abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_179346138
Oorspronkelijke OP:
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 23:26 schreef Tomodachi het volgende:
Ik had heel lang geen inzicht in mijn uitgaven en wil nu meer gaan besparen en budgetteren. Ik weet echter niet wat zoal het gemiddelde is. Zo ben ik een bedrag aan het bedenken wat ik maximaal mag uitgeven in de supermarkt per dag, zat aan te denken ¤10 maar is dat veel voor 1 persoon?

Hoeveel geven jullie per dag uit voor de supermarkt?
De laatste post van een offtopic reeks:
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 22:33 schreef Edensnator het volgende:

[..]

Pindasaus zou wel kunnen kloppen maar voor de rest barweinig
EN VERDER!
pi_179346507
Juin uit Eigen Tuin!
  woensdag 23 mei 2018 @ 23:54:38 #3
289141 Kaji
Debiele homofiele joodse neger
pi_179347334
Lekker en gezond eten voor ¤3-¤4 per dag is in Nederland prima mogelijk. Kwestie van kunnen koken, goed op aanbiedingen/kortingen letten en geen kant-en-klare dingen kopen.
Alle mensen zijn voortdurend ontevreden.
pi_179353387
quote:
1s.gif Op woensdag 23 mei 2018 22:03 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Je kunt niet serieus beweren dat een maaltijd zonder eiwitten een normaal gezonde en volwaardige maaltijd is.

Probeer het zelf nog eens.
Beetje gelul dit. Ik kijk strikt naar mijn eiwitten/vetten/carbs en zorg ervoor dat ik over de hele dag mn macro's haal. En dat kan best incl een maaltijd waar bv eiwitten ontbreken. Het gaat om je totaal inname en niet of het in elke maaltijd zit.
  Moderator donderdag 24 mei 2018 @ 11:31:29 #5
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_179353531
En aangezien er in CUL al een mooie reeks loopt over goedkope maaltijden denk ik dat dit topic zich ook goed leent voor andere vormen van budgetteren in plaats van enkel op de maaltijden :)
  Moderator donderdag 24 mei 2018 @ 12:35:49 #6
382129 crew  Donna
pi_179354541
Sowieso er niet vanuit gaan dan dingen als douchegel het goedkoopst zijn bij de Action of OP=OP. De aanbiedingen die Kruidvat of Trekpleister heeft (zeker als het 2+2 gratis is) zijn vaak stukken voordeliger. Kan je meteen een jaar vooruit.
pi_179420540
Ik snap niet dat er mensen zijn die voor 70 euro per week boodschappen kunnen doen voor een gezin met 2 kinderen en daarmee tevreden zijn (ik snap dat er mensen zijn die het uit noodzaak moeten, dan snap ik het, maar niet as je wilt sparen). Ik haalde gisteren alleen al voor 25 euro aan fruit bij de boer (voor een week, en dan haal ik waarschijnlijk nog wel vers bij). Nu eten mijn kinderen wel veel fruit, maar dat is dan ook iets dat ik zeker niet wil onthouden.
  zondag 27 mei 2018 @ 13:52:14 #8
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_179421427
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 13:04 schreef keko het volgende:
Ik snap niet dat er mensen zijn die voor 70 euro per week boodschappen kunnen doen voor een gezin met 2 kinderen en daarmee tevreden zijn (ik snap dat er mensen zijn die het uit noodzaak moeten, dan snap ik het, maar niet as je wilt sparen). Ik haalde gisteren alleen al voor 25 euro aan fruit bij de boer (voor een week, en dan haal ik waarschijnlijk nog wel vers bij). Nu eten mijn kinderen wel veel fruit, maar dat is dan ook iets dat ik zeker niet wil onthouden.
Je kunt fruit ook best goedkoop halen.
Je kunt daar bijvoorbeeld 25 kilo bananen voor halen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_179429596
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 13:04 schreef keko het volgende:
Ik snap niet dat er mensen zijn die voor 70 euro per week boodschappen kunnen doen voor een gezin met 2 kinderen en daarmee tevreden zijn (ik snap dat er mensen zijn die het uit noodzaak moeten, dan snap ik het, maar niet as je wilt sparen). Ik haalde gisteren alleen al voor 25 euro aan fruit bij de boer (voor een week, en dan haal ik waarschijnlijk nog wel vers bij). Nu eten mijn kinderen wel veel fruit, maar dat is dan ook iets dat ik zeker niet wil onthouden.
Joh, hier een volwassen sportende man. Heeft 4.000 kcals per dag nodig, op onderhoud.
Los van de rest van het gezin.
Met 70 euro aan gezonde gevarieerde voeding ga je dat niet redden als gezin.
Wij zijn ook zo 20 euro per week aan fruit kwijt. 2 a 3 stuks per dag per gezinslid.
En voorbeelden als ‘daar koop je 20 kilo bananen voor’ neem ik niet serieus.

En eten doe je ook voor je plezier. Geneugten des levens. :D
pi_179430032
4000kcal op onderhoud? Knap.
pi_179430266
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 19:33 schreef Questular het volgende:
4000kcal op onderhoud? Knap.
Ja. Niet aankomen, niet afvallen. Je weet wel.

Mountainbiken (vandaag toevallig voor een marathon, dus al een paar dagen veel carbs eten ) en crossfit.

Anyway: ik ken wel meer mannen die dit door werk of levensstijl verbruiken.
Voor jouw info: 1.94 en 88 kilo. Dat moet niet minder worden. :D
pi_179430342
TS wil besparen en budgetteren, misschien handig om de reacties een beetje in die richting te houden dan.

Ik hou altijd mijn ogen open voor aanbiedingen, zo zag ik een tijdje geleden bij Trekpleister dat ze tubes tandpasta hadden afgeprijsd naar ¤0,25, toen heb ik de hele voorraad meegenomen. Geld-terug-acties via o.a. Eurosparen en Scoupy zijn soms ook wel interessant, zo heb ik jaren nauwelijks voor toiletpapier en wasmiddel hoeven te betalen.
pi_179446937
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2018 19:38 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Ja. Niet aankomen, niet afvallen. Je weet wel.

Mountainbiken (vandaag toevallig voor een marathon, dus al een paar dagen veel carbs eten ) en crossfit.

Anyway: ik ken wel meer mannen die dit door werk of levensstijl verbruiken.
Voor jouw info: 1.94 en 88 kilo. Dat moet niet minder worden. :D
1.97m en 88 kg. Sporten uitgaande van 3-5x in de week (fitness en voetbal). Om te bulken 3800 kcal. 4000 voor onderhoud lijkt mij wel extreem veel.

ontopic; ik ben alvast aan het berekenen hoeveel ik straks in mijn eigen huis kwijt zal zijn aan eten en probeer het ook met de 10E te doen. En dat zijn dan goede 'volwaardige' maaltijden. Laat het 90E per week worden als max.
It's nice to be important, but it's more important to be nice
pi_179447006
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 14:17 schreef ebtravel het volgende:

[..]

1.97m en 88 kg. Sporten uitgaande van 3-5x in de week (fitness en voetbal). Om te bulken 3800 kcal. 4000 voor onderhoud lijkt mij wel extreem veel.

ontopic; ik ben alvast aan het berekenen hoeveel ik straks in mijn eigen huis kwijt zal zijn aan eten en probeer het ook met de 10E te doen. En dat zijn dan goede 'volwaardige' maaltijden. Laat het 90E per week worden als max.
Tja, dat ligt ook aan hoe je de rest van de dag doorbrengt, je beroep bijvoorbeeld. :D
pi_179447108
Maar met een wajong van in het meest gunstige geval iets van ¤1100 bruto per maand kan TS toch niet ¤70 tot ¤90 per week aan boodschappen uitgeven? Hij geeft aan te willen besparen...
pi_179447228
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2018 14:27 schreef Doedezemaar het volgende:
Maar met een wajong van in het meest gunstige geval iets van ¤1100 bruto per maand kan TS toch niet ¤70 tot ¤90 per week aan boodschappen uitgeven? Hij geeft aan te willen besparen...
Ik denk dus ook dat het een stuk goedkoper kan, maar i.v.m. sporten en daar naar eten ben je waarschijnlijk meer kwijt. Wellicht iets minder variatie en zoals al tal van keren is aangegeven de aanbiedingen in de gaten houden. Zo koop ik straks alleen bij kipfilet bij 'de turk'. Meestal een aanbieding van 10kg voor 40E. Daar kan je wel even op teren!
It's nice to be important, but it's more important to be nice
  maandag 28 mei 2018 @ 14:39:33 #17
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_179447299
Als je slim inkoopt en een basisvoorraadje aanlegt van zaken als pasta, rijst en couscous en wat gedroogde kruiden en/of specerijen, kun je vaak al een heel eind komen. Nu kook ik veel en graag, maar dat zorgt er wel voor dat ik sporadisch iets aan moet vullen en doordeweeks alleen verse ingrediënten hoef te kopen.

Als ik deze week bijvoorbeeld rijst met broccoli en zalm kook, koop ik alleen de broccoli en zalm. Zeg dat dat 5 euro kost. Ik maak zelf een sausje met ketjap, sojasaus, sesamzaadjes, mirin, suiker en azijn (uit de voorraadkast). Als je voor 1 persoon kookt, kun je de broccoli de volgende dag verder gebruiken in bijvoorbeeld een pasta met roomsaus, kipfilet en rode ui. Dan hoef je dus alleen de kip, room en rode ui te kopen. Ben je voor 2 dagen ongeveer ¤10 kwijt.

Zo deed ik dat ook altijd toen ik alleen woonde; groente verspreiden over 2 dagen. Zonde om dat weg te gooien. Of je kookt wel voor 2 personen, maar dan zorg je dat het iets is om in te vriezen; heb je af en toe een dag waarvoor je zelfs niets hoeft te kopen.
pi_179447448
Afgelopen maand gecontroleerd en ik kom op ¤7,18 uit voor 1 persoon neem ik uitgaven in het bedrijfsrestaurant mee dan kom ik op ¤8 uit.
Zeep en zo koop ik allemaal in bulk in dus zeg dat dat een extra euro is per dag.
Ik kook dan wel bijna altijd voor 2 dagen en zondag is het vaak een makkelijke maaltijd.

Ter vergelijking heb ik afgelopen maand ¤12,75 per dag uitgegeven aan cafés en andere horeca. :')
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_179447938
Vandaag voor bijna ¤ 38,00 boodschappen, inclusief wasmiddel, vaatwasmiddel en allesreiniger aangezien mijn voorraad daarvan zo goed als op is en nu in de reclame 1+1 gratis... Met dat en wat nog in de kast/vriezer zit, red ik het wel tot vrijdag voor 2 volwassenen, 1 kind en de hond.

En we eten;
-pasta met kip, courgette, paprika, beetje room, mozarella, pijnboompitjes
-broodje hamburger, koolsalade
-rijst met roerbak van snijbonen,spekjes/uitje/kerrie
-nasi (van de rijst van de dag er voor en restjes groente) met komkommersalade, kroepoek en kipsate

Overdag melk met cruesli, brood met beleg, restje salade etc.

En de rest van de week zie ik vrijdag wel weer.
  maandag 28 mei 2018 @ 16:29:08 #20
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_179449286
Het is natuurlijk niet eerlijk om de aankoopwaarde van je diepvriesvulling niet mee te tellen.

Als ik in week 1 voor ¤100 mijn kelderkast, koelkast en diepvries volstauw en in week 2 voor ¤20 klaar ben kan ik ook niet claimen dat ik voor minder dan ¤3 per dag klaar ben.

Ik vind persoonlijk dat als je kunt, je niet teveel moet willen bezuinigen op goed en lekker eten en drinken. Voor ¤5 per dag kun je misschien wel eten, maar dat is geen mooi voorbeeld van gezonde, evenwichtige en gevarieerde voeding.

Ik denk dat wij per week (echtpaar, twee kinderen van 7 en 9) tussen de ¤120 en ¤140 kwijt zijn, dat is dan wel inclusief zaken als wasmiddel etc. En dan kopen we brood bij de bakker, kost wat meer maar vinden we veel lekkerder dan dat van de supermarkt, kaas op de markt,
In het seizoen groente en fruit uit eigen teelt, maar vergis je niet dat dat ook best wat kost aan zaad, mest, soms verdelging...
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  maandag 28 mei 2018 @ 17:06:15 #21
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_179450097
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 16:29 schreef Worteltjestaart het volgende:
Het is natuurlijk niet eerlijk om de aankoopwaarde van je diepvriesvulling niet mee te tellen.
Zo bedoel ik hem ook niet, maar je zorgt er zo wel voor dat je niet duur hoeft in te kopen (vaak is meer kopen voordeliger dan minder kopen) en je in een bepaalde week minder hoeft uit te geven. Soort mentaal winstpuntje. Scheelt bij mij wel in ieder geval.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')