abonnement Unibet Coolblue
pi_179478005
Ok, jij mag niet meer mee doen hoor f_r :{w als je dáár al niet tevreden of op z'n minst neutraal-content mee kan zijn is er meer aan de hand en heb je andere hulp nodig.

Klinkt misschien even hard, maar ben er wel klaar mee geloof ik. :{
pi_179478522
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 21:26 schreef Sunnythesun het volgende:
Ok, jij mag niet meer mee doen hoor f_r :{w als je dáár al niet tevreden of op z'n minst neutraal-content mee kan zijn is er meer aan de hand en heb je andere hulp nodig.

Klinkt misschien even hard, maar ben er wel klaar mee geloof ik. :{
Ik zou een foto opzoeken van waar ik vandaan kom. Staan niet op mijn telefoon. Mijn hersenen zien nog dat.
pi_179478582
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 21:46 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ik zou een foto opzoeken van waar ik vandaan kom. Staan niet op mijn telefoon. Mijn hersenen zien nog dat.
Ik ken jou of je verleden niet wat betreft afvallen, maar dat laatste wat je zegt baart me wel zorgen. Dat zou betekenen dat hoeveel je ook afvalt, het nooit goed genoeg is. Tenminste, zo komt het op me over. Correct me if I'm wrong :)
pi_179478616
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 21:46 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ik zou een foto opzoeken van waar ik vandaan kom. Staan niet op mijn telefoon. Mijn hersenen zien nog dat.
Dat bedoel ik.. doe daar wat aan ipv hier vragen naar bevestiging waar je niets aan hebt.
pi_179483991
Hier eindelijk ook het ritme weer terug na 2 maand helemaal los gaan. Nog 3 kilo te gaan om weer op mn laagste gewicht te zijn en dan moeten er nog 5 af.

Ik merk dat lager in koolhydraten zitten helpt om de vreetbuien en cravings te minderen. Zo gauw ik meer brood ga eten blijf ik trek houden. Ik denk dat ik daar helaas blijvend mee zal moeten minderen.

Lijstje:

O: shake
T: cracker met ei en beetje humus
L: salade van courgette, komkommer en 30g feta
T: wortels
D: gewokte groente mix met chipolataworstjes
  woensdag 30 mei 2018 @ 07:32:22 #256
149959 SQ
snelle trees
pi_179483992
Ik merk 0,6 kilo ook niet aan mijn broeken of in de spiegel. Dat is natuurlijk niet aankomen ;)

Mijn weegschaal vertikt het momenteel om omlaag te gaan. Hij ging zelfs omhoog vanmorgen :')
Hij had zeker gehoord dat ik graag op 31 mei 75,4 wilde wegen. _O-
disclaimer
pi_179484082
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 07:32 schreef Madivi het volgende:
Hier eindelijk ook het ritme weer terug na 2 maand helemaal los gaan. Nog 3 kilo te gaan om weer op mn laagste gewicht te zijn en dan moeten er nog 5 af.

Ik merk dat lager in koolhydraten zitten helpt om de vreetbuien en cravings te minderen. Zo gauw ik meer brood ga eten blijf ik trek houden. Ik denk dat ik daar helaas blijvend mee zal moeten minderen.

Ja, dit is helaas ook mijn ervaring. Brood en broodproducten zorgen er voor dat ik honger hou en ga snaaien. En ja, ik eet volkorenbrood. Bij andere soorten koolhydraten (zoals van bananen en zo) heb ik dat dus niet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_179484162
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 07:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, dit is helaas ook mijn ervaring. Brood en broodproducten zorgen er voor dat ik honger hou en ga snaaien. En ja, ik eet volkorenbrood. Bij andere soorten koolhydraten (zoals van bananen en zo) heb ik dat dus niet.
Bij mij is dat ook zo. Hoewel het me nu goed af gaat op een of andere manier :? Beperk me meestal wel tot echt stevig volkoren brood (behalve in het weekend soms wat anders) en producten (ook volkoren pasta en zilvervliesrijst..) en tot nu toe gaat het goed. Wel eet ik bewust wat meer eiwitten en vetten.. wellicht geeft dat de goede balans.

76.8 net *O* voordeel van dit warme weer is dat ik niet verder dan 1300kcal kom per dag.. O-) (probeer het wel aan te vullen overigens, is eigenlijk te weinig maar dat lukte gister en eergisteren niet..)
  woensdag 30 mei 2018 @ 07:52:22 #259
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_179484177
Ik krijg altijd meer trek als ik eet. Maakt niet uit wat :')

Mooie gewichten mensen! Jaloers ;(
  woensdag 30 mei 2018 @ 07:52:28 #260
248821 Rauw.
op je bord.
pi_179484180
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 07:32 schreef Madivi het volgende:
Hier eindelijk ook het ritme weer terug na 2 maand helemaal los gaan. Nog 3 kilo te gaan om weer op mn laagste gewicht te zijn en dan moeten er nog 5 af.

Ik merk dat lager in koolhydraten zitten helpt om de vreetbuien en cravings te minderen. Zo gauw ik meer brood ga eten blijf ik trek houden. Ik denk dat ik daar helaas blijvend mee zal moeten minderen.

Lijstje:

O: shake
T: cracker met ei en beetje humus
L: salade van courgette, komkommer en 30g feta
T: wortels
D: gewokte groente mix met chipolataworstjes
Dat zijn ook de basics, koolhydraten (suikers) zijn over het algemeen makkelijke brandstoffen en ze veroorzaken pieken en dalen in je bloedsuikerspiegel. Wat je hoofd weer ziet als "trek" of niet.

Ik ken de verdere science niet, maar net als bij Isabeau heb ik het ook met complexere koolhydraten.

Eet ik een half brood heb ik nog steeds honger en kan ik een uurtje later wel aan de volgende maaltijd beginnen.
Als ik een goedgevulde salade met wat vetten en eiwitten eet doe ik het er makkelijk een uur of 4/5 op.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_179484229
Overigens.. wat ik nu echt anders doe en ik merk dat wanneer ik het vergeet meteen negatief effect heeft: ik eet bewuster. Als in kauwen. Prop het niet zo weg, zit niet meer te schransen, maar hap voor hap kauw ik het goed en neem er de tijd voor. Men zegt dat dit ook werkt om minder trek te krijgen.. geen idee of het zo is maar als ik het niet doe heb ik een veel minder verzadigd gevoel :D
  woensdag 30 mei 2018 @ 08:01:41 #262
149959 SQ
snelle trees
pi_179484254
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 07:58 schreef Sunnythesun het volgende:
Overigens.. wat ik nu echt anders doe en ik merk dat wanneer ik het vergeet meteen negatief effect heeft: ik eet bewuster. Als in kauwen. Prop het niet zo weg, zit niet meer te schransen, maar hap voor hap kauw ik het goed en neem er de tijd voor. Men zegt dat dit ook werkt om minder trek te krijgen.. geen idee of het zo is maar als ik het niet doe heb ik een veel minder verzadigd gevoel :D
dat werkt echt hoor :Y
Ik eet sowieso veel langzamer sinds ik met kinderen aan tafel zit en daardoor eet ik dus ook minder. Want ik ben van nature ook nogal een schrokker :@
disclaimer
  woensdag 30 mei 2018 @ 08:02:47 #263
248821 Rauw.
op je bord.
pi_179484267
Lijstje van gisteren:

O: Yoghurt, whey, granola, rozijnen
T: Appel, taart
L: Kipdij, rijst, groenten
T: Sinaasappel
D: English breakfast zonder de bloedworst
T: Yoghurt met fruit
Training; Benchpress, 5k row sub 2:05

~2500kcal

Lijstje van vandaag (zo goed als hetzelfde);
O: Yoghurt, whey, granola, rozijnen
T: Appel
L: Kipdij, rijst, groenten
T: Sinaasappel
D: English breakfast zonder de bloedworst
T: Yoghurt met fruit
Training;
Werken aan mobiliteit. Active recovery.

Vandaag zonder taart, dus mag nog iets (~400kcal) bij.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_179484273
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 08:01 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

dat werkt echt hoor :Y
Ik eet sowieso veel langzamer sinds ik met kinderen aan tafel zit en daardoor eet ik dus ook minder. Want ik ben van nature ook nogal een schrokker :@
Ja ik ook.. als iets heel lekker is of wanneer ik erge trek heb dan is het hap-slik-weg.. En dan zit ik naar een leeg bord te kijken terwijl ik helemaal niet het idee heb dat ik iets heb binnen gekregen :')
Maar dat doorbreek ik nu dus bewust (meestal) en dat helpt :Y
  woensdag 30 mei 2018 @ 08:04:18 #265
248821 Rauw.
op je bord.
pi_179484286
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 07:58 schreef Sunnythesun het volgende:
Overigens.. wat ik nu echt anders doe en ik merk dat wanneer ik het vergeet meteen negatief effect heeft: ik eet bewuster. Als in kauwen. Prop het niet zo weg, zit niet meer te schransen, maar hap voor hap kauw ik het goed en neem er de tijd voor. Men zegt dat dit ook werkt om minder trek te krijgen.. geen idee of het zo is maar als ik het niet doe heb ik een veel minder verzadigd gevoel :D
Helpt omdat het ~20 minuten duurt voor je maag daadwerkelijk door heeft dat je aan het eten bent en je een gevoel kan geven dat je iets doet aan je honger.

Het is mij nog niet gelukt, ik ben meer een schuiver. Maar als het op is is het op.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_179484288
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 07:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, dit is helaas ook mijn ervaring. Brood en broodproducten zorgen er voor dat ik honger hou en ga snaaien. En ja, ik eet volkorenbrood. Bij andere soorten koolhydraten (zoals van bananen en zo) heb ik dat dus niet.
Best bizar eigenlijk. Hier ook alleen volkoren in huis. Ik heb ook een tijdje koolhydraatarm brood gegeten, maar dat maakt ook niet veel uit. Ik krijg ook een enorm opgeblazen buik van brood.
  woensdag 30 mei 2018 @ 08:07:05 #267
248821 Rauw.
op je bord.
pi_179484306
Het maakt voor mij ook wel uit of ik een luxe broodje eet of gewoon een snee boterham.

*stiekeme ingang naar de brooddiscussie

*nee, maar echt. Op een volkorenbartje ga ik veel beter dan een half volkoren brood.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_179484325
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 08:01 schreef Stormqueen het volgende:

dat werkt echt hoor :Y
Ik eet sowieso veel langzamer sinds ik met kinderen aan tafel zit en daardoor eet ik dus ook minder. Want ik ben van nature ook nogal een schrokker :@
Ik ben ook een schrokker en hou van veel eten. Het scheelt dat je van salades met veel groentjes heel veel kan eten *O* En dan zit ik ook gewoon vol.

:P Rauw
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_179484430
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 08:04 schreef Madivi het volgende:

[..]

Ik krijg ook een enorm opgeblazen buik van brood.
Met desembrood heb ik daar minder last van. :Y
pi_179484456
Drinkt er iemand van jullie groene smoothies? Ik woon in een studentenhuis (en we koken samen) en met groente is niet iedereen zo scheutig. Dus lijkt me eigenlijk wel een goede aanvulling op mijn huidige eetpatroon. Iemand al ervaring mee?
  woensdag 30 mei 2018 @ 08:26:17 #271
248821 Rauw.
op je bord.
pi_179484530
Interessant op 3FM nu in de ochtendshow.
Misschien iets naar aanleiding van voorgaande gesprekken;

Orthorexia
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 30 mei 2018 @ 08:27:11 #272
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_179484541
quote:
7s.gif Op woensdag 30 mei 2018 08:26 schreef Rauw. het volgende:
Interessant op 3FM nu in de ochtendshow.
Misschien iets naar aanleiding van voorgaande gesprekken;

Orthorexia
Owja daar hoorde ik laatst wat over bij RTL Late NIght. Het obsessief bezig zijn met gezond eten enzo.
pi_179484569
Daarom tel ik geen calorieën meer. Gaat natuurlijk niet zo ver als deze ziekte, maar dan ben ik wel de gehele dag bezig om alle macro's zo optimaal mogelijk te halen :')
  woensdag 30 mei 2018 @ 08:30:02 #274
248821 Rauw.
op je bord.
pi_179484574
quote:
6s.gif Op woensdag 30 mei 2018 08:27 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Owja daar hoorde ik laatst wat over bij RTL Late NIght. Het obsessief bezig zijn met gezond eten enzo.
Inderdaad, ik herken best veel uitspraken van hier in wat zij allemaal opnoemt.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_179484575
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 08:19 schreef Pinuts het volgende:
Drinkt er iemand van jullie groene smoothies? Ik woon in een studentenhuis (en we koken samen) en met groente is niet iedereen zo scheutig. Dus lijkt me eigenlijk wel een goede aanvulling op mijn huidige eetpatroon. Iemand al ervaring mee?
Als ik niet met yoghurt ontbijt dan neem ik een groene smoothie.
Daar gooi ik dan banaan, spinazie en kokoswater bij (en soms lijnzaad).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')