abonnement Unibet Coolblue
pi_179526974
Ik vertrek over een kleine 3 weken naar Sunny Beach. Het zit mij dwars dat ik niet weet hoe ik me als onervaren reiziger moet mengen tussen het feestend publiek. Daarom zit ik er nu wel tegenop om te gaan maar zal toch door de zure appel moeten bijten.

Ik wil mezelf leren ontdekken, want heb voorheen nog nooit gefeest en zou graag willen ervaren hoe dat nou voelt. Sowieso zal ik me als individu moeten bewijzen omdat ik als enige reis en geen vrienden heb.

Hebben jullie tips voor me? Wat is de definitie van ''Party'' en ''clubbing''? Wat is feesten? De onzekerheid zit me dwars, dat ik niet weet wat ik kan verwachten en hoe ik me dien te gedragen.
pi_179527050
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 00:36 schreef Tomodachi het volgende:
Sowieso zal ik me als individu moeten bewijzen omdat ik als enige reis en geen vrienden heb.
Ga dan alsjeblieft naar een andere plaats, dan zo een lam feestoord.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_179527131
Hostels.
pi_179527132
Ik heb bewust voor deze bestemming uitgekozen vanwege de prijs. Ik heb een beperkt budget. Hetgeen ik wil leren is vóóral hoe je moet feesten en het zogeheten losgaan. Thuis lukt het me gewoon niet.

De reden waarom dit mijn eerste keer is omdat ik vroeger nooit s'avonds weg mocht van m'n ouders waardoor ik nog nooit van het nachtleven heb kunnen proeven.
pi_179527152
Na 25 jaar me intensief in het nachtleven gestort te hebben kan ik misschien wel iets nuttigs zeggen. Het belangrijkste is denk ik dat je doet waar je je zelf het prettigst bij voelt. Er zijn geen duidelijke definities, het nachtleven is een grote warboel, enerzijds een verleidelijke snoepwinkel en anderzijds een puinzooi waar een beetje streetwise zijn soms handig kan zijn voor je veiligheid, zeker als je alleen bent. Het mooiste ervan vond ik altijd dat je nooit weet wat je kunt verwachten.

Mijn advies: Ga van te voren hier in Nederland eens in je eentje op stap en kijk hoe dat is. En als je daar nou bent en het valt tegen in je eentje, geniet dan lekker van het strand overdag.
  vrijdag 1 juni 2018 @ 00:56:36 #6
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_179527157
Meestal neem je nog minimaal 1 ander persoon mee als je gaat stappen.

Waar je nu mee te maken gaat krijgen is dat er in dat oord al allerlei groepen zijn gevormd. Ik denk niet dat er veel mannen of vrouwen alleen te vinden zijn. Dus je zult dan groepen moeten benaderen, en dat werkt vaak niet, dat vinden mensen raar en eng. Maar je kunt het proberen, misschien ontmoet je er wel mensen die open staan voor contact.

Ben nooit een echte clubganger geweest, ik ben meer van de kleine kroegjes en metalconcerten.

Maar er wordt voornamelijk gedanst op dancemuziek neem ik aan. En flink drinken bij de bar, Meisjes versieren met of zonder succes.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_179527206
Jezelf ontdekken doen ze meestal in Thailand met een backpack >:O
Vind het echt onzin maar goed dat ben ik.
Meeste mensen gaan met een groepje naar zo’n feestbestemming. Word wel lastig als je niet sociaal bent.
Ik heb eigenlijk helemaal geen tips buiten go with the flow.
pi_179527353
Om heel eerlijk te zijn... Ik heb een vorm van Autisme, zodoende heb ik nauwelijks vrienden. De 'kennissen/vrienden' die ik heb hebben ook ASS en zijn niet achter de pc vandaan te krijgen. Dus ik ben echt op mezelf aangewezen.

De reden waarom ik deze stap zet is om uit m'n comfortzone te stappen. Ik kan prima reizen, nooit een probleem geweest. Wel merk ik dat ik moeilijk aansluiting vind en een bepaalde behoefte mis. Ik zou ook weleens willen ervaren hoe het is om lekker helemaal los te gaan en te feesten. Hier in Nederland durf ik niet zo gauw spontaan ergens binnen te stappen, denk dat het daar wat gemakkelijker gaat.

Dilemma is wel dat ik als eenling toch vreemd of raar gevonden zal worden.
pi_179527370
Oei ik denk dat je een foute keuze hebt gemaakt. Naar Sunny beach ga je met een groep vrienden. In je eentje is er echt geen hol aan. Zeker als je het lastig vindt om op mensen af te stappen.
Moeten zij weten
pi_179527381
Ga dan eerst los in een andere stad in NL ipv direct naar Bulgarije te gaan
Moeten zij weten
pi_179527384
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 01:19 schreef Tomodachi het volgende:
Om heel eerlijk te zijn... Ik heb een vorm van Autisme, zodoende heb ik nauwelijks vrienden. De 'kennissen/vrienden' die ik heb hebben ook ASS en zijn niet achter de pc vandaan te krijgen. Dus ik ben echt op mezelf aangewezen.

De reden waarom ik deze stap zet is om uit m'n comfortzone te stappen. Ik kan prima reizen, nooit een probleem geweest. Wel merk ik dat ik moeilijk aansluiting vind en een bepaalde behoefte mis. Ik zou ook weleens willen ervaren hoe het is om lekker helemaal los te gaan en te feesten. Hier in Nederland durf ik niet zo gauw spontaan ergens binnen te stappen, denk dat het daar wat gemakkelijker gaat.

Dilemma is wel dat ik als eenling toch vreemd of raar gevonden zal worden.
Vergeet je eigen veiligheid niet. Vreemd of raar gevonden worden is misschien niet leuk, maar gevaarlijker is om los te gaan (met alcohol of drugs) in een onbekend land met onbekende mensen.
pi_179527517
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 01:22 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Vergeet je eigen veiligheid niet. Vreemd of raar gevonden worden is misschien niet leuk, maar gevaarlijker is om los te gaan (met alcohol of drugs) in een onbekend land met onbekende mensen.
Dit. Drank en drugs kunnen zeker een verrijking voor de eigen geest zijn, maar pas inderdaad goed op.
Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat het best lastig is om met een groep op te trekken die je daar ontmoet.
Vaak heeft een groep die naar Sunny beach of Lloret de Mar al maanden terug geboekt. Zij kijken als groep gezamelijk uit naar de vakantie, waar er een week kutkloterij, zuiperij, neukerij en ellende gaat komen. Daar kom je heel moeilijk tussen.

Als je daar bent, neem contact op met de reisleiders/groepsleiders van Gogo tours. Zij organiseren elke dag wel een evenementje. Of het een kroegentocht is, of met een boot naar een verlaten strand om daar de hele dag te zuipen en hamburgers te vreten. Daar maak je makkelijker contact, waarmee je dus makkelijker samen naar de disco kan gaan. Dat is makkelijker dan tijdens de stapavond erbij horen.
  vrijdag 1 juni 2018 @ 01:44:41 #13
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_179527546
Clubbing is (was?) dat je naar een club gaat, waar je lid moet worden. En daar blijf je dus de hele avond.
Wel enigszins veilig omdat er kennelijk een deurbeleid is.

Ik zou thuis wat video's zoeken van het feestparadijs en thuis wat dancemoves oefenen die daar normaal zijn. Door te dansen, vooral met je hoofd te bewegen worden endorfinen of zo aangemaakt waardoor je je blijer gaat voelen. Dus lekker losgaan op de dansvloer.
Geen drugs of alcohol gebruiken, dan mis je je natuurlijke roes.
pi_179527567
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 01:21 schreef H0D3NPYL het volgende:
Oei ik denk dat je een foute keuze hebt gemaakt. Naar Sunny beach ga je met een groep vrienden. In je eentje is er echt geen hol aan. Zeker als je het lastig vindt om op mensen af te stappen.
Hoe bedoel je? Ik reis altijd alleen en nog nooit heb ik daar problemen mee ondervonden. Meestal leer je in een hostel genoeg nieuwe mensen kennen.
  vrijdag 1 juni 2018 @ 01:54:52 #15
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_179527604
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 01:48 schreef Tomodachi het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Ik reis altijd alleen en nog nooit heb ik daar problemen mee ondervonden. Meestal leer je in een hostel genoeg nieuwe mensen kennen.
Dat die mensen met een groep zijn en geen behoefte hebben aan kennismaking met anderen.
pi_179527610
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 01:54 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat die mensen met een groep zijn en geen behoefte hebben aan kennismaking met anderen.
Da's nogal kort door de bocht.
pi_179527704
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 01:19 schreef Tomodachi het volgende:
Om heel eerlijk te zijn... Ik heb een vorm van Autisme, zodoende heb ik nauwelijks vrienden. De 'kennissen/vrienden' die ik heb hebben ook ASS en zijn niet achter de pc vandaan te krijgen. Dus ik ben echt op mezelf aangewezen.

De reden waarom ik deze stap zet is om uit m'n comfortzone te stappen. Ik kan prima reizen, nooit een probleem geweest. Wel merk ik dat ik moeilijk aansluiting vind en een bepaalde behoefte mis. Ik zou ook weleens willen ervaren hoe het is om lekker helemaal los te gaan en te feesten. Hier in Nederland durf ik niet zo gauw spontaan ergens binnen te stappen, denk dat het daar wat gemakkelijker gaat.

Dilemma is wel dat ik als eenling toch vreemd of raar gevonden zal worden.
Ik denk dat het dilemma vooral is dat als je sociaal al niet zo sterk bent, het in zo’n extraverte setting lastig gaat worden aansluiting te vinden. Een backpack oord met hostels en feesten zou dan slimmer zijn. Daar zijn meer mensen alleen die via hostels en reizen aansluiting vinden.

Je zet jezelf nu eigenlijk op voor teleurstelling.
pi_179527710
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 01:48 schreef Tomodachi het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Ik reis altijd alleen en nog nooit heb ik daar problemen mee ondervonden. Meestal leer je in een hostel genoeg nieuwe mensen kennen.
Hangt af van de bestemming.
pi_179529878
Als je in een druk hotel zit moet je hopen dat er een groep van een jongens of 4 op je gang zit. Daar bel je aan met een treetje bier, groet je ze en dan moet je hopen dat het prima kerels zijn. :)
Uitvinder van de biersmiley.
pi_179529943
Met welke reisorganisatie ga je?

Het is inderdaad aan te raden om via jouw reisorganisatie, of via andere reisorganisaties (GoGo Tours, Beachmasters oid) activiteiten te boeken zoals een kroegentocht. Maakt net wat makkelijker contact met mensen en je kunt altijd enigszins op de reisleiding terug vallen.

Naar een bestemming als Sunny Beach zie je vaak vooral vriendengroepen gaan en die zitten doorgaans zeker overdag niet echt op buitenstaanders te wachten. Al zijn er vaak zat ook wel groepen te vinden die als je bij kroegtocht in gesprek verteld dat je alleen op vakantie bent echt wel open staan om je hier of daar eens mee te laten doen aan hun groepsproces. (Al moet je hier wel mee oppassen, want ook genoeg van die groepen die je dan als pispaaltje gaan gebruiken en dat moet je ook niet willen.)

Daarnaast, Toen ik een jaar of 10 geleden in Sunny Beach was, was Den Glade Viking helemaal het einde. Alleen Scandinavische dames die helemaal los gingen omdat de drank zo ontzettend goedkoop was in vergelijking met hun thuisland. Weet niet of dat nog zo is, maar dat was zeker destijds een aanrader.
pi_179530041
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 08:23 schreef Crooyzwans het volgende:
Met welke reisorganisatie ga je?

Geen. Gewoon zelf geboekt.
  vrijdag 1 juni 2018 @ 08:35:19 #22
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_179530102
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 08:31 schreef Tomodachi het volgende:

[..]

Geen. Gewoon zelf geboekt.
Ik denk dat je beter een zomerbaan kan zoeken waarbij je ook een beetje kan feesten. Ergens achter de bar staan of zo. Zo vind je makkelijker aansluiting en heb je ook wat te doen. Elke keer alleen op stap in zo'n oord is een beetje als de Mont Blanc beklimmen terwijl je alleen ervaring met de Vaalserberg hebt.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_179530705
Het is inderdaad nogal wat; van nooit op stap zijn geweest naar opeens in je eentje naar Sunny Beach. Dit zijn ook typisch van die oorden waar je als vaste vriendengroep naar toe gaat, voor iemand die moeilijk contact kan maken denk ik dat het een zware klus wordt om in zo'n groep opgenomen te worden.
  vrijdag 1 juni 2018 @ 09:27:02 #24
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_179530909
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 09:14 schreef Bananenpap het volgende:
Het is inderdaad nogal wat; van nooit op stap zijn geweest naar opeens in je eentje naar Sunny Beach. Dit zijn ook typisch van die oorden waar je als vaste vriendengroep naar toe gaat, voor iemand die moeilijk contact kan maken denk ik dat het een zware klus wordt om in zo'n groep opgenomen te worden.
Dit inderdaad. Had dan gekeken naar iets van een groeps/single-reis oid. Dan weet je dat iedereen in hetzelfde schuitje zit en dan ga je als groep ook dingen samen ondernemen, veel grotere kans dat je dan sneller aansluiting vindt.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  vrijdag 1 juni 2018 @ 09:30:31 #25
286575 Roces18
Chef de party
pi_179530969
Stap 1. Drink een half fles wodka leeg.
Stap 2. Ga naar een club
Stap 3. Kom 10 uur later kruipend thuis.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')