abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 31 mei 2018 @ 18:21:32 #101
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_179517416
Magallan al binnen?
Oh.
  donderdag 31 mei 2018 @ 18:53:47 #102
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_179518182
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 14:20 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja maar als Ajax wil je toch juist de grens over en internationaal presteren.
Leuk als je straks weer vier keer op rij kampioen bent, maar maakt het je echt nog blij?
Dit is wel een dingetje. Het is meer dat ik teleurgesteld ben als PSV geen kampioen wordt, dan dat ik echt over the top blij ben als ze het wel worden. Gemiddeld loopt PSV, sinds ik voetbal volg beter boven de 1 uit 2.

Het is dan wel eens leuk als er ook wat anders te vieren is dan die nationale prijs. Dat ontbreekt er wel aan. En tegenwoordig denk ik dan niet eens meer aan een prijs, maar een goede wedstrijd in Europa is dan al heel wat.
  donderdag 31 mei 2018 @ 21:27:46 #103
374096 Liftdeur
Gaat open en dicht.
pi_179522567
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 13:19 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Het is al zo vaak uitgelegd. Stel dat je 100 miljoen gebruikt om een plan te maken om je salarisplafond te verhogen. Je rekent het allemaal mooi uit, en besluit om je 5 beste spelers 2 miljoen extra te geven, dan nog 4 spelers 1 miljoen extra en de rest van je beoogde basis top je af op een miljoen. Kost je, om en nabij, zo'n 20 miljoen per jaar. Je kunt namelijk niet alleen 2 spelers naar de 3 miljoen tillen en de rest op 8 ton laten, een salarishuis moet wel ergens op slaan.

Dus je tilt alles omhoog. Dan heb je een salarishuis waarmee je misschien eens een spelertje bij Porto weg kunt houden. Dat houd je met je vermogen dan 5 jaar vol, want dan is die 100 miljoen op.

En dan? Ga je er dan maar op vertrouwen dat die spelers ook allemaal weer miljoenen meer waard worden zodat je dat vermogen gaat aanvullen? Of dat je met dit salarishuis ineens wel een rol van betekenis speelt in Europa en de CL-miljoenen binnenvliegen? Oftewel, ga je op de lange termijn gokken dat je incidentele inkomsten je structurele uitgaven kunnen dekken? Of kies je er voor om het zo in te richten dat je na dei 5 jaar weer op je oude salarishuis zit en je hele excersitie zinloos was? Iedereen met een beetje bedrijfskundig inzicht kan je het antwoord geven.

Weet je wat de bijna-faillissementen van Feyenoord, Twente en PSV met elkaar gemeen hadden? Dom beleid. Waarbij een verkeerd salarishuis 1 van de zaken was, in elk geval bij Twente en PSV.
Goede post.
Ajacied.
  donderdag 31 mei 2018 @ 21:38:29 #104
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_179522979
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 13:33 schreef Elan het volgende:

[..]

Het probleem was dat die clubs het allemaal niet meer konden bolwerken, teveel (buitenlandse) contractspelers te dure aankopen. Maar verschil was wel dat er ook amper eigen vermogen aanwezig was, terwijl dat bij Ajax op het moment extreem hoog is. Eigenlijk uniek voor een Nederlandse club.
Ben ook niet zo voor een hervorming van het complete salarishuis. Want wat je zegt is natuurlijk wel waar, het einde is zoek dan. Maar bedoel ik dat je 2 miljoen extra geeft aan die allergrootste talenten die je per se wilt behouden.

Zou er op dit moment binnen Ajax iemand naar kraaien als ze De Ligt 4 miljoen per jaar geven, ik denk het namelijk niet.

Hooguit kunnen mensen roepen dat er sprake is van scheefgroei, maar dat is er bij de buitenlandse clubs ook. Semedo krijgt bij Barcelona 1/8 van het salaris van Messi. Geen neuk werd gegeven.
Het is ook absoluut niet optimaal verder maar wellicht nog de enige manier om grote talenten wat langer te behouden als Ajax zijnde.
Je snapt het dus nog steeds niet. Prima hoor, mijn energie ben je niet waard verder.

Ik kan het nog wel verder uitleggen, maar binnen twee posts begin je toch weer te schelden.
pi_179526547
Voor de goede orde: Wie heeft die TT inzake Kluivert zo gesteld? Is dat een wens of echt al een feit..
pi_179527789
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 00:04 schreef Iwanius het volgende:
Voor de goede orde: Wie heeft die TT inzake Kluivert zo gesteld? Is dat een wens of echt al een feit..
Volgens mij een grapje gebaseerd op het interview dat hij gaf waarin hij zei dat hij ook zou kunnen blijven.
  vrijdag 1 juni 2018 @ 08:07:57 #107
80382 manny
30 is best veel
pi_179529786
lijkt een beetje stilte voor de storm op de transfermarkt. wk ? als straks de eerste echte mega transfers komen dan zal de boel meer in beweging komen.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_179530080
Zal wel zo zijn ja. En dan krijgen we straks meneer Verweij weer met "spectaculaire aankoop Overmars" en dan blijkt Dijks toch nog een jaartje bijgetekend te hebben.
pi_179530842
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 21:38 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Je snapt het dus nog steeds niet. Prima hoor, mijn energie ben je niet waard verder.

Ik kan het nog wel verder uitleggen, maar binnen twee posts begin je toch weer te schelden.
Hierboven schrijf je 'Ga je er dan blind vanuit dat je spelers automatisch zoveel meer waard worden?'

Dat is toch per definitie ook zo? Als je kijkt waar (in dit geval Ajax spelers) 10 jaar geleden voor gingen en waar ze nu voor gaan dan kun je niet anders dan concluderen dat de prijzen wel degelijk hoger zijn geworden.

Tuurlijk is de aankoopprijs ook hoger, maar al met al krijgt Ajax over het algemeen vrij grof geld voor haar spelers.
  vrijdag 1 juni 2018 @ 09:26:52 #110
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_179530903
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 09:24 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Hierboven schrijf je 'Ga je er dan blind vanuit dat je spelers automatisch zoveel meer waard worden?'

Dat is toch per definitie ook zo? Als je kijkt waar (in dit geval Ajax spelers) 10 jaar geleden voor gingen en waar ze nu voor gaan dan kun je niet anders dan concluderen dat de prijzen wel degelijk hoger zijn geworden.

Tuurlijk is de aankoopprijs ook hoger, maar al met al krijgt Ajax over het algemeen vrij grof geld voor haar spelers.
Maar ga je er op gokken dat dat zo blijft en dat dat je jaarlijks 20 miljoen op blijft leveren?
pi_179530907
Het kan trouwens toch niet waar zijn dat Barcelona echt in de markt is voor de Ligt en de Jong? Dat zou echt absurd zijn :')

De Ligt heeft die potentie wel, maar als je daar 2 fouten maakt dan speel je de rest v.h.seizoen in Barcelona B. En de Jong, die gaat Busquets uit de basis spelen? Ik snap dat Barcelona ook langzaam aan het vergrijzen is, maar je kunt toch een Iniesta/Busquets niet opvolgen met een 19 jarige knul van Ajax? Kijk naar Youri Tielemans. Vind ik, mijn mening, een supertalent. Komt in Frankrijk niet of nauwelijks echt aan de bak (doet het in ieder geval niet super).

Zijn mensen vergeten dat er tussen Ajax en Barcelona nog 500 andere clubs zitten wat niveau betreft? Het is geen 1995 meer..
pi_179530944
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 09:26 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Maar ga je er op gokken dat dat zo blijft en dat dat je jaarlijks 20 miljoen op blijft leveren?
Dat hoeft toch niet? Je mag daarin best investeren en dat mag best bijv. 5 mil per jaar kosten denk ik dan. Als Ajax ook de Guardado's en Moreno's van deze wereld kan halen dan hebben ze een reële kans om vaker in de CL te overwinteren. Als je dat af en toe redt dan heb je die 20 mil er al ruimschoots uit. Ajax heeft natuurlijk best een groot financieel vangnet.

Ik blijf erbij dat Ajax gewoon in alles de potentie heeft om het Bayern van Nederland te worden. Dat ze wat titels betreft zoveel stuivertje moeten wisselen met ons aller PSV is echt een compliment aan ons en een kleine schande wat Ajax betreft.
  vrijdag 1 juni 2018 @ 11:34:07 #113
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_179533634
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 09:26 schreef nickhguitar het volgende:
Het kan trouwens toch niet waar zijn dat Barcelona echt in de markt is voor de Ligt en de Jong? Dat zou echt absurd zijn :')

De Ligt heeft die potentie wel, maar als je daar 2 fouten maakt dan speel je de rest v.h.seizoen in Barcelona B. En de Jong, die gaat Busquets uit de basis spelen? Ik snap dat Barcelona ook langzaam aan het vergrijzen is, maar je kunt toch een Iniesta/Busquets niet opvolgen met een 19 jarige knul van Ajax? Kijk naar Youri Tielemans. Vind ik, mijn mening, een supertalent. Komt in Frankrijk niet of nauwelijks echt aan de bak (doet het in ieder geval niet super).

Zijn mensen vergeten dat er tussen Ajax en Barcelona nog 500 andere clubs zitten wat niveau betreft? Het is geen 1995 meer..
De Jong zal inderdaad als basisspeler gehaald worden. Die busquets kan er niks van. Zou nog niet bij Jong Ajax in de basis staan.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_179533681
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 11:34 schreef fathank het volgende:

[..]

De Jong zal inderdaad als basisspeler gehaald worden. Die busquets kan er niks van. Zou nog niet bij Jong Ajax in de basis staan.
Hi ha ho. Waarom zou je de Jong voor 40/50/60 mil halen en hem vervolgens weer 1 of 2 seizoenen verhuren, of in Jong Barcelona laten spelen? Dat slaat als een lul op een drumstel.
  vrijdag 1 juni 2018 @ 11:40:16 #115
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_179533785
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 11:35 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Hi ha ho. Waarom zou je de Jong voor 40/50/60 mil halen en hem vervolgens weer 1 of 2 seizoenen verhuren, of in Jong Barcelona laten spelen? Dat slaat als een lul op een drumstel.
Wennen aan de paella, net zoals braziliaantjes hier moeten wennen aan de hagelslag.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_179535282
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 11:40 schreef fathank het volgende:

[..]

Wennen aan de paella, net zoals braziliaantjes hier moeten wennen aan de hagelslag.
En aan het douchen zonder onderbroek, want Frenkie is niet graag naakt in de buurt van zijn medespelers... elke keer als ik zijn naam lees moet ik aan die opmerking denken _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_179535472
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 00:04 schreef Iwanius het volgende:
Voor de goede orde: Wie heeft die TT inzake Kluivert zo gesteld? Is dat een wens of echt al een feit..
Ik.

Dat is noch een wens, noch een feit.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_179536648
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 09:26 schreef nickhguitar het volgende:
Het kan trouwens toch niet waar zijn dat Barcelona echt in de markt is voor de Ligt en de Jong? Dat zou echt absurd zijn :')

De Ligt heeft die potentie wel, maar als je daar 2 fouten maakt dan speel je de rest v.h.seizoen in Barcelona B. En de Jong, die gaat Busquets uit de basis spelen? Ik snap dat Barcelona ook langzaam aan het vergrijzen is, maar je kunt toch een Iniesta/Busquets niet opvolgen met een 19 jarige knul van Ajax? Kijk naar Youri Tielemans. Vind ik, mijn mening, een supertalent. Komt in Frankrijk niet of nauwelijks echt aan de bak (doet het in ieder geval niet super).

Zijn mensen vergeten dat er tussen Ajax en Barcelona nog 500 andere clubs zitten wat niveau betreft? Het is geen 1995 meer..
Waarom dan de Jong vergelijken met Busquets en niet met Iniesta.
Uiteraard zullen ze hem zien als een mogelijke vervanger van Iniesta.
Als iemand het niveau aan zou kunnen is het de Jong wel. Hij zal niet meteen basisspeler worden, maar hij kan het daar prima redden.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_179537394
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 13:45 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

Waarom dan de Jong vergelijken met Busquets en niet met Iniesta.
Uiteraard zullen ze hem zien als een mogelijke vervanger van Iniesta.
Als iemand het niveau aan zou kunnen is het de Jong wel. Hij zal niet meteen basisspeler worden, maar hij kan het daar prima redden.
_O-
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_179539206
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 13:45 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

Waarom dan de Jong vergelijken met Busquets en niet met Iniesta.
Uiteraard zullen ze hem zien als een mogelijke vervanger van Iniesta.
Als iemand het niveau aan zou kunnen is het de Jong wel. Hij zal niet meteen basisspeler worden, maar hij kan het daar prima redden.
Op basis van wat dan precies? Het is niet zo dat hij hier wekelijks de pannen van het dak speelt ofzo. Die stap is echt immens he. Waarom niet eerst naar een club als Schalke o.i.d.?
pi_179539220
Volgens Bart Sanders op twitter gaan Ajax voorlopig geen middenvelder halen maar is Labyad wel degelijk als opvolger van Ziyech gehaald. Ik hoop van harte dat hij poep praat maar het zal mij ook weer niet verbazen dat het klopt.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_179539294
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 15:38 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Op basis van wat dan precies? Het is niet zo dat hij hier wekelijks de pannen van het dak speelt ofzo. Die stap is echt immens he. Waarom niet eerst naar een club als Schalke o.i.d.?
Op basis van talent natuurlijk. Had Messi ook maar eerst bij Espanyol moeten gaan beginnen?
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  vrijdag 1 juni 2018 @ 15:57:44 #123
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_179539576
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 13:45 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

Waarom dan de Jong vergelijken met Busquets en niet met Iniesta.
Uiteraard zullen ze hem zien als een mogelijke vervanger van Iniesta.
Als iemand het niveau aan zou kunnen is het de Jong wel. Hij zal niet meteen basisspeler worden, maar hij kan het daar prima redden.
Gast, echt. :')
  vrijdag 1 juni 2018 @ 16:06:11 #124
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_179539749
Kluivert opdonderen
  vrijdag 1 juni 2018 @ 16:12:52 #125
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_179539900
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 15:38 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Op basis van wat dan precies? Het is niet zo dat hij hier wekelijks de pannen van het dak speelt ofzo. Die stap is echt immens he. Waarom niet eerst naar een club als Schalke o.i.d.?
Blijkbaar heb je het gemist maar Barcelona is 1 en al wanbeleid tegenwoordig. Kopen heel veel net niet spelers omdat hun jeugdopleiding bizar kut is
RED ONS HENNIEGOD
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')