abonnement Unibet Coolblue
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 30 mei 2018 @ 21:59:17 #76
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_179498700
quote:
9s.gif Op woensdag 30 mei 2018 21:55 schreef DeeBee het volgende:
Waarom draagt die man de witte trui? Lijkt mij iets te oud voor het jongerenklassement.
Hij is er groot fan van.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_179499077
sunny
  Redactie Sport woensdag 30 mei 2018 @ 22:24:00 #78
274204 crew  Mexicanobakker
pi_179499231
quote:
9s.gif Op woensdag 30 mei 2018 21:59 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Hij is er groot fan van.
Verdomme
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_179499252
waarom worden doping gerelateerde producten toegestaan bij topsporters met een "ziekte"?

wat mij betreft betekend dat gewoon dat je niet geschikt bent voor topsport?
hardcoholic
  woensdag 30 mei 2018 @ 22:35:03 #80
318352 Raap
Maakt dingen mee
pi_179501857
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 18:08 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

BadderHaring volgt het wielrennen al 25 jaar en zit zelf 3 tot 4x in de week op de racefiets.

Ik weet er dus wel iets vanaf, al geef ik wel eerlijk toe dat ik niet elke wielrenner van dit moment meer ken. De laatste jaren is het volgen wat minder geworden en het zelf fietsen wat meer.

Als er hier domme dingen worden geroepen over ontsnappingen met tijdritfietsen in normale etappes, dan vind ik dat daar best op gereageerd mag worden.

Verder zou ik het prettig vinden als je je zielige persoonlijke aanvallen gewoon via DM doet en er het topic niet mee vervuilt.
Zeg 't em.
pi_179501886
badrharing _O_
  donderdag 31 mei 2018 @ 08:27:59 #83
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_179504656
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 22:25 schreef Ferdii het volgende:
waarom worden doping gerelateerde producten toegestaan bij topsporters met een "ziekte"?

wat mij betreft betekend dat gewoon dat je niet geschikt bent voor topsport?
dit inderdaad!
  donderdag 31 mei 2018 @ 08:53:04 #84
264919 Stoffa
Enter your phone number here
pi_179504907
Hoe zouden jullie t vinden als Froome tijdens de tour door een verongelijkte Fransoos van z'n fiets wordt getikt?
  donderdag 31 mei 2018 @ 08:56:33 #85
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_179504972
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 08:53 schreef Stoffa het volgende:
Hoe zouden jullie t vinden als Froome tijdens de tour door een verongelijkte Fransoos van z'n fiets wordt getikt?
Naar en fijn tegelijkertijd
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  donderdag 31 mei 2018 @ 09:07:55 #86
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_179505199
quote:
Wat een stel walgelijk geklede mensen bij elkaar zeg.

Met moeite doorheen geworsteld, waar uiteindelijk een duidelijke analyse en goede conslusies uitkwamen:

- Sky is niet heel geloofwaardig
- Froome is wel de beste coureur
- Dumoulin maakte een fout door te wachten op Reichenbach
- Tom had voor de Tour moeten kiezen
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_179505427
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 09:07 schreef Bugno het volgende:

[..]

Wat een stel walgelijk geklede mensen bij elkaar zeg.

Met moeite doorheen geworsteld, waar uiteindelijk een duidelijke analyse en goede conslusies uitkwamen:

- Sky is niet heel geloofwaardig
- Froome is wel de beste coureur
- Dumoulin maakte een fout door te wachten op Reichenbach
- Tom had voor de Tour moeten kiezen
- Achteraf is mooi wonen
  donderdag 31 mei 2018 @ 09:19:24 #88
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_179505456
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 09:07 schreef Bugno het volgende:

[..]

Wat een stel walgelijk geklede mensen bij elkaar zeg.

Met moeite doorheen geworsteld, waar uiteindelijk een duidelijke analyse en goede conslusies uitkwamen:

- Sky is niet heel geloofwaardig
- Froome is wel de beste coureur
- Dumoulin maakte een fout door te wachten op Reichenbach
- Tom had voor de Tour moeten kiezen
Ik ben het met alle vier wel eens. Vooral die laatste. De competitie in de Tour is zwaarder, maar ik zie Tom daar wel top 5 rijden met een goede voorbereiding. En top 5 in de Tour lijkt me een betere prestatie dan een podium in de Giro.

Hij had vooraf kunnen inschatten dat zijn kansen in de Giro minimaal waren met dit aantal tijdrit km's. Ik hoop dat hij volgend jaar wel voor de Tour gaat en dan hopelijk bij een ploeg waar hij ook fatsoenlijke hulp meekrijgt in de bergen, want deze ploeg is een belediging voor Tom's kwaliteiten.
  Moderator donderdag 31 mei 2018 @ 09:25:36 #89
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_179505547
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 09:19 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ik ben het met alle vier wel eens. Vooral die laatste. De competitie in de Tour is zwaarder, maar ik zie Tom daar wel top 5 rijden met een goede voorbereiding. En top 5 in de Tour lijkt me een betere prestatie dan een podium in de Giro.

Hij had vooraf kunnen inschatten dat zijn kansen in de Giro minimaal waren met dit aantal tijdrit km's. Ik hoop dat hij volgend jaar wel voor de Tour gaat en dan hopelijk bij een ploeg waar hij ook fatsoenlijke hulp meekrijgt in de bergen, want deze ploeg is een belediging voor Tom's kwaliteiten.
Maar Tom blijft gewoon bij Sunweb, doorlopend contract.

5e of 4e in de Tour beter dan een 2e plek in Giro? Zou niet weten waarom.

En ondanks dat z'n kansen 'minimaal' waren is hij 2e geworden op slechts 46 seconden. Het gelijk is aan zijn zijde.
  donderdag 31 mei 2018 @ 11:52:06 #90
458271 LekkerWeertje
Als de zon schijnt
pi_179507985
Als je Froome wegdenkt heeft Dumoulin gewoon 4 minuten voorsprong op zijn meest naaste belager. Ik denk niet dat hij beter kon deze Giro.

En ik weet ook niet of wachten op Reichenbach echt zo'n slechte keuze was. Stel, hij had niet gewacht en was solo doorgereden had hij zichzelf waarschijnlijk ergens onderweg opgeblazen, omdat het zo'n enorme inspanning is om 80 kilometer alleen te rijden. Hij was niet al te fris meer, dat kon je zelfs met Reichenbachs steun zien. Steeds als Tom op kop kwam bleef het verschil stabiel, maar nam het niet af. Reichenbach op kop betekende weer een paar seconden erbij voor Froome.

Ik vraag me serieus af hoe beperkt Tom de schade kon houden als hij echt solo tegen Froome was gegaan. Wellicht had hij het roze kunnen pakken, maar was hij het een dag later alsnog kwijt geweest na een vernietigende aanval van Sky. Froome heeft laten zien dat hij de laatste dagen man tegen man de sterkste is. Daar was niets aan te doen.
  donderdag 31 mei 2018 @ 12:01:16 #91
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_179508213
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 09:25 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Maar Tom blijft gewoon bij Sunweb, doorlopend contract.

5e of 4e in de Tour beter dan een 2e plek in Giro? Zou niet weten waarom.

En ondanks dat z'n kansen 'minimaal' waren is hij 2e geworden op slechts 46 seconden. Het gelijk is aan zijn zijde.
Dit ja. Minimale kans slaat sowieso helemaal nergens op want Dumoulin was samen met Froome één van de topfavorieten.
pi_179508230
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 09:19 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ik ben het met alle vier wel eens. Vooral die laatste. De competitie in de Tour is zwaarder, maar ik zie Tom daar wel top 5 rijden met een goede voorbereiding. En top 5 in de Tour lijkt me een betere prestatie dan een podium in de Giro.

Hij had vooraf kunnen inschatten dat zijn kansen in de Giro minimaal waren met dit aantal tijdrit km's. Ik hoop dat hij volgend jaar wel voor de Tour gaat en dan hopelijk bij een ploeg waar hij ook fatsoenlijke hulp meekrijgt in de bergen, want deze ploeg is een belediging voor Tom's kwaliteiten.
Vooral dit heeft hem de Giro doen verliezen wat mij betreft. Hij verdient echt een veel betere ploeg.
  donderdag 31 mei 2018 @ 12:25:08 #93
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_179508685
quote:
7s.gif Op donderdag 31 mei 2018 12:02 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Vooral dit heeft hem de Giro doen verliezen wat mij betreft. Hij verdient echt een veel betere ploeg.
Van alle andere renners binnen Sunweb had alleen Kelderman misschien nog kunnen volgen op het cruciale moment richting Bardonecchia. En dan nog alleen als hij in topvorm was. En dan nog is het de vraag hoeveel Kelderman had kunnen doen want hij is ook geen al te beste daler.
  Moderator donderdag 31 mei 2018 @ 12:25:54 #94
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_179508699
quote:
7s.gif Op donderdag 31 mei 2018 12:02 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Vooral dit heeft hem de Giro doen verliezen wat mij betreft. Hij verdient echt een veel betere ploeg.
Nee, hij heeft NIET verloren door z'n ploeg. Froome was de laatste twee dagen te sterk, Tom is tactisch afgetroeft, had de eerste week meer afstand kunnen nemen, maar uiteindelijk op waarde geklopt. De schuld bij z'n ploeg leggen is vrij gemakkelijk. Alleen de beste renners zaten er na de Finestre nog bij. Op die dag na heeft Tom geen moment z'n ploeg nodig gehad.
pi_179508778
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 11:52 schreef LekkerWeertje het volgende:
Als je Froome wegdenkt heeft Dumoulin gewoon 4 minuten voorsprong op zijn meest naaste belager. Ik denk niet dat hij beter kon deze Giro.

En ik weet ook niet of wachten op Reichenbach echt zo'n slechte keuze was. Stel, hij had niet gewacht en was solo doorgereden had hij zichzelf waarschijnlijk ergens onderweg opgeblazen, omdat het zo'n enorme inspanning is om 80 kilometer alleen te rijden. Hij was niet al te fris meer, dat kon je zelfs met Reichenbachs steun zien. Steeds als Tom op kop kwam bleef het verschil stabiel, maar nam het niet af. Reichenbach op kop betekende weer een paar seconden erbij voor Froome.

Ik vraag me serieus af hoe beperkt Tom de schade kon houden als hij echt solo tegen Froome was gegaan. Wellicht had hij het roze kunnen pakken, maar was hij het een dag later alsnog kwijt geweest na een vernietigende aanval van Sky. Froome heeft laten zien dat hij de laatste dagen man tegen man de sterkste is. Daar was niets aan te doen.
Achteraf gezien had hij misschien iets kunnen versnellen op de Finestre richting de top (hij zei dat hij daar nog niet volle bak ging) en zo te proberen om Lopez te lossen, die zat niet heel fris meer. Dan had Carapaz waarschijnlijk wel volle bak meegewerkt (en Pinot ook) omdat ze Lopez op achterstand hadden kunnen fietsen, nu had je enkel Dumoulin voor wie het van belang was om vol te gaan.

Maar goed, misschien hadden ze Lopez helemaal niet gelost of was hij in de afdaling teruggekomen, dan weet je nooit..
  donderdag 31 mei 2018 @ 12:32:16 #96
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_179508813
Tom heeft de Giro in eerste week verloren. Niet alleen hij maar alle klassementsmannen hadden daar met minuten kunnen smijten
  Moderator donderdag 31 mei 2018 @ 12:33:03 #97
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_179508828
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 12:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
Tom heeft de Giro in eerste week verloren. Niet alleen hij maar alle klassementsmannen hadden daar met minuten kunnen smijten
Tom piekte zelf ook naar de laatste week toe, maar ze waren te lief voor Froome ja.
pi_179508874
Dumoulin had zelf ook niet zoveel over in de 1e helft van de Giro inderdaad, alleen op de Etna had het misschien gekund.
  donderdag 31 mei 2018 @ 12:46:06 #99
458271 LekkerWeertje
Als de zon schijnt
pi_179509041
Een les voor de volgende keer: als je Froome definitief kunt uitschakelen voor het klassement moet je dat op dat moment gewoon doen. Anders krijg je er later spijt van.
  donderdag 31 mei 2018 @ 13:06:23 #100
40566 Ericr
Livewrong
pi_179509546
quote:
10s.gif Op donderdag 31 mei 2018 12:46 schreef LekkerWeertje het volgende:
Een les voor de volgende keer: als je Froome definitief kunt uitschakelen voor het klassement moet je dat op dat moment gewoon doen. Anders krijg je er later spijt van.
Mede door de suprematie van Yates in de eerste twee weken waren ze vooral met zichzelf bezig. In de buurt van Yates blijven was al lastig genoeg. In die eerste twee weken speelt ook nog amper dat je gaat rijden voor je verworven plekje maar juist bezig bent om een plekje te bemachtigen aan de top van het klassement. Wie er dan overblijft in die slijtageslag zie je meestal in de laatste week wel.

De enige ploeg die er ook echt energie in had kunnen steken was Mitchelton Scott maar die hadden de luxe dat hun kopman het meerdere malen kon afmaken.

Het probleem is gewoon dat er teveel zwakke ploegen zijn, een Astana in betere tijden kon nog wel eens een vuist maken. Voor de rest ligt zo'n beetje iedere knecht er al af voordat de strijd echt losbarst. Behalve bij Sky dan en daar kraakte het op sommige dagen ook.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')