abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  maandag 28 mei 2018 @ 18:20:07 #51
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_179451476
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 16:50 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Een persoonlijkheidsstoornis is iets anders. Mensen zien als nutteloze persoonlijkheid vind ik vooral een gebrek van jezelf.
Nee hoor. Iemand met een hele slechte persoonlijkheid is iemand met een persoonljkheidstoornis. Uiteraard dienen dat soort mensen geholpen te worden en begrip en respect te krijgen. Maar dat veranderd niet dat er mensen bestaan die niks mee hebben.

Er zijn mensen die dom zijn, maar ook een hele slechte persoonlijkheid hebben, en daarnaast hun uiterlijk niet mee en ook geen talenten. Deze mensen bestaan.
Pain is temporary, Pride is forever.
pi_179451838
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2018 18:20 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Nee hoor. Iemand met een hele slechte persoonlijkheid is iemand met een persoonljkheidstoornis. Uiteraard dienen dat soort mensen geholpen te worden en begrip en respect te krijgen. Maar dat veranderd niet dat er mensen bestaan die niks mee hebben.

Er zijn mensen die dom zijn, maar ook een hele slechte persoonlijkheid hebben, en daarnaast hun uiterlijk niet mee en ook geen talenten. Deze mensen bestaan.
Nou, nee. En ik mag toch hopen dat ik het weet, aangezien ikzelf een persoonlijkheidsstoornis heb en werk met mensen die o.a. een persoonlijkheidsstoornis hebben. Google het anders even.

Praten in termen als 'slecht' en 'nutteloos' als je het over mensen hebt zegt ook het een en ander over iemand. Dat soort kwalificaties zijn dan vooral op jezelf van toepassing.
  maandag 28 mei 2018 @ 18:55:56 #53
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_179452211
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 18:37 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Nou, nee. En ik mag toch hopen dat ik het weet, aangezien ikzelf een persoonlijkheidsstoornis heb en werk met mensen die o.a. een persoonlijkheidsstoornis hebben. Google het anders even.

Praten in termen als 'slecht' en 'nutteloos' als je het over mensen hebt zegt ook het een en ander over iemand. Dat soort kwalificaties zijn dan vooral op jezelf van toepassing.
Ik ben juist heel empathisch en heb alle begrip voor mensen met een moeilijke karakter. En je hebt gelijk dat slecht een platte verwoording is, maar dat komt het op neer. Een betere beschrijving is een onaantrekkelijke of onhandige persoonlijkheid.

Iemand kan alleen maar of voornamelijk slechte eigenschappen hebben. Of beneden gemiddeld.
pi_179452293
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2018 18:55 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik ben juist heel empathisch en heb alle begrip voor mensen met een moeilijke karakter. En je hebt gelijk dat slecht een platte verwoording is, maar dat komt het op neer. Een betere beschrijving is een onaantrekkelijke of onhandige persoonlijkheid.

Iemand kan alleen maar of voornamelijk slechte eigenschappen hebben. Of beneden gemiddeld.
Zoek het nou eerst eens op voordat je weer van alles gaat blaten.

https://www.deviersprong.nl/persoonlijkheidsstoornissen/

En lees eens wat beter. Waar zeg ik dat je niet emphatisch zou kunnen zijn? Waar zeg ik dat ik 'slecht' een 'platte bewoording' vind?
  maandag 28 mei 2018 @ 19:23:58 #55
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_179452838
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 19:00 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Zoek het nou eerst eens op voordat je weer van alles gaat blaten.

https://www.deviersprong.nl/persoonlijkheidsstoornissen/

En lees eens wat beter. Waar zeg ik dat je niet emphatisch zou kunnen zijn? Waar zeg ik dat ik 'slecht' een 'platte bewoording' vind?
Je klinkt boos. Heb ik een gevoelige snaar geraakt?

Ik heb een beetje verstand van persoonlijkheidsstoornis. Mijn punt is meer dat mensen soms een persoonlijkheid hebben die totaal niet bruikbaar is voor de samenleving en alleen maar een last is voor anderen en zijn omgeving. Ben je hiermee oneens?
pi_179452903
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 19:23 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Je klinkt boos. Heb ik een gevoelige snaar geraakt?

Ik heb een beetje verstand van persoonlijkheidsstoornis. Mijn punt is meer dat mensen soms een persoonlijkheid hebben die totaal niet bruikbaar is voor de samenleving en alleen maar een last is voor anderen en zijn omgeving. Ben je hiermee oneens?
Ja, ik vind het kwetsend dat je mensen wegzet als 'slecht' en 'nutteloos' om wat voor reden dan ook. En nu voeg je daar ook nog 'totaal niet bruikbaar voor de samenleving en alleen maar een last'. Ik ben het daarmee niet alleen oneens, ik vind het belachelijk dat je zulke uitspraken durft te doen!

Wat zou je ervan vinden als jij zo wordt weggezet vanwege je problematiek?
pi_179452958
Je kunt meer dan je denkt! Je komt over als iemand die intelligent is en goed over zichzelf heeft nagedacht. Het is rot dat je niet bereikt hebt wat je zou willen, maar kunnen we daar niet samen aan werken?

Dat laatste mis ik aan dit soort topics. Er wordt vaak eenmalig, goed bedoeld advies gegeven, maar er is geen actie en opvolging. Als we nu eens samen bepalen wat de volgende stap is, hoe we die bereiken en hoe we de moeilijkheden daarbij oplossen. Wil je een hogere functie, een hogere opleiding, wil je een bepaalde vaardigheid verder ontwikkelen, wil je meer vrienden maken of...zeg het maar.
  maandag 28 mei 2018 @ 19:34:10 #58
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_179453092
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 19:26 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Ja, ik vind het kwetsend dat je mensen wegzet als 'slecht' en 'nutteloos' om wat voor reden dan ook. En nu voeg je daar ook nog 'totaal niet bruikbaar voor de samenleving en alleen maar een last'. Ik ben het daarmee niet alleen oneens, ik vind het belachelijk dat je zulke uitspraken durft te doen!

Heb ik vaak genoeg meegemaakt hoor. Er is vaak genoeg tegen mij gezegd dat ik niks zou bereiken. Mensen hebben regelmatig met mij afgerekend. Ik ben keihard in de steek gelaten meerdere keren op momenten dat ik heel kwetsbaar en machteloos was.

Ik sta nog steeds. Uiteindelijk is het aan mij om het tegendeel te bewijzen. En ik geef toe dat ik veel geluk heb met mijn moeder.

Maar juist doordat ik zolang in de psychiatrie zit en zoveel harde dingen heb meegemaakt, maak ik dit soort harde uitspraken. En ik zeg niet dat iemand nooit beter kan worden, of dat iemand geen plek of kans verdiend.

In mijn geval is het zo dat ik in periode van ernstige depressie of herstel van psychose ben ik compleet uitgeschakeld. Ik kan amper mijn bed opmaken. En dat duurt maanden, misschien wel meer dan een jaar. Mensen die mij in deze periode kennen kunnen al snel de indruk krijgen dat ik gewoon zo ben en dat dat nooit zal veranderen. Mensen maken ook beslissingen met dat gedachte, bijvoorbeeld door niet met mij om te gaan of mij te ontwijken. Vind ik dat eerlijk? Nee. Snap ik het? Ja, zeker.

Maar uiteindelijk moeten we allemaal positief blijven.
pi_179453202
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 19:34 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Heb ik vaak genoeg meegemaakt hoor. Er is vaak genoeg tegen mij gezegd dat ik niks zou bereiken. Mensen hebben regelmatig met mij afgerekend. Ik ben keihard in de steek gelaten meerdere keren op momenten dat ik heel kwetsbaar en machteloos was.

Ik sta nog steeds. Uiteindelijk is het aan mij om het tegendeel te bewijzen. En ik geef toe dat ik veel geluk heb met mijn moeder.

Maar juist doordat ik zolang in de psychiatrie zit en zoveel harde dingen heb meegemaakt, maak ik dit soort harde uitspraken. En ik zeg niet dat iemand nooit beter kan worden, of dat iemand geen plek of kans verdiend.

In mijn geval is het zo dat ik in periode van ernstige depressie of herstel van psychose ben ik compleet uitgeschakeld. Ik kan amper mijn bed opmaken. En dat duurt maanden, misschien wel meer dan een jaar. Mensen die mij in deze periode kennen kunnen al snel de indruk krijgen dat ik gewoon zo ben en dat dat nooit zal veranderen. Mensen maken ook beslissingen met dat gedachte, bijvoorbeeld door niet met mij om te gaan of mij te ontwijken. Vind ik dat eerlijk? Nee. Snap ik het? Ja, zeker.

Maar uiteindelijk moeten we allemaal positief blijven.
Ja, ik weet dat jij ook je eigen worstelingen hebt of hebt gehad. Ik snap alleen niet waarom je anderen zo wegzet als je weet hoe het voelt als mensen dat bij jou doen. Ik draai ook al decennia mee in de psychiatrie, maar ik kom liever op voor de belangen van lotgenoten dan dat ik ze verder het verdomhoekje in druk.
  maandag 28 mei 2018 @ 19:44:30 #60
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_179453324
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 19:38 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Ja, ik weet dat jij ook je eigen worstelingen hebt of hebt gehad. Ik snap alleen niet waarom je anderen zo wegzet als je weet hoe het voelt als mensen dat bij jou doen. Ik draai ook al decennia mee in de psychiatrie, maar ik kom liever op voor de belangen van lotgenoten dan dat ik ze verder het verdomhoekje in druk.
Voor de belangen van lotgenoten kom ik zeker op. Daarom ben ik ook met het initiatief van veerkrachtfabriek begonnen.

Ik weet dat mijn woorden hard klinken, maar het is niet mijn bedoeling om anderen weg te zetten en TS helemaal niet. TS is heel sympathiek.

Als ik zeg dat iemand soms persoonlijkheidstrekken kan hebben die niet goed aansluit met de verwachtingen van zijn omgeving, betekent niet dat ik neerkijk op die persoon.

Reden waarom ik het zo zei, is omdat ik niet denk dat TS wil horen dat wij vinden dat ze ongelijk heeft. Al die goed bedoelde troost is lief, maar TS kent zichzelf goed en iedereen hier gaat zeggen dat ze haar beeld van haarzelf niet klopt, gaat ze ons toch niet geloven.
pi_179453352
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 19:44 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Voor de belangen van lotgenoten kom ik zeker op. Daarom ben ik ook met het initiatief van veerkrachtfabriek begonnen.

Ik weet dat mijn woorden hard klinken, maar het is niet mijn bedoeling om anderen weg te zetten en TS helemaal niet. TS is heel sympathiek.

Als ik zeg dat iemand soms persoonlijkheidstrekken kan hebben die niet goed aansluit met de verwachtingen van zijn omgeving, betekent niet dat ik neerkijk op die persoon.

Reden waarom ik het zo zei, is omdat ik niet denk dat TS wil horen dat wij vinden dat ze ongelijk heeft. Al die goed bedoelde troost is lief, maar TS kent zichzelf goed en iedereen hier gaat zeggen dat ze haar beeld van haarzelf niet klopt, gaat ze ons toch niet geloven.
Misschien toch eens goed om te heroverwegen hoe je dingen verwoord.
  maandag 28 mei 2018 @ 19:48:37 #62
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_179453419
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 19:45 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Misschien toch eens goed om te heroverwegen hoe je dingen verwoord.
Het blijft FOK! Maar idd, een probleem van mij is dat ik vaak dingen verkeerd zegt of verwoord. Waardoor ik een ander beledigd of pijn doet.
pi_179453443
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 19:48 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Het blijft FOK! Maar idd, een probleem van mij is dat ik vaak dingen verkeerd zegt of verwoord. Waardoor ik een ander beledigd of pijn doet.
Okee, nu je dit zo schrijft begrijp ik je wat beter en dat scheelt weer een beetje.
  maandag 28 mei 2018 @ 21:11:06 #64
375333 Drogonno
Dromer des levens
pi_179454938
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 00:35 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Iedereen die weinig succes heeft op school heeft idd een leerbeperking.. alleen wordt dat nu nog niet zo gezien en ben je gewoon onsuccesvol totdat je naar de commerciële privé psycholoog wordt gestuurd.. en die leerbeperking wordt vervolgens gebruikt als excuus ipv verklaring... Op zich is dat natuurlijk mooi, maar een werkgever accepteert dat ook niet alleen met subsidie zodat mensen zo weer afhankelijk blijven. Behalve als je een baan hebt waarbij je beperking gewoon niet uitmaakt natuurlijk.
Wanneer ben je te kritisch en wanneer te makkelijk? Wanneer is het precies goed?
Leerbeperking is een verkeerd word vind ik, het leersysteem is niet ontworpen voor de individue maar voor de algemene mens.

Vind het eigenlijk wel zonde dat er niet meerdere systemen om te leren zijn, die ook nog makkelijk binnnen handbereik zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Drogonno op 28-05-2018 21:23:15 ]
  maandag 28 mei 2018 @ 21:18:38 #65
375333 Drogonno
Dromer des levens
pi_179455099
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Drogonno op 28-05-2018 21:19:18 ]
pi_179455611
Ik herken wel wat je schrijft, niet dat ik vind dat ik geen goede eigenschappen heb, maar wel een gebrek aan enkele en een aantal zijn maar matig. Daarentegen ben ik van mening dat ik ook enkele uitblinkende eigenschappen bevat die ik in bepaalde situaties handig in kan zetten. Hierom zit ik niet in je situatie, maar wat je zegt bijvoorbeeld over lui zijn, het accepteren van je mindere punten, dat herken heel erg. Er zijn mensen die je dan als depressief weg willen zetten, maar wat Keep Walking ook probeer te zeggen sommige mensen hebben op meerdere vlakken aan het kortste eind getrokken, deze hebben het nu eenmaal moeilijker dan anderen. Er is niks mis met dat realistisch inzien, zolang het er niet voor zorgt dat je bij de pakken neer gaat zitten, of je steentje niet probeert bij te dragen. Hoe klein ook.

Wat je zegt over wanneer je wel wil inzetten, snel zweten en hartkloppingen vind ik wel een teken van laag vitamine d. Dat zou ik als ik jou was wel bij gaan slikken, dat kan sowieso nooit kwaad (bijna iedere Nederlander heeft chronisch gebrek), en helpt zeer waarschijnlijk bij dit soort vermoeidheidsklachten bij inspanning.
Het helpt zelfs soms tegen neurologische klachten zoals 'brainfog', moeite met concentreren of ordenen. Dingen die ik je ook hoor omschrijven.
And the druids turn to stone...
pi_179457229
Je spelling is wel goed.
  dinsdag 29 mei 2018 @ 00:46:10 #68
465244 geeninspiratie1235
boeiende ondertitel
pi_179458260
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 00:54 schreef LordHorusNL het volgende:

Niemand is je aan het trollen je komt gewoon intelligent over, iedereen hier zegt het toch gewoon.

Wat was volgens de testen je IQ dan? Ik heb altijd weinig vertrouwen in dat soort testen omdat ze gemaakt zijn voor de gemiddelde persoon en de uitslag sterk afhankelijk is van vele verschillende aspecten.

Serieus heb rond 2003 mijn laatste vrienden de deur gewezen en mis het totaal niet, hecht gewoon weinig waarde aan oppervlakkige sociale contacten.

Verder zegt slecht scoren op school of een leerbeperking hebben weinig over het succes wat je later zult hebben, ik ken een gozer die echt graf achterlijk is maar wel multimiljonair.

Succes draait puur om motivatie, de rest is bijzaak.
M'n iq dm ik wel maar het valt iig in categorie zwakbegaafd, heb het al diverse keren hier gezegd in andere topics maar ik hecht daar ook niet zoveel waarde aan, maar het kwam wel een beetje overeen met mijn resultaten.
Waren al je vriendschappen oppervlakkig dan? Ik begrijp het ergens wel hoor, beter geen vrienden dan slechte vrienden misschien.
Haha :P. Je hebt op zich wel gelijk dat motivatie heel belangrijk is.

quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 01:10 schreef Quotidien het volgende:
Ik moest lachen om je ondertitel, dus humor heb je wél. :)
het is echt waardeloos joh, ik had letterlijk geen enkele inspiratie ervoor, maar als iemand erom kan lachen dan ben ik daar blij mee

quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2018 08:25 schreef Hexxenbiest het volgende:

Ik zei dat je misschien lui bent omdat ik iets ervan herken. Niet lui om te werken, maar (ik bijv. ben) te lui om vrienden te maken en te onderhouden. Ik heb één beste vriend en ik denk dat hij dat is omdat hij niet teveel van mij verlangt.

Je bent eigenlijk best tevreden en daarom heb je een beetje een houding van 'Laat maar, ik vind het toch goed zo'.
Maar als je jezelf dan vergelijkt met anderen, kom jij dan niet erg succesvol over. Denk jij.

En wat je laatste vraag betreft: omdat je misschien lui bent, zal het niet gemakkelijk vanuit jezelf komen om niet lui te doen. Ik denk dat je iemand nodig hebt die jou pusht.
hmm hier heb je misschien op zich wel gelijk in. Alleen waar het mij vooral om gaat is hoe ik overkom, en dan zeg ik wel steeds tegen mezelf dat ik iets moet zeggen maar ik kan gewoon niks bedenken.

quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 16:08 schreef Keep_Walking het volgende:

Er bestaat wel zoiets als een nutteloze persoonlijkheid (helaas). Soms ken je iemand waanzinnig goed en alsnog kan je niks positiefs of nuttevol bedenken. Dat noem je dan ook een persoonlijkheidsstoornis, denk ik. Dat in gecombineerd met een laag IQ is gewoon heel vervelend.

Maar dit vermoed ik niet bij TS. Hoe ze overkomt op fok is gewoon empathisch en ze is bereid om mee te werken en advies geven. Ze lijkt me heel lief en loyaal, wat ik erg waardeer. Ik vind haar ook een hele sympathieke user.
Bedankt dat je me een sympathieke user noemt als je dat meent. dat waardeer ik.

quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 19:26 schreef Raskolnikow het volgende:

Je hebt op zich ook wel gelijk dat het mooi is als mensen kunnen worden gewaardeerd ondanks het ontbreken van nuttige eigenschappen. Ik denk ook dat het ontbreken van nuttige eigenschappen iets anders inhoudt dan een persoonlijkheidsstoornis. Maar mensen met een persoonlijkheidsstoornis hebben idd wel vaak problemen op sociaal gebied en psychologen geven vaak aan dat zij op dat gebied achterlopen. Nu heb ik het niet zo op psychologen of beter gezegd hun werkwijze maar dat terzijde.

quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 schreef Keep_WalkingRaskolnikow het volgende:

discussie
Ik bedoelde echt alleen het succes wat iemand heeft. Niet de waarde van die persoon of zo, dat staat daar los van vind ik. Misschien had ik het verkeerd verwoord dat het zo overkwam.

quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 19:28 schreef Drieklank het volgende:
Je kunt meer dan je denkt! Je komt over als iemand die intelligent is en goed over zichzelf heeft nagedacht. Het is rot dat je niet bereikt hebt wat je zou willen, maar kunnen we daar niet samen aan werken?

Dat laatste mis ik aan dit soort topics. Er wordt vaak eenmalig, goed bedoeld advies gegeven, maar er is geen actie en opvolging. Als we nu eens samen bepalen wat de volgende stap is, hoe we die bereiken en hoe we de moeilijkheden daarbij oplossen. Wil je een hogere functie, een hogere opleiding, wil je een bepaalde vaardigheid verder ontwikkelen, wil je meer vrienden maken of...zeg het maar.
Dank je maar wat bedoel je precies hiermee? Je mist dat topics een algemenere discussie hebben, ipv individueel? Dat mis ik ook wel, het zou eigenlijk meer moeten gaan over mensen in het algemeen die weinig goede eigenschappen hebben, maar ik gaf een persoonlijk voorbeeld.

quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2018 21:11 schreef Drogonno het volgende:

Leerbeperking is een verkeerd word vind ik, het leersysteem is niet ontworpen voor de individue maar voor de algemene mens.

Vind het eigenlijk wel zonde dat er niet meerdere systemen om te leren zijn, die ook nog makkelijk binnnen handbereik zijn.
Hoe denk je dat dat er uit moet zien? Je bedoelt leren via boeken en ook visueel of met luisterboeken of games of praktijkopdrachten zo? Dat je kan kiezen?

quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2018 21:39 schreef Panthera1984 het volgende:
Ik herken wel wat je schrijft, niet dat ik vind dat ik geen goede eigenschappen heb, maar wel een gebrek aan enkele en een aantal zijn maar matig. Daarentegen ben ik van mening dat ik ook enkele uitblinkende eigenschappen bevat die ik in bepaalde situaties handig in kan zetten. Hierom zit ik niet in je situatie, maar wat je zegt bijvoorbeeld over lui zijn, het accepteren van je mindere punten, dat herken heel erg. Er zijn mensen die je dan als depressief weg willen zetten, maar wat Keep Walking ook probeer te zeggen sommige mensen hebben op meerdere vlakken aan het kortste eind getrokken, deze hebben het nu eenmaal moeilijker dan anderen. Er is niks mis met dat realistisch inzien, zolang het er niet voor zorgt dat je bij de pakken neer gaat zitten, of je steentje niet probeert bij te dragen. Hoe klein ook.

Wat je zegt over wanneer je wel wil inzetten, snel zweten en hartkloppingen vind ik wel een teken van laag vitamine d. Dat zou ik als ik jou was wel bij gaan slikken, dat kan sowieso nooit kwaad (bijna iedere Nederlander heeft chronisch gebrek), en helpt zeer waarschijnlijk bij dit soort vermoeidheidsklachten bij inspanning.
Het helpt zelfs soms tegen neurologische klachten zoals 'brainfog', moeite met concentreren of ordenen. Dingen die ik je ook hoor omschrijven.
Ik opende dit topic om verhalen van mensen te horen in dezelfde situatie. Die er gek genoeg in exact dezelfde situatie niet lijken te zijn. Maar goed, FOK topics trekken dan ook bijna nooit lotgenoten aan. Ik oordeel er zelf niet over. Ik baal er alleen van als ik mijn doelen niet kan bereiken. Er lijkt wel een taboe te rusten op de mogelijkheid dat mensen in allerlei varianten van talentvolheid kunnen bestaan, ten minste in positieve zin niet maar in negatieve wel. Of zie ik dat verkeerd.
Ik wist niet dat zweten en hartkloppingen een gevolg konden zijn van vitamine D tekort. Ik heb vitamine D en ik neem het af en toe, maar ik ga het nu maar weer iedere dag nemen. Ik had idd een tekort toen het werd gemeten, maar ja bijna iedereen idd.

quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 23:13 schreef JimmyDean het volgende:
Je spelling is wel goed.
Dank je

[ Bericht 1% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 29-05-2018 00:59:18 ]
pi_179460852
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 00:46 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Dank je maar wat bedoel je precies hiermee? Je mist dat topics een algemenere discussie hebben, ipv individueel? Dat mis ik ook wel, het zou eigenlijk meer moeten gaan over mensen in het algemeen die weinig goede eigenschappen hebben, maar ik gaf een persoonlijk voorbeeld.
Ik bedoel dat ik, en misschien anderen ook, je wil helpen met het bereiken van je doelen. Omgekeerd hoop ik ook dat jij en anderen mij willen helpen met het bereiken van doelen. We kunnen namelijk makkelijker oplossingen voor elkaar zien dan voor onszelf.
  dinsdag 29 mei 2018 @ 08:27:10 #70
boeiende ondertitel
pi_179461088
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 08:13 schreef Drieklank het volgende:

Ik bedoel dat ik, en misschien anderen ook, je wil helpen met het bereiken van je doelen. Omgekeerd hoop ik ook dat jij en anderen mij willen helpen met het bereiken van doelen. We kunnen namelijk makkelijker oplossingen voor elkaar zien dan voor onszelf.
Nou ja, ik denk niet dat er iets is wat ik kan doen zodra ik ineens spontaner wordt of sneller in mijn werk (je krijgt daar ook heel veel begeleiding) bijvoorbeeld. Maar hoe denk jij daarover dan? Ik wil anderen best helpen, maar niemand komt hier met problemen zoals de mijne, behalve sigme en zij heeft ermee leren leven. Als het om hetzelfde probleem gaat, weet ik de oplossing bij een ander ook niet.
  dinsdag 29 mei 2018 @ 17:09:38 #71
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_179471216
quote:
k bedoelde echt alleen het succes wat iemand heeft. Niet de waarde van die persoon of zo, dat staat daar los van vind ik. Misschien had ik het verkeerd verwoord dat het zo overkwam.
Je bent niet nutteloos. Je bent onderdrukt. Je zit in een situatie met je ouders waardoor je jezelf niet kan ontplooien. Als ik jouw post leest dan denk ik dat je echt wel talenten hebt. In ieder geval genoeg om te werken als receptionist voor een bedrijf ofzo. Je moet jezelf niet onderschatten.

Ik denk dat je een ongezonde verstandshouding hebt met je familie die te overbezorgd is, waardoor je klein gehouden wordt en niet voldoende kan ontplooien.
pi_179472946
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 08:27 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Nou ja, ik denk niet dat er iets is wat ik kan doen zodra ik ineens spontaner wordt of sneller in mijn werk (je krijgt daar ook heel veel begeleiding) bijvoorbeeld. Maar hoe denk jij daarover dan? Ik wil anderen best helpen, maar niemand komt hier met problemen zoals de mijne, behalve sigme en zij heeft ermee leren leven. Als het om hetzelfde probleem gaat, weet ik de oplossing bij een ander ook niet.
Het lijkt me dat juist dat er heel veel is dat jij kunt doen. Volgens mij zou je bijvoorbeeld graag interessanter werk willen doen en heb je misschien hulp nodig bij het solliciteren. Dan kunnen we je helpen bij het opstellen van een goede motivatiebrief en een goed CV, bijvoorbeeld.
  dinsdag 29 mei 2018 @ 19:58:39 #73
boeiende ondertitel
pi_179474943
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 17:09 schreef Keep_Walking het volgende:

Je bent niet nutteloos. Je bent onderdrukt. Je zit in een situatie met je ouders waardoor je jezelf niet kan ontplooien. Als ik jouw post leest dan denk ik dat je echt wel talenten hebt. In ieder geval genoeg om te werken als receptionist voor een bedrijf ofzo. Je moet jezelf niet onderschatten.

Ik denk dat je een ongezonde verstandshouding hebt met je familie die te overbezorgd is, waardoor je klein gehouden wordt en niet voldoende kan ontplooien.
Hoe weet je dit allemaal? Beetje eng, dan krijg ik het gevoel dat je stiekem een bekende bent of zo. Maar idd mijn ouders doen alsof ik 10 ben. Mijn vader wil alles voor me beslissen. Maar daar heb ik het deels ook wel zelf een beetje naar gemaakt misschien, maar ze zijn inderdaad nogal overbeschermend. Beter dan verwaarlozend misschien maar het is idd niet goed voor jd zelfstandigheid. Zo'n baan op administratief gebied heb ik al. Alleen ben ik daar langzaam in.

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 18:32 schreef Drieklank het volgende:

Het lijkt me dat juist dat er heel veel is dat jij kunt doen. Volgens mij zou je bijvoorbeeld graag interessanter werk willen doen en heb je misschien hulp nodig bij het solliciteren. Dan kunnen we je helpen bij het opstellen van een goede motivatiebrief en een goed CV, bijvoorbeeld.
Dank je voor het aanbod maar nee ik kan dit juist net aan dat is wat ik vervelend vind. Dat mijn prestaties voor mijn huidige baan slecht zijn ondanks begeleiding.
pi_179475428
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 19:58 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Hoe weet je dit allemaal? Beetje eng, dan krijg ik het gevoel dat je stiekem een bekende bent of zo. Maar idd mijn ouders doen alsof ik 10 ben. Mijn vader wil alles voor me beslissen. Maar daar heb ik het deels ook wel zelf een beetje naar gemaakt misschien, maar ze zijn inderdaad nogal overbeschermend. Beter dan verwaarlozend misschien maar het is idd niet goed voor jd zelfstandigheid. Zo'n baan op administratief gebied heb ik al. Alleen ben ik daar langzaam in.

[..]

Dank je voor het aanbod maar nee ik kan dit juist net aan dat is wat ik vervelend vind. Dat mijn prestaties voor mijn huidige baan slecht zijn ondanks begeleiding.
Wat lukt er dan precies niet en waarom niet?
  dinsdag 29 mei 2018 @ 21:40:42 #75
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_179478381
quote:
Nou ik heb het kunnen afleiden uit onze interacties op de fora en PM. Ik denk dat jij iemand bent die iets moet vinden waar je een passie voor hebt. Dus je moet een beroep uitoefenen bij een bedrijf of organisatie waar je heilig in gelooft en dat je veilig voelt bij je collega's en manager. Dan gaje goed voelen en ook veel beter presteren.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')