abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_179411744
Beste mensen,

Op dit moment ben ik aan het afstuderen voor mijn HBO opleiding. Een maand of twee geleden moesten wij zo een online test/assessment maken voor een evaluatie op jezelf (om het kort uit te leggen). Deze test kost alleen wel geld: 35 euro. Nu heb ik al meerdere malen een mail vanuit de opleiding gekregen over het feit dat ik nog niet heb betaald. Nu heb ik wat research gedaan en ben ik erachter gekomen dat het vereiste bedrag onwettig kan worden verklaard op basis van het volgende:

"Als een onderwijsinstelling wel kosten in rekening brengt voor verplichte activiteiten of materialen die je nodig hebt om je opleiding met succes af te ronden, moet de opleiding een gratis alternatief bieden. Indien je opleiding geen gratis alternatief biedt, zijn de extra gevraagde kosten onwettig op grond van art. 7.50 lid 1 WHW. "

Afgelopen week heb ik weer een mail ontvangen van de beste meneer met weer het verzoek om voor 25 mei (gisteren dus) te betalen. Wat kan er nu gebeuren? En wat raden jullie aan?

Met vriendelijke groet,

Savagesquad
pi_179412758
Wat dus ik zou geen schoolboeken hoeven kopen? Geloof niks van die wet
pi_179413080
Gelukkig zegt 7.50 lid 1 het volgende.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2018 00:33:03 ]
  zondag 27 mei 2018 @ 02:28:38 #4
427640 savagesquad
Savage Squad
pi_179415338
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2018 00:20 schreef tailfox het volgende:
Wat dus ik zou geen schoolboeken hoeven kopen? Geloof niks van die wet
Of je leest en beseft dat er gratis boeken te leen zijn in bibliotheek waardoor ze dus wel kosten mogen vragen..
pi_179417641
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 02:28 schreef savagesquad het volgende:

[..]

Of je leest en beseft dat er gratis boeken te leen zijn in bibliotheek waardoor ze dus wel kosten mogen vragen..
in je wet zie ik daar niks overstaan.
  zondag 27 mei 2018 @ 17:28:39 #6
427640 savagesquad
Savage Squad
pi_179446685
Ik zou het gewoon betalen en het op een later tijdstip terugeisen.
pi_179460090
Hebben deze kosten op een boekenlijst gestaan?
pi_179460198
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2018 00:20 schreef tailfox het volgende:
Wat dus ik zou geen schoolboeken hoeven kopen? Geloof niks van die wet
Klopt. Dat kunnen ze niet verplichten. Bij een opleiding moest je een abo nemen op een elektronische leeromgeving voor oa. je boeken. Dat mag vanaf volgend jaar niet meer verplicht worden. Bieb vd school heeft de opdracht gekregen om de boeken maar weer fysiek aan te schaffen.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_179460238
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 07:30 schreef Syrena het volgende:

[..]

Klopt. Dat kunnen ze niet verplichten. Bij een opleiding moest je een abo nemen op een elektronische leeromgeving voor oa. je boeken. Dat mag vanaf volgend jaar niet meer verplicht worden. Bieb vd school heeft de opdracht gekregen om de boeken maar weer fysiek aan te schaffen.
bedankt voor de verduidelijking
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')