abonnement Unibet Coolblue
  maandag 28 mei 2018 @ 12:42:19 #76
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_179445019
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 12:31 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik vind Max goed, erg goed zelfs en hij doet mij denken aan de beginjaren van Schumacher. Net zo arrogant, misschien net zo goed, maar hij is er nog lang niet.

Er zijn nu twee duidelijke groepen bij Max. Bij de ene kan hij niks fout doet en bij de andere niks goed.

Max kan een hele grote worden, maar dan moet hij leren van zijn fouten en leren doseren. Dat arrogante moet hij juist houden en hij moet ook vooral zijn ding blijven doen, alleen iets meer leren doseren.
Ik ben geen Max fanboy, maar zit absoluut wel in het kamp van de mensen die enthousiast zijn van zijn talent. Ik reken mezelf dan ook zeker niet tot één van de twee groepen die jij omschrijft en er zijn veel meer mensen die realistisch naar hem kunnen kijken.

Hij is een groot talent en er is geen grote talent onder de 25 jaar, niet in de formule 1 en niet in een andere raceklasse. Maar talent alleen is gewoon niet genoeg, in geen enkele sport. Waarom het in Monaco fout ging weet ik niet, maar er zit mentaal iets niet goed bij hem. Zijn beslissingen, zijn focus, zijn concentratie. Ik weet niet wat het is, maar het is te simpel om maar te roepen dat hij te hard pusht en daarom de fout in gaat. Zo simpel is het niet en dat heeft hij al lang laten zien in zijn carrière.

Wat ik bij hem overigens zeker niet bespeur, is arrogantie. Hij is overtuigd van zichzelf, maar dat is echt iets anders. En die zelfverzekerdheid is op het moment misschien deels ook nog wel een act.
  maandag 28 mei 2018 @ 13:04:49 #77
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_179445444
Ik heb de hele carriere van Jos meegemaakt en ondanks de verschillen zijn er ook heel veel overeenkomsten.
Die trend volgend komt Max bij een kleiner team terecht om daar te laten zien dan hij wel consequent resultaat kan draaien. Ondertussen worden de plekken bij de topteams door anderen ingenomen en moet hij over 3 jaar geld meebrengen om te kunnen rijden.
Bij een comeback over 6 jaar haalt hij de 107% niet en komt alleen nog in het nieuws als hij zijn vriendin molesteert.
Wie dit leest is gek
  Moderator / Redactie Sport maandag 28 mei 2018 @ 13:10:44 #78
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_179445559
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 12:42 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ik ben geen Max fanboy, maar zit absoluut wel in het kamp van de mensen die enthousiast zijn van zijn talent. Ik reken mezelf dan ook zeker niet tot één van de twee groepen die jij omschrijft en er zijn veel meer mensen die realistisch naar hem kunnen kijken.

Hij is een groot talent en er is geen grote talent onder de 25 jaar, niet in de formule 1 en niet in een andere raceklasse. Maar talent alleen is gewoon niet genoeg, in geen enkele sport. Waarom het in Monaco fout ging weet ik niet, maar er zit mentaal iets niet goed bij hem. Zijn beslissingen, zijn focus, zijn concentratie. Ik weet niet wat het is, maar het is te simpel om maar te roepen dat hij te hard pusht en daarom de fout in gaat. Zo simpel is het niet en dat heeft hij al lang laten zien in zijn carrière.

Wat ik bij hem overigens zeker niet bespeur, is arrogantie. Hij is overtuigd van zichzelf, maar dat is echt iets anders. En die zelfverzekerdheid is op het moment misschien deels ook nog wel een act.
Ben het met je eens hoor. Die twee kampen zijn de twee (grote) uitersten. Er is ook een kleine groep waarbij mensen wel gewoon nadenken en niet alles zwart/wit zien. Daar ben jij er dan één van en ik reken mij er zelf ook toe :P

Met arrogantie bedoel ik misschien ook de zelfverzekerdheid. Dat kan arrogant overkomen bij sommigen, maar dat hoort er gewoon bij.

En ja, geen idee hoe ver hij mentaal is. Dat het nog niet helemaal klopt is in mijn ogen duidelijk, maar wat klopt er niet? Waar gaat het fout? Geen idee.

Monaco zie ik echt als een dom foutje, concentratieverlies door een langzaam rijdende auto. Kan gebeuren.

Crash met Ricciardo reken ik nog steeds Ricciardo zelf aan. Tuurlijk verdedigde Max hard, maar ook al had hij genoeg ruimte gelaten dan was Ricciardo alsnog vol in zijn zijkant geknald.

Actie op Vettel was gewoon een mentale flater. Dit heeft hij echter zelf ook durven toegeven, dus dat is mooi. Die actie toen op Hamilton buitenom was onnodig en te gevaarlijk en ook daar had hij mentaal sterker moeten zijn en had gewoon even moeten wachten.

Crash met Hamilton was een typisch raceongeluk. Beide coureurs hadden elkaar meer ruimte moeten geven. Niks mis met actie zelf.

Dit is een beetje wat ik bedoel met leren doseren. Je hoeft niet iedere keer de actie op te zoeken en iedere keer een confrontatie aan te gaan. Soms moet je even doseren en een stapje terug doen en dit zit er bij hem gewoon (nog) niet in. Bottas, Vettel, Hamilton etc. zijn weer andere uitersten. Die gaan confrontaties zoveel mogelijk uit de weg en zijn de hele tijd aan het rekenen hoeveel punten ze voor het WK hebben. Ik vind dat dodelijk saai. Ik heb dan liever iemand die iedere race wil winnen, in plaats van iedere race tweede worden om zo maar kleurloos een WK binnen te slepen. De titel van Rosberg bijvoorbeeld vind ik niks waard aangezien ik hem één van de meest kleurloze coureurs allertijden vind.

Hij gooit nu al twee overwinningen weg door fouten in ieder geval. Beide races die zijn gewonnen door Ricciardo hadden van hem kunnen zijn. Denk eigenlijk dat het goed is dat Ricciardo deze races heeft gewonnen. Dit zal Max pijn doen en hem ook aan het denken zetten waarom Ricciardo wel wint en hij niet.
pi_179445885
Bombcardo :(
pi_179445898
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 12:42 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ik ben geen Max fanboy, maar zit absoluut wel in het kamp van de mensen die enthousiast zijn van zijn talent. Ik reken mezelf dan ook zeker niet tot één van de twee groepen die jij omschrijft en er zijn veel meer mensen die realistisch naar hem kunnen kijken.

Hij is een groot talent en er is geen grote talent onder de 25 jaar, niet in de formule 1 en niet in een andere raceklasse. Maar talent alleen is gewoon niet genoeg, in geen enkele sport. Waarom het in Monaco fout ging weet ik niet, maar er zit mentaal iets niet goed bij hem. Zijn beslissingen, zijn focus, zijn concentratie. Ik weet niet wat het is, maar het is te simpel om maar te roepen dat hij te hard pusht en daarom de fout in gaat. Zo simpel is het niet en dat heeft hij al lang laten zien in zijn carrière.

Wat ik bij hem overigens zeker niet bespeur, is arrogantie. Hij is overtuigd van zichzelf, maar dat is echt iets anders. En die zelfverzekerdheid is op het moment misschien deels ook nog wel een act.
De leeftijd en druk. Hoe jonger hoe meer risico men neemt. Kan het mis hebben maar dat zag je ook bij bijvoorbeeld een Greg Moore bij Indycar. Geweldig coureur maar nam ook veel risico's. Die was ook erg jong.


Het is nu zaak dat het team goede afspraken met Max gaat maken. Hij kan nu beter als tweede rijder gezien worden en laat hem maar in de schaduw van Ricciardo rijden. Dan geloof ik echt dat hij een topper zal worden. Je moet de tijd nemen. En dat ophemelen of afkraken is natuurlijk waanzin. Hij moet onder dat vergrootglas vandaan.
  maandag 28 mei 2018 @ 13:31:14 #81
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_179446025
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2018 13:25 schreef Cherni het volgende:

[..]

De leeftijd en druk. Hoe jonger hoe meer risico men neemt. Kan het mis hebben maar dat zag je ook bij bijvoorbeeld een Greg Moore bij Indycar. Geweldig coureur maar nam ook veel risico's. Die was ook erg jong.


Het is nu zaak dat het team goede afspraken met Max gaat maken. Hij kan nu beter als tweede rijder gezien worden en laat hem maar in de schaduw van Ricciardo rijden. Dan geloof ik echt dat hij een topper zal worden. Je moet de tijd nemen. En dat ophemelen of afkraken is natuurlijk waanzin. Hij moet onder dat vergrootglas vandaan.
Ik denk dat Ricciardo die kaart ook op tafel gaat leggen richting einde seizoen. Dat hij alleen verlengt voor één of twee seizoenen als RBR uitspreekt dat hij de eerste rijder is. Dat is een statusdingetje waar hij heel erg aan lijkt te hechten.

En met dit en vorig seizoen in het achterhoofd, is dat niet eens een onredelijke eis.

Uiteraard gaat dit alleen spelen als RIC denkt dat hij WK kan worden bij RBR. En voor Max zou dat inderdaad goed zijn. Dan kan hij zonder druk laten zien dat hij na RIC aan de beurt is. En dan is hij nog pas 22. Kan hij nog 15 jaar meedoen om de prijzen.
pi_179446113
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2018 11:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Bij Ziggo lopen mensen rond die denken dat Max by far de beste coureur ooit is, of dat faken. Ik neem dat niet heel erg serieus.

Sowieso zijn er een aantal mensen waarmee je gewoon niet meer over Max moet praten. Jan Lammers bijvoorbeeld. Totaal zinloos. Alsof je met een fundamentalistische christen gaat praten over evolutie. Moet je ook niet willen.
En bij RTL Duits kun je niet over Vettel praten. Die kan daar ook nooit iets fout doen en ligt het altijd aan anderen.
pi_179446135
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2018 13:31 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ik denk dat Ricciardo die kaart ook op tafel gaat leggen richting einde seizoen. Dat hij alleen verlengt voor één of twee seizoenen als RBR uitspreekt dat hij de eerste rijder is. Dat is een statusdingetje waar hij heel erg aan lijkt te hechten.

En met dit en vorig seizoen in het achterhoofd, is dat niet eens een onredelijke eis.

Uiteraard gaat dit alleen spelen als RIC denkt dat hij WK kan worden bij RBR. En voor Max zou dat inderdaad goed zijn. Dan kan hij zonder druk laten zien dat hij na RIC aan de beurt is. En dan is hij nog pas 22. Kan hij nog 15 jaar meedoen om de prijzen.
Dit. Helemaal mee eens.
pi_179446210
Overigens begrijp ik de kritiek op Max vanwege “teveel risico nemen in een FP” niet al Ricciardo er vervolgens nog met 0.001s onderduikt.

Ze zijn gewoon compettetief en shit happens.
  maandag 28 mei 2018 @ 13:41:04 #85
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_179446234
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2018 13:35 schreef Cherni het volgende:

[..]

En bij RTL Duits kun je niet over Vettel praten. Die kan daar ook nooit iets fout doen en ligt het altijd aan anderen.
Hey dat herken ik ook bij iemand op dit forum
Please sir. When moon? When Mustang?
  maandag 28 mei 2018 @ 13:42:50 #86
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_179446264
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2018 13:25 schreef Cherni het volgende:

[..]

Hij kan nu beter als tweede rijder gezien worden en laat hem maar in de schaduw van Ricciardo rijden. Dan geloof ik echt dat hij een topper zal worden. Je moet de tijd nemen. En dat ophemelen of afkraken is natuurlijk waanzin. Hij moet onder dat vergrootglas vandaan.
Zit veel waarheid in dat wat meer in de luwte rijden nu goed zou zijn. Probleem is dat hij met grote regelmaat sneller is dan Ricciardo EN sowieso voorin rijdt met Red Bull. Vrees dus dat er weinig anders op zit dan heel snel volwassen worden, dat is de consequentie van de snelheid waarmee hij bij een topteam terecht is gekomen. Zal nu moeten blijken hoe goed of slecht dat uiteindelijk voor zijn carriere is geweest.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  maandag 28 mei 2018 @ 13:47:54 #87
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_179446360
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2018 13:35 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dit. Helemaal mee eens.
Jos is het er niet mee eens
pi_179446404
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 13:39 schreef MaGNeT het volgende:
Overigens begrijp ik de kritiek op Max vanwege “teveel risico nemen in een FP” niet al Ricciardo er vervolgens nog met 0.001s onderduikt.

Ze zijn gewoon compettetief en shit happens.
Ik heb er persoonlijk ook minder problemen mee. Maar het is niet al te best voor zijn carrière. Zeker niet op dit moment nu hij onder een vergrootglas ligt. Elk incident waar Max bij betrokken is komt nu op zijn rekening ook al is hij niet schuld. Daar kunnen andere coureurs op dit moment handig gebruik van maken om keihard te verdedigen. Als die actie op Sainz niet goed was afgelopen had hij zeker de schuld van dat incident gekregen wegens het nemen van te veel risico. Gelukkig ging het prima en werkte Sainz mee.

Zo rolt het op dit moment. Het is nu zaak om uit de shit te blijven. De pers maakt er anders gehakt van internationaal gezien. Dat gaat vroeg of laat mis. Natuurlijk zie ik graag acties. Maar als kijker die het niet erg vind als het mis gaat daar zal die f1 wereld geen maling aan hebben.
pi_179446581
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 13:47 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Jos is het er niet mee eens
Dat zal best.
  maandag 28 mei 2018 @ 14:05:11 #90
131800 Tarado
capô de fusca
pi_179446732
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2018 13:31 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ik denk dat Ricciardo die kaart ook op tafel gaat leggen richting einde seizoen. Dat hij alleen verlengt voor één of twee seizoenen als RBR uitspreekt dat hij de eerste rijder is. Dat is een statusdingetje waar hij heel erg aan lijkt te hechten.

En met dit en vorig seizoen in het achterhoofd, is dat niet eens een onredelijke eis.

Uiteraard gaat dit alleen spelen als RIC denkt dat hij WK kan worden bij RBR. En voor Max zou dat inderdaad goed zijn. Dan kan hij zonder druk laten zien dat hij na RIC aan de beurt is. En dan is hij nog pas 22. Kan hij nog 15 jaar meedoen om de prijzen.
zal allemaal wel meevallen, tot nu toe is hij ook eerste rijder, dat hij er een financieel aantrekkelijk contract uit gaat slepen lijkt me duidelijk
pi_179446750
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 13:42 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Zit veel waarheid in dat wat meer in de luwte rijden nu goed zou zijn. Probleem is dat hij met grote regelmaat sneller is dan Ricciardo EN sowieso voorin rijdt met Red Bull. Vrees dus dat er weinig anders op zit dan heel snel volwassen worden, dat is de consequentie van de snelheid waarmee hij bij een topteam terecht is gekomen. Zal nu moeten blijken hoe goed of slecht dat uiteindelijk voor zijn carriere is geweest.
Je hebt een punt. Hoe dan ook laten we de vingers kruisen dat dit talent niet verloren gaat. Het RB team is hierin ook deels bepalend.
  maandag 28 mei 2018 @ 14:11:00 #92
131800 Tarado
capô de fusca
pi_179446837
wat een onzin, hoe kan je nou in de luwte gaan rijden? Hij moet gewoon wat volwassener worden maar hij had op P2 gisteren waarschijnlijk wel wat geprobeerd in tegenstelling tot Vettel, als mensen liever dat zien ok.
pi_179446952
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 14:11 schreef Tarado het volgende:
wat een onzin, hoe kan je nou in de luwte gaan rijden? Hij moet gewoon wat volwassener worden maar hij had op P2 gisteren waarschijnlijk wel wat geprobeerd in tegenstelling tot Vettel, als mensen liever dat zien ok.
Het gaat er niet om wat wij willen zien. Dat is nu juist het probleem. Dat is niet relevant. De kritiek is niet mals. Of dat nu terecht is of niet je zult daar iets mee moeten. Je zult in iedergeval op welke manier dan ook een paar races niet bij incidenten betrokken moeten geraken. Dat is al moeilijk genoeg.
  maandag 28 mei 2018 @ 14:22:08 #94
131800 Tarado
capô de fusca
pi_179447010
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2018 14:18 schreef Cherni het volgende:

[..]

Het gaat er niet om wat wij willen zien. Dat is nu juist het probleem. Dat is niet relevant. De kritiek is niet mals. Of dat nu terecht is of niet je zult daar iets mee moeten. Je zult in iedergeval op welke manier dan ook een paar races niet bij incidenten betrokken moeten geraken. Dat is al moeilijk genoeg.
daarom, dat heeft ook geen zin, hij moet gewoon doen waar hij goed in is, natuurlijk was dit een blunder en ligt hij onder een vergrootglas maar de boel laten lopen om maar geen schade op te lopen zal eerder averechts werken
pi_179447027
quote:
99s.gif Op maandag 28 mei 2018 13:04 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik heb de hele carriere van Jos meegemaakt en ondanks de verschillen zijn er ook heel veel overeenkomsten.
Die trend volgend komt Max bij een kleiner team terecht om daar te laten zien dan hij wel consequent resultaat kan draaien. Ondertussen worden de plekken bij de topteams door anderen ingenomen en moet hij over 3 jaar geld meebrengen om te kunnen rijden.
Bij een comeback over 6 jaar haalt hij de 107% niet en komt alleen nog in het nieuws als hij zijn vriendin molesteert.
Max is wel van een compleet ander niveau en kaliber dan Jos. Dat zie je toch ook wel hoop ik hè?
pi_179447075
quote:
11s.gif Op maandag 28 mei 2018 07:49 schreef SnowOokami het volgende:
Iemand is eigenwijs :P

Verstappen: "Niet nodig om crash met Marko te bespreken"
https://www.gpupdate.net/(...)-marko-te-bespreken/
Ik heb mijn twijfels of dit nou zo'n handige houding is van Max.
pi_179447084
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 14:22 schreef Tarado het volgende:

[..]

daarom, dat heeft ook geen zin, hij moet gewoon doen waar hij goed in is, natuurlijk was dit een blunder en ligt hij onder een vergrootglas maar de boel laten lopen om maar geen schade op te lopen zal eerder averechts werken
Laten lopen is iets anders dan bij de eerste zes eindigen. Voor mij is dat voorlopig prima. En zit er meer in dan is dat fantastisch. Een beetje meer van de geslepenheid van een Ricciardo kan geen kwaad.
  maandag 28 mei 2018 @ 14:27:45 #98
131800 Tarado
capô de fusca
pi_179447112
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2018 14:26 schreef Cherni het volgende:

[..]

Laten lopen is iets anders dan bij de eerste zes eindigen. Voor mij is dat voorlopig prima. En zit er meer in dan is dat fantastisch. Een beetje meer van de geslepenheid van een Ricciardo kan geen kwaad.
nee absoluut, je kan wel sneller zijn maar dat moet je laten zien in punten, daar moet hij aan werken.
pi_179447183
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2018 14:25 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Ik heb mijn twijfels of dit nou zo'n handige houding is van Max.
Ik lees eigenlijk niet dat hij iets verkeerds zegt. Hij zegt toch ook dat hij al weet wat er fout is. Wat moet je daar dan nog uren over praten?
  maandag 28 mei 2018 @ 14:39:57 #100
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_179447305
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 14:32 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ik lees eigenlijk niet dat hij iets verkeerds zegt. Hij zegt toch ook dat hij al weet wat er fout is. Wat moet je daar dan nog uren over praten?
Maar weet hij ook waar het aan ligt dan? Je kan wel zeggen dat je weet wat er fout is gegaan maar dit jaar maakt hij gewoon veel fouten (en vorig jaar niet...).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')