abonnement Unibet Coolblue
pi_179392385
quote:
“’s Werelds meest intelligente man”: Blanken hebben het recht hun erfgoed en groepsinteresses te beschermen

Een man wiens geschatte IQ rond de 200 ligt, heeft nu stelling genomen voor een blank identiteitspolitiek.

Christopher Langan is een blanke Amerikaan die wordt beschouwd als een van ’s werelds meest intelligente mensen. Zijn IQ wordt geschat op ergens tussen de 190 en 200 te zijn.

Vorige week antwoordde Langan de vraag hoe hij “identiteitspolitiek” ziet. Uit het antwoord, dat op Quora werd gepubliceerd, blijkt dat Langan van mening is dat het met de huidige regeling alleen voor niet-blanken is toegestaan ​​om deel te nemen aan de identiteitspolitiek, terwijl blanken dit niet kunnen doen zonder afkeurenswaardig te worden bestempeld als racisten.

Langan vat zijn positie als volgt samen:

“Mijn visie op identiteitspolitiek is dat het alleen gerechtvaardigd kan zijn als iedereen, van welke etniciteit dan ook, het recht heeft om deel te nemen, en in dat geval het voor iedereen noodzakelijk is, want als blanke mensen van Europese afkomst niet mogen raisonneren zonder als “racisten” gestigmatiseerd te worden, betekent dit dat we onszelf en onze groep weerloos maken tegen de concurrentie om hulpbronnen en mogelijkheden. Als alternatief, om te voorkomen dat een groep haar identiteit wordt ontzegd terwijl anderen hun eigen identiteit bepleiten, moet de identiteitspolitiek aan iedereen ontkend worden. Alle overheden, academische, religieuze autoriteiten of mediabureaus die dit proberen te voorkomen, zijn duidelijk geen respect en gehoorzaamheid waardig.”

De redenering achter de conclusie is dat het oneerlijk is om alleen bepaalde groepen toestemming te geven om deel te nemen aan de identiteitspolitiek omdat dit “onbalans en onrechtvaardigheid” creëert. Langan gaat ook in op het mensenuitwisselings-aspect en beschrijft de EU als een niet-legitieme politieke entiteit:

Wanneer bijvoorbeeld sommige overpopulerende groepen die hun eigen middelen overbelasten door gebrek aan voortplantingscontrolle en oligarchie in eigen land, toestemming krijgen om te migreren naar het soevereine grondgebied van wereldwijde etnische minderheden – bijvoorbeeld, mensen van Europese afkomst – en daar een speciale “onderdrukte” status hebben, waarbij zij speciale voordelen genieten zoals gratis voedsel, gratis huisvesting, gratis onderwijs, gratis gezondheidszorg, positieve discriminatie, reproductiesubsidies, speciale wettelijke behandelingen en zelfs worden gecrediteerd voor morele superioriteit vanwege hun vermeende “onderdrukking”, kan dit leiden tot de vernietiging van de nationale, culturele en etnische identiteit van de gastheren, wat uiteindelijk leidt tot hun uitsterven. Immigrerende groepen die hun eigen collectieve identiteit opeisen en tegelijkertijd hun gastheren elk wederzijds recht op politieke groepssamenhang ontzeggen, zijn dus schadelijke, invasieve en uiteindelijk dodelijke sociaal-economische parasieten. Uiteraard is elke overheidsinstantie die een dergelijke asymmetrie afdwingt of aanmoedigt – bijvoorbeeld de Europese Unie – onwettig.”

Verder schrijft Langan dat wanneer men privileges geeft aan niet-blanke etnische groepen, dit betekent dat de niet-blanke etnische groepen ook moeten worden beoordeeld als een collectief:

“Bijvoorbeeld als na verschillende generaties van speciale behandeling in de onderwijsomgeving (verplichte integratie in het onderwijs, speciale programma’s, wijzigingen van de onderwijsprocedure, raciaal gedefinieerde college toelatingsvoorkeuren, enz.), iemand van een bepaalde “onderdrukte” groep die deze voordelen geniet, ondank al deze verheffende maatregelen mislukt, haar leden niet langer recht hebben op vrijstelling van objectieve karakterisering in termen van geassocieerde groepsstatistieken; als men wil genieten van de sociale voordelen van ethisch geladen groep gedefinieerde eigenschappen, zoals “behoren tot een onderdrukte groep”, moet men zich ook onderwerpen aan rationeel beleid gevormd op basis van niet alleen individuele beoordeling, maar empirisch bevestigde groep gedefinieerde eigenschappen, zoals “behoren tot een groep met een relatief lage gemiddelde IQ en een tendens om de educatieve omgeving gewelddadig te verstoren”.

Deze vorm van anti-blanken identiteitspolitiek waar veel multi-etnische samenlevingen zich toe laten ophitsen, kan volgens Langan alleen leiden tot persoonlijke onrechtvaardigheid, sociale degradatie en biologische degeneratie omdat dergelijke maatregelen onvermijdelijk elke rationele vorm van sociale, economische en reproductieve selectie verdringen.

https://fenixx.org/2018/0(...)esses-te-beschermen/
Helaas heeft ie z'n Quora-post verwijderd, vermoedelijk vanwege 'externe druk', maar het stond er echt. En goed, intelligentie (laat staan IQ) creëert geen (morele) waarheid, maar daar men alhier graag de politieke overtuiging kwalificeert op basis van intelligentie v.d. aanhanger, denk ik dat we het dom/slim-paradigma kunnen afsluiten met één enkele conclusie: blank nationalisme kan moreel gerechtvaardigd zijn - en is dat in de huidige toestand.
  zaterdag 26 mei 2018 @ 01:01:56 #2
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_179392491
Mwa racisme heeft niet zo veel met IQ te maken joh. Dat die gast een IQ heeft van 200 boeit dus niet zo veel.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_179392562
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 01:01 schreef Harvest89 het volgende:
Mwa racisme heeft niet zo veel met IQ te maken joh. Dat die gast een IQ heeft van 200 boeit dus niet zo veel.
Het maakt een wereld van verschil op FOK! getuige al die -en dat zijn er veel- ''dom rechts'' roeptoeters.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2018 01:09:48 ]
pi_179392847
Mensen die zich alleen maar kunnen beroepen op hun IQ stellen niet zoveel voor over het algemeen.
pi_179393038
Ik ben geen fan van Langan, maar hier slaat hij toch wel echt de spijker op zijn kop.
  zaterdag 26 mei 2018 @ 01:40:47 #6
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_179393144
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 01:06 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Het maakt een wereld van verschil op FOK! getuige al die -en dat zijn er veel- ''dom rechts'' roeptoeters.
Pure emotie en een clash tussen verschillende idealen.
Heeft niets met IQ te maken.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_179393206
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 01:01 schreef Harvest89 het volgende:
Mwa racisme heeft niet zo veel met IQ te maken joh. Dat die gast een IQ heeft van 200 boeit dus niet zo veel.
Is racisme dan per se slecht?
pi_179393273
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 01:44 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Is racisme dan per se slecht?
Racisme wel, discriminatie niet..
pi_179393294
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 01:48 schreef madam-april het volgende:

[..]

Racisme wel, discriminatie niet..
Waarom zou racisme slecht zijn? In de geneeskunde is het heel gebruikelijk en ook nuttig.
pi_179393442
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 01:49 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Waarom zou racisme slecht zijn? In de geneeskunde is het heel gebruikelijk en ook nuttig.
Ligt aan welke definitie van racisme je hanteert.. Racisme alsin superieur/inferieur of racisme alsin verschillend op basis van ras zonder een waarde oordeel.
pi_179393571
Is het racisme om een groepsbelang te erkennen - te behartigen?
  zaterdag 26 mei 2018 @ 04:23:37 #12
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_179393822
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 02:05 schreef LelijKnap het volgende:
Is het racisme om een groepsbelang te erkennen - te behartigen?
Hangt er vanaf vanuit wiens context je beredeneert.

Als je elke vorm van raciaal onderscheid (buiten medische en puur feitelijke dingen om) als racisme ziet dan is dit racisme en dan is affirmative action racisme en BLM is racisme etc...

Als je slechts direct geweld ziet als racisme dan is dit en alles hierboven geen racisme.

Maar een hoop mensen zijn het hiermee oneens. Ze willen dingen sneller als racisme bestempelen als blanken het doen. En dat lijkt mij ook het centrale probleem wat behandeld wordt. De inconsistentie van die filosofie.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_179396689
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 04:23 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Hangt er vanaf vanuit wiens context je beredeneert.

Als je elke vorm van raciaal onderscheid (buiten medische en puur feitelijke dingen om) als racisme ziet dan is dit racisme en dan is affirmative action racisme en BLM is racisme etc...

Als je slechts direct geweld ziet als racisme dan is dit en alles hierboven geen racisme.

Maar een hoop mensen zijn het hiermee oneens. Ze willen dingen sneller als racisme bestempelen als blanken het doen. En dat lijkt mij ook het centrale probleem wat behandeld wordt. De inconsistentie van die filosofie.
Het lijkt alsof er een onzichtbare grens bestaat waar aan de ene kant je wel uit groepsbelang mag handelen en aan de andere kant per direct als een kwaadaardige racist gezien wordt. Is het de mate van slachtofferschap op de (macht)hiërarchie? Wat blanken betreft zijn het vooral blanken zelf die ertegen ageren. Vanwege de eigen positie zien ze mogelijk de algehele ondergang niet: we zijn onmogelijk 'onderdrukt' genoeg. Het kalf moet ogenschijnlijk eerst verzuipen alvorens we überhaupt over een deksel mogen nadenken.
  zaterdag 26 mei 2018 @ 16:49:20 #14
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_179402247
Als jij vindt dat je meer rechten hebt vanwege je huidskleur, welke kleur dat dan ook is, dan is er spraken van racisme.

Trots zijn op wie je bent wordt pas een probleem als je denkt dat je daardoor meer rechten hebt.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_179405173
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 16:49 schreef Vis1980 het volgende:
Als jij vindt dat je meer rechten hebt vanwege je huidskleur, welke kleur dat dan ook is, dan is er spraken van racisme.

Trots zijn op wie je bent wordt pas een probleem als je denkt dat je daardoor meer rechten hebt.
Wat versta je onder 'meer rechten'? Een externe entiteit (de massamigrant) van die rechten uitsluiten bijvoorbeeld?
pi_179457604
Een mening met 200 IQ erachter blijft natuurlijk ook maar een mening.
Conscience do cost.
pi_179457915
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 01:44 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Is racisme dan per se slecht?
Ieder ras discrimineert het andere ras. Alléén is het blanke ras is slim genoeg omdat te begrijpen.
pi_179471523
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 00:08 schreef Kolibri2014 het volgende:

[..]

Ieder ras discrimineert het andere ras. Alléén is het blanke ras is slim genoeg omdat te begrijpen.
Dat lijkt me nou wel een beetje racistisch, eerlijk gezegd.
  zaterdag 2 juni 2018 @ 11:34:35 #19
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179556262
Hij mag dan een hoog IQ hebben, het blijft een nogal rare snuiter met nogal rare ideeen.

Trouwens, intelligentste man? Het lijkt mij dat er wel wat mensen zijn met een hoger IQ. Edward Witten bijvoorbeeld.

[ Bericht 28% gewijzigd door Molurus op 02-06-2018 11:41:55 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179556556
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 01:06 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Het maakt een wereld van verschil op FOK! getuige al die -en dat zijn er veel- ''dom rechts'' roeptoeters.
Je kan best een hoog IQ hebben en toch dom zijn.
  zaterdag 2 juni 2018 @ 12:05:19 #21
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179556658
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 11:54 schreef autoknutselaar het volgende:

[..]

Je kan best een hoog IQ hebben en toch dom zijn.
:Y

"Slim" is een vrij lastig abstract begrip, dat nauwelijks meetbaar te maken is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179556745
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 12:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

:Y

"Slim" is een vrij lastig abstract begrip, dat nauwelijks meetbaar te maken is.
Ja ik heb 140 IQ punten. Dat hebben ze ooit onderzocht vanuit school. Conclusie ik was te slim om goed op te letten in de klas. Dus ging ik maar spijbelen en blowen in de stad.
Nu ben ik alweer 10 jaar werkzaam bij een pallet recycle bedrijf. Ik merk wel wat verschil met mijn collega's. Soms moet ik ze bijvoorbeeld helpen met een brief of iets omdat ze niet allemaal kunnen lezen. En aan het eind van de dag reken ik even uit hoeveel goede en slechte pallets er op de zaak zijn. Maar ik zou ze zeker niet dom noemen.
pi_179558485
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 11:54 schreef autoknutselaar het volgende:

[..]

Je kan best een hoog IQ hebben en toch dom zijn.
Ja, ja, dat geneuzel over intelligentie kennen we allemaal wel. Op welk punt ben je het met hem oneens?
  zaterdag 2 juni 2018 @ 14:10:52 #24
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179558635
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 14:04 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja, ja, dat geneuzel over intelligentie kennen we allemaal wel. Op welk punt ben je het met hem oneens?
Ik geloof niet dat ik die man ooit iets heb horen zeggen dat hout snijdt. Hier nog meer woordsalades uit zijn koker:

F&L / Cognitive Theoretic Model of the Universe

Dat hij hoog scoort op IQ tests lijkt echt het enige dat deze man presteert.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179558740
Dus iemand die extreem goed is in het afleggen van IQ testen komt nu over alle wereldproblematiek even vertellen wat zijn mening is. Nou. Boeiend
  zaterdag 2 juni 2018 @ 14:16:52 #26
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179558794
Twee quotes van hem:

"I believe in the theory of evolution, but I believe as well in the allegorical truth of creation theory. In other words, I believe that evolution, including the principle of natural selection, is one of the tools used by God to create mankind. Mankind is then a participant in the creation of the universe itself, so that we have a closed loop. I believe that there is a level on which science and religious metaphor are mutually compatible."

"You can prove the existence of God, the soul and an afterlife, using mathematics."


Vrij vertaald: "Ik ben knettergek".
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179558960
Het is me gelukt om de juiste mensen te prikkelen, maar ik had natuurlijk moeten weten dat juist deze mensen zich in de randzaken zouden vastbijten.
  zaterdag 2 juni 2018 @ 14:26:34 #28
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_179558993
Vriendelijke reminder aan iedereen dat we in BNW zitten ook.
  zaterdag 2 juni 2018 @ 14:27:06 #29
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179559006
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 14:24 schreef LelijKnap het volgende:

Het is me gelukt om de juiste mensen te prikkelen, maar ik had natuurlijk moeten weten dat juist deze mensen zich in de randzaken zouden vastbijten.
Zijn woordsalades lijken veel mensen aan te spreken. ;) Dat in combinatie met z'n IQ en je hebt al snel een autoriteitsargument voor onsamenhangende nonsens.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 2 juni 2018 @ 14:30:41 #30
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179559077
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 14:26 schreef ChrisCarter het volgende:

Vriendelijke reminder aan iedereen dat we in BNW zitten ook.
Ik vraag mij eerlijk gezegd af of dit wel een BNW topic is. Maar dat is wellicht ook wat lastig te definieren.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 2 juni 2018 @ 14:30:49 #31
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_179559081
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 14:24 schreef LelijKnap het volgende:
Het is me gelukt om de juiste mensen te prikkelen, maar ik had natuurlijk moeten weten dat juist deze mensen zich in de randzaken zouden vastbijten.
Ik vind de OP best interessant en kan me er wel in vinden.
Ik ken de persoon verder niet en vind dat IQ verhaal ook niet zo gek relevant in deze.
Maar als je dat erbij betrekt in je OP en TT is het ook wel begrijpelijk dat mensen naar de rest van deze persoon kijken.
Dat verhaal over God is bijvoorbeeld best interessant, en vrij absurd.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 2 juni 2018 @ 14:33:32 #32
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179559110
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 14:30 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik vind de OP best interessant en kan me er wel in vinden.
Ik ken de persoon verder niet en vind dat IQ verhaal ook niet zo gek relevant in deze.
Maar als je dat erbij betrekt in je OP en TT is het ook wel begrijpelijk dat mensen naar de rest van deze persoon kijken.
Dat verhaal over God is bijvoorbeeld best interessant, en vrij absurd.
Wanneer iemand iets beweert is het natuurlijk altijd wel interessant om te kijken naar de rest van de persoon. "Wat is zijn achtergrond? Wat is zijn expertise?" etc.

En inderdaad: als IQ het enige is dat iemand op z'n CV heeft staan dan is dat best een beetje vreemd.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 2 juni 2018 @ 14:36:02 #33
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_179559151
quote:
12s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 14:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik vraag mij eerlijk gezegd af of dit wel een BNW topic is. Maar dat is wellicht ook wat lastig te definieren.
Het wijkt ontzettend af van de mainstream en het is een vrij controversieel onderwerp. Staat hier dus prima :)
  zaterdag 2 juni 2018 @ 14:36:59 #34
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_179559168
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 14:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wanneer iemand iets beweert is het natuurlijk altijd wel interessant om te kijken naar de rest van de persoon. "Wat is zijn achtergrond? Wat is zijn expertise?" etc.

En inderdaad: als IQ het enige is dat iemand op z'n CV heeft staan dan is dat best een beetje vreemd.
Meest waardevolle les van mijn geschiedenisleraar vroeger ^O^ _O_
Simpel maar zo waar
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_179559179
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 14:27 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zijn woordsalades lijken veel mensen aan te spreken kennelijk. ;) Dat in combinatie met z'n IQ en je hebt al snel een autoriteitsargument voor onsamenhangende nonsens.
Ik heb geen idee, ik ken de man niet. Alleen vaagjes van een kort nieuwsfragmentje jaren geleden. Ik haal hem niet aan om een autoriteitsargument te kunnen maken. Dat had ik overigens allang duidelijk gemaakt in de OP:

''Intelligentie creëert geen (morele) waarheid, maar daar men alhier graag de politieke overtuiging kwalificeert op basis van intelligentie v.d. aanhanger, denk ik dat we het dom/slim-paradigma kunnen afsluiten met één enkele conclusie: blank nationalisme kan moreel gerechtvaardigd zijn - en is dat in de huidige toestand. ''

Simpelweg een knipoog naar bepaalde suspects. Bovenal gaf het stukje aanleiding om de standpunten die ik zelf al langer beargumenteer een topic te geven. Ik vraag me nog steeds af waar hij en ik de mist in gaan. Weerwoord baseren op 'dit zei hij ooit een keer' is een goede zet om aan te tonen dat de persoon inderdaad niet relevant is, maar daarmee zijn deze laatste gedachten van hem nog niet weerlegd natuurlijk. (Dat zou dan wél een drogreden zijn).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2018 14:38:03 ]
  zaterdag 2 juni 2018 @ 14:37:55 #36
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_179559184
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 14:36 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Het wijkt ontzettend af van de mainstream en het is een vrij controversieel onderwerp. Staat hier dus prima :)
Heb jij 'm hier naar over gezet of stond het hier al?

Vind het echt geen typisch BNW topic.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 2 juni 2018 @ 14:39:42 #37
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179559219
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 14:36 schreef Molo het volgende:

[..]

Meest waardevolle les van mijn geschiedenisleraar vroeger ^O^ _O_
Simpel maar zo waar
Ik heb deze altijd zeer nuttig gevonden:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Simpele vuistregeltjes, maar bijzonder effectief in het beoordelen van diverse claims waar je niet direct iets over kunt zeggen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179559221
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 14:36 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Het wijkt ontzettend af van de mainstream en het is een vrij controversieel onderwerp. Staat hier dus prima :)
Was ie hierheen geschopt of had ik 'm zelf in BNW geplaatst?
  zaterdag 2 juni 2018 @ 14:40:24 #39
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_179559227
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 14:37 schreef Molo het volgende:

[..]

Heb jij 'm hier naar over gezet of stond het hier al?

Vind het echt geen typisch BNW topic.
Ik heb niks verplaatst. Maar gezien de bron + het onderwerp kan het hier prima. Suggesties voor verplaatsing gelieve in BNW FB voor het ontopic en zulks ;)
pi_179559306
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 14:30 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik vind de OP best interessant en kan me er wel in vinden.
Ik ken de persoon verder niet en vind dat IQ verhaal ook niet zo gek relevant in deze.
Maar als je dat erbij betrekt in je OP en TT is het ook wel begrijpelijk dat mensen naar de rest van deze persoon kijken.
Dat verhaal over God is bijvoorbeeld best interessant, en vrij absurd.
Ja, daarom de korte toelichting in de OP. Dat had ik wel voorzien natuurlijk. Ik heb zelf jarenlang de autoriteitsargumenten van 'hoogopgeleid links' moeten weerleggen. Alhoewel je nog kan stellen dat opleiding tools ter beschikking stelt om tot 'juiste' conclusies te komen. Anyho, ik had gehoopt dat we desondanks wat sneller op de inhoud zouden komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2018 14:59:02 ]
  zaterdag 2 juni 2018 @ 14:58:07 #41
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_179559501
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 14:40 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ik heb niks verplaatst. Maar gezien de bron + het onderwerp kan het hier prima. Suggesties voor verplaatsing gelieve in BNW FB voor het ontopic en zulks ;)
Je begon er zelf over dude, dan is het niet gek dat er vragen over komen.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator zaterdag 2 juni 2018 @ 16:38:44 #42
249559 crew  Lavenderr
pi_179561196
Iedereen mag voor zichzelf opkomen. Of is dat te makkelijk?
  zaterdag 2 juni 2018 @ 16:43:02 #43
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_179561262
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 16:38 schreef Lavenderr het volgende:
Iedereen mag voor zichzelf opkomen. Of is dat te makkelijk?
Dat zou de gewenste situatie zijn.
Die is er nu niet.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Moderator zaterdag 2 juni 2018 @ 16:44:57 #44
249559 crew  Lavenderr
pi_179561292
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 16:43 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Dat zou de gewenste situatie zijn.
Die is er nu niet.
Ik denk dat het ook afhangt van wat de wensen inhouden. Een ideale situatie zullen we nooit krijgen. Er is altijd wel een groep die zich tekort gedaan voelt.
pi_180131926
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 11:54 schreef autoknutselaar het volgende:

[..]

Je kan best een hoog IQ hebben en toch dom zijn.
Nou, als je een vrij hoog IQ hebt dan ben je misschien slim op bepaalde terreinen en dom op anderen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 12:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

:Y

"Slim" is een vrij lastig abstract begrip, dat nauwelijks meetbaar te maken is.
Klopt inderdaad, dat wist ik al een tijdje. Door middel van een IQ test kun je het niet precies meten.

Wat maakt je slim? Dat je veel kennis en ervaring hebt, of juist dat je verstandig handelt? Of juist dat je goed bent in problemen oplossen of omgaan met nieuwe situaties?

Dus het is moeilijk om iemand's intelligentie echt te meten. Verder is het volgens mij ook zo dat als je op een bepaald terrein slecht bent of een bepaalde afwijking/ziekte/beperking hebt, dan is het waarschijnlijk zo dat je ergens anders wel beter in bent of op dat terrein beter bent ter compensatie. Ik denk dat dat over het algemeen zo is.

Uit een wetenschappelijk onderzoek is bijv ook gebleken dat mensen met een psychische stoornis of verstandelijke beperking o.i.d op een ander gebied dan weer beter zijn.
  zaterdag 30 juni 2018 @ 00:23:26 #46
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180132143
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 00:12 schreef Firewarrior het volgende:

Wat maakt je slim? Dat je veel kennis en ervaring hebt, of juist dat je verstandig handelt? Of juist dat je goed bent in problemen oplossen of omgaan met nieuwe situaties?
In best veel concrete gevallen kun je wel heel duidelijk zeggen dat persoon A slimmer is dan persoon B. Het lijkt mij bijvoorbeeld meer dan duidelijk dat (willekeurig voorbeeld) Mark Rutte intelligenter is dan Patricia Paay.

Het is alleen niet makkelijk om het op een lineaire schaal uit te drukken, en inderdaad... het gaat om diverse verschillende vaardigheden.

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 00:12 schreef Firewarrior het volgende:

Dus het is moeilijk om iemand's intelligentie echt te meten. Verder is het volgens mij ook zo dat als je op een bepaald terrein slecht bent of een bepaalde afwijking/ziekte/beperking hebt, dan is het waarschijnlijk zo dat je ergens anders wel beter in bent of op dat terrein beter bent ter compensatie. Ik denk dat dat over het algemeen zo is.

Uit een wetenschappelijk onderzoek is bijv ook gebleken dat mensen met een psychische stoornis of verstandelijke beperking o.i.d op een ander gebied dan weer beter zijn.
In dit kader kan ik "The Man Who Mistook His Wife For A Hat" van Oliver Sacks echt onwijs aanraden. Een boek waarin Sacks vertelt over de diverse patienten die hij heeft behandeld. Daar zitten echt fascinerende gevallen tussen, waaronder dus ook een man die werkelijk zijn vrouw aanzag voor een hoed, en ook een tweeling die dusdanig autistisch waren dat ze nauwelijks konden functioneren, maar die met het grootste gemakt enorme getallen konden ontleden in factoren, en priemgetallen konden herkennen. Ook verkrijgbaar als luisterboek. :) (Die heb ik.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180132167
pi_180132202
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 00:23 schreef Molurus het volgende:

[..]

In best veel concrete gevallen kun je wel heel duidelijk zeggen dat persoon A slimmer is dan persoon B. Het lijkt mij bijvoorbeeld meer dan duidelijk dat (willekeurig voorbeeld) Mark Rutte intelligenter is dan Patricia Paay.

Het is alleen niet makkelijk om het op een lineaire schaal uit te drukken, en inderdaad... het gaat om diverse verschillende vaardigheden.

[..]
Het gaat inderdaad om diverse verschillende vaardigheden. In sommige situaties en op sommige terreinen kun je zeker zeggen dat persoon A slimmer is dan persoon B. Maar er zijn verschillende vormen van intelligentie, dus ja. Een betere vraag is eigenlijk: Welke vorm van intelligentie is het belangrijkste in je leven?
quote:
In dit kader kan ik "The Man Who Mistook His Wife For A Hat" van Oliver Sacks echt onwijs aanraden. Een boek waarin Sacks vertelt over de diverse patienten die hij heeft behandeld. Daar zitten echt fascinerende gevallen tussen, waaronder dus ook een man die werkelijk zijn vrouw aanzag voor een hoed, en ook een tweeling die dusdanig autistisch waren dat ze nauwelijks konden functioneren, maar die met het grootste gemakt enorme getallen konden ontleden in factoren, en priemgetallen konden herkennen. Ook verkrijgbaar als luisterboek. :) (Die heb ik.)
quote:
6s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 00:24 schreef Salvad0R het volgende:
[ afbeelding ]
Ja eh, tegenwoordig doen Westerse mensen niet meer wat ze rond 1490 allemaal deden. De VS voert bijv wel nog oorlog tegen terroristenorganisaties, maar dat is wat anders.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2018 00:28:14 ]
pi_180132981
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 00:26 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

[..]

Ja eh, tegenwoordig doen Westerse mensen niet meer wat ze rond 1490 allemaal deden. De VS voert bijv wel nog oorlog tegen terroristenorganisaties, maar dat is wat anders.
pi_180173241
quote:
6s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 01:20 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik snap eigenlijk niet wat er met die foto wordt bedoeld
pi_180183470
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 00:26 schreef Firewarrior het volgende:
Ja eh, tegenwoordig doen Westerse mensen niet meer wat ze rond 1490 allemaal deden. De VS voert bijv wel nog oorlog tegen terroristenorganisaties, maar dat is wat anders.
Dat komt door de linkse gutmensch, die het verstandig acht om groepen mensen uit allerlei tijdperken op 1 hoop te gooien en dan denkt dat dat goed gaat.
Lambo of Rekt
  maandag 2 juli 2018 @ 12:14:50 #52
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180183726
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 21:38 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Ik snap eigenlijk niet wat er met die foto wordt bedoeld
Jouw bewering dat wat de VS tegenwoordig doen iets anders is is vermakelijk. ;)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180184255
Uiteraard is het niet meer dan logisch, wat ikzelf ook al een tijd roep met een iq van 250, dat blanken ook gewoon trots mogen zijn op het van oorsprong blanke land en continent.

Maar dat word als racistisch opgevat, bizar als je er objectief naar kan en durft te kijken.
Als een neger, wat ik overigens een netter woord vind dan zwarte, zegt dat hij of zij of het (of andere gender identiteit of non-binaire gender) trots is op zijn zwarte roots of zwarte gemeenschap/cultuur, is dat een normale zelfs positieve uiting van een bepaald sentiment.

Behalve als je blank bent, dan mag het niet want dan ben je een nazi scumbag.

Sommige zullen het gooien op net niet bepaald fraaie slavernij verleden.. aan de andere kant wij hebben dat niet uitgevonden, wel zijn het blanken geweest die er een einde aan hebben gemaakt.
Of pogen daartoe (nog steeds) gezien het feit dat in afrika en middenoosten/delen van azie, nog steeds slavernij plaats vind net als duizenden jaren geleden verrrrr voor de blanke ooit van afrika had gehoord.

Eenmaal contact waren wij zelf ook de lul overigens, met name in de “gouden eeuw” van de islam.
Mag ook meer aandacht voor komen, hoewel er niet veel behoefte aan is omdat wij er wel iets van hebben weten te maken.

Dat maakt uiteindelijk wel het verschil, succes en doorzettingsvermogen tegenover zielig blijven doen in de jungles en woestijnen en zoveel mogelijk elkaar het leven zuur maken.

Moest ergens lachen toen ik black panther zag, een high tech geheim verleden van afrika..haha! Maar ergens had het wel zo kunnen zijn.
Een continent bezaaid met grondstoffen van allerlei aard, 3? Keer zo groot als europa.. en wat hebben ze ermee gedaan? Niets.. op egypte na.. met behulp van honderduizenden zwarte slaven. :’)
pi_180184328
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 12:48 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Behalve als je blank bent, dan mag het niet want dan ben je een nazi scumbag.
Jep, dit... lekker zo hard mogelijk gillen dat alles racisme is.

En het ergste is; "we" (overheid) zwicht er nog voor ook :')
Lambo of Rekt
pi_180184779
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 01:57 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ligt aan welke definitie van racisme je hanteert.. Racisme alsin superieur/inferieur of racisme alsin verschillend op basis van ras zonder een waarde oordeel.
De begrippen racisme en discriminatie gaan expliciet uit van "negatief" onderscheid.

Wat negatief is is een sociaal construct.... Wat racistisch is of discriminatie is in die zin geen objectief te constateren feit.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_180186204
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 13:27 schreef ludovico het volgende:

[..]

De begrippen racisme en discriminatie gaan expliciet uit van "negatief" onderscheid.

Wat negatief is is een sociaal construct.... Wat racistisch is of discriminatie is in die zin geen objectief te constateren feit.
Jep, vraag sylvana maar eens naar positieve discriminatie

Lambo of Rekt
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')