abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_179468765
Ik volg Engels in het avondonderwijs (Eerste jaar ERK taalniveau A1)

Ik heb wat enkele vragen over A lot, many and much

Is dit een correcte zin?

There were many carrots, peppers and mushrooms.

Of is het eerder:

There were a lot of carrots, peppers and mushrooms?

Hieronder uitleg over een opdacht dat ik moet doen:

Ik moet voor een opdracht een niet formele brief schrijven naar iemand daarin moet staan:

use a suitable greeting.

• thank her and say you enjoyed lunch.

• say what you liked about it.

• tell her about the rest of your weekend.

• ask her about her weekend.

• say when you want to see her again.

• use a suitable ending.

Ook moet ik 1x Some, many, much en Any gebruiken

moet 10-15 regels zijn

Wat heb ik:

HI <NAME>,
Thank you very much for the delicious spaghetti you made Friday :p
In the spaghetti sauce there were many carrots, peppers and mushrooms! I really like the spaghetti sauce. The special spices that were in the sauce were delicious. To bad there wasn’t any onions in the sauce. I’am happy there were some bottles of wine after the diner
I had a bad day on Saturday. I was sick and had diarrhea all day  I hope it wasn’t your spaghetti.
Nah just kidding, I never had diarrhea. Saturday I went to <NAME park> with my brother. It was fantastic!
We had watching films Sunday!
How was your weekend?
Greetings <NAME>

[ Bericht 33% gewijzigd door capuchon_jongen op 29-05-2018 16:11:02 ]
pi_179468773
2e vind ik een stuk netter

[ Bericht 85% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2018 15:21:48 ]
pi_179468782
Alletwee correct, eerste optie is formeler.
pi_179468993
Beide zinnen zijn correct.

Ik neem aan dat het vraagteken aan het eind van zin 2 een punt moet zijn en dat het vraagteken bij de vraag hoort die je zelf stelt. Als het toch een vraag is dan moet het "Were there ..." zijn.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_179469514
het is many

daar geef je aan dat het een hoeveelheid is

were, is verledentijd

dat je ze had

many is goed
pi_179469551
there were many

er waren er veel

were is verledentijd
pi_179469705
meestal is engels een stuk makkelijker dan je denkt, gramaticaal kan je het soms 1 op 1 vertalen met via nederlands
je denkt dan dat het steenkolen engels is, maar het is correct

zoals bijvoorbeeld beker, beker is gewoon engels en kan je gewoon gebruiken

het klinkt wel een beetje ouderwets maar het is net zoals amerikaans
pi_179469724

[ Bericht 100% gewijzigd door christmastsunami op 29-05-2018 16:01:38 ]
pi_179469904
Ik moet voor een opdracht een niet formele brief schrijven naar iemand daarin moet staan:

use a suitable greeting.

• use a suitable ending.

moet 10-15 regels zijn

Wat heb ik:

HI <NAME>,
In the spaghetti sauce there were many carrots, peppers and mushrooms! I really like the spaghetti sauce. The special spices that were in the sauce were delicious. To bad there wasn’t any onions in the sauce. I’am happy there were some bottles of wine after the diner
I had a bad day on Saturday. I was sick and had diarrhea all day  I hope it wasn’t your spaghetti.
Nah just kidding, I never had diarrhea. Saturday I went to <NAME park> with my brother. It was fantastic!
How was your weekend?
Greetings <NAME>
pi_179470100
Zou in een formele brief niet over diarhee spreken, maar okee :') Ook de smileys en emoticons eruit halen.

En dit klopt ook niet:
quote:
I’am happy
Het is I'm of I am.

Dit is niet correct, 'onions' is meervoud en het werkwoord is enkelvoud:
quote:
To bad there wasn't any onions
Too bad there weren't any onions.

Dit is ook niet goed:
quote:
We watched films (on) Sunday!

Afsluiting zou ik iets maken als Kind regards, warm regards, best regards, wat je wil.

EDIT ALLES NEGEREN WAT IK ZEI OVER FORMEEL VS NIET FORMEEL, OP NIET GOED GELEZEN!
pi_179470147
Hi <name>,
Thanks for making the delicious spaghetti on Friday!
The sauce had a lot of carrots, peppers and mushrooms, and I really liked it. The special spices in the sauce were delicious. Too bad there weren't any onions in the sauce. I enjoyed the wine after dinner.
Saturday was a bad day for me. I was sick* and had diarrhea all day. I hope it wasn't your spaghetti.
On Sunday we watched films!
How was your weekend?
Later/ttyl/bye/see you soon/..

* "I was sick" = "ik heb overgegeven". Je kan ook "I felt sick" gebruiken, dat "ik voelde me niet lekker/ik was ziek" betekent.

PS: er zijn honderden manieren om een informele mail te sturen. Bovenstaande is maar 1 daarvan.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_179470220
als je zegt i felt sick, zeg je dat je nu weer beter bent

als je zegt ik was sick zeg je dat je nu nog steeds ziek ben

correcter zou zijn, als je felt gebruikt
pi_179470438
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 16:17 schreef spijkerbroek het volgende:
Hi <name>,
The sauce had a lot of carrots, peppers and mushrooms, and I really liked it. The special spices in the sauce were delicious. Too bad there weren't any onions in the sauce. I enjoyed the wine after dinner.
Saturday was a bad day for me. I was sick* and had diarrhea all day. I hope it wasn't your spaghetti.
How was your weekend?

* "I was sick" = "ik heb overgegeven". Je kan ook "I felt sick" gebruiken, dat "ik voelde me niet lekker/ik was ziek" betekent.

PS: er zijn honderden manieren om een informele mail te sturen. Bovenstaande is maar 1 daarvan.
Het probleem is dat ik minstens 1 zin moet hebben met "Some" and "Any" en met " Much "and "Many"
pi_179470455
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 16:15 schreef LurkJeRot het volgende:
Zou in een formele brief niet over diarhee spreken, maar okee :') Ook de smileys en emoticons eruit halen.

En dit klopt ook niet:

[..]

Het is I'm of I am.

Dit is niet correct, 'onions' is meervoud en het werkwoord is enkelvoud:

[..]

Too bad there weren't any onions.

Dit is ook niet goed:

[..]

We watched films (on) Sunday!

Afsluiting zou ik iets maken als Kind regards, warm regards, best regards, wat je wil.

EDIT ALLES NEGEREN WAT IK ZEI OVER FORMEEL VS NIET FORMEEL, OP NIET GOED GELEZEN!
Die I'am was een typfout dat weet ik dat het "I'm" is :)
pi_179470518
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 16:30 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Het probleem is dat ik minstens 1 zin moet hebben met "Some" and "Any" en met " Much "and "Many"
Dan gooi je die erin.

Hi <name>,
The sauce had many carrots, peppers and some mushrooms, and I really liked it. The special spices in the sauce were delicious. The saffron added much flavour. Too bad there weren't any onions in the sauce. I enjoyed the wine after dinner.
How was your weekend?
pi_179470690
/*-
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 16:34 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dan gooi je die erin.

Hi <name>,
The sauce had many carrots, peppers and some mushrooms, and I really liked it. The special spices in the sauce were delicious. The saffron added much flavour. Too bad there weren't any onions in the sauce. I enjoyed the wine after dinner.
How was your weekend?
Safraan ja :')
pi_179470715
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 16:43 schreef capuchon_jongen het volgende:
/*-

[..]

Safraan ja :')
Sorry dat ik help. Mijn excuses. Jezus :{w
Het is ook niet de bedoeling dat je het letterlijk over gaat nemen, hè? Maak je eigen tekst.
pi_179472262
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 16:45 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Het is ook niet de bedoeling dat je het letterlijk over gaat nemen, hè? Maak je eigen tekst.
Die " :') " was eerder als "erom lachen" bedoeld, had misschien " _O- " moeten gebruiken :p
mijn verontschuldigingen, ik ben je dankbaar.
pi_179472295
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 16:45 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

En je hebt deze niet gezien:

10.gif
pi_179472442
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 18:00 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Die " :') " was eerder als "erom lachen" bedoeld, had misschien " _O- " moeten gebruiken :p
mijn verontschuldigingen, ik ben je dankbaar.
Okee np
Succes
pi_179472566
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 16:31 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Die I'am was een typfout dat weet ik dat het "I'm" is :)
Graag gedaan.
pi_179476165
Heb de tekst wat aangepast:

quote:
Hi <name>,
Thanks for making the delicious spaghetti past Friday!
The sauce had a lot of carrots, peppers and some mushrooms, and I really liked it. The special spices in the sauce were delicious. Did you add any garlic to your sauce? and
did you add much ketchup in your sauce? (I saw the ketchup bottle near the furnace. :P )
I really liked the wine after dinner. How many glasses of wine had we drink? I think I was really drunk Xd.

Saturday was a bad day for me. I felt sick and had diarrhea all day. I hope it wasn't your spaghetti. :P
Nah just kidding, I never had diarrhea. Saturday I went to Bellewaerde with my brother. It was fantastic! The weather was really nice. I love the summer!
On Sunday we watched some films!
How was your weekend? Did you like it?

Hopefully we will see each other again soon. How about next week? then I will cook for you.

Kind regards
<name>
pi_179485150
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 20:32 schreef capuchon_jongen het volgende:
Heb de tekst wat aangepast:

[..]

Ja, in dit geval is het 'a lot of ketchup', niet 'much ketchup'.
En het is "How many glasses of wine did we drink?"
  woensdag 30 mei 2018 @ 11:08:47 #24
419161 Chaes
Badr, BADR!
pi_179486850
Je kan het nog een stuk fancier maken met wat adjectives en een afwisselendere zinstructuur. Maar dat leer je later nog wel denk ik.
pi_179487015
"Kinds regards" is nogal stijfjes, hoor.
Het komt overeen met "Met vriendelijke groet(en)" en dat schrijf ik toch écht alleen maar in communicatie met bedrijven, overheden, en andere mensen die ik zakelijk mail.
Bij een vriend waar ik ben komen eten en die ik over mijn weekend vertel, zou ik iets als "(see you) later" of bye of "have a great day" schrijven. Maar dit is praktijk en misschien wil de leraar iets anders in zijn opdracht.
pi_179508563
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 09:17 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Ja, in dit geval is het 'a lot of ketchup', niet 'much ketchup'.
En het is "How many glasses of wine did we drink?"
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 11:17 schreef spijkerbroek het volgende:
"Kinds regards" is nogal stijfjes, hoor.
Het komt overeen met "Met vriendelijke groet(en)" en dat schrijf ik toch écht alleen maar in communicatie met bedrijven, overheden, en andere mensen die ik zakelijk mail.
Bij een vriend waar ik ben komen eten en die ik over mijn weekend vertel, zou ik iets als "(see you) later" of bye of "have a great day" schrijven. Maar dit is praktijk en misschien wil de leraar iets anders in zijn opdracht.
Heb weer wat aangepast, dit zal ik "doorgeven"

Hi

Thanks for making the spaghetti Friday.

With ingredients such as carrots, zucchini, mushrooms and garlic the sauce tasted delicious.

I really liked the wine after dinner. How many glasses of wine did we drink? I think I was really drunk hahaha :D

Saturday was a bad day for me. I felt sick and had much abdominal cramps.. I hope it wasn't your spaghetti. :P
Nah just kidding, I never had any abdominal cramps

Saturday and Sunday I watched some films !

Hopefully we will see each other again soon. How about next week? then I will cook for you.

Warm regards
pi_179508797
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 12:18 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

[..]

Heb weer wat aangepast, dit zal ik "doorgeven"

Hi

With ingredients such as carrots, zucchini, mushrooms and garlic the sauce tasted delicious.

I really liked the wine after dinner. How many glasses of wine did we drink? I think I was really drunk hahaha :D

Saturday was a bad day for me. I felt sick and had much abdominal cramps.. I hope it wasn't your spaghetti. :P

Warm regards
Het spijt me dat ik het moet zeggen, maar ook "much abdominal cramps" is niet correct, het moet zijn "a lot of abdominal cramps".
pi_179508827
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 15:07 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik volg Engels in het avondonderwijs (Eerste jaar ERK taalniveau A1)

Ik heb wat enkele vragen over A lot, many and much

Is dit een correcte zin?

There were many carrots, peppers and mushrooms.

Of is het eerder:

There were a lot of carrots, peppers and mushrooms?

Hieronder uitleg over een opdacht dat ik moet doen:

use a suitable greeting.

• use a suitable ending.

moet 10-15 regels zijn

Wat heb ik:

HI <NAME>,
How was your weekend?
Greetings <NAME>
Qua gevoel is de tweede een "oh jee", bij de eerste is dat veel minder.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_179508846
Mijn idee:

quote:
Hi

With so many ingredients like carrots, zucchini, mushrooms and garlic the sauce tasted delicious.

I really liked the wine after dinner, how much did we drink do you think? I think I was really drunk hahaha :D

Saturday was a bad day for me. I felt sick and had a lot of abdominal cramps.. I hope it wasn't caused by some of the ingredients in your spaghetti. :P

Warm regards
Heb je tenminste je some/many/much en any er in.
pi_179509089
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 12:34 schreef LurkJeRot het volgende:
Mijn idee:

[..]

Heb je tenminste je some/many/much en any er in.
_O_ Ik sta bij jouw in het krijt
bedankt :P
pi_179509196
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 12:48 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

_O_ Ik sta bij jouw in het krijt
bedankt :P
Zou : "I watched some films" nog veranderen in "I watched a few films" en dan ben je wel klaar geloof ik.
pi_179509201
Hey!
Thanks for the food on Friday. Tasted good, man!
The wine was good too. How much I had to drink? I dunno, man, a lot. Did you consider at any time that I had to drive home again? Damn, dude.. lol
So Saturday and Sunday were hangover days for me. The only thing I could do was to watch many films.
Hope your weekend was as good as mine! Wanna do it again next Friday? 7pm my place. Be there.

See you then!

Niet formeel, heeft any, a lot, many en much, en is niet zo stijf als al het bovenstaande.
pi_179509568
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 12:54 schreef spijkerbroek het volgende:
Hey!
The wine was good too. How much I had to drink? I dunno, man, a lot. Did you consider at any time that I had to drive home again? Damn, dude.. lol
So Saturday and Sunday were hangover days for me. The only thing I could do was to watch many films.
Hope your weekend was as good as mine! Wanna do it again next Friday? 7pm my place. Be there or be square!

See you then!

Niet formeel, heeft any, a lot, many en much, en is niet zo stijf als al het bovenstaande.
In jouw voorbeeld mag het dikgedrukte niet ontbreken.
pi_179509644
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 13:07 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

In jouw voorbeeld mag het dikgedrukte niet ontbreken.
1980 belde. Ze willen hun plein terug.
pi_179509803
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 12:54 schreef spijkerbroek het volgende:
Hey!
Hope your weekend was as good as mine! Wanna do it again next Friday? 7pm my place. Be there.

See you then!

ben vergeten te meden dat we een thema "food and drinks" hadden en deze erin moet zitten :P namen van groenten enzo :p
pi_179510320
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 13:13 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

ben vergeten te meden dat we een thema "food and drinks" hadden en deze erin moet zitten :P namen van groenten enzo :p
Dan zet je deze regel erbij: "What was in the sauce? Mushrooms? Saffron? Leek? Onion? Pepper? Lettuce?"
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')