abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_179708749
Hoe gaat Nederland dan precies in Egypte veranderen? We worden een militaire dictatuur?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_179708766
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 14:40 schreef KoosVogels het volgende:
Hoe gaat Nederland dan precies in Egypte veranderen? We worden een militaire dictatuur?
Nee, zo letterlijk bedoelt Baudet dat niet. Hij bedoelt alleen dat we hier ook palmbomen hebben groeien tegen die tijd. Dat het een demografische analyse was, was slechts een metafoor. Je moet die man niet zo demoniseren.
pi_179708779
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 14:40 schreef KoosVogels het volgende:
Hoe gaat Nederland dan precies in Egypte veranderen? We worden een militaire dictatuur?
Met een kortstondige christenbroederschap politiek tussendoor om het volk te overtuigen van de noodzaak van een autoritair militair bestuur.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_179708815
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 14:40 schreef KoosVogels het volgende:
Hoe gaat Nederland dan precies in Egypte veranderen? We worden een militaire dictatuur?
Koos factcheckt: Nederland geen militaire dictatuur in 2050.

De stelling van Baudet dat Nederland een soort Egypte wordt, beoordeelt Koos als: onwaar
pi_179708819
quote:
Het punt van Meeus is vooral dat Wilders en Baudet normaliter geen moeite hebben met stelligheid - zelfs wanneer nog niet vaststaat wat er precies is gebeurd - maar nu plots een slag om de arm houden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_179708840
quote:
9s.gif Op zondag 10 juni 2018 14:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, zo letterlijk bedoelt Baudet dat niet. Hij bedoelt alleen dat we hier ook palmbomen hebben groeien tegen die tijd. Dat het een demografische analyse was, was slechts een metafoor. Je moet die man niet zo demoniseren.
Een demografische analyse beperkt zich niet enkel tot het percentage moslims, en is ook niet volledig afhankelijk van een percentage moslims.
pi_179708887
Ik haal het citaat er even bij:

quote:
Tel daarbij op dat orthodoxe moslims veel meer kinderen krijgen en dat de immigratie uit Afrika aanzwelt en de conclusie ligt voor de hand: Nederland bestaat over vijftig jaar niet meer. Dan is het een soort Egypte. En nee, dat is niet míjn voorspelling, dat is gewoon wat er gebeurt als de huidige demografische tendens doorzet.
Dus over 50 jaar vormen bruine mensen en moslims de meerderheid in ons land? Want dat is wat ik versta onder 'een soort Egypte'.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_179708938
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 14:47 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Een demografische analyse beperkt zich niet enkel tot het percentage moslims, en is ook niet volledig afhankelijk van een percentage moslims.
Je quote de verkeerde post gok ik.
  zondag 10 juni 2018 @ 15:12:06 #210
13309 nostra
ask why
pi_179709192
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 14:49 schreef KoosVogels het volgende:
Ik haal het citaat er even bij:

[..]

Dus over 50 jaar vormen bruine mensen en moslims de meerderheid in ons land? Want dat is wat ik versta onder 'een soort Egypte'.
Ik denk niet dat Baudet met 'een soort Egypte' verwijst naar het percentage bruinen of moslims, maar dat hij de verdrijving van de Kopten door de moslims daarmee vergelijkt. Hè, altijd de dominante religie en toen kwamen die kut-Arabieren langs en kijk nu eens.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_179709236
quote:
11s.gif Op zondag 10 juni 2018 15:12 schreef nostra het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Baudet met 'een soort Egypte' verwijst naar het percentage bruinen of moslims, maar dat hij de verdrijving van de Kopten door de moslims daarmee vergelijkt. Hè, altijd de dominante religie en toen kwamen die kut-Arabieren langs en kijk nu eens.
Vind ik wel een beetje gezocht.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_179709365
quote:
11s.gif Op zondag 10 juni 2018 15:12 schreef nostra het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Baudet met 'een soort Egypte' verwijst naar het percentage bruinen of moslims, maar dat hij de verdrijving van de Kopten door de moslims daarmee vergelijkt. Hè, altijd de dominante religie en toen kwamen die kut-Arabieren langs en kijk nu eens.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-niet-meer~a03f93df/

Quote:
"Dat lijkt me zeer voor de hand liggen. De linkse partijen hebben de poorten wijder opengezet dan de poorten van Troje en daardoor is Europa overspoeld door immigranten uit islamitische landen en radicale ideeën. Dat feit wordt statistisch begraven. De derde generatie wordt niet meer als allochtoon geteld, terwijl die er vaak radicaler in zit dan de eerste twee generaties. Tel daarbij op dat orthodoxe moslims veel meer kinderen krijgen en dat de immigratie uit Afrika aanzwelt en de conclusie ligt voor de hand: Nederland bestaat over vijftig jaar niet meer. Dan is het een soort Egypte. En nee, dat is niet míjn voorspelling, dat is gewoon wat er gebeurt als de huidige demografische tendens doorzet. In alle landen waar de soennitische islam, de meest radicale, de overhand kreeg, zijn westerse vrijheden weggevaagd. Wat wil je met al deze vragen?’’
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  zondag 10 juni 2018 @ 15:35:07 #213
13309 nostra
ask why
pi_179709503
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 15:25 schreef Tanatos het volgende:

[..]

https://www.ad.nl/binnenl(...)-niet-meer~a03f93df/

Quote:
"Dat lijkt me zeer voor de hand liggen. De linkse partijen hebben de poorten wijder opengezet dan de poorten van Troje en daardoor is Europa overspoeld door immigranten uit islamitische landen en radicale ideeën. Dat feit wordt statistisch begraven. De derde generatie wordt niet meer als allochtoon geteld, terwijl die er vaak radicaler in zit dan de eerste twee generaties. Tel daarbij op dat orthodoxe moslims veel meer kinderen krijgen en dat de immigratie uit Afrika aanzwelt en de conclusie ligt voor de hand: Nederland bestaat over vijftig jaar niet meer. Dan is het een soort Egypte. En nee, dat is niet míjn voorspelling, dat is gewoon wat er gebeurt als de huidige demografische tendens doorzet. In alle landen waar de soennitische islam, de meest radicale, de overhand kreeg, zijn westerse vrijheden weggevaagd. Wat wil je met al deze vragen?’’
Ja precies. Dat is de gebruikelijke narrative: overal waar de islam komt, wordt het christendom onderdrukt en westerse vrijheden op den duur verdreven. Baudet is sowieso nogal geobsedeerd door zijn idee dat zowel het Christendom als de Islam twee dominante culturen zijn, waarvan er één moet of zal 'winnen'. Niet dat die claim van 50 jaar dan wel ergens op slaat overigens.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_179709631
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 15:35 schreef nostra het volgende:

[..]

Ja precies. Dat is de gebruikelijke narrative: overal waar de islam komt, wordt het christendom onderdrukt en westerse vrijheden op den duur verdreven. Baudet is sowieso nogal geobsedeerd door zijn idee dat zowel het Christendom als de Islam twee dominante culturen zijn, waarvan er één moet of zal 'winnen'. Niet dat die claim van 50 jaar dan wel ergens op slaat overigens.
Een bullshit narratief natuurlijk. Voordat de Islam hier significant aanwezig was kromp het Christendom in sneltreinvaart binnen ons land. Een partij voor vrijheid zou die secularisatie moeten omarmen niet verguizen...

FvD heeft toch wel echt met afstand de slechtste verhalen van een politieke partij in Nederland. Zelfs kletsmajoor kan er niks van maken met zijn levendige fantasie.
  zondag 10 juni 2018 @ 15:54:16 #215
13309 nostra
ask why
pi_179709690
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 15:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Een bullshit narratief natuurlijk. Voordat de Islam hier significant aanwezig was kromp het Christendom in sneltreinvaart binnen ons land.
Tja goed, de beste man vindt zichzelf ook agnostisch Christen. Het is een beetje wanhopig zoeken naar een 'wij' tegen 'zij'.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_179709725
quote:
10s.gif Op zondag 10 juni 2018 15:54 schreef nostra het volgende:

[..]

Tja goed, de beste man vindt zichzelf ook agnostisch Christen. Het is een beetje wanhopig zoeken naar een 'wij' tegen 'zij'.
Agnostisch christen :')
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_179709757
Waarschijnlijk bedoelt hij gewoon fantast.
pi_179709948
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 15:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Agnostisch christen :')
Dat is een van Baudet zijn problematische ideeën, omdat ik soms oude kerken bezoek en Bach luister ben ik een cultuur-christen, dat ben ik niet, ik ben een apatheïstische humanist.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_179709982
quote:
De deep state heeft ons in haar zak. Tsja.
Complottheorie

Bij complottheorieën speelt ijdelheid een grotere rol dan paranoia. Kijk maar naar Willem Middelkoop, betoogt Eric C. Hendriks.
8 juni 2018

Amerikaanse zelfhulpgoeroes beweren vaak dat je rijk wordt van een positieve houding, maar onze eigen Willem Middelkoop toont dat doemdenkerij ook lucratief kan zijn.Willem Middelkoop is publicist, fotograaf en voormalig beurscommentator bij RTLZ. Hij verkoopt al jaren ondergangsvoorspellingen en complottheorieën en werd rijk met een webshop voor pessimisten die voor de zekerheid in goud willen beleggen. In zijn nieuwe boek, Patronen van bedrog, dat hij samen schreef met ‘onafhankelijk onderzoeker’ Tim Dollee, is hij weer lekker op dreef onder het motto: ‘Niets is wat het lijkt’. Wij gewone, leuke, lieve mensen blijken te worden bedrogen door een samenzwerende elite, één die op gecoördineerde wijze allerlei duivelse plannetjes uitvoert, maar dat toch altijd weer weet te verhullen voor de goedgelovige massa.

Ten faveure van de beginnende complotlezer hebben de auteurs de krochten van het internet uitgebaggerd. De belangrijkste samenzweerders blijken de CIA, de Bush-familie, Project for a New American Century en „het zeer geheime genootschap Skull and Bones” – ja inderdaad, die ene studentenvereniging op Yale. Westerse regeringen zetten terreuraanslagen in scène om het volk mak te maken: „Om de angst voor terreur te vergroten zijn er regelmatig aanslagen nodig, liefst in eigen land. Soms zelfs uitgevoerd door eigen mensen.” Het drugsbeleid van de VS heeft tot doel om Afro-Amerikanen te onderdrukken. In de marge komen Watergate, Operatie Gladio, Oliver Stone en de moord op Kennedy langs. Wist u dat George Bush, ver voor zijn presidentschap, „werkzaam was voor de CIA in Dallas op de dag dat president Kennedy daar werd vermoord?” Tja.

Gek genoeg duikt het Monster van Loch Ness nergens op in het verhaal, terwijl er van zijn bestaan keihard fotobewijs is! Bij navraag op Twitter bevestigde Middelkoop dat hij me wat betreft grote zeedieren moet teleurstellen. Wel onthult hoofdstuk vier, „Bush, nazi-goud en de BIS”, het bestaan van geldtransacties tussen de nazi’s, de Bush familie en Skull and Bones. Ik vermoed dat die transacties via Middelkoops webshop liepen.

Almachtige groep schurken
De boosaardige krachten bundelen zich tot een deep state. Spannende term. Klinkt beter dan bijvoorbeeld „elite-netwerken in de ambtenarij”. Maar de deep state waar de auteurs naar verwijzen is dan ook meer dan alleen wat handjeklap op hoog niveau. Nee, ze is een bijna almachtige groep schurken, die perfect samenwerken aan een gedeeld langetermijndoel: „Deze eeuwenoude macht, waar ook de grote mediabedrijven en inlichtingendiensten deel van uitmaken, blijkt steeds weer de echte macht binnen de staat te zijn. Deze deep state ziet politici als pionnen in het veld en heeft de media in zijn zak.” Haar ‘Plan voor de Wereld’ komt oorspronkelijk van Britse kolonisten zoals Cecil Rhodes, maar ze werd in de 20ste eeuw door de Amerikaanse schaduwelite overgenomen: „Een groepje insiders werkte vanaf begin jaren veertig aan een plan voor Amerikaanse werelddominantie.”

Zo schrijven de auteurs allerlei maatschappelijke en historische bewegingen in de westerse wereld toe aan één schimmige groep met een wereldveroveringsplan. Ik heb een ideetje: we leven in een complexe wereldmaatschappij waarin niets een grote sturingsmacht heeft – zeker niet over het geheel. De fantasie dat Amerika of de westerse wereld vanuit één punt planmatig wordt aangestuurd, is een middel om complexiteit weg te denken. De auteurs kaarten trouwens preventief de verdenking aan dat ze complottheorieën verkopen: „We hebben in dit boek ook bewust afstand gehouden van complottheorieën waarbij de oorsprong van de macht bij Jezuïeten, zionisten of zelfs buitenaardse reptielen wordt gelegd, alhoewel de vele links naar Israël overduidelijk zijn.” Geniale zin, vooral vanwege de toevoeging op het einde. Ik heb trouwens een donkergroen vermoeden dat de auteurs stiekem bij die reptielen-samenzwering horen en de verwijzing naar Israël alleen gebruiken om de aandacht af te leiden.

Complottheorieën zijn sociologisch interessant, omdat ze een uitdrukking zijn van rebelsheid tegen kenniselites. Het drijvende sentiment is: we geloven niet wat wetenschappers, historici en politici ons vertellen. De eerste zin in Middelkoops voorwoord vat dit sentiment meteen samen: „Vrijwel mijn hele leven heb ik autoriteiten gewantrouwd en ben ik op zoek geweest naar het werkelijke verhaal.”

Narcisme
Een beetje burgerlijk wantrouwen is niet onverstandig, maar het populisme van de complottheoreticus is geperverteerd, doordrongen van narcisme. Het contra-intuïtieve feit is dat bij complottheorieën, ijdelheid een grotere rol speelt dan paranoia. Ja, je hebt een paar paranoïde figuren die een bunker in hun kelder hebben gebouwd voor het geval het helemaal mis gaat met Area 51 of Gladio, maar complottheoretici zijn doorgaands onbezorgde ijdeltuiten. Die posten: „[Almachtige groep x] heeft iedereen laten verdwijnen die [schurkenplan y] op het spoor kwam.” Vervolgens gaan ze rustig nog wat internetten, iets eten of naar bed. Ze hoeven zich blijkbaar niet te verstoppen voor het SWAT-team dat ieder moment kan binnenvallen. Het gaat niet om angst, maar om erkenning en een gevoel van verhevenheid. Jij weet iets belangrijks dat anderen niet weten. Jíj kijkt wel door het officiële verhaal heen. Anderen zijn dummies!

Zo vraag ik me bij Patronen van bedrog af waarom de machtige deep state de publicatie van het boek niet kon voorkomen. Het boek zou er immers voor zorgen „dat de kwade krachten binnen ons systeem het steeds moeilijker krijgen”. Ik verwacht dat Skull and Bones op zijn minst de aangekondigde Engelse vertalingen zal weten te saboteren.

Alle gekheid op een stokje: een Middelkoop, of een Thierry Baudet in de politiek, zijn geen bange types, maar grote ijdeltuiten. Zij zouden alles snel hebben doorzien. Dat beide heren overlopen van succes en talent kan hun hoogmoed alleen vergroot hebben. Maar waarheidsvinding is een nederige onderwerping. Je onderwerpt je aan iets dat buiten je staat, je vaak teleurstelt en haar geheimen alleen mondjesmaat prijsgeeft. Het is makkelijker om een verhaal te bedenken over een grote strijd met een kwade macht, waarin jij zelf een dappere redder bent. Een verleidelijke fantasie – vooral ook omdat de complexiteit van de moderne maatschappij ons boven het hoofd is gegroeid.
pi_179710135
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 16:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Link naar de bron?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_179710262
Hebben we godverdomme net al die rare christenen een beetje onder de duim, bestaat 'ons' land uit nog meer van die kutgelovigen. Nog 'maar' 9 a 10 procent maar dat wordt natuurlijk nooit minder, alleen maar meer.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_179710313
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 16:26 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Link naar de bron?
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ar-zak-tsja-a1605956
pi_179710320
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_179710331
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 16:36 schreef BoneThugss het volgende:
Hebben we godverdomme net al die rare christenen een beetje onder de duim, bestaat 'ons' land uit nog meer van die kutgelovigen. Nog 'maar' 9 a 10 procent maar dat wordt natuurlijk nooit minder, alleen maar meer.
Waarom zou dat niet minder worden?
Goed seculier onderwijs!
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_179710343
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 16:36 schreef BoneThugss het volgende:
Hebben we godverdomme net al die rare christenen een beetje onder de duim, bestaat 'ons' land uit nog meer van die kutgelovigen. Nog 'maar' 9 a 10 procent maar dat wordt natuurlijk nooit minder, alleen maar meer.
Nouja partijen als de FvD zien christenen juist heel graag. Dat is blijkbaar onze cultuur ofzo.
pi_179710453
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 16:42 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Waarom zou dat niet minder worden?
Goed seculier onderwijs!
Naar mijn mening zijn we daar zo'n 40 jaar te laat mee.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_179710468
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 16:52 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Naar mijn mening zijn we daar zo'n 40 jaar te laat mee.
Beter te laat dan nooit.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_179710480
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 16:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Nouja partijen als de FvD zien christenen juist heel graag. Dat is blijkbaar onze cultuur ofzo.
Onze cultuur is ook joods-christelijk, toch?
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_179710490
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 16:54 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Onze cultuur is ook joods-christelijk, toch?
Onze ethiek gelukkig niet!
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_179710520
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 14:15 schreef Mr.Major het volgende:
Baudet heeft gezegd dat als de demografische ontwikkelingen zo doorgaan (...) dan zal Nederland veranderen.
Ik durf te stellen dat Nederland ook verandert zonder immigratie. Beide zeer gewaagde statements.

Maar goed, Baudet zegt natuurlijk 'bestaat Nederland niet meer'. Dat is wat serieuzer dan een normale verandering.

[ Bericht 9% gewijzigd door Ludachrist op 10-06-2018 17:02:10 ]
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179712219
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 15:35 schreef nostra het volgende:

[..]

Ja precies. Dat is de gebruikelijke narrative: overal waar de islam komt, wordt het christendom onderdrukt en westerse vrijheden op den duur verdreven. Baudet is sowieso nogal geobsedeerd door zijn idee dat zowel het Christendom als de Islam twee dominante culturen zijn, waarvan er één moet of zal 'winnen'.
Niet dan? Jij denkt dat het vrijheid blijheid gezellig buurman en buurman gaat worden? En op een of andere manier gaat het met een hoger percentage dan beter dan nu?

Laten we overigens ook niet vergeten dat de moslimgemeenschap zich niet evenredig over het land verdeeld. Dat kan ook nogal ingrijpende effecten hebben.
pi_179712231
quote:
14s.gif Op zondag 10 juni 2018 16:56 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik durf te stellen dat Nederland ook verandert zonder immigratie. Beide zeer gewaagde statements.

Maar goed, Baudet zegt natuurlijk 'bestaat Nederland niet meer'. Dat is wat serieuzer dan een normale verandering.
:O
Op een manier die onwenselijk is
pi_179712249
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 16:52 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Naar mijn mening zijn we daar zo'n 40 jaar te laat mee.
Zeker! Daar is Baudet dan weer geen voorstander van. Helaas.
pi_179712269
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 18:30 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

:O
Op een manier die onwenselijk is
En een onwenselijke verandering is het einde van Nederland.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179712291
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 16:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Nouja partijen als de FvD zien christenen juist heel graag. Dat is blijkbaar onze cultuur ofzo.
Nogal een verschil tussen een Christelijke cultuur en een een praktiserend Christen
pi_179712298
quote:
5s.gif Op zondag 10 juni 2018 18:32 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

En een onwenselijke verandering is het einde van Nederland.
Sommige wel
pi_179712322
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 18:34 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Sommige wel
Goed dat we dan duidelijk hebben welke verandering hij specifiek bedoelt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179712351
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 18:31 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Zeker! Daar is Baudet dan weer geen voorstander van. Helaas.
:)
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zondag 10 juni 2018 @ 18:41:02 #239
13309 nostra
ask why
pi_179712366
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 18:29 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Niet dan? Jij denkt dat het vrijheid blijheid gezellig buurman en buurman gaat worden? En op een of andere manier gaat het met een hoger percentage dan beter dan nu?
Er zullen ongetwijfeld problemen blijven met bepaalde groepen moslims. Maar 'ze' gaan het land niet overnemen, er komt geen sharia en voor alle doem-vergezichten die geschetst worden is geen enkele redelijke basis.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zondag 10 juni 2018 @ 18:49:59 #240
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179712454
Overigens vond ik het wel opmerkelijk dat FvD tegen de motie van de Graaf stemde, die de regering oproept om Nederland te de-islamiseren. (Whatever that means.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 10 juni 2018 @ 18:50:29 #241
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_179712459
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 18:31 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Zeker! Daar is Baudet dan weer geen voorstander van. Helaas.
Tenzij je moslim bent, dan toch liever niet
Laffe huichelaar
pi_179712492
quote:
7s.gif Op zondag 10 juni 2018 18:41 schreef nostra het volgende:

[..]

Er zullen ongetwijfeld problemen blijven met bepaalde groepen moslims. Maar 'ze' gaan het land niet overnemen, er komt geen sharia en voor alle doem-vergezichten die geschetst worden is geen enkele redelijke basis.
Yup
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_179712682
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 18:49 schreef Molurus het volgende:
Overigens vond ik het wel opmerkelijk dat FvD tegen de motie van de Graaf stemde, die de regering oproept om Nederland te de-islamiseren. (Whatever that means.)
Mmm... Ik denk dat het FvD een heel duidelijke grens trekt. In tegenstelling tot de PVV realiseert het FvD zich terdegen dat het terugdraaien van demografische ontwikkelingen zeer moeilijk is.
pi_179712725
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 19:10 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Mmm... Ik denk dat het FvD een heel duidelijke grens trekt.
Wel mooi hoe je dit ter plekke verzint.

quote:
In tegenstelling tot de PVV realiseert het FvD zich terdegen dat het terugdraaien van demografische ontwikkelingen zeer moeilijk is.
Dan ben je als iemand die in de doembeelden van Baudet en Wilders gelooft toch beter af met Wilders. Die is tenminste bereid nog moeite te doen.
  zondag 10 juni 2018 @ 19:26:00 #245
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179712979
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 19:10 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Mmm... Ik denk dat het FvD een heel duidelijke grens trekt. In tegenstelling tot de PVV realiseert het FvD zich terdegen dat het terugdraaien van demografische ontwikkelingen zeer moeilijk is.
Hmm, het is mij niet helemaal duidelijk hoe dat dan een duidelijke grens is.

FvD benoemt dus iets dat de partij ziet als een probleem (of het dat werkelijk is staat wat mij betreft ter discussie), maar heeft dus kennelijk geen enkel idee over hoe dat probleem moet worden aangepakt, en staat a priori negatief tegenover het voornemen om Nederland te de-islamiseren omdat FvD denkt dat dat niet kan?

Met die uitleg vind ik de tegenstem van FvD nog veel vreemder, als ik eerlijk ben. Ik zou dat haast politieke luiheid noemen.

Overigens prima dat ze tegen die motie hebben gestemd. Maar als dit de reden is voor die tegenstem dan vind ik dat wel absurd.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 10 juni 2018 @ 19:30:45 #246
13309 nostra
ask why
pi_179713091
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 18:49 schreef Molurus het volgende:
Overigens vond ik het wel opmerkelijk dat FvD tegen de motie van de Graaf stemde, die de regering oproept om Nederland te de-islamiseren. (Whatever that means.)
De Graaf dient continu dat soort achterlijke moties in. Deze, uit februari, vond ik het pareltje:

quote:
constaterende dat de islam al 1.400 jaar terreur, dood en verderf zaait over de wereld met als doel onderwerping aan de islam;

overwegende dat bij de aanpak van terreur allereerst een juiste diagnose dient te worden gesteld;

verzoekt de regering, de islam te erkennen als hoofdoorzaak van terreur en terreurdreiging in Nederland en de antiterrorismemaatregelen daarop te richten,

en gaat over tot de orde van de dag.
Baudet is nog wel slim en fatsoenlijk genoeg om zich daar nog van te distantiëren. Wat hij dan precies wel wil (en hoe) is mij ook niet duidelijk, maar afijn.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zondag 10 juni 2018 @ 19:32:44 #247
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179713135
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 19:30 schreef nostra het volgende:

[..]

Baudet is nog wel slim en fatsoenlijk genoeg om zich daar nog van te distantiëren. Wat hij dan precies wel wil (en hoe) is mij ook niet duidelijk, maar afijn.
Ja, wat hij precies wil is hier inderdaad de vraag. Niemand lijkt het te weten. Hij roept dat Nederland over 50 jaar een soort Egypte is, maar zelfs als ie daar gelijk in zou hebben heeft hij kennelijk geen idee hoe dat dan voorkomen zou moeten worden. Of hij houdt zijn ideeen daarover goed geheim.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 13 juni 2018 @ 14:59:32 #248
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_179764325
https://www.ed.nl/eindhov(...)at-mag-wel~a6eec2e1/

Het zelf wel aan mij liggen, maar dit is toch best achterlijk of niet? De ene zeerover omwisselen met de andere zeerover :')
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  woensdag 13 juni 2018 @ 15:59:14 #249
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_179765295
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:59 schreef Gohf046 het volgende:
https://www.ed.nl/eindhov(...)at-mag-wel~a6eec2e1/

Het zelf wel aan mij liggen, maar dit is toch best achterlijk of niet? De ene zeerover omwisselen met de andere zeerover :')
Dit is toch geweldig. _O_
Emancipatie wat mij betreft, nu snel doorpakken en de rest er ook allemaal uit. *O*
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_179766262
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:59 schreef Gohf046 het volgende:
https://www.ed.nl/eindhov(...)at-mag-wel~a6eec2e1/

Het zelf wel aan mij liggen, maar dit is toch best achterlijk of niet? De ene zeerover omwisselen met de andere zeerover :')
Het is geen white supremacy meer dus maakt het opeens ook niet meer uit dat het een slechte man was.
pi_179766694
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:59 schreef Gohf046 het volgende:
https://www.ed.nl/eindhov(...)at-mag-wel~a6eec2e1/

Het zelf wel aan mij liggen, maar dit is toch best achterlijk of niet? De ene zeerover omwisselen met de andere zeerover :')
Inderdaad absurd, al is het natuurlijk wel weer jammer dat WNL en het boze LPF-raadslid de werkelijkheid kennelijk nog niet bizar genoeg vinden en hem nog van wat extra sensatie menen te moeten voorzien door te gaan liegen dat het om een naamswijziging van de Witte de Withstraat naar Barbarosstraat zou gaan.
pi_179766816
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:59 schreef Gohf046 het volgende:
https://www.ed.nl/eindhov(...)at-mag-wel~a6eec2e1/

Het zelf wel aan mij liggen, maar dit is toch best achterlijk of niet? De ene zeerover omwisselen met de andere zeerover :')
Mooi ook wel, die eigen moordenaars eerst tweets.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_179767123
Kende Barbaros helemaal niet.

He became known as "Barbarossa" ("Redbeard" in Italian) in Europe, a name he inherited from his elder brother Oruç Reis after he was killed in a battle with the Spanish in Algeria. Oruç was also known as "Baba Oruç", which sounded like "Barbarossa" (Italian for "Redbeard") to the Europeans, and since Oruç did have a red beard, the nickname stuck. In a process of linguistic reborrowing, the nickname then stuck back to Hayreddin's native Turkish name, in the form Barbaros.


Linguistic reborrowing mensen.
Met extra vezels!
pi_179767142
Maar goed, zijn natuurlijk dingen die los van elkaar staan en toevallig op hetzelfde moment gebeuren.

Gevalletje “beetje dom”.

Ik zeg kies een Ottomaanse dichter/wetenschapper/humanist en een Westerse filantroop in de plek. Opgelost.
Met extra vezels!
pi_179767161
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 17:16 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Inderdaad absurd, al is het natuurlijk wel weer jammer dat WNL en het boze LPF-raadslid de werkelijkheid kennelijk nog niet bizar genoeg vinden en hem nog van wat extra sensatie menen te moeten voorzien door te gaan liegen dat het om een naamswijziging van de Witte de Withstraat naar Barbarosstraat zou gaan.
Precies.
Met extra vezels!
pi_179767219
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 17:52 schreef Volkorenbrood het volgende:
Kende Barbaros helemaal niet.

He became known as "Barbarossa" ("Redbeard" in Italian) in Europe, a name he inherited from his elder brother Oruç Reis after he was killed in a battle with the Spanish in Algeria. Oruç was also known as "Baba Oruç", which sounded like "Barbarossa" (Italian for "Redbeard") to the Europeans, and since Oruç did have a red beard, the nickname stuck. In a process of linguistic reborrowing, the nickname then stuck back to Hayreddin's native Turkish name, in the form Barbaros.


Linguistic reborrowing mensen.
Cultural appropriation bedoel je :{w
pi_179772463
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 17:54 schreef Volkorenbrood het volgende:
Maar goed, zijn natuurlijk dingen die los van elkaar staan en toevallig op hetzelfde moment gebeuren.

Gevalletje “beetje dom”.

Ik zeg kies een Ottomaanse dichter/wetenschapper/humanist en een Westerse filantroop in de plek. Opgelost.
Dat was idd een mooie elegante oplossing geweest.
Ik zou een Orhan Pamuk straat wel wat vinden.(Alhoewel geen Ottomaan uiteraard.)
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  woensdag 13 juni 2018 @ 22:27:54 #258
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_179773195
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:59 schreef Gohf046 het volgende:
https://www.ed.nl/eindhov(...)at-mag-wel~a6eec2e1/

Het zelf wel aan mij liggen, maar dit is toch best achterlijk of niet? De ene zeerover omwisselen met de andere zeerover :')
Ik maar denken dat we in het FvD-topic zaten... Blijkbaar is het het topic over alles waar de onderbuik van rommelt
Laffe huichelaar
pi_179773600
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 22:27 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik maar denken dat we in het FvD-topic zaten... Blijkbaar is het het topic over alles waar de onderbuik van rommelt
Forum Voor De onderbuik.
pi_179773814
https://mobile.twitter.co(...)/1006813906613035009

Rutte solliciteert bij de EU. Ook nieuwsuur constateert: een omslag in de toon van Rutte richting de EU. "Wat is er met u gebeurd"? Hoezo, vraagt Rutte retorisch.

Maar is er wel iets gebeurd met Rutte? Of is hij altijd al pro-EU geweest? Vanwege Wilders en de rechterflank van de VVD heeft hij de toon van de partij altijd kritisch gehouden, maar dit is zoals door velen verwacht slechts schijn gebleken. Om rechtse kiezer aan zich te binden heeft hij van twee walletjes gegeten. Doen alsof je kritisch bent naar de EU, en toch continu meedoen. Rutte is dus niet veranderd, Rutte is slechts uit de kast gekomen: wij zijn pro-EU.

Ik ben benieuwd of de VVD hier ongeschonden uit zal komen. Ik hoop dat als het kabinet valt, de VVD nu stopt met haar demagogisch gelul. Dan kan de rechtse kiezer tenminste een eerlijke keuze maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mr.Major op 13-06-2018 22:54:17 ]
pi_179773873
Wie beheert dat propaganda-account van de FVD eigenlijk nu de excuusallochtoon gewieberd is?
pi_179773902
Als je denkbeelden enkel bestaan uit "pro" of "anti" EU ben je ook wel erg simpel.
De toon van Rutte omtrent is altijd al afhankelijk geweest van de vraag of het aan het Nederlandse electoraat of voor de Europese politieke gemeenschap gericht was. Daar is niets nieuws aan.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_179774000
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 22:47 schreef Monolith het volgende:
Als je denkbeelden enkel bestaan uit "pro" of "anti" EU ben je ook wel erg simpel.
De toon van Rutte omtrent is altijd al afhankelijk geweest van de vraag of het aan het Nederlandse electoraat of voor de Europese politieke gemeenschap gericht was. Daar is niets nieuws aan.
Lekkere dooddoener weer :')

Hij toonde zich altijd vele male kritischer dan zijn uiteindelijke beslissingen waren. Kan je wel zeggen "dat is in het belang van het volk". Lijkt me niet dat hij moedwillig een keuze maakt waarvan hij denkt dat het tegen het algemeen belang is.
pi_179774135
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 22:44 schreef Mr.Major het volgende:
https://mobile.twitter.co(...)/1006813906613035009

Rutte solliciteert bij de EU. Ook nieuwsuur constateert: een omslag in de toon van Rutte richting de EU. "Wat is er met u gebeurd"? Hoezo, vraagt Rutte retorisch.

Maar is er wel iets gebeurd met Rutte? Of is hij altijd al pro-EU geweest? Vanwege Wilders en de rechterflank van de VVD heeft hij de toon van de partij altijd kritisch gehouden, maar dit is zoals door velen verwacht slechts schijn gebleken. Rutte is dus niet veranderd, Rutte is slechts uit de kast gekomen: wij zijn pro-EU.
"Rutte was als onze premier altijd best wel kritisch maar nu ambieert hij een functie bij de EU dus zal het wel allemaal schijn geweest zijn!!11!!einz!

RUTTE HEEFT ONS GEWOON VOOR DE GEK GEHOUDUH!!!!!!"

Man man man.
pi_179774155
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 22:50 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Lekkere dooddoener weer :')

Hij toonde zich altijd vele male kritischer dan zijn uiteindelijke beslissingen waren. Kan je wel zeggen "dat is in het belang van het volk". Lijkt me niet dat hij moedwillig een keuze maakt waarvan hij denkt dat het tegen het algemeen belang is.
Hoe is dit precies een reactie op hetgeen ik schrijf?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_179774158
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 22:50 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Hij toonde zich altijd vele male kritischer dan zijn uiteindelijke beslissingen waren.
O ja joh, uitte de campagneRutte die namens de VVD praatte zich rechtser dan de coalitieRutte die namens meerdere partijen praatte? Je zou er toch bijna Louis van Gaal van gaan citeren...
pi_179774177
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 17:54 schreef Volkorenbrood het volgende:
Maar goed, zijn natuurlijk dingen die los van elkaar staan en toevallig op hetzelfde moment gebeuren.

Gevalletje “beetje dom”.

Ik zeg kies een Ottomaanse dichter/wetenschapper/humanist en een Westerse filantroop in de plek. Opgelost.
Waarom zou je een Nederlandse straat vernoemen naar een Ottomaanse figuur.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_179774377
quote:
9s.gif Op woensdag 13 juni 2018 22:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

"Rutte was als onze premier altijd best wel kritisch maar nu ambieert hij een functie bij de EU dus zal het wel allemaal schijn geweest zijn!!11!!einz!

RUTTE HEEFT ONS GEWOON VOOR DE GEK GEHOUDUH!!!!!!"

Man man man.
_O- Jij denkt dat deze kritiek nieuw is?

Mooi dat je erkent dat hij die functie ambieert, dat werd namelijk elke keer glashard ontkent. Het is natuurlijk je reinste belangenverstrengeling.

Bij nieuwsuur werd er naar gevraagd overigens. Rutte gaf sluw antwoord: Nee, mijn taken liggen bij Nederland, bij het huidige kabinet.

Hij zei dus nee, maar bedoelde: nu niet. Dat lijkt op zijn standpunt met betrekking tot de EU dus.
  woensdag 13 juni 2018 @ 23:06:22 #269
104871 remlof
Europees federalist
pi_179774445
Prima speech van Rutte, hij heeft eindelijk dat dompopulistische geblaat over de EU opgegeven.
pi_179774537
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:03 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

_O- Jij denkt dat deze kritiek nieuw is?
Geen idee, ik zeg dat die kritiek tamelijk onzinnig en lachwekkend is.

quote:
Mooi dat je erkent dat hij die functie ambieert, dat werd namelijk elke keer glashard ontkent. Het is natuurlijk je reinste belangenverstrengeling.
Natuurlijk niet.
pi_179774567
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 22:27 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik maar denken dat we in het FvD-topic zaten... Blijkbaar is het het topic over alles waar de onderbuik van rommelt
Baudet reageert er vast nog wel op, het zou me verbazen als hij dat niet doet.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_179774624
quote:
7s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Geen idee, ik zeg dat die kritiek tamelijk onzinnig en lachwekkend is.

[..]

Natuurlijk niet.
Lekker dom, aangezien je zelf aan de gesprekken hebt deelgenomen. In ieder geval is die kritiek van je dus onterecht, dat het allemaal opeens zou zijn. Dit is wat iederee aan de rechterzijde al jaren zag aankomen. Dat zou echter allemaal een groot complot zijn.

Natuurlijk wel. Hij wil daar een baan, al jaren lang. Hoe kan hij dan nog kritisch zijn? Als hij kritisch is, krijgt hij er geen baan meer.
pi_179774647
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 22:56 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

O ja joh, uitte de campagneRutte die namens de VVD praatte zich rechtser dan de coalitieRutte die namens meerdere partijen praatte? Je zou er toch bijna Louis van Gaal van gaan citeren...
Praat Rutte hier nu namens een coalitie?
pi_179774724
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:12 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Lekker dom, aangezien je zelf aan de gesprekken hebt deelgenomen. In ieder geval is die kritiek van je dus onterecht, dat het allemaal opeens zou zijn. Dit is wat iederee aan de rechterzijde al jaren zag aankomen.
Kun jij wel lezen?

quote:
Natuurlijk wel. Hij wil daar een baan, al jaren lang. Hoe kan hij dan nog kritisch zijn? Als hij kritisch is, krijgt hij er geen baan meer.
Dat is onzin. Juist als hij goed belangen weet te doorzien en afhankelijk van zijn positie daar adequate besluiten op vormt is dat aantrekkelijker dan iemand die de hielen van iemand wil likken.
pi_179774768
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:13 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Praat Rutte hier nu namens een coalitie?
Nee, natuurlijk niet, premier van Nederland ben je immers alleen als je de Kamer of de Nederlandse media toespreekt, de rest van de tijd ben je gewoon de lijsttrekker van de VVD of de privépersoon Mark Rutte :')
pi_179774776
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 22:56 schreef Monolith het volgende:

[..]

Hoe is dit precies een reactie op hetgeen ik schrijf?
Heb je je eigen reactie wel gelezen? Je insinueert dat ik zwart wit denk: dat er zogenaamd enkel een pro of anti-EU standpunt is, klopt niks van.

Verder is mijn reactie een beschrijving van jouw schrijven. Het bestaat uit een drogreden en een dooddoener: hij doet dit in het algemeen belang. Ten eerste kan hij fouten maken in zijn analyse. Ten tweede gaat het niet om zijn standpunt, maar op de huichelachtige manier waarop hij zich tegelijkertijd kritisch opstelt, en de suggestie wekt tegen te zijn om de rechtse kiezer te paaien.

Van mij mag hij de billen van Verhofstadt aflikken, hij moet er eerlijk over zijn. Dat is hij tot nu toe niet geweest. Zijn plotselinge omslag (evolutie durft ie het zelfs te noemen) is bullshit. Dat is niet alleen kwalijk vanwege -in mijn ogen- het standpunt, maar het schaadt ook het vertrouwen in de politiek.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mr.Major op 13-06-2018 23:42:41 ]
  woensdag 13 juni 2018 @ 23:43:32 #277
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179775317
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:10 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Baudet reageert er vast nog wel op, het zou me verbazen als hij dat niet doet.
Dan is het misschien met terugwerkende kracht toch on topic. :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179775419
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:43 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dan is het misschien met terugwerkende kracht toch on topic. :D
Bespelen wij de politiek of bespeelt de politiek ons?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  donderdag 14 juni 2018 @ 08:18:30 #279
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_179777724
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:18 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Heb je je eigen reactie wel gelezen? Je insinueert dat ik zwart wit denk:
Nou dat hoeft niet slechts geinsinueert te worden hoor. Er zijn maar heel weinig users die zo zwart wit denken als jij
Laffe huichelaar
pi_179778548
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:18 schreef Mr.Major het volgende:

Verder is mijn reactie een beschrijving van jouw schrijven. Het bestaat uit een drogreden en een dooddoener: hij doet dit in het algemeen belang.
Nee, dat is niet wat Monolith schrijft. Probeer het nog eens.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 14 juni 2018 @ 11:50:17 #281
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_179780274
quote:
7s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Kun jij wel lezen?

[..]

Dat is onzin. Juist als hij goed belangen weet te doorzien en afhankelijk van zijn positie daar adequate besluiten op vormt is dat aantrekkelijker dan iemand die de hielen van iemand wil likken.
Denken dat je op basis van competenties en bewezen geschiktheid een dikbetaalde baan krijgt op het Europese Pluche.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 14 juni 2018 @ 12:19:09 #282
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179780710
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:48 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Bespelen wij de politiek of bespeelt de politiek ons?
Ik denk niet dat er politici zijn die dit topic volgen. Zou overigens wel komisch zijn als dat het geval was, maar ik denk het niet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 14 juni 2018 @ 12:21:25 #283
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179780751
quote:
10s.gif Op donderdag 14 juni 2018 11:50 schreef fathank het volgende:

[..]

Denken dat je op basis van competenties en bewezen geschiktheid een dikbetaalde baan krijgt op het Europese Pluche.
Hoe denk je dan dat het zit? Dat er ergens een geheime groep is die alle besluiten neemt, en die vervolgens voor veel geld publieke kopstukken inhuurt om die uit te voeren?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 14 juni 2018 @ 12:27:02 #284
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_179780810
quote:
10s.gif Op donderdag 14 juni 2018 12:21 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hoe denk je dan dat het zit? Dat er ergens een geheime groep is die alle besluiten neemt, en die vervolgens voor veel geld publieke kopstukken inhuurt om die uit te voeren?
Nee, meer een soort van koehandel. Handje klap. doe jij wat voor mij doe ik wat voor jou. De ene hand wast de andere.

Dat komt al voor sinds mensenheugenis in alle lagen van de bevolking en de politiek. Alsof het in de EU ineens niet meer voorkomt. Het meest transparante orgaan aller tijden.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 14 juni 2018 @ 13:41:33 #285
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_179782046
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 22:27 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik maar denken dat we in het FvD-topic zaten... Blijkbaar is het het topic over alles waar de onderbuik van rommelt
Dit heeft niks met onderbuik te maken Tim. Dit is vrij simpel vast te stellen toch voor iedereen zonder er allerlei doemscenario's bij te verzinnen.

Als het hier niet mag dan verwijder je het toch gewoon? Flauwe opmerkingen maken kan iedereen, maar lijkt me A) niet discussie bevorderend en B) niet echt professioneel als moderator.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  donderdag 14 juni 2018 @ 13:45:08 #286
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_179782106
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 17:16 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Inderdaad absurd, al is het natuurlijk wel weer jammer dat WNL en het boze LPF-raadslid de werkelijkheid kennelijk nog niet bizar genoeg vinden en hem nog van wat extra sensatie menen te moeten voorzien door te gaan liegen dat het om een naamswijziging van de Witte de Withstraat naar Barbarosstraat zou gaan.
Pagina's als WNL hebben daar sowieso een handje aan om lekker te overdrijven en het vuurtje wat op te stoken. Journalistiek gezien stelt het niks voor. Bloedirritant.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  donderdag 14 juni 2018 @ 13:46:36 #287
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179782127
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 13:41 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Dit heeft niks met onderbuik te maken Tim. Dit is vrij simpel vast te stellen toch voor iedereen zonder er allerlei doemscenario's bij te verzinnen.

Als het hier niet mag dan verwijder je het toch gewoon? Flauwe opmerkingen maken kan iedereen, maar lijkt me A) niet discussie bevorderend en B) niet echt professioneel als moderator.
Dit topic begint inmiddels een beetje een vergaarbak voor populistische onderwerpen te worden, die in de meeste gevallen helemaal niets met FvD te maken hebben omdat FvD er eenvoudig niets over heeft gezegd.

Het lijkt me wel degelijk de taak van een moderator om daarop te wijzen. Nee, dat is niet discussie bervorderend. Het is ook helemaal niet de bedoeling om hier zaken die niets met FvD te maken hebben te bespreken.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 14 juni 2018 @ 13:52:52 #288
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_179782221
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 13:46 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit topic begint inmiddels een beetje een vergaarbak voor populistische onderwerpen te worden, die in de meeste gevallen helemaal niets met FvD te maken hebben omdat FvD er eenvoudig niets over heeft gezegd.

Het lijkt me wel degelijk de taak van een moderator om daarop te wijzen. Nee, dat is niet discussie bervorderend. Het is ook helemaal niet de bedoeling om hier zaken die niets met FvD te maken hebben te bespreken.
Maar is dat nou echt zo'n probleem Molorus? Ik lees een dergelijk artikel en ik ben gewoon benieuwd hoe men hier links en rechts over denkt. In deze hele reeks vind je een breed scala aan politiek gedachtegoed dus ik dacht waarom niet? Ik ben gewoon benieuwd hoe anderen hier over denken.

Verder geen aanval op niemand niet. Maar als Tim vind dat dit hier echt niet kan, verwijderd hij het en stuurt ie me wel/niet een PB waarom en dan had ik het daarna niet meer gedaan. De manier hoe hij er vervolgens op reageert is mi nergens voor nodig.

Verder snap ik je opmerking over "vergaarbak voor populistisch gedachtegoed" nog wel enigszins, maar zie niet in hoe dat relevant is voor mijn post.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  donderdag 14 juni 2018 @ 13:55:14 #289
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179782253
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 13:52 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Maar is dat nou echt zo'n probleem Molorus?
Ja.

Ga dat maar ergens anders doen. Er is nota bene een topic over.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 14 juni 2018 @ 13:57:23 #290
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_179782295
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 13:55 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja.
Sorry, maar ik zie het probleem gewoon niet als men op een normale en respectvolle manier met elkaar discussieert. Ja goed officieel zal het wel "off-topic" zijn, boeiend.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  donderdag 14 juni 2018 @ 13:59:04 #291
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179782322
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 13:57 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Sorry, maar ik zie het probleem gewoon niet als men op een normale en respectvolle manier met elkaar discussieert. Ja goed officieel zal het wel "off-topic" zijn, boeiend.
Inmiddels is zeker de helft van dit topic off topic. Ja, dan kom je wel aan de 135 delen. Maar ik begrijp dat je liever wil dat Tim posts gewoon hard verwijdert en geen boodschap hebt aan (in mijn ogen meer beleefde) hints.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 14 juni 2018 @ 13:59:16 #292
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_179782324
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 13:55 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja.

Ga dat maar ergens anders doen. Er is nota bene een topic over.
News topics staan nou niet echt bekend om hun hoogwaardige discussies. Ik voel niet echt de behoefte om daar wat te gaan discussiëren met Henk en Ingrid.

Edit : Nou graaf ik wel een beetje mijn eigen kuil aangezien hier natuurlijk ook veel onzin voorbij komt :')
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  donderdag 14 juni 2018 @ 14:01:07 #293
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_179782350
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 13:59 schreef Molurus het volgende:

[..]

Inmiddels is zeker de helft van dit topic off topic. Ja, dan kom je wel aan de 135 delen. Maar ik begrijp dat je liever wil dat Tim posts gewoon hard verwijdert en geen boodschap hebt aan (in mijn ogen meer beleefde) hints.
Of sta het toe of sta het niet toe. Maar niet de ene keer wel andere keer niet en weer een andere keer er een beetje flauw over gaan doen.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  donderdag 14 juni 2018 @ 14:01:40 #294
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179782359
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 13:59 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

News topics staan nou niet echt bekend om hun hoogwaardige discussies. Ik voel niet echt de behoefte om daar wat te gaan discussiëren met Henk en Ingrid.
Dat is echt geen excuus om hier off topic te gaan. :D (En dat de kwaliteit van de discussie hier beter is waag ik te betwijfelen, hoe dan ook is dat op geen enkele manier relevant.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179782370
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 13:45 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Pagina's als WNL hebben daar sowieso een handje aan om lekker te overdrijven en het vuurtje wat op te stoken. Journalistiek gezien stelt het niks voor. Bloedirritant.
Achteraf gezien klopte jouw opmerking waarmee dit onderwerp werd gestart trouwens ook niet. Een straat wordt gesloopt dus verdwijnt de naam, een nieuwe straat krijgt een nieuwe naam. Beide besluiten blijken al al jaren geleden genomen te zijn, voordat er ook maar enige discussie was over namen als "Witte de With".
  donderdag 14 juni 2018 @ 14:05:59 #296
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_179782421
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 14:02 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Achteraf gezien klopte jouw opmerking waarmee dit onderwerp werd gestart trouwens ook niet. Een straat wordt gesloopt dus verdwijnt de naam, een nieuwe straat krijgt een nieuwe naam. Beide besluiten blijken al al jaren geleden genomen te zijn, voordat er ook maar enige discussie was over namen als "Witte de With".
Jep, daar heb je helemaal gelijk in. Al blijft het natuurlijk redelijk apart dat het ene schijnbaar wel kan en het andere niet. Persoonlijk denk ik dan ; sta het beide toe of beide niet.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_179782505
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 14:05 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Jep, daar heb je helemaal gelijk in. Al blijft het natuurlijk redelijk apart dat het ene schijnbaar wel kan en het andere niet. Persoonlijk denk ik dan ; sta het beide toe of beide niet.
Hoezo kan het andere niet? De straatnaam is niet opeens verboden, de straat gaat tegen de vlakte. Of dacht jij dat ze even een hele straat gaan slopen omdat de naam ze niet aanstaat?
  donderdag 14 juni 2018 @ 14:16:22 #298
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_179782604
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 14:10 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Hoezo kan het andere niet? De straatnaam is niet opeens verboden, de straat gaat tegen de vlakte. Of dacht jij dat ze even een hele straat gaan slopen omdat de naam ze niet aanstaat?
Haha nee, ik ben niet duidelijk merk ik. Ik heb het meer over de hele discussie erachter aangaande bepaalde straatnamen. Maar goed aangezien ze helemaal niet omgewisseld worden(in die veronderstelling was ik na het lezen van het artikel van het ED) is mijn opmerking verder eigenlijk helemaal niet meer relevant.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_179782786
quote:
10s.gif Op donderdag 14 juni 2018 11:50 schreef fathank het volgende:

[..]

Denken dat je op basis van competenties en bewezen geschiktheid een dikbetaalde baan krijgt op het Europese Pluche.
En als je kritisch bent kun je dat wel op je buik schrijven. Natuurlijk.
  donderdag 14 juni 2018 @ 15:12:00 #300
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_179783465
quote:
10s.gif Op donderdag 14 juni 2018 14:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En als je kritisch bent kun je dat wel op je buik schrijven. Natuurlijk.
Vriendjespolitiek is men natuurlijk totaal vreemd van binnen Europa :D.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')