abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 24 mei 2018 @ 18:16:38 #26
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_179361238
Maar de VVD laat laagbetaalde buitenlandse werknemers het land in om de lonen te drukken en ze schrappen de dividendbelasting om de multinationals te spekken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_179361241
Wat gaan ze eigenlijk doen na anderhalf jaar. Is de verwachting dat ze dan wel geheel vrijwillig vertrekken of word het verlengd of gokken ze dat er tegen die tijd weer een generaal pardon of zo is.
pi_179361850
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 18:16 schreef Berto het volgende:
Wat gaan ze eigenlijk doen na anderhalf jaar. Is de verwachting dat ze dan wel geheel vrijwillig vertrekken of word het verlengd of gokken ze dat er tegen die tijd weer een generaal pardon of zo is.
quote:
Er komt een 24-uursopvang voor uitgeprocedeerde asielzoekers zoals de We Are Here-groep. Er komt een plek voor 500 ongedocumenteerden die daar anderhalf jaar kunnen verblijven.
Nadat de ongedocumenteerden uitgeprocedeerd zijn, kunnen ze terecht in de 24-uursopvang.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_179361877
Alle ambtenaren hoeven straks nog maar 6 uur per dag te werken. Verder gaat Amsterdam zich meer op diversiteit richten en gaan ze een Slavernijmuseum bouwen _O-

quote:
Een ander punt waar GroenLinks, SP, PvdA en D66 zich hard voor willen maken is diversiteit in de stad. Het geschiedonderwijs moet zich bijvoorbeeld meer richten op het koloniale verleden en de totstandkoming van het Slavernijmuseum krijgt van de partijen extra aandacht.

Maar de meest opvallende proef is misschien nog wel de veranderende werkweek voor gemeentepersoneel. De coalitiepartijen willen kijken of de werknemers naar Zweeds model een zesurige werkdag kunnen krijgen. In Zweden werd er geëxperimenteerd met de kortere werktijden, maar die proef bleek te duur.
http://www.at5.nl/artikel(...)brug-naar-sluisbuurt
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_179363334
Tja, dat krijg je met een kapitalismehatende marxist aan het roer, ik vind de uitkomst nog redelijk gematigd: het originele plan was 50 op de A10, de gehele binnenstad autovrij en de schulden van Tokkies kwijtschelden en laten opkopen door de gemeente. Zesurige werkdag, ook lekker hoor.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_179363462
Verder komt er natuurlijk niets terecht van het geschetste doel: namelijk daadwerkelijk de automobilist 'wegpesten', zoals wordt gesuggereerd. Dat is tekentafelpolitiek. Die 7,50 per uur wordt ook gemakkelijk gelapt door de mensen die daar voor zaken moeten zijn, de parkeervakken staan nog steeds vol en het zou me niets verbazen als je als bewoner nog wél aan de gracht mag parkeren. Nou, daar wint het linkse electoraat wat mee.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  donderdag 24 mei 2018 @ 19:58:40 #32
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_179363497
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 13:46 schreef fetX het volgende:

[..]

Als mensen niet vrijwillig/zelfstandig het land willen verlaten -> vreemdelingendetentie met een individueel traject waarbij er voor moet worden gezorgd dat de uitgeprocedeerde asielzoeker na de detentie van maximaal 18 maanden alsnog het land zelfstandig verlaat.

En ja, dat kan gewoon. Want ze zijn ook zonder documenten dit land binnengekomen en hebben/krijgen geen NL paspoort.

Het overkoepelende probleem wat moet worden aangepakt: opvang in de regio. Landelijk dus.
Maar dat is dus het punt. Landelijk wordt het niet aangepakt. Amsterdam kan het beste gewoon die opvang regelen want elke andere optie kost uiteindelijk meer geld.

- of ze zwerven over straat > meer overlast
- of amsterdam zet ze uit naar andere gemeente (die ze ook weer uitzet en zo blijven ze zwerven)

Regel dan landelijk dat ze daadwerkelijk uitgezet worden of geef ze hier onderdak. Over straat laten zwerven heeft werkelijk niemand baat bij.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 24 mei 2018 @ 20:00:55 #33
289141 Kaji
Debiele homofiele joodse neger
pi_179363552
Wat een simplistische borrelpraat hier. :') Amsterdam kan die illegalen nou eenmaal niet uitzetten dus het lijkt me beter om ze een opvang te bieden in plaats van dat ze huizen gaan kraken of voor overlast zorgen. Is het geld meer dan waard. Verder prima om de auto- en toeristenplaag en het gespeculeer op de woningmarkt te gelde te maken. Daar profiteert het electoraat zeker van.
Alle mensen zijn voortdurend ontevreden.
  donderdag 24 mei 2018 @ 20:43:34 #34
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_179364429
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 20:00 schreef Kaji het volgende:
Wat een simplistische borrelpraat hier. :') Amsterdam kan die illegalen nou eenmaal niet uitzetten dus het lijkt me beter om ze een opvang te bieden in plaats van dat ze huizen gaan kraken of voor overlast zorgen. Is het geld meer dan waard. Verder prima om de auto- en toeristenplaag en het gespeculeer op de woningmarkt te gelde te maken. Daar profiteert het electoraat zeker van.
Inderdaad simplistisch wat je zegt. Het gaat om de intentie en het signaal wat je afgeeft. Als het aan links ligt, GroenLinks in dit geval, halen ze alleen maar meer asielzoekers/uitgeprocedeerden binnen in Amsterdam. Onder het mom van: 'iedereen heeft er recht op'. Totaal niet realistisch natuurlijk.

Nu zeggen ze; hier heb je anderhalf jaar, van alle gemakken voorzien zonder dat je er ook maar iets voor terug hoeft te doen. Denk je dat zo'n uitgeprocedeerde asielzoeker dan zelfstandig het land gaat verlaten (want dat is de enige manier waarop je ze wegkrijgt als je ze volgens het internationaal recht niet mag uitzetten)? Nee, natuurlijk niet. Dan denken ze; je kan me wat, ik blijf lekker en ik haal m'n familie er wellicht nog bij! Daarom, door middel van vreemdelingendetentie vastzetten en duidelijk maken dat er voor hen hier niets te halen valt. Plegen ze een misdrijf of begaan ze een overtreding? Dat maakt uitzetting dan gemakkelijker.
  donderdag 24 mei 2018 @ 20:48:55 #35
289141 Kaji
Debiele homofiele joodse neger
pi_179364546
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 20:43 schreef fetX het volgende:

[..]

Inderdaad simplistisch wat je zegt. Het gaat om de intentie en het signaal wat je afgeeft. Als het aan links ligt, GroenLinks in dit geval, halen ze alleen maar meer asielzoekers/uitgeprocedeerden binnen in Amsterdam. Onder het mom van: 'iedereen heeft er recht op'. Totaal niet realistisch natuurlijk.

Nu zeggen ze; hier heb je anderhalf jaar, van alle gemakken voorzien zonder dat je er ook maar iets voor terug hoeft te doen. Denk je dat zo'n uitgeprocedeerde asielzoeker dan zelfstandig het land gaat verlaten (want dat is de enige manier waarop je ze wegkrijgt als je ze volgens het internationaal recht niet mag uitzetten)? Nee, natuurlijk niet. Dan denken ze; je kan me wat, ik blijf lekker en ik haal m'n familie er wellicht nog bij! Daarom, door middel van vreemdelingendetentie vastzetten en duidelijk maken dat er voor hen hier niets te halen valt. Plegen ze een misdrijf of begaan ze een overtreding? Dat maakt uitzetting dan gemakkelijker.
Ik denk dat die aanzuigende werking nogal meevalt maar zoals gezegd is eventuele uitzetting niet een taak van de gemeente Amsterdam. Vanuit hun perspectief is permanente opvang een erg begrijpelijke oplossing.
Alle mensen zijn voortdurend ontevreden.
pi_179364605
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 13:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
Uitzetten klinkt makkelijk, als dat zo was hadden ze het ook wel gedaan.
De methode van Hans Janmaat is echter nog niet geprobeerd: met een bootje buiten de territoriale wateren afzetten.
pi_179364767
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 20:48 schreef Kaji het volgende:

[..]
Ik denk dat die aanzuigende werking nogal meevalt.
Ik denk van niet. En nu?
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_179364781
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  donderdag 24 mei 2018 @ 21:20:12 #39
289141 Kaji
Debiele homofiele joodse neger
pi_179365305
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 20:58 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ik denk van niet. En nu?
Dan raad ik je aan te stoppen met het kijken naar infantiele Youtube-filmpjes. :)
Alle mensen zijn voortdurend ontevreden.
pi_179365427
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 21:20 schreef Kaji het volgende:

[..]

Dan raad ik je aan te stoppen met het kijken naar infantiele Youtube-filmpjes. :)
Niks mis mee.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_179365573
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 20:43 schreef fetX het volgende:

[..]

Inderdaad simplistisch wat je zegt. Het gaat om de intentie en het signaal wat je afgeeft. Als het aan links ligt, GroenLinks in dit geval, halen ze alleen maar meer asielzoekers/uitgeprocedeerden binnen in Amsterdam. Onder het mom van: 'iedereen heeft er recht op'. Totaal niet realistisch natuurlijk.

Amsterdam heeft die uitgeprocedeerde asielzoekers omdat de landelijke VVD politiek faalt, dat kan je niet afschuiven op een lokale coalitie, of die nu links of rechts is.
pi_179366433
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 13:08 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Linksom of rechtsom maakt niet uit. Wij betalen toch voor hun opvang. Uitzetten klinkt makkelijk, als dat zo was hadden ze het ook wel gedaan. Maar helaas is dat het niet
Uitzetten is heel makkelijk; volgens het Dublin akkoord kun je ze gewoon terugsturen naar het eerste land van aankomst. Maar goed om te zien dat de Amsterdammers fors meer belasting mogen betalen. Dat is waar ze voor hebben gekozen.
pi_179367304
Altijd leuk lokale linkse gekkies aan de macht.

Ze schrikken straks iedereen af bij de volgende tweede kamerverkiezingen links te stemmen als Amsterdam een overbelast terroristendorp is geworden. :')
pi_179367487
Ik vind 6 uur per dag lekker hoor. Waarom er nog een 40-urige werkweek bestaat, al zestig jaar lang of zo, snap ik niet.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 00:05:20 #45
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_179368161
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 23:17 schreef Nintex het volgende:
Altijd leuk lokale linkse gekkies aan de macht.

Ze schrikken straks iedereen af bij de volgende tweede kamerverkiezingen links te stemmen als Amsterdam een overbelast terroristendorp is geworden. :')
Dat is een van de weinige voordelen van een linkse coalitie. Over 3,5 jaar zal het stemgedrag er (in Amsterdam) hoogstwaarschijnlijk heel anders uitzien.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 07:34:17 #46
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_179371270
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 18:16 schreef Berto het volgende:
Wat gaan ze eigenlijk doen na anderhalf jaar. Is de verwachting dat ze dan wel geheel vrijwillig vertrekken of word het verlengd of gokken ze dat er tegen die tijd weer een generaal pardon of zo is.
Verlengen, opvangcentrum voor illegalen uitbreiden en de lokale belastingen verhogen. Vergeet niet dat extreem-links het voor het zeggen heeft in Amsterdam.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  vrijdag 25 mei 2018 @ 12:02:00 #47
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_179375697
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 00:05 schreef fetX het volgende:

[..]

Dat is een van de weinige voordelen van een linkse coalitie. Over 3,5 jaar zal het stemgedrag er (in Amsterdam) hoogstwaarschijnlijk heel anders uitzien.
Precies.

Ik heb zoiets van: het is democratie, dat hebben we te respecteren, die randdebielen hebben zelf gekozen om Kutger Groot Ego aan de macht te helpen, ze merken vanzelf wel hoe het afloopt met hun utopische ''lieve stad'' wanneer minder lieve mensen ongestraft hun gang gaan. })

Wel sneu voor de normale mensen die er nu wonen, maarja. Ik zou zeggen, ga er weg en neem je kapitaal mee.
pi_179379419
Ambtenaren werken al 6 uur per dag...sinds 1965,
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_179380708
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 20:43 schreef fetX het volgende:

[..]

Inderdaad simplistisch wat je zegt. Het gaat om de intentie en het signaal wat je afgeeft. Als het aan links ligt, GroenLinks in dit geval, halen ze alleen maar meer asielzoekers/uitgeprocedeerden binnen in Amsterdam. Onder het mom van: 'iedereen heeft er recht op'. Totaal niet realistisch natuurlijk.

Nu zeggen ze; hier heb je anderhalf jaar, van alle gemakken voorzien zonder dat je er ook maar iets voor terug hoeft te doen. Denk je dat zo'n uitgeprocedeerde asielzoeker dan zelfstandig het land gaat verlaten (want dat is de enige manier waarop je ze wegkrijgt als je ze volgens het internationaal recht niet mag uitzetten)? Nee, natuurlijk niet. Dan denken ze; je kan me wat, ik blijf lekker en ik haal m'n familie er wellicht nog bij! Daarom, door middel van vreemdelingendetentie vastzetten en duidelijk maken dat er voor hen hier niets te halen valt. Plegen ze een misdrijf of begaan ze een overtreding? Dat maakt uitzetting dan gemakkelijker.
Je denkt serieus dat als ze geen bed-bad-brood van Amsterdam zouden krijgen (of welke gemeente dan ook) dat ze dan braaf uit eigen beweging Nederland verlaten?

Vreemdelingendetentie mag volgens de wet maximaal 18 maanden (in eerste instantie maar 6, maar kan verlengd worden door een rechter), maar alleen wanneer er daadwerkelijk zicht is op uitzetting. En dat laatste is er dus vaak niet bij die specifieke groep afgewezen asielzoekers. En wat kan een gemeente daar vervolgens aan doen? Niets.

[ Bericht 10% gewijzigd door probeer op 25-05-2018 15:27:11 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_179380747
quote:
7s.gif Op donderdag 24 mei 2018 22:29 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Uitzetten is heel makkelijk; volgens het Dublin akkoord kun je ze gewoon terugsturen naar het eerste land van aankomst. Maar goed om te zien dat de Amsterdammers fors meer belasting mogen betalen. Dat is waar ze voor hebben gekozen.
Amsterdam moet zelf maar regelen dat die lui uitgezet worden?
"Pools are perfect for holding water"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')