Het probleem juist dat er geen gang gemaakt kan worden op het lijntjequote:
quote:Tussen Maastricht en Visé rijden er geen treinen door spoorproblemen in het buitenland.
Dit duurt tenminste tot 12:00 uur op zaterdag 2 juni 2018.
twitter:ICB_Loek twitterde op vrijdag 01-06-2018 om 19:26:46 Vanwege flinke wateroverlast door hevige regenval in #Eijsden is er geen treinverkeer mogelijk tussen #Maastricht en #Visé. @StruktonRail is druk bezig om het op te lossen. #ProRail https://t.co/WaQTVTmQnm reageer retweet
Correct.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 19:06 schreef James1988 het volgende:
Er zijn regels rondom stakingsbreking, besmet werk en zulks, maar daar is geen sprake van als er toch al geen machinist voor nodig is toch?
Dit is allemaal al rechtgetrokken. Er zijn ook wissels verwijderd zodat er sneller opgerost kan worden.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 19:16 schreef Peterselieman het volgende:
ik weet dat Zwolle - Kampen één blok is, maar in hoeverre is de boel rond beide stations geoptimaliseerd, zodat je sneller kunt binnenkomen en vertrekken? Daarmee kun je namelijk nog wat tijd winnen.
Bij vertrek uit Zwolle is het 40 km/h tot voorbij de overweg Nieuwe Veerallee. Dit IVM de boog tussen de overweg en het station. verder is alles 100km/h.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 19:16 schreef Peterselieman het volgende:
ik weet dat Zwolle - Kampen één blok is, maar in hoeverre is de boel rond beide stations geoptimaliseerd, zodat je sneller kunt binnenkomen en vertrekken? Daarmee kun je namelijk nog wat tijd winnen.
Dus als je daar een SLT laat rijden past het wel?quote:Op vrijdag 1 juni 2018 19:56 schreef James1988 het volgende:
Men is bij het ontwerp uitgegaan van wat een SLT verbruikt, terwijl een FLIRT een stuk krachtiger is.
Dat had voorkomen kunnen worden als de exploitant eerder bij het ontwerp betrokken was geweest, of als de opdrachtgever van de elektrificatie (de provincie Overijssel) ook voor het materieel had gezorgd.
Ik reageerde op het stukje over het vermogen van het onderstation.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 20:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Dus als je daar een SLT laat rijden past het wel?
En er zal ook worden gekeken naar het verwacht gebruik op de lijn. Op een druk baanvak als Den Haag - Rotterdam is veel meer treinverkeer dan op Zwolle - Kampen, waardoor er ook andere eisen aan de onderstations gesteld worden.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 20:46 schreef b2py het volgende:
Nouja bezuinigd, hangt van de opdracht af die de ingenieurs hebben meegekregen he. "Maak de goedkoopste oplossing" is het logisch.
Wat voor treinstellen worden die EC stellen dan? Want nu zit er feitelijk geen verschil tussen rijtuigen die DB inzet in EC en IC's toch? (Ja ik weet dat in een EC ook niet-Duitse rijtuigen rijden)quote:Op vrijdag 1 juni 2018 20:19 schreef James1988 het volgende:
Handelsblatt/Reuters: DB wil een order t.w.v. ¤ 1 miljard plaatsen bij Siemens voor 18 ICE 4-treinstellen van 7 bakken; 50 rijtuigen om bestaande ICE4's te verlengen van 12 naar 13 rijtuigen; en 20 nieuwe EuroCity-treinen.
Als ze nou eens in China gaan kijken, hoe het moet.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 21:17 schreef Peter het volgende:
Beter internationaal treinverkeer kan 133.000 vluchten vanaf Schiphol schelen, per jaar..
https://www.volkskrant.nl(...)-goedkoop-~b764f987/
Mensen tegen een hongerloontje laten werken, mensen uit hun huis zetten en maling hebben aan de natuur lijkt me nou niet écht een voorbeeld.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 21:20 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Als ze nou eens in China gaan kijken, hoe het moet.
Wauwquote:Op vrijdag 1 juni 2018 19:28 schreef dennistd het volgende:
[..][ afbeelding ]twitter:ICB_Loek twitterde op vrijdag 01-06-2018 om 19:26:46 Vanwege flinke wateroverlast door hevige regenval in #Eijsden is er geen treinverkeer mogelijk tussen #Maastricht en #Visé. @StruktonRail is druk bezig om het op te lossen. #ProRail https://t.co/WaQTVTmQnm reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |