abonnement Unibet Coolblue
  maandag 28 mei 2018 @ 21:49:19 #1
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_179455791
https://www.nrc.nl/nieuws(...)drugshandel-a1604500

Human Rights Watch vreest dat het land het voorbeeld volgt van de Filippijnen, waar in een ‘oorlog tegen drugs’ duizenden straatdealers werden gedood.

De politie in Bangladesh heeft sinds het begin van een overheidscampagne tegen drugs deze maand 86 vermoedelijke drugshandelaren gedood. Zevenduizend mensen zijn gearresteerd. Mensenrechtenactivisten maken zich zorgen dat de antidrugsmaatregelen leiden tot een war on drugs zoals die op de Filippijnen woedt, waarin in bijna twee jaar duizenden drugsverdachten zijn gedood, schrijft persbureau Reuters.

Half mei kondigde de Bengaalse premier Sheikh Hasina aan dat de strijd tegen drugshandelaren zou worden opgevoerd. De antidrugscampagne moet de handel in de zogenoemde ‘yaba’-pillen tegengaan. Jaarlijks zou daar drie miljard dollar in omgaan. Volgens The Guardian waren er vrijdag na tien dagen al 52 mensen gedood.

“We hebben islamitisch extremisme aangepakt”, zei Hasina vorige week. “Nu gaan we het land beschermen tegen het gevaar van drugs.” Ze zette hiervoor de RAB in, de elite-eenheid van de politie met een dubieuze reputatie op het gebied van mensenrechten.


De politie arresteert maandag verdachten van drugshandel in Dhaka.
Rohingya
“De drugshandel is de laatste tijd gegroeid”, zei Devdas Bhattacharya van de Bengaalse politie tegen Reuters. “We denken dat burgers gewaarschuwd moeten worden en gemotiveerd moeten worden om er iets tegen te doen. Het proces gaat door totdat de drugshandel volledig is uitgeroeid.”

Volgens Bangladesh heeft de drugshandel geprofiteerd van de komst van Rohingya-vluchtelingen uit buurland Myanmar. De drugs worden over de grens gesmokkeld. Rohingya zeggen volgens Reuters zelf dat jongeren in de criminaliteit worden gedwongen omdat ze niet legaal kunnen werken of geen toegang hebben tot hulp.

Mensenrechten
Mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch (HRW) heeft kritiek op de overheidscampagne tegen drugs en vreest dat Bangladesh in de voetsporen treedt van de Filippijnen. Daar mag de politie ‘verdachten’ van drugshandel of -gebruik zonder pardon doden, wat volgens HRW al meer dan 12.000 keer is gebeurd sinds juli 2016. “De regering van Sheikh Hasina zegt dat ze de mensenrechten beschermt, dus zou ze een voorbeeld moeten stellen in plaats van vergeleken te willen worden met een verkeerd regime”, zei de HRW-vertegenwoordiger voor Zuid-Azië Meenakshi Ganguly volgens Reuters.

Volgens het hoofd van RAB, Mufti Mahmud Khan, zijn de 86 doden gevallen in zelfverdedigingsacties van de politie. Ganguly van HRW roept de regering van het land echter op gehoor te geven aan de zorgen van familieleden en activisten dat de doden zijn gevallen bij buitengerechtelijke executies. Zo zei een familielid van een slachtoffer tegen The Guardian dat zijn broer nog nooit drugs had aangeraakt en was gedood omdat hij lid was van de studentenafdeling van de oppositiepartij BNP. Een ander slachtoffer zou nog hebben geleefd bij de arrestatie. Activist Pinaki Bhattacharya zei tegen de Britse krant dat de politie “een sfeer van terreur” veroorzaakt: “Ze spelen rechter, jury en beul.”

De minister van Binnenlandse Zaken Asaduzzaman Khan verwierp deze beschuldiging en zei dat tientallen politieagenten gewond zijn geraakt tijdens de drugsbestrijdingsacties. “We zijn vastbesloten onze jongere generatie te redden van de vloek van drugs.”
  maandag 28 mei 2018 @ 21:59:04 #2
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_179455989
Wat een vertieft kutland.
pindazakje
  maandag 28 mei 2018 @ 22:13:36 #3
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_179456254
Standrechtelijke executies lijken me een groter probleem dan drugshandel.
  maandag 28 mei 2018 @ 22:32:40 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_179456653
Het is beter drugs met wortel en tak uit te roeien dan het te laten voortwoekeren. Op lange termijn kost bijv heroïne in een land als Iran honderdduizenden levens. En nog honderdduizenden meer levens zijn verwoest.
Dan kun je beter 10 jaar lang een extreem orpressief beleid voeren waarbij 10.000 dealers ge-executeerd worden.

of je legaliseert het. Dat kan ook nog.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_179456666
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 22:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Standrechtelijke executies lijken me een groter probleem dan drugshandel.
Zou daar onderzoek naar zijn gedaan? Hoeveel mensen zullen nu niet kapot gaan aan drugs tegenover hoeveel vermoedelijke drugshandelaren zijn standrechtelijk geëxecuteerd.
  maandag 28 mei 2018 @ 22:35:57 #6
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_179456710
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 22:33 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Zou daar onderzoek naar zijn gedaan? Hoeveel mensen zullen nu niet kapot gaan aan drugs tegenover hoeveel vermoedelijke drugshandelaren zijn standrechtelijk geëxecuteerd.
Om voor standrechtelijke executies te zijn moet je ofwel aannemen dat de politie geen fouten maakt, ofwel accepteren dat er onschuldige mensen geëxecuteerd worden. Ik kan geen van beide met een zuiver geweten doen. Jij wel?
  maandag 28 mei 2018 @ 22:39:50 #7
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_179456765
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2018 22:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Om voor standrechtelijke executies te zijn moet je ofwel aannemen dat de politie geen fouten maakt, ofwel accepteren dat er onschuldige mensen geëxecuteerd worden. Ik kan geen van beide met een zuiver geweten doen. Jij wel?
Als je het op z'n beloop laat gaan er veel meer onschuldige mensen dood.

Het lijkt wel een beetje op dit dilemma:
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_179456771
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2018 22:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Om voor standrechtelijke executies te zijn moet je ofwel aannemen dat de politie geen fouten maakt, ofwel accepteren dat er onschuldige mensen geëxecuteerd worden. Ik kan geen van beide met een zuiver geweten doen. Jij wel?
Dat laatste heb ik bewust buiten beschouwing gelaten. Ik bedoel dat het interessant zou zijn om te weten hoeveel mensenlevens niet kapot gaan drugs, dus gespaard blijven, versus het aantal standrechtelijk geëxecuteerde vermoedelijke drugshandelaren.
pi_179456789
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 22:32 schreef LXIV het volgende:
Het is beter drugs met wortel en tak uit te roeien dan het te laten voortwoekeren. Op lange termijn kost bijv heroïne in een land als Iran honderdduizenden levens. En nog honderdduizenden meer levens zijn verwoest.
Dan kun je beter 10 jaar lang een extreem orpressief beleid voeren waarbij 10.000 dealers ge-executeerd worden.

of je legaliseert het. Dat kan ook nog.
Maar in Iran worden ook per jaar honderden mensen de doodstraf gegeven vanwege drugs en de vraag is of het nou echt helpt.
ROBODEMONS..................|:(
  maandag 28 mei 2018 @ 22:42:21 #10
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_179456805
Is het niet gewoon een excuus om die Rohingya's weg te pesten?
Die gaan voorlopig niet terug naar Myanmar en Bangladesh zit er ook niet op te wachten.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  maandag 28 mei 2018 @ 22:44:32 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_179456828
quote:
15s.gif Op maandag 28 mei 2018 22:41 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Maar in Iran worden ook per jaar honderden mensen de doodstraf gegeven vanwege drugs en de vraag is of het nou echt helpt.
Misschien moeten ze nog harder optreden, net zoals op de Fillipijnen. Gewoon iedereen in bezit van drugs of drugs in het bloed standrechtelijk tegen de muur zetten. Razzia's houden, wijken afzetten, testen en ter plekke iedereen met drugs in de aderen neerschieten.
Doe je dit wereldwijd ben je binnen een jaar van het drugsprobleem af. Het ontbreekt gewoon aan politieke wil.

Je kunt ook legaliseren. Alcohol en tabak zijn ook gelegaliseerd en leveren relatief weinig problemen op.

Maar niet, vooral niet, zoals wij in Nederland doen. Half legaliseren en half criminaliseren. Dan ontstaat een gigantische crimineel circuit.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_179456829
quote:
15s.gif Op maandag 28 mei 2018 22:41 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Maar in Iran worden ook per jaar honderden mensen de doodstraf gegeven vanwege drugs en de vraag is of het nou echt helpt.
Je zou dan meer moeten kijken naar Singapore, maar dan gaat het natuurlijk wel om mensen die wel door een rechter veroordeeld zijn en niet om standrechtelijke executies van mensen van wie juridisch gezien de schuld nog niet vaststaat.
  dinsdag 29 mei 2018 @ 07:21:29 #13
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_179460104
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 22:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als je het op z'n beloop laat gaan er veel meer onschuldige mensen dood.

Het lijkt wel een beetje op dit dilemma:
[ afbeelding ]
Dien ten verstande dat drugs vooral gebruikers en af en toe een handelaar dood maken, terwijl iedereen het slachtoffer van standrechtelijke executies kan worden.
pi_179473964
Lekker boeiend dat een paar dealers nu wormen kunnen vreten
Ура для россии
  dinsdag 29 mei 2018 @ 19:26:43 #15
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_179474101
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 22:32 schreef LXIV het volgende:
Het is beter drugs met wortel en tak uit te roeien dan het te laten voortwoekeren. Op lange termijn kost bijv heroïne in een land als Iran honderdduizenden levens. En nog honderdduizenden meer levens zijn verwoest.
Dan kun je beter 10 jaar lang een extreem orpressief beleid voeren waarbij 10.000 dealers ge-executeerd worden.

of je legaliseert het. Dat kan ook nog.
De drugs waren er altijd al, de ellende kwam met de War on Drugs.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 29 mei 2018 @ 19:38:10 #16
168739 Red_85
'echt wel'
pi_179474359
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 19:19 schreef Woestijnvos het volgende:
Lekker boeiend dat een paar dealers nu wormen kunnen vreten
Ook leden van de oppositie studentenvereniging.
Dat is dan weer twijfelachtig.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 29 mei 2018 @ 20:15:25 #17
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_179475512
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 22:42 schreef Domnivoor het volgende:
Is het niet gewoon een excuus om die Rohingya's weg te pesten?
Die gaan voorlopig niet terug naar Myanmar en Bangladesh zit er ook niet op te wachten.
Ik krijg een heel angstig voorgevoel ...
Non possumus non loqui
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')