abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_179465889
registreer om deze reclame te verbergen
Ik heb iets verkocht op ebay waar blijkbaar copyright rechten opzitten.
De advertentie werd door eBay verwijderd.
Ik snap dat dat blijkbaar niet mag en daardoor de advertentie verwijderd word.
Nu krijg ik een officiŽle brief van een advocaten kantoor met daarin een boete van een paar duizend euro omdat ik dat object heb aangeboden terwijl daar rechten opzitten.
Nu zit dat nogal in mijn hoofd.
Ik heb dit nog nooit meegemaakt en weet ook niet wat ik moet doen.
Er staan tevens handtekeningen op het PDF bestand wat mij is gemaild.
Ik denk niet dat dit spam is.
Ik heb eBay gemaild en hun vertelde mij dat ze de advertentie moesten verwijderen door de rechts eigenaren.
Ook heb ik de desbetreffende persoon gemaild dat ik niet wist dat ik de advertentie niet mocht plaatsen en ik dit zie als een waarschuwing.
Nu komen deze personen uit Duitsland waar ik ook objecten heb aangeboden op de Duitse Ebay.
Zijn er meer mensen die dit hebben gehad en wat kan ik doen?
Graag serieuze reacties.
pi_179465943
Wat voor producten waren het? En ik ga er vanuit dat het geen namaak was?
- - = | Random Music Videos | = - - | - - = | Coloring pages | = - -
pi_179466017
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 12:57 schreef RPG het volgende:
Wat voor producten waren het? En ik ga er vanuit dat het geen namaak was?
Het was een sticker.
Daarvan had ik een foto van Google gebruikt, dus een foto van alleen het plaatje.
  dinsdag 29 mei 2018 @ 13:02:43 #4
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_179466063
Ja dat mag niet he

https://www.salehoo.com/b(...)r-listing-is-removed
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  dinsdag 29 mei 2018 @ 13:05:12 #5
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_179466108
Een bedrijf kan jou geen boetes geven zonder dat jij enig contract met ze bent aangegaan.

Sterker nog, het staat jou vrij om alles te verkopen, zolang dat maar consumer to consumer is en niet bedrijfsmatig.

Bedrijfsmatig kunnen er afspraken zijn, officiŽle distributeurs dus, maar ook daar weer kan een leverancier/fabrikant slechts zeggen dat ze dan niet meer aan jou leveren.

Uitzonderingen zijn natuurlijk als je neppe zooi verkoopt, maar dan is het geen boete maar een schikkingsvoorstel, omdat ze anders dreigen naar een rechter te stappen.
Dum de dum
pi_179466177
quote:
Klopt, maar dat wist ik niet :)
pi_179466178
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 13:05 schreef Fe2O3 het volgende:

Uitzonderingen zijn natuurlijk als je neppe zooi verkoopt, maar dan is het geen boete maar een schikkingsvoorstel, omdat ze anders dreigen naar een rechter te stappen.
dat is toch ook het geval als je afbeeldingen gebruikt waar copyright op zit? en zo klinkt het een beetje

Wat voor sticker is het?
pi_179466212
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 13:05 schreef Fe2O3 het volgende:
Een bedrijf kan jou geen boetes geven zonder dat jij enig contract met ze bent aangegaan.

Sterker nog, het staat jou vrij om alles te verkopen, zolang dat maar consumer to consumer is en niet bedrijfsmatig.

Bedrijfsmatig kunnen er afspraken zijn, officiŽle distributeurs dus, maar ook daar weer kan een leverancier/fabrikant slechts zeggen dat ze dan niet meer aan jou leveren.

Dankjewel voor de uitleg.
Echter komt het er volgens mij op neer dat ik een boete moet betalen wat in het PDF bestand staat wat de desbetreffende advocaat mij heeft gestuurd.
Het is in het Engels, dus wellicht kan ik het ook anders interpreteren.
Volgens de brief moet uiterlijk begin juni de iets ondertekenen wat ik dus ook niet snap.
pi_179466219
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 13:08 schreef Allures het volgende:

[..]

dat is toch ook het geval als je afbeeldingen gebruikt waar copyright op zit? en zo klinkt het een beetje

Wat voor sticker is het?
Het was een voetbal sticker.
  dinsdag 29 mei 2018 @ 13:13:10 #10
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_179466249
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 13:11 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Dankjewel voor de uitleg.
Echter komt het er volgens mij op neer dat ik een boete moet betalen wat in het PDF bestand staat wat de desbetreffende advocaat mij heeft gestuurd.
Het is in het Engels, dus wellicht kan ik het ook anders interpreteren.
Volgens de brief moet uiterlijk begin juni de iets ondertekenen wat ik dus ook niet snap.
Kun je de brief niet anoniem hier neerzetten? Klinkt idd als een copyright iets, geen boete iets.
Dum de dum
pi_179466288
Lees deze maar eens, geen leuke boodschap voor je vrees ik.

https://pers.kro-ncrv.nl/(...)-6-wat-een-bevalling

en de uitzending zelf
https://www.npo.nl/de-rijdende-rechter/07-03-2017/KN_1688034
pi_179466301
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 13:11 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Het was een voetbal sticker.
met een logo of zoiets?
pi_179466359
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 13:13 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Kun je de brief niet anoniem hier neerzetten? Klinkt idd als een copyright iets, geen boete iets.
Ik denk dat dat ook niet legaal is haha.
Ik heb een mail van de desbetreffende advocaat terug gehad nadat ik had gestuurd dat ik niet wist dat het niet mocht en mijn andere advertenties ook zal verwijderen.
Ik kreeg deze mail terug:

- Prive gegevens zijn verboden op Fok -

[ Bericht 34% gewijzigd door 0108daniel op 29-05-2018 13:58:18 ]
pi_179466374
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 13:15 schreef Allures het volgende:

[..]

met een logo of zoiets?
Dat klopt, maar ik had meerdere voetbal logo's stickers op ebay staan, en daar was geen probleem mee.
pi_179466378
het probleem zal hem zitten in het gebruik van de foto?

dit zijn bedrijven die internet afspeuren op alles waar iets van copyright opzit of het nou de lokale voetbal club is of niet..
pi_179466388
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 13:18 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Dat klopt, maar ik had meerdere voetbal logo's stickers op ebay staan, en daar was geen probleem mee.
Die hebben blijkbaar nog niet in de gaten gehad dat je hun copyright schendt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_179466398
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 13:19 schreef kovenant het volgende:

dit zijn bedrijven die internet afspeuren op alles waar iets van copyright opzit of het nou de lokale voetbal club is of niet..
Dit idd. Dit is hun MO en verdienmodel.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Ter info: op DM's wordt niet gereageerd.
Where's that confounded bridge?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 29 mei 2018 @ 13:20:03 #18
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_179466406
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 13:15 schreef Allures het volgende:

[..]

met een logo of zoiets?
Foto van google geplukt

Geheid een getty images of soortgelijke afpersclub
Dum de dum
  dinsdag 29 mei 2018 @ 13:21:32 #19
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_179466428
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 13:20 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Foto van google geplukt

Geheid een getty images of soortgelijke afpersclub
Maakt nog niet eens uit, eigenlijk. Op elke foto zit auteursrecht, ongeacht of het expliciet genoemd wordt of niet. Gewoon een bedrijf dat pist dat TS er met hun merchandise omzet vandoor gaat.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_179466443
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 13:19 schreef kovenant het volgende:

Hij krijgt toch een mailtje van de officiŽle leverancier van de Borussia Dortmund-merchandise?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_179466506
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 13:22 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Hij krijgt toch een mailtje van de officiŽle leverancier van de Borussia Dortmund-merchandise?
Klopt inderdaad.
Ik kan het nog steeds niet bevatten of dit nou echt is.
Ook omdat ze van een paar duizend euro boete gelijk terug van naar 595 euro.
pi_179466520
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 13:22 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

sinds wanneer mag je geen merchandise doorverkopen?
iets wat in jouw bezit is mag je toch zelf mee bepalen wat je ermee doet?

op het moment dat je iets verkoopt en niet je eigen foto's gebruikt dan zal het probleem daar in zitten.
pi_179466588
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 13:24 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Klopt inderdaad.
Ik kan het nog steeds niet bevatten of dit nou echt is.
Ook omdat ze van een paar duizend euro boete gelijk terug van naar 595 euro.
Dat is een schikkingsvoorstel. Dus je tekent de cease and desist, dus de verklaring dat je ophoudt met de verkoop van merkrechtschendende producten, en stuurt die naar ze op. Je betaalt het schikkingsvoorstel en dan is het daarmee afgedaan.

Anders slepen ze je alsnog voor de rechter, zeg maar.
pi_179466601
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 13:24 schreef kovenant het volgende:

[..]

sinds wanneer mag je geen merchandise doorverkopen?
iets wat in jouw bezit is mag je toch zelf mee bepalen wat je ermee doet?
Ik denk ook niet dat je problemen krijgt als je ťťn tweedehands sticker aanbiedt, maar dat dat niet is wat de TS op ebay heeft staan.
pi_179466812
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 13:18 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

nee daar ben je niet op gesnapt
Dat is wat anders
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')