abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_179457139
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2018 23:04 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Kapot? Trekt dat met tlc niet bij?
En in een winkel of tweedehands?
Met kapot ver bedoel ik heel ver.130 km is beetje uit de route. Denk zomaar dat ze in een winkel met deze leeftijd niet te betalen zijn.. Deze op mp is 60. Had ik zo gedaan als 't in de buurt was. Ben ook gek eigenlijk. :+
pi_179457182
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2018 23:07 schreef Koettie het volgende:

[..]

Met kapot ver bedoel ik heel ver.130 km is beetje uit de route. Denk zomaar dat ze in een winkel met deze leeftijd niet te betalen zijn.. Deze op mp is 60. Had ik zo gedaan als 't in de buurt was. Ben ook gek eigenlijk. :+
Ik had het woordje ver niet gelezen. :-) Je zult er vooral meteen bij moeten zijn, anders is het weg. En gewoon veel geduld met een kleiner exemplaar? Ik vind juist het groeiproces zo leuk.
pi_179457377
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2018 23:09 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Ik had het woordje ver niet gelezen. :-) Je zult er vooral meteen bij moeten zijn, anders is het weg. En gewoon veel geduld met een kleiner exemplaar? Ik vind juist het groeiproces zo leuk.
Jaaa, geduld. Wil gewoon ff 15 jaar erbij cheaten. :P
pi_179471574
Als hij in de auto past gaan we hem dinsdag halen. <3
pi_179494842
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 17:27 schreef Koettie het volgende:
Als hij in de auto past gaan we hem dinsdag halen. <3
Gaaf! Ik duim voor je dat het past ^O^

Ik zou nog een foto posten van mijn aanwinsten van vorige week O+
Paarse Tradescantia, vetplantje (geen idee wat naam is?) en wat cactussen waarvan er 2 bloeien O+

141c74bf75285629c43ede6f2ad290a9.jpg
pi_179494922
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 18:14 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Gaaf! Ik duim voor je dat het past ^O^

Ik zou nog een foto posten van mijn aanwinsten van vorige week O+
Paarse Tradescantia, vetplantje (geen idee wat naam is?) en wat cactussen waarvan er 2 bloeien O+

[ afbeelding ]
die paarse is niet zelfde als purple heart die ik als stekje uit Spanje heb meegejat toch?
https://wimastergardener.(...)radescantia-pallida/
pi_179495009
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 18:19 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

die paarse is niet zelfde als purple heart die ik als stekje uit Spanje heb meegejat toch?
https://wimastergardener.(...)radescantia-pallida/
Blijkbaar wel. Volledige naam is *kijkt op kaartje* Tradescantia Pallida Purple Passion.
pi_179495023
Grappig. Jouw blaadjes lijken veel ronder. :)
pi_179495144
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 18:28 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Grappig. Jouw blaadjes lijken veel ronder. :)
Ja idd, zijn veel ronder dan op die pagina die jij postte. Maar verder online zie ik ze zo wel meer.
Nog even een close-up van mijne:

80b2df9fcd6f614975ea5cb89c3d4c13.jpg
pi_179495334
Mijn stekje:
8yt1yd.jpg
pi_179495610
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 18:49 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Mijn stekje:
[ afbeelding ]
Oja dat ziet er wel heel anders uit idd.
pi_179506844
Planten die ik gisteren niet had:

Cleistocactus colademononis
Epiphyllum guatemalense mostruosa
Selenicereus anthonyanus
Aporocactus hibrido rojo fucsia
Rhipsalis cruciformis

Planten die ik vandaag wel heb:

Cleistocactus colademononis
Epiphyllum guatemalense mostruosa
Selenicereus anthonyanus
Aporocactus hibrido rojo fucsia
Rhipsalis cruciformis

*O*

[ Bericht 0% gewijzigd door Stratotanker op 31-05-2018 10:58:12 ]
Everything starts with a Why.
pi_179507984
Foto's!
pi_179508690
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 11:52 schreef Koettie het volgende:
Foto's!
:+

HoX57dK.jpg
pi_179525069
Grr. Ik ben tweede voor de plant waar ik zo verliefd op ben. Maar de man gaf aan dat die vent amper reageert op berichtjes en dat hij de kans groot inschat dat hij niet komt opdagen van het weekend, dus daar hopen we dan maar op..
pi_179546432
Just make them an offer they can't refuse. :7

Mijn plantenlijstje tot nu toe.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_179546626
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 22:51 schreef Koettie het volgende:
Grr. Ik ben tweede voor de plant waar ik zo verliefd op ben. Maar de man gaf aan dat die vent amper reageert op berichtjes en dat hij de kans groot inschat dat hij niet komt opdagen van het weekend, dus daar hopen we dan maar op..
Ik duim met je mee ^O^

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 20:30 schreef Stratotanker het volgende:
Just make them an offer they can't refuse. :7

Mijn plantenlijstje tot nu toe.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wauw, mooie lijst _O_
Ik heb 1 Sansevieria en ik heb geen idee welke soort het is, want dat stond niet op het kaartje :')

423b7615066e0d99bbac37da513fffc9.jpg
pi_179546996
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 20:36 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]
Wauw, mooie lijst _O_
Ik heb 1 Sansevieria en ik heb geen idee welke soort het is, want dat stond niet op het kaartje :')

[ afbeelding ]
Dank. Welk soort dat is vroeg ik mezelf ook al af. Soms kom ik ze ook tegen namelijk, met of zonder rode marge aan de rand van het blad. Ik heb je vraag even doorgezet naar een groep van Sansevieria verzamelaars. Ik hoop dat zij meer weten. Ben ook wel benieuwd. De enige reden waarom ik hem niet gekocht heb is omdat ik vermoed dat het een hybride is, dus een kruising tussen twee soorten. Als ik meer weet hoor je van me.
pi_179547103
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 20:51 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Dank. Welk soort dat is vroeg ik mezelf ook al af. Soms kom ik ze ook tegen namelijk, met of zonder rode marge aan de rand van het blad. Ik heb je vraag even doorgezet naar een groep van Sansevieria verzamelaars. Ik hoop dat zij meer weten. Ben ook wel benieuwd. De enige reden waarom ik hem niet gekocht heb is omdat ik vermoed dat het een hybride is, dus een kruising tussen twee soorten. Als ik meer weet hoor je van me.
Is goed, ik ben benieuwd. Dankjewel ^O^
pi_179547176
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 20:54 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Is goed, ik ben benieuwd. Dankjewel ^O^
Hebben jouw bladeren trouwens een hele dunne rode marge aan de rand van het blad? Dan kan het namelijk een S. aethiopica zijn.
pi_179547279
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 20:57 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Hebben jouw bladeren trouwens een hele dunne rode marge aan de rand van het blad? Dan kan het namelijk een S. aethiopica zijn.
Nee het is meer een gele lijn aan de rand van het blad.

9589f0a99a6da09a9c5b222684e8a1f8.jpg

[ Bericht 11% gewijzigd door _Hestia_ op 01-06-2018 21:13:34 ]
pi_179547516
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 21:01 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Nee het is meer een gele lijn aan de rand van het blad.

[ afbeelding ]
Ik krijg S. javanica te horen. Geen idee of jouw plant dat ook is, maar lijkt er wel sterk op. Het is wel de plant die ik regelmatig tegenkom. Zo te zien openbaart de rode marge niet altijd. Die heb ik nog niet, dus zodra ik hem tegenkom is mijn portemonnaie de sjaak natuurlijk.

https://public.fotki.com/(...)evieria-javanic.html
nsevieriajavanicaexEkoArisanto1-vi.jpg
pi_179547562
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 21:13 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Ik krijg S. javanica te horen. Geen idee of jouw plant dat ook is, maar lijkt er wel sterk op. Het is wel de plant die ik regelmatig tegenkom. Zo te zien openbaart de rode marge niet altijd. Die heb ik nog niet, dus zodra ik hem tegenkom is mijn portemonnaie de sjaak natuurlijk.

https://public.fotki.com/(...)evieria-javanic.html
[ afbeelding ]
Thnx, die lijkt er idd wel erg veel op! En zo duur is deze niet, dat scheelt ;) Geloof dat ik er iets van 9 euro voor heb betaald ofzo.
pi_179547831
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 21:14 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Thnx, die lijkt er idd wel erg veel op! En zo duur is deze niet, dat scheelt ;) Geloof dat ik er iets van 9 euro voor heb betaald ofzo.
Leuk dit, ik vroeg het mezelf ook al af. Je hebt dus een bijzondere Sansevieria gekocht. Het plantje op mijn foto is een jonge plant en dat verklaart waarschijnlijk de kleine verschillen. Deze verschillen worden minder naarmate hij veroudert.
pi_179547961
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 21:24 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Leuk dit, ik vroeg het mezelf ook al af. Je hebt dus een bijzondere Sansevieria gekocht. Het plantje op mijn foto is een jonge plant en dat verklaart waarschijnlijk de kleine verschillen. Deze verschillen worden minder naarmate hij veroudert.
Haha blijkbaar :D Maar die Tradescantia van een paar posts erboven was ook al niet heel gangbaar zei de bloemiste. Echt een super leuk winkeltje heeft zij, maar ik kies planten gewoon puur uit op hoe leuk ik ze eruit vind zien en als ze paars zijn dan is dat helemaal goed haha :D
Pas als ik ze gekocht heb verdiep ik me erin wat voor plant het eigenlijk is :')
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')