abonnement Unibet Coolblue
pi_179393698
Wij zijn op zoek naar een nieuwe gezinsauto, rijden op dit moment nog een Berlingo maar die is aan vervanging toe. Ik heb zelf weinig verstand van auto's daarom is alle hulp welkom.

Wensen zijn:
- Station, hatchback of MPV met behoorlijke kofferbak
- handgeschakeld
- niet ouder dan 10 jaar
- vanaf ongeveer 100 pk ( moet vouwwagen kunnen trekken en af en toe kar met wat puin etc)
- We rijden tussen de 10.000 en 15.000 km per jaar dus liever benzine
- Hoeft niet mooi te zijn vooral praktisch
- niet meer dan 140.000 km op de teller
- zuinig in verbruik
- betrouwbaarheid is belangrijk (voor zover dat te voorspellen is)
- Bij voorkeur al met trekhaak
- Budget tot ¤6000,-


Zit zelf na wat speurwerk online te denken aan:

Toyota Avensis
Mitsubitshi Lancer
Honda Accord
Kia Carens
Kia Cee d
Mazda 3

[ Bericht 9% gewijzigd door TJ79 op 26-05-2018 07:48:33 ]
pi_179393709
Fiat multipla
pi_179393730
140k bij een niet onderhouden Alfa Romeo is wel wat anders van 140k bij een Volvo met recent onderhoud. Zou die eis laten vallen.
pi_179393774
Google is your friend, abuse your friends
pi_179394100
Als het uiterlijk niet zo belangrijk is dan zou ik voor een Japanner gaan.

Wat je beter niet kan kopen zijn auto's met een THP motor (Peugeot, Citroën) of een TSI / TFSI motor (Audi, Volkswagen, Seat, Skoda).

De laatste 10 jaar hebben heel veel merken last van dure motorproblemen.
pi_179394175
Mazda 6
Toyota Avensis
Honda Accord
pi_179394432
Toyota Avensis of zelfs de Corolla verso, maar dan moet je de leeftijdseis laten vallen om aan je budget te kunnen voldoen. De kilometerstand moet in verhouding staan tot de leeftijd. De oudere modellen blinken niet uit in zuinigheid, vooral in betrouwbaarheid (wat ook de hoge straatwaarde verklaart)
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_179394734
quote:
99s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 06:33 schreef Mr.Ping het volgende:
Als het uiterlijk niet zo belangrijk is dan zou ik voor een Japanner gaan.

Wat je beter niet kan kopen zijn auto's met een THP motor (Peugeot, Citroën) of een TSI / TFSI motor (Audi, Volkswagen, Seat, Skoda).

De laatste 10 jaar hebben heel veel merken last van dure motorproblemen.
Onzin! Hoe kom je hier bij? Heb je bewijs??????
5 Ferrari's op videoband!
pi_179394811
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 08:33 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Onzin! Hoe kom je hier bij? Heb je bewijs??????
Onzin :+

Was het maar waar!

Er is genoeg te vinden over deze VAG-blunder.

filmpje erbij

pi_179394970
quote:
Serieus?? Is jouw bron écht een filmpje van Radar met een autotuner?
Ik dacht je komt met bewijsstukken van Autoweek ofzo.

Ik rij al 7 jaar een 14 tsi, en peil elke maand (zoals het hoort bij elke auto) olie en ja er moet wel íets bij maar niet echt noemenswaardig.
5 Ferrari's op videoband!
pi_179395018
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 08:49 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Serieus?? Is jouw bron écht een filmpje van Radar?
Ik dacht je komt met bewijsstukken van Autoweek ofzo.

Ik rij al 7 jaar een 14 tsi, en peil elke maand (zoals het hoort bij elke auto) olie en ja er moet wel íets bij maar niet echt noemenswaardig.
Op Autoweek is ook genoeg te vinden, maar dat weet jij ook wel. :)

Google staat vol met TSI en/of TFSI problemen van de VAG groep.

Exemplarisch bewijs is geen bewijs. Dat jij toevallig geen problemen hebt zegt me niet zoveel.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_179395063
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 08:49 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]
Ik rij al 7 jaar een 14 tsi, en peil elke maand (zoals het hoort bij elke auto) olie en ja er moet wel íets bij maar niet echt noemenswaardig.
hij verliest dus gewoon olie.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_179395607
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 08:49 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Serieus?? Is jouw bron écht een filmpje van Radar met een autotuner?
Ik dacht je komt met bewijsstukken van Autoweek ofzo.

Ik rij al 7 jaar een 14 tsi, en peil elke maand (zoals het hoort bij elke auto) olie en ja er moet wel íets bij maar niet echt noemenswaardig.
Je zou een goede VW-verkoper zijn. Die weten ook van niets en doen of hun neus bloedt.
De 1.4 heeft er minder last van dan de 1.8 en 2.0 maar vroeg of laat slibt het dicht. Veel snelweg kilometers of korte ritjes hebben daar uiteraard ook invloed op.
Gemiddeld gaat het tot een ton goed.
pi_179395854
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 09:38 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Je zou een goede VW-verkoper zijn. Die weten ook van niets en doen of hun neus bloedt.
De 1.4 heeft er minder last van dan de 1.8 en 2.0 maar vroeg of laat slibt het dicht. Veel snelweg kilometers of korte ritjes hebben daar uiteraard ook invloed op.
Gemiddeld gaat het tot een ton goed.
ik zit al op de 160.000 en volgens de garage is de motor nog in topconditie.
5 Ferrari's op videoband!
  zaterdag 26 mei 2018 @ 10:12:20 #15
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_179395895
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 10:05 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

ik zit al op de 160.000 en volgens de garage is de motor nog in topconditie.
Dat zegt elke garagist tot ie op een dag onverwacht niet meer in topconditie is. :+
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_179396020
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 08:49 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Serieus?? Is jouw bron écht een filmpje van Radar met een autotuner?
Ik dacht je komt met bewijsstukken van Autoweek ofzo.

Ik rij al 7 jaar een 14 tsi, en peil elke maand (zoals het hoort bij elke auto) olie en ja er moet wel íets bij maar niet echt noemenswaardig.
Dat je maandelijks je olie moet bijvullen is echt niet normaal. :') Mijn auto is ruim 30 jaar oud. Helemaal afgetrapt. Ik peil jaarlijks en hoef nooit bij te vullen.
pi_179396040
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 10:05 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

ik zit al op de 160.000 en volgens de garage is de motor nog in topconditie.
Ja behalve dat je maandelijks de olie bij moet vullen :') ____!
  Moderator zaterdag 26 mei 2018 @ 10:30:55 #18
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_179396063
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 10:26 schreef autoknutselaar het volgende:

[..]

Dat je maandelijks je olie moet bijvullen is echt niet normaal. :') Mijn auto is ruim 30 jaar oud. Helemaal afgetrapt. Ik peil jaarlijks en hoef nooit bij te vullen.
Je rijdt een tweetakt? :P

Een Kia Carens heeft overigens de wegligging van een slappe vaatdoek.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_179396064
Wij hebben zelf de Kia cee'd station. En ik vind het echt een super fijne auto. Ligt rustig op de weg, heel veel ruimte om spullen mee te nemen en hij mag aardig wat trekken. Hebben hem nu een jaar of 4-5 en heeft zo'n 170.000 km gelopen. Loopt als een zonnetje.

Oh ja die hyundai i30 station ofzo is gewoon hetzelfde als de Kia cee'd beide merken staan op veel onderdelen :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_179396079
Je vergeet Ford focus station. Fijn geprijsd, betrouwbaar en ook betaalbaar in onderhoud. Daarnaast rijdt die auto een stuk beter dan hij eruit ziet.

Het oude model Avensis had volgens mij ook serieuze motorproblemen, maar weet even niet of dat ook Benzineversies betrof.
Whatever...
pi_179396264
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 10:30 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Je rijdt een tweetakt? :P

Een Kia Carens heeft overigens de wegligging van een slappe vaatdoek.
Nee hoor. Ik weet niet hoor dat je iedere maand olie bij moet voegen lijkt me echt niet normaal.
pi_179396268
quote:
Alleen Peugeot/Renault in dat budget dus :{

Budget of kilometers verhogen vrees ik.

Skoda Octavia 1.6 ?

[ Bericht 1% gewijzigd door Fer op 26-05-2018 10:57:12 ]
.
  zaterdag 26 mei 2018 @ 13:23:55 #23
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_179398304
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 09:38 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Je zou een goede VW-verkoper zijn. Die weten ook van niets en doen of hun neus bloedt.
De 1.4 heeft er minder last van dan de 1.8 en 2.0 maar vroeg of laat slibt het dicht. Veel snelweg kilometers of korte ritjes hebben daar uiteraard ook invloed op.
Gemiddeld gaat het tot een ton goed.
Bij de 1.4 hing het er geloof ik nogal vanaf welke uitvoering je had, hoe meer vermogen hoe makkelijker er problemen optreden. Die ene met turbo én compressor was kennelijk echt een ramp. Praat je niet eens alleen over op termijn zwaar olieverbruik, maar ook het bekende probleem met de oprekkende distributiekettingen, en de waterpomp was kwetsbaar. De 2.0 had dat alles trouwens ook flink, en zowel in FSI als T(F)SI vorm komt daar ook nog catastrofale koolstofopbouw bij.

De 1.6 FSI is ook al zo'n lekkere op dat gebied, heeft ook een zwakke kettingspanner waardoor je op het geluid af zou kunnen denken dat je ketting opgerekt is. Vervolgens bouw je die uit maar blijkt er niks aan de hand te zijn, het was de spanner. Maar ja, nu ligt die ketting eruit (arbeidsloon yay) en kun je hem net zo goed vervangen. Kassa!

Na 2012 (geloof ik) hebben ze wel het een en ander weten aan te pakken, en een recentere 1.5 of 1.8 is al stukken beter. PSA THP-motoren zijn ook vanaf een bepaald bouwjaar rond die tijd ineens opvallend degelijker.

Maar je hebt dus zeker gelijk als je iemand met een budget van ¤6000 zo'n ding in eerste instantie afraadt, die zitten in de verkeerde jaren te shoppen. Eigenlijk had VW in die tijd maar één probleemloos blok, de 1.6 MPI. Ferrari_Tape leeft in gelukzalige onwetendheid. Ik ben blij voor hem dat hij een betrekkelijk goed exemplaar heeft.

[ Bericht 8% gewijzigd door Kriegel op 26-05-2018 13:30:15 ]
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  zaterdag 26 mei 2018 @ 16:06:45 #24
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_179401343
Naast de al genoemde auto's wil ik nog even een lans breken voor de Renault Laguna III:

https://www.marktplaats.n(...)ise-navi-apk-03.html
https://www.autoscout24.n(...)08-e053-e350040a53dd
https://www.marktplaats.n(...)odak-navi-cruis.html
https://www.autowereld.nl(...)7192742/details.html
https://www.marktplaats.n(...)-prijs-verlaagd.html
https://www.autoscout24.n(...)12-e053-e350040a14f1

Dit zou je tegenovergestelde van een VAG uit die tijd kunnen noemen, een goede auto opgescheept met een slechte reputatie. De Laguna III was een enorme kwaliteitsslag ten opzichte van het beruchte tweede model, alleen was de modelnaam al teveel verziekt en is het (deels) daardoor ten onrechte geen verkoopsucces geworden. Daarna vervangen door de Talisman in plaats van een Laguna IV, dat zegt ook genoeg.

Gevolg is wel dat je nu voor een bescheiden bedrag een fijn, ruim en doorgaans prima betrouwbaar gezinshok koopt.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  zaterdag 26 mei 2018 @ 17:56:33 #25
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_179403323
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 08:49 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Serieus?? Is jouw bron écht een filmpje van Radar met een autotuner?
Ik dacht je komt met bewijsstukken van Autoweek ofzo.

Ik rij al 7 jaar een 14 tsi, en peil elke maand (zoals het hoort bij elke auto) olie en ja er moet wel íets bij maar niet echt noemenswaardig.
En die groep TFSI-eigenaren, wiens blokken vanaf dag 1 ongeveer 1 ltr op de 1000km verbruiken en een class action suit zijn begonnen tegen Pon, die gewoon zijn middelvinger opsteekt? :)

Iedereen die geen VAG-bril opheeft, weet dat veel van de TFSI-motoren slecht zijn.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')