abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_179492358
registreer om deze reclame te verbergen
Hallo,

Ik ben nu 20 jaar, en ik wil echt dolgraag bij de KCT.
Mijn motivatie is ongelooflijk sterk en ik ga echt door tot ik erbij neerval.

Tot een half jaar geleden heb ik altijd gerookt/gedronken en geblowed.
Toen ik besloot voor de KCT te gaan ben ik in 1 dag gestopt met dit en begon ik veel te sporten en op mijn voeding te letten.

Ik ben nu zo goed aan het trainen en heb over 4 weken mijn KD KCT.
Nu heb ik nog 1 probleem. Wanneer iemand mij vraagt waarom ik bij defensie wil, of bij de KCT, kan ik hun niet vertellen wat mijn reden is.

Ik weet dat ik er 200% voor wil gaan en dat ik dat ook al doe het afgelopen half jaar, maar ik kan niet uitleggen waarom ik het wil doen. Het voelt gewoon echt als een drang om dit te doen voor mijzelf.

Heeft iemand hier ervaring mee of kent iemand dit.
Ik hoor ook graag jullie motivatie om bij Defensie te gaan, misschien herken ik wel iets waar ik niet aan dacht van mijzelf.

Alvast bedankt!
ASPIRANT militair
Mex
[Korps Commando Troepen]
[Manschap]
pi_179494756
Probeer voor jezelf te achterhalen wat je motivatie is. Is dat de adrenaline die je ervan krijgt als je die mannen ziet? Of hebben ze gave wapens waar je mee wilt werken? Of is die levensstijl echt iets wat bij je past? Natuurlijk wil je je inzetten voor vrede en veiligheid blabla, maar er zit nog iets waardoor je het echt wilt. Denk daar eens over na.
pi_179504520
Mijn motivatie voor de NATRES was bijvoorbeeld dat ik zie dat de wereld en Nederland in het algemeen onveiliger wordt en dat ik straks mijn steentje wil kunnen bijdragen als het nodig is, een carriere als beroeps zie ik niet (meer) zitten en ben ik ook te oud voor maar ik vind het belangrijk om wat terug te kunnen doen voor de samenleving. Ik kreeg toen de vraag waarom ik dan geen bijbaan nam in bijvoorbeeld een verzorgingstehuis. Een terechte vraag, waarop ik antwoorde dat ik wel een bepaalde mate van uitdaging of spanning in mijn werk nodig heb. Nou is de NATRES geen KCT maar het is wel wat uitdagender dan werken in bijvoorbeeld een verzorgingstehuis.

Ik heb ook ooit gesolliciteerd voor pantserinf (11 jaar geleden inmiddels) en toen was mijn motivatie dat ik uiteindelijk wilde doorgroeien tot de KCT. Ik gaf aan dat ik echt respect had voor het werk wat ze deden en dat ik geen 9 tot 5 baan wilde, actief bezig wilde zijn en Defensie een hele mooie organisatie is. Op de vraag waarom KCT en geen mariniers of LUMB; De Marine trekt me niet zo en LUMB stond ik voor open toentertijd maar meer als tussenstap naar KCT.

Wat je kunt doen is eens voor jezelf op papier zetten wat je zo trekt aan de KCT, aan het CLAS en aan defensie en dan zou een motivatie formuleren niet moeilijk moeten zijn,
  donderdag 31 mei 2018 @ 10:46:00 #4
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_179506761
registreer om deze reclame te verbergen
Geen studieschuld, direct geld verdienen en wat van de wereld zien. ^O^
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')