abonnement Unibet Coolblue
pi_179453882
Nibiru

In Jesaja 48:7 wordt Nibiru genoemd (Scripture4all.org, vert.), dat mijns inziens op Juda en Israël slaat. Nibrau betekent hier ‘zij waren geschapen’ (scripture4all, vert. Jesaja 48;7). De voorzegging was mijns inziens aan de ballingen in Babylon gericht. Het water van Juda dat in Jesaja 48:1 genoemd wordt, slaat zowel op het water van de Exodus, waaruit Israël rees, als op de voorvaders die in de Bijbel een fontein genoemd worden (Bultema, 1981, p. 468).

Afgeleid van Nibiru is het woord Bara dat ‘kiezen’ betekent (Strong’s #1254, Concordante vertaling). Als ik Bar-Isis, Paris-is of Ni-Peru zeg, dan snapt u welke kant ik op denk. Een ‘Niibri’ was ook een ‘inwoner’ van de Babylonische stad Nippoer (Van Winkelhoff, z.j., hoofdstuk 5. Nippoer, de stad van Heber? p. 25, alinea 1). En Nippoer was wellicht vernoemd naar de stamvader Heber (Van Winkelhoff, z.j., hoofdstuk 5. Nippoer, de stad van Heber? p. 25, alinea 4). In Nipoer lezen we de naam van de stad Ur, van waaruit Abram ooit zijn pelgrimsreis begon. Ook anderen koppelden ‘Nibrua’ aan de Babylonische stad Nippur (Fatuhi, 2012, p. 266). In Nibiru herkennen we ook de naam van de afgod Nebo (Jesaja 46:1; Jeremia 48:1). Nebuchanedzar van Babylon wijdde zich aan deze afgod. In kleitabletten van de ‘Spartoli-collectie’ staat hoe deze Nebo, ‘zoon van Marduk’, ‘een alliantie tussen een koning en de God van Ur, Nannar/Sin, verbroken’ had (Van Winkelhoff, z.j., hoofdstuk 5. Nippoer, de stad van Heber? p. 27, alinea 4). Dan krijgen we: Nebo + Ur = Neburu. Niburu resoneert ook met ‘Bar-Bar’ dat de zoveelste naam voor Babylon was (Fatuhi, 2012, p. 34). Een ‘Baru’ was ook een waarzegger of astroloog uit Babylon (Fatuhi, 2012, p. 169).

Als Nibiru een onbekende planeet is dan heeft deze wel heel toevallig een Bijbels getinte naam.

De Anunnaki

Anu was de koning van de Anunnaki (Black & Green, 2014, p. 34, par. Anuna (Anunnakku). Anu was de zoon van Ansjaar (Black & Green, 2014, p. 34, par. An¨ar and Ki¨ar). Deze Ansjaar duikt ook weer in de Koran op, in Soera 9:117. De Koran heeft dus Babylonische wortels.

[spam]
Bronnen

Black, J. & Green, A. (2014). An Illustrated Dictionary: Gods, Demons and Symbols of Ancient Mesopotamia (8e ed.). Austin, USA: University of Texas Press.
Bultema, H. (1981). Commentary on Isaiah. Grand Rapids, MI, USA: Kregel Publications.
Fatuhi, A. H. (2012). The Untold Story of Native Iraqis: Chaldean Mesopotamians 5300BC-Present. New York, USA: Xlibris.
Winkelhoff, H. van. (z.j.). Bijbelse Archeologie. 5. Nippoer, de stad van Heber? Barneveld, Nederland, Stichting Bijbel, Geschiedenis en Archeologie. Geraadpleegd van http://www.theologienet.nl/documenten/Land%20e.a.pdf

[ Bericht 2% gewijzigd door jogy op 18-06-2018 09:43:20 ]
  maandag 28 mei 2018 @ 21:43:42 #2
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_179455683
Aha
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_179464363
Nibiru is net als Atlantis, Eindtijd Babylon dat spoedig herbouwd gaat worden (Zacharia 5:11).
pi_179509289
Super interessant allemaal. Ikzelf ben ook al een tijdje bezig met deze materie. Zie mijn draadje hier: TRU / Nephilim
  donderdag 31 mei 2018 @ 13:00:53 #5
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_179509388
Is dat niet zo'n onzichtbare planeet.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_179512485
Zecharia Sitchin levert half werk en het boek Henoch is net als de Koran en het Atlantis verhaal een gnostisch boek dat voorbij gaat aan het Bijbelse principe van de aionen. In Henoch 6 worden de gevallen engelen en de berg Hermon van na de vloed aan elkaar gesmeed. Het boek is ook niet geschreven door de profeet Henoch. Ik raad je aan om voorzichtig te zijn met dit soort boeken. Nibiru is de zoveelste naam voor Babylon.
pi_179512525
Bedankt dat je de bladzijdes van al die stukken erbij gezet hebt; kan ik dat meteen mooi even nalezen in de boeken hier, want ik heb ze allemaal op de plank staan uiteraard.

Godtering man :') _O-
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_179618818
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 14:44 schreef phtaloblauw het volgende:
... dat voorbij gaat aan het Bijbelse principe van de aionen...
Wat bedoel je hier?

quote:
Nibiru is de zoveelste naam voor Babylon
Hoezo? Dat is echt onzin

https://en.wikipedia.org/wiki/Nibiru_(Babylonian_astronomy)

In a 2015 report for the Cuneiform Digital Library Bulletin,[7] Immanuel Freedman analyzed the extant cuneiform evidence and concluded that the hypothesis that the name Nebiru may be assigned to any visible astronomical object that marks an equinox is supported by cuneiform evidence.

[ Bericht 20% gewijzigd door zoost op 05-06-2018 14:00:00 ]
pi_179619680
@ de aionen zijn Bijbelse perioden van enkele duizenden jaren, behalve de eerste aion. De Bijbel kent er vijf. Alle gnostiek maakte van de aionen een eeuwigheidsprincipe, met een eeuwige hel. Zo leek het alsof de berg Hermon al in de tweede aion voor de Zondvloed bestond.

Barbar is voor zover ik weet een andere naam voor Babylon ((Fatuhi, 2012, p. 34). De constructie van Nebo en Ur wijst ook in de richting van Babylon. Het babylonische scheppingsverhaal maakte mijns inziens een gnostisch principe van de schepping door een goede God naast een kwade te stellen.

Nogmaals de tip om mijn boek te lezen.
pi_179619818
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 14:33 schreef phtaloblauw het volgende:
Nogmaals de tip om mijn boek te lezen.
Heb je een linkje naar je boek?
pi_179620134
de link stond ook bij de eerste post van mij: http://roodgoudvanparvaim.nl/

Nog een gewaagde stelling: ik vermoed dat alle mythen en scheppingsmythen helemaal niet over het verleden maar over de Eindtijd gaan en dan met name Eindtijd Babylon. Zoals Atlantis en Troje. En de koning Arthur Legende: Arthur = Assur = Assyrië. Avalon = Babylon.
pi_179620716
Ah, dat had ik niet zo snel in de gaten. Ik zie dat je veel tijd hebt besteed aan je boek (waarvoor respect) , Ik zal het tzt eens doornemen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')