abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_179417715
Spijtig genoeg kan ik het interview met Anne Fleur niet citeren hier maar voor ieder die toegang heeft:

https://www.volkskrant.nl(...)keel-door-~bab90d1f/

Ik vind de ervaring van Anne Fleur zeer herkenbaar. Ook ik dacht dat zij tot die activistische kliek behoorde maar dat is allerminst het geval. Haar ervaring leert ons dat het een eigenlijk een best traditioneel links meisje is, met linkse idealen, maar niet zodanig dat ze per se als activistisch door het leven zou willen gaan. Haar traditioneel linkse idealen, of in ieder geval vraagtekens te zetten bij sommige activistische onderwerpen, werpt wel een nieuwe blik op hoe kleine activistische groepen het heel moeilijk hebben gemaakt voor gematigd links gedachtegoed.

We hebben het er altijd over hoe zeer antisemitisme een probleem is binnen het Britse Labour maar in hoeverre hebben Nederlandse linkse partijen een activistisch probleem?

Ik vind de ervaring van Anne Fleur best de moeite waard gehoord te worden zeker als de linkse partijen iets willen doen om hun linkse kiezers terug te krijgen.
pi_179417909
anti-semitisme in het VK, is totaal iets anders dan hier
hier zijn ze bijna allemaal vergast, maar in het VK hebben ze die geschiedenis niet

ze kijken daar anders tegen joden aan dan hier, niet dat ze daarom geen racisten zijn

maar het is toch anders
pi_179417945
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 10:06 schreef christmastsunami het volgende:
anti-semitisme in het VK, is totaal iets anders dan hier
hier zijn ze bijna allemaal vergast, maar in het VK hebben ze die geschiedenis niet

ze kijken daar anders tegen joden aan dan hier, niet dat ze daarom geen racisten zijn

maar het is toch anders
Het gaat niet zo zeer om antisemitisme maar om links activisme.
pi_179417993
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 10:08 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het gaat niet zo zeer om antisemitisme maar om links activisme.
Ikzelf ben liberaal, maar ik kan me echt niet in het huidige liberale systeem vinden

maar links-extremisme, is de afgelopen jaren toch echt een stuk aggresiever dan de nazi's
pi_179418063
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 10:10 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

Ikzelf ben liberaal, maar ik kan me echt niet in het huidige liberale systeem vinden

maar links-extremisme, is de afgelopen jaren toch echt een stuk aggresiever dan de nazi's
Dat lijkt me een hyperbool maar het is wel zo, en dat is het punt dat ik wil maken, dat activisme, wat uiteindelijk toch maar een marginaal deel is van de Nederlandse kiezer, een vrij dominante invloed heeft op de politiek Linkse agenda. En dan niet dat de politici zelf per se activistisch zijn. Maar wel dat het hun kijk op wat linkse kiezers belangrijk vinden beinvloedt tot bepaalde hoogte.
  PR/Manusje van alles zondag 27 mei 2018 @ 10:14:57 #6
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_179418069
Blijken die mensen die iets over een ander zeggen zelf nog rotter te zijn van binnen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_179418140
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 10:10 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

Ikzelf ben liberaal, maar ik kan me echt niet in het huidige liberale systeem vinden

maar links-extremisme, is de afgelopen jaren toch echt een stuk aggresiever dan de nazi's
Je weet dat de nazi's miljoenen mensen hebben vermoord in vernietigingskampen en een oorlog hebben ontketend die heeft geleid tot de dood van 50 miljoen mensen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_179418183
quote:
10s.gif Op zondag 27 mei 2018 10:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je weet dat de nazi's miljoenen mensen hebben vermoord in vernietigingskampen en een oorlog hebben ontketend die heeft geleid tot de dood van 50 miljoen mensen?
Neo.
pi_179418304
quote:
10s.gif Op zondag 27 mei 2018 10:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je weet dat de nazi's miljoenen mensen hebben vermoord in vernietigingskampen en een oorlog hebben ontketend die heeft geleid tot de dood van 50 miljoen mensen?
weet ik, maar toch zijn de volkertsvdgraaf-social-justice-mongolen er wel degelijk steeds aan het dreigen en handelen

trouwens hebben we hier trouwens niet over

KEKISTAN????

https://micronations.wiki/wiki/Republic_of_Kekistan

dat rechtse mensen meteen in de nazi hoek worden geduwd?

  zondag 27 mei 2018 @ 10:29:48 #10
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179418338
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 10:10 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

maar links-extremisme, is de afgelopen jaren toch echt een stuk aggresiever dan de nazi's
Absoluut niet het geval. Maar zal ongetwijfeld zo lijken wanneer je niet verder komt dan Fok! en geenstijl.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_179418407
Ik ben lekker dus ik kan wel zeuren
pi_179418429
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 10:29 schreef Dven het volgende:

[..]

Absoluut niet het geval. Maar zal ongetwijfeld zo lijken wanneer je niet verder komt dan Fok! en geenstijl.
valt reuze mee, als je echt alt-right wil ga je naar https://voat.co/
daar zitten de oude reddit rechtse nazi's
  zondag 27 mei 2018 @ 10:36:40 #13
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179418460
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 10:35 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

valt reuze mee, als je echt alt-right wil ga je naar https://voat.co/
daar zitten de oude reddit rechtse nazi's
Geen interesse. Niet relevant ook, deel alleen maar dat extreemrechts geweld ook aan de orde van de dag is.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zondag 27 mei 2018 @ 10:42:42 #14
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_179418560
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 10:29 schreef Dven het volgende:

[..]

Absoluut niet het geval. Maar zal ongetwijfeld zo lijken wanneer je niet verder komt dan Fok! en geenstijl.
ja of de rapportages van de AIVD
  zondag 27 mei 2018 @ 10:49:27 #15
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179418638
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2018 10:42 schreef hugecooll het volgende:

[..]

ja of de rapportages van de AIVD
Laat maar zien waaruit blijkt dat er zoveel meer extreemlinks dan extreemrechts geweld is en dat links eerder bereid is om geweld in te zetten dan rechts.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_179418737
Dit topic wordt lekker verkracht door vervelende rechtse usertjes, dat is totaal niet waar het om gaat, het gaat er om dat veel linkse Nederlanders worden vervreemd van Links door een redelijk dominantie activitische vertegenwoordiging in media en binnen linkse partijen. De invloed van dat activisme bepaalt de agenda en welke thema's worden besproken in de samenleving. Voor mijn gevoel, en dan spreek ik uit persoonlijke ervaring, verklaart dat wel voor een groot deel de vervreemding die veel linkse kiezers vandaag de dag ervaren.
pi_179418855
Het interview met Anne Fleur Dekker in de Volkskrant laat vooral een persoonlijk drama zien.

AFD is pas 25 jaar oud en tot 10 jaar geleden waren haar ouders rijke ondernemers met veel geld, een groot huis, enzovoorts. Een nogal rechts gezin dus waarin het meisje haar jeugd doorbracht.

Echter, door de crisis in 2008 belandde de rechtse familie in een faillissement en vervolgens in een scheiding. AFD moest noodgedwongen met haar moeder in een klein huisje gaan wonen en kreeg alleen nog maar goedkope kleding. Armoe troef en dus werd AFD links. Hierbij zal de psychologie een rol gespeeld hebben: juist keihard afzetten tegen de rechtse wereld waar ze in feite de eerste 15 jaar van haar leven dankbaar van had geprofiteerd. Maar die zelfde rechtse wereld had ook gezorgd voor de grote financiële crisis in 2008 en dus voor de echtscheiding van haar ouders. Dus werd rechts slecht.

Toen werd AFD ironisch genoeg verliefd op een jongeman die nogal rechts was. Al haar linkse vriendjes en vriendinnetjes boos; zij was nu opeens een kuthoer geworden. Daarom zit AFD nu al een tijdje thuis met PTSS.
pi_179418922
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 10:27 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

weet ik, maar toch zijn de volkertsvdgraaf-social-justice-mongolen er wel degelijk steeds aan het dreigen en handelen

trouwens hebben we hier trouwens niet over

KEKISTAN????

https://micronations.wiki/wiki/Republic_of_Kekistan

dat rechtse mensen meteen in de nazi hoek worden geduwd?

[ afbeelding ]
Rechtse mensen zijn bovengemiddeld vaak slachtoffer ja. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_179418940
Mooi artikel van de Volkskrant. Wel lullig voor die griet en laat alleen maar zien wat voor verknipte figuren er in die hoek zitten. Ben zelf jaren geleden actief geweest in rechtse kringen en daar heb ik dit soort idiote dingen nooit meegemaakt.
pi_179418941
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 11:06 schreef Bivox.Silentic het volgende:
Het interview met Anne Fleur Dekker in de Volkskrant laat vooral een persoonlijk drama zien.

AFD is pas 25 jaar oud en tot 10 jaar geleden waren haar ouders rijke ondernemers met veel geld, een groot huis, enzovoorts. Een nogal rechts gezin dus waarin het meisje haar jeugd doorbracht.

Echter, door de crisis in 2008 belandde de rechtse familie in een faillissement en vervolgens in een scheiding. AFD moest noodgedwongen met haar moeder in een klein huisje gaan wonen en kreeg alleen nog maar goedkope kleding. Armoe troef en dus werd AFD links. Hierbij zal de psychologie een rol gespeeld hebben: juist keihard afzetten tegen de rechtse wereld waar ze in feite de eerste 15 jaar van haar leven dankbaar van had geprofiteerd. Maar die zelfde rechtse wereld had ook gezorgd voor de grote financiële crisis in 2008 en dus voor de echtscheiding van haar ouders. Dus werd rechts slecht.

Toen werd AFD ironisch genoeg verliefd op een jongeman die nogal rechts was. Al haar linkse vriendjes en vriendinnetjes boos; zij was nu opeens een kuthoer geworden. Daarom zit AFD nu al een tijdje thuis met PTSS.
Het punt is niet dat AFD rechts zou zijn maar nooit zo activistisch links als vaak wordt beweerd. Het is zeker een persoonlijk trauma wat zich heeft ontwikkeld maar dat een 24-jarige studente, overigens zijn dat wel vaker meisjes en jongens uit rijke gezinnen, zich afzetten tegen een materialistische maatschappij dat is niet zo vreemd. Maar gematigde linkse opvattingen, enkele daarvan deelt zij ook in dat interview, als 'verraderlijk' worden gezien binnen diezelfde activistische groepen dat zou voor elke linkse partij toch een moment van inzicht moeten zijn.
  zondag 27 mei 2018 @ 11:15:07 #21
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_179418995
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 10:49 schreef Dven het volgende:

[..]

Laat maar zien waaruit blijkt dat er zoveel meer extreemlinks dan extreemrechts geweld is en dat links eerder bereid is om geweld in te zetten dan rechts.
https://www.elsevierweekb(...)treem-rechts-592921/
Of klik in dat artikel even de bron aan
pi_179419042
Geen idee waarom die Dekker zoveel aandacht krijgt, maar goed.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_179419073
Het probleem met de linkse partijen in Nederland is vooral dat hun Grote Leiders meestal zelf rechtse ballen zijn, maar dan goed vermomd.

Bij de PvdA waren dat bijvoorbeeld mensen als Marcel van Dam, die zelf een groot landgoed bewoond en zich jarenlang zeer riant liet betalen uit de publieke middelen. Of Wim Kok, die nu al sinds jaar en dag de exorbitante beloningen aan de top van bedrijven als Shell zit te verdedigen.

Bij GroenLinks kennen we mensen als Femke Halsema en Paul Rosenmöller. Allebei zéér gefortuneerd en dus in de praktijk zeer rechts, maar in de mond nog steeds zogenaamd-links.

Alleen voor de SP kan ik enige sympathie opbrengen, want de politici van die partij zijn meestal écht links. Niet alleen op papier, maar ook in de praktijk.
  zondag 27 mei 2018 @ 11:20:08 #24
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_179419075
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 11:18 schreef KoosVogels het volgende:
Geen idee waarom die Dekker zoveel aandacht krijgt, maar goed.
Staat gedeeltelijk in het artikel van Volkskrant.

quote:
Denk je dat je andere kritiek krijgt omdat je een vrouw bent?

‘Ja, vrouwen worden in het publieke debat harder aangepakt en doen het zelden goed. Of je bent te jong, of te oud, of je bent een zeur en je stelt je aan, of je bent te lief. Ik denk dat veel mannen - de haatberichten kwamen voornamelijk van mannen - het niet konden hebben dat een jonge vrouw zo voor haar mening uitkwam. Het waren duizenden berichten. Onwerkelijk. Ik kon de naam Anne Fleur Dekker niet meer horen, ik kreeg een hekel aan mijn eigen naam. Ik dacht: ik ben die persoon niet, die Anne Fleur Dekker over wie zij het hebben. Ze denken dat ze weten wie je bent, maar ze hebben geen idee.’
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  zondag 27 mei 2018 @ 11:29:38 #25
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_179419210
Ze kijk trouwens wel erg scheel. :D
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_179419252
De echte SS

sunny bergman en sylvana simons

Ik val aan als ik er 1 zie
pi_179419287
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 11:32 schreef christmastsunami het volgende:
De echte SS

sunny bergman en sylvana simons

Ik val aan als ik er 1 zie
AIVD, leest u mee?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_179419309
quote:
2s.gif Op zondag 27 mei 2018 11:34 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

AIVD, leest u mee?
volgens mij verstrekken ze dan, mij intel om dit domme gedoe te kappen
pi_179419962
quote:
2s.gif Op zondag 27 mei 2018 11:34 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

AIVD, leest u mee?
Hij bedoelt gewoon verbaal. Oh wacht toch niet hij is rechts.
pi_179420010
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 09:54 schreef DeParo het volgende:
Spijtig genoeg kan ik het interview met Anne Fleur niet citeren hier maar voor ieder die toegang heeft:

https://www.volkskrant.nl(...)keel-door-~bab90d1f/

Ik vind de ervaring van Anne Fleur zeer herkenbaar. Ook ik dacht dat zij tot die activistische kliek behoorde maar dat is allerminst het geval. Haar ervaring leert ons dat het een eigenlijk een best traditioneel links meisje is, met linkse idealen, maar niet zodanig dat ze per se als activistisch door het leven zou willen gaan. Haar traditioneel linkse idealen, of in ieder geval vraagtekens te zetten bij sommige activistische onderwerpen, werpt wel een nieuwe blik op hoe kleine activistische groepen het heel moeilijk hebben gemaakt voor gematigd links gedachtegoed.

We hebben het er altijd over hoe zeer antisemitisme een probleem is binnen het Britse Labour maar in hoeverre hebben Nederlandse linkse partijen een activistisch probleem?

Ik vind de ervaring van Anne Fleur best de moeite waard gehoord te worden zeker als de linkse partijen iets willen doen om hun linkse kiezers terug te krijgen.
Dit komt toch overeen met de hele recente geschiedenis met Halsema en dergelijke? En met de constatering dat extreemlinks salonfähig is, en rechts al snel als extreemrechts wordt neergezet? Met krakers waar maar vooral geen aangifte tegen moet worden gedaan, op het journaal mag geen blank meer worden gezegd etc. etc.

Niet denigrerend bedoeld, maar heb je je dit pas recentelijk gerealiseerd, of is dit artikel gewoon een mooie verwoording ervan?
pi_179420121
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2018 12:24 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dit komt toch overeen met de hele recente geschiedenis met Halsema en dergelijke? En met de constatering dat extreemlinks salonfähig is, en rechts al snel als extreemrechts wordt neergezet? Met krakers waar maar vooral geen aangifte tegen moet worden gedaan, op het journaal mag geen blank meer worden gezegd etc. etc.

Niet denigrerend bedoeld, maar heb je je dit pas recentelijk gerealiseerd, of is dit artikel gewoon een mooie verwoording ervan?
Een mooie verwoording. Uiteraard had ik het zelf al zo gerealiseerd. Maar dit biedt nog wel een extra perspectief even. Halsema's ervaring heb ik gemist heb je misschien een link overigens?
pi_179420205
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2018 12:33 schreef DeParo het volgende:

[..]

Een mooie verwoording. Uiteraard had ik het zelf al zo gerealiseerd. Maar dit biedt nog wel een extra perspectief even. Halsema's ervaring heb ik gemist heb je misschien een link overigens?
Ik denk dat je het al wel gezien hebt hoor ;)

https://www.trouw.nl/home(...)en-gekaapt~a399dc29/

Halsema geeft aan dat links haar waarden onvoldoende heeft verdedigd, en dat rechts ze daarom gekaapt heeft. Vanuit mijn politieke orientatie had ik liever voor "geadopteerd" gekozen. Ik vind het echter sowieso apart dat Halsema spreekt over gekaapt. Iedereen die zijn kindjes een warm hart toedraagt zou blij moeten zijn dat ze een dak boven hun hoofd hebben. Geeft ook aan van dat die waarden nu breed gehouden wordt.
  zondag 27 mei 2018 @ 12:45:53 #33
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179420275
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2018 11:15 schreef hugecooll het volgende:

[..]

https://www.elsevierweekb(...)treem-rechts-592921/
Of klik in dat artikel even de bron aan
Misschien was het niet helemaal duidelijk voor je maar cijfers doen het iets beter dan een artikeltje van :') elsevier :') waar vermeld staat dat het meer is maar absoluut niet 'veel agressiever' zoals hij stelt. Buiten dat, de AIVD ziet die brandbomaanslag niet eens als terreur/extreemrechts geweld dus of je daar nu volledig op moet vertrouwen _O-

Anders graag wat voorbeeldjes van extreemlinks geweld. Over extreemrechts geweld kan je hier meer dan genoeg vinden. Overigens zijn extreemrechtse incidenten in Duitsland in de meerderheid ten opzichte van extreemlinks. Maar allemaal vooral volharden dat rechts lief is en links allemaal brute barbaren.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_179420335
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2018 12:40 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik denk dat je het al wel gezien hebt hoor ;)

https://www.trouw.nl/home(...)en-gekaapt~a399dc29/

Halsema geeft aan dat links haar waarden onvoldoende heeft verdedigd, en dat rechts ze daarom gekaapt heeft. Vanuit mijn politieke orientatie had ik liever voor "geadopteerd" gekozen. Ik vind het echter sowieso apart dat Halsema spreekt over gekaapt. Iedereen die zijn kindjes een warm hart toedraagt zou blij moeten zijn dat ze een dak boven hun hoofd hebben. Geeft ook aan van dat die waarden nu breed gehouden wordt.
Ik kan me wel vinden in gwkaapt omdat rechts uiteindelijk ook heel andere waarden heeft, vooral sociaal-economisch blijven de verschillen groot.
  zondag 27 mei 2018 @ 13:23:41 #35
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_179420827
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 12:45 schreef Dven het volgende:

[..]

Misschien was het niet helemaal duidelijk voor je maar cijfers doen het iets beter dan een artikeltje van :') elsevier :') waar vermeld staat dat het meer is maar absoluut niet 'veel agressiever' zoals hij stelt. Buiten dat, de AIVD ziet die brandbomaanslag niet eens als terreur/extreemrechts geweld dus of je daar nu volledig op moet vertrouwen _O-

Anders graag wat voorbeeldjes van extreemlinks geweld. Over extreemrechts geweld kan je hier meer dan genoeg vinden. Overigens zijn extreemrechtse incidenten in Duitsland in de meerderheid ten opzichte van extreemlinks. Maar allemaal vooral volharden dat rechts lief is en links allemaal brute barbaren.
Gaat over Nederland hè, en extreemrechts is ook lekker dubbel omdat antisemitisme = extreemrechts maar ook vooral een geluid dat je in de moslimgemeenschap tegenkomt = eigenlijk toch weer niet extreemrechts want die zijn juist tegen moslims
Of zo

Los daarvan is de AIVD gewoon een goede bron. Is meer een kwestie van bewust wegkijken als je de AIVD als bron weglacht
pi_179422468
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 10:14 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Blijken die mensen die iets over een ander zeggen zelf nog rotter te zijn van binnen.
Tsja, niets zo erg als een afvallige hè..
pi_179436149
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 10:58 schreef DeParo het volgende:
Dit topic wordt lekker verkracht door vervelende rechtse usertjes, dat is totaal niet waar het om gaat, het gaat er om dat veel linkse Nederlanders worden vervreemd van Links door een redelijk dominantie activitische vertegenwoordiging in media en binnen linkse partijen. De invloed van dat activisme bepaalt de agenda en welke thema's worden besproken in de samenleving. Voor mijn gevoel, en dan spreek ik uit persoonlijke ervaring, verklaart dat wel voor een groot deel de vervreemding die veel linkse kiezers vandaag de dag ervaren.
Wat dat betreft interessant om te zien hoe de rechtse frame van links succesvol is. Links moet blijkbaar heel activistisch zijn om iets gedaan te krijgen. Dat betekent dat ze een underdog positie hebben en de default rechts is. En dat is ook zo. We hebben hier al decennia rechts beleid met wellicht een links sausje al het mee zat. Toch is links blijkbaar 'policor' en de schuld van alles. En dat met rechts beleid en de rechtse standaard. Rechts is dus gewoon veel beter in het framen dan links.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_179436520
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 10:58 schreef DeParo het volgende:
Dit topic wordt lekker verkracht door vervelende rechtse usertjes, dat is totaal niet waar het om gaat, het gaat er om dat veel linkse Nederlanders worden vervreemd van Links door een redelijk dominantie activitische vertegenwoordiging in media en binnen linkse partijen. De invloed van dat activisme bepaalt de agenda en welke thema's worden besproken in de samenleving. Voor mijn gevoel, en dan spreek ik uit persoonlijke ervaring, verklaart dat wel voor een groot deel de vervreemding die veel linkse kiezers vandaag de dag ervaren.
Je merkt wel dat er vanuit beide hoeken een soort druk ontstaat naar gewone linkse mensen. Aan de ene kant heb je AFA en co die behoorlijk luidruchtig (tot soms gewelddadig) hun mening verkondigen en aan de andere kant merk je dat de samenleving steeds rechtser wordt. Als links-persoon wil niet geassocieerd worden met AFA, maar ik merk wel dat door AFA links in een steeds slechter daglicht komt te staan.
Van veel linkse partijen verwacht ik eigenlijk niks meer. Die zijn te veel bezig met andere onderwerpen zoals genderneutraal en zwarte piet en, dat denk ik, te bang om door die extremisten ook voor 'nazi' uitgemaakt te worden. Dat las je ook in het stuk over AFD. Niet over bepaalde onderwerpen praten, want anders denkt men dat je misschien wel islamfoob bent. En juist door die angst maak je het idee over gelijke rechten kapot. Echt heel jammer is dat.
ROBODEMONS..................|:(
pi_179437447
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2018 13:23 schreef hugecooll het volgende:Gaat over Nederland hè, en extreemrechts is ook lekker dubbel omdat antisemitisme = extreemrechts maar ook vooral een geluid dat je in de moslimgemeenschap tegenkomt = eigenlijk toch weer niet extreemrechts want die zijn juist tegen moslims
Of zo
Extreemrechts (wat echt een marginale bedoening is in Nederland) is ook erg verdeeld.
Sommigen zijn antisemitisch, en anderen zijn weer erg pro Israel en pro joden.

Al sinds jaar en dag is antisemitisme typisch iets van (extreem)links, dat lui van de Internationale Socialisten dan ook het lef hebben om bij De Balie in Amsterdam te protesteren tegen de FvD met borden waar antisemitisme opstaat, dat is wel heel erg krom en hypocriet.
Met hun gedweep met Hamas en Palestina&Gaza demonstraties.....

En dat de islam antisemitisch is, dat mag toch wel algemeen bekend zijn bij iedereen.....
pi_179437469
Vanwaar deze fascinatie met een één of ander meisje? Waar komt dat vandaan? Beetje wanhopig dit. :')
  Moderator maandag 28 mei 2018 @ 00:10:03 #41
54278 crew  Tijger_m
42
pi_179437879
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 10:58 schreef DeParo het volgende:
Dit topic wordt lekker verkracht door vervelende rechtse usertjes, dat is totaal niet waar het om gaat, het gaat er om dat veel linkse Nederlanders worden vervreemd van Links door een redelijk dominantie activitische vertegenwoordiging in media en binnen linkse partijen. De invloed van dat activisme bepaalt de agenda en welke thema's worden besproken in de samenleving. Voor mijn gevoel, en dan spreek ik uit persoonlijke ervaring, verklaart dat wel voor een groot deel de vervreemding die veel linkse kiezers vandaag de dag ervaren.
Ik denk dat je de invloed van de activisten nogal overdrijft. Ik ben al decennia links en al decennia word mijn agenda niet bepaald door activisten die de extremen opzoeken.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator maandag 28 mei 2018 @ 00:12:29 #42
54278 crew  Tijger_m
42
pi_179437913
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 23:39 schreef westwoodblvd het volgende:
Vanwaar deze fascinatie met een één of ander meisje? Waar komt dat vandaan? Beetje wanhopig dit. :')
Leuk blond meisje van het type wat de rechtse zolderkamer bewoner wel wil hebben maar, meestal, niet kan krijgen. Daar komt de fascinatie vandaan.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 28 mei 2018 @ 01:09:51 #43
468655 LordHorusNL
Suck It, commie scum.
pi_179438267
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 00:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Leuk blond meisje van het type wat de rechtse zolderkamer bewoner wel wil hebben maar, meestal, niet kan krijgen. Daar komt de fascinatie vandaan.
Ik ben een rechtse zolderkamer bewoner, maar Anne Fleur mag je van mij houden _O-
pi_179438293
linkse praatjes

richt je pijlen lekker op bloedhonden/technocraten zoals lodewijk
pi_179438457
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2018 12:50 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik kan me wel vinden in gwkaapt omdat rechts uiteindelijk ook heel andere waarden heeft, vooral sociaal-economisch blijven de verschillen groot.
Waarden kunnen uberhaupt niet gekaapt worden; hoogstens gedeeld.

Het gaat verder ook niet om de (sociaal-)economische waarden. Halsema gebruikt volgens mij "gekaapt" omdat ze denkt dat het onoprecht is. Ik zou niet weten waarom. Ja omdat rechts dat doorgeschoten gejank als quota niet wil hebben. Alsof dat uberhaupt idealen zijn...

[ Bericht 4% gewijzigd door Mr.Major op 28-05-2018 02:05:42 ]
pi_179438497
quote:
Je mag in het openbaar geen mensen afvallen die voor hetzelfde doel strijden.
Ongeacht de manier waarop... Bijzonder enge opvatting.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_179450165
Krijg een paar kriebeltjes van deze dame. Eng figuur.
  maandag 28 mei 2018 @ 17:31:27 #48
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_179450621
Hoe kom jij erbij dat ze gematigd links is en in de activistische hoek werd gedrukt? Ik lees dat ze een milieuactivist is en in de hoek van anti-racismeactivisme werd gedrukt. Dat lijkt me geen activismeprobleem op links, maar een overlapprobleem binnen activistische kringen.

Dat is trouwens niet iets dat je enkel binnen activistische kringen hebt. Mensen met verscheidene doelen vormen allianties (bijvoorbeeld) rondom ideologieën die beide doelen nastreven. Van zo'n alliantie gaat inderdaad de verwachting uit dat jij ook opkomt voor de zaken die jou eigenlijk minder aan het hart gaan (en die in ieder geval niet publiekelijk afvalt). Hetzelfde principe heb je ook bij een regeerakkoord, alleen is die alliantie vaak van kortere duur.

quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 23:37 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Extreemrechts (wat echt een marginale bedoening is in Nederland) is ook erg verdeeld.
Sommigen zijn antisemitisch, en anderen zijn weer erg pro Israel en pro joden.

Al sinds jaar en dag is antisemitisme typisch iets van (extreem)links, dat lui van de Internationale Socialisten dan ook het lef hebben om bij De Balie in Amsterdam te protesteren tegen de FvD met borden waar antisemitisme opstaat, dat is wel heel erg krom en hypocriet.
Met hun gedweep met Hamas en Palestina&Gaza demonstraties.....

En dat de islam antisemitisch is, dat mag toch wel algemeen bekend zijn bij iedereen.....
(Extreem)links deelt gewoon de collectieve erfzonde niet, omdat zij zich wel hebben verzet tegen de Duitse bezetters en zij zelf ook naar concentratiekampen gestuurd werden.

[ Bericht 23% gewijzigd door PiyeReloaded op 28-05-2018 17:38:34 ]
pi_179451016
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 23:39 schreef westwoodblvd het volgende:
Vanwaar deze fascinatie met een één of ander meisje? Waar komt dat vandaan? Beetje wanhopig dit. :')
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 00:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Leuk blond meisje van het type wat de rechtse zolderkamer bewoner wel wil hebben maar, meestal, niet kan krijgen. Daar komt de fascinatie vandaan.
Zij is jarenlang lid geweest van GroenLinks en heeft al die tijd een platform gekregen op social media en Joop.

Vervolgens veranderd ze van mening, uit ze kritiek op vele linkse en feministische figuren, trekt ze een kritisch boek over Baudet terug en krijgt ze zelfs een relatie met iemand van Forum voor Democratie.
En dan ineens begint iedereen te roepen waar de fascinatie voor AFD vandaan komt.

Natuurlijk is ze een gehypte meisje waar teveel aandacht voor is. Maar dat was ze altijd al. Ook toen ze alleen maar kritiek op Baudet, Wilders, anti-feministen en FvD had.

Als zo iemand dan van mening veranderd en compleet uitgekotst word door haar linkse 'vrienden' ,dan is het niet raar dat rechts daar over bericht.

Persoonlijk vind ik haar ook een overgehypte meisje waar teveel aandacht voor is.
Maar ik vind het ook dapper dat wanneer je zo beledigd en bedreigd word door links dat je met een PTSS thuis zit, je gewoon voor je mening uit durft te komen. Zelfs als dat je inkomen, reputatie, vrienden, geestelijke gezondheid en je veiligheid kost.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_179552119
Fleurtje is gewoon een labiele meeloper. Eerst gematigd links, toen extreem links, nu opeens weer rechts. Meisje heeft geen eigen identiteit maar laat deze afhangen van hoe de wind waait. Waarom deze labielo steeds weer een podium krijgt om haar onzin te verkondigen..?
pi_179552431
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 01:02 schreef FlipjeHolland het volgende:
Fleurtje is gewoon een labiele meeloper. Eerst gematigd links, toen extreem links, nu opeens weer rechts. Meisje heeft geen eigen identiteit maar laat deze afhangen van hoe de wind waait. Waarom deze labielo steeds weer een podium krijgt om haar onzin te verkondigen..?
Wat heeft haar ook al weer rechts gemaakt? Is het het feit dat ze niet alle FVD'ers tot persona non grata heeft verklaard? Of dat ze vindt dat je haren blonderen je niet direct tot anti-feminist maakt? Of dat het misschien een goede idee is om als Antiracismeactivist (leuk woord voor scrable) niet antisemitisch te zijn? Voor zover ik kan zien wijkt ze eigenlijk alleen op een aantal relatief kleine punten af van doorsnee-links (al is activistisch links hier een betere term eigenlijk), daar moet toch zeker wel ruimte voor zijn?
pi_179552488
Je kan zeggen wat je wilt, maar het is wel knap om je mening bij te kunnen stellen als je tot andere inzichten komt.

Ik ken haar verder niet zo goed, of haar achtergrond om er verder een mening over te hebben. Ieder heeft zijn of haar idealen.
pi_179553433
De Nederlandse linkse politiek is altijd anti rechts, want dat hoort zo.

De Nederlandse rechtse politiek accepteert de linkse politiek als een organisatie. Die linkse organisatie is totaal versplinterd in de werkelijkheid van de dag, men kopieert elkaar.

Dat door gebrek aan realiteitszin van dat wat de burger nodig heeft om financieel en vreugdevol te leven en het bedrijfsleven om zich lokaal en mondiaal te kunnen ontwikkelen.

Links in Nederland is druk met zichzelf bezig, niet met vernieuwende ideeën dat 2018 nodig heeft. Want nieuw is linke soep, teruggrijpen op het verleden en het reeds bestaande is zekerheid accepteren. Of het werkt is niet aan de orde.

Voorspelling: er zullen nog meer Anne clubjes komen. Die een anti houding hebben als brandstof. Maar wel binnen de totale linkse groepsverwachting proberen te blijven. Want dat hoort zo.

Oftewel sociaal gewenst gedrag is belangrijker dan de inhoud.

[ Bericht 8% gewijzigd door cempexo op 02-06-2018 08:33:34 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zaterdag 2 juni 2018 @ 08:04:28 #54
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_179554044
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 10:10 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

Ikzelf ben liberaal, maar ik kan me echt niet in het huidige liberale systeem vinden

maar links-extremisme, is de afgelopen jaren toch echt een stuk aggresiever dan de nazi's
Een wedstrijdje ver pissen tussen welke extreme kant meer geweld gebruikt lijkt me echt vrij onzinnig. Het voegt verder niks toe en ieder normaal denkend mens veroordeeld het egaal vanuit welke hoek het komt. Next.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_179556516
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 01:44 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Wat heeft haar ook al weer rechts gemaakt? Is het het feit dat ze niet alle FVD'ers tot persona non grata heeft verklaard? Of dat ze vindt dat je haren blonderen je niet direct tot anti-feminist maakt? Of dat het misschien een goede idee is om als Antiracismeactivist (leuk woord voor scrable) niet antisemitisch te zijn? Voor zover ik kan zien wijkt ze eigenlijk alleen op een aantal relatief kleine punten af van doorsnee-links (al is activistisch links hier een betere term eigenlijk), daar moet toch zeker wel ruimte voor zijn?
Natuurlijk. Maar doorsnee links vindt het niet zo nodig om heel hard te schreeuwen. Daarom hoor je die niet zo veel. Maar ze is hartstikke welkom hoor. En als er dan weer een stel activisten lopen te zeiken, trekken we ons daar gewoon niets van aan.
"Pools are perfect for holding water"
pi_179556582
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 01:02 schreef FlipjeHolland het volgende:
Fleurtje is gewoon een labiele meeloper. Eerst gematigd links, toen extreem links, nu opeens weer rechts. Meisje heeft geen eigen identiteit maar laat deze afhangen van hoe de wind waait. Waarom deze labielo steeds weer een podium krijgt om haar onzin te verkondigen..?
Dat kind is niet eens rechts. In het interview geeft ze nota bene aan dat haar denkbeelden niet zijn veranderd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_179556657
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 11:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat kind is niet eens rechts. In het interview geeft ze nota bene aan dat haar denkbeelden niet zijn veranderd.
Haar denkbeelden over FvD zijn wel degelijk 180 graden gedraaid. Eerste wilde ze Tjerry Berdet nog poeptaarten en Wilders stenigen, maar nu ze een relatie heeft met notabene een FvD'er is het opeens allemaal koek en ei en FvD toch best een leuk clubje. Kom nou zeg. Dat bedoel ik dus met geen eigen identiteit hebben en met alle winden meewaaien. Fijn dat mejuffrouw Dekker is bijgedraaid van haar extreem-linkse gedachtengoed, maar erg geloofwaardig is het allemaal niet.

Heeft Hansje Teeuwen toch gelijk gekregen wat betreft linkse meisjes.



[ Bericht 7% gewijzigd door FlipjeHolland op 02-06-2018 12:53:44 ]
pi_179560907
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 12:05 schreef FlipjeHolland het volgende:

[..]

Haar denkbeelden over FvD zijn wel degelijk 180 graden gedraaid. Eerste wilde ze Tjerry Berdet nog poeptaarten en Wilders stenigen, maar nu ze een relatie heeft met notabene een FvD'er is het opeens allemaal koek en ei en FvD toch best een leuk clubje. Kom nou zeg. Dat bedoel ik dus met geen eigen identiteit hebben en met alle winden meewaaien. Fijn dat mejuffrouw Dekker is bijgedraaid van haar extreem-linkse gedachtengoed, maar erg geloofwaardig is het allemaal niet.

Heeft Hansje Teeuwen toch gelijk gekregen wat betreft linkse meisjes.

In wat voor een zwart-wit wereldje leef jij dat er tussen een totale oorlog tegen een partij en het een leuk clubje vinden totaal geen grijstinten bestaan :')?
pi_179561004
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 10:58 schreef DeParo het volgende:
Dit topic wordt lekker verkracht door vervelende rechtse usertjes, dat is totaal niet waar het om gaat, het gaat er om dat veel linkse Nederlanders worden vervreemd van Links door een redelijk dominantie activitische vertegenwoordiging in media en binnen linkse partijen. De invloed van dat activisme bepaalt de agenda en welke thema's worden besproken in de samenleving. Voor mijn gevoel, en dan spreek ik uit persoonlijke ervaring, verklaart dat wel voor een groot deel de vervreemding die veel linkse kiezers vandaag de dag ervaren.
Links voor de gewone mensen is volledig gesloopt door de moral high horse activisten op gebied milieu, intersectionele types, en antifa. Die hebben links gekaapt met hun eigen Idealen en zijn helemaal vergeten waar links ooit groot mee was. En dat was toch: eerlijk delen, iedereen een kans en alle basiszaken voor vrijwel iedereen bereikbaar.

Dat is nu: veganistische queer donkere vrouw die op de kunstacademie probeert uit te beelden wat het betekent om zoiets te zijn.

Dat is niet meer normaal, maar extreem decadent en elitair. Gek genoeg voelt die mevrouw zich dan ook nog achtergesteld en gediscrimineerd. Terwijl haar studie toch echt door Henk de tegelzetter wordt betaald.
Whatever...
  zaterdag 2 juni 2018 @ 17:18:43 #60
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_179561890
Hard gelachen _O-

Schoolvoorbeeld van links lullen en rechts vullen. Letterlijk.
  zaterdag 2 juni 2018 @ 17:57:47 #61
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179562579
Goed artikel uit de Volkskrant. Laat maar weer eens zien hoe sektarisch links is en de mensen die tolerantie en verdraagzaamheid pretenderen dat niet zijn.
Nooit anders geweest trouwens. Altijd al zo geweest als je niet helemaal 115% op de partijlijn zat, maar durfde te twijfelen je nog harder werd aangepakt dan de politieke tegenstanders.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 2 juni 2018 @ 18:06:17 #62
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179562718
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 12:45 schreef Dven het volgende:

[..]

Misschien was het niet helemaal duidelijk voor je maar cijfers doen het iets beter dan een artikeltje van :') elsevier :') waar vermeld staat dat het meer is maar absoluut niet 'veel agressiever' zoals hij stelt. Buiten dat, de AIVD ziet die brandbomaanslag niet eens als terreur/extreemrechts geweld dus of je daar nu volledig op moet vertrouwen _O-

Anders graag wat voorbeeldjes van extreemlinks geweld. Over extreemrechts geweld kan je hier meer dan genoeg vinden. Overigens zijn extreemrechtse incidenten in Duitsland in de meerderheid ten opzichte van extreemlinks. Maar allemaal vooral volharden dat rechts lief is en links allemaal brute barbaren.
Extreem rechts geweld in D, met name de nsu richte zich op migranten, Turken, Russische Joden. De politie hield het op Turkse of Russische maffia. De aanslag op een groep Russische joden in Düsseldorf was een 200 meter van mijn huis waar ik destijds woonde. Er waren veel meer moorden en aanslagen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 4 juni 2018 @ 22:59:50 #63
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_179611656
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 12:05 schreef FlipjeHolland het volgende:

[..]

Haar denkbeelden over FvD zijn wel degelijk 180 graden gedraaid. Eerste wilde ze Tjerry Berdet nog poeptaarten en Wilders stenigen, maar nu ze een relatie heeft met notabene een FvD'er is het opeens allemaal koek en ei en FvD toch best een leuk clubje. Kom nou zeg. Dat bedoel ik dus met geen eigen identiteit hebben en met alle winden meewaaien. Fijn dat mejuffrouw Dekker is bijgedraaid van haar extreem-linkse gedachtengoed, maar erg geloofwaardig is het allemaal niet.

Heeft Hansje Teeuwen toch gelijk gekregen wat betreft linkse meisjes.

Met alle winden meewaaien is nog iets anders dan dat de wijsheid met de jaren komt.

Je bent echt heel raar als je na je 20-ste Thierry nog wil 'poeptaarten'. Dat ze als niets wetend wicht met die antifa's is meegelopen diskwalificeert haar nog niet voor de rest van haar leven.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_179612185
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 22:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

Met alle winden meewaaien is nog iets anders dan dat de wijsheid met de jaren komt.

Je bent echt heel raar als je na je 20-ste Thierry nog wil 'poeptaarten'. Dat ze als niets wetend wicht met die antifa's is meegelopen diskwalificeert haar nog niet voor de rest van haar leven.
Ze heeft inderdaad nog genoeg tijd om bij te draaien, maar erg slim komt ze niet over door dit gedraai.
  dinsdag 5 juni 2018 @ 10:06:17 #65
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_179616046
Ik was ook ooit links, D66 stemmer zelfs, omdat ik graag meer directe democratie wil, nadruk op de vrijheid van het individu maar wel met een sociaal vangnet, en afzetten tegen christelijke conservatieve politiek.

Maar wat krijg ik van modern links? Extreem dwepen met een fundamentalistische, patriarchale religie. LeKkEr aAn dE IfTaR mAn! :') Onzinnige identiteitspolitiek en mensen in hokjes duwen op basis van kleurtje, seksuele voorkeur, handicaps. :') Grenzen open, alle culturen zijn gelijkwaardig, niemand is illegaal hosanna hosanna en de werkende Nederlander mag alles bekostigen. :')

Extreme eurofilie (behalve bij de SP dan) want het verleden leert ons dat grote, continent-omspannende rijken zo geweldig zijn voor iedereen. :') Leid helemaal niet tot een elitaire oligarchie of erger... en nogmaals, alle culturen zijn zo gelijk dus we kunnen prima met een Hongarije en een Griekenland in een unie.

Ja, ik weet dat VVD en CDA ook pro-EU zijn, maar dat zijn rechtse, globalistische, neoliberale/christelijke partijen, daarvan kun je verwachten dat de menselijke maat ontbreekt.

En los daarvan word ik gewoon ziek van dat eeuwige gedeug. Dit mag je niet zeggen, dat mag je niet zeggen, je moet voor Palestina kiezen in het Israel/Palestine conflict, je mag niets zeggen over blanken die worden vermoord in Z-A want dan pis je op de erfenis van Nelson Mandela, je mag geen kritiek hebben op mensen van kleur, vrouwen of homo's full stop want dan ben je aan het mansplainen fatshamen cis-genderen white innocence demigender micro-agressieve post-koloniaal intersectioneel feminisme... waar was ik? :?

Het is veel te vermoeiend om nog links te zijn. Ik heb geen tijd om al die gedragsregels te bestuderen, ik kan mijn ogen niet meer sluiten voor alles wat krom is in Nederland, en ik geloof al helemaal niet meer in een maakbare samenleving...
  dinsdag 5 juni 2018 @ 10:27:57 #66
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_179616319
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 10:06 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik was ook ooit links, D66 stemmer zelfs, omdat ik graag meer directe democratie wil, nadruk op de vrijheid van het individu maar wel met een sociaal vangnet, en afzetten tegen christelijke conservatieve politiek.

Maar wat krijg ik van modern links? Extreem dwepen met een fundamentalistische, patriarchale religie. LeKkEr aAn dE IfTaR mAn! :') Onzinnige identiteitspolitiek en mensen in hokjes duwen op basis van kleurtje, seksuele voorkeur, handicaps. :') Grenzen open, alle culturen zijn gelijkwaardig, niemand is illegaal hosanna hosanna en de werkende Nederlander mag alles bekostigen. :')

Extreme eurofilie (behalve bij de SP dan) want het verleden leert ons dat grote, continent-omspannende rijken zo geweldig zijn voor iedereen. :') Leid helemaal niet tot een elitaire oligarchie of erger... en nogmaals, alle culturen zijn zo gelijk dus we kunnen prima met een Hongarije en een Griekenland in een unie.

Ja, ik weet dat VVD en CDA ook pro-EU zijn, maar dat zijn rechtse, globalistische, neoliberale/christelijke partijen, daarvan kun je verwachten dat de menselijke maat ontbreekt.

En los daarvan word ik gewoon ziek van dat eeuwige gedeug. Dit mag je niet zeggen, dat mag je niet zeggen, je moet voor Palestina kiezen in het Israel/Palestine conflict, je mag niets zeggen over blanken die worden vermoord in Z-A want dan pis je op de erfenis van Nelson Mandela, je mag geen kritiek hebben op mensen van kleur, vrouwen of homo's full stop want dan ben je aan het mansplainen fatshamen cis-genderen white innocence demigender micro-agressieve post-koloniaal intersectioneel feminisme... waar was ik? :?

Het is veel te vermoeiend om nog links te zijn. Ik heb geen tijd om al die gedragsregels te bestuderen, ik kan mijn ogen niet meer sluiten voor alles wat krom is in Nederland, en ik geloof al helemaal niet meer in een maakbare samenleving...
D66 is niet links, was niet links en wordt nooit links. Het is een liberale middenpartij die soms een tikje meer links en soms (zelfs iets vaker) een tikje meer rechts van het uiterste midden opereert.

Het socialisme, de basis van de echte linkse partijen, was altijd al een globalistische ideologie die inclusiviteit predikte. Allerlei groepjes waarin mensen worden opgedeeld worden namelijk beschouwd als afleiding van het feit dat het merendeel van de wereldbevolking in dezelfde onderdanige positie zit, terwijl de elite voorkomt dat ze zich verenigen.

Het probleem op links is dan ook niet zozeer dat ze opeens heel andere ideeën hebben. Het probleem is dat veel van de stemmers weinig interesse hadden/hebben in de ideologie, maar vooral in hun eigenbelang.
pi_179617349
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 10:27 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

D66 is niet links, was niet links en wordt nooit links. Het is een liberale middenpartij die soms een tikje meer links en soms (zelfs iets vaker) een tikje meer rechts van het uiterste midden opereert.

Het socialisme, de basis van de echte linkse partijen, was altijd al een globalistische ideologie die inclusiviteit predikte. Allerlei groepjes waarin mensen worden opgedeeld worden namelijk beschouwd als afleiding van het feit dat het merendeel van de wereldbevolking in dezelfde onderdanige positie zit, terwijl de elite voorkomt dat ze zich verenigen.

Het probleem op links is dan ook niet zozeer dat ze opeens heel andere ideeën hebben. Het probleem is dat veel van de stemmers weinig interesse hadden/hebben in de ideologie, maar vooral in hun eigenbelang.
Ohhhh... Hij bedoelt progressief...

Hoe zie je die laatste alinea?
  dinsdag 5 juni 2018 @ 12:14:14 #68
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_179617686
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 11:46 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ohhhh... Hij bedoelt progressief...

Hoe zie je die laatste alinea?
Links is onvoldoende in staat om stemmers aan zich te verbinden op basis van een idee over hoe de wereld eruit zou moeten zien. Te veel van haar stemmers stemmen erop omdat ze een belastingvoordeeltje kunnen krijgen of hun uitkering willen beschermen. Als er dan vervolgens zich een nieuwe situatie aandient waarop gereageerd wordt op een manier die past binnen de ideologie, maar niet voldoet aan de eerste ingeving van die stemmers, dan trekken ze weg en wordt links ervan beschuldigd dat ze niet meer voor de juiste mensen opkomen.

Een voorbeeld is criminaliteit onder allochtonen. De linkse visie was altijd al dat veel criminaliteit te wijten is aan sociale ongelijkheid. Toen de volksbuurten vol zaten met blanken vonden die volksbuurters dat helemaal prima, maar nu er ook een stroom niet-blanken bijgekomen is moet het volgens diezelfde mensen opeens anders aangepakt worden en ligt het aan hun cultuur of hun afkomst. En als links daar niet in meegaat, dan is het de schuld van links dat die mensen naar de PVV trekken.
  dinsdag 5 juni 2018 @ 12:26:00 #69
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_179617810
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 12:14 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Links is onvoldoende in staat om stemmers aan zich te verbinden op basis van een idee over hoe de wereld eruit zou moeten zien. Te veel van haar stemmers stemmen erop omdat ze een belastingvoordeeltje kunnen krijgen of hun uitkering willen beschermen. Als er dan vervolgens zich een nieuwe situatie aandient waarop gereageerd wordt op een manier die past binnen de ideologie, maar niet voldoet aan de eerste ingeving van die stemmers, dan trekken ze weg en wordt links ervan beschuldigd dat ze niet meer voor de juiste mensen opkomen.

Een voorbeeld is criminaliteit onder allochtonen. De linkse visie was altijd al dat veel criminaliteit te wijten is aan sociale ongelijkheid. Toen de volksbuurten vol zaten met blanken vonden die volksbuurters dat helemaal prima, maar nu er ook een stroom niet-blanken bijgekomen is moet het volgens diezelfde mensen opeens anders aangepakt worden en ligt het aan hun cultuur of hun afkomst. En als links daar niet in meegaat, dan is het de schuld van links dat die mensen naar de PVV trekken.
En “Rechts” kan wel kiezers aan zich binden op basis van een wereldvisie? Die stemmen toch ook alleen maar voor de HRA, vlaktaks of afschaffing van de bijstand.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  dinsdag 5 juni 2018 @ 12:49:11 #70
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_179618110
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 12:26 schreef Euribob het volgende:

[..]

En “Rechts” kan wel kiezers aan zich binden op basis van een wereldvisie? Die stemmen toch ook alleen maar voor de HRA, vlaktaks of afschaffing van de bijstand.
Klopt, maar links heeft het meer nodig. Links beleid draait om een uitgebreid pakket aan maatregelen waarbij de uitbetaling soms lang op zich laat wachten en mensen bereid moeten zijn meer belasting te betalen, om de gehele welvaart (maar ook vooral de gemiddelde welvaartsbeleving) omhoog te krijgen. Rechts beleid draait meer om werken moet lonen en zoveel mogelijk aan de markt overlaten om de totale welvaart te vergroten.

Dat rechtse verhaal is heel helder en kan je ook makkelijk op ieder moment kwijt (er kunnen altijd belastingen omlaag of zaken geprivatiseerd worden, wat dat op de lange termijn doet is een tweede). Waarom er op welk moment dan ook meer geld moet uitgegeven worden aan een groep waar ik niet toebehoor blijkt soms lastiger uit te leggen.

Daarnaast streeft links naar verheffing van mensen die dan niet meer links stemmen, als ze niet voldoende ideologisch gebonden zijn. Want als je op je loonstrook kijkt zie je een hap geld naar de belasting gaan (die velen dubbel en dwars terug krijgen), waarvan links zegt dat het terecht is en misschien wel meer moet zijn en rechts zegt dat het veel te veel is.
pi_179620383
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 12:26 schreef Euribob het volgende:

[..]

En “Rechts” kan wel kiezers aan zich binden op basis van een wereldvisie? Die stemmen toch ook alleen maar voor de HRA, vlaktaks of afschaffing van de bijstand.
Dat is, even heel gechargeerd gezegd, toch zo'n beetje hun hele wereldvisie in een notendop? En het is nou eenmaal een stuk eenvoudiger om daar mensen voor over te halen dan het voor linkse partijen is met hun alsmaar groeiende lijst aan regels, geboden en verboden.
  dinsdag 5 juni 2018 @ 20:13:54 #72
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179625936
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 12:26 schreef Euribob het volgende:

[..]

En “Rechts” kan wel kiezers aan zich binden op basis van een wereldvisie? Die stemmen toch ook alleen maar voor de HRA, vlaktaks of afschaffing van de bijstand.
Ben je nu zo dom of ben je aan het trollen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 6 juni 2018 @ 13:44:48 #73
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_179636842
Ik was links in de jaren 80 en ik heb een soortgelijke ervaring gehad.

Ik vond het walgelijk, weerzinwekkend en misdadig dat het hotel waar de CD en CP een vergadering hielden in brand te steken, waarbij Wil Schuring haar been verloor.

Er was een periode dat in de Staatsliedenbuurt pamfletten werden opgehangen met de oproep om gewelddadige "axies" te ondernemen tegen "Maffers", dat waren afvalligen die bijvoorbeeld vrijwillig hun kraakpand uitgingen omdat ze hadden gedacht dat het een verstandiger idee zou zijn om hun studie af te maken, een baan te zoeken en een gezinnetje te stichten. http://www.iisg.nl/staats(...)ntline-tegen-maffers

Bedreigingen tegen wethouders waren er ook. Bijvoorbeeld door in hun tuin een kinderwagen in brand te steken.

Dat was voor mij reden om me af te keren van deze beweging. Goed beschouwd ben ik nooit echt heel erg "links" geweest, Ik zocht deze beweging vooral op omdat ik verwachtte dat daar lievere en mooiere meisjes zouden zijn dan bij het studentencorps.

Bij die meisjes heb ik vervolgens minder succes gehad dan ik had gehoopt en dat was nog mijn grootste frustratie
Non possumus non loqui
  woensdag 6 juni 2018 @ 14:17:31 #74
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_179637408
Maargoed, nog even over Anne Fleur natuurlijk. Heb inmiddels het interview gelezen. Ik denk dat ze gewoon de pech had op het verkeerde moment tegen de verkeerde schenen te schoppen. Ze zit in het grensgebied tussen de Millenials en Generatie Z. Ze heeft de moord op Pim Fortuyn dus niet bewust meegemaakt en schatte de impact van haar woorden te laag in.

Heel veel mensen die zo giftig reageren als Baudet wordt geframed als een of andere racist / fascist - waaronder ikzelf - zien nog altijd die kutkop van Marcel van Dam voor zich die Pim Fortuyn een ''minderwaardig mens'' noemt. Of Paul Rosenmöller die hem rustig voor Nazi zit uit te maken. Men weet nog goed waar dat allemaal toe leidt. Het helpt ook zeker niet dat Anne Fleur zichzelf altijd in de eerste plaats identificeert als ''milieuactivist''. :') En dan gaat ze ook nog op Joop publiceren, het meest links-activistische, antisemitische weblog van Nederland. Fouter kan haast niet, als je het allemaal optelt. Ik zeg niet dat ze de lading stront die ze over zich heen kreeg verdiende, maar het was een bepaalde giftige cocktail die haar in de roem - of beruchtheid - katapulteerde.

De ergst klap kwam natuurlijk toen ze rebelleerde tegen de extreem-linkse kroonjuwelen (waaronder het inmiddels wijdverspreide antisemitisme) en haar vrienden opeens vijanden werden - zoals ze zelf al zegt, mensen die weten waar ze woont en allerlei shit over haar privé-leven wisten. Het heet niet voor niets de ''linkse kerk''. Zondig, laat voor maar een seconde blijken dat je niet 100% deugt naar hun maatstaven, en je bent toast. Zeker als je ook nog met een lid van de Grote Satan tussen de lakens duikt. Dan komen de intersectionele feministen nog even fijntjes womansplainen waarom blanke vrouwen gewantrouwd dienen te worden. _O- Ze kunnen het niet laten!
  woensdag 6 juni 2018 @ 18:21:43 #75
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179640905
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 13:44 schreef Knip het volgende:
Ik was links in de jaren 80 en ik heb een soortgelijke ervaring gehad.

Ik vond het walgelijk, weerzinwekkend en misdadig dat het hotel waar de CD en CP een vergadering hielden in brand te steken, waarbij Wil Schuring haar been verloor.

Er was een periode dat in de Staatsliedenbuurt pamfletten werden opgehangen met de oproep om gewelddadige "axies" te ondernemen tegen "Maffers", dat waren afvalligen die bijvoorbeeld vrijwillig hun kraakpand uitgingen omdat ze hadden gedacht dat het een verstandiger idee zou zijn om hun studie af te maken, een baan te zoeken en een gezinnetje te stichten. http://www.iisg.nl/staats(...)ntline-tegen-maffers

Bedreigingen tegen wethouders waren er ook. Bijvoorbeeld door in hun tuin een kinderwagen in brand te steken.

Dat was voor mij reden om me af te keren van deze beweging. Goed beschouwd ben ik nooit echt heel erg "links" geweest, Ik zocht deze beweging vooral op omdat ik verwachtte dat daar lievere en mooiere meisjes zouden zijn dan bij het studentencorps.

Bij die meisjes heb ik vervolgens minder succes gehad dan ik had gehoopt en dat was nog mijn grootste frustratie
De kraakbeweging in de jaren 80/90. De boel was een rechtsvrije ruimte, er werden oa ETA terroristen gehuisvest die dan later ineens in de gracht gingen zwemmen met hun gezicht naar beneden, met dank aan de Spaanse geheime dienst. Panden werden gekraakt en vervolgens van de eigenaren gekocht voor weinig om vervolgens enige tijd later weer leeg te zijn en verkocht voor veel.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 6 juni 2018 @ 20:39:54 #76
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_179643507
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 18:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De kraakbeweging in de jaren 80/90. De boel was een rechtsvrije ruimte, er werden oa ETA terroristen gehuisvest die dan later ineens in de gracht gingen zwemmen met hun gezicht naar beneden, met dank aan de Spaanse geheime dienst. Panden werden gekraakt en vervolgens van de eigenaren gekocht voor weinig om vervolgens enige tijd later weer leeg te zijn en verkocht voor veel.
En Hans Kok die vlak voor zijn arrestatie een grote hand vol methadontabletten innam en horizontaal zijn cel uit ging. Volgens intimi ging er heel weinig aan hem verloren, maar het gaf wel aanleiding om weer eens "lekker" te gaan rellen.
Non possumus non loqui
pi_179701097
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 01:09 schreef LordHorusNL het volgende:

[..]

Ik ben een rechtse zolderkamer bewoner, maar Anne Fleur mag je van mij houden _O-
Zolder is mij te warm nu, ik ben verhuist naar de kelder.
pi_179704752
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 11:20 schreef Bivox.Silentic het volgende:
Het probleem met de linkse partijen in Nederland is vooral dat hun Grote Leiders meestal zelf rechtse ballen zijn, maar dan goed vermomd.

Bij de PvdA waren dat bijvoorbeeld mensen als Marcel van Dam, die zelf een groot landgoed bewoond en zich jarenlang zeer riant liet betalen uit de publieke middelen. Of Wim Kok, die nu al sinds jaar en dag de exorbitante beloningen aan de top van bedrijven als Shell zit te verdedigen.

Bij GroenLinks kennen we mensen als Femke Halsema en Paul Rosenmöller. Allebei zéér gefortuneerd en dus in de praktijk zeer rechts, maar in de mond nog steeds zogenaamd-links.

Alleen voor de SP kan ik enige sympathie opbrengen, want de politici van die partij zijn meestal écht links. Niet alleen op papier, maar ook in de praktijk.
De mensen die je hier noemt zijn dus niet links in de zin dat ze ooit iets voor de arbeiders zullen doen, dat zijn in hun ogen alleen maar goedkope werkkrachten, slaven eigenlijk die je naar goeddunken kan gebruiken zo je wil, en hoe meer je ervan importeert hoe meer verdeel en heers gaat spelen voor hun eigen gewin.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_179821627
Ik denk ook dat het in de eerste plaats een persoonlijk drama is dat op een vervelende manier in de openbaarheid wordt uitgemeten door ons allemaal. Welbeschouwd had ze nooit zoveel media-aandacht moeten krijgen. De meningen die ze in de activistische periode verkondigd waren niet anders dan wat elke linkse forumuser had kunnen bedenken en de schrijfstijl was ook niet veel beter. Maar ja, het wordt nu eens verkondigd door iemand die er niet vies uitziet, dus zodoende.

Maar ze werd bedreigd door rechtse trollen en vanaf dat moment werd ze een soort totempaal voor het klein-linkse wereldje. Het werd een vorm van openbaar deugen om haar naar voren te schuiven, haar voor de tv-camera's te zetten (desnoods onder zware beveiliging) en ons samen boos te maken over die nare rechtse mensen (alleen rechtse mensen doen dit soort dingen immers) die haar bedreigden. Nu krijgen we dit interview omdat elk verhaal ook een einde moet hebben, in dit geval geen 'happy end' maar eerder een aantal wijze levenslessen.

Ik heb wel respect voor het feit dat ze in al die gekte rondom haar persoon toch probeert om naar haar eigen waarden te leven. Welbeschouwd zou zij de rechtse blanke man erger moeten haten dan al haar activistische kameraden van weleer, zij is immers het mikpunt geweest. Het is makkelijker om door te gaan op de ingeslagen weg. Dan heb je de vastigheid van een groep gelijkgestemde mensen die je in alles steunen en komen er weinig alternatieve geluiden binnen die je aan het twijfelen kunnen brengen. In plaats daarvan bleef ze open staan voor andere denkbeelden, zelfs nu dat ernstige sociale problemen voor haar oplevert.

Waarom ze dit gedaan heeft kunnen we alleen maar over speculeren. Ik vermoed dat het iets met de liberale familie te maken heeft, dat je opgroeit in een overwegend rechts milieu maar wel met tolerantie voor andere standpunten. Dat je niet door de hele familie opzij wordt geschoven ondanks dat je de links-radicale kant op gaat. Als je vanuit die achtergrond politiek actief wordt, of dat nu links of rechts is, dan doe je dat vaak omdat je geïnteresseerd bent in ideeën, ideologieën, debatteren, enz. Domme acties zoals het bevrijden van nertsen kunnen er dan bij komen kijken, maar het zal voor haar nooit een kwestie van leven of dood zijn geweest, zonder haar betrokkenheid verder te willen bagatelliseren. Je kunt altijd weer terugkeren naar je familie en naar de gewone maatschappij, zeker op die leeftijd. Anders dan mensen die op hun 40e nog in een kraakpand wonen. Of als je betaald kaderlid bent van een club als de Internationale Socialisten (daarom moeten ze zoveel krantjes verkopen!). Doe dat maar lang genoeg en je komt nooit meer bij een normale werkgever aan de bak. Dekker stapt er wat dat betreft wel op het juiste moment uit.

De hele kwestie blijft voor mij ook een gevalletje (sociale) mediawaanzin, natuurlijk mede aangewakkerd door de persoon zelf en haar voormalige kompanen. Het proces van radicalisering in je tienerjaren en studententijd en deradicalisering daarna is iets wat velen van ons doormaken zonder camera's en zonder bedreigingen. Er wordt zo makkelijk vergeten dat het ook gewoon om een jong, zoekend mens gaat en dat zo'n vergrootglas eigenlijk onverantwoord is, ook al is ze er zelf debet aan.

En het is verder inderdaad een kwestie van radicalisme en activisme. Zoals gezegd, als je radicaal bent is het een kwestie van leven of dood. De overgrote meerderheid zal echter nooit radicaal activistisch zijn, of überhaupt uitgesproken links of rechts. De deradicalisering begint zodra je bereid bent de andere kant als mensen te zien, met hen te praten of in dit geval zelfs te daten. Dan word je wel meteen door je mede-radicalen uitgekotst.
pi_180006231
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 12:45 schreef Dven het volgende:

[..]

Misschien was het niet helemaal duidelijk voor je maar cijfers doen het iets beter dan een artikeltje van :') elsevier :') waar vermeld staat dat het meer is maar absoluut niet 'veel agressiever' zoals hij stelt. Buiten dat, de AIVD ziet die brandbomaanslag niet eens als terreur/extreemrechts geweld dus of je daar nu volledig op moet vertrouwen _O-

Anders graag wat voorbeeldjes van extreemlinks geweld. Over extreemrechts geweld kan je hier meer dan genoeg vinden. Overigens zijn extreemrechtse incidenten in Duitsland in de meerderheid ten opzichte van extreemlinks. Maar allemaal vooral volharden dat rechts lief is en links allemaal brute barbaren.
Die totale afbraak en vernielingen in Hamburg tijdens de G7 top is je zeker ontgaan?! AFD zei toen dat geweld soms nou eenmaal nodig was.

Op You tube staan ook genoeg filmpjes waar gemaskerd links debatten verstoord, universiteiten vernield etc etc want de filosofie schijnt hun te dwingen om op te komen voor miljoenen vreemdelingen, genderneutrale wc's, en een fascistische sekte! De arbeiders worden daarbij de grond in getrapt!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  zondag 24 juni 2018 @ 09:10:18 #81
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_180006295
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 09:00 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Die totale afbraak en vernielingen in Hamburg tijdens de G7 top is je zeker ontgaan?! AFD zei toen dat geweld soms nou eenmaal nodig was.

Op You tube staan ook genoeg filmpjes waar gemaskerd links debatten verstoord, universiteiten vernield etc etc want de filosofie schijnt hun te dwingen om op te komen voor miljoenen vreemdelingen, genderneutrale wc's, en een fascistische sekte! De arbeiders worden daarbij de grond in getrapt!
Ok
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_180007182
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 09:54 schreef DeParo het volgende:

We hebben het er altijd over hoe zeer antisemitisme een probleem is binnen het Britse Labour

Jammer dat jullie zulke onzin vaak bespreken.

Verder wel eens.
  zondag 24 juni 2018 @ 11:07:05 #83
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180008045
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180008168
quote:
Jep, volstrekte nonsense. Er is op geen enkele manier hard gemaakt dat er bij Labour een specifiek anti-semitisme probleem bestaat. Dat verhaal is vooral een big deal in de Britse media op basis van enkele incidenten waarvan het in de meeste gevallen nog de vraag is of het nou echt anti-semitisme betreft.

Corbyn wordt van alle kanten aangevallen, ook vanuit een deel van de eigen partij. In dat licht kun je die beschuldigingen zien.

Overigens heeft Wikipedia quoten niet zoveel zin meer, zie de Philip Cross saga.

PS. https://twitter.com/luqmankhan555/status/1008453480930045954
  zaterdag 14 juli 2018 @ 15:50:34 #85
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_180469635
Laten we hopen dat ze bij FvD op hun hoede zijn met AFD.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 16:50:22 #86
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180470970
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 11:15 schreef ContraCourant het volgende:

[..]

Jep, volstrekte nonsense. Er is op geen enkele manier hard gemaakt dat er bij Labour een specifiek anti-semitisme probleem bestaat. Dat verhaal is vooral een big deal in de Britse media op basis van enkele incidenten waarvan het in de meeste gevallen nog de vraag is of het nou echt anti-semitisme betreft.

Corbyn wordt van alle kanten aangevallen, ook vanuit een deel van de eigen partij. In dat licht kun je die beschuldigingen zien.

Overigens heeft Wikipedia quoten niet zoveel zin meer, zie de Philip Cross saga.

PS. https://twitter.com/luqmankhan555/status/1008453480930045954
En Dan Met Twitter komen
:P :D

BBC, economist en independent kwalitatief zeer hoogwaardige media, zo hebben we die in NL geeneens
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180471065
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 11:15 schreef ContraCourant het volgende:
Jep, volstrekte nonsense. Er is op geen enkele manier hard gemaakt dat er bij Labour een specifiek anti-semitisme probleem bestaat.
Nee klopt, antisemitisme is niet specifiek bij Labour.
Dat speelt namelijk bij zo`n beetje alle linkse partijen in Europa...
pi_180478048
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 16:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En Dan Met Twitter komen
:P :D

BBC, economist en independent kwalitatief zeer hoogwaardige media, zo hebben we die in NL geeneens
Wat heeft Twitter er mee te maken? Dat maakt de inhoud anders?

BBC, mwah. Kunnen we het best nog eens over hebben, op een voor mij iets geschikter moment.

Ik blijf er verder bij dat het onderwerp "antisemitisme is een specifiek probleem bij Labour" een goedkoop politiek verhaal is.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 23:29:26 #89
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180478134
quote:
11s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 23:24 schreef ContraCourant het volgende:

[..]

Wat heeft Twitter er mee te maken? Dat maakt de inhoud anders?

BBC, mwah. Kunnen we het best nog eens over hebben, op een voor mij iets geschikter moment.

Ik blijf er verder bij dat het onderwerp "antisemitisme is een specifiek probleem bij Labour" een goedkoop politiek verhaal is.
Lekker in de ontkenning zitten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180478226
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 23:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Lekker in de ontkenning zitten
Geen enkel overtuigend bewijs gezien.

Maar het doet me deugd te zien dat alle mensen, links en rechts, zich wat graag om de vinger laten winden middels beschuldigingen van racisme, antisemitisme, homofobie en misogynie.

Now go knit your fucking pussyhat... :P
  woensdag 18 juli 2018 @ 12:02:13 #91
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_180555166
AFD topic. _O_ Vanavond is ze te zien in de Slimste Mens.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_180598617
Interessant interview, het antisemitisme wat ze naar haar hoofd geslingerd krijgt is echt heel erg problematisch.
Ik ben geen fan van de kolonisten op de west bank maar dat neem ik niet alle joden kwalijk, net zoals ik niet alle moslims verantwoordelijk houd voor de terroristische wappies in "hun kamp".

Daarnaast treurig dat nuancering van denkbeelden op links meteen leid tot zulke sterke verkettering.

Onbegrijpelijk dat de extremen de politiek zo weten te domineren met hun doorgeslagen nonsens en dat mensen die daar niet aan mee doen veel te weinig aandacht krijgen.

De nieuwswaarde van meningen zegt niets over hun draagvlak in de maatschappij.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  vrijdag 27 juli 2018 @ 07:46:43 #93
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180760920
Anne Fleur kan altijd nog tv persoonlijkheid worden
https://www.parool.nl/kun(...)te-mens~a4602041/amp
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 29 juli 2018 @ 13:14:43 #94
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_180811280
Afschuwelijke vrouw. Linkse activisten zijn te erg voor woorden.
pi_180811397
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 13:14 schreef Voice_Over het volgende:
Afschuwelijke vrouw. Linkse activisten zijn te erg voor woorden.
Dat is ze dus niet. Ze uit regelmatig kritiek op linkse activisten, word bedreigt door diezelfde linkse kliekjes en ze heeft een relatie met een raadslid van Forum voor Democratie.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_180849575
Bij De Slimste Mens vind ik haar eigenlijk best oké. Grappig ook dat haar vriend lid is van FvD.
Zullen we die malse foto van Thierry hier nog posten. :Y)
  woensdag 1 augustus 2018 @ 12:19:38 #97
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_180872530
Wel grappig dat ze een relatie met een FvD'er heft. De partij die ze heeft verguist. Nou ben ik geen fan van FvD, maar die rare Baudet heeft wel gezegd dat linkse meisjes uiteindelijk een rechtse man willen. :+

Maar de mensen waarmee ze rondhing waren allemaal van de dogmatische denkbeelden. Zwarter dan zwart en witter dan wit. Ze kan toch niet oprecht verbaasd zijn dat die mensen tegen haar zijn gekeerd.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
  woensdag 1 augustus 2018 @ 14:42:44 #98
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180875550
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 12:19 schreef Zihuatanejo het volgende:
Wel grappig dat ze een relatie met een FvD'er heft. De partij die ze heeft verguist. Nou ben ik geen fan van FvD, maar die rare Baudet heeft wel gezegd dat linkse meisjes uiteindelijk een rechtse man willen. :+

Maar de mensen waarmee ze rondhing waren allemaal van de dogmatische denkbeelden. Zwarter dan zwart en witter dan wit. Ze kan toch niet oprecht verbaasd zijn dat die mensen tegen haar zijn gekeerd.
En wat dan nog? Sommige van mijn beste vrienden zijn SP of PvdD aanhangers, we agree to disagree
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180876144
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 12:05 schreef FlipjeHolland het volgende:

[..]

Haar denkbeelden over FvD zijn wel degelijk 180 graden gedraaid. Eerste wilde ze Tjerry Berdet nog poeptaarten en Wilders stenigen, maar nu ze een relatie heeft met notabene een FvD'er is het opeens allemaal koek en ei en FvD toch best een leuk clubje. Kom nou zeg. Dat bedoel ik dus met geen eigen identiteit hebben en met alle winden meewaaien. Fijn dat mejuffrouw Dekker is bijgedraaid van haar extreem-linkse gedachtengoed, maar erg geloofwaardig is het allemaal niet.

Heeft Hansje Teeuwen toch gelijk gekregen wat betreft linkse meisjes.

Maar iedereen met meer inzicht als een vlo zou toch rechts worden in deze tijd?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  woensdag 1 augustus 2018 @ 15:21:28 #100
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180876289
quote:
14s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 15:14 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Maar iedereen met meer inzicht als een vlo zou toch rechts worden in deze tijd?
Geloof dat wat rechts is en wat links is nogal veranderd
Dom ageren en onvrede uiten is niet rechts, dat is gewoon dom ageren
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180876331
quote:
14s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 15:14 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Maar iedereen met meer inzicht als een vlo zou toch rechts worden in deze tijd?
Als rechts ze een worst voor de neus houden doet en links niet denk ik wel ja.
pi_180876360
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 09:52 schreef bloodymary1 het volgende:
Bij De Slimste Mens vind ik haar eigenlijk best oké. Grappig ook dat haar vriend lid is van FvD.
Zullen we die malse foto van Thierry hier nog posten. :Y)
Ja ik ook wel. Ze kijkt wel bozig alleen. :D
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')