abonnement Unibet Coolblue
pi_179343280
Nou ja, dat hoop ik dan, morgen heb ik een sollicitatiegesprek en ik wacht nog tot een tweede bedrijf een datum met me prikt.

Nederlandse zorgverzekering moet ik opzeggen, zorgtoeslag vervalt, andere toeslagen toch al n.v.t., uitschrijven bij mijn gemeente doe ik volgende week vrijdag.

Ik weet van België nog dat ze je je Opgave Wereldinkomen toesturen in plaats van de jaarlijkse belastingaangifte. Is er verder nog iets waar ik wat betreft geldzaken/overheidszaken op moet letten?

Link waar ik een beetje info vandaan had:
https://europa.eu/youreur(...)-abroad/index_nl.htm
'I always hear ''Punch me in the face'' when you're speaking, but it's usually subtext'
pi_179343356
Ik zou pas uitschrijven als ik een getekend contract in handen heb.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_179343530
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 19:49 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik zou pas uitschrijven als ik een getekend contract in handen heb.
Jaa niks overhaast :) heb vooralsnog alleen nog maar een afspraak gemaakt omdat het twee weken duurt voor je überhaupt terecht kunt bij de gemeente.

Maar btw hoe zou jij dat doen, volstaat een toezegging via mail o.i.d. ook? Ik ga toch niet daarheen om dat contract te tekenen, even terug om me uit te schrijven bij de gemeente, en weer richting Polen?
'I always hear ''Punch me in the face'' when you're speaking, but it's usually subtext'
pi_179343652
quote:
1s.gif Op woensdag 23 mei 2018 19:57 schreef Megara het volgende:

[..]

Jaa niks overhaast :) heb vooralsnog alleen nog maar een afspraak gemaakt omdat het twee weken duurt voor je überhaupt terecht kunt bij de gemeente.

Maar btw hoe zou jij dat doen, volstaat een toezegging via mail o.i.d. ook? Ik ga toch niet daarheen om dat contract te tekenen, even terug om me uit te schrijven bij de gemeente, en weer richting Polen?
Je verhuist naar Polen omdat iemand jouw een baan belooft? Wordt nog leuk als hij zijn woord niet houdt,
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_179343774
Ik heb nog niets gepland vogel, ik wil het alleen wel binnenkort dus heb gesolliciteerd en ik kijk vast wat ik moet doen voor vertrek. Ik vraag hun tijdens het gesprek ook wel hoe ze het in gedachten hadden met de overeenkomst.
'I always hear ''Punch me in the face'' when you're speaking, but it's usually subtext'
pi_179379184
Kan jij Pools dan? Lijkt mij dat dat een noodzakelijk kwaad is.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_179434518
Zoiets valt binnen 2 dagen toch wel te regelen?
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_179443921
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 14:24 schreef HSG het volgende:
Kan jij Pools dan? Lijkt mij dat dat een noodzakelijk kwaad is.
Jaaa best wel goed zelfs :D Pools <3

quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 21:41 schreef Aiciu het volgende:
Zoiets valt binnen 2 dagen toch wel te regelen?
Haha welke burgervriendelijke gemeente woon jij dat je er binnen 2 dagen terecht kunt 😂
'I always hear ''Punch me in the face'' when you're speaking, but it's usually subtext'
pi_179447126
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2018 11:56 schreef Megara het volgende:

[..]

Jaaa best wel goed zelfs :D Pools <3

[..]

Haha welke burgervriendelijke gemeente woon jij dat je er binnen 2 dagen terecht kunt 😂
Dan komt het wel goed. :)
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_179496633
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 14:24 schreef HSG het volgende:
Kan jij Pools dan? Lijkt mij dat dat een noodzakelijk kwaad is.
Pools spreken is niet echt nodig. De meeste Polen spreken Engels, en anders kom je met een paar woorden ook al heel ver. Of een paar biertjes. Het is ook wel een heel erg moeilijke taal :').

Prachtige natuur, interessante mensen, onwijs mooie vrouwen en met het salaris wat je hier als Nederlander krijgt kan je leven als een koning.

Ik woon er nu bijna twee jaar, en als de situatie hetzelfde blijft, hoef ik nooit meer terug. En voordat ik er heen ging had ik dat nooit gezegd haha.
pi_179498418
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 20:14 schreef Bluurgh het volgende:

[..]

Pools spreken is niet echt nodig. De meeste Polen spreken Engels, en anders kom je met een paar woorden ook al heel ver. Of een paar biertjes. Het is ook wel een heel erg moeilijke taal :').

Prachtige natuur, interessante mensen, onwijs mooie vrouwen en met het salaris wat je hier als Nederlander krijgt kan je leven als een koning.

Ik woon er nu bijna twee jaar, en als de situatie hetzelfde blijft, hoef ik nooit meer terug. En voordat ik er heen ging had ik dat nooit gezegd haha.
Wat bedoel je met Salaris? Je werkt daar voor een Nederlands bedrijf?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_179499912
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 21:45 schreef HSG het volgende:

[..]

Wat bedoel je met Salaris? Je werkt daar voor een Nederlands bedrijf?
Werk voor een bedrijf uit Azië, dat weer Nederlandse projecten heeft. Qua salaris moet je denken aan ongeveer 1400-1500 euro, wat neerkomt op 6000-6400 pln netto. Wat het gemiddelde salaris hier is weet ik niet zeker, maar heb wel bedragen gehoord van rond de 2000-2500 pln.
pi_179505415
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 22:54 schreef Bluurgh het volgende:

[..]

Werk voor een bedrijf uit Azië, dat weer Nederlandse projecten heeft. Qua salaris moet je denken aan ongeveer 1400-1500 euro, wat neerkomt op 6000-6400 pln netto. Wat het gemiddelde salaris hier is weet ik niet zeker, maar heb wel bedragen gehoord van rond de 2000-2500 pln.
Ah zo maar inderdaad met een salaris van 1400-1500 kun je je daar goed redden. Ik ben vorig jaar op vakantie naar Polen geweest en het was echt verduveld goedkoop voor ons.

Maar goed als je je daar permanent gaat vestigen heb je ook kans dat je werkt krijgt met een salaris op Poolse maatstaven.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_179520436
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 09:17 schreef HSG het volgende:

[..]

Ah zo maar inderdaad met een salaris van 1400-1500 kun je je daar goed redden. Ik ben vorig jaar op vakantie naar Polen geweest en het was echt verduveld goedkoop voor ons.

Maar goed als je je daar permanent gaat vestigen heb je ook kans dat je werkt krijgt met een salaris op Poolse maatstaven.
Maar waarom zou je dat accepteren? Okay het is vooral in de IT sector, maar ze zoeken overal Nederlanders, dus als ze minder bieden dan zeg je gewoon nee.

Je kan zelfs eerst 6 maanden - 1 jaar voor een uitzendbureau werken en dan wordt je appartement betaalt. Let je een beetje op je eten, kan je voor 500 pln klaar zijn in de maand. Hou je 5500 pln over. En als je contract verlopen is, kan je kiezen om terug te gaan of te blijven (en dan moet je een eigen woonruimte vinden).
  Meest relativerende user 2022 vrijdag 1 juni 2018 @ 21:54:10 #15
357044 Budapestenaar
pi_179548612
Cool!
  vrijdag 8 juni 2018 @ 23:09:42 #16
478441 McCormick
Komt wel goed ;)
pi_179683712
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 20:26 schreef Bluurgh het volgende:

[..]

Maar waarom zou je dat accepteren? Okay het is vooral in de IT sector, maar ze zoeken overal Nederlanders, dus als ze minder bieden dan zeg je gewoon nee.

Je kan zelfs eerst 6 maanden - 1 jaar voor een uitzendbureau werken en dan wordt je appartement betaalt. Let je een beetje op je eten, kan je voor 500 pln klaar zijn in de maand. Hou je 5500 pln over. En als je contract verlopen is, kan je kiezen om terug te gaan of te blijven (en dan moet je een eigen woonruimte vinden).
Zoeken ze daar overal Nederlanders? Heb je enkele links van uitzendbureaus? Klinkt wel interessant.
Hard choices, easy life. Easy choices, hard life.
pi_179684003
quote:
1s.gif Op woensdag 23 mei 2018 19:57 schreef Megara het volgende:

[..]

Ik ga toch niet daarheen om dat contract te tekenen, even terug om me uit te schrijven bij de gemeente, en weer richting Polen?
Afhankelijk van waar je moet zijn, maar alles wat aan de snelweg zit is niet eens zo ver rijden ;) Kan je prima doen als het moet.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_179699756
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 22:54 schreef Bluurgh het volgende:

[..]

Werk voor een bedrijf uit Azië, dat weer Nederlandse projecten heeft. Qua salaris moet je denken aan ongeveer 1400-1500 euro, wat neerkomt op 6000-6400 pln netto. Wat het gemiddelde salaris hier is weet ik niet zeker, maar heb wel bedragen gehoord van rond de 2000-2500 pln.
Ik heb een baan gekregen bij een Amerikaans bedrijf met Nederlandse projecten! Mijn salaris is veel lager, 6500 pln bruto (dat is omgerekend ¤1070 netto) maar het is dan ook mijn eerste echte fulltime baan :D Al mijn Poolse vrienden zeggen dat het wel degelijk veel is. Ik begin over 2 weken, hoefde ook eigenlijk geen talen buiten Nederlands en Engels te kennen, maar mijn recruiter was nieuwsgierig en zodoende verliep het sollicitatiegesprek deels in het Pools :D
'I always hear ''Punch me in the face'' when you're speaking, but it's usually subtext'
pi_179699854
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 23:23 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Afhankelijk van waar je moet zijn, maar alles wat aan de snelweg zit is niet eens zo ver rijden ;) Kan je prima doen als het moet.
Ik heb geen rijbewijs... maar ik lift Krakau en Warschau inderdaad in nog geen twee dagen 😂 Via Berlijn ben je er idd zo, maar twee keer op en neer... milieubewust enzo 😇
'I always hear ''Punch me in the face'' when you're speaking, but it's usually subtext'
pi_179699947
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 21:54 schreef Budapestenaar het volgende:
Cool!
Jaaa ❤ ik ben er best vaak geweest maar zag mezelf er eigenlijk niet wonen, zo conservatief... nu vertrek ik naar Warschau volgende week, drie maanden op proef 🙈
'I always hear ''Punch me in the face'' when you're speaking, but it's usually subtext'
pi_179847104
Wat tof dit, trouwens!

Ik zit ook voor een baan in het buitenland te zoeken op www.grenzelooswerk.nl
Dan werk je voor een Nederlands bedrijf en wordt duidelijk aangegeven wat er moet gebeuren. Als dit tegen valt zou je daar eventueel op kunnen kijken :)
pi_179863833
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 14:05 schreef Nathvi het volgende:
Wat tof dit, trouwens!

Ik zit ook voor een baan in het buitenland te zoeken op www.grenzelooswerk.nl
Dan werk je voor een Nederlands bedrijf en wordt duidelijk aangegeven wat er moet gebeuren. Als dit tegen valt zou je daar eventueel op kunnen kijken :)
Oh kende het niet! Wat zoek je voor werk dan?

Ik ben nu trouwens onderweg :O nachtbus want skeer en veel bagage... voel me ook een beetje nerveus, ik ben eerder teruggetrokken dan spontaan en nu moet ik straks fulltime aan de slag tussen de mensen enzo :S
'I always hear ''Punch me in the face'' when you're speaking, but it's usually subtext'
pi_179869838
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 02:27 schreef Megara het volgende:

[..]

Oh kende het niet! Wat zoek je voor werk dan?

Ik ben nu trouwens onderweg :O nachtbus want skeer en veel bagage... voel me ook een beetje nerveus, ik ben eerder teruggetrokken dan spontaan en nu moet ik straks fulltime aan de slag tussen de mensen enzo :S
Wat voor werk is het dan? En waarom heb je eigenlijk gekozen voor Polen?
BlaBlaBla
pi_179925761
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 02:27 schreef Megara het volgende:

[..]

Oh kende het niet! Wat zoek je voor werk dan?

Ik ben nu trouwens onderweg :O nachtbus want skeer en veel bagage... voel me ook een beetje nerveus, ik ben eerder teruggetrokken dan spontaan en nu moet ik straks fulltime aan de slag tussen de mensen enzo :S
Dat maakt mij eigenlijk niet zoveel uit, zolang ik er maar de taal bij kan leren en gewoon eens ergens anders ben dan Nederland :p
pi_179930771
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2018 11:56 schreef Megara het volgende:

Haha welke burgervriendelijke gemeente woon jij dat je er binnen 2 dagen terecht kunt 😂
Welke tokkie zooi woon jij dan dat je er niet binnen 2 dagen terecht kunt?

Regelmatig aanbiedingen uit Polen, maar wel laatste plek waar ik heen zou gaan zeg. Die bende daar. Maar ja. Wel beetje vaag wat je allemaal te horen krijgt, daar zou ik inderdaad geen dingen nu al voor opgeven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')