Een toestel van 400 miljoen in 10 jaar afschrijven is geen goede investering, ongeacht wie de eigenaar was.quote:Op donderdag 7 juni 2018 08:24 schreef FredvZ het volgende:
Hoezo denk je dat het geen goede investering was?
2xDolomitiquote:Op dinsdag 12 juni 2018 20:55 schreef flipsen het volgende:
Zaterdag mag ik eindelijk eens met een ATR mee AEP MDQ
[ afbeelding ]
Avianca zaterdag. Heen gewoon met Aerolineas Argentinas, in een 737 geloof ik of wellicht de Embraer.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 21:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
2xDolomiti
1xJAT / Yuguslavian Airlines
Hmm, ik dacht dat ik vaker met zo'n ding had gevlogen...
Dit een korte 787, die is bijna 7 mtr korter (meer dan 10%) dan een 777-200.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 23:28 schreef flipsen het volgende:
Mooi plaatje, ik denk altijd dat een 787 "klein" is vergeleken met een 777 (wat dus reuze meevalt), maar op deze foto ziet ie er als grote broer van die 737´tjes uit
De 737's staan behoorlijk verscholen andersquote:Op dinsdag 12 juni 2018 23:28 schreef flipsen het volgende:
Mooi plaatje, ik denk altijd dat een 787 "klein" is vergeleken met een 777 (wat dus reuze meevalt), maar op deze foto ziet ie er als grote broer van die 737´tjes uit
Eentje op normale brandstof.quote:Op maandag 11 juni 2018 21:47 schreef flipsen het volgende:
Was dat een ouderwetse trekker of een moderne electrische? Als er zó veel hitte vrijkomt, zou dat best eens van een batterij geweest kunnen zijn?
A320´s, 737´s, één pot natquote:Op woensdag 13 juni 2018 07:07 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De 737's staan behoorlijk verscholen anders
Ook een keer mee gevlogen in Cambodja (Ankor Air geloof ik). Bij binnenkomst kon je maar 3 meter zien door de dichte "airco mist".quote:Op dinsdag 12 juni 2018 20:55 schreef flipsen het volgende:
Zaterdag mag ik eindelijk eens met een ATR mee AEP MDQ
[ afbeelding ]
Vind die 788 (net als de A359) net iets te kort/te dik. Alleen de 789 en 351 hebben naar mijn idee de juiste proporties.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 23:28 schreef flipsen het volgende:
Mooi plaatje, ik denk altijd dat een 787 "klein" is vergeleken met een 777 (wat dus reuze meevalt), maar op deze foto ziet ie er als grote broer van die 737´tjes uit
Ah, het 747SP-syndroomquote:Op woensdag 13 juni 2018 11:42 schreef Hojdhopper het volgende:
Vind die 788 (net als de A359) net iets te kort/te dik. Alleen de 789 en 351 hebben naar mijn idee de juiste proporties.
Heb dat zelf jaren terug eens gehad in Albanië met het befaamde Belle Air (dat een maand later failliet was) in een A320. Zat mezelf af te vragen hoe normaal zoiets is, want heb het zelf sindsdien nooit meer gezien.quote:Op woensdag 13 juni 2018 11:40 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Ook een keer mee gevlogen in Cambodja (Ankor Air geloof ik). Bij binnenkomst kon je maar 3 meter zien door de dichte "airco mist".
Was het erg warm? De A320 'stoomcabine' geregeld meegemaakt hier in Doha of in Azie.quote:Op woensdag 13 juni 2018 13:13 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Heb dat zelf jaren terug eens gehad in Albanië met het befaamde Belle Air (dat een maand later failliet was) in een A320. Zat mezelf af te vragen hoe normaal zoiets is, want heb het zelf sindsdien nooit meer gezien.
Pit Stop - Las Vegas, NV by Joe, on Flickrquote:The world's largest technological innovation showcase, the Consumer Electronics Show (CES), will take place from 8 to 11 January 2019 in Las Vegas.
On this occasion, Air France, KLM and Delta Air Lines will exceptionally operate 17 non-stop flights between Paris-Charles de Gaulle and Amsterdam-Schiphol airports and Las Vegas McCarran airport on 5, 6, 7, 10, 11 and 12 January.
7 dedicated flights on departure from Amsterdam-Schiphol with KLM and Delta
The special flights organized by KLM Royal Dutch Airlines will be operated by Boeing 747-400 (408 seats) on 6 and 7 January 2019 on departure from Amsterdam-Schiphol and on 11 January on departure from Las Vegas McCarran.
Flight times operated by KLM (in local time):
KL0613 and KL0615: leaves Amsterdam-Schiphol at 9:55, arrives at Las Vegas McCarran at 11:30.
Flights operated on Sunday 6 and Monday 7 January 2019.
KL0619: leaves Las Vegas McCarran at 16:45, arrives at Amsterdam-Schiphol at 11:35 the next day.
Flight operated on Friday 11 January 2019.
Nou inderdaad! Ik vind Cityhoppers vaak al leuk, maar deze is nog beterquote:
Nederlandse airlines komen sowieso weinig in Las Vegas de laatste tijd.quote:Op vrijdag 15 juni 2018 16:24 schreef Iemand91 het volgende:
KLM gaat met de Boeing 747 naar Las Vegas....nou ja; een paar keer....
Air France, KLM and Delta – 17 special flights to Las Vegas for the Consumer Electronic Show 2019
[..]
[ link | afbeelding ]Pit Stop - Las Vegas, NV by Joe, on Flickr
De KLM 747 is naar mijn weten alleen in Las Vegas geweest voor uitwijkingen; zoals op de foto hierboven waar het onderweg naar Los Angeles een tankstop moest maken.
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ph-fle#1ccb4dc6twitter:BRW_HM twitterde op zaterdag 16-06-2018 om 16:29:32 Een sportvliegtuigje heeft een noodlanding gemaakt in een weiland bij Voorhout. De inzittenden zijn uit het toestel. Meer informatie volgt. reageer retweet
En vervolgens uitgeweken naar Minneapolis voor een crew change (en wat passagiers door de douane)quote:Op maandag 18 juni 2018 22:32 schreef Iemand91 het volgende:
Overigens een ietwat ruwe start; de uitgaande vlucht naar LAX is met 4 uur vertraging vertrokken...
Niet zo'n fan van de Amerikaanse carriers met hun debiele branded fares en 'basic economy' onzin gekoppeld aan ancillaries. In de basis gewoon een belachelijke slechte pax experience met bejaarde crew en oude kisten, voor prijzen die niet eens zo goed zijn.quote:
Zaterdag Hoogvliegersdag op Leeuwarden gehad, waarbij ik de kist even van dichtbij kon bekijken.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 00:49 schreef Iemand91 het volgende:
De Lockheed F-104 Starfighter is weer in Nederland. De civiel geregistreerde LN-STF uit Noorwegen (de enig luchtwaarde F-104 in Europa) is gisteren aangekomen op Vliegbasis Leeuwarden:
[ afbeelding ]
bron
[ afbeelding ]
bron
...
Delta en AF/KLM zijn lid van de Skyteam-alliantie.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 13:04 schreef DeeBee het volgende:
Had DL nou ook een soort van JV met KL? Wel aparte concurrentie anders en ook wel verbaasd dat er genoeg markt is voor triple daily LAX-AMS.
Ja, maar skyteam is vooral gedeelde benefits voor passagiers (Lounge-gebruik, loyaltyprogramma, etc). Daarnaast heeft AF/KLM ook een verdergaandere Noord-Atlantische joint-venture én een codeshare overeenkomst met Delta.quote:Op woensdag 20 juni 2018 09:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Delta en AF/KLM zijn lid van de Skyteam-alliantie.
I know.quote:Op woensdag 20 juni 2018 09:54 schreef Drekkoning het volgende:
Ja, maar skyteam is vooral gedeelde benefits voor passagiers (Lounge-gebruik, loyaltyprogramma, etc). Daarnaast heeft AF/KLM ook een verdergaandere Noord-Atlantische joint-venture én een codeshare overeenkomst met Delta.
Jepquote:Op woensdag 20 juni 2018 09:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
I know.
Was vroeger met NorthWest tot die werden opgeslokt door Delta.
foto's!quote:Op donderdag 21 juni 2018 10:05 schreef PluggieOD het volgende:
49 Blackhawks en 12 Chinooks van 4CAB zijn gisteren gelost in Rotterdam.
1 CAB gaat idd atm terug via Zeebrugge met 77 stuks.
NIeuwe locatie:
I was standing on a cycle path close to the canal (there is even a small parking spot close to the water), next to the Gerbrandyweg, accross the road from AVR Afvalverwerking, there you could/can see the helicopters being hauled onto the loading ramp.
De A350 schijnt nu weer favoriet te zijn om door Quantas gebruikt te gaan worden voor de 22 uur durende vlucht van Sidney naar Londen.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 15:17 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag heeft Cathay Pacific haar eerste Airbus A350-1000 in ontvangst genomen.
B-LXA is zojuist vertrokkken vanuit Toulouse voor haar rechtstreekse vlucht naar Hong Kong:
https://www.flightradar24.com/CPA3510/1cd34e6c
Dit toestel is de tweede geleverde A350-1000, na A7-ANA die op 21 februari dit jaar aan Qatar Airways werd geleverd. Cathay heeft op dit moment al 22 A350-900 in gebruik.
Cathay Pacific zal Airbus' grootste twinjet eerst inzetten op relatief korte Aziatische bestemmingen
(beginnend met Taipei op 1 juli, daarna volgen Bangkok, Manilla en Singapore).
Op 15 september beginnen ze met de eerste longhaul bestemming; Washington Dulles.
Dit zal de langste non-stop vlucht van/naar Hong Kong worden (en Cathay's langste route) met een gemiddelde vluchttijd van 17 uur.
In oktober wordt Madrid de tweede A350-1000 bestemming, op 1 december gevolgd door Amsterdam. (vervangt hier de 777-300ER)
Daarna volgen ook Tel Aviv, Manchester en Zürich.
Pfff, ik denk dat ik liever 1 of 2 overstappen maak dan 22 uur in een vliegtuig te zitten .quote:Op woensdag 27 juni 2018 13:06 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
De A350 schijnt nu weer favoriet te zijn om door Quantas gebruikt te gaan worden voor de 22 uur durende vlucht van Sidney naar Londen.
Je hebt sowieso (na 18u vliegen) een tussenstop op Perth, misschien mag je daar je benen nog strekken.quote:Op donderdag 28 juni 2018 06:43 schreef DaMook het volgende:
[..]
Pfff, ik denk dat ik liever 1 of 2 overstappen maak dan 22 uur in een vliegtuig te zitten .
Wat een beuatyquote:Op donderdag 28 juni 2018 19:35 schreef Iemand91 het volgende:
De nieuwe Airbus Beluga XL:
[ afbeelding ]
Gewoon wat luchtfoto's maken van het gebied tussen Leiden en Den Haag.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 11:54 schreef kree het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ben benieuwd wat ze hier allemaal aan het onderzoeken zijn
Ding is al tich keer overgevlogen onderhand, zo te zien moet het heel precies.
Is een vliegtuig hiervan http://aerodata-surveys.com/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |