06 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Je had een benzo-verslaving maar hebt onbeperkte herhaalrecepten voor 5 mg lorazepam, wat niet echt (echt niet) een lage dosering is? Klinkt als een top-huisarts.
Erg hè, tweede huisarts overigens. Die heeft het dossier gewoon overgenomen van de eerste.

Gelukkig beschik ik zelf over genoeg gezond verstand om niet wéér verslaafd te raken ^O^
pi_179539862
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 16:07 schreef Poes. het volgende:

[..]

Erg hè, tweede huisarts overigens. Die heeft het dossier gewoon overgenomen van de eerste.

Gelukkig beschik ik zelf over genoeg gezond verstand om niet wéér verslaafd te raken ^O^
Dit is nogal een gevalletje "ongevraagd advies", maar het is niet verkeerd om het hier met de huisarts over te hebben. Super dat het nu goed genoeg met je gaat dat je zelf kunt modereren, maar stel dát je een flinke terugval hebt, of ineens meer last krijgt van je symptomen en vaker naar de pammetjes gaat grijpen, kun je er beter vooraf bij zijn dan achteraf. Je kunt best tegen je huisarts zeggen dat je een verleden van gewenning hebt met benzo's en dat het nu perfect gaat, maar dat de herhaalrecepten beter gecontroleerd mogen worden. Het zal misschien onnodig gedoe lijken, maar het is een slippery slope en je kunt jezelf maar beter beschermen.
pi_179539903
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 16:11 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Dit is nogal een gevalletje "ongevraagd advies", maar het is niet verkeerd om het hier met de huisarts over te hebben. Super dat het nu goed genoeg met je gaat dat je zelf kunt modereren, maar stel dát je een flinke terugval hebt, of ineens meer last krijgt van je symptomen en vaker naar de pammetjes gaat grijpen, kun je er beter vooraf bij zijn dan achteraf. Je kunt best tegen je huisarts zeggen dat je een verleden van gewenning hebt met benzo's en dat het nu perfect gaat, maar dat de herhaalrecepten beter gecontroleerd mogen worden. Het zal misschien onnodig gedoe lijken, maar het is een slippery slope en je kunt jezelf maar beter beschermen.
Ik zou de huisarts en apotheek gewoon aangeven dat je het niet meer nodig hebt. Herhaalrecept laten verwijderen. Hier kan alleen maar ellende van komen, want voordelen heeft zo'n open recept niet?

Wel bijzonder. Ik moet voor anti-allergie tabletten elke keer een herhaalrecept aanvragen, terwijl ik ze al jaren (met periodes) slik. Ik krijg geen enkel pilletje mee, als ik vergeten ben te herhalen, en ze op zijn.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2018 16:14:10 ]
pi_179539942
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 16:11 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Dit is nogal een gevalletje "ongevraagd advies", maar het is niet verkeerd om het hier met de huisarts over te hebben. Super dat het nu goed genoeg met je gaat dat je zelf kunt modereren, maar stel dát je een flinke terugval hebt, of ineens meer last krijgt van je symptomen en vaker naar de pammetjes gaat grijpen, kun je er beter vooraf bij zijn dan achteraf. Je kunt best tegen je huisarts zeggen dat je een verleden van gewenning hebt met benzo's en dat het nu perfect gaat, maar dat de herhaalrecepten beter gecontroleerd mogen worden. Het zal misschien onnodig gedoe lijken, maar het is een slippery slope en je kunt jezelf maar beter beschermen.
Oh nee hoor, ik heb er écht wel van geleerd. Ik vind het gewoon fijn om het achter de hand te hebben, nu kan dat ook makkelijker dan wanneer ik het recept laat schrappen. Dan moet ik het overigens ook nog zelf betalen, en benzo's zijn best aan de prijs.
pi_179539966
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 16:13 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Ik zou de huisarts en apotheek gewoon aangeven dat je het niet meer nodig hebt. Herhaalrecept laten verwijderen. Hier kan alleen maar ellende van komen, want voordelen heeft zo'n open recept niet?

Wel bijzonder. Ik moet voor anti-allergie tabletten elke keer een herhaalrecept aanvragen, terwijl ik ze al jaren (met periodes) slik. Ik krijg geen enkel pilletje mee, als ik vergeten ben te herhalen, en ze op zijn.
Ik kan online m'n herhaalrecepten aanvragen, deze worden dan goedgekeurd door de huisarts of assistente.
pi_179539976
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 16:15 schreef Poes. het volgende:

[..]

Ik kan online m'n herhaalrecepten aanvragen, deze worden dan goedgekeurd door de huisarts of assistente.
Ja, dat kan ik ook. Maar is het dan toch vreemd dat ze blijven verstrekken :9 ?
pi_179540040
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 16:16 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Ja, dat kan ik ook. Maar is het dan toch vreemd dat ze blijven verstrekken :9 ?
Yup, maar niet mijn probleem. Ik ben er blij mee als ik weer eens een pijnaanval heb ;)
pi_179540095
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 16:18 schreef Poes. het volgende:

[..]

Yup, maar niet mijn probleem. Ik ben er blij mee als ik weer eens een pijnaanval heb ;)
Nee, ik bedoel het ook niet negatief jegens jou. Maar zo kun je bepaalde gevallen wel de vernieling inhelpen.
pi_179540132
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 16:20 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel het ook niet negatief jegens jou. Maar zo kun je bepaalde gevallen wel de vernieling inhelpen.
Oh absoluut :Y Als het kon zou ik ze vreten als snoepjes, maar ik weet ook wat de consequenties zijn.
pi_179540310
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 16:22 schreef Poes. het volgende:

[..]

Oh absoluut :Y Als het kon zou ik ze vreten als snoepjes, maar ik weet ook wat de consequenties zijn.
Ik heb voor een operatie ook wel eens zo'n pilletje gehad, maar kan me niet herinneren dat ik er zoveel van voelde :D
pi_179540364
afkicken van valium ofzo is nasty, dat duurt lichamelijk al een paar maanden

drank en drugs duurt minder lang
pi_179540427
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 16:32 schreef christmastsunami het volgende:
afkicken van valium ofzo is nasty, dat duurt lichamelijk al een paar maanden

drank en drugs duurt minder lang
TS heeft het over 2 pilletjes per maand. Dat zal wel meevallen denk ik.
pi_179540478
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 16:30 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Ik heb voor een operatie ook wel eens zo'n pilletje gehad, maar kan me niet herinneren dat ik er zoveel van voelde :D
Ik heb een tijd terug eens 5mg Lorazepam genomen, na een hele tijd ''clean'' te zijn geweest. Werd de volgende dag om 15.00 pas wakker met m'n kleding en al nog aan _O- Woops.
pi_179540501
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 16:36 schreef Poes. het volgende:

[..]

Ik heb een tijd terug eens 5mg Lorazepam genomen, na een hele tijd ''clean'' te zijn geweest. Werd de volgende dag om 15.00 pas wakker met m'n kleding en al nog aan _O- Woops.
Ik heb geen ervaring met Lorazepam. Maar waarom zou je zolang van de wereld willen zijn :D ?
pi_179540530
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 16:37 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Ik heb geen ervaring met Lorazepam. Maar waarom zou je zolang van de wereld willen zijn :D ?
Dat was niet de bedoeling!! _O- Had niet in de gaten dat het zo in zou slaan na zo'n lange tijd niks te hebben gebruikt. Ik had weer moeten opbouwen :+
pi_179540736
Laorazepam is een zogenaamde 'inslaper'

je hebt ook 'doorslapers', maar lorazepam is een 'inslaper', het is de bedoeling dat je knockout gaat
pi_179540793
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 16:45 schreef christmastsunami het volgende:
Laorazepam is een zogenaamde inslaper

je hebt ook doorslapers, maar lorazepam is een inslaper, het is de bedoeling dat je knockout gaat
Jouw username btw :'(
Dat is ongeveer hetzelfde als NiceBoulevardTruckDriver

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2018 16:47:37 ]
pi_179540925
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 16:46 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Jouw username btw :'(
Dat is ongeveer hetzelfde als NiceBoulevardTruckDriver
weet ik, maar de naam christmas was niet meer beschickbaar
pi_179541158
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 16:52 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

weet ik, maar de naam christmas was niet meer beschickbaar
Dat maakt het inderdaad logischer :D
pi_179541193
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 17:04 schreef Iamaclown het volgende:

[..]

Dat maakt het inderdaad logischer :D
Dit.
pi_179618883
Oxazepam vind ik vervelend, het blijft lang 'hangen' en geeft me droomloze slaap waar ik niet van uitrust. Maar hey, als het jou wél helpt, 2× per maand, zou ik me er niet te druk om maken.
Mon 'en!
pi_179626389
Ik slik meerdere medicatie 'zo nodig'. Dus kan daar ook vrij makkelijk aankomen.
Gebruik ze zelf ook werkelijk als 'zo nodig', dus heb er dan ook werkelijk baat bij.

Er zijn periodes dat ik erg slecht slaap. Daarvoor heb ik Flurazepam (ook dus 'zo nodig') en daarover is de afspraak gemaakt dat ik die niet 2 dagen achtereen gebruik maar altijd een dag ertussen en dan voor de periode zo lang nodig is.

Naar zeggen van mijn arts is dit een betere manier om afhankelijkheid te voorkomen.
Ik heb in ieder geval geen problemen als ik ze laat staan na een poosje.

Ik denk dat het raadzaam is het bij je arts na te vragen. Pammetjes blijven riskant bij regelmatig gebruik.
pi_179641971
Ik heb al jarenlang een herhaalrecept voor 30 stuks 10mg oxazepammies. Doe ik ongeveer 2 maanden mee. Nooit problemen mee gehad ^O^
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_179764593
Grappig, dat ik juist door de stagiaire er op werd gewezen dat ik teveel benzo's heb :D
M'n psych heeft Diazepam voorgeschreven, bij het ophalen bleek dat ik niet meer dan 2 benzo's tegelijk mag hebben, dus kon de Lorazepam inleveren _O-
pi_179768835
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:21 schreef Poes. het volgende:
Grappig, dat ik juist door de stagiaire er op werd gewezen dat ik teveel benzo's heb :D
M'n psych heeft Diazepam voorgeschreven, bij het ophalen bleek dat ik niet meer dan 2 benzo's tegelijk mag hebben, dus kon de Lorazepam inleveren _O-
Zonde :'(
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  woensdag 13 juni 2018 @ 20:20:40 #53
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179769577
Kan je niet beter bètablokkers nemen i.p.v. kalmeringsmiddelen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_179775575
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 15:21 schreef Poes. het volgende:
Grappig, dat ik juist door de stagiaire er op werd gewezen dat ik teveel benzo's heb :D
M'n psych heeft Diazepam voorgeschreven, bij het ophalen bleek dat ik niet meer dan 2 benzo's tegelijk mag hebben, dus kon de Lorazepam inleveren _O-
Mooi. Dat verhaal rammelde en was vragen om problemen.
pi_179777075
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 19:46 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Zonde :'(
Gelukkig alleen m'n recept, niet m'n voorraad thuis :@

quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 20:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Kan je niet beter bètablokkers nemen i.p.v. kalmeringsmiddelen?
Geen idee? Heb inmiddels al 20+ recepten gehad voor van alles en nog wat, niks wat werkte. Die pammetjes zijn echt voor af en toe, om mezelf wat op de been te houden.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:56 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Mooi. Dat verhaal rammelde en was vragen om problemen.
Er rammelde niks aan mijn verhaal, heb nergens over gelogen ;)
pi_179779486
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 06:44 schreef Poes. het volgende:

[..]

Gelukkig alleen m'n recept, niet m'n voorraad thuis :@

[..]

Geen idee? Heb inmiddels al 20+ recepten gehad voor van alles en nog wat, niks wat werkte. Die pammetjes zijn echt voor af en toe, om mezelf wat op de been te houden.

[..]

Er rammelde niks aan mijn verhaal, heb nergens over gelogen ;)
Ik bedoelde niet dat ik niet geloofde wat je zei, maar dat het een idiote gang van zaken was dat je ze zo meekreeg. En dat je zo blij bent dat je voorraad niet aangetast is, vind ik ook zorgelijk. Maar goed, niet mijn zaak verder.
pi_179781676
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 10:51 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ik bedoelde niet dat ik niet geloofde wat je zei, maar dat het een idiote gang van zaken was dat je ze zo meekreeg. En dat je zo blij bent dat je voorraad niet aangetast is, vind ik ook zorgelijk. Maar goed, niet mijn zaak verder.
Duidelijk ;)
pi_179859352
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 19:16 schreef Sicstus het volgende:
Ik heb al jarenlang een herhaalrecept voor 30 stuks 10mg oxazepammies. Doe ik ongeveer 2 maanden mee. Nooit problemen mee gehad ^O^
zo’n beetje om de dag al jaren lang, vind ik best veel
pi_179866855
Vanaf welke inname ben je eigenlijk lichamelijk afhankelijk?
En wanneer heb je een hogere dosis nodig om hetzelfde resultaat te blijven behouden?

Ik zou dat toch zeker als ondergrens zien....
pi_179866892
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 22:03 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

zo’n beetje om de dag al jaren lang, vind ik best veel
Niet om de dag hoor, soms heb ik weken dat ik het niet nodig heb. Maar dan is het ineens weer mis en neem ik ze een paar dagen met een handvol tegelijk.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_179866911
quote:
99s.gif Op maandag 18 juni 2018 10:36 schreef Blue_note het volgende:
Vanaf welke inname ben je eigenlijk lichamelijk afhankelijk?
En wanneer heb je een hogere dosis nodig om hetzelfde resultaat te blijven behouden?

Ik zou dat toch zeker als ondergrens zien....
Bovengrens ;)
pi_179866925
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 10:40 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Bovengrens ;)
U heeft helemaal gelijk :)
pi_179888261
Om op de vraag van TS in te gaan.. 2 oxazepammetjes per week raak je niet verslaafd van.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')