abonnement Unibet Coolblue
pi_182922758
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 09:42 schreef TigerXtrm het volgende:
Gisteren zo'n twee uur gespeeld. De technische kant van het verhaal kan ik kort in zijn, de engine is nog steeds kut en buggy. Maar dat is al jaren zo... dus tja.

Gameplay technisch vind ik het een bazen spel _O_ Avontuur uiteraard begonnen bij de vault. Daar met 2 anderen een beetje die robotjes aan diggelen geslagen en vervolgens de omgeving een beetje verkend. Dikke 3 kwartier niemand tegengekomen terwijl ik gebouwen aan het plunderen was.
Uiteindelijk aangekomen in Flatwoods waar een hoop spelers bij elkaar kwamen voor de main quest. Daar werd vervolgens de grote Brahmin genocide van 2018 voltrokken, omdat één van de quests vraagt om Brahmin meat. Na een half uurtje rondlopen lagen er dus overal dode Brahmin _O-

Daarna de omgeving rond Flatwoods een beetje verkend en kwam toen een workshop tegen met kapotte turrets eromheen. Ik denk hé! Laat ik de turrets repareren voor ik hem claim, want verdediging. Maar ik had dus niet begrepen dat ie al was geclaimed en de turrets dus van die persoon waren. Toen ik begon met claimen werd ik dus prompt aan gort geschoten door de turrets :')

Met veel pijn en moeite die workshop geclaimed, maar toen begon de ellende. Ik riep een horde andere spelers over me af en daar was ik totaal niet op voorbereid. Afgeslacht, en al mijn junk van die paar uur spelen kwijt. Niet zozeer de fout van het spel, maar wel frustrerend. Wel lessen van geleerd natuurlijk. PVP is voornamelijk een keuze, dus als je zo'n ding wil claimen moet je ff je junk in een stash box gooien en zorgen dat je bent voorbereid en dergelijke. Maar het is net zo goed te vermijden.

In het algemeen heb ik me goed vermaakt. Het verhaal draait heel erg om de legacy van de mensen die voor je kwamen, maar het allemaal niet gered hebben. Dat maakt de verhalen op holotapes en dergelijke echt een stuk donkerder dan voorgaande games. De luchtige humor uit bijvoorbeeld Fallout 4 is wel vervangen door een hele serieuze ondertoon over de mensen die tijdens en na de oorlog probeerde de maatschappij overeind te houden, maar uiteindelijk faalden. Persoonlijk hou ik echt van die sfeer. En dat er dan nu weer mensen om je heen rennen past prima in de context van een vault die net geopend is. Dus er zijn wel mensen, maar nog geen infrastructuur. Dat is een beetje het idee waar Bethesda voor ging denk ik.

Online deel werkt in principe prima. Voice chat had ik gewoon uitgezet, want dat is kansloos. Maar het is wel leuk dat als je met een paar random mensen bij een kamp rondloopt, je dan een invite krijgt voor een team en een tijdje samen optrekt. Uiteindelijk ga je weer je eigen weg. Ik kwam ook het kamp van een speler tegen. Die was blijkbaar net klaar met spelen en gaf toen een zakje met eten aan mij voor hij weg ging O+ . Met hem verdween trouwens ook meteen zijn hele kamp, dus ik flikkerde een stukje naar benden :')

Maar goed, al met al vind ik het een geslaagd spel. Technisch vereist het nog de nodige fixups, maar het voelt en speelt gewoon als een Fallout game. De map is echt gigantisch, en de kans dat je andere spelers tegenkomt buiten het pad van de main quest en events is vrij klein. Je kan prima je eigen ding doen.
Met meerdere personen is idd een stuk leuker, beetje samen questen enzo.

Moet wel zeggen dat ik persoonlijk niet verder ben gekomen dan het tweede dorpje, heb gelezen dat de game pas echt "oppakt" na de eerste twee dorpjes.

Het verhaal wat je tegenkomt is idd vooral van mensen van voor/tijdens de oorlog, maar dat wordt wel vooral via holotapes/terminals verteld, wat ik op zich geen probleem vind, maar sommige holotapes duren echt lang... Hoop zelf ook dat er nog wat vaults te ontdekken zijn, iets zoals Vault 11 in NV bijvoorbeeld.

Maar goed om te horen dat je jezelf er mee vermaakt hebt, dat is het belangrijkste :)

quote:
7s.gif Op vrijdag 2 november 2018 09:42 schreef 2dope het volgende:

[..]

Ik heb gister twee uurtjes gespendeerd met de PS4-versie en ben ook niet laaiend enthousiast. Het is wat dat betreft wel precies wat ik had verwacht, het is exact hetzelfde gevoel wat ik kreeg bij Elder Scrolls Online na Skyrim grijs te hebben gespeeld.

Wat jij zegt over graphics is ook mijn gedachte. Het is niet lelijk, maar het is qua grafische tierelantijntjes allemaal net even wat minder dan Fallout 4, het is grauwer (flets/vaal). Daar staat dan wel weer tegenover dat ik West-Virginia een stuk interessanter vind ingericht. De kleine gehuchtjes/dorpjes, gebouwen, het heeft wat meer 'hart' ofzo dan die deprimerende saaie 'urban' gebieden in Fallout 4. Heb ook weinig last gehad van framedrops, héél af en toe kreeg 'ie het ff moeilijk maar dat is me wel meegevallen. Het is wel 30 fps peasantry, maar niet echt storend.

De PvE hebben ze best goed gedaan. De wereld zit behoorlijk vol met al dan niet gevaarlijke levensvormen, en je kunt ook weer lekker makkelijk V.A.T.S. spammen om doelwitten in de nabije omgeving te traceren. Dat is trouwens ook meteen het enige nut van V.A.T.S. geweest tot nu toe, als je het daadwerkelijk wilt gebruiken als aimbot moet je er volgens mij flink in investeren want de percentages om te raken waren allemaal ontzettend laag bij mij. Verder is er heel veel ongedierte te vinden, veel gemuteerde knaagdieren/insecten, ghouls, en 'Scorchers' (soort nieuwe Raiders). Combat gaat wel lekker, nog geen bullet sponge vijanden gevonden en gewoon een beetje meppen met houten planken, metalen stangen en honkbalknuppels werkt wel fijn. Echte wapens heb ik nog niet, alleen van die pipe-gun bullshit maar zelfs daarvan is de weapon handling redelijk ok.

Verder ben ik vooral aan het questen geweest. Dat voelt best wel "singleplayerig" aan, je kunt gewoon op eigen houtje die quests volgen en ondertussen de omgeving een beetje verkennen, huisjes looten, ongedierte slopen. Het zijn niet echt geweldig spannende quests maar wat ik heb gezien was ook vooral nog een beetje introductief. Je krijgt een C.A.M.P. mee (zie Bouw overal nederzettingen in Fallout 76 met C.A.M.P. ) om een eigen basisje op te zetten. Craften/koken is belangrijker dan in eerdere delen. Ik deed in Fallout 4 bijna niks met workbenches en cooking pots maar hier is het vrij essentieel omdat je ook een honger- en dorstmeter hebt. Je moet dus gehydrateerd blijven en hoewel je veel vreten en drinken kunt vinden kun je in kamp ook makkelijk bijv. vervuild water koken. Zelf wapens maken is ook eenvoudiger en aantrekkelijker omdat je relatief weinig grondstoffen nodig hebt.

PvP unlockt bij level 5, maar het is niet opeens een warzone (iemand die beweerde dat 'ie meteen werd aangevallen toen 'ie uit de Vault kwam liegt dus want dat kan helemaal niet). In beginsel zijn alle spelers 'neutraal' en daadwerkelijke PvP is een soort wederzijdse overeenstemming (je moet elkaar beide schade hebben gedaan voordat je daadwerkelijk 'hostile' bent). Je kunt dus niet echt griefen, als je lui bestookt die niet met jou bezig zijn doe je héél weinig damage. Het is dan dus nog wel steeds mogelijk om iemand te killen, maar als de andere partij niet terug heeft gevochten levert dat ook nog eens penalties op voor de aanvaller. Dat is wel grappig, want diegene wordt dan "marked' op de map weergegeven voor alle spelers op de server. Er staat bovendien een prijs op zijn hoofd: als je de 'griefer' weet om te leggen krijg je een geldbedrag dat uit de portemonnee van de griefer komt. Best creatief als je't mij vraagt.

Al met al, mijn verwachtingen zijn niet overtroffen maar is het me ook niet extreem tegengevallen. Zal 'm waarschijnlijk na release ook wel oppikken voor pc.
Gameplay voelt idd wel goed aan, heb het gevoel het het iets meer refined is tegenover Fallout 4. CAMP heb ik zelf eigenlijk nog niks mee gedaan, vind base building sowieso niet echt interresant, vooral omdat er nooit echt een doel achter zit. Je kon dan wel een hele mooie basis bouwen in Fallout 4, maar ja wat had je er aan? Eigenlijk niks...

Hopelijk blijft de game ook interessant na de mainquest en als je Level 50 hebt gehaald. Ze gaan de game wel regelmatig updaten met nieuwe content, dus hoop dat ze veel nieuwe quests en gebieden gaan toevoegen (en wat NPC's pls :) )

Ga zelf de game ook wel gewoon halen op de launch. Mijn verwachtingen zijn ook niet overtroffen maar het is gewoon wat ik er wat van had verwacht. Als de wereld nou meer populated was met NPC's, dialoogkeuzes etc, zoals in voorgaande Fallout games dan had ik er al een stuk meer naar uitgekeken.

Toen FO4 uitkwam was ik ook echt gigantisch gehyped, Pip-Boy edition etc. gekocht, nu heb ik echt bijna geen hype, misschien maar goed ook, dan kan het alleen maar meevallen :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 18:41 schreef MMaRsu het volgende:
Deze game is ook uitgekomen trouwens. Zieke mod voor New Vegas met een heel nieuw verhaal en nieuwe locaties. Speel liever dit dan F76 :')


Ziet er wel echt sick uit qua opties
Had het gezien ja, ziet er wel dik uit. Heb je het al geprobeerd? Is het iets?

quote:
1s.gif Op zaterdag 3 november 2018 17:35 schreef murp het volgende:
Is die nieuwe fallout nou echt zo kut? Ik ben m van plan om m te kopen omdat het me erg leuk lijkt!!

Maar ik ben de enige? ;(
Ja kut is een groot woord, maar als je een Fallout 5 ofzo verwacht dan gaat het waarschijnlijk wel tegenvallen.

Iedereen die de BETA heeft heeft 3 extra keys gekregen van Bethesda, wil je er eentje? Dan kan je hem evt. uitproberen.

Als iemand anders interesse heeft laat maar weten, heb er dan nog twee over.
  Forum Admin zaterdag 3 november 2018 @ 18:59:28 #302
58651 crew  murp
murp
pi_182922848
Ik ben echt serieus benieuwd! Fallout 3 helemaal uitgespeeld...

Dus als je me een key zou willen geven.. _O_
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')