abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 25 mei 2018 @ 20:29:38 #76
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179387287
En hoe komt dat ding dan weer in Southeasterngebied? :D
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 25 mei 2018 @ 21:26:39 #77
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_179388386
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 20:29 schreef James1988 het volgende:
En hoe komt dat ding dan weer in Southeasterngebied? :D
Jij denkt alleen maar in problemen he :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_179388892
Wat staat er te fikken in utrecht?
speak only if it improves the silence.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 22:02:06 #79
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179389020
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 21:54 schreef TjjWester het volgende:
Wat staat er te fikken in utrecht?
Een goederenwagon heeft roodgloeiende wielen. Waarschijnlijk een warmgelopen aspot of vaste remmen.
pi_179389200
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 20:29 schreef marcop23 het volgende:

[..]

Ongeveer een maand geleden ging het wissel voor onze trein stuk, bij Hoofddorp. In ongeveer 20 minuten konden we keren, een stuk achteruit rijden, nog een keer keren en via een ander spoor onze reis vervolgen. Het kan dus wel, soms.
Dan zat jij in de achterste trein. De Thalys daarvoor deed er meen ik zo'n uur en een kwartier over en de ICD daar weer voor deed er daardoor zo'n anderhalf uur over :P
pi_179389512
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 22:02 schreef James1988 het volgende:

[..]

Een goederenwagon heeft roodgloeiende wielen. Waarschijnlijk een warmgelopen aspot of vaste remmen.
Geen sgm zoals ik eerder las?
speak only if it improves the silence.
pi_179389611
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 20:29 schreef James1988 het volgende:
En hoe komt dat ding dan weer in Southeasterngebied? :D
bij een volgende mogelijkheid achter een trein hangen die weer de andere kant uit gaat terug naar de zwarte broeders.
dag
  vrijdag 25 mei 2018 @ 22:57:12 #83
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179390032
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 22:27 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Geen sgm zoals ik eerder las?
Niet volgens het Twitteraccount van de verkeersleiding van ProRail.
pi_179421709
Ik vroeg me af bestaan er ondergrondse kruisingsstations(beide lijnen ondergronds) voor de trein? Bij de metro is beurs een goed voorbeeld.
speak only if it improves the silence.
  zondag 27 mei 2018 @ 14:05:46 #85
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179421742
Farringdon in Londen: daar kun je straks overstappen tussen Thameslink en Crossrail.
  Redactie Sport zondag 27 mei 2018 @ 14:08:57 #86
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_179421814
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 14:04 schreef TjjWester het volgende:
Ik vroeg me af bestaan er ondergrondse kruisingsstations(beide lijnen ondergronds) voor de trein? Bij de metro is beurs een goed voorbeeld.
Één van de lijnen ondergrond weet ik er wel eentje: Berlin Hbf
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 27 mei 2018 @ 14:29:44 #87
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_179422256
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 14:04 schreef TjjWester het volgende:
Ik vroeg me af bestaan er ondergrondse kruisingsstations(beide lijnen ondergronds) voor de trein? Bij de metro is beurs een goed voorbeeld.
Bij _DE_ metro.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 27 mei 2018 @ 14:39:06 #88
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179422448
En in Châtelet–Les Halles kun je overstappen tussen RER A, RER B en RER D.
  zondag 27 mei 2018 @ 14:44:12 #89
256146 b2py
Beton!
pi_179422540
Vrijwel alle metrostations op de wereld die ondergronds zijn met overstappen op andere lijnen
pi_179422845
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 14:39 schreef James1988 het volgende:
En in Châtelet–Les Halles kun je overstappen tussen RER A, RER B en RER D.
In Parijs komen twee verschillende lijnen toch nooit aan hetzelfde perron?
Bier.
  zondag 27 mei 2018 @ 15:03:44 #91
256146 b2py
Beton!
pi_179422934
RER B&D ironisch genoeg wel
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 mei 2018 @ 15:10:40 #92
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179423108
waren er geen plannen om die lijnen alsnog helemaal te splitsen?
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 27 mei 2018 @ 15:16:56 #93
256146 b2py
Beton!
pi_179423256
Honderdduizend plannen denk ik
pi_179424401
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 15:03 schreef b2py het volgende:
RER B&D ironisch genoeg wel
http://carto.metro.free.fr/cartes/rer-idf/

Alleen de tunnel tussen Nord en Les Halles zelf lijkt door beide lijnen gebruikt te worden.

Die twee spoortjes handelen trouwens 64 treinen af per uur.
  PR/Manusje van alles zondag 27 mei 2018 @ 18:21:33 #95
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_179428000
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 14:04 schreef TjjWester het volgende:
Ik vroeg me af bestaan er ondergrondse kruisingsstations(beide lijnen ondergronds) voor de trein? Bij de metro is beurs een goed voorbeeld.
Hong Kong is een mooi metro netwerk. Crossplatform overstappen. :Y
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zondag 27 mei 2018 @ 18:25:26 #96
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_179428104
Zo. Ik ben ook weer online. Laptop was recent naar de gallemieten en ik was op vakantie.
Laatste week in Engeland, even met de auto op foto-jacht voor wat treintjes.

Een leuk land met lachwekkende voetgangersoverwegen waar gewoon tegen de 100 mijl per uur (160 kilometer per uur) gereden wordt. Even via een "trapje" over een hekje, dan een bord "STOP LOOK LISTEN" en dan gewoon oversteken als het veilig is. Geen signalering, niks.
Of nog zo'n ouderwetse overweg waar een mannetje zit. Overweg beveiligd met hekken. Trein komt, hekken worden gesloten (over de weg dus). Kan het wegverkeer door, dan staat dat hek over het spoor heen.

Een aantal foto's:

We beginnen op zondag 20 mei bij de Great Central Railway, een dubbelsporige museumlijn tussen Loughborough en Leicester.
Op 20 mei aangekomen in Hull met de ferry, en na een rustige autotocht (linksrijdend, uiteraard) bij Quorn gearriveerd. De eerste stoomtrein op deze lijn die passeerde, was de 70013 met een Diningtrain van Loughborough naar Leicester en terug en heeft hier net Quorn verlaten.

Naast 2 stoomlocomotieven was er ook één diesel actief. Dit was een Class 37, de 37714. Die passeert tussen Loughborough en Quorn.

Op maandag 21 mei was het niet heel druk met goederenverkeer. In de middag werd naar Bagworth gereden, omdat daar 2 lege steen/grindtreinen naar de groeve van Bardon Hill zouden rijden. Één daarvan werd gereden door GBRf met een bestickerde Class 66. De sticker op de zijkant is een boot van rederij MSC. De stickers zijn vanwege de samenwerking tussen MSC en GBRf voor het rijden van containertreinen in Engeland.

3 Dagen per week rijdt Colas Rail Freight een vliegtuigbrandstoftrein tussen de raffinaderij Lindsey Oil en Colnbrook. Hier wordt met een lege keteltrein bij Cossington gepasseerd onderweg naar de raffinaderij. De tractie is een al wat oudere Class 60.

Colas Rail Freight rijdt ook cementtreinen tussen Oxwellmains Lafarge en West Thurrock. Ook hier is een Class 60 de vaste kracht om de treinen heen en weer te slepen.
Wij vonden een leuke stek bij Isham op een voetgangersbrug. Deze spoorlijn gaat men zeer binnenkort elektrificeren, enkele voorbereidende werkzaamheden zijn al gestart. Normaal is de lijn tweesporig in gebruik, omdat men het driesporige traject ook gaat uitbreiden naar viersporig, zodat de goederentreinen via de "Slowline" kunnen. Het meest rechtse spoor, het nieuwe vierde spoor, is hier al aangelegd maar nog niet aangesloten. Verderop is het derde spoor buiten dienst, maar vanwege diverse vertragingen ging de goederentrein alsnog een klein stukje via het nog in dienst zijnde derde spoor, om daarna achter een volgende Hogesnelheidstrein in te voegen op de Mainline.

Op 23 mei werd er opnieuw enige aandacht besteed aan de te elektrificeren spoorlijn. De dag werd geëindigd bij Irchester op een voetpad midden in een weiland. Aldaar moesten 3 goederentreinen, waaronder deze lege cementtrein vanuit Theale naar Hope van Freightliner, passeren. 20 Seconden na deze foto was de zon geheel verdwenen achter de wolken.

Op 24 mei werd een lange autorit richting Barnetby en omgeving gemaakt. De laatste trein van de dag werd iets later geklikt als we eerst gepland hadden: namelijk tegen half 8 ipv 6 uur. Deze fraai bestickerde Class 66 van GBRf met een zware kolentrein deed ons toch even extra wachten.
De trein is onderweg vanaf de HIT-terminal Immingham naar Ratcliffe.

Vrijdag 25 mei werd opnieuw naar de Great Central Railway gereden, omdat het Diesel Friday was. Na eerst een ritje met de trein gemaakt te hebben - het regende toch - werd weer plaats genomen tussen Loughborough en Quorn.
De eerste trein die passeerde was de Driving Experience die gepland met stoom rijdt. Men kan deze trein boeken, en dan op de lok een retourtje over de lijn maken. Men mag dan oa zelf kolen scheppen en helpen met de bediening. Dit gebeurt zonder reizigers.

Diesel Friday staat bekend om de oude diesels die enkele ritten gaan maken over de lijn. Op 25 mei was het de eer aan de Class 31 D5830 en passeert hier eveneens tussen Loughborough en Quorn.
  zondag 27 mei 2018 @ 18:34:11 #97
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179428347
Mooie plaatjes! Engeland *O*
  zondag 27 mei 2018 @ 18:48:20 #98
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179428722
Dat plekje bij Cossington komt me bekend voor. Vroeger was er daar ook zo'n onbewaakt overpad over de spoorlijn heen, die is een paar jaar geleden gesloten.
  Moderator zondag 27 mei 2018 @ 18:54:05 #99
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_179428886
Mooie plaatjes ouwe trucker ^O^
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 27 mei 2018 @ 19:27:29 #100
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_179429809
thanks heren.
Eerste keer écht ff voor de foto's naar Engeland. Vorig jaar wel foto's gemaakt (was de eerste keer in Engeland) maar toen was het ook citytrippen/backpacken.
Heb eerst 2 weken Polen gedaan dit jaar alleen en toen nog een week Engeland met 2 vrienden.

@ James, die hele lijn heeft vrijwel geen overwegen meer sinds daar HST's rijden. Nu wordt de lijn deels geëlektrificeerd. Ik dacht eerst naar Corby, omdat een ander deel tot mogelijk 2033 uitgesteld is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')