abonnement Unibet Coolblue
pi_179507118
quote:
5s.gif Op donderdag 31 mei 2018 11:02 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Er was toch ook een transportvliegtuig op grotere hoogte uit de lucht gepoft?
Yup.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_179507139
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 10:05 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Dat heeft het JIT dan ook nooit gezegd.

Allereerst is vastgesteld (ik geloof in 2014/2015) dat de MH17 is neergehaald met een BUK
- tot die tijd overigens hield Rusland vast aan t verhaal van een su-25 fighter, inclusief gephotoshopte satellietfoto-

Daarna is vastgesteld vanuit welk gebied, rebellengebied, deze moest zijn afgevuurd.
- op dat moment begon Rusland langzaam te erkennen dat dat su-25 verhaal onzin was en dat wellicht het wle eens een BUK kon zijn-

En nu is vastgesteld dat de BUK vanuit Rusland een bepaalde route richting de Oekraïense grens heeft afgelegd en is overgestoken.
Dat laat alleen nog de optie dat ze ofwel zelf schoten, ofwel m gaven aan de rebellen en zij schoten, ofwel dat ze m ergens kwijt zijn geraakt tijdens t transport (van de vrachtwagen gevallen) en dat Oekraïne m afgevuurd heeft.

Maar over het wie qua personen, laat de JIT zich, verstandig, nog niet uit.


Stukje voor stukje vallen de puzzelstukjes in hun plaats, maar het juridisch oplossen van die puzzel kan nog jaren duren. Maar elk stukje is belangrijk.
Net het stukje tekst waar ik zo kritisch over ben.

Waarom die oproep tot een klokkenluider als je dergelijk juridisch geschut achter de hand hebt?
  donderdag 31 mei 2018 @ 11:05:20 #153
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_179507145
quote:
5s.gif Op donderdag 31 mei 2018 11:02 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Er was toch ook een transportvliegtuig op grotere hoogte uit de lucht gepoft?
Die hadden ze vlakbij het vliegveld uit de lucht geschoten.
pi_179507247
quote:
5s.gif Op donderdag 31 mei 2018 11:02 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Er was toch ook een transportvliegtuig op grotere hoogte uit de lucht gepoft?
Die vloog (uit m'n hoofd) op ± 6500 meter. Dat is wel wat anders dan de 10.000+ van MH17. Desalniettemin heb je schijnbaar ook al voor de hoogte van 6500m wel serieus afweergeschut (zoals de BUK) nodig.
pi_179507284
quote:
7s.gif Op donderdag 31 mei 2018 11:05 schreef Nobu het volgende:

[..]

Die hadden ze vlakbij het vliegveld uit de lucht geschoten.
Dat was de Ilyushin Il-76, die hebben ze neergeschoten toen hij ging landen op 14 juni. Op 14 juli schoten ze een Antonov AN-26 uit de lucht, en die vloog op dat moment op 21.000ft. Dat is toch wel hoog, zou ik zeggen. Kom je voor zover ik weet met je manpad ook niet bij.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179507297
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 11:05 schreef Elzies het volgende:

[..]

Net het stukje tekst waar ik zo kritisch over ben.

Waarom die oproep tot een klokkenluider als je dergelijk juridisch geschut achter de hand hebt?
Jij beweert steeds dat alles juridisch rond is volgens de JIT en daarna vraag je je af waarom ze dan nog klokkenluiders zoeken. De JIT heeft nooit beweerd dat alles juridisch rond is.

Das wat anders dan "kritisch".

En als antwoord: all the pieces matter. Met klokkenluiders sta je in een eventuele rechtszaak sterker dan zonder. Zo moeilijk is dat niet.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_179507357
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 11:12 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Jij beweert steeds dat alles juridisch rond is volgens de JIT en daarna vraag je je af waarom ze dan nog klokkenluiders zoeken. De JIT heeft nooit beweerd dat alles juridisch rond is.

Das wat anders dan "kritisch".

En als antwoord: all the pieces matter. Met klokkenluiders sta je in een eventuele rechtszaak sterker dan zonder. Zo moeilijk is dat niet.
Waar schrijf ik op dat ik claim dan het JIT alles juridisch rond heeft? Dit zijn toch echt jouw geschreven woorden.

Juist door die oproep voor een klokkenluider laten ze indirect zien het juridisch allesbehalve rond te hebben.
  donderdag 31 mei 2018 @ 11:16:31 #158
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_179507371
quote:
2s.gif Op donderdag 31 mei 2018 11:12 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat was de Ilyushin Il-76, die hebben ze neergeschoten toen hij ging landen op 14 juni. Op 14 juli schoten ze een Antonov AN-26 uit de lucht, en die vloog op dat moment op 21.000ft. Dat is toch wel hoog, zou ik zeggen. Kom je voor zover ik weet met je manpad ook niet bij.
Volgens de Oekraïners, volgens de MIVD vloog hij veel lager.
pi_179507817
quote:
5s.gif Op donderdag 31 mei 2018 11:16 schreef Nobu het volgende:

[..]

Volgens de Oekraïners, volgens de MIVD vloog hij veel lager.
Bijgelezen, dit klopt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179507938
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 11:15 schreef Elzies het volgende:

[..]

Waar schrijf ik op dat ik claim dan het JIT alles juridisch rond heeft? Dit zijn toch echt jouw geschreven woorden.

Juist door die oproep voor een klokkenluider laten ze indirect zien het juridisch allesbehalve rond te hebben.
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 09:28 schreef Elzies het volgende:

[..]

Allemaal dezelfde bla, bla, maar nog steeds geen antwoord op die ene relevante vraag.

Waarom publiekelijk oproepen voor een Russische klokkenluider als je bewijslast juridisch rond zou zijn?
En:

quote:
Waarom die publieke oproep van het JIT voor een mogelijke Russische klokkenluider als je bewijslast juridisch rond zou zijn?
Of je bedoelt wat anders natuurlijk.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_179508295
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 11:05 schreef Elzies het volgende:

Waarom die oproep tot een klokkenluider als je dergelijk juridisch geschut achter de hand hebt?
Omdat: Rusland.

Rusland trekt zich geen ene reet aan van waar Nederland hen van beschuldigd, trekt zich geen ene reet aan van enig juridisch geschut, net zoals ze zich geen ene reet van de rest van de wereld aantrekken. Het gaat dan ook niet om het overtuigen van Rusland. Het gaat om het overtuigen van de rest van de wereld (daar waar nog overtuiging nodig is), en dan kan een 'klokkenluider' van grote invloed zijn op die naties die tot op heden nogal amicaal met Rusland omgaan.

Uiteindelijke doel zal dan zijn dat Rusland óf onder enorme druk alsnog verdachten uitlevert óf geconfronteerd gaat worden met wereldwijde sancties.

Erg hoog spel van een klein fieplandje, misschien wel té hoog, maar beter zorgvuldig er alles aan gedaan hebben (misschien komen we wel tót aan de laatste steen) zodat de eigen overheid geen blaam treft wanneer de rest van de wereld het lot van de onschuldige slachtoffers en hun nabestaanden naast zich neer legt, en Rusland er mee weg laat komen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_179508576
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 12:05 schreef Montagui het volgende:

[..]

Omdat: Rusland.

Rusland trekt zich geen ene reet aan van waar Nederland hen van beschuldigd, trekt zich geen ene reet aan van enig juridisch geschut, net zoals ze zich geen ene reet van de rest van de wereld aantrekken. Het gaat dan ook niet om het overtuigen van Rusland. Het gaat om het overtuigen van de rest van de wereld (daar waar nog overtuiging nodig is), en dan kan een 'klokkenluider' van grote invloed zijn op die naties die tot op heden nogal amicaal met Rusland omgaan.

Uiteindelijke doel zal dan zijn dat Rusland óf onder enorme druk alsnog verdachten uitlevert óf geconfronteerd gaat worden met wereldwijde sancties.

Erg hoog spel van een klein fieplandje, misschien wel té hoog, maar beter zorgvuldig er alles aan gedaan hebben (misschien komen we wel tót aan de laatste steen) zodat de eigen overheid geen blaam treft wanneer de rest van de wereld het lot van de onschuldige slachtoffers en hun nabestaanden naast zich neer legt, en Rusland er mee weg laat komen.
Dan moet men aankomen met bewijs dat geloofwaardig en niet van alle kanten stinkt met een politiek kleurtje.

Zoiets zou volledig door een onafhankelijk bureau onderzocht moeten worden en niet door Oekraïne zelf onder een andere naam.
pi_179508811
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 12:19 schreef Schaapje1987 het volgende:

[..]

Dan moet men aankomen met bewijs dat geloofwaardig en niet van alle kanten stinkt met een politiek kleurtje.

Zoiets zou volledig door een onafhankelijk bureau onderzocht moeten worden en niet door Oekraïne zelf onder een andere naam.
Hiermee trek je de integriteit van het JIT in twijfel. Zonder bewijzen dat zij zich door deze of gene partij laten beïnvloeden weiger ik daarin mee te gaan.

Geef maar bewijzen die de resultaten tot nu tegenspreken en dan praten we verder.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 31 mei 2018 @ 15:31:24 #164
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_179513675
*verkeerde topic*
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 31 mei 2018 @ 17:40:29 #165
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_179516539
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 08:52 schreef Elzies het volgende:

[..]

Een halfslachtig rapport veelal overgenomen vanuit de internetjournalistiek kun je toch nauwelijks 100% betrouwbaar noemen?

Ik bedoel, wat zien we nu werkelijk?

Een Russische divisie die rijdt naar het front. Tja, dat men resten van Buk raketten vindt in een oorlogsgebied lijkt me niet zo verwonderlijk.

Vergeet niet dat Oekraïne over dezelfde installaties beschikt van Russische makelij. Maar die info wordt telkens van tafel geveegd.

Dit rapport heeft juridisch geen kans van slagen. De roep van het JIT in de media voor een Russische klokkenluider zegt eigenlijk al genoeg betreffende de bewijslast. Je zult toch echt met iets meer moeten komen.

Begrijp me niet verkeerd. Voor de nabestaanden is het natuurlijk verschrikkelijk. Maar Nederland heeft hier diplomatiek zo enorm geblunderd dat ik weinig hoop verwacht voor een bevredigende uitkomst. De reactie van de Russen was als te verwachten.

Bovendien gaat het hier niet om de neergeschoten Boeiing. Het gaat hier om een geopolitiek conflict tussen de EU en Rusland inzake Oekraïne en de Krim.
Ik neem aan dat je eens het bent dat een BUK raket was die de Maleisische Boeing op -en vanuit Oekraïens gebied heeft neergehaald ?

Wat het JIT heeft vastgesteld is dat die BUK mogelijk van/door de 53e Russische brigade is afgeschoten. Hoe en op grond waarvan het JIT dat vaststelt doet feitelijk niet ter zake.
Jij noch ik weten precies wat het JIT aan bewijs heeft.
Zou zomaar kunnen dat zij de gelegenheid tot "meewerken" en damage-control openhouden. De roep om de klokkenluider en evt. spijtopstand is een bekende methode om juist het gezichtsverlies te beperken.

De rest - daarbuiten - is niet echt relevant voor het onderzoek. Ik kan in de rapportage noch in de beweegredenen iets van (geo)politiek vinden noch een vooringenomen mening. Juist niet.
In geval je twijfelt aan de motivatie van het JIT, laat staan het onafhankelijke OM, dan houdt de discussie op. Er is dan geen (on)gelijk, laat staan door wie dan ook te destilleren.

De reden dat Rusland verantwoordelijk wordt gehouden is simpelweg dat zij NIET meewerken aan het onderzoek en de vele verzoeken tot levering van (gevraagde) informatie naast zich neerleggen.
Dat Rusland haar "onderzoek" of visie aan het JIT wil opleggen, of wat anders levert dan gevraagd is iets heel anders dan het delen van informatie.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 31 mei 2018 @ 17:51:31 #166
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_179516799
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 12:05 schreef Montagui het volgende:
Erg hoog spel van een klein fieplandje, misschien wel té hoog, maar beter zorgvuldig er alles aan gedaan hebben (misschien komen we wel tót aan de laatste steen) zodat de eigen overheid geen blaam treft wanneer de rest van de wereld het lot van de onschuldige slachtoffers en hun nabestaanden naast zich neer legt, en Rusland er mee weg laat komen.
Eensch. Beter het hoofd en de rug rechthouden in deze situatie dan straks ergens twijfelen aan de eigen inzet en beweegredenen. De wereld zal er niet door veranderen wat hier ook niet het doel is.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_179517394
quote:
18s.gif Op donderdag 31 mei 2018 17:40 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je eens het bent dat een BUK raket was die de Maleisische Boeing op -en vanuit Oekraïens gebied heeft neergehaald ?

Wat het JIT heeft vastgesteld is dat die BUK mogelijk van/door de 53e Russische brigade is afgeschoten. Hoe en op grond waarvan het JIT dat vaststelt doet feitelijk niet ter zake.
Jij noch ik weten precies wat het JIT aan bewijs heeft.
Zou zomaar kunnen dat zij de gelegenheid tot "meewerken" en damage-control openhouden. De roep om de klokkenluider en evt. spijtopstand is een bekende methode om juist het gezichtsverlies te beperken.

De rest - daarbuiten - is niet echt relevant voor het onderzoek. Ik kan in de rapportage noch in de beweegredenen iets van (geo)politiek vinden noch een vooringenomen mening. Juist niet.
In geval je twijfelt aan de motivatie van het JIT, laat staan het onafhankelijke OM, dan houdt de discussie op. Er is dan geen (on)gelijk, laat staan door wie dan ook te destilleren.

De reden dat Rusland verantwoordelijk wordt gehouden is simpelweg dat zij NIET meewerken aan het onderzoek en de vele verzoeken tot levering van (gevraagde) informatie naast zich neerleggen.
Dat Rusland haar "onderzoek" of visie aan het JIT wil opleggen, of wat anders levert dan gevraagd is iets heel anders dan het delen van informatie.
Dus eerst stellen ze vast, maar blijft het bij "mogelijk". Ofwel ze weten het zelf ook niet.
Laat de VS en Oekrainë hun radar beelden maar vrij geven. Dan is de hele poppenkast afgelopen.
  donderdag 31 mei 2018 @ 18:39:19 #168
104871 remlof
Europees federalist
pi_179517790
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 18:20 schreef Schaapje1987 het volgende:

[..]

Dus eerst stellen ze vast, maar blijft het bij "mogelijk". Ofwel ze weten het zelf ook niet.
Laat de VS en Oekrainë hun radar beelden maar vrij geven. Dan is de hele poppenkast afgelopen.
Ze weten het wel zeker, dat hebben ze duidelijk getoond in die persconferentie vorige week.
pi_179519429
quote:
7s.gif Op donderdag 31 mei 2018 18:39 schreef remlof het volgende:

[..]

Ze weten het wel zeker, dat hebben ze duidelijk getoond in die persconferentie vorige week.
Sorry, maar nee :')

Als ze 100% overtuigd waren en het 100% aan konden tonen dan kon men allang stappen ondernemen ipv als een klein kind de VS, Oekraine en de EU op te hypen en dreigend taal gebruik jegens Rusland te gebruiken. "werk mee aan het onderzoek, of anders" |:( Je hebt alle feiten toch al? :')

Maar goed, we kunnen heen- en weer gaan maar niks zal er veranderen totdat 1. Rusland er genoeg van heeft en gaat dreigen, of 2. VS, EU en Oekraine er genoeg van hebben en gaat dreigen.
pi_179521907
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 18:20 schreef Schaapje1987 het volgende:

[..]

Dus eerst stellen ze vast, maar blijft het bij "mogelijk". Ofwel ze weten het zelf ook niet.
Laat de VS en Oekrainë hun radar beelden maar vrij geven. Dan is de hele poppenkast afgelopen.
Welke 'radar' beelden van de VS bedoel je? Welke 'radar' van de VS had iets kunnen detecteren?

Of doel je op hun satelliet beelden? Die hebben ze namelijk getoond en zijn meegenomen in het onderzoek.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 31 mei 2018 @ 21:18:34 #171
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_179522208
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 18:20 schreef Schaapje1987 het volgende:

[..]

Dus eerst stellen ze vast, maar blijft het bij "mogelijk". Ofwel ze weten het zelf ook niet.
Laat de VS en Oekrainë hun radar beelden maar vrij geven. Dan is de hele poppenkast afgelopen.
Het JIT is redelijk overtuigd van hun feiten en het is aan de rechter, met wederhoor, om te bepalen of dat ook ook zo is.

Rusland staat (nog) niet in de beklaagdenbank maar maakt zich verdacht door geen medewerking te geven aan het onderzoek. Sterker nog, ze saboteert dat zelfs door op Staatsniveau allerlei alternatieve versies - als zg. bewijs - in de wereld te helpen.

Dat rechter, waar we nog lang niet zijn, kan dat pas beoordelen wanneer voldoende stellingname cq. bewijs voor de feiten is.

Het gaat al lang niet meer om de radarbeelden..... tenzij je onder een steen hebt gelegen. De VS hebben trouwens sws geen radarbeelden, hooguit mogelijk satellietbeelden. Het zou mij trouwens niet verbazen dat die beelden al zijn meegenomen en worden gewogen. Een bewijs is pas een hard bewijs wanneer dat bewijs onafhankelijk wordt bevestigd.

Zelfs Rusland ontkent niet (meer) dat de Boeing is neergehaald door een BUK raket. Radarbeelden zover daar al dekking voor is/was, zijn daarbij hooguit ondersteunend. De beelden kunnen zelfs aantonen dat het een stomme fout was, wanneer die beelden echter ook een transpondercode bevatten; heb je wel wat uit te leggen.

Het gaat nu om identificatie van de daders en de verdachten daarbij zijn o.a. leden van 53e brigade. Lijkt mij niet zo moeilijk die mensen op te zoeken en te vragen naar hun alibi's wanneer ze, waar dan ook ergens (niet) waren. Wanneer je daar niet aan meewerkt, is dat je goed recht en maakt je daarmee verdacht.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Overall beste user 2022 donderdag 31 mei 2018 @ 21:32:28 #172
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_179522755
Als de radar ingesteld is voor raketten. De kans is groot dat een civiele radar geen raketten kan detecteren om ruis en false positives te verminderen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_179522927
JIT bewijs baseert zich op telar met 3 raketten ipv 4 genomen in de buurt van Donetsk. Ze gaan ervan uit dat deze MH17 neerhaalde, want hij mist er eentje. Je zult dus moeten bewijzen:

1. Raket afgevuurd is op plaats gecontoleerd door rebellen.
2. Raket afgevuurd is door de buk op de foto.
3. BUK werd bedient door RU soldaat van de 53ste.

Vooral nummer 2 en 3 lijkt me lastig te bewijzen, Russen gaan zeggen dat er tientallen buk raketten zijn afgevuurd, telar in kwestie kan de raket overal hebben afgevuurd, er zijn meerdere vliegtuigen neergehaald.

Verder gaan ze zeggen dat het type raket dat mh17 neergehaald heeft geproduceerd is in 1986 (volgens JIT) en na 25 jaar wordt geschrapt (2011), omdat raketbrandstof onstabiel wordt. Gevaarlijk in gebruik dus en dat ze deze niet meer gebruiken in RU en dat x-landen waaronder UA deze nog gebruiken. RU heeft inmiddels 2-3 generaties nieuwere buk raketten in gebruik die 70km ver gaan. (ipv. 15km zoals type gepresenteerd door JIT)

Ben geen expert, maar zou zeggen dat het indirect bewijs is en ze daarom een kroongetuige nodig hebben. Hier bovenop, moet je Rusland in een rechtbank zien te krijgen, in een wereld which doesn't give a shit. Geschiedenis leert dat alleen verliezende legers worden berecht en deze is nog eens een grootmacht.

Aangezien 8k van uitdagingen hou stel ik het volgende voor. Invasie op Rusland met tactiek: misschien lachen de Russen zich dood als ze zien waarmee ze worden aangevallen, nemen ons niet serieus en nemen we Moskou in. Als overwinnaars berechten we alle Russen daarna.

Ik doe mee, maar als tegenprestatie wil ik Kremlin als persoonlijke residentie en een onuitputtelijke stroom van Ana's, Olgas, Nastijas, Katarinas in mijn residentiële vertrekken. Ieder jaar militaire parade ter ere van de grote overwinning en het inlijven van Rusland als 13de Nederlandse provincie.

[ Bericht 10% gewijzigd door KommandantMark op 31-05-2018 23:59:28 ]
  donderdag 31 mei 2018 @ 23:50:43 #174
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_179526314
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 21:36 schreef KommandantMark het volgende:
Je zult dus moeten bewijzen:

1. Raket afgevuurd is op plaats gecontoleerd door rebellen.
2. Raket afgevuurd is door de buk op de foto.
3. BUK werd bedient door RU soldaat van de 53ste.

Vooral nummer 2 en 3 lijkt me lastig te bewijzen, Russen gaan zeggen dat er tientallen buk raketten zijn afgevuurd, telar in kwestie kan de raket overal hebben afgevuurd, er zijn meerdere vliegtuigen neergehaald.
Item 1 is ongeveer onomstotelijk, de Boeing is vanuit dat gebied neergeschoten door een BUK.

Er is nu een vermoeden..... waarbij middel "media" (video/foto/audio/getuigen) vrij zeker is dat ten tijde:
"2) in het gebied maar één BUK installatie actief was. "
"3) er een BUK transport was bestuurd door de 53e brigade. "
Item 2 en 3 worden vice versa gekoppeld wat mede wordt ondersteund door telefonische gesprekken die snel naar het juichen overgingen in gruwelijke verbazing.

Dat alles is op zichzelf indirect en je hebt dus de personen en/of het materiaal zelf nodig om te controleren. De simpele vraag is nu, zo ja; waar is de raket "gebleven" van het voertuig dat met één raket minder vlot daarna terugkeerde naar Rusland ?
Recherche technisch een gerechtvaardigde vraag.

Het (eerder) aantal andere neergeschoten vliegtuigen voor en na de beschieting is feitelijk gezien irrelevant. De Boeing is neergehaald door een BUK, daar hoef je niet meer over te twijfelen.,
Natuurlijk kan het aantal bijdragen tot verzachtende omstandigheden, aka. het was kennelijk druk en men had daar niet moeten vliegen met als en verbrande turf etc.etc.etc.etc.
quote:
Verder gaan ze zeggen dat het type raket uit 1986 dat mh17 neergehaald heeft (volgens JIT) na 25 jaar wordt geschrapt, omdat raketbrandstof onstabiel wordt. Gevaarlijk in gebruik dus en dat ze inmiddels 2-3 generaties verder zijn en buk raketten gebruiken die 70km ver gaan. (ipv. 15km zoals type gepresenteerd door JIT).... ...
Deze aanname is niet gepresenteerd als bewijs maar als mogelijkheid op basis van splinterfragmenten die in de lichamen zijn gevonden.

Omgekeerd kan je ook redeneren dat een leger niet z'n nieuw(st)e materiaal (al)daar gaat verspillen. Doen wij in NL ook niet, wij gebruiken braaf oude mortiergranaten in het verre buitenland..
En dat iets gevaarlijk is, is nog geen bewijs dat het daarom onaannemelijk is. In tegendeel zou ik zeggen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_179529697
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 12:05 schreef Montagui het volgende:

[..]

Omdat: Rusland.

Rusland trekt zich geen ene reet aan van waar Nederland hen van beschuldigd, trekt zich geen ene reet aan van enig juridisch geschut, net zoals ze zich geen ene reet van de rest van de wereld aantrekken. Het gaat dan ook niet om het overtuigen van Rusland. Het gaat om het overtuigen van de rest van de wereld (daar waar nog overtuiging nodig is), en dan kan een 'klokkenluider' van grote invloed zijn op die naties die tot op heden nogal amicaal met Rusland omgaan.

Uiteindelijke doel zal dan zijn dat Rusland óf onder enorme druk alsnog verdachten uitlevert óf geconfronteerd gaat worden met wereldwijde sancties.

Erg hoog spel van een klein fieplandje, misschien wel té hoog, maar beter zorgvuldig er alles aan gedaan hebben (misschien komen we wel tót aan de laatste steen) zodat de eigen overheid geen blaam treft wanneer de rest van de wereld het lot van de onschuldige slachtoffers en hun nabestaanden naast zich neer legt, en Rusland er mee weg laat komen.
Zoals je zelf al in de gegeven reactie aangeeft, whisfull thinking en te hoog gegrepen.

Rusland kan formeel elke eventuele uitspraak van een internationaal hof naast zich neer leggen. Zo liggen de huidige verdragen. Ik verwees al eerder naar de afgelopen uitzending van Buitenhof waar dit feit nog eens uitgebreid uit de doeken werd gedaan.
pi_179530022
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 07:58 schreef Elzies het volgende:

[..]

Zoals je zelf al in de gegeven reactie aangeeft, whisfull thinking en te hoog gegrepen.

Rusland kan formeel elke eventuele uitspraak van een internationaal hof naast zich neer leggen. Zo liggen de huidige verdragen. Ik verwees al eerder naar de afgelopen uitzending van Buitenhof waar dit feit nog eens uitgebreid uit de doeken werd gedaan.
Niettemin ben je als overheid verantwoordelijk om het uiterste te doen om al je mogelijkheden te benutten om toch zo ver mogelijk te komen. En dat wordt met de grootst mogelijke zorgvuldigheid gedaan. Daar hoort zeker ook bij het oproepen om een 'klokkenluider'. Je ziet overigens al dat de steun voor het JIT/NL al groter wordt. Laat deze wond in de beer maar lekker door etteren, en verzaak niet er regelmatig in te porren.

Presenteer uiteindelijk het volledige bewijs, roep Rusland nogmaals op om mee te werken en mochten zij verzaken laat dan de rest van wereld/mensheid zich schamen als daar geen acties/sancties t.a.v. Rusland op volgen. Je kan dan in ieder geval de slachtoffers en nabestaanden met opgeheven hoofd tegemoet treden. Dat laatste is het minimale wat de NL overheid voor ogen staat.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_179530232
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 08:30 schreef Montagui het volgende:

[..]

Niettemin ben je als overheid verantwoordelijk om het uiterste te doen om al je mogelijkheden te benutten om toch zo ver mogelijk te komen. En dat wordt met de grootst mogelijke zorgvuldigheid gedaan.

Juist die zorgvuldigheid ontbreekt. Men loopt de bevindingen van wat internetjournalisten na en presenteert dit als zijnde het onderzoek. Elke andere insteek of afwijkende getuige wordt genegeerd of neergezet als zijnde complot.

Bovendien gaat het hier niet om MH17. Het gaat hier om een geopolitiek conflict tussen Rusland en de EU inzake Oekraïne en de Krim waarbij deze casus mede dient als middel voor opgelegde sancties tegen Rusland.

De EU kan het niet verkroppen dat de indirecte annexatie van Oekraïne is mislukt en ze daarmee het militair strategisch gebied nabij de Zwarte Zee met de Krim aan hun neus voorbij zagen gaan. Daar gaat dit hele conflict over. Dus het totale plaatje is echt veel groter dan deze over en weer beschuldigingen.

Nogmaals, Rusland kan iedere uitspraak naast zich neerleggen en zal dit ook doen. Ze erkennen de uitkomsten dit onderzoek niet. Het hoogst haalbare is dat Rusland achter de coulissen tot een financiële schikking zal komen. Maar dat zal niet zonder prijskaartje zijn. Denk aan het opheffen van dezelfde sancties die juist tegen Rusland zijn ingesteld.

Kortom, dit geopolitieke schaakspel zal Rusland altijd winnen. Daar veranderd het tromgeroffel van Nederland niets aan.
pi_179530550
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 08:45 schreef Elzies het volgende:

[..]

Juist die zorgvuldigheid ontbreekt. Men loopt de bevindingen van wat internetjournalisten na en presenteert dit als zijnde het onderzoek. Elke andere insteek of afwijkende getuige wordt genegeerd of neergezet als zijnde complot.
Denk je dit echt? In jouw hoofd baseren Nederlandse onderzoekers zich op het onderzoek van Bellingcat?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_179530556
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 08:45 schreef Elzies het volgende:

[..]

Juist die zorgvuldigheid ontbreekt. Men loopt de bevindingen van wat internetjournalisten na en presenteert dit als zijnde het onderzoek. Elke andere insteek of afwijkende getuige wordt genegeerd of neergezet als zijnde complot.

Bovendien gaat het hier niet om MH17. Het gaat hier om een geopolitiek conflict tussen Rusland en de EU inzake Oekraïne en de Krim waarbij deze casus mede dient als middel voor opgelegde sancties tegen Rusland.

De EU kan het niet verkroppen dat de indirecte annexatie van Oekraïne is mislukt en ze daarmee het militair strategisch gebied nabij de Zwarte Zee met de Krim aan hun neus voorbij zagen gaan. Daar gaat dit hele conflict over. Dus het totale plaatje is echt veel groter dan deze over en weer beschuldigingen.

Nogmaals, Rusland kan iedere uitspraak naast zich neerleggen en zal dit ook doen. Ze erkennen de uitkomsten dit onderzoek niet. Het hoogst haalbare is dat Rusland achter de coulissen tot een financiële schikking zal komen. Maar dat zal niet zonder prijskaartje zijn. Denk aan het opheffen van dezelfde sancties die juist tegen Rusland zijn ingesteld.

Kortom, dit geopolitieke schaakspel zal Rusland altijd winnen. Daar veranderd het tromgeroffel van Nederland niets aan.
Zou je ook zo reageren als alles erop wees dat Erdogan dat vliegtuig neer had gehaald? Nee he?
Dan zou je waarschijnlijk lopen krijsen dat we zo zwak zijn, waarom verklaren we de oorlog niet aan Turkije, tyfusmoslims etc.

Waarom krijg je van Putin zo'n harde lul dat je hem niet durft te bekritiseren?
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_179530621
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 08:45 schreef Elzies het volgende:

Juist die zorgvuldigheid ontbreekt. Men loopt de bevindingen van wat internetjournalisten na en presenteert dit als zijnde het onderzoek. Elke andere insteek of afwijkende getuige wordt genegeerd of neergezet als zijnde complot.
Misschien moet je de rapporten van het OVV en JIT eerst eens lezen voordat je ze van 'onzorgvuldigheid' beschuldigd.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_179530938
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 09:05 schreef habitue het volgende:

[..]

Zou je ook zo reageren als alles erop wees dat Erdogan dat vliegtuig neer had gehaald? Nee he?
Dan zou je waarschijnlijk lopen krijsen dat we zo zwak zijn, waarom verklaren we de oorlog niet aan Turkije, tyfusmoslims etc.

Waarom krijg je van Putin zo'n harde lul dat je hem niet durft te bekritiseren?
Het heeft helemaal niets te maken met iemand wel of niet te durven te bekritiseren. Dat vind ik altijd zo'n zwakte excuus binnen deze discussie.

Ik zal de laatste zijn die beweerd dat de Russen internationale lieverdjes zijn, maar ik schrijf geen woord van onwaarheid op als met concrete voorbeelden aangeef waarom de Russen dit geopolitieke schaakspel gaan winnen.

Ik ben ook geen bewonderaar van Erdogan maar dat veranderd niet het gegeven dat hij op een briljante manier zijn eigen politiek voert. Ook internationaal.

Het onderzoek wat voor een groot deel vanuit de internetjournalistiek is overgenomen wordt door een andere groep internet onderzoekers als eenzijdig en onbetrouwbaar geacht. Die worden vervolgens weer als complot fantasten neergezet. Terwijl als je erin verdiept wel degelijk steekhoudende argumenten zijn. Die worden allemaal door dit onderzoeksteam genegeerd.

Dat terwijl ik bij de laatste presentatie weinig concreet bewijs zag. Legio aannames en het creëren van eigen bedachte puzzelstukjes, maar nauwelijks hard juridisch bewijs. Dan ook nog eens die wanhopige oproep voor een klokkenluider en het tromgeroffel van Nederland in de VN raad. De uitkomst was zoals verwacht, de Russen veegde er de vloer mee aan. Tja, dan doe je iets niet goed. Wat is er mis mee dat als zodanig op een kritische manier op te schrijven?
pi_179530964
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 09:29 schreef Elzies het volgende:

Het onderzoek wat voor een groot deel vanuit de internetjournalistiek is overgenomen wordt door een andere groep internet onderzoekers als eenzijdig en onbetrouwbaar geacht.
Stop met liegen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_179532800
Wat denk jij Elzies, is een onjuiste conclusie in het rapport vd JIT

- de schietlocatie
- of het een BUK was? Wellicht een SU25-fighter?
- de route van de afvuurinstallatie
- de getapte gesprekken
- het type BUK?
- iets anders?

Anders gezegd: wat denk jij dat er gebeurd is de 17e juli?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_179533490
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 08:45 schreef Elzies het volgende:

[..]

Juist die zorgvuldigheid ontbreekt. Men loopt de bevindingen van wat internetjournalisten na en presenteert dit als zijnde het onderzoek. Elke andere insteek of afwijkende getuige wordt genegeerd of neergezet als zijnde complot.

Bovendien gaat het hier niet om MH17. Het gaat hier om een geopolitiek conflict tussen Rusland en de EU inzake Oekraïne en de Krim waarbij deze casus mede dient als middel voor opgelegde sancties tegen Rusland.

De EU kan het niet verkroppen dat de indirecte annexatie van Oekraïne is mislukt en ze daarmee het militair strategisch gebied nabij de Zwarte Zee met de Krim aan hun neus voorbij zagen gaan. Daar gaat dit hele conflict over. Dus het totale plaatje is echt veel groter dan deze over en weer beschuldigingen.

Nogmaals, Rusland kan iedere uitspraak naast zich neerleggen en zal dit ook doen. Ze erkennen de uitkomsten dit onderzoek niet. Het hoogst haalbare is dat Rusland achter de coulissen tot een financiële schikking zal komen. Maar dat zal niet zonder prijskaartje zijn. Denk aan het opheffen van dezelfde sancties die juist tegen Rusland zijn ingesteld.

Kortom, dit geopolitieke schaakspel zal Rusland altijd winnen. Daar veranderd het tromgeroffel van Nederland niets aan.
Denk eerder dat de oligarchie weer helemaal naar z'n grootje gesanctioneerd gaat worden. Hebben de slachtoffers niks aan, maar het raakt de kring rondom Putin wel hard. Als aanstichters van de oorlog tegen Oekraïne zijn dat ook de mensen die je moet raken, dus dikke prima.
pi_179533600
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 11:28 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Denk eerder dat de oligarchie weer helemaal naar z'n grootje gesanctioneerd gaat worden. Hebben de slachtoffers niks aan, maar het raakt de kring rondom Putin wel hard. Als aanstichters van de oorlog tegen Oekraïne zijn dat ook de mensen die je moet raken, dus dikke prima.
Hebben de bestaande sancties Rusland economisch naar de afgrond gebracht?

Ik bedoel maar.

Nogmaals, ik verwacht geen officiële erkenning vanuit de Russische zijde. Hoogstens een financiële compensatie achter de coulissen waarbij als voorwaarden diezelfde sancties weer geheel of gedeeltelijk worden ingetrokken.

Nogmaals, bekijk de laatste uitzending van Buitenhof van vorige week hierover terug. Daar werd dit scenario realistisch uit de doeken gedaan.
pi_179534148
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 11:33 schreef Elzies het volgende:

[..]

Hebben de bestaande sancties Rusland economisch naar de afgrond gebracht?

Ik bedoel maar.

Nogmaals, ik verwacht geen officiële erkenning vanuit de Russische zijde. Hoogstens een financiële compensatie achter de coulissen waarbij als voorwaarden diezelfde sancties weer geheel of gedeeltelijk worden ingetrokken.

Nogmaals, bekijk de laatste uitzending van Buitenhof van vorige week hierover terug. Daar werd dit scenario realistisch uit de doeken gedaan.
En daar krijg jij als Putin fanboy een stijfje van zeker?
  Overall beste user 2022 vrijdag 1 juni 2018 @ 15:18:42 #187
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_179538837
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 11:33 schreef Elzies het volgende:

[..]

Hebben de bestaande sancties Rusland economisch naar de afgrond gebracht?

De Russen hebben een puppet in het Witte Huis gezet om van die sancties af te komen. Dus ze lijken wel effect te hebben, anders doe je dat niet.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 1 juni 2018 @ 17:08:07 #188
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_179541236
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 11:33 schreef Elzies het volgende:

[..]

Hebben de bestaande sancties Rusland economisch naar de afgrond gebracht?

Ik bedoel maar.

Nogmaals, ik verwacht geen officiële erkenning vanuit de Russische zijde. Hoogstens een financiële compensatie achter de coulissen waarbij als voorwaarden diezelfde sancties weer geheel of gedeeltelijk worden ingetrokken.

Nogmaals, bekijk de laatste uitzending van Buitenhof van vorige week hierover terug. Daar werd dit scenario realistisch uit de doeken gedaan.
Russen weten hoe het is om van kool en Borsjt te leven en zijn gewend aan revoluties. Ongeacht wat voor sancties, de Russen krijg je er nooit onder ,zullen nooit geknecht worden en alleen maar sterker terug komen. Van sancties groeit het Russisch patriottisme juist.
pi_179548813
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 17:08 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Russen weten hoe het is om van kool en Borsjt te leven en zijn gewend aan revoluties. Ongeacht wat voor sancties, de Russen krijg je er nooit onder ,zullen nooit geknecht worden en alleen maar sterker terug komen. Van sancties groeit het Russisch patriottisme juist.
Patriottisme mag mooi groeien, als ze straks geen nagel meer hebben om de kont te krabben is hun internationale invloed in ieder geval weg. Dan mogen het van mij enorme bikkels zijn, heb je dan buiten de landsgrenzen in ieder geval geen last meer van.
  zaterdag 2 juni 2018 @ 05:31:54 #190
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_179553079
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 22:02 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Patriottisme mag mooi groeien, als ze straks geen nagel meer hebben om de kont te krabben is hun internationale invloed in ieder geval weg. Dan mogen het van mij enorme bikkels zijn, heb je dan buiten de landsgrenzen in ieder geval geen last meer van.
Onrealistisch omat de Europese sancties eerder worden opgeheven dan worden uitgebreid,(bv door het aantreden van de nieuwe pro Russische Italiaanse regering) bovendien zal de Russische invloed door de permanente zetel in de veiligheidsraad, de grote militaire macht en strategische ligging altijd groot blijven, ongeacht wat voor sancties dan ook, De Russen worden bovendien steeds meer zelfvoorzienend,
pi_179556264
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 05:31 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Onrealistisch omat de Europese sancties eerder worden opgeheven dan worden uitgebreid,(bv door het aantreden van de nieuwe pro Russische Italiaanse regering) bovendien zal de Russische invloed door de permanente zetel in de veiligheidsraad, de grote militaire macht en strategische ligging altijd groot blijven, ongeacht wat voor sancties dan ook, De Russen worden bovendien steeds meer zelfvoorzienend,
Tot zover de Russische reclamespot. Over tot de orde van de dag.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 2 juni 2018 @ 11:44:45 #192
104871 remlof
Europees federalist
pi_179556431
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 11:33 schreef Elzies het volgende:
Hebben de bestaande sancties Rusland economisch naar de afgrond gebracht?
Dat is dan ook nooit de bedoeling geweest van die sancties. Niemand in het Westen zit te wachten op een instortend Rusland inclusief grote vluchtelingenstromen richting dat westen.

De sancties zijn bedoeld om een bepaalde groep individuen rondom Poetin te treffen. En dat lukt aardig want die gasten kunnen zich niet niet meer onder eigen identiteit in het westen vertonen en kunnen ook niet meer bij hun spaartegoeden hier.
pi_179556478
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 11:44 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat is dan ook nooit de bedoeling geweest van die sancties. Niemand in het Westen zit te wachten op een instortend Rusland inclusief grote vluchtelingenstromen richting dat westen.

De sancties zijn bedoeld om een bepaalde groep individuen rondom Poetin te treffen. En dat lukt aardig want die gasten kunnen zich niet niet meer onder eigen identiteit in het westen vertonen en kunnen ook niet meer bij hun spaartegoeden hier.

Geloof me, ze eten er geen boterham minder om.

Bovendien biedt het kapitalistische corrupte Westen genoeg mazen om toch door te kunnen profiteren.

Het is niets meer dan symboolpolitiek voor de naïevelingen die erin willen geloven.
pi_179556498
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 11:48 schreef Elzies het volgende:

[..]

Geloof me, ze eten er geen boterham minder om.

Nee, ze zuipen zich van ellende dood aan de wodka.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zondag 3 juni 2018 @ 17:28:43 #195
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_179582969
Steeds meer landen die een eind willen aan de Russische sancties. Nu Oostenrijk. Let op , alle sancties worden binnenkort opgeheven en relaties genormaliseerd.

quote:
It’s time to respond to US President Donald Trump’s trade tariffs and lift EU sanctions against Russia, Austrian Vice-Chancellor Heinz-Christian Strache said ahead of President Vladimir Putin’s visit to Vienna.

Rethinking EU sanctions policy towards Russia is “desirable” because the measures are damaging the national economy, Strache told the Austrian newspaper Osterreich in an interview published on Saturday.

“I have always warned against pushing Russia into the arms of China. It is high time to put an end to these annoying sanctions and normalize political and economic relations with Russia,” he said.
  zondag 3 juni 2018 @ 17:35:45 #196
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_179583087
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2018 17:28 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Steeds meer landen die een eind willen aan de Russische sancties. Nu Oostenrijk. Let op , alle sancties worden binnenkort opgeheven en relaties genormaliseerd.

[..]

Bron = Sputnik? :')
  Overall beste user 2022 zondag 3 juni 2018 @ 17:36:45 #197
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_179583104
Of Russia Today?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 3 juni 2018 @ 17:39:00 #198
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 3 juni 2018 @ 17:41:54 #199
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_179583197
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 17:36 schreef Ulx het volgende:
Of Russia Today?
Yep, maar de Oostenrijkers en de nieuwe Italiaanse regering gaan de verlenging van de sancties op Rusland blokkeren. Daarbij worden ze dus defacto opgeheven en zijn er geen Europese sancties meer.



[ Bericht 30% gewijzigd door Gabrunal_2013 op 03-06-2018 18:01:54 ]
  zondag 3 juni 2018 @ 18:02:03 #200
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_179583476
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2018 17:41 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Yep, maar de Oostenrijkers en de nieuwe Italiaanse regering gaan de verlenging van de sancties op Rusland blokkeren. Daarbij worden ze dus defacto opgeheven en zijn er geen Europese sancties meer.
Sokpoppen in de spoetnikpot to divide en conquer.
De momentele sancties (ivm inval Oekraïne en annexatie van de Krim) staan los van de MH17.

De sancties (tegen 150 individuen en 38 organisaties) zijn Europees afgesproken en geen EU land zal dat zonder overleg ter populisme zelf opheffen. In maart zijn trouwens die (ivm Oekraïene) sancties tot 15sep18 verlengd. Natuurlijk hebben EU landen, in het belang van hun democratie, het recht een (nieuw) besluit te vetoën of dat gebeurd zal blijken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')