abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 30 mei 2018 @ 12:46:57 #1
395435 OuwePers
Probeert vroom te zijn
pi_179488837
Geachte lui,

ik ben bezig te zwoegen op een Duitse formele brief, maar dit geldt voor alle talen. Ik vroeg mij af of na de komma, de woorden die hierna komen tot de punt, grammaticaal een nieuwe zin vormen die dus dan ook een onderwerp en eventueel lijdend voorwerp etc bezitten?

Ik vroeg mij dit af omdat ik wou weten wanneer precies de constructie van het lijdend voorwerp ophoudt als er een lange zin is (met zelfs wel 2 komma's).
pi_179488929
Ligt eraan. Bij een tangconstructie, waarbij je zin onderbreekt met een opmerking, heb je eigenlijk twee zinnen door elkaar lopen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_179490578
Elke taal heeft zijn eigen kommaregels. De Duitse, Nederlandse en Engelse regels lijken op elkaar, maar hebben toch verschillen. Vooral bij formele Duitse brieven is het van belang de komma's correct te gebruiken. Zoek de regels gewoon op via Google.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 12:46 schreef OuwePers het volgende:
Ik vroeg mij af of na de komma, de woorden die hierna komen tot de punt, grammaticaal een nieuwe zin vormen die dus dan ook een onderwerp en eventueel lijdend voorwerp etc bezitten?
En dit is wel een enórme draak van een zin, zeg. :{w
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 30 mei 2018 @ 18:17:21 #4
395435 OuwePers
Probeert vroom te zijn
pi_179494887
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 14:23 schreef spijkerbroek het volgende:
Elke taal heeft zijn eigen kommaregels. De Duitse, Nederlandse en Engelse regels lijken op elkaar, maar hebben toch verschillen. Vooral bij formele Duitse brieven is het van belang de komma's correct te gebruiken. Zoek de regels gewoon op via Google.

[..]

En dit is wel een enórme draak van een zin, zeg. :{w
Je leest niet goed.
Het gaat niet om de komma's, maar om waar het lijdend voorwerp eindigt begint. De grammaticale onderdelen, hoe die zich verhouden tot de komma's in een zin. Daar gaat het om.
pi_179495628
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 18:17 schreef OuwePers het volgende:
Je leest niet goed.
Het gaat niet om de komma's, maar om waar het lijdend voorwerp eindigt begint. De grammaticale onderdelen, hoe die zich verhouden tot de komma's in een zin. Daar gaat het om.
Oh sorry, je zinsbouw was dusdanig verrot dat ik het verkeerd begrepen heb..
Lees de grammaticaregels van het Duits door, zou ik zeggen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_179498140
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 14:23 schreef spijkerbroek het volgende:

En dit is wel een enórme draak van een zin, zeg. :{w
Inderdaad, en dat niet alleen vanwege de foutieve interpunctie maar ook vanwege de lelijke alliteratie van drie opeenvolgende monosyllaba in die dus dan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')