abonnement Unibet Coolblue
pi_179531163
Hallo,

Heeft iemand hier ervaring met de Kennismakingsdagen van de KCT.
Ik mag over 4 weken meedoen met de laatste lichting van dit jaar.
Heeft iemand tips voor mij of weet iemand hoe het zal verlopen.
Qua slaap en eten en drinken enzovoorts.
Zou handig zijn als ik mij al een beetje kan voorbereiden op een aantal zaken.

Sportief gezien ben ik al voorbereid, als in dat ik de minimale eisen in ieder geval haal.
Groetjes
ASPIRANT militair
43 BVE
pi_179531319
Misschien wat flauw, maar bereid je maar op alles voor. Het hele idee van de KCT is juist dat je niets kunt voorzien en dat je moet kunnen anticiperen op alles wat er gebeurt. Fysiek, mentaal, alles. En dat soort dingen moet je niet willen controleren van tevoren.


Niettemin sterkte met de procedure. Slechts weinigen zijn het gegeven.
Somebody that I used to know
pi_179531381
Oke Postbus100,

Bedankt voor je reactie!
Ik zal mij zeker voorbereiden op alles.
Ik dacht meer aan oefeningen die niet in de minimale eisen staan die mensen al meerdere keren hebben meegemaakt bij de KD KCT.
ASPIRANT militair
43 BVE
pi_179531519
Vooral niet opgeven. Als je denkt dat je niet meer kunt dan ga je door.

Ik sprak in april 2 kandidaten die voor hun PO kwamen van het KCT.
Meer dan 70% van de groep was afgevallen bij de kennismakingsdagen.
  vrijdag 1 juni 2018 @ 10:26:18 #5
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179532062
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 09:50 schreef Postbus100 het volgende:
Misschien wat flauw, maar bereid je maar op alles voor. Het hele idee van de KCT is juist dat je niets kunt voorzien en dat je moet kunnen anticiperen op alles wat er gebeurt. Fysiek, mentaal, alles. En dat soort dingen moet je niet willen controleren van tevoren.

Niettemin sterkte met de procedure. Slechts weinigen zijn het gegeven.
Dit.

Ik ben zelf om medische redenen afgekeurd (een zeer lichte vorm van kleurenblindheid die in sommige andere landen juist als voordeel wordt gezien) en heb mijzelf op absoluut niets voorbereid buiten dat ik fysiek in de juiste staat was. Over het algemeen waren het de sterkste jannen die het eerst afvielen. Uiteindelijk is het meer mentaal dan fysiek.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_179534680
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 09:59 schreef HeavyWeaponsGuy het volgende:
Vooral niet opgeven. Als je denkt dat je niet meer kunt dan ga je door.

Ja, dit ook. Dit is misschien wel de kern van alles.

Ze zullen het onmenselijke van je vragen.
Somebody that I used to know
pi_179539094
Het staat trouwens ook gewoon op de site, koekwaus:

quote:
Het detailprogramma is geheim en de invulling hiervan verandert bovendien regelmatig. Dit doen we zodat je leert om te gaan met het onbekende. Tijdens de drie Kennismakingsdagen kom je in ieder geval in aanraking met water, hoogte, fysieke en mentale uitdagingen. Van elke deelnemer wordt tijdens de Kennismakingsdagen een fysieke test afgenomen.
https://werkenbijdefensie(...)andotroepen-kct.html

Overigens pittige eisen:
quote:
Coopertest: 12 minuten hardlopen, minimaal 2800 meter.
Opdrukken: 2 minuten, minimaal 30 keer.
Sit-ups: 2 minuten, minimaal 40 keer.
Optrekken (chinning): geen tijd, minimaal 6 keer van volledig uithangen tot kin boven stang.
Zwemmen: Met overall aan, vijf vormen: schoolslag, rugslag, borstcrawl, met wapen en onderwater.
Ik red dat niet (nog niet de helft), maar trots op mijn ****** die dat allemaal heeft gedaan /doorstaan :s)

[ Bericht 0% gewijzigd door Postbus100 op 02-06-2018 11:22:48 ]
Somebody that I used to know
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')