abonnement Unibet Coolblue
pi_179365689


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Sinds 1 Juni 2012 heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!





Betaaldata:


Emolumententabel:


Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Adres zoeken
Postcode zoeken
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender
Klantenservice voor complimenten en klachten

Zakelijke klanten:
PostNL Zakelijk



Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC = Teamcoach
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
BSK = BesturingsStructuurKeten



Overige linkjes:
Over PostNL
IntranetMail-Thuis voor PostNL'ers



Mensen die hier vaak langskomen

Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal
Superkimmi , werkzaam in Roosendaal
KatrienDuck, voorbereidster
Deezertje
ophaling10
Peterselieman
4EverBlackEyed
VixenFromHell
Yreal
dud0r, voormalig teamcoach. Nu coach van dit topic })
Sebastiaan92
gelestipjes
Kramerica-Industries
Dale__Cooper
Rafierafie
MissionPhailed
Herfstblad
gridjuh
ikwilookevenwatzeggen
posje
V__L_N
DeVliegendeHollander
Houdjemond
Stacking
Thomas-sama
Pietertje71
Globetrottertje

  donderdag 24 mei 2018 @ 21:45:47 #2
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_179365756
Hebben we de 2k nou gehaald?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_179366643
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 21:45 schreef V__L_N het volgende:
Hebben we de 2k nou gehaald?
Als ze die combibundel doorvoeren, gaan we daar ruim overheen.
pi_179367655
Het is sympathiek van de FNV, maar er staan diverse onjuistheden op de pagina. Zo beweren ze dat nu de kleine post door de machine wordt gezet, en de grote post handmatig. Straks zouden dan beide soorten post machinaal gezet worden . Dat klopt niet, want de grote post wordt straks nog steeds handmatig door voorbereiders gesorteerd, het wordt alleen niet meer tussen de kleine post gezet. Verder beweert FNV dat je straks uit 2 bundels bezorgt: 1 met post en 1 met pakjes + folders. Dat is onzin. Je hebt een bundel grote post en een bundel kleine post. Die leggen ze op elkaar, en dat noemen ze een combibundel. Maar in feite zijn dat dus al 2 bundels. Dan heb je evt. nog een derde bundel met hah. Tot slot heb je de pakjes, die al dan niet gebundeld in een aparte tas zitten. Dus in feite lopen we nu al uit 2 of 3 bundels te bezorgen, en dat worden er dan straks 3 of 4.

De bewering van het FNV dat we straks werk van voorbereiders doen, namelijk zelf op straat de post samenvoegen, klopt ook niet. Je bezorgt uit meerdere bundels, maar het is in principe niet de bedoeling dat je het tussen elkaar gaat zetten.

Verder vind ik het wel een grof schandaal dat PostNL tegen het negatieve advies van de OR in toch de combibundel invoert. Ik weet dat een OR slechts adviesplicht heeft, en dat een bedrijf dat advies aan zijn laars mag lappen, maar voor zover ik weet is het wel hoogst ongebruikelijk dat een bedrijf dit doet. Het getuigt in elk geval op z'n zachtst gezegd niet van goed werkgeverschap.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_179369752
quote:
Stuur ze even een mailtje, dan passen ze het misschien aan. Maar ik kan me wel vinden in het standpunt dat door de post in de voorbereiding maar half samen te voegen, de postbezorger feitelijk dat werk overneemt.
pi_179371677
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 23:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Het is sympathiek van de FNV, maar er staan diverse onjuistheden op de pagina. Zo beweren ze dat nu de kleine post door de machine wordt gezet, en de grote post handmatig. Straks zouden dan beide soorten post machinaal gezet worden . Dat klopt niet, want de grote post wordt straks nog steeds handmatig door voorbereiders gesorteerd, het wordt alleen niet meer tussen de kleine post gezet. Verder beweert FNV dat je straks uit 2 bundels bezorgt: 1 met post en 1 met pakjes + folders. Dat is onzin. Je hebt een bundel grote post en een bundel kleine post. Die leggen ze op elkaar, en dat noemen ze een combibundel. Maar in feite zijn dat dus al 2 bundels. Dan heb je evt. nog een derde bundel met hah. Tot slot heb je de pakjes, die al dan niet gebundeld in een aparte tas zitten. Dus in feite lopen we nu al uit 2 of 3 bundels te bezorgen, en dat worden er dan straks 3 of 4.

De bewering van het FNV dat we straks werk van voorbereiders doen, namelijk zelf op straat de post samenvoegen, klopt ook niet. Je bezorgt uit meerdere bundels, maar het is in principe niet de bedoeling dat je het tussen elkaar gaat zetten.

Verder vind ik het wel een grof schandaal dat PostNL tegen het negatieve advies van de OR in toch de combibundel invoert. Ik weet dat een OR slechts adviesplicht heeft, en dat een bedrijf dat advies aan zijn laars mag lappen, maar voor zover ik weet is het wel hoogst ongebruikelijk dat een bedrijf dit doet. Het getuigt in elk geval op z'n zachtst gezegd niet van goed werkgeverschap.
als mensen boos zijn zetten ze weleens dingen verkeerd neer op papier,kort samengevat er moet meer gewerkt worden(inspanning verricht worden) voor hetzelfde geld,dat klopt niet.
pi_179371685
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 21:45 schreef V__L_N het volgende:
Hebben we de 2k nou gehaald?
tegen de 1.6k normale diensten en rond de 0.8k zomerdiensten(op dit moment)
pi_179372094
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 23:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Het is sympathiek van de FNV, maar er staan diverse onjuistheden op de pagina. Zo beweren ze dat nu de kleine post door de machine wordt gezet, en de grote post handmatig. Straks zouden dan beide soorten post machinaal gezet worden . Dat klopt niet, want de grote post wordt straks nog steeds handmatig door voorbereiders gesorteerd, het wordt alleen niet meer tussen de kleine post gezet. Verder beweert FNV dat je straks uit 2 bundels bezorgt: 1 met post en 1 met pakjes + folders. Dat is onzin. Je hebt een bundel grote post en een bundel kleine post. Die leggen ze op elkaar, en dat noemen ze een combibundel. Maar in feite zijn dat dus al 2 bundels. Dan heb je evt. nog een derde bundel met hah. Tot slot heb je de pakjes, die al dan niet gebundeld in een aparte tas zitten. Dus in feite lopen we nu al uit 2 of 3 bundels te bezorgen, en dat worden er dan straks 3 of 4.

De bewering van het FNV dat we straks werk van voorbereiders doen, namelijk zelf op straat de post samenvoegen, klopt ook niet. Je bezorgt uit meerdere bundels, maar het is in principe niet de bedoeling dat je het tussen elkaar gaat zetten.

Verder vind ik het wel een grof schandaal dat PostNL tegen het negatieve advies van de OR in toch de combibundel invoert. Ik weet dat een OR slechts adviesplicht heeft, en dat een bedrijf dat advies aan zijn laars mag lappen, maar voor zover ik weet is het wel hoogst ongebruikelijk dat een bedrijf dit doet. Het getuigt in elk geval op z'n zachtst gezegd niet van goed werkgeverschap.
Er staat wel meer in dat niet klopt. De FNV was akkoord gegaan met bepaalde afspraken, oa een onderzoek naar die functieverzwaring en zou meegaan met de uitkomst daarvan. Die uitkomst is er al en nu roept de FNV ineens dat ze het er niet mee eens zijn. Er staat nog meer in dat niet klopt, omdat de FNV vergeet om er dingen bij te vertellen.
Sorry FNV-jongens, maar dit is gewoon een poging om zieltjes te winnen met oorlogsgeschreeuw.

En verder vind ik de manier waarop die combibundel wordt doorgedramd wel heel erg. Ze zouden toch eerst de processen aantoonbaar op orde hebben voordat de codeerregel verder werd uitgerold? Dat is niet op orde. Maar intussen loopt de proef met die elektrische bakfietsen ook al. Dat je heel grote wijken krijgt. Dat lang niet iedereen daarop zit te wachten, och...
We gaan de 4k nog wel halen. En misschien is mijn baan daar ook wel bij.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 11:37:24 #10
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_179375128
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 04:51 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Stuur ze even een mailtje, dan passen ze het misschien aan. Maar ik kan me wel vinden in het standpunt dat door de post in de voorbereiding maar half samen te voegen, de postbezorger feitelijk dat werk overneemt.
Ik heb ze al eens gemaild toen ze ten onrechte verkondigden dat postbezorgers 6% loonsverhoging zouden krijgen. En toen kreeg ik een reactie terug die er kort samengevat op neer kwam dat ik eerst maar lid moest worden van hun en dat we dan verder zouden praten.

Dat argument van "werk overnemen van voorbereiders" is al eerder uit de kast getrokken, toen er 10 jaar geleden werd ingevoerd dat het hah niet meer tussen de post gezet zou worden door de voorbereiders en dat je uit 2 bundels moest gaan bezorgen. Dat argument is toen ook vrij succesvol onderuit gehaald. Daar komt ook nog eens bij dat toentertijd de voorbereiding werd gedaan door postbodes in schaal 2 of 3, die een veel hoger uurloon hebben dan een postbezorger. Tegenwoordig zitten er voornamelijk voorbereiders in schaal 1 die nauwelijks meer verdienen dan een postbezorger. Daarbij gaat het argument dat een postbezorger die ook voorbereidingswerk doet in feite een verkapte postbode is en dan ook recht heeft op een postbodesalaris nu ook niet echt meer op, nu postbezorgers tegenwoordig ook mogen voorbereiden via een tweede contract als voorbereider. Hierdoor doen ze in feite het zelfde werk als een postbode in schaal 2 of 3, maar tegen een uurloon uit schaal 1. En daar is de OR nog mee akkoord gegaan ook.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_179375304
Het is toch ook 6%? Ik heb in dit topic zo vaak vreemde berekeningen gezien waarom het geen 6% zou zijn, maar ik snap daar niks van.

Postbezorgers met een tweede contract als voorbereider, dat is een goed punt en daar zou eigenlijk iemand voor moeten opstaan en een rechter er over laten buigen. Maar dat is garantie op een verstoorde arbeidsverhouding dus niemand doet dat.

De 'combibundel' is wel wat anders dan een bundeltje HAH er bij. Dit is gewoon het werk van voorbereiders dat door postbezorgers gedaan moet gaan worden. De voorbereiding is maar half af.

Ik hoop eigenlijk dat de combibundel een soort afleidingsmanoeuvre van het bedrijf is. De combibundel is zo belachelijk dat het haast niet echt kan zijn. Door straks zogenaamd te zwichten voor de bonden, en de combibundel terug te draaien, hebben de bonden het gevoel een grote overwinning geboekt te hebben. Maar de codeerregel, die eigenlijk voor veel meer tijdwinst en dus overcompleet personeel gaat zorgen, blijft ongewijzigd, terwijl daar anders veel protest tegen zou zijn.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 12:09:54 #12
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_179375891
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 11:46 schreef bmp80 het volgende:
Het is toch ook 6%? Ik heb in dit topic zo vaak vreemde berekeningen gezien waarom het geen 6% zou zijn, maar ik snap daar niks van.

Postbezorgers met een tweede contract als voorbereider, dat is een goed punt en daar zou eigenlijk iemand voor moeten opstaan en een rechter er over laten buigen. Maar dat is garantie op een verstoorde arbeidsverhouding dus niemand doet dat.

De 'combibundel' is wel wat anders dan een bundeltje HAH er bij. Dit is gewoon het werk van voorbereiders dat door postbezorgers gedaan moet gaan worden. De voorbereiding is maar half af.

Ik hoop eigenlijk dat de combibundel een soort afleidingsmanoeuvre van het bedrijf is. De combibundel is zo belachelijk dat het haast niet echt kan zijn. Door straks zogenaamd te zwichten voor de bonden, en de combibundel terug te draaien, hebben de bonden het gevoel een grote overwinning geboekt te hebben. Maar de codeerregel, die eigenlijk voor veel meer tijdwinst en dus overcompleet personeel gaat zorgen, blijft ongewijzigd, terwijl daar anders veel protest tegen zou zijn.
Het is geen 6%. Om te beginnen is een van die procenten een eenmalige uitkering, dus die mag je sowieso niet meetellen. Anders kan je ook wel beweren dat we elk jaar in mei 8% loonsverhoging krijgen.

Verder krijgen we de loonsverhoging niet in z'n geheel aan het begin van de looptijd van de CAO (oktober 2017), maar in kleine stapjes. De CAO heeft een looptijd van 24 maanden, maar je krijgt dus niet over al die 24 maanden 5% extra loon. Over de eerste 3 maanden krijg je 1% extra, over de daarop volgende 6 (?) maanden krijg je in totaal 2% extra, etc. Als je dan gaat uitrekenen wat uiteindelijk de totale verhoging over die gehele periode was, kom je uit op minder dan 3%.

En het erge is ook nog, dat diezelfde FNV, die nu loopt te roepen dat postbezorgers 6% loonsverhoging krijgen (wat dus onjuist en misleidend is), toen de grote PostNL CAO afgesloten moest worden, een negatief stemadvies heeft gegeven. De reden? Omdat ook hier de loonsverhoging stapsgewijs werd toegekend en daardoor veel lager uitviel dan werd voorgespiegeld door PostNL. En vervolgens doet het FNV een paar maanden later precies hetzelfde en geeft dan zelfs een positief stemadvies.

Nee, mijn vertrouwen in het FNV is echt 0,0. Niet dat ik de BVPP zo goed vind, want ik blijf het vreemd vinden dat hun bestuur vooral uit managers van PostNL bestaat, maar ze weten tenminste wat er speelt, en ze hebben ook verstand van postzaken. Omdat het FNV geen specifieke postbond is hebben ze ook veel minder kennis van zaken, wat er bijvoorbeeld toe leidt dat ze allerlei onzin en halve waarheden gaan verkondigen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_179389130
deze vond ik nog van vorig jaar:

http://www.publiekbelang.(...)/interview-duplicate
pi_179390269
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 22:08 schreef ophaling10 het volgende:
deze vond ik nog van vorig jaar:

http://www.publiekbelang.(...)/interview-duplicate
En wat is er door de FNV gedaan met of aan alle punten die deze dame noemt?
Ik ben net als Kramerica niet bepaald een fan van de FNV. Ze zijn iets teveel aan het roeptoeteren, maar doen uiteindelijk bar weinig voor ons. Een soort PVV onder de vakbonden.
Ze konden het overigens ook niet waarderen toen ik commentaar had op het feit dat ze continu afgaven op de bvpp. Ze houden daar duidelijk niet zo van kritiek...
pi_179390690
Het aantal reacties onder het combibundel bericht loopt aardig op inmiddels. :o
pi_179396178
Ik begin er nu wel heel erg van te balen dat ik niet weg kan, dat het niet lukt om wat anders te vinden (voor een fatsoenlijk aantal uren iig). Hier zijn er wel mensen die geroepen hebben dat ze weg gaan als het vest/de combibundel er komt, maar veel mensen hebben die 'luxe' natuurlijk niet. :{
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zaterdag 26 mei 2018 @ 10:53:11 #18
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_179396285
quote:
quote:
Zou Nederland er goed aan doen ook zo’n lijst van zware beroepen op te stellen? Schippers: ,,Het probleem is: wat is een zwaar beroep? Bij sommige beroepen op de Belgische lijst vraag ik me ook af waarom ze erop staan. Postbode staat er bijvoorbeeld tussen. Je loopt wel door weer en wind, maar je bent ook wel weer actief buiten bezig.
Meneer Schippers mag wel een paar dagen met mij meelopen, bij voorkeur met postvest. Wellicht dat hij dan begrijpt waarom het een zwaar beroep is.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_179396362
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 10:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

[..]

Meneer Schippers mag wel een paar dagen met mij meelopen, bij voorkeur met postvest. Wellicht dat hij dan begrijpt waarom het een zwaar beroep is.
_O- Ja!

Ik snap dat er best nog wel zwaardere beroepen zijn, maar mensen doen hier soms zo makkelijk over. "Gewoon een paar briefjes in de bus gooien, wat is daar nou zwaar aan?' Grrr...

Soms mopper ik ook wel eens tegen iemand, dat ik dan zo'n zaterdag van 5 a 6 uur heb gehad. Dan krijg ik soms als reactie dat ik niet zo moet zeuren want het is nog niet eens een volledige werkdag qua aantal uren! :(
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zaterdag 26 mei 2018 @ 11:18:29 #20
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_179396556
Oh ik had laatst een keer slaande ruzie met iemand, "jij bent er veel te veel mee bezig dat het warm is. je kan het ook gewoon lekker vinden". "Flikker op probeer eens 4 uur in de smorende hitte te gaan lopen met 100 kilo aan troep. Zonder pauze en zonder schaduw."

Naah, was een gezellig momentje :o
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 mei 2018 @ 14:31:36 #21
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179399283
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 10:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

[..]

Meneer Schippers mag wel een paar dagen met mij meelopen, bij voorkeur met postvest. Wellicht dat hij dan begrijpt waarom het een zwaar beroep is.
Het is een onderschat beroep
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_179400086
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 08:58 schreef SnawyHoulet het volgende:
En verder vind ik de manier waarop die combibundel wordt doorgedramd wel heel erg. Ze zouden toch eerst de processen aantoonbaar op orde hebben voordat de codeerregel verder werd uitgerold? Dat is niet op orde. Maar intussen loopt de proef met die elektrische bakfietsen ook al. Dat je heel grote wijken krijgt. Dat lang niet iedereen daarop zit te wachten, och...
We gaan de 4k nog wel halen. En misschien is mijn baan daar ook wel bij.
we hadden 14 (ja veertien) fietswijken....wat auto wijken waren...... dat heeft een week geduurt het is er nu nog 1 (ja één) en die electrische sta dingen.....na een week staan ze al te verstoffen in het depot..... wat een mega flop en wat kost dat?
pi_179400107
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 11:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Dat argument van "werk overnemen van voorbereiders" is al eerder uit de kast getrokken, toen er 10 jaar geleden werd ingevoerd dat het hah niet meer tussen de post gezet zou worden door de voorbereiders en dat je uit 2 bundels moest gaan bezorgen. Dat argument is toen ook vrij succesvol onderuit gehaald. Daar komt ook nog eens bij dat toentertijd de voorbereiding werd gedaan door postbodes in schaal 2 of 3, die een veel hoger uurloon hebben dan een postbezorger. Tegenwoordig zitten er voornamelijk voorbereiders in schaal 1 die nauwelijks meer verdienen dan een postbezorger. Daarbij gaat het argument dat een postbezorger die ook voorbereidingswerk doet in feite een verkapte postbode is en dan ook recht heeft op een postbodesalaris nu ook niet echt meer op, nu postbezorgers tegenwoordig ook mogen voorbereiden via een tweede contract als voorbereider. Hierdoor doen ze in feite het zelfde werk als een postbode in schaal 2 of 3, maar tegen een uurloon uit schaal 1. En daar is de OR nog mee akkoord gegaan ook.
krek!
pi_179400457
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het op dit moment op zich niet echt een zwaar beroep vind.Als die combibundel met dat postvest er straks is zal dat misschien anders zijn. Alleen als het zo warm is, ja, dan is het wel echt afzien. En als er dan iemand begint over wat voor lekker weer ik er toch bij heb, terwijl ik me helemaal kapot zweet en zij lekker in de schaduw op hun luie reet zitten met een koel drankje, dan wekt dat wel irritatie op.
Godzijdank is het niet heel vaak heel warm.
  zaterdag 26 mei 2018 @ 16:24:22 #25
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_179401719
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 15:26 schreef gelestipjes het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het op dit moment op zich niet echt een zwaar beroep vind.Als die combibundel met dat postvest er straks is zal dat misschien anders zijn. Alleen als het zo warm is, ja, dan is het wel echt afzien. En als er dan iemand begint over wat voor lekker weer ik er toch bij heb, terwijl ik me helemaal kapot zweet en zij lekker in de schaduw op hun luie reet zitten met een koel drankje, dan wekt dat wel irritatie op.
Godzijdank is het niet heel vaak heel warm.
Wat is zwaar? Vergeleken waarmee? Het werk van een verhuizer of stratenmaker is veel zwaarder, maar het werk van postbode (of postbezorger) is wel nog steeds relatief zwaar lichamelijke arbeid. Zeker voor degenen die elke week 25 uur of meer maken.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_179401836
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 16:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Wat is zwaar? Vergeleken waarmee? Het werk van een verhuizer of stratenmaker is veel zwaarder, maar het werk van postbode (of postbezorger) is wel nog steeds relatief zwaar lichamelijke arbeid. Zeker voor degenen die elke week 25 uur of meer maken.
vlak vosser niet uit als je met weinig staat en dan al die fucking bakken uitlopen en dat zijn bij ons vaak 60's die daarna hun wijk nog lopen..... gewoon 8 man max die een wijk of 107 uitlopen..... ik ben blij dat ik dan niet meer hoef te lopen!
  zaterdag 26 mei 2018 @ 17:47:03 #27
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_179403199
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 16:30 schreef liedetector het volgende:

[..]

vlak vosser niet uit als je met weinig staat en dan al die fucking bakken uitlopen en dat zijn bij ons vaak 60's die daarna hun wijk nog lopen..... gewoon 8 man max die een wijk of 107 uitlopen..... ik ben blij dat ik dan niet meer hoef te lopen!
Vosser heb ik niet genoemd, omdat dat geen aparte baan is.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_179403386
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 17:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Vosser heb ik niet genoemd, omdat dat geen aparte baan is.
nee maar serieus de postverdeler is ook gewoon een voorbereider he ..... *weet er ales van... gewoon schaal 1 en weet je wat je in je mik krijgt
  zaterdag 26 mei 2018 @ 18:31:42 #29
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_179403854
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 18:02 schreef liedetector het volgende:

[..]

nee maar serieus de postverdeler is ook gewoon een voorbereider he ..... *weet er ales van... gewoon schaal 1 en weet je wat je in je mik krijgt
Dat vind ik ook onterecht, want een postverdeler heeft veel meer verantwoordelijkheid. Hij moet in de gaten houden of de voorbereiders het halen, schuiven met mensen, opletten of de afvoer goed gaat, en is dankbare zondebok voor de TC voor zo'n beetje alles wat mis gaat. Ik heb het een tijdje gedaan, maar ik heb bedankt voor de eer. Het is fysiek zwaarder en geestelijk zwaarder maar je krijgt geen cent extra. Inmiddels zijn we 1,5 jaar en 5 postverdelers verder....
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_179403918
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 18:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat vind ik ook onterecht, want een postverdeler heeft veel meer verantwoordelijkheid. Hij moet in de gaten houden of de voorbereiders het halen, schuiven met mensen, opletten of de afvoer goed gaat, en is dankbare zondebok voor de TC voor zo'n beetje alles wat mis gaat. Ik heb het een tijdje gedaan, maar ik heb bedankt voor de eer. Het is fysiek zwaarder en geestelijk zwaarder maar je krijgt geen cent extra. Inmiddels zijn we 1,5 jaar en 5 postverdelers verder....
dank je en weet je er dus alles van..en wegens "bezuinigingen ook geen hulp in mijn geval in een unit met 25 katen en 107 wijken.... ) ik geloof niet dat ik het nog lang volhoud (vooral omdat net oude voorbereiders/postbodes met 40+ jaar die alles deden en kraag je niet gek) ingewisseld zijn voor halfies die echt een kast al niet redden.... anyways ik kijk rustig verder)
pi_179404218
Ik vraag me wel eens af wat de teamcoaches nog voor nut hebben, ze laten vrijwel alles over aan de postverdeler. Kom je op het werk "ja, ik heb nog 4 kasten onbezet, je moet maar even kijken hoe je die gaat opdelen".
Eigenlijk maken ze alleen het rooster nog en werken ze de tijden bij en dat is het wel zo ongeveer.
Ik erger me er ook altijd kapot aan als mensen dan al die blauwe en rode bakken zo achter zich neerflikkeren. Zoveel moeite is het toch niet om ze in ieder geval op elkaar te zetten?!?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 mei 2018 @ 18:51:35 #32
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179404243
als je die bakken overal en nergens neer gaat donderen gaat het mis en kan een collega zomaar een rare val maken. Ik stapel ze iig altijd netjes op en als ze niet snel genoeg zijn met weghalen wordt de toren hoger en hoger :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_179404493
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 18:49 schreef gelestipjes het volgende:
Ik vraag me wel eens af wat de teamcoaches nog voor nut hebben, ze laten vrijwel alles over aan de postverdeler. Kom je op het werk "ja, ik heb nog 4 kasten onbezet, je moet maar even kijken hoe je die gaat opdelen".
Eigenlijk maken ze alleen het rooster nog en werken ze de tijden bij en dat is het wel zo ongeveer.
Ik erger me er ook altijd kapot aan als mensen dan al die blauwe en rode bakken zo achter zich neerflikkeren. Zoveel moeite is het toch niet om ze in ieder geval op elkaar te zetten?!?
check!!!! staan ze met handen in zakken te kijken en doen ze wel iets is het echt onlogisch mensen naar kasten sturen en is iedereeen in de stress.... ze weten niet eens welk postcode gebied bij welke unit horen was paar jaar terug wel anders (dr gaan er landelijk 75 uit ik heb er bij ons wel 3 van de 4 op het oog)
pi_179404598
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 19:06 schreef liedetector het volgende:

[..]

check!!!! staan ze met handen in zakken te kijken en doen ze wel iets is het echt onlogisch mensen naar kasten sturen en is iedereeen in de stress.... ze weten niet eens welk postcode gebied bij welke unit horen was paar jaar terug wel anders (dr gaan er landelijk 75 uit ik heb er bij ons wel 3 van de 4 op het oog)
bij ons kunnen er ook makkelijk 4 weg, het is echt onzin dat ieder team een teamcoach heeft.
En inderdaad, als ze zich er wel eens mee bemoeien gaat het meteen mis. Dan sturen ze persoon A naar kast 1 omdat daar een wijk klaar moet, terwijl persoon A zelf ook al niet erg op schema zit, en dan sturen ze vervolgens iemand anders naar de kast van persoon A. En dan halen ze een wijk weg bij iemand terwijl die het makkelijk zou halen, want nog tijd zat, en dan lopen ze een dag later te zeuren "ja, je staat in de min". Ja, dan moet je daar ook geen wijken weghalen als het niet nodig is!
pi_179404743
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 16:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Wat is zwaar? Vergeleken waarmee? Het werk van een verhuizer of stratenmaker is veel zwaarder, maar het werk van postbode (of postbezorger) is wel nog steeds relatief zwaar lichamelijke arbeid. Zeker voor degenen die elke week 25 uur of meer maken.
helemaal waar,en de aantal gemaakte kilometers erbij,je schrikt je rot als het jaarlijks totaal ziet
pi_179404767
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 19:11 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

bij ons kunnen er ook makkelijk 4 weg, het is echt onzin dat ieder team een teamcoach heeft.
En inderdaad, als ze zich er wel eens mee bemoeien gaat het meteen mis. Dan sturen ze persoon A naar kast 1 omdat daar een wijk klaar moet, terwijl persoon A zelf ook al niet erg op schema zit, en dan sturen ze vervolgens iemand anders naar de kast van persoon A. En dan halen ze een wijk weg bij iemand terwijl die het makkelijk zou halen, want nog tijd zat, en dan lopen ze een dag later te zeuren "ja, je staat in de min". Ja, dan moet je daar ook geen wijken weghalen als het niet nodig is!
spijker op zn kop!!! vreselijk gewoon...mensen zijn altijd blij als TL er niet is en ik het doe
pi_179404841
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 19:19 schreef liedetector het volgende:

[..]

spijker op zn kop!!! vreselijk gewoon...mensen zijn altijd blij als TL er niet is en ik het doe
op een gegeven moment kwam de teamcoach zelfs nog bij mij om te vragen of iemand op een bepaalde dag verlof kon krijgen. Nou, sorry hoor, als ik ook nog de verlofaanvragen moet gaan doen dan mogen ze me ook wel het teamcoach salaris geven.
pi_179404889
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 19:22 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

op een gegeven moment kwam de teamcoach zelfs nog bij mij om te vragen of iemand op een bepaalde dag verlof kon krijgen. Nou, sorry hoor, als ik ook nog de verlofaanvragen moet gaan doen dan mogen ze me ook wel het teamcoach salaris geven.
BAM ook als mensen te laat zijn of ziek..... man man man..... mensen bellen jou niet mij en ik mag hte dan oplossen en hoor het eigenlijk te laat
pi_179404974
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 19:24 schreef liedetector het volgende:

[..]

BAM ook als mensen te laat zijn of ziek..... man man man..... mensen bellen jou niet mij en ik mag hte dan oplossen en hoor het eigenlijk te laat
of dat ze dan 's morgens naar je toe komen "is iedereen er?"
Uh, ik ben aan het werk dus ga niet eerst alle voscarre's langs om te kijken of iedereen er wel is, ik weet niet wie je vrij hebt gegeven en het is ook niet mijn taak om dat in de gaten te houden. Hoewel het daar in de praktijk wel vaak op neerkomt, dat iemand 5 minuten na aanvangstijd nog niet binnen is en dat je dan toch maar eens gaat vragen aan de teamcoach waar die persoon is. "Oh, is die er nog niet?"
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 mei 2018 @ 19:29:23 #40
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179404975
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 19:18 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

helemaal waar,en de aantal gemaakte kilometers erbij,je schrikt je rot als het jaarlijks totaal ziet
Mijn fietskilometerrecord op een postdagje is iets boven de 45 :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_179405266
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 19:29 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

of dat ze dan 's morgens naar je toe komen "is iedereen er?"
Uh, ik ben aan het werk dus ga niet eerst alle voscarre's langs om te kijken of iedereen er wel is, ik weet niet wie je vrij hebt gegeven en het is ook niet mijn taak om dat in de gaten te houden. Hoewel het daar in de praktijk wel vaak op neerkomt, dat iemand 5 minuten na aanvangstijd nog niet binnen is en dat je dan toch maar eens gaat vragen aan de teamcoach waar die persoon is. "Oh, is die er nog niet?"
gaan ze idd van uit.... had tot jaar terug perfecte TL ze wist echt alles en moest opzet doen op ander locatie en wat ik terug kreeg...man man man
pi_179406090
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 23:30 schreef Rafierafie het volgende:
Het aantal reacties onder het combibundel bericht loopt aardig op inmiddels. :o
Er staat iets van iemand tussen ,die in een reactie zet dat mensen het werk doen omdat het leuk is,
denk dat voor minimaal 80% overleven is,en dat wordt al jaren uitgebuit.
Nu is de tijd dat daar een eind aan zal komen.
pi_179436977
Ik ben een nieuwe postbezorger en heb een vraag over de looptijd.

Mag je de tijd dat je de tassen inlaadt ook meerekenen?
En het fietsen tussen en naar de wijken?

En zo niet, waarom is dit legaal en is dit geen slavenarbeid?
Gefeliciteerd
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 mei 2018 @ 23:13:16 #45
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179437110
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 23:06 schreef Goudgeil het volgende:
Ik ben een nieuwe postbezorger en heb een vraag over de looptijd.

Mag je de tijd dat je de tassen inlaadt ook meerekenen?
ja
quote:
En het fietsen tussen en naar de wijken?
ja. Wijk 2 start in principe zodra de laatste brief van wijk 1 in de bus hebt, tenzij je afoop hebt, zoals het fietsen naar de retailer. Dan start de wijk vanaf het punt waar de afloop eindigt.
quote:
En zo niet, waarom is dit legaal en is dit geen slavenarbeid?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_179437164
quote:
14s.gif Op zondag 27 mei 2018 23:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ja

[..]

ja. Wijk 2 start in principe zodra de laatste brief van wijk 1 in de bus hebt, tenzij je afoop hebt, zoals het fietsen naar de retailer. Dan start de wijk vanaf het punt waar de afloop eindigt.

[..]

Okay dat scheelt weer dan.

Helaas was bij mij bij 1 van mijn wijken de extra tijd afgekeurd. Wat moet ik dan doen?
Gefeliciteerd
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 mei 2018 @ 23:23:54 #47
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179437287
Je kunt contact opnemen met de teamcoach en het uitleggen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator zondag 27 mei 2018 @ 23:48:58 #48
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_179437586
Of je kan gewoon harder lopen zodat je geen extra tijd nodig hebt. }:|


*Rent hard weg om zich te verstoppen* o|O
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_179440204
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 23:16 schreef Goudgeil het volgende:

[..]

Okay dat scheelt weer dan.

Helaas was bij mij bij 1 van mijn wijken de extra tijd afgekeurd. Wat moet ik dan doen?
Contact opnemen met de teamcoach en hem erop wijzen dat gewerkte tijd nog steeds betaalde tijd is
pi_179440217
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 23:06 schreef Goudgeil het volgende:
Ik ben een nieuwe postbezorger en heb een vraag over de looptijd.

Mag je de tijd dat je de tassen inlaadt ook meerekenen?
En het fietsen tussen en naar de wijken?

En zo niet, waarom is dit legaal en is dit geen slavenarbeid?
zomaar uit de lucht komen vallen :)
  maandag 28 mei 2018 @ 07:33:17 #51
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_179440332
Zodra ik de tassen uit de stellingkasten trek gaat de tijd aan. Ik vind eigenlijk dat de tijd al aan moet gaan zodra je de tassen voor de wijken in de stellingkasten zet.

Bij onze depots doen de bezorgers dat allemaal.

En verder zoals de anderen zeggen.

Als er een aparte mailing is of iets anders waardoor ik (veel meer) uitloop heb, dan stuur ik vaak nog even een appje met uitleg naar de teamleider. Gaat tot nu toe altijd goed.

Welkom aan boord trouwens!

[ Bericht 2% gewijzigd door Globetrottertje op 28-05-2018 07:48:26 ]
pi_179440787
Zo kennen we PostNL wel. Een nieuwe bezorger geeft extra tijd door. I.p.v. te vragen hoe het ging ,keuren ze gewoon zonder communicatie de tijd af.

Maar sommige wijken zullen gewoon nooit haalbaar zijn. Dus natuurlijk gewoon blijven plussen als je de tijd niet haalt ;)
  maandag 28 mei 2018 @ 08:55:43 #53
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_179440948
Maar het is eigenlijk ook wel van de zotte he? Dat je als laagstbetaalde moet zeuren (zo zie ik dat plussen en minnen) om een paar extra minuten.

Het beste en gemakkelijkste zou zijn, de basistijd op nul. App aan als je begint en app uit als je klaar bent met je werk en de tijd dat je gewerkt hebt, betaald krijgen.

Maar dat doen ze niet, want ze zijn bang voor misbruik.

Kwestie van vertrouwen he? Een TL weet best hoelang je ongeveer met een wijk bezig zou moeten zijn. Als iemand een exorbitant hoge tijd door zou geven, dan doorzie je dat toch? Desnoods houdt hij/zij er een lijst met basistijden naast voor zijn administratie. En de meeste TL'ers kennen toch wel hun bezorgers.

Waarom moeilijk als het ook gemakkelijk kan?

[ Bericht 34% gewijzigd door Globetrottertje op 28-05-2018 09:00:59 ]
pi_179441846
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2018 08:55 schreef Globetrottertje het volgende:
Maar het is eigenlijk ook wel van de zotte he? Dat je als laagstbetaalde moet zeuren (zo zie ik dat plussen en minnen) om een paar extra minuten.

Het beste en gemakkelijkste zou zijn, de basistijd op nul. App aan als je begint en app uit als je klaar bent met je werk en de tijd dat je gewerkt hebt, betaald krijgen.

Maar dat doen ze niet, want ze zijn bang voor misbruik.

Kwestie van vertrouwen he? Een TL weet best hoelang je ongeveer met een wijk bezig zou moeten zijn. Als iemand een exorbitant hoge tijd door zou geven, dan doorzie je dat toch? Desnoods houdt hij/zij er een lijst met basistijden naast voor zijn administratie. En de meeste TL'ers kennen toch wel hun bezorgers.

Waarom moeilijk als het ook gemakkelijk kan?
Tja dit zie je wel bij meer beroepen gebeuren. Wat denk je bijvoorbeeld van vrachtwagenchauffeurs.
Die krijgen vaak alleen de tijd betaald die ze rijden. Als ze bijvoorbeeld een paar uur moeten wachten bij een klant tot ze kunnen laden, krijgen ze dat ook niet betaald.
Zo krom als wat, maar schijnbaar mag dat allemaal
  maandag 28 mei 2018 @ 11:12:04 #55
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_179443044
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2018 07:33 schreef Globetrottertje het volgende:
Zodra ik de tassen uit de stellingkasten trek gaat de tijd aan. Ik vind eigenlijk dat de tijd al aan moet gaan zodra je de tassen voor de wijken in de stellingkasten zet.

Bij onze depots doen de bezorgers dat allemaal.

En verder zoals de anderen zeggen.

Als er een aparte mailing is of iets anders waardoor ik (veel meer) uitloop heb, dan stuur ik vaak nog even een appje met uitleg naar de teamleider. Gaat tot nu toe altijd goed.

Welkom aan boord trouwens!
Hier starten we allemaal zodra je de code goed draait of een voet over de drempel zet. Omgekeerd als je klaar bent. Alles wat ik daar binnen doe is werktijd.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  maandag 28 mei 2018 @ 12:02:57 #56
474394 Claire68
postbezorger in Leeuwarden
pi_179444063
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 11:12 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Hier starten we allemaal zodra je de code goed draait of een voet over de drempel zet. Omgekeerd als je klaar bent. Alles wat ik daar binnen doe is werktijd.
Goh, dat is strak! Ja zo zou het eigenlijk moeten zijn, maar ik neem aan dat jullie wel moeten wachten tot de post er is, ik neem aan dat er ook wel mensen komen al voordat de post er is? Ik ben ook wel benieuwd WAAR dit is, waar jullie het zo doen...
pi_179444399
Hier wordt altijd nog wel veel gekletst bij het inladen van de tassen, dus ik zet hem dan toch meestal maar pas aan bij het vertrekken :P ben er vaak ook pas als het al uitgeladen is, het is hier echt een enorme chaos op het moment dat de post komt. Iedereen loopt door elkaar heen, iedereen loopt aan tassen te trekken..

Als je mee helpt met het uitladen vd tassen, mag je volgens mij gaan tellen vanaf het moment dat de post er is. Ik dacht eerst dat alleen degene die die taak had de tijd van het uitladen mocht tellen, maar hoorde laatst dat iedereen die mee helpt de tijd gewoon mee mag rekenen. Maar niet voordat de post er is, lijkt me. Tenzij ze te laat zijn, maar dat gebeurt eigenlijk nooit meer bij ons ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_179444990
quote:
8s.gif Op zondag 27 mei 2018 23:48 schreef dud0r het volgende:
Of je kan gewoon harder lopen zodat je geen extra tijd nodig hebt. }:|

*Rent hard weg om zich te verstoppen* o|O
Was een wijk die ik nog nooit had gedaan.
Gefeliciteerd
  maandag 28 mei 2018 @ 12:41:24 #59
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_179444999
Nee, hier is niemand er voordat de post er is. Niemand die in de hitte/regen/storm wil wachten. Binnen is er geen ruimte. We hebben ook geen stellingkasten, gaan gewoon alleen rolcontainers in en je plukt je eigen wijk er vanaf.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  maandag 28 mei 2018 @ 13:04:01 #60
474394 Claire68
postbezorger in Leeuwarden
pi_179445424
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 12:41 schreef V__L_N het volgende:
Nee, hier is niemand er voordat de post er is. Niemand die in de hitte/regen/storm wil wachten. Binnen is er geen ruimte. We hebben ook geen stellingkasten, gaan gewoon alleen rolcontainers in en je plukt je eigen wijk er vanaf.
Okee. Vandaar. Bij ons op het depot is wel ruimte, en gezelligheid, en ja de gezelligheid mag niet in de tijd van de baas plaatsvinden bij PostNL. Ik waarschuw soms wanneer ik mijn tijd aan zet, dat mensen nu geen uitgebreide aandacht of antwoorden meer van mij moeten verwachten, want tijd aanzetten = aanpoten. Inpakken en hupsakee. Tijd aanzetten tijdens uitladen van de containers doe ik niet. Ik moet een momentje van rust en concentratie hebben voordat ik op standje "serieus hard werken" ga.
pi_179445561
_O- Ik blijf hier soms ook veel te lang aan de praat. Ook mensen die dan steeds weer over nieuwe onderwerpen beginnen als je net hebt gezegd, ik ga maar eens aan het werk :'). Dan loop ik het hek uit en dan snel nog weer even over iets nieuws beginnen. En ik vind het dan niet netjes om het af te kappen en weg te fietsen
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  maandag 28 mei 2018 @ 13:18:46 #62
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_179445735
Bij ons is het ook gezellig. Alleen zodra de tassen geleverd worden gaat iedereen zo gauw mogelijk zijn eigen gang en is zo snel mogelijk weg. ;)
  maandag 28 mei 2018 @ 13:21:03 #63
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_179445799
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 12:40 schreef Goudgeil het volgende:

[..]

Was een wijk die ik nog nooit had gedaan.
Dan zou ik morgen even heel gauw je teamleider aanspreken. Via app, mail of beter nog via bellen en uitleggen. Dan keurt hij of zij het alsnog goed.

Ik geef als ik een onbekende wijk loop/inval altijd inwerktijd op als de meertijd. En app er even achteraan.

Tenzij ik onder de tien minuten zit. Dan is het gewoon. "Meer post"
pi_179445981
Hier had je soms mensen, die waren nog niet uitgekletst als ik voor de tweede ronde kwam ;)
  Moderator maandag 28 mei 2018 @ 13:29:51 #65
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_179445998
Bij mij is het ook gezellig *O*
Wel leuk om te lezen dat het bij de meeste wel gezellig is op het depot.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  maandag 28 mei 2018 @ 13:39:54 #66
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_179446213
quote:
10s.gif Op maandag 28 mei 2018 13:29 schreef dud0r het volgende:
Bij mij is het ook gezellig *O*
Wel leuk om te lezen dat het bij de meeste wel gezellig is op het depot.
Zeker! ;)

quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 13:28 schreef diesnelle het volgende:
Hier had je soms mensen, die waren nog niet uitgekletst als ik voor de tweede ronde kwam ;)
OMG! :o

[ Bericht 33% gewijzigd door Globetrottertje op 28-05-2018 13:50:26 ]
pi_179446458
Ik sta soms meer dan een uur te lullen :@

Vooral omdat ik meestal pas kom als mensen een bammetje eten :P
  maandag 28 mei 2018 @ 16:00:37 #68
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_179448777
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 23:06 schreef Goudgeil het volgende:
Ik ben een nieuwe postbezorger en heb een vraag over de looptijd.

Mag je de tijd dat je de tassen inlaadt ook meerekenen?
En het fietsen tussen en naar de wijken?

En zo niet, waarom is dit legaal en is dit geen slavenarbeid?
Er zijn altijd TC's die er vanuit gaan dat nieuwe medewerkers hun rechten niet kennen, en daar maken ze dan flink misbruik van. Wij hebben hier al zeker 2 tc's gehad die volhielden dat je werktijd pas begon als je bij het depot wegfietste en eindigde bij de laatste brievenbus van die wijk. (Eentje maakte het helemaal bont: die beweerde zelfs dat je werktijd pas bij de eerste brievenbus begon, en dat de overige fietstijd woon-werkverkeer was, ook het terugfietsen naar het depot om bij te laden of een volgende wijk te pakken 8)7 . Ik heb hem er maar toen even op gewezen dat ik niet op het depot woonde). Gelukkig hebben we nu een goede TC, die mensen eerlijk behandelt. Maar die zal in september vast wel weer weg moeten, want zo gaat dat altijd, en het is dan maar afwachten wat je er voor terugkrijgt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_179449136
Als flexibele bezorger merk je ook op dat de tijden zo scheef zijn als wat. Bij diverse aanpassingen van werktijden heb ik aangegeven dat de verhoudingen tussen de wijken niet meer kloppen. Daar is natuurlijk niks mee gedaan. Maar nu is er af en toe wel verbazing van de leiding dat Pietje nooit plust, maar Klaasje bijna elke dag. En dan zou het aan Klaasje liggen dat hij de tijden niet haalt :N
  maandag 28 mei 2018 @ 16:30:08 #70
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_179449305
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 16:21 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Als flexibele bezorger merk je ook op dat de tijden zo scheef zijn als wat. Bij diverse aanpassingen van werktijden heb ik aangegeven dat de verhoudingen tussen de wijken niet meer kloppen. Daar is natuurlijk niks mee gedaan. Maar nu is er af en toe wel verbazing van de leiding dat Pietje nooit plust, maar Klaasje bijna elke dag. En dan zou het aan Klaasje liggen dat hij de tijden niet haalt :N
Klopt. Het heeft er mede mee te maken of de postbezorgers op het depot in kwestie een beetje mondig en/of snel zijn. Er zijn depots waar de bezorgers alles slikken, daar staan de wijken vaak onhaalbaar krap. En sommige wijken zijn van postbezorgers die niet zo snel zijn maar wel goed voor zichzelf opkomen, en op die wijken hou ik vaak tijd over. En dan gaat zo'n bezorger weg, en dan heeft zijn opvolger pech, of mazzel.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_179450437
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 16:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Klopt. Het heeft er mede mee te maken of de postbezorgers op het depot in kwestie een beetje mondig en/of snel zijn. Er zijn depots waar de bezorgers alles slikken, daar staan de wijken vaak onhaalbaar krap. En sommige wijken zijn van postbezorgers die niet zo snel zijn maar wel goed voor zichzelf opkomen, en op die wijken hou ik vaak tijd over. En dan gaat zo'n bezorger weg, en dan heeft zijn opvolger pech, of mazzel.
denk dat niet mondig zijn ook wel een beetje afhankelijkheid is,gelukkig komt er een niet al te snuggere beslissing aan,dan kunnen de ontslagen tc s ook weer terugkomen voor een habbekrats,en de niet mondige mensen iets anders zoeken :)
  Moderator maandag 28 mei 2018 @ 17:27:28 #72
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_179450550
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 16:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Er zijn altijd TC's die er vanuit gaan dat nieuwe medewerkers hun rechten niet kennen, en daar maken ze dan flink misbruik van. Wij hebben hier al zeker 2 tc's gehad die volhielden dat je werktijd pas begon als je bij het depot wegfietste en eindigde bij de laatste brievenbus van die wijk. (Eentje maakte het helemaal bont: die beweerde zelfs dat je werktijd pas bij de eerste brievenbus begon, en dat de overige fietstijd woon-werkverkeer was, ook het terugfietsen naar het depot om bij te laden of een volgende wijk te pakken 8)7 . Ik heb hem er maar toen even op gewezen dat ik niet op het depot woonde). Gelukkig hebben we nu een goede TC, die mensen eerlijk behandelt. Maar die zal in september vast wel weer weg moeten, want zo gaat dat altijd, en het is dan maar afwachten wat je er voor terugkrijgt.
Volgens mij is er voor teamleider bezorgen in september niks aan de hand. Die hebben vorig jaar al afspiegeling gehad. Bij voorbereiden gaat er een derde uit. 40 in september en 35 in maart 2019 zoals ik het begreep.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  maandag 28 mei 2018 @ 17:50:29 #73
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_179450966
quote:
4s.gif Op maandag 28 mei 2018 17:27 schreef dud0r het volgende:

[..]

Volgens mij is er voor teamleider bezorgen in september niks aan de hand. Die hebben vorig jaar al afspiegeling gehad. Bij voorbereiden gaat er een derde uit. 40 in september en 35 in maart 2019 zoals ik het begreep.
Ik denk ook niet dat íe ontslagen wordt, maar overgeplaatst. De laatste jaren is het bij ons elk jaar in september een soort stoelendans met tc's.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Moderator maandag 28 mei 2018 @ 18:29:01 #74
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_179451652
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 17:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat íe ontslagen wordt, maar overgeplaatst. De laatste jaren is het bij ons elk jaar in september een soort stoelendans met tc's.
Dat is wel apart dan.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_179451872
quote:
11s.gif Op maandag 28 mei 2018 18:29 schreef dud0r het volgende:

[..]

Dat is wel apart dan.
nou, volgens mij is dat op veel plaatsen zo. Na een jaar, of bij uitzondering een keer na 2 jaar gaan ze weer met iedereen schuiven.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 28 mei 2018 @ 18:51:35 #76
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179452133
quote:
4s.gif Op maandag 28 mei 2018 17:27 schreef dud0r het volgende:

[..]

Volgens mij is er voor teamleider bezorgen in september niks aan de hand. Die hebben vorig jaar al afspiegeling gehad. Bij voorbereiden gaat er een derde uit. 40 in september en 35 in maart 2019 zoals ik het begreep.
In de leiding is de afgelopen jaren al flink gesneden, althans bij ons iig wel. Zijn flink wat tc's vertrokken/gepensioneerd.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 28 mei 2018 @ 19:08:03 #77
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_179452480
Ik moet wel een beetje huilen om mensen die denken dat je niet even een beetje mag praten onder werktijd... Kom op mensen. Ik heb in het oostblok gewerkt en zelfs daar vallen ze niet over wat gelul tijdens werktijd.

Releax... Zolang je het niet te bond maakt kan niemand je verbieden om te praten.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  dinsdag 29 mei 2018 @ 07:16:44 #78
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_179460061
Praten houdt de sfeer erin. En houdt je relaxed. Helemaal mee eens.

Oostblok gewerkt? Wat deed je daar helemaal?
  Moderator dinsdag 29 mei 2018 @ 07:48:04 #79
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_179460451
quote:
14s.gif Op maandag 28 mei 2018 18:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

In de leiding is de afgelopen jaren al flink gesneden, althans bij ons iig wel. Zijn flink wat tc's vertrokken/gepensioneerd.
Overal maar dat gaat nog verder.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_179465396
Kom op, snel aan de gang. Code oranje

10.gif
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  Moderator dinsdag 29 mei 2018 @ 12:33:11 #81
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_179465503
quote:
11s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 12:27 schreef Nick-GizMo het volgende:
Kom op, snel aan de gang. Code oranje

[ afbeelding ]
Waar? Hier is het licht bewolkt.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  dinsdag 29 mei 2018 @ 14:26:25 #82
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_179467896
Ben net klaar. Hier ook zon en warm. Maar nu ik thuis op de bank zit, zie ik dat er een onweerswolk aankomt.

Van mij mag het best even afkoelen.
pi_179468279
Het was vandaag smerig warm bij het lopen. Gelukkig had ik maar één wijk.
  dinsdag 29 mei 2018 @ 15:19:32 #84
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_179468957
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 07:16 schreef Globetrottertje het volgende:
Praten houdt de sfeer erin. En houdt je relaxed. Helemaal mee eens.

Oostblok gewerkt? Wat deed je daar helemaal?
Een vak leren :) Ik zou alleen maar 2/3 jaartjes bij de postnl werken tijdens mijn afstuderen en start bedrijf. Hoe wreed besloot het lot dat het anders moest.

quote:
11s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 12:27 schreef Nick-GizMo het volgende:
Kom op, snel aan de gang. Code oranje

[ afbeelding ]
Ik ben inmiddels klaar, kom maar op met wat water....
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_179495067
Ik heb een vraag, krijgen zaterdagbestellers ook Tot als ze vroeg in de ochtend werken? Ik zat door de CAO te bladeren maar kan het niet vinden. Ik ben zelf geen ZAW voor de duidelijkheid.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 30 mei 2018 @ 18:39:44 #86
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179495195
wat versta je onder vroeg?

Iig de shift van 6 uur 's ochtends krijgt geen toeslag, mocht je dat bedoelen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_179495409
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 18:31 schreef bmp80 het volgende:
Ik heb een vraag, krijgen zaterdagbestellers ook Tot als ze vroeg in de ochtend werken? Ik zat door de CAO te bladeren maar kan het niet vinden. Ik ben zelf geen ZAW voor de duidelijkheid.
15% tussen 18:00 en 24:00. 25% tussen 24:00 en 6:00
pi_179495603
quote:
14s.gif Op woensdag 30 mei 2018 18:39 schreef Peterselieman het volgende:
wat versta je onder vroeg?

Iig de shift van 6 uur 's ochtends krijgt geen toeslag, mocht je dat bedoelen
Ik vind 6 uur redelijk vroeg maar voor 6 uur is nog vroeger

quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 18:54 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

15% tussen 18:00 en 24:00. 25% tussen 24:00 en 6:00
Oh oké, bedankt! (is opvallend minder dan de grote CAO)

[ Bericht 1% gewijzigd door bmp80 op 30-05-2018 19:18:22 ]
  woensdag 30 mei 2018 @ 23:10:01 #89
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_179500291
_O- _O- _O- _O- _O-
Postnl maakt het leuker. Ik had 3 weken geleden 6 zaterdagen vrij gevraagd in juni en juli. Nooit goedgekeurd. Tot vanmorgen, afgekeurd... Ja helaas, dat mag dus niet. Dus planner gebeld, ja maar dat was een foutje. We hadden ze nooit willen goedkeuren. Dus of ik het maar wilde omregelen. Nou... Wat dacht je van nee??
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_179506819
En wat zeiden ze daarop?

*trekt een zak popcorn open*

_O- _O-
  donderdag 31 mei 2018 @ 12:12:47 #91
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_179508446
Een paar woorden waarbij m'n moeder je een stuk zeep in de mond zou stoppen. Daarna wat teksten als niet collegiaal en dat ik heus wel weet dat het niet de bedoeling is dat iemand alle zaterdagen inpikt.
Naja, toen werd ik een beetje boos en heb ik gezegd. Jammer voor het iedereen dan dat jij je werk niet goed doet en het niet op tijd hebt afgekeurd. Ik ga er vanuit dat ik dan vrij ben en zo niet dan kun je een reactie verwachten via de OR. En vervolgens heb ik opgehangen zonder op reactie te wachten.

We zullen het zien over 1,5 week.
Ik heb in september weer een zaterdag vrij nodig. Wacht wel even met aanvragen tot dit wat overgewaaid is. O-)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_179510187
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 12:12 schreef V__L_N het volgende:
Een paar woorden waarbij m'n moeder je een stuk zeep in de mond zou stoppen. Daarna wat teksten als niet collegiaal en dat ik heus wel weet dat het niet de bedoeling is dat iemand alle zaterdagen inpikt.
Naja, toen werd ik een beetje boos en heb ik gezegd. Jammer voor het iedereen dan dat jij je werk niet goed doet en het niet op tijd hebt afgekeurd. Ik ga er vanuit dat ik dan vrij ben en zo niet dan kun je een reactie verwachten via de OR. En vervolgens heb ik opgehangen zonder op reactie te wachten.

We zullen het zien over 1,5 week.
Ik heb in september weer een zaterdag vrij nodig. Wacht wel even met aanvragen tot dit wat overgewaaid is. O-)
Goed zo!
pi_179521224
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 23:10 schreef V__L_N het volgende:
_O- _O- _O- _O- _O-
Postnl maakt het leuker. Ik had 3 weken geleden 6 zaterdagen vrij gevraagd in juni en juli. Nooit goedgekeurd. Tot vanmorgen, afgekeurd... Ja helaas, dat mag dus niet. Dus planner gebeld, ja maar dat was een foutje. We hadden ze nooit willen goedkeuren. Dus of ik het maar wilde omregelen. Nou... Wat dacht je van nee??
Hup V_L_N ;) , goed gedaan in elk geval. Regels bestaan bij PostNL alleen op papier, onderin diepe laden of kattenbakken, waarbij foutjes van hun kant natuurlijk te allen tijde voorbehouden zijn. Dan kunnen ze zich altijd nog beroepen op jouw loya-- en collegialiteit, alsof 2x per maand lezen van verzoeken, meldingen en mails daar niet onder valt. Laat ze de tering maar 's krijgen, succes!
pi_179526273

En ik me maar afvragen waarom die regenjas zo lekt...
De gaten vallen er gewoon in! En ik doe er toch echt geen gekke dingen mee. Sinds die regenpakken uit Pakistan komen, doe je er met wat geluk een jaar mee voordat je weer een nieuwe mag bestellen. ^O^
pi_179529371
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 23:48 schreef Rafierafie het volgende:

En ik me maar afvragen waarom die regenjas zo lekt...
De gaten vallen er gewoon in! En ik doe er toch echt geen gekke dingen mee. Sinds die regenpakken uit Pakistan komen, doe je er met wat geluk een jaar mee voordat je weer een nieuwe mag bestellen. ^O^
na een poosje worden ze al gauw poreus dus ook nat :)
pi_179530458
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 07:12 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

na een poosje worden ze al gauw poreus dus ook nat :)
Poreus vind ik wel een understatement. _O-
Deze jas begon na twee weken gebruik al te lekken rond de schouders. Het logo op de jas en broek was er binnen een maand al afgevallen.
pi_179530664
Ik zit net op kantoor en denk Ga, kijken of ik deze code op de envelop kan scannen.

En dat kon dus. Oeps. Als ik zeg herstel in proces komt ie toch gewoon weer terug bij af?
pi_179530715
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 09:11 schreef Yreal het volgende:
Ik zit net op kantoor en denk Ga, kijken of ik deze code op de envelop kan scannen.

En dat kon dus. Oeps. Als ik zeg herstel in proces komt ie toch gewoon weer terug bij af?
Voor zover ik weet wel.
  vrijdag 1 juni 2018 @ 14:47:46 #99
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_179538238
Remkabel brak tijdens het werk. Gelukkig heb ik een fietsenmaker hier op het dorp. Ik mocht er meteen heen en hij heeft hem ter plekke gerepareerd.

Ik vond dit goede service en zei dat. Antwoord van de fietsenmaker: "mensen in de zorg en mensen bij de post, hebben bij ons een streepje voor! Die helpen we als het kan, meteen ter plekke!" Het was binnen vijf minuten gepiept.

Zo dat was aardig!

Warme douche voor de fietsenmaker! :Y
pi_179539479
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 14:47 schreef Globetrottertje het volgende:
Remkabel brak tijdens het werk. Gelukkig heb ik een fietsenmaker hier op het dorp. Ik mocht er meteen heen en hij heeft hem ter plekke gerepareerd.

Ik vond dit goede service en zei dat. Antwoord van de fietsenmaker: "mensen in de zorg en mensen bij de post, hebben bij ons een streepje voor! Die helpen we als het kan, meteen ter plekke!" Het was binnen vijf minuten gepiept.

Zo dat was aardig!

Warme douche voor de fietsenmaker! :Y
de ouderwetse fietsenmaker is onvervangbaar,die online boeren leveren service van lik me vestje.
  vrijdag 1 juni 2018 @ 17:09:55 #101
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_179541274
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 09:00 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Poreus vind ik wel een understatement. _O-
Deze jas begon na twee weken gebruik al te lekken rond de schouders. Het logo op de jas en broek was er binnen een maand al afgevallen.
Wat is dat met die logo's? Bij mijn regenpak vielen ze er ook al heel snel af. Waarmee zit dat vastgelijmd? Met een Prittstift of zo? Bij de polo's gebeurt precies hetzelfde.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_179542439
Weet iemand waar ik mijn Postnl Vriendennummer kan vinden?
Ik wil iets bestellen in de webshop, maar ik kan mijn Vriendennummer nergens vinden.
pi_179546064
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 17:55 schreef Originele_gebruikersnaam het volgende:
Weet iemand waar ik mijn Postnl Vriendennummer kan vinden?
Ik wil iets bestellen in de webshop, maar ik kan mijn Vriendennummer nergens vinden.
Ik heb het even opgezocht. Ik kon het alleen vinden in een mailtje wat ik kreeg na de aanmelding als vriend. "Je Vriendnummer is je personeelsnummer. Dit nummer kun je terugvinden op je salarisstrook."
pi_179546716
Hmm.. Op mijn salarisstrook staan 2 nummers: een pers. nr. en een uniek pers. nr.

Ze worden allebei niet herkend. Er wordt wel ¤1 van mijn salaris ingehouden per maand.

Morgen maar eens bellen.
pi_179547976
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 20:40 schreef Originele_gebruikersnaam het volgende:
Hmm.. Op mijn salarisstrook staan 2 nummers: een pers. nr. en een uniek pers. nr.

Ze worden allebei niet herkend. Er wordt wel ¤1 van mijn salaris ingehouden per maand.

Morgen maar eens bellen.
Vorige week hadden ze door een ict fout een deel van hun vrienden uit het systeem verwijderd :') Maar dat zou inmiddels weer verholpen moeten zijn .
pi_179548025


[ Bericht 100% gewijzigd door blijevis op 01-06-2018 21:37:06 ]
pi_179548688
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 21:30 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Vorige week hadden ze door een ict fout een deel van hun vrienden uit het systeem verwijderd :')
🤣
  vrijdag 1 juni 2018 @ 22:30:53 #111
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_179549524
Heb je je personeelsnummer geprobeerd zonder de voor nullen? Dat was laatst mijn probleem.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_179550551
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 22:30 schreef V__L_N het volgende:
Heb je je personeelsnummer geprobeerd zonder de voor nullen? Dat was laatst mijn probleem.
Yep, ook geprobeerd. Werkt helaas niet
pi_179562673
Waarom staat er op zaterdag naast de tijd Inclusief HAH, maar is de looptijd precies hetzelfde als op dinsdag en donderdag?

En dan is er geen optie voor HAH bij extra tijd?

Naja als mijn extra tijd nog een keer afgekeurd wordt neem ik maar ontslag, geen zin in dit gedoe.

Teamleider zei dat ik 3x 15 minuten extra moest doen deze week om de afgekeurde tijd te compenseren.
Gefeliciteerd
  zaterdag 2 juni 2018 @ 18:24:19 #114
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_179563054
Op zaterdag hoort er extra tijd bij te staan. De basistijd hoort hoger te zijn.

Wat bedoel je met 3x 15 minuten extra om de afgekeurde tijd te compenseren?

Wat heb jij voor teamleider? Wat is dit voor een onzin? Volgens mij wordt je belazerd waar je bij staat.

Bij mijn wijk staat op dinsdag en donderdag 1:45 en op zaterdag 2:20 uur. Dan kan ik plussen en minnen. Alles wordt goedgekeurd. Alleen als ik meer dan 10 minuten extra moet plussen, stuur ik even een appje om uit te leggen hoe het komt. Een extra mailing bijvoorbeeld. Komt meestal op een daldag. Daar staat bij mij 55 minuten voor.
pi_179563102
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 18:24 schreef Globetrottertje het volgende:
Op zaterdag hoort er extra tijd bij te staan. De basistijd hoort hoger te zijn.

Wat bedoel je met 3x 15 minuten extra om de afgekeurde tijd te compenseren?

Wat heb jij voor teamleider? Wat is dit voor een onzin? Volgens mij wordt je belazerd waar je bij staat.
Oh toch wel. Waar zou ik een klacht indienen?

Mijn extra tijd werd vorige week afgekeurd (was ook ver na 17 uur bezig) en hij zei dat ik deze week maar 15 minuten extra extratijd er bij moest tellen. Dat dan 3x want ik werd dinsdag donderdag zaterdag
Gefeliciteerd
pi_179563135
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 18:26 schreef Goudgeil het volgende:

[..]

Oh toch wel. Waar zou ik een klacht indienen?

Je teamleider kan de basistijd laten aanpassen. Die weet denk ik ook wel dat er op za meer tijd moet staan. En ze horen je tijd niet af te keuren. Is die 45 minuten ook echt wat je te kort kwam? Of is er meer tijd afgekeurd?
pi_179563186
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 18:28 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Je teamleider kan de basistijd laten aanpassen. Die weet denk ik ook wel dat er op za meer tijd moet staan. En ze horen je tijd niet af te keuren. Is die 45 minuten ook echt wat je te kort kwam? Of is er meer tijd afgekeurd?
Er is meer tijd afgekeurd, maar ik doe wel gewoon nog een paar keer wat extra extratijd.
Gefeliciteerd
  zaterdag 2 juni 2018 @ 18:31:33 #118
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_179563194
Ah je mag dan die dagen 15 minuten extra plussen op de tijd die je erover doet volgende week.

Ik dacht even dat je nog eens 3x 15 minuten extra gratis voor de baas mocht werken.

Hij had het ook meteen goed kunnen keuren.

Op zaterdag hoor je vanwege de hah extra tijd te krijgen.

Wij hebben een mail van de TC gekregen met alle basistijden voor de omliggende depots.

Misschien hebben jullie die ook. De admi zou je even moeten bellen om te vragen naar de basistijd van de zaterdag van jouw wijk. Die moet het er volgens mij inzetten.
pi_179563216
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 18:31 schreef Goudgeil het volgende:

[..]

Er is meer tijd afgekeurd, maar ik doe wel gewoon nog een paar keer wat extra extratijd.
Ik vind het ongelofelijk hoor. Je kan de volgende keer overwegen zo'n oranje kaart te gebruiken, dan krijgt je teamleider vast te horen hoe hij wel met het personeel moet omgaan.
  zaterdag 2 juni 2018 @ 18:41:38 #120
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_179563373
Je bent net begonnen. Dan is het toch logisch dat je er langer over doet?

Ik las vandaag trouwens in een bericht dat als je nieuw bent je de extra tijd op mag geven als "inwerktijd."

Vorige week heb ik iemand opgeleid en die heeft "inwerktijd" opgegeven en ik kreeg de melding "overige" op mijn rooster erbij staan.

Dus volgende week misschien "inwerktijd" als reden opgeven.
Naarmate je de wijk beter kent, gaat het steeds sneller en kun je eventueel over een week of twee gewoon "meer post" opgeven en desnoods maar een appje naar de tc erachteraan. Als die zo moeilijk doet..

Is dat bij de anderen op jouw depot ook zo? Die van ons keurt alleen bij een persoon af. Maar ja, die gaat tussendoor naar de snackbar. En laat de tijd doorlopen.. :N
pi_179563459
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 18:41 schreef Globetrottertje het volgende:
Je bent net begonnen. Dan is het toch logisch dat je er langer over doet?

Ik las vandaag trouwens in een bericht dat als je nieuw bent je de extra tijd op mag geven als "inwerktijd."

Vorige week heb ik iemand opgeleid en die heeft "inwerktijd" opgegeven en ik kreeg de melding "overige" op mijn rooster erbij staan.

Dus volgende week misschien "inwerktijd" als reden opgeven.
Naarmate je de wijk beter kent, gaat het steeds sneller en kun je eventueel over een week of twee gewoon "meer post" opgeven en desnoods maar een appje naar de tc erachteraan. Als die zo moeilijk doet..

Is dat bij de anderen op jouw depot ook zo? Die van ons keurt alleen bij een persoon af. Maar ja, die gaat tussendoor naar de snackbar. :N
Misschien was dat ook mijn fout. Ik had bij de afgekeurde extra tijd ''extra post'' aangegeven, aangezien het wel logisch was dat ik ook nog steeds inwerk tijd had, maar het was zoveel extra tijd dat ik dacht dat er een tweede reden nodig zou moeten zijn.

Ik heb net een melding gemaakt dat de looptijd op zaterdag niet klopt. Komt vast wel goed.

Wel heb ik het gevoel dat ik nooit op tijd een van m'n wijken kan afkrijgen, ookal oefen ik het maanden, maar zolang mijn extra tijd niet wordt afgekeurd boeit het me niet zo.
Gefeliciteerd
pi_179563494
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 18:45 schreef Goudgeil het volgende:

[..]

Misschien was dat ook mijn fout. Ik had bij de afgekeurde extra tijd ''extra post'' aangegeven, aangezien het wel logisch was dat ik ook nog steeds inwerk tijd had, maar het was zoveel extra tijd dat ik dacht dat er een tweede reden nodig zou moeten zijn.

Ik heb net een melding gemaakt dat de looptijd op zaterdag niet klopt. Komt vast wel goed.

Wel heb ik het gevoel dat ik nooit op tijd een van m'n wijken kan afkrijgen, ookal oefen ik het maanden, maar zolang mijn extra tijd niet wordt afgekeurd boeit het me niet zo.
Herkenbaar.
Klopt, bijna altijd zijn er meerdere redenen waarom je er langer over doet. En gek genoeg moet je er een kiezen.
Klopt, de ene wijk kun je halen, en bij de andere kom je veel tijd te kort.
  zaterdag 2 juni 2018 @ 19:14:43 #123
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_179564044
Ook al had je "meer post" ipv "inwerktijd" opgegeven. Die tl van jou had het nooit mogen afkeuren. Hij weet ook wel dat je net begonnen bent. Leuk begin! Enne.. als was je niet nieuw, dan had hij het nog goed te keuren.

Gewerkte tijd is betaalde tijd.

Bovendien.. zoveel is een kwartiertje niet. Zeker niet voor iemand die net begint.

Mijn tl zei in het begin "doe rustig aan. Je kunt er beter langer over doen en het goed doen, dan het afraffelen en het klachten laten regenen!" :')
pi_179564145
Als het er zo aan toe gaat snap ik wel dat ze op sommige plekken zo enorm veel mensen tekort komen :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_179564177
Waar ik werk is ook wel veel tekort volgens mij. Kreeg een berichtje dat je 100 euro kan krijgen als je een nieuw slachtoffer vindt. Weet niet of het om een prijs gaat voor 1 gelukkige though.
Gefeliciteerd
pi_179564193
Hij kon wel aan het testen zijn wat voor vlees hij in de kuip heeft. Durft ie te protesteren als ik de extra tijd afkeur?.
pi_179564545
Laat je niet naaien hoor (of gebruiken om eerdere foutjes van TC/admi op te lossen, zo lijkt het). Ik zou ook zeggen: Oranje Kaart
pi_179566057
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 18:26 schreef Goudgeil het volgende:

[..]

Oh toch wel. Waar zou ik een klacht indienen?

Mijn extra tijd werd vorige week afgekeurd (was ook ver na 17 uur bezig) en hij zei dat ik deze week maar 15 minuten extra extratijd er bij moest tellen. Dat dan 3x want ik werd dinsdag donderdag zaterdag
ook daar gaan ze op lopen bezuinigen,wel de verkeerde bezuiniging,kunnen ze zelf gaan lopen bezorgen
pi_179566082
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 19:20 schreef Goudgeil het volgende:
Waar ik werk is ook wel veel tekort volgens mij. Kreeg een berichtje dat je 100 euro kan krijgen als je een nieuw slachtoffer vindt. Weet niet of het om een prijs gaat voor 1 gelukkige though.
0.1k ja de nood is hoog zou toch niemand aanbevelen,teveel onrust nu daar
pi_179567302
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 18:26 schreef Goudgeil het volgende:

[..]

Oh toch wel. Waar zou ik een klacht indienen?

Mijn extra tijd werd vorige week afgekeurd (was ook ver na 17 uur bezig) en hij zei dat ik deze week maar 15 minuten extra extratijd er bij moest tellen. Dat dan 3x want ik werd dinsdag donderdag zaterdag
En werd er ook verteld met welke reden je tijd dan werd afgekeurd?
Als jij op zaterdag drie kwartier extra nodig hebt, geef jij drie kwartier extra op met de reden die jij het meest relevant vond. Mijn favoriet is calamiteiten.
Als men zich vervolgens afvraagt waarom jij zoveel extra tijd nodig had, horen ze contact met jou op te nemen. Niet andersom! Extra tijd mag niet zomaar worden afgekeurd.
Het is onzin dat je dan drie keer een kwartier moet claimen. Waarschijnlijk is dat omdat ze bang zijn dat jij het uiteindelijk gaat gooien op "basistijd niet goed".

De oranje kaart die hier werd genoemd is een middel waar je niet te snel naar moet grijpen. Daarmee jaag je teamleider tegen je in het harnas over het algemeen. Het staat je altijd vrij om even contact op te nemen met de OR.
pi_179567407
Hier hebben ze wel graag dat we 'retailer' aangeven als we daar ook heen zijn geweest, omdat daar een bepaald budget voor is. Dus als je 5 min had ivm retailer en 25 ivm basistijd, dat je dan alles onder retailer zet. Bij opleiding doe ik wel altijd inwerktijd en de nieuwe mag het volgens mij de eerste tijd ook gewoon onder die noemer doorgeven.

Maar hier gaat alles qua goedkeuren eigenlijk wel goed. Als het een uur of meer is, duurt het wel langer. Dat moet ws ook door een ander goedgekeurd worden of zo.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_179567649
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 21:39 schreef VixenFromHell het volgende:

Maar hier gaat alles qua goedkeuren eigenlijk wel goed. Als het een uur of meer is, duurt het wel langer. Dat moet ws ook door een ander goedgekeurd worden of zo.
Dat komt omdat ze dan moeten gaan schuiven met de wijken, en dat kan de teamcoach niet. Tussen je wijken zit standaard 1 uur speling het systeem. Wijk 1 staat bijvoorbeeld van 11:00 tot 13:00 en wijk 2 staat dan van 14:00 tot 16:00 ingeboekt

Vandaag overigens een mededeling dat er fouten in je bundel konden zitten doordat sommige partijen al een nieuwe code hadden. Dit ga je dus leuk elke keer krijgen als er wijken worden aangepast. Aangezien een deel van de post dan de oude codeerregel zal hebben (tijdje geleden gedrukt) en een deel de nieuwe code :')
pi_179567836
Ah, weer wat geleerd :D

Waren jullie ook zo blij dat het wat koeler was?
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 2 juni 2018 @ 21:55:57 #134
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179567858
zeker, alleen een groot deel van mijn loop was het niet droog -O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 2 juni 2018 @ 23:46:22 #135
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_179570848
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 18:45 schreef Goudgeil het volgende:

[..]

Misschien was dat ook mijn fout. Ik had bij de afgekeurde extra tijd ''extra post'' aangegeven, aangezien het wel logisch was dat ik ook nog steeds inwerk tijd had, maar het was zoveel extra tijd dat ik dacht dat er een tweede reden nodig zou moeten zijn.

Ik heb net een melding gemaakt dat de looptijd op zaterdag niet klopt. Komt vast wel goed.

Wel heb ik het gevoel dat ik nooit op tijd een van m'n wijken kan afkrijgen, ookal oefen ik het maanden, maar zolang mijn extra tijd niet wordt afgekeurd boeit het me niet zo.
Het is niet de bedoeling dat je de wijken binnen de tijd afkrijgt. Dat is niet wat de postnl wil. Ze mikken er altijd onder om fluctuaties in de hoeveelheid post te compenseren. Als er weinig post is willen ze niet dat ze te veel moeten betalen. Liever hebben ze dat er bijgeplust wordt (of nog liever dat je het vergeet). Wees zorgvuldig in de reden. Tel hoeveel tassen je normaal op een dag hebt. Meer dan dat? + meer post. Maar bovenal, laat je niet afschepen. Afwijzen mag niet. Dan moet er eerst structureel te veel tijd zijn. Vervolgens moet er onderzoek gedaan worden (en moet er iemand mee).
Dat weet je tl/tc heus wel. Maar ze krijgen slag van boven om de tijd kort te houden en dat doen ze op de verkeerde manier door duwen naar beneden.

Eerste regel van postnl: Je bent geen grasspriet, laat niet over je lopen. Doe je dat wel dan ben je geen lang leven beschonken... Of wel, maar dan breng je straks geld mee naar het bedrijf.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_179577207
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 19:20 schreef Goudgeil het volgende:
Waar ik werk is ook wel veel tekort volgens mij. Kreeg een berichtje dat je 100 euro kan krijgen als je een nieuw slachtoffer vindt. Weet niet of het om een prijs gaat voor 1 gelukkige though.
volgens mij is dat van die 100 euro overal zo.Meestal voor de zomerperiode en voor de tijd rond kerst. En iedereen die een nieuw iemand aanbrengt krijgt dat. De nieuwe moet dan alleen wel een bepaalde tijd in dienst blijven voordat je het geld krijgt.
  Moderator zondag 3 juni 2018 @ 11:37:09 #137
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_179577438
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 11:19 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

volgens mij is dat van die 100 euro overal zo.Meestal voor de zomerperiode en voor de tijd rond kerst. En iedereen die een nieuw iemand aanbrengt krijgt dat. De nieuwe moet dan alleen wel een bepaalde tijd in dienst blijven voordat je het geld krijgt.
Proeftijd moet doorlopen zijn volgens mij.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_179577884
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2018 11:37 schreef dud0r het volgende:

[..]

Proeftijd moet doorlopen zijn volgens mij.
ligt eraan of het een reguliere werknemer wordt een een tijdelijke hulpkracht, bij tijdelijke hulpkracht krijg je het geld volgens mij pas als diegene er de hele afgesproken tijd heeft gewerkt.
pi_179578820
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 20:34 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

0.1k ja de nood is hoog zou toch niemand aanbevelen,teveel onrust nu daar
100 maar? Da's niks :+
pi_179588785
quote:
En zoals gewoonlijk staat ook dit artikel weer vol fouten en onzin.
  zondag 3 juni 2018 @ 23:11:41 #142
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_179591107
Ik vind het dicht genoeg bij de waarheid eigenlijk...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  maandag 4 juni 2018 @ 00:26:38 #143
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_179592107
In Skandinavie werken ze er ook mee, maar ze vergeten erbij te zeggen dat aan elke straat fronten met brievenbussen staan. De bezorgers hoeven niet elk huis aan te doen. Dat is zo in Zweden, Denemarken en Noorwegen.
pi_179593310
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 23:11 schreef V__L_N het volgende:
Ik vind het dicht genoeg bij de waarheid eigenlijk...
dit is vast van de fnv afkomstig,die hadden een identiek verhaal,het wordt nu in het groot
naar buiten gebracht(hier kon je op wachten)
pi_179593614
't Is wel zo dat een bond zich aan de feiten moet houden, anders wordt er helemaal niet meer naar geluisterd. Al die emoties, daar heeft PostNL geen boodschap aan.
  Moderator maandag 4 juni 2018 @ 08:20:12 #146
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_179593699
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 08:12 schreef diesnelle het volgende:
't Is wel zo dat een bond zich aan de feiten moet houden, anders wordt er helemaal niet meer naar geluisterd. Al die emoties, daar heeft PostNL geen boodschap aan.
Ik krijg steeds meer het idee dat de FNV het bedrijf failliet wil hebben in plaats van de medewerkers te helpen.

Maar mooi om te lezen dat er in september alleen nog maar afgestiekt gaat worden. Daar is binnen het bedrijf nog helemaal niks bekend over. Mooi dat de FNV deze kennis al wel op handen heeft.
En verder ben ik het niet eens met het argument dat er op straat gesorteerd moet worden. Je bezorgt uit twee bundels. Sorteren zou nog betekenen dat je het samen moet gaan zitten voegen.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_179595284
quote:
En verder ben ik het niet eens met het argument dat er op straat gesorteerd moet worden. Je bezorgt uit twee bundels. Sorteren zou nog betekenen dat je het samen moet gaan zitten voegen.
Dat hangt maar net af van wat je onder sorteren verstaat.
Stel dat je aan het begin van je wijk alle, zeg 1000 poststukken ongesorteerd krijgt aangeboden. Strikt genomen kun je dat beschouwen als bezorgen uit 1000 bundels van 1 poststuk elk. Volgens jou ben je ook in dit extreme geval niet op straat aan het sorteren?
  Moderator maandag 4 juni 2018 @ 10:29:00 #148
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_179595910
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 09:56 schreef blijevis het volgende:

[..]

Dat hangt maar net af van wat je onder sorteren verstaat.
Stel dat je aan het begin van je wijk alle, zeg 1000 poststukken ongesorteerd krijgt aangeboden. Strikt genomen kun je dat beschouwen als bezorgen uit 1000 bundels van 1 poststuk elk. Volgens jou ben je ook in dit extreme geval niet op straat aan het sorteren?
Nee dan niet. :{
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  maandag 4 juni 2018 @ 11:08:35 #149
474394 Claire68
postbezorger in Leeuwarden
pi_179596548
De enige manier om op straat niet te hoeven sorteren is de ouderwetse postbodefunctie te hebben, waarbij je zelf vantevoren je wijk sorteert. Ingooien, zetten, bundelen, helemaal volgens je eigen kennis en je eigen looppatroon. Ik heb dat in 2001 en 2002 nog mogen doen. Zoals het nu gaat is het verschrikkelijk behelpen en het wordt alsmaar verschrikkelijker. Sorteren op straat, jawel. Bijeen sprokkelen, herstellen... Ik vind dus wel dat er op straat gesorteerd moet worden, nu al, en met de combibundel wordt het nog intensiever sprokkelen en uitzoeken. Ja en per adres moet je dus alles bij elkaar zoeken en samenvoegen. En natuurlijk moet je tig keer terug en heen en weer in verband met alle onoverzichtelijkheid en fouten.
  maandag 4 juni 2018 @ 11:17:41 #150
474394 Claire68
postbezorger in Leeuwarden
pi_179596658
Ik word heel verdrietig van het lezen van al die negatieve reacties op de mijnpostnl site. De boze gefrustreerde gevoelens in mij worden er door versterkt, terwijl ik dat liever weggestopt laat zitten en er het beste van probeer te maken. Het is toch ook wel een soort sport om er nog het beste van proberen te maken. Wat dat betreft ben ik toch ook wel benieuwd naar het uitproberen van het combivest. Laat de ellende maar (weer) komen en ik zie wel hoe ik er mee omga. Ik wil ook niet uitsluiten dat ik nu juist toevallig eentje ben van die 10% voor wie het wel handig is. Je weet maar nooit.
pi_179596667
ik zie het niet als sorteren op straat. Alles ligt immers al gewoon op volgorde, je hebt alleen een extra bundel waar je iets uit moet pakken.
Verder lijkt dat hele argument dat er dan banen gaan verdwijnen in de voorbereiding me ook niet erg sterk. Ja, het is kut natuurlijk, maar dat lijkt me geen reden om technologische vooruitgang tegen te houden.
Dat het al in september wordt ingevoerd lijkt me dan wel weer erg onwaarschijnlijk.
  maandag 4 juni 2018 @ 11:19:09 #152
474394 Claire68
postbezorger in Leeuwarden
pi_179596683
Ik vind niet dat alles op volgorde ligt. Nu al niet. De bundeling klopt niet, ik moet voortdurend herbundelen, en er zitten fouten in, en die pakjes dat is toch ook al sprokkelen.
pi_179596721
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 11:17 schreef Claire68 het volgende:
Ik word heel verdrietig van het lezen van al die negatieve reacties op de mijnpostnl site. De boze gefrustreerde gevoelens in mij worden er door versterkt, terwijl ik dat liever weggestopt laat zitten en er het beste van probeer te maken. Het is toch ook wel een soort sport om er nog het beste van proberen te maken. Wat dat betreft ben ik toch ook wel benieuwd naar het uitproberen van het combivest. Laat de ellende maar (weer) komen en ik zie wel hoe ik er mee omga. Ik wil ook niet uitsluiten dat ik nu juist toevallig eentje ben van die 10% voor wie het wel handig is. Je weet maar nooit.
bij ons waren de mensen die het vest getest hebben er helemaal niet zo negatief over. Vooraf wel, maar toen ze het eenmaal geprobeerd hadden viel het hen toch wel mee.
En laten we wel zijn, bij iedere verandering zijn mensen supernegatief. Gut, als ik weer terugdenk aan al dat gezeik toen het scannen ging worden ingevoerd, mensen die zeiden dat ze daar absoluut niet mee gingen werken, mensen die zelfs dreigden op te stappen, en nu werkt iedereen er gewoon mee en hoor je er nog maar weinig over.
pi_179596759
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 11:19 schreef Claire68 het volgende:
Ik vind niet dat alles op volgorde ligt. Nu al niet. De bundeling klopt niet, ik moet voortdurend herbundelen, en er zitten fouten in, en die pakjes dat is toch ook al sprokkelen.
tja, dan moet je erover klagen. Of een wijziging doorgeven als het gewoon niet klopt in het systeem. En de pakjes die in de pakjestas gaan worden hier ook gewoon op volgorde gezet.
  maandag 4 juni 2018 @ 11:26:40 #155
474394 Claire68
postbezorger in Leeuwarden
pi_179596811
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 11:23 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

tja, dan moet je erover klagen. Of een wijziging doorgeven als het gewoon niet klopt in het systeem. En de pakjes die in de pakjestas gaan worden hier ook gewoon op volgorde gezet.
Dat werkt hier niet, klagen en wijzigingen doorgeven. Dat helpt niet. Dan wordt het erger, als je meldingen doet waar niets mee gedaan wordt, waar je steeds achteraan moet zitten. Dat is nog veel frustrerender. Dan ben ik nog veel bozer als ik op straat loop. Ik moet echt zo weinig mogelijk contact hebben met mijn teamleider, want alles leidt tot frustratie. In 2019 gaat hij eruit, met pensioen.
pi_179597189
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 11:21 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

bij ons waren de mensen die het vest getest hebben er helemaal niet zo negatief over. Vooraf wel, maar toen ze het eenmaal geprobeerd hadden viel het hen toch wel mee.
En laten we wel zijn, bij iedere verandering zijn mensen supernegatief. Gut, als ik weer terugdenk aan al dat gezeik toen het scannen ging worden ingevoerd, mensen die zeiden dat ze daar absoluut niet mee gingen werken, mensen die zelfs dreigden op te stappen, en nu werkt iedereen er gewoon mee en hoor je er nog maar weinig over.
Bij ons zijn wel mensen weg gegaan om die smartphone. En er zijn ook mensen weg gegaan om die combi bundel. Klagen helpt lang niet altijd. Wijzigingen in het systeem - leuk als dat kan!!! Ik weet niet eens hoe je dat hier moet aanvragen. en het duurt een eeuwigheid.
  maandag 4 juni 2018 @ 11:58:30 #157
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_179597592
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 11:18 schreef gelestipjes het volgende:
ik zie het niet als sorteren op straat. Alles ligt immers al gewoon op volgorde, je hebt alleen een extra bundel waar je iets uit moet pakken.
Verder lijkt dat hele argument dat er dan banen gaan verdwijnen in de voorbereiding me ook niet erg sterk. Ja, het is kut natuurlijk, maar dat lijkt me geen reden om technologische vooruitgang tegen te houden.
Dat het al in september wordt ingevoerd lijkt me dan wel weer erg onwaarschijnlijk.
Er worden 2 dingen door elkaar gehaald. Nu wordt de machinepost machinaal op loopvolgorde gezet, en de grote post handmatig er tussen. Straks, in september, wordt de grote post nog wel handmatig op loopvolgorde gezet, maar niet meer tussen de machinepost. Hierdoor zou 190 FTE komen te vervallen, maar ik denk niet dat dit tot gedwongen ontslagen gaat leiden, want wat is nou 190 FTE landelijk gezien? Dat is peanuts. Hooguit zal een deel van de aflopende contracten van voorbereiders niet verlengd worden. Daar komt bij dat, geheel volgens PostNL-traditie, en net als met de codeerregel, de beloofde besparing bij lange na niet gehaald wordt. Want, laten we eerlijk zijn, het meeste werk bij het voorbereiden is de post op volgorde leggen. Officieel moet je nu bij het voorbereiden voor ieder groot poststuk constant heen en weer bladeren door de machinepost. Maar ik merkte al snel dat het vlotter gaat als je eerst de grote post op volgorde legt, zodat je vervolgens maar 1x van voort naar achter door de machinepost hoeft te bladeren. En dat laatste is dus maar heel weinig werk, en dat is ook de enige tijd die je straks uitspaart. Dus in de praktijk zal die 190 FTE besparing niet worden gehaald.

Dan die 115FTE die het buiten extra zou gaan kosten. Dat gaan er onherroepelijk meer worden, want deze cijfers zijn exact dezelfde als een jaar geleden, toen de werkmethode nog was dat je al lopend de post bij elkaar moest zoeken. Nu wordt de officiële procedure dat je dit pas mag doen als je voor de deur stil staat, dus dat betekent dat er buiten nog meer extra werk bij komt.

Dus uiteindelijk zal deze operatie niet tot een besparing leiden, daar ben ik van overtuigd. Het gaat misschien wel extra geld kosten, omdat het verloop hoger is. Vorig jaar hebben er bij ons al mensen ontslag genomen toen de combibundel alleen maar aangekondigd werd.

Het verhaal waar de FNV het over heeft, waarbij ook de grote post machinaal gesorteerd wordt, dat is alweer de volgende stap. Hier is trouwens al jaren sprake van, maar het is nog onduidelijk wanneer dat nou gaat gebeuren. Dat gaat wel heel veel banen kosten, en ik denk dat er dan wel gedwongen ontslagen gaan vallen, want dan staan er per team misschien nog maar 2 man, enkel voor het sorteren van de pakketjes.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  maandag 4 juni 2018 @ 12:07:29 #158
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_179597825
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 11:21 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

bij ons waren de mensen die het vest getest hebben er helemaal niet zo negatief over. Vooraf wel, maar toen ze het eenmaal geprobeerd hadden viel het hen toch wel mee.
En laten we wel zijn, bij iedere verandering zijn mensen supernegatief. Gut, als ik weer terugdenk aan al dat gezeik toen het scannen ging worden ingevoerd, mensen die zeiden dat ze daar absoluut niet mee gingen werken, mensen die zelfs dreigden op te stappen, en nu werkt iedereen er gewoon mee en hoor je er nog maar weinig over.
Dit argument hoor je vaker, vooral uit de mond van voorstanders. Maar ik heb genoeg reacties gelezen en gehoord van mensen die echt zelf met het vest gelopen hebben, en de tegenstanders zijn echt veruit in de meerderheid. Ik woon zelf in een pilotgebied (gelukkig loop ik 1 dorp verder, wat net onder een ander kantoor valt) en vrijwel elke bezorger die ik spreek vond het een kutding, en sinds is aangekondigd dat het vest niet langer verplicht is, zie ik er ook vrijwel niemand meer mee lopen. Zegt genoeg. Alleen scooterbezorgers zijn over het algemeen goed te spreken over het vest.

Dat na verloop van tijd de kritiek verstomt, is logisch. Dat hoeft niet te betekenen dat het in de praktijk allemaal mee bleek te vallen. Mensen klagen nu massaal vanwege de waarschijnlijk ijdele hoop dat ze PostNL nog op andere gedachten kunnen brengen. En op een gegeven moment komt die combibundel er toch, en dan is het slikken of stikken. Een deel van de mensen gaat er mee werken en stopt met klagen omdat klagen toch geen zin heeft, een ander deel neemt ontslag, dus vanuit die hoek komt ook geen geklaag meer.

Bij ons gaat die combibundel er trouwens echt wel komen, in september, hoor!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  maandag 4 juni 2018 @ 12:12:20 #159
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_179597950
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 11:23 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

tja, dan moet je erover klagen. Of een wijziging doorgeven als het gewoon niet klopt in het systeem. En de pakjes die in de pakjestas gaan worden hier ook gewoon op volgorde gezet.
Dat heeft bij ons geen zin. Met wijzigingen wordt niks gedaan, of ze verneuken je wijk nog erger. Als je vraagt of ze je wijk aanpassen gebeurt er niks, en als je niks vraagt gaan ze geheel spontaan je wijk aanpassen. Moet je ineens achteruit gaan lopen, of krijg je de post voor een doorlopend genummerde straat ineens in een bundel even EN een bundel oneven nrs.

De pakjes gaan wel op volgorde in de pakjestas, maar aangezien ze alles wat dikker dan 1,5 cm is daar in moeten stoppen (en in de praktijk soms zelfs dingen van amper 1 cm dik), en ze er bovendien geen elastieken meer omheen mogen doen, raken de pakjes tijdens het transport toch wel weer door elkaar. En dan moet je ze alsnog op het depot op volgorde sorteren. Sorteren, dus hè, wat bezorgers officieel niet mogen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 juni 2018 @ 12:35:51 #160
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179598471
Tsja, als je ook ziet hoe omslachtig het is om wijzigingen in looproutes door te geven ...

Geklooi in Excel en dat moet daarna doorgevoerd worden. Waarom niet in Mijn Werk een mogelijkheid optuigen die op verzoek opengezet kan worden om de wijzigingen simpel door te geven? Daar waarborgen inbouwen dat meerdere mensen hun goedkeuring over de wijzigingen door moeten geven en je bent al een heel eind.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_179598487
Ik kan er ook nog wel bij dat er bezorgers zijn die het vest een handig hulpmiddel vinden. Maar positief zijn over de combibundel lijkt me toch erg onwaarschijnlijk. Ik bedoel, er is toch geen postbode te vinden die nu al zegt; hé vandaag zet ik het blauw eens niet tussen het rood, maar dat doe ik op straat wel, dat is veel sneller heren!

Zo had ik laatst ook eindelijk weer eens een wijk die van klein naar groot gezet was. Dat is iets wat ook veel prettiger werkt, maar sinds dat niet meer verplicht is heb je daar buiten nooit een minuut extra voor gekregen. Ik hoorde dat het met het vest buiten ook maar om enkele minuten extra ging. Zo kan je op papier natuurlijk een mooi besparing neerzetten.

Ook leuk met regen trouwens. Als het nu begint te regenen dan loop ik een stukje harder om te voorkomen dat de post te nat wordt. Dat gaat met de combibundel vrij lastig worden.
pi_179598693
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 11:21 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

bij ons waren de mensen die het vest getest hebben er helemaal niet zo negatief over. Vooraf wel, maar toen ze het eenmaal geprobeerd hadden viel het hen toch wel mee.
En laten we wel zijn, bij iedere verandering zijn mensen supernegatief. Gut, als ik weer terugdenk aan al dat gezeik toen het scannen ging worden ingevoerd, mensen die zeiden dat ze daar absoluut niet mee gingen werken, mensen die zelfs dreigden op te stappen, en nu werkt iedereen er gewoon mee en hoor je er nog maar weinig over.
mensen zijn het zat om voor heel weinig nog al die extra dingen te gaan doen.
pi_179598752
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 11:23 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

tja, dan moet je erover klagen. Of een wijziging doorgeven als het gewoon niet klopt in het systeem. En de pakjes die in de pakjestas gaan worden hier ook gewoon op volgorde gezet.
de post is met veel te veel dingen tegelijk bezig, eerst concentreren op de hoofdtaak(bezorgen) en je capaciteit op orde brengen,tis natuurlijk geen goede zaak dat je bijna 3k medewerkers zoekt,en dagelijks in de krant staat met allerlei ellende.(dit laatste draagt natuurlijk niet bij aan nieuwe aanwas)
pi_179598785
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 11:26 schreef Claire68 het volgende:

[..]

Dat werkt hier niet, klagen en wijzigingen doorgeven. Dat helpt niet. Dan wordt het erger, als je meldingen doet waar niets mee gedaan wordt, waar je steeds achteraan moet zitten. Dat is nog veel frustrerender. Dan ben ik nog veel bozer als ik op straat loop. Ik moet echt zo weinig mogelijk contact hebben met mijn teamleider, want alles leidt tot frustratie. In 2019 gaat hij eruit, met pensioen.
je lijkt mij wel :) ik geef je helemaal gelijk het is ook zo, je kan blijven melden etc..maar resultaat boeken ho maar.
  maandag 4 juni 2018 @ 12:51:24 #165
258802 Yreal
henk..!
pi_179598806
Weer aan de stok met tl.

Ik mag niet meer extra werken omdat ik een paar wijken had gewijgerd die slecht uitkwamen. Terwijl altijd de deal was dat we niet vooraf overleggen, maar ze me gewoon inplannen en ik mocht weigeren wat ik wilde. Een keer weigeren en meteen dit weer. Loop gemiddeld 4x mijn contracturen, maar goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door Yreal op 04-06-2018 13:28:32 ]
pi_179598883
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 12:51 schreef Yreal het volgende:
Weer aan de stuk met tl.

Ik mag niet meer extra werken omdat ik een paar wijken had gewijgerd die slecht uitkwamen. Terwijl altijd de deal was dat we niet vooraf overleggen, maar ze me gewoon inplannen en ik mocht weigeren wat ik wilde. Een keer weigeren en meteen dit weer. Loop gemiddeld 4x mijn contracturen, maar goed.
je tl mag wel zuinig op jullie zijn ,straks is er geen hond meer,alleen de mensen die dit werk echt moeten doen.
pi_179598944
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 12:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dit argument hoor je vaker, vooral uit de mond van voorstanders. Maar ik heb genoeg reacties gelezen en gehoord van mensen die echt zelf met het vest gelopen hebben, en de tegenstanders zijn echt veruit in de meerderheid. Ik woon zelf in een pilotgebied (gelukkig loop ik 1 dorp verder, wat net onder een ander kantoor valt) en vrijwel elke bezorger die ik spreek vond het een kutding, en sinds is aangekondigd dat het vest niet langer verplicht is, zie ik er ook vrijwel niemand meer mee lopen. Zegt genoeg. Alleen scooterbezorgers zijn over het algemeen goed te spreken over het vest.

Dat na verloop van tijd de kritiek verstomt, is logisch. Dat hoeft niet te betekenen dat het in de praktijk allemaal mee bleek te vallen. Mensen klagen nu massaal vanwege de waarschijnlijk ijdele hoop dat ze PostNL nog op andere gedachten kunnen brengen. En op een gegeven moment komt die combibundel er toch, en dan is het slikken of stikken. Een deel van de mensen gaat er mee werken en stopt met klagen omdat klagen toch geen zin heeft, een ander deel neemt ontslag, dus vanuit die hoek komt ook geen geklaag meer.

Bij ons gaat die combibundel er trouwens echt wel komen, in september, hoor!
ze hadden gewoon echt,en niet een paar, een hoop mensen moeten betrekken bij dit gebeuren(vest etc..)en dit ook onder alle omstandigheden(hitte, storm, regen,kou, etc..).
alles wordt door een paar figuren besloten en ja dan krijg je dit.
pi_179599063
quote:
ze hadden gewoon echt,en niet een paar, een hoop mensen moeten betrekken bij dit gebeuren(vest etc..)en dit ook onder alle omstandigheden(hitte, storm, regen,kou, etc..).
alles wordt door een paar figuren besloten en ja dan krijg je dit.
Dat hebben ze gedaan. Ze hebben heel veel mensen in Alphen en Almere in een pilot gezet en gedwongen die combibundel te bezorgen met postvest. Er kwam al gauw verzet, maar in de pilot was dat vest verplicht.
Alphen en Almere moet je dan denken als Alphen met heel veel dorpen en plaatsen daar omheen en als Almere plus een groot gebied daar omheen. Waren echt wel veel bezorgers. De evaluatie leek dan weer niet echt ergens op.
  maandag 4 juni 2018 @ 13:29:12 #169
258802 Yreal
henk..!
pi_179599641
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 12:54 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

je tl mag wel zuinig op jullie zijn ,straks is er geen hond meer,alleen de mensen die dit werk echt moeten doen.
ja dat zei ik ook al. Kan zo een beter betalend baantje nemen. Ben er voor de lol...
pi_179599778
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 09:56 schreef blijevis het volgende:

[..]

Dat hangt maar net af van wat je onder sorteren verstaat.
Stel dat je aan het begin van je wijk alle, zeg 1000 poststukken ongesorteerd krijgt aangeboden. Strikt genomen kun je dat beschouwen als bezorgen uit 1000 bundels van 1 poststuk elk. Volgens jou ben je ook in dit extreme geval niet op straat aan het sorteren?
Dat is een goeie ja. Wanneer is het 'bezorgen uit meerdere bundels' en wanneer wordt het zelf op straat sorteren? Bij 2 bundels? 5 bundels? 10 bundels? Maar ze liggen al op volgorde hoor...
  maandag 4 juni 2018 @ 14:44:49 #171
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_179601026
Naja, je hebt straks al een bundel klein post, grote post, kleine chineze meuk, normale brievenbuspakketjes en schoenendozen. Nou dat zijn met hah aardig wat bundels.

In die testgebieden waren ze echt behoorlijk ontevreden. Woon aan het randje ervan en nou de mensen die tevreden zijn over de combibundel of het postvest zijn zwaar in de minderheid.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_179601341
heb je het gezeur al :)

https://bit.ly/2JcymLG
pi_179601360
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 14:44 schreef V__L_N het volgende:
Naja, je hebt straks al een bundel klein post, grote post, kleine chineze meuk, normale brievenbuspakketjes en schoenendozen. Nou dat zijn met hah aardig wat bundels.

In die testgebieden waren ze echt behoorlijk ontevreden. Woon aan het randje ervan en nou de mensen die tevreden zijn over de combibundel of het postvest zijn zwaar in de minderheid.
wat denk je wat het aan geld weer gekost heeft,mooie besparing niet dus.
pi_179603687
Verzenden jullie als klant Nike?
  maandag 4 juni 2018 @ 17:13:53 #175
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_179603782
Ik heb bij de gewone post nog geen Nikes gehad.

Misschien is er een fokforum voor pakket bezorgers. Daar zou je het kunnen vragen.

Hier zijn voornamelijk postbezorgers en mensen die voorbereiden/sorteren.
pi_179605484
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 15:02 schreef ophaling10 het volgende:
heb je het gezeur al :)

https://bit.ly/2JcymLG
Raar antwoord van de klantenservice. Ja, de post kan een dag vertraging oplopen, maar dat is net iets anders dan zaterdagpost bezorgen op maandag.
pi_179605525
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 17:08 schreef bjanaan het volgende:
Verzenden jullie als klant Nike?
Als klant misschien wel, als de schoenen niet passen ;)
pi_179605653
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 18:41 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Raar antwoord van de klantenservice. Ja, de post kan een dag vertraging oplopen, maar dat is net iets anders dan zaterdagpost bezorgen op maandag.
Toch denk ik dat het het beste antwoord is dat ze kunnen geven. De klant staat al de springen om de bezorger persoonlijk de schuld te geven. Fijn dat de klantenservice daar een stokje voor steekt.
  maandag 4 juni 2018 @ 19:02:19 #179
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_179605837
In eerste instantie dacht ik eigenlijk dat de persoon van de klantenservice de klacht van de zoveelste klagert niet goed gelezen had.

Eigenlijk vind ik het wel een meesterlijk antwoord. Dat post op zaterdag weleens blijft staan ivm te weinig bezorgers gaat de klant niets aan. Daar kan de bezorger niets aan doen. Maar die gaat wel op zijn vrije dag lopen.

Volgens mij krijgen die luitjes van de klantenservice nu een cursus "likopstuk" Dit is al de tweede met een gevat antwoord, al was die ene van een paar weken geleden grandioos. }) _O-

Ik had er wel bij gezegd dat het een extra bezorging is en dat de bezorger speciaal voor haar op zijn vrije dag langs komt. ;)
pi_179606500
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 19:02 schreef Globetrottertje het volgende:

Ik had er wel bij gezegd dat het een extra bezorging is en dat de bezorger speciaal voor haar op zijn vrije dag langs komt. ;)
Ja dat is nog beter: het ligt niet aan de bezorger, maar deze offert wel zijn/haar eigen vrije dag op om uw post alsnog te bezorgen.
pi_179612981
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 18:41 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Raar antwoord van de klantenservice. Ja, de post kan een dag vertraging oplopen, maar dat is net iets anders dan zaterdagpost bezorgen op maandag.
Ze kunnen natuurlijk niet zeggen dat er op zaterdag onderbezetting is.
  dinsdag 5 juni 2018 @ 05:05:01 #182
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_179614031
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 19:02 schreef Globetrottertje het volgende:
Eigenlijk vind ik het wel een meesterlijk antwoord. Dat post op zaterdag weleens blijft staan ivm te weinig bezorgers gaat de klant niets aan. Daar kan de bezorger niets aan doen. Maar die gaat wel op zijn vrije dag lopen.

Volgens mij krijgen die luitjes van de klantenservice nu een cursus "likopstuk" Dit is al de tweede met een gevat antwoord, al was die ene van een paar weken geleden grandioos. }) _O-
Lach jij daarom?

Dat de klantenservice een ronduit bijdehante opmerking maakt om een terecht klagende klant af te poeieren en zo te verbloemen dat wat eens een volwaardige baan was, zo onaantrekkelijk gemaakt is dat geen hond het meer wil doen?

Schandalig.
I think it's time we blow this scene. Get everybody and their stuff together
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
  dinsdag 5 juni 2018 @ 07:46:02 #183
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_179614436
Vandaag begonnen met de cordeerregel


Het is makkelijker maar erg wennen :{
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_179617534
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 05:05 schreef Bebop het volgende:

[..]

Lach jij daarom?

Dat de klantenservice een ronduit bijdehante opmerking maakt om een terecht klagende klant af te poeieren en zo te verbloemen dat wat eens een volwaardige baan was, zo onaantrekkelijk gemaakt is dat geen hond het meer wil doen?

Schandalig.
Als je de klacht over de postauto in Amsterdam bedoelt: of dat een terecht klagende klant is of niet, kun je een boek over schrijven.
Als je de klacht over de bezorger op maandag bedoelt: ik vond het helemaal geen bijdehand antwoord van de klantenservice. Het gebeurt niet vaak, maar soms loopt de post vertraging op. Dat is echt wel ergens geregistreerd, dus dat is misschien de reden dat er geen extra klacht voor aangemaakt wordt. PostNL moet voldoen aan een norm om 95% van de post de volgende dag te bezorgen. Het kan en mag dus een keer mis gaan. Daarom schreef de klantenservice dat.
  dinsdag 5 juni 2018 @ 12:38:05 #185
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_179617985
:r :r :r :r
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_179618074
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 12:38 schreef Anonymousz het volgende:
:r :r :r :r
?
  dinsdag 5 juni 2018 @ 13:22:23 #187
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_179618687
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 12:45 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

?
cordeerregel ik vind het niks -O- :'(

Het ingooien gaat sneller maar het zetten geen verandering en bij sommige zitten de ochtend en middag wijken bij elkaar -O-
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_179618789
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 13:22 schreef Anonymousz het volgende:

[..]

cordeerregel ik vind het niks -O- :'(

Het ingooien gaat sneller maar het zetten geen verandering en bij sommige zitten de ochtend en middag wijken bij elkaar -O-
ach, het went wel. Het zetten gaat ook wel sneller, althans, als je normaal vaak verschillende wijken hebt. Als je altijd dezelfde wijken had en alle volgordes uit je hoofd kende zal het weinig voordeel opleveren. Wel zitten er uiteraard meer fouten in, doordat je nauwelijks nog door hebt met welke wijk je eigenlijk bezig bent. Dus ja, pakjes in verkeerde tassen komt bijvoorbeeld wel veel vaker voor.
En als er weer eens een leuke mailing tussen zit in de rode bak waarbij ze de zwarte codeerregel op een donkere achtergrond geprint hebben is het ook feest, want dan kun je het niet lezen en duurt het ineens juist een stuk langer.
Maar in ideale omstandigheden werkt het wel sneller dan het oude systeem.
pi_179618930
Bij een vaste kast kan je hem vaak ook nog eens blind ingooien. Dus dan haal je daar ook weinig tijdwinst ;)
  dinsdag 5 juni 2018 @ 14:09:01 #190
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_179619374
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 13:30 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

ach, het went wel. Het zetten gaat ook wel sneller, althans, als je normaal vaak verschillende wijken hebt. Als je altijd dezelfde wijken had en alle volgordes uit je hoofd kende zal het weinig voordeel opleveren. Wel zitten er uiteraard meer fouten in, doordat je nauwelijks nog door hebt met welke wijk je eigenlijk bezig bent. Dus ja, pakjes in verkeerde tassen komt bijvoorbeeld wel veel vaker voor.
En als er weer eens een leuke mailing tussen zit in de rode bak waarbij ze de zwarte codeerregel op een donkere achtergrond geprint hebben is het ook feest, want dan kun je het niet lezen en duurt het ineens juist een stuk langer.
Maar in ideale omstandigheden werkt het wel sneller dan het oude systeem.
was erg chaotisch vandaag :+


Nog een min punt: Eerst de pakjes en dan pas de gidsen ingooien en zetten


Gelukkig is niet het moeilijk maar erg wennen


Tijdens het zetten ik keek gewoon naar het adressen ipv naar de codes de meeste deden het ook :@ :')
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_179619935
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 14:09 schreef Anonymousz het volgende:

[..]

was erg chaotisch vandaag :+

Nog een min punt: Eerst de pakjes en dan pas de gidsen ingooien en zetten

Gelukkig is niet het moeilijk maar erg wennen

Tijdens het zetten ik keek gewoon naar het adressen ipv naar de codes de meeste deden het ook :@ :')
dat naar de adressen kijken gaat wel over, althans, bij ons kijkt vrijwel niemand daar meer naar inmiddels.
En ja, de chaos herken ik wel, dat was bij ons ook zo in het begin. Maar dat is eigenlijk altijd wel bij een grote verandering. En zeker in dit geval, omdat je zo gewend bent om het op een bepaalde manier te doen, dan duurt het even voor je hier goed mee uit de voeten kunt. Maar na een paar weken voelde het eigenlijk wel weer normaal (op alle problemen met ongecodeerde post na dan).
  dinsdag 5 juni 2018 @ 16:20:38 #192
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_179621549
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 12:00 schreef bmp80 het volgende:

Het gebeurt niet vaak, maar soms loopt de post vertraging op. Dat is echt wel ergens geregistreerd, dus dat is misschien de reden dat er geen extra klacht voor aangemaakt wordt. PostNL moet voldoen aan een norm om 95% van de post de volgende dag te bezorgen. Het kan en mag dus een keer mis gaan. Daarom schreef de klantenservice dat.
Maar dan gaat het om een individueel poststuk wat vertraging oploopt. Dat is onvermijdelijk. Nu ging het om een complete wijk die kennelijk met enige regelmaat 2 dagen te laat wordt gelopen. Dat is iets anders.
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 14:49 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

dat naar de adressen kijken gaat wel over, althans, bij ons kijkt vrijwel niemand daar meer naar inmiddels.
En ja, de chaos herken ik wel, dat was bij ons ook zo in het begin. Maar dat is eigenlijk altijd wel bij een grote verandering. En zeker in dit geval, omdat je zo gewend bent om het op een bepaalde manier te doen, dan duurt het even voor je hier goed mee uit de voeten kunt. Maar na een paar weken voelde het eigenlijk wel weer normaal (op alle problemen met ongecodeerde post na dan).
Ik kijk nog steeds gewoon naar de adressen. Die codeerregel staat er zo ontzettend klein op, en vaak ook nog eens helemaal onderaan, dat ik binnen no time last van m'n nek krijg als ik daar op moet letten. Wij werken al sinds september met de codeerregel, en de leiding heeft inmiddels toegegeven dat er nauwelijks tijdswinst wordt behaald.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  dinsdag 5 juni 2018 @ 16:34:31 #193
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_179621805
Ik heb een spookmobiel. Ik had de app aangezet vanochtend, voordat ik naar het depot reed en uiteraard netjes de scanner gekoppeld.
Op het depot wordt netjes de post geleverd. Ik had het geluk dat ik allebei de wijken in een keer mee kon nemen. Ik wil een van de wijken die het dichtst bij het depot en het verst van mijn huis ligt aanzetten. Zie ik tot mijn verbazing dat de andere wijk al aan staat. Die was al 41 minuten bezig. Ik had niets aangezet.

Waarschijnlijk zal bij het in de zak stoppen van de mobiel iets aangetikt zijn. Ik merk dat het scherm vrij gevoelig is. Ik zet hem wel op standby, maar blijkbaar had mijn mobiel andere plannen.

Ik had alle scanpakjes bij die wijk die per ongeluk aanstond, dus ben daar maar begonnen en heb daarna maar die 41 extra minuten gemind. En even tc uitleg gegeven. :o

Die kon er wel om lachen.
pi_179622145
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 16:34 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik heb een spookmobiel. Ik had de app aangezet vanochtend, voordat ik naar het depot reed en uiteraard netjes de scanner gekoppeld.
Op het depot wordt netjes de post geleverd. Ik had het geluk dat ik allebei de wijken in een keer mee kon nemen. Ik wil een van de wijken die het dichtst bij het depot en het verst van mijn huis ligt aanzetten. Zie ik tot mijn verbazing dat de andere wijk al aan staat. Die was al 41 minuten bezig. Ik had niets aangezet.

Waarschijnlijk zal bij het in de zak stoppen van de mobiel iets aangetikt zijn. Ik merk dat het scherm vrij gevoelig is. Ik zet hem wel op standby, maar blijkbaar had mijn mobiel andere plannen.

Ik had alle scanpakjes bij die wijk die per ongeluk aanstond, dus ben daar maar begonnen en heb daarna maar die 41 extra minuten gemind. En even tc uitleg gegeven. :o

Die kon er wel om lachen.
Je weet dat je dan mint van je basistijd, en niet van die tijd die die app gemeten heeft? Voor het scannen van de pakjes maakt het ook niet uit. Ik loop altijd alle wijken in de app op één wijk. Af en doe start ik zelfs pas als ik thuiskom omdat ik het starten dan helemaal vergeten ben.
pi_179622818
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 16:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

[..]

Ik kijk nog steeds gewoon naar de adressen. Die codeerregel staat er zo ontzettend klein op, en vaak ook nog eens helemaal onderaan, dat ik binnen no time last van m'n nek krijg als ik daar op moet letten. Wij werken al sinds september met de codeerregel, en de leiding heeft inmiddels toegegeven dat er nauwelijks tijdswinst wordt behaald.
last van de nek herken ik inderdaad wel. Maar tijdwinst is er op zich wel. Sowieso met ingooien, dat gaat toch wel duidelijk sneller zo, maar ook wel met zetten, wel veel minder tijdwinst dan ze hadden verwacht uiteraard, en je ziet de grootste tijdwinst natuurlijk bij boerenwijken en zo die niet logisch lopen. Bij een standaard op-af wijk of een wijk die je toch al op je duimpje kent zal de tijdwinst nauwelijks aanwezig zijn wat betreft zetten.
Alleen alle onleesbare codes of ontbrekende codes kosten dan weer erg veel tijd en nog steeds aardig wat post ook die daar vertraging door oploopt. Spul met onleesbare of ontbrekende code die je in de vos al tegenkomt gaat nog wel mee, maar dat wat je tijdens het ingooien/zetten tegenkomt vaak niet.
Wat dat betreft vind ik het ook wel apart dat ze nu verder zijn gegaan met de uitrol van de codeerregel, want ik heb niet echt gemerkt dat er problemen zijn verholpen.
pi_179623009
Bij het lopen heb ik enkele simpele hoog laag wijken. Die zijn alleen ingedikt terwijl het eigenlijk helemaal niet kan (op een beetje piekdag moeten ze de bundels weer splitsen). Door dat indikken verdampt al je eventuele tijdswinst alweer.
pi_179623056
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 17:23 schreef gelestipjes het volgende:
Spul met onleesbare of ontbrekende code die je in de vos al tegenkomt gaat nog wel mee, maar dat wat je tijdens het ingooien/zetten tegenkomt vaak niet.
Wat dat betreft vind ik het ook wel apart dat ze nu verder zijn gegaan met de uitrol van de codeerregel, want ik heb niet echt gemerkt dat er problemen zijn verholpen.
wij gaa strax over... en jij noemt buiten wijken, alles leuk en aardig, dat gaat juist slechter bij ons strax omdat 100 sub nummers en elk bedrijf schrijft die anders, machine snapt daar geen reet van
ik voorzie drama!!
pi_179623094
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 17:35 schreef liedetector het volgende:

[quote]0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 17:35 schreef liedetector het volgende:

[..]

wij gaa strax over... en jij noemt buiten wijken, alles leuk en aardig, dat gaat juist slechter bij ons strax omdat 100 sub nummers en elk bedrijf schrijft die anders, machine snapt daar geen reet van
ik voorzie drama!!
ik moet zeggen dat de ellende met subnummers bij ons dan wel weer meeviel, had daar eigenlijk veel grotere problemen verwacht.
pi_179623167
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 17:37 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

ik moet zeggen dat de ellende met subnummers bij ons dan wel weer meeviel, had daar eigenlijk veel grotere problemen verwacht.
zie het nu op codeerregel compleet fout gaan als ik daar naar kijk, geloof nooit dat dat binnen een maand magisch verbeterd

zijn echt dingens al c5a3 c5r4 c9c12 etc... woonboten caravans etc rond vinkeveense plassen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 juni 2018 @ 18:10:21 #200
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179623728
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 16:54 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Je weet dat je dan mint van je basistijd, en niet van die tijd die die app gemeten heeft? Voor het scannen van de pakjes maakt het ook niet uit. Ik loop altijd alle wijken in de app op één wijk. Af en doe start ik zelfs pas als ik thuiskom omdat ik het starten dan helemaal vergeten ben.
Precies. Laatst per ongeluk ook een keer de verkeerde wijk ingestart. Kan gebeuren. Ding pas na wijk 2 uitgezet en dan die andere starten en gelijk weer stoppen. Als je wijkkennis hebt weet je ook precies hoe lang je over een stuk doet, dus met het eventuele bijplussen heb je dan geen problemen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 5 juni 2018 @ 18:14:37 #201
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_179623787
Sebastiaan82, dat heb ik mij niet gerealiseerd. De basistijd voor die wijk was 1:45 en ik klokte 2:28. Liet de wijk doorlopen tot 2:28 ik heb op stop gedrukt en 41 minuten gemint. Ik kreeg 1:47 voor mijn wijk. Dat heb ik er over gelopen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Globetrottertje op 05-06-2018 18:49:06 ]
pi_179624156
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 18:14 schreef Globetrottertje het volgende:
Sebastiaan82, dat heb ik mij niet gerealiseerd. De basistijd voor die wijk was 1:45 en ik klokte 2:28 ik heb op stop gedrukt en 41 minuten gemint. Ik kreeg 1:47 voor mijn wijk. Dat heb ik er over gelopen.
Maar dan krijg je dus nu (1:45 - 0:41) 1:04 voor die wijk. Ik zou dus maar even goed in de gaten houden of je mintijd goedkeurd wordt.
  dinsdag 5 juni 2018 @ 18:39:31 #203
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_179624199
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 17:37 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

ik moet zeggen dat de ellende met subnummers bij ons dan wel weer meeviel, had daar eigenlijk veel grotere problemen verwacht.
Bij ons is het ook een puinhoop met subnummers. De oude HSM had er al moeite mee, maar die SMX is zo mogelijk nog slechter. Een ramp voor wie een wijk moet lopen met veel woonboten of oude boven- en benedenwoningen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  dinsdag 5 juni 2018 @ 18:41:26 #204
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_179624232
Er staat 1:47. Dat is inclusief goedkeuring. Heb even gekeken. Allebei de wijken staan correct gelukkig. Misschien omdat ik de TL het uitgelegd had, heeft hij het misschien correct gezet.
pi_179624379
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 18:39 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Bij ons is het ook een puinhoop met subnummers. De oude HSM had er al moeite mee, maar die SMX is zo mogelijk nog slechter. Een ramp voor wie een wijk moet lopen met veel woonboten of oude boven- en benedenwoningen.
ik voorzie een puinbak, heb je een flatje met bussenfront is het geen ramp, liggen die dingen gewoon 100den meters uit elkaar heb je echt een probleem en op kennis zetten gaat dan niet meer gebeuren, net als vage bedrijven terreinen
pi_179624546
Indikken is dikkere bundels? :?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 juni 2018 @ 19:02:29 #207
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179624598
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 18:59 schreef Thomas-sama het volgende:
Indikken is dikkere bundels? :?
:Y

Je gooit meerdere wijken tegelijkertijd in en om dit mogelijk te maken zijn de vakjes ingedikt. De bezorger op straat heeft zo ook dikkere bundels ipv van die kleine bundeltjes.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_179624797
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 18:59 schreef Thomas-sama het volgende:
Indikken is dikkere bundels? :?
logisch toch?
soort doorbundelen op een daldag, maar dan dus een piek met meer in een trekvak en dus ook meer rood
pi_179626154
Is dit normaal? Herkenbaar voor andere mensen?

Werk nu 3 maanden bij postnl, geen hesje, geen regenpak, geen bezorgmapje (als we die nog hebben?). Aantal keer de TL op aangesprokem 'komt goed!'

1e week inlopen met collega, 2e week compleet andere wijken.

2e week,andere collega ziek, alstublieft, 2e wijk erbij. 2 onbekende wijken lopen

Nou loop ik die wijken bijna 2 maanden achter elkaar, hoppa, ga maar wat andere wijken lopen voortaan? Zonder boe of wat of inwerken.

Ben ge-automatiseerd ontslagen doordat HR mijn VOG niet had. Toch echter 2x opgestuurd. Hele week zonder app gelopen. Fuck die pakketjes maar :s

Nu gaat mijn collega op vakantie voor aantal weken, mag ik beide van zijn wijken overnemen, 1tje normaal ingewerkt, de andere op 2 daldagen, wat de hele wijk overhoop gooit.

Niet een 'eigen' bekende wijk + een nieuwe, nee, neem ze allebei maar...

Leukste was nog dat mijn collega 4 weken van tevoren gemeld had dat er niemand voor zijn wijken waren. Laatse week ingewerkt, maar niet beide wijken, en al helemaal niet op een zaterdag (dat kan echt niet)

Al met al met zoveel gezeur en gedoe vraag ik me af of het al te laat in het seizoen is om op't strand te solliciteren :{
pi_179626480
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 20:23 schreef dewoudt het volgende:
Is dit normaal? Herkenbaar voor andere mensen?

Werk nu 3 maanden bij postnl, geen hesje, geen regenpak, geen bezorgmapje (als we die nog hebben?). Aantal keer de TL op aangesprokem 'komt goed!'

1e week inlopen met collega, 2e week compleet andere wijken.

2e week,andere collega ziek, alstublieft, 2e wijk erbij. 2 onbekende wijken lopen

Nou loop ik die wijken bijna 2 maanden achter elkaar, hoppa, ga maar wat andere wijken lopen voortaan? Zonder boe of wat of inwerken.

Ben ge-automatiseerd ontslagen doordat HR mijn VOG niet had. Toch echter 2x opgestuurd. Hele week zonder app gelopen. Fuck die pakketjes maar :s

Nu gaat mijn collega op vakantie voor aantal weken, mag ik beide van zijn wijken overnemen, 1tje normaal ingewerkt, de andere op 2 daldagen, wat de hele wijk overhoop gooit.

Niet een 'eigen' bekende wijk + een nieuwe, nee, neem ze allebei maar...

Leukste was nog dat mijn collega 4 weken van tevoren gemeld had dat er niemand voor zijn wijken waren. Laatse week ingewerkt, maar niet beide wijken, en al helemaal niet op een zaterdag (dat kan echt niet)

Al met al met zoveel gezeur en gedoe vraag ik me af of het al te laat in het seizoen is om op't strand te solliciteren :{
Uhhmmm jij denkt dat je per wijk wordt "ingelopen" ofzo? *welcome in the realworld*
pi_179626779
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 20:38 schreef liedetector het volgende:

[..]

Uhhmmm jij denkt dat je per wijk wordt "ingelopen" ofzo? *welcome in the realworld*
Niet alle wijken, maar wel ingewikkelde wijken zoals b.v. eentje in't centrum. Zijn er zat die rechttoe rechttaan zijn, maar ook genoeg die je echt moet leren kennen
pi_179626812
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 20:48 schreef dewoudt het volgende:

[..]

Niet alle wijken, maar wel ingewikkelde wijken zoals b.v. eentje in't centrum. Zijn er zat die rechttoe rechttaan zijn, maar ook genoeg die je echt moet leren kennen
PostNL werk je voor toch? *hier draai de looplijst uit en succes is toch het motto* tenzij eerste week dan als je mazzel hebt 2 keer iemand mee.... tsssk
(serieus daar is toch helemaal geen mankracht voor...)

en dan bedoel ik je eerste week in dienst he.. niet op een wijk.... echt be real! idd denk dat je dan beter af bent op het terrras op het strand ofzo (ook een kut baan)
pi_179626907
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 20:48 schreef dewoudt het volgende:

[..]

Niet alle wijken, maar wel ingewikkelde wijken zoals b.v. eentje in't centrum. Zijn er zat die rechttoe rechttaan zijn, maar ook genoeg die je echt moet leren kennen
Je krijgt gewoon opleiding voor 1 wijk,daarna moet je het over het algemeen zelf maar uitzoeken. Loopwijzer staat in de app en daar moet je het dan maar mee zien te redden. Volgens mij geloven ze niet echt meer in "ingewikkelde" wijken".

Dat met die VOG gaat wel vaker mis. En het kan inderdaad lang duren voordat je bepaalde zaken krijgt. Bezorgmapje hebben we hier trouwens al jaren niet meer.
pi_179626957
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 20:50 schreef liedetector het volgende:

[..]

PostNL werk je voor toch? *hier draai de looplijst uit en succes is toch het motto* tenzij eerste week dan als je mazzel hebt 2 keer iemand mee.... tsssk
(serieus daar is toch helemaal geen mankracht voor...)

en dan bedoel ik je eerste week in dienst he.. niet op een wijk.... echt be real! idd denk dat je dan beter af bent op het terrras op het strand ofzo (ook een kut baan)
haha, okee, pas hier voor het eerst gelezen dat er zo'n ernstig personeels tekort is. Dus echt mazzel gehad dat ze me uberhaupt wilden inwerken *O*
pi_179626988
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 20:57 schreef dewoudt het volgende:

[..]

haha, okee, pas hier voor het eerst gelezen dat er zo'n ernstig personeels tekort is. Dus echt mazzel gehad dat ze me uberhaupt wilden inwerken *O*
nee hoor dat "wouden" ze met liefde, maar toch niet op elke wijk, dat zou ook gek zijn....en nu hopen ze gewoon dat je blijft
pi_179627011
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 20:55 schreef gelestipjes het volgende:

[..]
....
Bezorgmapje hebben we hier trouwens al jaren niet meer.
Wat stom dat het nog steeds bij de 'postbezorger in opleiding' checklist staat


quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 20:58 schreef liedetector het volgende:

[wilden]

"wouden"
Sorry jongen, ben te snel voor je ;)
pi_179627034
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 20:57 schreef dewoudt het volgende:

[..]

haha, okee, pas hier voor het eerst gelezen dat er zo'n ernstig personeels tekort is. Dus echt mazzel gehad dat ze me uberhaupt wilden inwerken *O*
hier is geen personeelstekort en hier word je ook gewoon ingewerkt op 1 wijk. Dus het ligt niet aan onderbezetting, het is gewoon goedkoper om er niet teveel tijd aan te besteden.
pi_179627099
Ik heb ook een half jaar ergens anders post gelopen. Prima te doen, bijna nooit fouten bij het sorteren. Geen gezeur met wijken ruilen of veranderen. Was er een collega niet werd een wijk gewoon door 4 man weggelopen. Maar hier, verschil tussen dag en nacht.
pi_179627178
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 21:01 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

hier is geen personeelstekort en hier word je ook gewoon ingewerkt op 1 wijk. Dus het ligt niet aan onderbezetting, het is gewoon goedkoper om er niet teveel tijd aan te besteden.
het zou toch zot zijn om op elke wijk ingewerkt te worden uberhaupt..... bezorgers zijn er al te kort en dan ga je er elke week 2 op 1 wijk zetten, want vaste wijk is eerder uitzondering dan regel, zo ik bedoelde
pi_179627207
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 21:04 schreef dewoudt het volgende:
Ik heb ook een half jaar ergens anders post gelopen. Prima te doen, bijna nooit fouten bij het sorteren. Geen gezeur met wijken ruilen of veranderen. Was er een collega niet werd een wijk gewoon door 4 man weggelopen. Maar hier, verschil tussen dag en nacht.
en waar was dat dan? (en waarom daar niet gebleven) ik las het alsof je net 3 maanden in dienst bent nl
pi_179627229
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 21:04 schreef dewoudt het volgende:
Ik heb ook een half jaar ergens anders post gelopen. Prima te doen, bijna nooit fouten bij het sorteren. Geen gezeur met wijken ruilen of veranderen. Was er een collega niet werd een wijk gewoon door 4 man weggelopen. Maar hier, verschil tussen dag en nacht.
tja, denk dat dat ook wel door de planners/teamcoaches komt. Tegenwoordig wordt er meteen misbruik van je gemaakt als je je flexibel opstelt en ben je altijd de lul. Vroeger was de bereidheid om dingen samen op te lossen een stuk groter. Nu is het zo dat als je 9 van de 10 keer ja zegt als ze je vragen wat extra's te doen, dat er dan nog geen bedankje afkan, maar als je die 10e keer eens nee zegt, dan krijg je te horen dat je totaal niet flexibel bent en collegiaal.
pi_179627284
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 21:10 schreef gelestipjes het volgende:
Tegenwoordig wordt er meteen misbruik van je gemaakt als je je flexibel opstelt en ben je altijd de lul
vooral door een ernstig te kort denk ik..... die lui zijn alleen maar bezig wijken op te lossen en doen beloftes die niet kunnen, voorbereiding leidt er ook onder (komt echt vopor dat ineens wijken die als 4de op een kast staan voor 9 uur klaar moeten en dan heb je op 25 kasten minmaal 8 mensen te kort en los het maar op, want bezorging gaat voor...(moet zeggen dat het dan lastig is mensen in voorbereiding ook nog te motiveren, werken zich de trering zetten 2 keer zoveel als norm met pech en krijgen amper een bedankje... ja van mij maar niet van TL oid en na 23 maanden kan je oprotten)
pi_179627302
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 21:07 schreef liedetector het volgende:

[..]

het zou toch zot zijn om op elke wijk ingewerkt te worden uberhaupt..... bezorgers zijn er al te kort en dan ga je er elke week 2 op 1 wijk zetten, want vaste wijk is eerder uitzondering dan regel, zo ik bedoelde
ik vind het ook niet nodig hoor, maar soms zijn er wel wijken die toch echt lastig zijn. Als je een hele lastige wijk hebt waar al 4 uur voor staat, dan was het toch wel handig geweest als je een keer met iemand mee kon lopen. Zeker industriewijken kunnen soms best lastig zijn, als je eerst al die kantoren rond moet fietsen op zoek naar de brievenbus kost dat wel erg veel tijd.
Maar het overgrote deel is in principe inderdaad prima te doen zonder opleiding.
pi_179627369
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 21:13 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

ik vind het ook niet nodig hoor, maar soms zijn er wel wijken die toch echt lastig zijn. Als je een hele lastige wijk hebt waar al 4 uur voor staat, dan was het toch wel handig geweest als je een keer met iemand mee kon lopen. Zeker industriewijken kunnen soms best lastig zijn, als je eerst al die kantoren rond moet fietsen op zoek naar de brievenbus kost dat wel erg veel tijd.
Maar het overgrote deel is in principe inderdaad prima te doen zonder opleiding.
ben het met je eens hoor, maar ik weet ook dat de praktijk dat niet haalbaar is en centrum wijken lijken me niet een industriegebied met onvindbare straten en brievenbussen, hoogstens misschien niet logisch in nummeringen/rondjes, dus maar gewoon plussen)
pi_179627392
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 21:12 schreef liedetector het volgende:

[..]

vooral door een ernstig te kort denk ik..... die lui zijn alleen maar bezig wijken op te lossen en doen beloftes die niet kunnen, voorbereiding leidt er ook onder (komt echt vopor dat ineens wijken die als 4de op een kast staan voor 9 uur klaar moeten en dan heb je op 25 kasten minmaal 8 mensen te kort en los het maar op, want bezorging gaat voor...
dat is wel herkenbaar ja, moeten ze ineens de helft van de wijken om 9 uur hebben voor een bepaald depot, terwijl het eigenlijk pas om 12:00 klaar hoeft te zijn. Maar de wijken die altijd al om 09:00 klaar moeten zijn moeten dat nu natuurlijk nog steeds. Moet er weer met mensen geschoven worden, vervolgens zijn die mensen zelf te laat klaar met de wijken die ze eigenlijk moesten doen, chaos alom.
pi_179627467
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 21:16 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

dat is wel herkenbaar ja, moeten ze ineens de helft van de wijken om 9 uur hebben voor een bepaald depot, terwijl het eigenlijk pas om 12:00 klaar hoeft te zijn. Maar de wijken die altijd al om 09:00 klaar moeten zijn moeten dat nu natuurlijk nog steeds. Moet er weer met mensen geschoven worden, vervolgens zijn die mensen zelf te laat klaar met de wijken die ze eigenlijk moesten doen, chaos alom.
dat ja en dan is daar ook altijd personeels tekort en veel newbies en dus kwaliteit die gewoon kut is...
pi_179627497
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 21:13 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

ik vind het ook niet nodig hoor, maar soms zijn er wel wijken die toch echt lastig zijn. Als je een hele lastige wijk hebt waar al 4 uur voor staat, dan was het toch wel handig geweest als je een keer met iemand mee kon lopen. Zeker industriewijken kunnen soms best lastig zijn, als je eerst al die kantoren rond moet fietsen op zoek naar de brievenbus kost dat wel erg veel tijd.
Maar het overgrote deel is in principe inderdaad prima te doen zonder opleiding.
Industriewijken zijn ook de enige wijken waarvoor ik weiger zonder opleiding. Naast veel zoeken zijn er vaak ook veel afspraken over waar de post wordt afgegeven e.d. Zo zie je nu overigens ook steeds vaker dat dat soort dingen bij bedrijven al op de buitenbrievenbus wordt aangegeven. Terwijl dat vroeger gewoon de kennis van de postbode was.

Maar naast de kennis die handig is voor zo'n wijk is mijn ervaring dat dergelijke industriewijken zeer tijdrovend zijn en vaak vrij krap staan. Dit komt dan omdat ze bij het omzetten van autowijk naar fietswijk niet veel aan de tijd hebben gedaan.
pi_179627524
ik denk nl dat wanneer die kut wijken waar hij het net over heeft goed gezet worden het allemaal wel meevalt, maar bij ons ook van die kut industriewijken die uit 4 rode bakken komen en een deek chauffeur en deel weer neit etc... en dingen die samen gevoegd moeten worden(wn dan bedoel ik deel x uit rode bak y moet in tas z etc etc) (kortom kenniswijken) slecht gezet worden het op straat ook kut is....
pi_179627594
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 21:21 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Dit komt dan omdat ze bij het omzetten van autowijk naar fietswijk niet veel aan de tijd hebben gedaan.
ging bij ons naar een fietswijk of 14 een kleine maand terug...geloof dat er nu nog 1 ja ja EEN van over is... allemaal weer naar autowijken.... heeft wat gekost die grap en als die electrische sta karren.... staan nu allemaal in depot niks te doen..... gaat weer 175 FTE in personeel (geldtechnisch gezien ik bedoel) landelijk want wel had kunnen worden aangenomen ipv na 23 maanden erjuit.... im snap het echt niet soms
pi_179627649
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 21:22 schreef liedetector het volgende:
ik denk nl dat wanneer die kut wijken waar hij het net over heeft goed gezet worden het allemaal wel meevalt, maar bij ons ook van die kut industriewijken die uit 4 rode bakken komen en een deek chauffeur en deel weer neit etc... en dingen die samen gevoegd moeten worden (kortom kenniswijken) slecht gezet worden het op straat ook kut is....
nou, nee, dat valt dus echt tegen. Die gebouwen zijn vaak erg groot, veel deuren en zo, probeer dan de brievenbus maar eens snel te vinden. Ook geregeld slecht aangegeven qua nummering, afspraken inderdaad die je dan niet kent etc.
pi_179627680
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 21:26 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

nou, nee, dat valt dus echt tegen. Die gebouwen zijn vaak erg groot, veel deuren en zo, probeer dan de brievenbus maar eens snel te vinden. Ook geregeld slecht aangegeven qua nummering, afspraken inderdaad die je dan niet kent etc.
tuurlijk ook (maar als een voorbereider oo niet weet dat een gedeelte post bak 3 aan tas 2 op die die specifieke bundel toegevoegd moet worden...) dan vind je dat adres ook nooit meer dus... los van de brievenbus plek etc

ik heb echt industrie wijken met 4 rode bakken en het is altijd een raadsel hoe het zit voor mensen die m nooit gezet hebben... want de rode bakken kloppen niet, de labels snijden geen hout, gedeelte wel depot gedeelte chauffeurs etc houden die machinepost aan gaat het mis....
  dinsdag 5 juni 2018 @ 21:49:33 #232
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_179628153
Bezorgmapjes bestaan nog wel hoor. Ikheb er gewoon 1. Vorig jaar ook nog een nieuwe gekregen. Dat soort spul kun je gewoon aanvragen via het meldingen menu in je app. Staat als ik het goed heb onder hulpmiddelen en dan kleding. Je kan daar ook tassen, telefoonlijsten, kennisgevingen, hesjes en ander spul aanvragen.

[ Bericht 4% gewijzigd door V__L_N op 05-06-2018 22:19:37 ]
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_179628331
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 20:23 schreef dewoudt het volgende:
Is dit normaal? Herkenbaar voor andere mensen?

Klinkt redelijk normaal ja, voor PostNL. ;)
  Moderator woensdag 6 juni 2018 @ 09:09:25 #234
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_179632895
Weet niet of het hier al gemeld was, vanavond in Zembla een reportage over pakketsorteerders en de werkomstandigheden daar.

En over dat inwerken op meerdere wijken. Ik ben op meerdere verschillende wijken ingewerkt.
Okee okee dat was meer dan 15 jaar geleden maar toch :P
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  woensdag 6 juni 2018 @ 09:21:54 #235
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_179633054
Bij ons mogen mensen als ze een onbekende wijk gaan doen (dus ook mensen die al langere tijd in dienat zijn) een keer met de (vaste) bezorger meelopen op een daldag en/of piekdag. Als ze ervoor kiezen en in overleg met onze admi. Vaak is het niet nodig en sommigen willen het niet, maar degenen die dat willen (en dat zijn er best veel bij ons) mogen het en krijgen die extra tijd ook betaald.

Deze admi die we hebben maakt daar geen probleem van. De vorige twee admi's die ik had vonden dit niet nodig.
pi_179633107
Hier mogen mensen dat ook wel als ze het aangeven :Y
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  woensdag 6 juni 2018 @ 13:49:19 #237
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_179636911
Hebben jullie ook dat sinds de laatste update je telefoon zo snel leeg loopt?
Kan nu nog maar 1 a 2 dagen met een batterij. Eerst 3 of 4...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  woensdag 6 juni 2018 @ 14:57:40 #238
258802 Yreal
henk..!
pi_179637967
Ben toch gekke henkie niet? De app geeft op de kaart aan waar je moet zijn :P
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 juni 2018 @ 14:59:55 #239
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179637998
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 14:57 schreef Yreal het volgende:
Ben toch gekke henkie niet? De app geeft op de kaart aan waar je moet zijn :P
Tot je een ingewikkelde nummering tegenkomt, zoals ik laatst. Was blij dat ik de nummers van die straat van te voren allemaal opgezocht had, zodat ik niet voor Jan met de korte achternaam allerlei adressen aan ging doen waar ik die dag niet heen zou hoeven.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_179638030
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 14:57 schreef Yreal het volgende:
Ben toch gekke henkie niet? De app geeft op de kaart aan waar je moet zijn :P
Niet voor alle routes is er een kaart beschikbaar.
pi_179638971
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 13:49 schreef V__L_N het volgende:
Hebben jullie ook dat sinds de laatste update je telefoon zo snel leeg loopt?
Kan nu nog maar 1 a 2 dagen met een batterij. Eerst 3 of 4...
Mijn telefoon lijkt ook een stuk leger bij thuiskomst. Wat voor een knuppels werken er bij die makers van die app 8)7
  woensdag 6 juni 2018 @ 16:21:40 #242
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_179639112
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 14:49 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

dat naar de adressen kijken gaat wel over, althans, bij ons kijkt vrijwel niemand daar meer naar inmiddels.
En ja, de chaos herken ik wel, dat was bij ons ook zo in het begin. Maar dat is eigenlijk altijd wel bij een grote verandering. En zeker in dit geval, omdat je zo gewend bent om het op een bepaalde manier te doen, dan duurt het even voor je hier goed mee uit de voeten kunt. Maar na een paar weken voelde het eigenlijk wel weer normaal (op alle problemen met ongecodeerde post na dan).
de codes zijn onleesbaar bij de Douglas kaarten
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_179639273
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 16:21 schreef Anonymousz het volgende:

[..]

de codes zijn onleesbaar bij de Douglas kaarten
niet alleen bij die.....
pi_179639621
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 16:21 schreef Anonymousz het volgende:

[..]

de codes zijn onleesbaar bij de Douglas kaarten
jep, dat is wel een groot probleem, een zwarte codeerregel op een zwarte achtergrond, een codeerregel die precies door de tekst heen staat gedrukt waardoor het onleesbaar is. Wij werken alweer een maand of 8 met de codeerregel, maar dat is nog niet beter geworden, en ik zie dat ook niet snel gebeuren.
  woensdag 6 juni 2018 @ 22:54:47 #245
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_179646845
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 16:12 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Mijn telefoon lijkt ook een stuk leger bij thuiskomst. Wat voor een knuppels werken er bij die makers van die app 8)7
Ah gelukkig...
Naja, gelukkig dat jij dat ook hebt. Was al even bang dat m'n batterij aan gort was...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_179663587
Was vandaag niet te harden die hitte, laat staan als we straks nog een vest om moeten.....
pi_179665018
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 22:00 schreef Thomas-sama het volgende:
Was vandaag niet te harden die hitte, laat staan als we straks nog een vest om moeten.....
Hitte, kampioenen, eigen huis magazine, tijdschriften, chauffeur met autopech en een extra wijk. Postvest lag echter nog steeds in de knekelput op het depot. Ik respecteer de eeuwige grafrust. :Y
pi_179673118
Bij ons loopt in september het telefoonabbonement af. We krijgen nu al bericht dat we kunnen verlengen. Ga je die overlappende maanden dubbel betalen of gaat de nieuwe dan pas in september in? Zelfs hollands nieuwe aan de lijn gehad, die weten het niet🙈
Op de site staat bij het bestellen dat het ingaat per orderbevestiging en als ik inlog op mijn hollandsnieuwe en verleng staat er dat het pas in september start. Ook de prijs van het abonnement scheelt wanneer ik via de postnl link bestel of via mijn eigen hollandsnieuwe op verlengen klik.
pi_179674066
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 13:40 schreef tntster het volgende:
Bij ons loopt in september het telefoonabbonement af. We krijgen nu al bericht dat we kunnen verlengen. Ga je die overlappende maanden dubbel betalen of gaat de nieuwe dan pas in september in? Zelfs hollands nieuwe aan de lijn gehad, die weten het niet🙈
Op de site staat bij het bestellen dat het ingaat per orderbevestiging en als ik inlog op mijn hollandsnieuwe en verleng staat er dat het pas in september start. Ook de prijs van het abonnement scheelt wanneer ik via de postnl link bestel of via mijn eigen hollandsnieuwe op verlengen klik.

Ik heb even voor je gekeken hoe het zit. Ik heb zelf namelijk net mijn contract verlengd.
Dit is wat ik nu te zien krijg als ik inlog bij HN:



Je verlengt nu dus alvast je contract. Dan krijg je je nieuwe toestel direct thuisgestuurd. Het nieuwe contract gaat pas in wanneer je huidige verloopt. Je hoeft dus niet bang te zijn voor een dubbel contract.
Als je gaat verlengen moet je dat doen via de PostNL link. Anders krijg je geen korting en betaal je flink meer.
Tips voor de aanvraag (om veelvuldige afwijzingen te voorkomen):
Als je een naam met meerdere voorletters hebt mag je geen punten tussen de voorletters gebruiken. Dus geen A.B.C. maar ABC
Als je je geboortedatum doorgeeft moet je deze niet zelf invullen met cijfers maar in plaats daarvan moet je alles aanklikken op de kalender die je ziet staan.
Gebruik een ander e-mailadres dan degene waar je huidige abonnement op geregistreerd staat. Uiteindelijk krijg je je bevestiging alsnog gewoon op het e-mailadres dat al bij ze bekend is.

Die gratis Alcatel Moveband bij de A3 kun je trouwens niet aanvragen.

De enige optie onder "naam van de winkel" is coolblue.

[ Bericht 9% gewijzigd door Rafierafie op 08-06-2018 14:31:15 ]
pi_179674343
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 14:17 schreef Rafierafie het volgende:
Gebruik een ander e-mailadres dan degene waar je huidige abonnement op geregistreerd staat. Uiteindelijk krijg je je bevestiging alsnog gewoon op het e-mailadres dat al bij ze bekend is.
is dat ff omslachtig zeg? wat als mensen (denk oudere postbodes) al blij zijn dat ze 1 mailaccount hebben?
pi_179674448
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 14:31 schreef liedetector het volgende:

[..]

is dat ff omslachtig zeg? wat als mensen (denk oudere postbodes) al blij zijn dat ze 1 mailaccount hebben?
Ik begrijp ook niet helemaal wat het probleem is. Aangezien je een abonnement verlengt lijkt het me logisch dat je e-mailadres al bekend is bij ze.
quote:
Er is een grote kans dat je aanvraag is afgewezen omdat je in de aanvraag een email adres hebt gebruikt waarop al een hollandsnieuwe abonnement actief is of is geweest. Is dit het geval, dan kun je het beste een nieuwe aanvraag indienen en gebruik maken van een alternatief email adres.
Ik heb zelf zo'n acht pogingen moeten doen voordat ik alle "problemen" had gevonden. :')
pi_179674505
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 14:36 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Ik begrijp ook niet helemaal wat het probleem is. Aangezien je een abonnement verlengt lijkt het me logisch dat je e-mailadres al bekend is bij ze.

[..]

Ik heb zelf zo'n acht pogingen moeten doen voordat ik alle "problemen" had gevonden. :')
bizar weer, maar zal het morgen doorgeven aan de digebeten bij ons en mogen ze wel een spam account van mij gebruiken...who cares
pi_179676176
Ok dankje! Snelle reactie! Nu durf ik hem wel vast te bestellen🙂
  vrijdag 8 juni 2018 @ 16:45:50 #254
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_179676253
Zo, dat was een lekker rustig dagje. Nu 11 dagen vrij O+ (en dan 3 dagen werken en weer 3 dagen vrij...) Als alles goed gaat.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_179676333
Behalve de eigen huis ( :{ ) stelde het weinig voor vandaag inderdaad.
pi_179676572
Voor het geval er iemand hier heel blij wordt van bezorgen met de fiets, maar minder blij wordt van het bedrijf waar we voor werken:
https://www.werkenbijcool(...)lastchecked=division
Lijkt mij best leuk werk. Helaas woon ik niet in een van de gebieden waar ze mensen zoeken.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 17:26:28 #257
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_179676926
Het begint wel heel smeuiig. Je start met een kop koffie. 8-) Het klinkt in ieder geval leuk, net als die vacature voor Friezen om via Postnl in (was het Amsterdam?) voor flink wat uren te gaan werken.

Maar ook ik woon aan de verkeerde kant van het land. :'(
pi_179676978
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 17:26 schreef Globetrottertje het volgende:
Het begint wel heel smeuiig. Je start met een kop koffie. 8-) Het klinkt in ieder geval leuk, net als die vacature voor Friezen om via Postnl in (was het Amsterdam?) voor flink wat uren te gaan werken.

Maar ook ik woon aan de verkeerde kant van het land. :'(
regio amsterdam haarlem idd
  vrijdag 8 juni 2018 @ 17:55:24 #259
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_179677500
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 17:08 schreef Rafierafie het volgende:
Voor het geval er iemand hier heel blij wordt van bezorgen met de fiets, maar minder blij wordt van het bedrijf waar we voor werken:
https://www.werkenbijcool(...)lastchecked=division
Lijkt mij best leuk werk. Helaas woon ik niet in een van de gebieden waar ze mensen zoeken.
Het klinkt bijna onrealistisch, zo hysterisch leuk als het wordt voorgesteld. Maar na 32 uur per week fietsen (dat noemen ze ook nog parttime) denk ik niet dat ik nog energie heb voor epische feesten. En daar vragen ze dan ook nog Hbo of Mbo-4 voor.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_179681995
quote:
ze worden weer even belachelijk gemaakt :)
pi_179682308
quote:
Haha mooi. Ook precies het tegenovergestelde van het filmpje van PostNL zelf :P .

De bedrijfskleding wordt zo wel steeds mooier hè. Van een uniform in het PTT tijdperk naar, ja, wat zullen we hier van zeggen :X
pi_179682950
quote:
Dat postvest is helemaal niks wat mij betreft, maar dit filmpje is ronduit belachelijk.
Die bezorger heeft dat schouderdeel verkeerd om zitten, hij heeft het vest op de uiterste stand gezet zodat alles er zo makkelijk mogelijk uit pleurt, hij buigt onnodig ver voorover om bij die brievenbus te komen en wat ie met die pakjes heeft gedaan is volkomen achterlijk.
Die kerel heeft het er ook over dat het werk van de postbezorger "stukken zwaarder gaat worden". Het wordt niet zwaarder. Het wordt wel lastiger, vervelender en ongemakkelijker gemaakt.
Prima dat de FNV zich verzet tegen het postvest, maar doe dat dan niet op deze manier. Dit kun je toch niet serieus nemen?
  zaterdag 9 juni 2018 @ 07:09:07 #264
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_179687226
Bovendien sorteren we niet op straat. We bezorgen uit twee bundels. En dan heb je nayuurlijk nog de pakjes apart en het hah.

Maar het viel mij ook op dat de bezorger het postvest veel te los had hangen.

Postnl zal daar een goed weerwoord voor hebben.
pi_179687914
Is dat vest verplicht ? :{
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zaterdag 9 juni 2018 @ 09:40:41 #266
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_179688012
Nee. Maar de combibundel wel en dat wordt heel lastig lopen.
pi_179688039
Eigenlijk zouden de bedenkers van al dit moois verplicht zijn om een paar maanden lang een wijk van minimaal 2 uur per dag te moeten lopen ^O^
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_179689324
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 07:09 schreef Globetrottertje het volgende:
Bovendien sorteren we niet op straat. We bezorgen uit twee bundels. En dan heb je nayuurlijk nog de pakjes apart en het hah.

Maar het viel mij ook op dat de bezorger het postvest veel te los had hangen.

Postnl zal daar een goed weerwoord voor hebben.
Ik vind het wel op straat sorteren. Je zit post samen te voegen wat nu op de voorbereidingslocatie gebeurt. Hoeveel bundels vind jij dat je moet hebben om het 'op straat sorteren' te noemen? Drie bundels? Vijf?

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 22:31 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Dat postvest is helemaal niks wat mij betreft, maar dit filmpje is ronduit belachelijk.
Die bezorger heeft dat schouderdeel verkeerd om zitten, hij heeft het vest op de uiterste stand gezet zodat alles er zo makkelijk mogelijk uit pleurt, hij buigt onnodig ver voorover om bij die brievenbus te komen en wat ie met die pakjes heeft gedaan is volkomen achterlijk.
Die kerel heeft het er ook over dat het werk van de postbezorger "stukken zwaarder gaat worden". Het wordt niet zwaarder. Het wordt wel lastiger, vervelender en ongemakkelijker gemaakt.
Prima dat de FNV zich verzet tegen het postvest, maar doe dat dan niet op deze manier. Dit kun je toch niet serieus nemen?
Het is expres een beetje aangedikt, niks mis mee. Het promotiefilmpje van het bedrijf is toch ook aangedikt, maar dan hoe handig het vest zou zijn?
Lastiger, vervelender en ongemakkelijker werk is toch ook zwaarder? Je kan niet zo makkelijk twee wijken wegbrengen omdat je het dan een stuk langer lastig, vervelend en ongemakkelijk hebt.
  Moderator zaterdag 9 juni 2018 @ 12:25:57 #269
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_179689939
Noem je hah pakken bij een huis waar je post hebt dan ook sorteren? Dat werd vroeger ook op kantoor al op de juiste plek gezet.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  zaterdag 9 juni 2018 @ 12:45:30 #270
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_179690194
quote:
15s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 12:25 schreef dud0r het volgende:
Noem je hah pakken bij een huis waar je post hebt dan ook sorteren? Dat werd vroeger ook op kantoor al op de juiste plek gezet.
Staan daar adressen op?
pi_179690298
Of ik deze zomer nog wil komen helpen? Nee: is me teveel gedoe. ;)
  Moderator zaterdag 9 juni 2018 @ 13:09:09 #272
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_179690514
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 12:45 schreef Zelva het volgende:

[..]

Staan daar adressen op?
Ja. Anders weet je niet waar de winkel zit.
Maar je moet ook kijken of er een sticker zit, zoeken totdat het volgende setje begint. Bijna geen verschil met uit twee bundels geadresseerd lopen.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_179690564
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 12:45 schreef Zelva het volgende:

[..]

Staan daar adressen op?
terechte opmerking ja!
pi_179692642
Het is ook wel erg afhankelijk van hoe het gaat worden aangeleverd. Als de bundel rood en blauw niet synchroon lopen dan wordt het één grote zooi in het vest.
pi_179692787
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 15:31 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Het is ook wel erg afhankelijk van hoe het gaat worden aangeleverd. Als de bundel rood en blauw niet synchroon lopen dan wordt het één grote zooi in het vest.
mijn idee geen blauw wel rood en andersom...tering zooi toch?
pi_179692796
of moet je dan 2 elastieken in de knoop doen in de tas want geen post op dat trekvak?

kortom tuurlij kstaan dan bezorgers op straat te sorteren.... anders werkt dat toch niet? zeker niet met en pakjes en huis aan huis wat steeds vaker ook op donderdag is
  zaterdag 9 juni 2018 @ 16:09:10 #277
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_179693159
quote:
15s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 13:09 schreef dud0r het volgende:

[..]

Ja. Anders weet je niet waar de winkel zit.
Maar je moet ook kijken of er een sticker zit, zoeken totdat het volgende setje begint. Bijna geen verschil met uit twee bundels geadresseerd lopen.
Ben al een tijdje weg, maar stickers op de HAH heb ik nog nooit van gehoord.
pi_179693647
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 16:09 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ben al een tijdje weg, maar stickers op de HAH heb ik nog nooit van gehoord.
zijn er ook echt niet...Dud0r is steeds meer een leidinggevende ;)
  Moderator zaterdag 9 juni 2018 @ 16:52:26 #279
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_179693754
Stickers op de deur moet je naar kijken. Of gooi je gewoon lukraak je hah in elke bus
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_179693954
quote:
15s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 16:52 schreef dud0r het volgende:
Stickers op de deur moet je naar kijken. Of gooi je gewoon lukraak je hah in elke bus
Wijkkennis ;) Altijd handig bij stickers die aan de binnenkant van de klep zitten.
pi_179693958
quote:
15s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 12:25 schreef dud0r het volgende:
Noem je hah pakken bij een huis waar je post hebt dan ook sorteren? Dat werd vroeger ook op kantoor al op de juiste plek gezet.
Nee.
  zaterdag 9 juni 2018 @ 17:23:03 #282
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_179694337
Of ik maandag a.s. nog een grote wijk wil wegbrengen die is blijven staan. Dus hier wordt nu ook nog op maandag weggebracht.

Ik heb nee gezegd.
  zaterdag 9 juni 2018 @ 17:30:08 #283
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_179694504
Sorteren noem ik als je alle huisnummers nog op volgorde moet leggen. Nu is het bezorgen uit twee bundels.

Niet minder onhandig, zeker niet met al die pakken en als er ook nog hah bij zit.
  zaterdag 9 juni 2018 @ 17:31:03 #284
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_179694527
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 17:23 schreef Globetrottertje het volgende:
Of ik maandag a.s. nog een grote wijk wil wegbrengen die is blijven staan. Dus hier wordt nu ook nog op maandag weggebracht.

Ik heb nee gezegd.
Oh, dat is hier ook schering en inslag. Ondertussen wordt wel de combibundel ingevoerd want er zouden zogenaamd geen bezettingsproblemen meer zijn. Je hebt leugenaars, hele grote leugenaars, en PostNL-managers. :(
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_179694570
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 17:23 schreef Globetrottertje het volgende:
Of ik maandag a.s. nog een grote wijk wil wegbrengen die is blijven staan. Dus hier wordt nu ook nog op maandag weggebracht.

Ik heb nee gezegd.
bij ons vandaag iemand vrij die altijd ook een wijk loopt...geen vervanger.... nu gaat ie m maandag wegbrenegn, fijn hoor een vrije dag!
pi_179694588
Bezetting op zaterdag is wel een drama inmiddels. Vrijwel al het verlof wordt afgekeurd. Ze mogen blij zijn dat er nog steeds mensen zijn die wat extra's willen doen op de zaterdag.
pi_179697487
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 17:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Oh, dat is hier ook schering en inslag. Ondertussen wordt wel de combibundel ingevoerd want er zouden zogenaamd geen bezettingsproblemen meer zijn. Je hebt leugenaars, hele grote leugenaars, en PostNL-managers. :(
van dat besluit komen ze ooit wel een keer terug,je moet wel even geduld hebben :)
  zaterdag 9 juni 2018 @ 20:35:03 #288
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_179698061
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 20:09 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

van dat besluit komen ze ooit wel een keer terug,je moet wel even geduld hebben :)
Het spreekwoord "beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald" is helaas onbekend bij de directie van PostNL.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zaterdag 9 juni 2018 @ 21:03:35 #289
258802 Yreal
henk..!
pi_179698712
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 17:34 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Bezetting op zaterdag is wel een drama inmiddels. Vrijwel al het verlof wordt afgekeurd. Ze mogen blij zijn dat er nog steeds mensen zijn die wat extra's willen doen op de zaterdag.
maar ik mag niet meer extra lopen.

Nou veel plezier dan maar...
pi_179698744
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 20:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Het spreekwoord "beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald" is helaas onbekend bij de directie van PostNL.
Er zijn in het verleden wel dwalingen teruggedraaid.

Denk aan georoute (al heeft dat wel een halfjaar-jaar en heel, heel veel geld gekost).

Of het verbod op piramidevormig zetten (dus de grote achter de kleine). Het duurde een paar maanden, maar men kwam er al snel achter dat zowel de zet- als de bezorgkwaliteit gierend achteruit holde. Het verbod is toen omgezet naar slechts een voorkeur voor niet-piramidevormig zetten.

Maar inderdaad, het zijn meestal prestigeprojectjes en de initiatiefnemer ziet meestal liever de wereld branden dan toe te geven dat het wellicht niet zo'n strak idee was.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zaterdag 9 juni 2018 @ 21:06:50 #291
258802 Yreal
henk..!
pi_179698786
Benieuwd wat er zou gebeuren als ik zeg ik wil mijn zaterdagje vrij of ik neem ontslag en dan ben je net zo ver... :P
pi_179699006
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 21:04 schreef Jordy-B het volgende:

[..]


Of het verbod op piramidevormig zetten (dus de grote achter de kleine). Het duurde een paar maanden, maar men kwam er al snel achter dat zowel de zet- als de bezorgkwaliteit gierend achteruit holde. Het verbod is toen omgezet naar slechts een voorkeur voor niet-piramidevormig zetten.


Ik heb hier nu niet pyramide bundels waarbij de gidsen ook nog eens met de openkant naar boven zitten :X

In de voorbereiding heb je wel een voordeel. Je kan van alles doen en bij klachten van de bezorger roep je gewoon heel hard codeerregel.
  zaterdag 9 juni 2018 @ 21:25:09 #293
258802 Yreal
henk..!
pi_179699192
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 21:16 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Ik heb hier nu niet pyramide bundels waarbij de gidsen ook nog eens met de openkant naar boven zitten :X

In de voorbereiding heb je wel een voordeel. Je kan van alles doen en bij klachten van de bezorger roep je gewoon heel hard codeerregel.
ik krijg nu op meldingen "kan de foto niet openen"...
pi_179699402
Vandaag een dik chinees pakje dat niet paste. Ik aanbellen, wilde mevrouw niet opendoen omdat ze 'niks besteld' had........ 8)7 Dus moest gedwongen naar retailer :(
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 9 juni 2018 @ 21:42:28 #295
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179699545
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 21:34 schreef Thomas-sama het volgende:
Vandaag een dik chinees pakje dat niet paste. Ik aanbellen, wilde mevrouw niet opendoen omdat ze 'niks besteld' had........ 8)7 Dus moest gedwongen naar retailer :(
niks besteld -> geweigerd en dus retour :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 9 juni 2018 @ 22:13:36 #296
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_179700176
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 21:04 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Er zijn in het verleden wel dwalingen teruggedraaid.

Denk aan georoute (al heeft dat wel een halfjaar-jaar en heel, heel veel geld gekost).

Of het verbod op piramidevormig zetten (dus de grote achter de kleine). Het duurde een paar maanden, maar men kwam er al snel achter dat zowel de zet- als de bezorgkwaliteit gierend achteruit holde. Het verbod is toen omgezet naar slechts een voorkeur voor niet-piramidevormig zetten.

Maar inderdaad, het zijn meestal prestigeprojectjes en de initiatiefnemer ziet meestal liever de wereld branden dan toe te geven dat het wellicht niet zo'n strak idee was.
Maar ze hebben wel daarna nog 2x opnieuw geprobeerd Georoute in te voeren. Dus het spreekwoord van de ezel en de steen kennen ze ook niet. En onlangs is er weer een proef opgestart met looproute-optimalisatie, waarbij weliswaar de naam Georoute niet is genoemd, maar toch.....

En op onze voorbereidingslocatie is piramidezetten nog steeds officieel niet toegestaan, maar het wordt door de vingers gezien.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_179700207
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 17:30 schreef Globetrottertje het volgende:
Sorteren noem ik als je alle huisnummers nog op volgorde moet leggen. Nu is het bezorgen uit twee bundels.

Niet minder onhandig, zeker niet met al die pakken en als er ook nog hah bij zit.
Het is inderdaad geen sorteren. Je pakt post van de bovenste bundel, dan pak je post van de volgende bundel en evt. hah. Sorteren zou het inderdaad zijn als een of alle bundels niet op volgorde zou liggen. Volgens sommigen hier zou het bezorgen uit een enkele bundel dan ook sorteren zijn, omdat je een sortering maakt van post voor een adres.

Even een realistisch voorbeeld: in de "kleine" bundel heb je post voor nummer 2, 4, 8, 10 en 12. De "grote" bundel heeft post voor nummer 2, 6, 10 en 12.
pi_179708592
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 20:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Het spreekwoord "beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald" is helaas onbekend bij de directie van PostNL.
mooi gezegd
pi_179708624
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 22:15 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Het is inderdaad geen sorteren. Je pakt post van de bovenste bundel, dan pak je post van de volgende bundel en evt. hah. Sorteren zou het inderdaad zijn als een of alle bundels niet op volgorde zou liggen. Volgens sommigen hier zou het bezorgen uit een enkele bundel dan ook sorteren zijn, omdat je een sortering maakt van post voor een adres.

Even een realistisch voorbeeld: in de "kleine" bundel heb je post voor nummer 2, 4, 8, 10 en 12. De "grote" bundel heeft post voor nummer 2, 6, 10 en 12.
het is een beetje lopend voorbereiden(alhoewel lopend kijken niet mag ) :)
pi_179708678
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 21:34 schreef Thomas-sama het volgende:
Vandaag een dik chinees pakje dat niet paste. Ik aanbellen, wilde mevrouw niet opendoen omdat ze 'niks besteld' had........ 8)7 Dus moest gedwongen naar retailer :(
die formaten ervan worden ook steeds groter
pi_179708682
last post
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')