abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  donderdag 7 juni 2018 @ 00:19:28 #26
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_179648153
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 21:58 schreef DeeBee het volgende:
777 _O_ Veruit de meeste kilometers in afgelegd de afgelopen 3 jaar. :D
Ik denk iedereen wel die de laatste 10-20 jaar lange afstanden vliegt.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_179648318
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 22:20 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Dat was United Airlines met N777UA; de 7e gebouwde 777.
Die vliegt ook nog steeds rond.

Na Emirates en United Airlines hebben zij de grootste 777 vloot ja; momenteel 69 toestellen.
Singapore heeft er 85, dus die staat er nog voor en Air France heeft er 70
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_179648990
SQ heeft no way 85 777's, die hebben in total maar 120 kisten ofzo. _O-

http://www.airfleets.net/exploit/production-b777.htm

QR kan nog wel eens naar #3 gaan binnenkort gezien hun orders. Vind het wel apart dat het leeuwendeel van de Air France widebodies ook Boeings zijn. :D
Jack does it in real time...
  donderdag 7 juni 2018 @ 06:35:10 #29
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_179649023
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 00:19 schreef flipsen het volgende:

[..]

Ik denk iedereen wel die de laatste 10-20 jaar lange afstanden vliegt.
Denk dat het voor mij de 330 of 787 is
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  donderdag 7 juni 2018 @ 06:36:26 #30
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_179649026
quote:
Dat is geen goede investment geweest voor hen..
Na 10 jaar slopen :{

Hoeveel scheelt het in efficiency met de nieuwe A380's?
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  donderdag 7 juni 2018 @ 08:24:45 #31
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_179649479
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 06:36 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Dat is geen goede investment geweest voor hen..
Na 10 jaar slopen :{

Hoeveel scheelt het in efficiency met de nieuwe A380's?
Hoezo denk je dat het geen goede investering was?
SIA heeft er mee gevlogen, zijn er niet failliet op gegaan en hebben het toestel weer door kunnen verkopen.

De investeringsmaatschappij die ze nu heeft gekocht heeft bij de aankoop er allang rekening mee gehouden dat ze de toestellen in losse onderdelen moeten verkopen.
So we just called him Fred
  donderdag 7 juni 2018 @ 08:26:47 #32
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_179649492
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 00:19 schreef flipsen het volgende:

[..]

Ik denk iedereen wel die de laatste 10-20 jaar lange afstanden vliegt.
De 777 staat bij mij op de 3e plek na de 767 en 787. Misschien staat de A340 zelfs ook nog voor de 777.
So we just called him Fred
  donderdag 7 juni 2018 @ 12:57:52 #33
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_179653103
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 08:24 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Hoezo denk je dat het geen goede investering was?
SIA heeft er mee gevlogen, zijn er niet failliet op gegaan en hebben het toestel weer door kunnen verkopen.

De investeringsmaatschappij die ze nu heeft gekocht heeft bij de aankoop er allang rekening mee gehouden dat ze de toestellen in losse onderdelen moeten verkopen.
SIA leasde de kisten - voor hen geen risico.

De eigenaar heeft bij aankoop natuurlijk dit scenario door gerekend, maar het lijkt me overduidelijk dat nog een keer voor 5-10 jaar leasen het meer voor de hand liggende en financieel aantrekkelijkere scenario is.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  donderdag 7 juni 2018 @ 15:06:06 #34
473519 Drekkoning
Koning van Drek
pi_179655265
https://www.nrc.nl/nieuws(...)van-de-baan-a1605792

Dit zat er ook wel een beetje aan te komen...

Naar goed Frans voorbeeld 8-)
pi_179658258
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 06:10 schreef DeeBee het volgende:
SQ heeft no way 85 777's, die hebben in total maar 120 kisten ofzo. _O-
Las iets te snel. Ze hebben er 48 zie ik. 37 kisten hebben de vloot al verlaten, zodat het historisch totaal wel op 85 komt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_179689657
De 747 vrachttoestel dat op 11 november 2017 in Maastricht naast de baan terecht kwam is zojuist vertrokken vanaf de luchthaven richting Istanbul: https://www.flightradar24.com/RUN747P/11aa3ffa

38354628421_21cd9dc237_c.jpgSaudi Airlines Cargo Boeing B747-4F TC-ACR by SjPhotoworld, on Flickr
39558506960_75dfb97881_c.jpgB747 | TC-ACR | MST | 20180407 by Wally H, on Flickr

Niet meer met de kleuren van Saudi Cargo; de lease is afgelopen. Nu in de kleuren van de Turkse eigenaar ACT Airlines:

28747528668_5fb916f798_c.jpgTC-ACR B747-428F(ER) Air ACT cargo by Mark Remmel, on Flickr
pi_179721023
Rode kleurstof toevoegen geeft toch een ietwat...aparte dimensie aan een watersaluut:

5042009.jpg?v=v4b31d8db2e8

(Eerste Air Canada Rouge vlucht naar Porto afgelopen zaterdag)
pi_179726112
Vanmorgen heeft op de luchthaven van Frankfurt een pushback truck in de hens gestaan en een Lufthansa CityLine Airbus A340-300 (D-AIFA) flink beschadigd:

DfZZbXUW0AEmJgx.jpg
DfZhg6MWsAEROlc.jpg
DfZhg6KX4AY6n1v.jpg
pi_179730083
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 13:16 schreef Iemand91 het volgende:
Vanmorgen heeft op de luchthaven van Frankfurt een pushback truck in de hens gestaan en een Lufthansa CityLine Airbus A340-300 (D-AIFA) flink beschadigd:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo, balen wel.. Maar een A340 voor CityLine vluchten?
Nederlander in Mnchen, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  Moderator maandag 11 juni 2018 @ 18:28:54 #40
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_179730573
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 13:16 schreef Iemand91 het volgende:
Vanmorgen heeft op de luchthaven van Frankfurt een pushback truck in de hens gestaan en een Lufthansa CityLine Airbus A340-300 (D-AIFA) flink beschadigd:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die vloog gisteren nog over me heen.
Of iig een A343 met Star Alliance bestickering.
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_179731316
Wat zou er gebeuren met zo'n toestel? Kan me voorstellen dat zoiets toch wel in de papieren zou lopen voor de verzekering?
  maandag 11 juni 2018 @ 19:40:10 #42
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_179731590
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 19:22 schreef Carlos93 het volgende:
Wat zou er gebeuren met zo'n toestel? Kan me voorstellen dat zoiets toch wel in de papieren zou lopen voor de verzekering?
18 jaar oude A340? Wordt eigendom van de verzekeraar en wordt ter plekke gesloopt? Dit ziet er nog erger uit dan 9V-SQK, zelfde soort incidentje.
  maandag 11 juni 2018 @ 19:45:54 #43
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_179731674
Slopen en een "nieuwe" halen in Tarbes of Parchim is goedkoper dan herstel imho.
So we just called him Fred
pi_179731815
Met die leeftijd kan ik me dat inderdaad voorstellen. Wat als het nou een 2/3 jaar oud toestel zou zijn? Of is 9 van de 10 keer gewoon sloopwerk?
pi_179732822
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 19:56 schreef Carlos93 het volgende:
Met die leeftijd kan ik me dat inderdaad voorstellen. Wat als het nou een 2/3 jaar oud toestel zou zijn? Of is 9 van de 10 keer gewoon sloopwerk?
Dat moet per geval bekeken worden. Daar is geen stelregel voor.
Maar dit los je niet even met wat duct tape op...

Dfa4_Hf_ZW4_AAq_OPK.jpg
pi_179733710
Waarschijnlijk is alle electronica onder de cockpit weg en zeker is er structurele schade aan de romp. De apparatuur in de cockpit moet ook vrij warm geworden zijn. Best kans dat er een vervanger met twee motoren wordt gezocht.
--
  maandag 11 juni 2018 @ 21:47:21 #47
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_179733904
Was dat een ouderwetse trekker of een moderne electrische? Als er z veel hitte vrijkomt, zou dat best eens van een batterij geweest kunnen zijn?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_179735337
A340 wordt sowieso niemand meer blij van natuurlijk (behalve wij vliegtuignerds :P), dus dat lijkt mij een gevalletje afgeschreven.
Jack does it in real time...
  maandag 11 juni 2018 @ 22:42:33 #49
473519 Drekkoning
Koning van Drek
pi_179735434
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 21:47 schreef flipsen het volgende:
Was dat een ouderwetse trekker of een moderne electrische? Als er z veel hitte vrijkomt, zou dat best eens van een batterij geweest kunnen zijn?
Dit soort spontane branden doen in deze tijd al snel aan lithium ion denken inderdaad. Ben benieuwd.
pi_179737814
De Lockheed F-104 Starfighter is weer in Nederland. De civiel geregistreerde LN-STF uit Noorwegen (de enig luchtwaarde F-104 in Europa) is gisteren aangekomen op Vliegbasis Leeuwarden:

33095231_187720778615067_1968683549582163968_n.jpg
bron
34820297_1979188582410712_8620998346695245824_n.jpg
bron

Hoofdtelefoon op of goede speakerset en genieten:


Het toestel is hier ter ere van het 75-jarig jubileum van het 322 (Dutch) Squadron RAF, het oudste operationele squadron van de Nederlandse Koninklijke Luchtmacht.
Dit squadron vloog tussen 1964 tot 1979 met de Starfighter; hun meest bekende operatie gebeurde op de vroege ochtend van 11 juni 1977 toen 6 Starfighters van dit squadron met geactiveerde naverbranders meerdere lage passes maakten over de gekaapte trein bij de Punt.

120.jpg

Vanaf 1:38:

Deze ongewone actie was een van de laatste wapenfieten voor de F-104 bij de Nederlandse Koninklijke Luchtmacht; vanaf 1980 werden de Starfighters opgevolgd door de huidige F-16 Fighting Falcons.
Van de 138 geleverde Starfighters verongelukten er 44 waarvan er 19 ongelukken waren met dodelijke afloop.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 12-06-2018 02:11:06 ]
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')