abonnement Unibet Coolblue
pi_179414463
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 01:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het heeft niets te maken met niet kunnen lezen of niet snappen. Het heeft er mee te maken met dat je iedere keer plat op je bek ging en jezelf nogal overschat met je 'kennis' over de Islam of de Koran wat dat betreft.

[..]
Je kan het niet bewijzen. Waarschijnlijk heb ik ook gewoon gelijk.
quote:
Sure buddy. :*
De enige islam is de islam die Mohammed beoefende en ik heb al geschreven welke islam dat is. Tenzij je met historisch bewijs kunt bewijzen dat Mohammed geen psychopaat was heb je geen punt om op te staan. Besides, waarom volg je eigenlijk een religie die opgericht is door een psychopaat?

Daar ben ik echt benieuwd naar. Waarom ben je bijv geen christen of boeddhist?
pi_179414671
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 01:18 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Je kan het niet bewijzen. Waarschijnlijk heb ik ook gewoon gelijk.

sure buddy :*
quote:
De enige islam is de islam die Mohammed beoefende en ik heb al geschreven welke islam dat is.
Gast, ffs het duurde niet eens 100 jaar of er waren alleen al in de Soennitische wereld 4 grote stromingen die allemaal van elkaar met mening verschilden over hoe Mohammed had geleefd, leerde en wat de bedoeling was. Dan heb ik het nog niet eens over de split tussen de Shia en Soennieten. Geen enkele stroming in de Islam beweert niet de ware Islam te zijn dan wel iets anders dan Mohammed te volgen. Nogmaals je overschat jezelf en gaat weer plat op je bek, dat je lappen tekst kopieert van anti-Islamitische sites doet daar niets aan af.

quote:
Tenzij je met historisch bewijs kunt bewijzen dat Mohammed geen psychopaat was heb je geen punt om op te staan. Besides, waarom volg je eigenlijk een religie die opgericht is door een psychopaat?
Dan is hij voor jou toch een psychopaat, boeien. Ik slaap er echt niet minder op, noch heb ik zin om de advocaat van Mohammed te spelen, zeker niet aan iemand die niet eens begrijpt dat 'de' Islam niet bestaat. :')
quote:
Daar ben ik echt benieuwd naar. Waarom ben je bijv geen christen of boeddhist?
Omdat de CAO voorwaarden niet zo denderend zijn als bij de Islam voor het hiernamaals natuurlijk, 72 maagden tot in den eeuwigheid. Zuiver genieten :9~

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2018 01:28:35 ]
pi_179414963
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 01:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

sure buddy :*

[..]

Gast, ffs het duurde niet eens 100 jaar of er waren alleen al in de Soennitische wereld 4 grote stromingen die allemaal van elkaar met mening verschilden over hoe Mohammed had geleefd, leerde en wat de bedoeling was. Dan heb ik het nog niet eens over de split tussen de Shia en Soennieten. Geen enkele stroming in de Islam beweert niet de ware Islam te zijn dan wel iets anders dan Mohammed te volgen. Nogmaals je overschat jezelf en gaat weer plat op je bek, dat je lappen tekst kopieert van anti-Islamitische sites doet daar niets aan af.

[..]

Dan is hij voor jou toch een psychopaat, boeien. Ik slaap er echt niet minder op, noch heb ik zin om de advocaat van Mohammed te spelen, zeker niet aan iemand die niet eens begrijpt dat 'de' Islam niet bestaat. :')

[..]

Omdat de CAO voorwaarden niet zo denderend zijn als bij de Islam voor het hiernamaals natuurlijk, 72 maagden tot in den eeuwigheid. Zuiver genieten :9~
Volgens mij zijn het er 48 volgens de Koran. De jihadisten die mensen hebben vermoord krijgen 72 maagden. En zelfmoordaanslagen plegen helpt volgens de Koran, want dan gaan ze sneller naar het paradijs waar ze die maagden krijgen. Overigens staat in de Koran ook dat deze wereld nep is en dat het niks anders is dan een wereld vol roerende goederen en objecten vol misleiding.

Sahih International: Know that the life of this world is but amusement and diversion and adornment and boasting to one another and competition in increase of wealth and children - like the example of a rain whose [resulting] plant growth pleases the tillers; then it dries and you see it turned yellow; then it becomes [scattered] debris. And in the Hereafter is severe punishment and forgiveness from Allah and approval. And what is the worldly life except the enjoyment of delusion.
- http://corpus.quran.com/translation.jsp?chapter=57&verse=20

De exacte tekst waar ik het over had kan ik nu geeneens vinden, ik zou echt de Koran door moeten spitten om dit te vinden. Maar in de Koran staan allerlei teksten dat dit leven een illusie is en dat soort dingen en dat er alleen om gaat of je in de hemel komt of niet. Je zou denken dat dit manipulatie is om ervoor te zorgen dat mensen zelfmoord aanslagen plegen. Té veel teksten in de koran lijken terrorisme te motiveren. Er zijn te veel dingen die er op wijzen dat de koran wel degelijk terrorisme motiveert. Het lijkt niks anders te zijn dan een boek vol met leugens die gemaakt is zodat mensen terroristen worden.

Het is ook gewoon een ideologie met bijv de sharia wet als verplichting voor hoe je moet leven. Het plan van de islam is gewoon alle niet-islamitische samenlevingen vernietigen en alle niet-moslims uitroeien tenzij ze zich bekeren. Niks anders dan dat.

Bestudeer de Hadiths en Koran dan leer je dit. Ik vertel je gewoon hoe ik de islam zie, maar ik hoop in ieder geval dat je niet radicaliseert. Ik zie de gematigde moslims die steeds de islam verdedigen ook als pionnetjes van de terroristen om de wereld in handen te krijgen. Zonder mensen die zich vreedzaam voordoen krijg je dit niet voor elkaar. Maar ondertussen verkrachten sommige gematigde moslims vrouwen en slaan ze mensen in elkaar omdat ze homo zijn.

Het lijkt wel alsof de straat terroriseren en mensen bang maken het enige doel van de islam is. Als er steeds aanslagen worden gepleegd word je ook gewoon bang. Men spreekt van islamofobie omdat veel moslims kwaadaardige terroristen/criminelen zijn. Maar het is niet echt een irrationele angst, het is zeker wel ergens op gebaseerd. Als iemand moslim is weet je namelijk nooit wat die van plan is.

Sommige mensen zijn bijv vermoord omdat ze de islam of Mohammed bekritiseerden. Volgens de islamitische leringen mag je geen kritiek hebben op de islam of op Mohammed en moet je iedereen die er kritiek op heeft vermoorden.
pi_179414992
Zelfmoordaanslagen in de Koran, godverdomme. :')
pi_179415781
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 20:19 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

De islamitische vast (Ramadan) is waarschijnlijk gebaseerd op het Joodse vasten. De Joden vasten 1 dag in het jaar een hele dag waarbij ze wel mogen drinken maar niet mogen eten. Moslims vasten 30 dagen een halve dag.

Veel dingen uit de islam zijn gebaseerd op Joodse doctrines/leringen (maar lang niet alles).

Moslims claimen dat de Bijbel corrupt is geraakt, maar in feite is de Koran een satanische en verdraaide versie van de Bijbel die voor kwaad wordt gebruikt.

Moslims zeggen dat de Koran het originele woord van God is en dat die aangepast is door mensen en daardoor corrupt is geraakt. Dus de Bijbel is volgens hun een vervalsing. Maar ze kunnen die claim niet bewijzen. Mohammed plagiariseerde juist de Bijbel en schreef op basis daarvan zijn eigen Bijbel. Mohammed wou graag vrouwen verkrachten en caravans beroven om een voordeel te krijgen in dit leven, misschien is dat ook de reden waarom hij de islam heeft bedacht. Hij heeft ook nog een slim trucje bedacht om ervoor te zorgen dat hij na al die tijd nog steeds populair is in de Arabische wereld.

Mohammed heeft ook nog mensen vermoord omdat ze geen moslim wilden worden. Daarmee behaalde hij een voordeel, want hij verspreidde zijn ideologie erdoor.

Hij vond het lekker om seks te hebben met zo veel mogelijk vrouwen, daarom is polygamie toegestaan in de islam. Volgens de islam mogen mannen 4 vrouwen hebben (vrouwen mogen maar 1 man hebben) en Mohammed mag er meer hebben. Dit geeft je bepaalde informatie over de islam die nog niet bekend was.

Als een vrouw in een moslimland 2 mannen heeft wordt ze waarschijnlijk gestenigd. Er is zelfs bijna een meisje van een jaar of 9 geëxecuteerd in Iran omdat ze zogenaamd overspel en incest had gepleegd. Ze werd verkracht door één of andere viespeuk en werd daardoor op zo'n jonge leeftijd al zwanger. Maar ze had waarschijnlijk geen 4 mannelijke getuigen waardoor zij zogenaamd het slachtoffer was ipv die pedoseksuele imbeciel.
Bron:
Een rechter van Amnesty heeft haar gered van de executie

Edit (tijdens het schrijven van de post) ik zie nu dat ze verkracht werd door haar broers die ook nog door haar moeder ervoor betaald werden om die privilege te krijgen om dat te doen. Haar broers kregen zweepslagen, maar zij werd bijna geëxecuteerd terwijl zij het slachtoffer was. De redenen die ze gaven waren illegale seks en incest. Maar zij gaf haar broers geen toestemming, dus zij had sowieso niks verkeerd gedaan op het gebied van incest of illegale seks.
Dit gaat nergens over en is ook totaal niet waar ik naar vraag. Ik vraag naar een persoonlijke uitleg wat de Islam voor iemand betekent, het vasten etc, je hoeft geen ideologische of religieuze conflicten hier uit te vechten daar is dit topic niet voor bedoeld.
pi_179415907
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 13:58 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Lees je voor de grap eens in over intermittent fasting. Heeft niets met religie te maken, maar is een steeds populairder wordende manier van eten. Wordt gedaan door mensen die willen afvallen, bodybuilders in cuts, en mensen die simpelweg een ander eetritme aanhouden. Steeds meer onderzoeken wijzen er op dat vasten celvernieuwing stimuleert en zeer gezonde effecten kan hebben.

Je roept weer eens wat, zonder dat het onderbouwd is met enige kennis.
In tegenstelling tot jezelf gaf ik concrete voorbeelden waarom vasten fysiek zo ongezond is.

In jouw reactie lees ik geen enkele onderbouwing. Kom maar op met die zogenaamde onderzoeken over celvernieuwing. Ik denk dat het zoveelste broodje aap verhaal is net zoals al die andere dieetonzin. En sinds wanneer is body building gezond? :?

Bovendien is de productiviteit van iemand die vast een stuk minder. Logisch als je arbeid moet verrichten, jouw eigen slaapritme verstoord omdat je voor zonsopgang moet eten en drinken. En zeker in deze zomertijd waarbij de dagen lang zijn en de nachten kort. En nu ook nog eens met dit warme weer. Gewoon hartstikke ongezond.
pi_179415999
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 00:38 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

De 613 Mitzvot blijven volgens het Jodendom voor altijd bindend. Iemand die een deel van die wetten pakt en in zijn eigen religie verwerkt, maar niet al die wetten + nog zelfbedachte wetten eraan toevoegd is dus een valse profeet.
Welke 613 geboden staan er in de tora? Heb je ze geteld? En hoe tel je de geboden dan? Kan je die wel benoemen? Indien niet: waarom geloof je erin?

De tora vertelt ons overigens niet hoeveel geboden er zijn.

Die nummer 613 komt van de rabbijnen zij interpreteerden genesis op een bepaalde manier. Sommige rabbijnen in de loop van de tijd telden meer geboden waar anderen weer minder

Leuk dat tellen. Leuk spelletje

Je mag er natuurlijk mee eens zijn met nummer 613.
Je kan ook zelf zoeken in de tora mischien vindt je wel 900 geboden of 2 :D
pi_179416002
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 06:43 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dit gaat nergens over en is ook totaal niet waar ik naar vraag. Ik vraag naar een persoonlijke uitleg wat de Islam voor iemand betekent, het vasten etc, je hoeft geen ideologische of religieuze conflicten hier uit te vechten daar is dit topic niet voor bedoeld.
Ik vertel gewoon de waarheid over de islam. Overigens is je Hitler avatar wel veelzeggend. De moslims zijn ook een soort nazi's.

De Koran bevat meer antisemitisme dan Mein Kampf en Mein Kampf is een bestseller in de Arabische wereld. De moslims willen alle ongelovigen (niet-moslims) uitroeien en dan vooral de Joden, dus dat bewijst dat ik gelijk heb. Je kunt gaan ontkennen, maar de islam van Mohammed is de enige vorm van die satanische doodscultus die bestaat.

Mijn posts censureren en verwijderen mag ook niet. Leden van shadow governments of steuners van de Saudi Arabische royale familie zouden dit soort dingen wel kunnen doen, maar dat bewijst alleen maar weer dat pro-islamieten terroristensteuners of terroristen zijn en ook antisemitisch zijn.

De jihadisten willen iedereen de islam opdringen.
pi_179416130
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2018 07:48 schreef Szikha2 het volgende:

[..]

Welke 613 geboden staan er in de tora? Heb je ze geteld? En hoe tel je de geboden dan? Kan je die wel benoemen? Indien niet: waarom geloof je erin?

De tora vertelt ons overigens niet hoeveel geboden er zijn.

Die nummer 613 komt van de rabbijnen zij interpreteerden genesis op een bepaalde manier. Sommige rabbijnen in de loop van de tijd telden meer geboden waar anderen weer minder

Leuk dat tellen. Leuk spelletje

Je mag er natuurlijk mee eens zijn met nummer 613.
Je kan ook zelf zoeken in de tora mischien vindt je wel 900 geboden of 2 :D
Ja, er zijn 612 of 613 Mitzvot, eentje komt uit de Talmud. Soms moeten rabbijnen dingen interpreteren, want sommige mensen snappen bijv niet dat het geweld uit de Torah straffen waren voor mensen die God's wetten overtraden, soms zelfs nadat God ze gewaarschuwd had.

Één van de 613 mitzvot is dat je geen vlees mag mengen met melk, die komt uit de Talmud. De rest van 612 zijn andere wetten. Één van die wetten is ook "kook geen bokje in de melk van zijn moeder". Volgens sommige rabbijnen mag je dan ook geen vlees met melk in dezelfde maaltijd eten. Sommige Joden hebben zelfs apart bestek of aparte aanrechten om het te scheiden, maar volgens God hoefde je dit niet per se te doen. Dat zijn streng gelovigere Joden die bang zijn om God's wetten te overtreden, maar als zij dit doen heb jij er zelf ook geen last van. Ze plegen geen zelfmoordaanslagen ofzo.

Niet iedereen is het er over eens of dat gebod van het scheiden van melk uit de Torah komt, maar volgens het mainstream Jodendom die de Talmud volgt wel. In de Talmud staat hoe je bepaalde dingen uit de Torah moet interpreteren. Je schijnt ook nog twee versies te hebben: De Babylonische en de Jeruzalem Talmud. De Babylonische Talmud is wss ontstaan tijdens de Babylonian Captivity, maar dat weet ik niet zeker.

Maar ik heb de Talmud überhaupt nog nooit gelezen en weet alleen wat ik ervan weet via websites als Wikipedia en andere bronnen erbuiten, ook Joodse websites, e.d

Maar 900 geboden of 2 is echt onzin, is ook een grapje hoop ik. De 613 Mitzvot komen overigens niet uit Genesis, maar uit andere delen van de Torah. In Genesis staat volgens mij nul wetten.

Er zijn mínstens tien geboden. En echt niet meer dan 613. Maar er zijn wel Joodse stromingen waarin sommige wetten gevolgd worden die niet in de Torah staan. Maar er staat ook in de Torah dat je geen wetten eraan toe mag voegen die er niet eens zijn. En sommige ultra-orthodoxe stromingen in het Jodendom schijnen bepaalde wetten te volgen die niet uit de Torah komen en dan gaat het niet om die wet over het scheiden van vlees en melk, maar wetten die ze volgens mij geheel zelf hebben verzonnen.

Maar sommige wetten uit bijv de islam zijn immoreel en onnodig volgens de Bijbel. Er is in de Bijbel geen basis voor die wetten. De sharia wet is ook heel anders dan de wetten uit de bijbel. Een anti-islamitische website is miss eenzijdig denk je, maar ik post hem toch maar:
https://www.thereligionofpeace.com/pages/articles/sharia.aspx

Homo's executeren, vrouwen onderdrukken, slachtoffers van verkrachting stenigen als ze te weinig getuigen hebben, etc zijn niet bepaald ethische dingen. Dat bewijst ook de satanische origine van de sharia wet. En sommige mensen roepen dat de islam een religie van vrede is, maar zij zitten in de ontkenningsfase of geloven in de islam zodat ze in dit leven bepaalde criminele daden uit kunnen voeren zonder gestraft te worden. Mohammed verkocht zijn ziel ook aan de satan zelf (de Arabische maangod Allah) om te doen waar hij zin in had, volgens mij. Volgens anderen verzon hij de islam om te doen waar hij zin in had, en dat waren psychopatische en terreur acties.
pi_179416139
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 23:43 schreef Firewarrior het volgende:

Of ben je geen moslim?
Nee
pi_179416218
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 08:01 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Ja, er zijn 612 of 613 Mitzvot, eentje komt uit de Talmud. Soms moeten rabbijnen dingen interpreteren, want sommige mensen snappen bijv niet dat het geweld uit de Torah straffen waren voor mensen die God's wetten overtraden, soms zelfs nadat God ze gewaarschuwd had.

Één van de 613 mitzvot is dat je geen vlees mag mengen met melk, die komt uit de Talmud. De rest van 612 zijn andere wetten. Één van die wetten is ook "kook geen bokje in de melk van zijn moeder". Volgens sommige rabbijnen mag je dan ook geen vlees met melk in dezelfde maaltijd eten. Sommige Joden hebben zelfs apart bestek of aparte aanrechten om het te scheiden, maar volgens God hoefde je dit niet per se te doen. Dat zijn streng gelovigere Joden die bang zijn om God's wetten te overtreden, maar als zij dit doen heb jij er zelf ook geen last van. Ze plegen geen zelfmoordaanslagen ofzo.

Niet iedereen is het er over eens of dat gebod van het scheiden van melk uit de Torah komt, maar volgens het mainstream Jodendom die de Talmud volgt wel. In de Talmud staat hoe je bepaalde dingen uit de Torah moet interpreteren. Je schijnt ook nog twee versies te hebben: De Babylonische en de Jeruzalem Talmud. De Babylonische Talmud is wss ontstaan tijdens de Babylonian Captivity, maar dat weet ik niet zeker.

Maar ik heb de Talmud überhaupt nog nooit gelezen en weet alleen wat ik ervan weet via websites als Wikipedia en andere bronnen erbuiten, ook Joodse websites, e.d

Maar 900 geboden of 2 is echt onzin, is ook een grapje hoop ik. De 613 Mitzvot komen overigens niet uit Genesis, maar uit andere delen van de Torah. In Genesis staat volgens mij nul wetten.

Er zijn mínstens tien geboden. En echt niet meer dan 613. Maar er zijn wel Joodse stromingen waarin sommige wetten gevolgd worden die niet in de Torah staan. Maar er staat ook in de Torah dat je geen wetten eraan toe mag voegen die er niet eens zijn. En sommige ultra-orthodoxe stromingen in het Jodendom schijnen bepaalde wetten te volgen die niet uit de Torah komen en dan gaat het niet om die wet over het scheiden van vlees en melk, maar wetten die ze volgens mij geheel zelf hebben verzonnen.

Maar sommige wetten uit bijv de islam zijn immoreel en onnodig volgens de Bijbel. Er is in de Bijbel geen basis voor die wetten. De sharia wet is ook heel anders dan de wetten uit de bijbel. Een anti-islamitische website is miss eenzijdig denk je, maar ik post hem toch maar:
https://www.thereligionofpeace.com/pages/articles/sharia.aspx

Homo's executeren, vrouwen onderdrukken, slachtoffers van verkrachting stenigen als ze te weinig getuigen hebben, etc zijn niet bepaald ethische dingen. Dat bewijst ook de satanische origine van de sharia wet. En sommige mensen roepen dat de islam een religie van vrede is, maar zij zitten in de ontkenningsfase of geloven in de islam zodat ze in dit leven bepaalde criminele daden uit kunnen voeren zonder gestraft te worden. Mohammed verkocht zijn ziel ook aan de satan zelf (de Arabische maangod Allah) om te doen waar hij zin in had, volgens mij. Volgens anderen verzon hij de islam om te doen waar hij zin in had, en dat waren psychopatische en terreur acties.
Over fanatisme gesproken.

Chill man :)
pi_179416620
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 07:48 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Ik vertel gewoon de waarheid over de islam. Overigens is je Hitler avatar wel veelzeggend. De moslims zijn ook een soort nazi's.

De Koran bevat meer antisemitisme dan Mein Kampf en Mein Kampf is een bestseller in de Arabische wereld. De moslims willen alle ongelovigen (niet-moslims) uitroeien en dan vooral de Joden, dus dat bewijst dat ik gelijk heb. Je kunt gaan ontkennen, maar de islam van Mohammed is de enige vorm van die satanische doodscultus die bestaat.

Mijn posts censureren en verwijderen mag ook niet. Leden van shadow governments of steuners van de Saudi Arabische royale familie zouden dit soort dingen wel kunnen doen, maar dat bewijst alleen maar weer dat pro-islamieten terroristensteuners of terroristen zijn en ook antisemitisch zijn.

De jihadisten willen iedereen de islam opdringen.
Je vertelt jouw waarheid. Dat is wat anders. En mijn Hitler avatar lol :').
  zondag 27 mei 2018 @ 09:02:01 #213
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_179416993
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 08:01 schreef Firewarrior het volgende:

... Dat bewijst ook de satanische origine van de sharia wet. ...
Satanisch? De meeste vormen van het satanisme zijn best wel pro-vrije seks dus ik denk niet dat daar het stenigen van vrouwen die het gedaan hebben uit voortkomt. Wat bedoel je dus met een "satanische origine"?
pi_179418260
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 07:38 schreef Elzies het volgende:

[..]

In tegenstelling tot jezelf gaf ik concrete voorbeelden waarom vasten fysiek zo ongezond is.

In jouw reactie lees ik geen enkele onderbouwing. Kom maar op met die zogenaamde onderzoeken over celvernieuwing. Ik denk dat het zoveelste broodje aap verhaal is net zoals al die andere dieetonzin. En sinds wanneer is body building gezond? :?

Bovendien is de productiviteit van iemand die vast een stuk minder. Logisch als je arbeid moet verrichten, jouw eigen slaapritme verstoord omdat je voor zonsopgang moet eten en drinken. En zeker in deze zomertijd waarbij de dagen lang zijn en de nachten kort. En nu ook nog eens met dit warme weer. Gewoon hartstikke ongezond.
Ja, die gaf je, maar "Elzies zegt iets" is geen onderbouwing. Wat het extra mooi maakt, als je het bij een ander wel vraagt. Maar het is F&L, en ik ben niet beroerd. Hier wat linkjes naar wetenschappelijk onderzoek na een snelle pubmed-search:

Short-Term, Intermittent Fasting Induces Long-Lasting Gut Health and TOR-Independent Lifespan Extension.

Early Time-Restricted Feeding Improves Insulin Sensitivity, Blood Pressure, and Oxidative Stress Even without Weight Loss in Men with Prediabetes.

Fasting Activates Fatty Acid Oxidation to Enhance Intestinal Stem Cell Function during Homeostasis and Aging.

Restructuring of the Gut Microbiome by Intermittent Fasting Prevents Retinopathy and Prolongs Survival in db/db Mice.

Enzovoorts enzovoorts. We weten allebei dat het jou niet on onderbouwing gaat, maar vooruit.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2018 10:26:25 ]
  zondag 27 mei 2018 @ 11:42:36 #215
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_179419429
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 12:38 schreef Molurus het volgende:

[..]

So f'ing what? De Hadiths hebben geen staatsrechtelijke status. Het is uitsluitend tekst.

[..]

My god, wat ken jij - kennelijk - onze staatsinrichting slecht. De rechter toetst nooit aan de hand van de grondwet. 8)7

1. Sharia wetgeving is afgeleid van koranen EN van hadiths. Sharia wetgeving wijzigen zou mooi zijn.
2. Dus artikel1 van de grondwet, daar houden rechters nooit rekening mee? Dat is nieuw voor mij.
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
  zondag 27 mei 2018 @ 11:50:06 #216
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_179419534
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 01:40 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Volgens mij zijn het er 48 volgens de Koran. De jihadisten die mensen hebben vermoord krijgen 72 maagden. En zelfmoordaanslagen plegen helpt volgens de Koran, want dan gaan ze sneller naar het paradijs waar ze die maagden krijgen. Overigens staat in de Koran ook dat deze wereld nep is en dat het niks anders is dan een wereld vol roerende goederen en objecten vol misleiding.
[..]
Sommige mensen zijn bijv vermoord omdat ze de islam of Mohammed bekritiseerden. Volgens de islamitische leringen mag je geen kritiek hebben op de islam of op Mohammed en moet je iedereen die er kritiek op heeft vermoorden.
De koran belooft maagden, noemt niet het getal 48.
https://wikiislam.net/wiki/72_Virgins
Even though the Qur'an does not mention the number of virgins, it does say in verse 56:36 that Muslim men will be awarded with virgins in Paradise. The Qur'an describes their physical attributes, for example they will have large eyes (56:22) and big breasts (78:33)

En hierin 10 voorbeelden van critici van Mohammed die gedood werden:
http://www.answering-islam.org/Authors/Arlandson/dead_poets.htm
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
  zondag 27 mei 2018 @ 12:07:26 #217
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179419757
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 11:42 schreef MrRatio het volgende:

[..]

1. Sharia wetgeving is afgeleid van koranen EN van hadiths. Sharia wetgeving wijzigen zou mooi zijn.
De aanleiding daarvan was een discussie over de status van de Koran, niet Sharia. Overigens heeft die laatste eveneens geen status in ons land, dus niet dat dat onderscheid ertoe doet.

quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 11:42 schreef MrRatio het volgende:

[..]

2. Dus artikel1 van de grondwet, daar houden rechters nooit rekening mee? Dat is nieuw voor mij.
Klopt als een bus. Veel mensen weten dat niet, maar rechters houden zich daar inderdaad niet mee bezig. In het strafrecht houden de rechters zich bezig met het beoordelen van de bepalingen zoals die zijn verwoord in het wetboek van strafrecht. Die bepalingen worden geacht in lijn te zijn met de grondwet, maar de rechtbank toetst zulke zaken niet. Dat laatste is aan de politiek, en komt eigenlijk alleen ter sprake bij nieuwe wetsvoorstellen.

PS: merk overigens ook op dat de grondwet geen strafmaat formuleert. Dat is niet hoe de grondwet wordt gebruikt.

[ Bericht 15% gewijzigd door Molurus op 27-05-2018 12:13:01 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 27 mei 2018 @ 12:43:54 #218
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_179420246
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 15:30 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Maar hoe weet je nou welke Hadith geldig is en welke Hadith niet? Daar zijn veel islamgeleerden het vaak ook niet over eens. Bijv of je nou wel of geen garnalen mag eten volgens de Koran/Hadiths is een punt van discussie. De meeste moslims eten het wel, omdat het volgens de meeste Imams mag.
Er is een indeling in betrouwbaarheid gemaakt.
shahih is de hoogste graad van betrouwbaarheid, daana has(s)an (=goed) en da'if (=zwak)

De sex tussen Mohammed en de 9-jarige Aisha is terug te vinden in meerdere shahih hadiths, dit is dus niet te weerleggen via zwakke overleving.

Het zou mogelijk moeten zijn om enkele scherpe kantjes van islam af te vijlen door hadiths een lagere mate van betrouwbaarheid te geven. Dit is een keuze die alleen de complete ummah kan maken. Tot nu toe zit daar niet veel schot in.

http://blogs.reuters.com/(...)-with-hadith-review/
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
pi_179421733
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 11:50 schreef MrRatio het volgende:

[..]

De koran belooft maagden, noemt niet het getal 48.
https://wikiislam.net/wiki/72_Virgins
Even though the Qur'an does not mention the number of virgins, it does say in verse 56:36 that Muslim men will be awarded with virgins in Paradise. The Qur'an describes their physical attributes, for example they will have large eyes (56:22) and big breasts (78:33)

En hierin 10 voorbeelden van critici van Mohammed die gedood werden:
http://www.answering-islam.org/Authors/Arlandson/dead_poets.htm
Volgens sommige mensen krijgen de moslims in de islamitische versie van de hemel ook kleine jongentjes die ze mogen verkrachten. Dat zijn er ongeveer 20 volgens die leringen, maar ik heb het zelf nog niet teruggevonden in de Koran.

En inderdaad, critici van Mohammed worden gedood, volgens de islamitische leringen moet je mensen die Allah, Mohammed of de Koran bekritiseren vermoorden.

quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 09:02 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Satanisch? De meeste vormen van het satanisme zijn best wel pro-vrije seks dus ik denk niet dat daar het stenigen van vrouwen die het gedaan hebben uit voortkomt. Wat bedoel je dus met een "satanische origine"?
Maar in de Koran staan ook leringen en filosofieën uit het Jodendom die daarin verwerkt werden en vervolgens aangepast werden aan Mohammed's mening en visie. Eigenlijk snijdt de bewering dat de Bijbel corrupt is geraakt geen hout, het is eerder zo dat Mohammed een corrupte, satanische versie van de Bijbel schreef om terreur te veroorzaken. Hij was ook een psychopaat die de Koran als excuus gebruikte om vrijuit te gaan en zijn daden te verrichten. Moslims doen dit vaak ook en komen weg met dat soort dingen.

Als je een demoon vereert krijg je tijdelijk macht, maar uiteindelijk val je hard neer net als de toren van Babel en de Egyptische monarchie, Romeinse keizerrijk etc. De islamitische wereld bestaat ook nog steeds voor het grootste gedeelte uit totalitaire dictaturen en monarchieën. De royale familie van Saudi Arabië heeft ook speciale rechten die de burgers daar niet hebben.

In Saudi Arabië worden volgens mij tactieken gebruikt die vergelijkbaar zijn met de nazi tactieken die Hitler gebruikte. Kleine kinderen worden gebrainwasht om de conservatieve islam te volgen, later worden ze ook ineens een terrorist naarmate tijd vordert. Hitler manipuleerde ook kleine kinderen om nazi's te worden. Als je informatie over de islam opzoekt kom je vaak ook antisemitische uitspraken en beweringen tegen, terwijl die beweringen geeneens bewezen zijn. Ze proberen je ook te hersenspoelen om moslim te worden, zogenaamd staan er in de Koran wetenschappelijk feiten die later pas door wetenschappers ontdekt waren. Maar de vele historische fouten (valse geschiedenis, bijv claimen dat Jezus een Palestijn was terwijl het woord Palestina pas bestond nadat de Romeinen de Joden uit Israël verdreven. Ze gaven het land toen die naam om de Joodse invloeden eruit te verwijderen. Verder staan er bijv ook claims dat Abraham en Alexander de Grote en Jezus moslim waren, terwijl de islam in hun tijd geeneens bestond. Dan leggen moslims dit uit door te zeggen dat ze zich onderwierpen aan God en dat ze daarom moslims waren en dat de Bijbel corrupt is geraakt.)

Volgens Bijbelgeleerden is de Bijbel minstens 2000 jaar ongeveer hetzelfde gebleven. Dat er vele manieren van interpretatie zijn en dat sommige mensen dingen op een redelijk foute manier vertaald hebben doet daar niks aan af. Overigens is het Oude Testament direct uit het Hebreeuws vertaald ook de beste versie, want in de Christelijke bijbel staan vaak vertaalfouten in dat deel van de Bijbel die een groot verschil maken. Het klinkt ook anders, het is eerst uit het Grieks vertaald. Volgens sommige mensen kun je beter ook het Oude Testament (Tanakh) in het Hebreeuws lezen, omdat het dan anders klinkt en beter te begrijpen is. Maar we snappen wel ongeveer wat er in staat. En het Nieuwe Testament was weer in het Aramees geschreven.

Volgens sommige mensen bestaat de hel niet in het Christendom, maar is die ontstaan door vertaalfouten. In de Bijbel staan in werkelijkheid alleen vreemde termen die naar hel vertaald zijn maar er staat niet dat dit een eeuwige plek is waar mensen voor altijd zullen branden. De Koran is wel duidelijk over de hel, in de Koran staat de meest concrete en sinistere omschrijving van de hel. Moslims zijn waarschijnlijk ook bang om in de hel te komen of geëxecuteerd te worden door een familielid als ze de islam verlaten.

In de Koran staat dat de ongelovigen voor eeuwig in de hel zullen branden en de gelovigen voor eeuwig in het paradijs. De ongelovigen hun huid zal vernieuwd worden zodat ze daarna meer pijn kunnen lijden, volgens de Koran. Volgens de Koran zullen de niet-moslims voor altijd pijn lijden in de hel, terwijl de "gelovigen" naar de hemel gaan waar ze maagdelijke vrouwen verkrachten. Maar wat krijgen de vrouwen dan eigenlijk, maagdelijke mannen?

Volgens sommige islamitische leringen gaan 99% van de vrouwen naar de hel. Vrouwen zijn volgens mij objecten volgens de islamitische leringen en ze worden in Arabische landen ook onderdrukt. Overigens heb ik dit puur gelezen en weet ik niet zeker of die theorie over 99% vrouwen in de hel ook authentiek islamitisch is. Het is alleen ergens voorbij gekomen voor zo ver ik weet.

http://islamrevealed.org/muhammad-99-of-women-go-to-hell/

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2018 14:07:08 ]
pi_179422177
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 06:43 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dit gaat nergens over en is ook totaal niet waar ik naar vraag. Ik vraag naar een persoonlijke uitleg wat de Islam voor iemand betekent, het vasten etc, je hoeft geen ideologische of religieuze conflicten hier uit te vechten daar is dit topic niet voor bedoeld.
Allemaal de schuld van de joden eigenlijk. :7
quote:
'Ashura' commemorates the day that Allah saved the Children of Israel from Pharaoh.

Fasting on Muharram 10, known as the Day of 'Ashura', expiates for the sins of the past year. When the Prophet (peace and blessings be upon him) arrived in Madinah in 622 CE, he found that the Jews there fasted on Muharram 10 and asked them the reason for their fasting on this day. They said," This is a blessed day. On this day Allah saved the Children of Israel from their enemy (in Egypt) and so Prophet Musa [Moses] fasted on this day giving thanks to Allah."

The Prophet (peace and blessings be upon him) said,

"We are closer to Musa than you are."

He fasted on that day and commanded Muslims to fast on this day. (Al-Bukhari) The following year, Allah commanded the Muslims to fast the month of Ramadan, and the fasting of 'Ashura' became optional. It is also reported that the Prophet (peace and blessings be upon him) intended to fast on the ninth and tenth. Ibn 'Abbas reported: The Messenger of Allah fasted on the day of 'Ashura' and ordered the people to fast on it. The people said, "O Messenger of Allah, it is a day that the Jews and Christians honor." The Prophet said, "When the following year comes, Allah willing, we shall fast on the ninth." The death of the Prophet came before the following year. (Muslim and Abu Dawud)
Later, na de dood van Mohammed is het herdenken van de joodse exodus meer in de achtergrond gekomen en is Ashura en de maand Muharram gekoppeld aan de tragedie waarin de kleinzoon van Mohammed werd vermoord. Is het vasten doorgegaan, maar is de associatie veranderd.

Je hoort vaak antwoorden als 'rekening houden met de armen', maar dat is eigenlijk als je puur naar de theorie kijkt onzin, hoewel bezinning en je lusten opzij te zetten wel een prominent rol speelt. In de Koranische tekst eist Allah het vasten als aanbidding voor hem specifiek.

quote:
Al-Bukhaari (1761) and Muslim (1946) narrated that Abu Hurayrah (may Allaah be pleased with him) said: The Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “Allaah said: ‘Every deed of the son of Adam is for him except fasting; it is for Me and I shall reward for it…’”
En natuurlijk niet te vergeten, weer de schuld van de joden :( :

quote:
Oh you who believe! Fasting is prescribed to you as it was prescribed to those (JODEN!) before you, that you many learn piety and righteousness" (Q 2:183)


[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2018 14:27:24 ]
pi_179422479
quote:
6s.gif Op zondag 27 mei 2018 14:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Allemaal de schuld van de joden eigenlijk. :7

[..]

Later, na de dood van Mohammed is het herdenken van de joodse exodus meer in de achtergrond gekomen en is Ashura en de maand Muharram gekoppeld aan de tragedie waarin de kleinzoon van Mohammed werd vermoord. Is het vasten doorgegaan, maar is de associatie veranderd.

Je hoort vaak antwoorden als 'rekening houden met de armen', maar dat is eigenlijk als je puur naar de theorie kijkt onzin, hoewel bezinning en je lusten opzij te zetten wel een prominent rol speelt. In de Koranische tekst eist Allah het vasten als aanbidding voor hem specifiek.

[..]

En natuurlijk niet te vergeten, weer de schuld van de joden :( :

[..]

Ik voel me zo genegeerd.
pi_179422523
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2018 14:41 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik voel me zo genegeerd.
Gegeneerd zou je je moeten voelen :(

Maar geen antwoord op je vraag?
pi_179422541
quote:
9s.gif Op zondag 27 mei 2018 14:43 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Gegeneerd zou je je moeten voelen :(

Maar geen antwoord op je vraag?
Nee. Ik vraag niet waar het vandaan zou komen maar hoe een Moslim het zelf beleeft.
pi_179422563
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2018 14:44 schreef DeParo het volgende:

[..]

Nee. Ik vraag niet waar het vandaan zou komen maar hoe een Moslim het zelf beleeft.
I tried to answer that.

Met onthouding, bezinning, herdenken van een tragedie. Met een collectief gevoel.
Maar mogelijkerwijs snap ik de kern van je vraag dan niet.
pi_179422893
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 14:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

I tried to answer that.

Met onthouding, bezinning, herdenken van een tragedie. Met een collectief gevoel.
Maar mogelijkerwijs snap ik de kern van je vraag dan niet.
Je geeft me meer het hoe maar ik wil weten wat jouw persoonlijke doel is als je dat doet, wat het belangrijkste is tijdens die tradities, wat er door je heen gaat.
  zondag 27 mei 2018 @ 15:07:51 #226
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_179423029
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 14:05 schreef Firewarrior het volgende:
...

Als je een demoon vereert krijg je tijdelijk macht, maar uiteindelijk val je hard neer net als de toren van Babel en de Egyptische monarchie, Romeinse keizerrijk etc.
...
Okay, met satanisch bedoel jij dus de verering van demonen en de invloed van een dergelijke cultus op de islamitische geschriften begrijp ik? Even los van of ik daarin geloof of niet, is dat niet iets wat ik link aan islam omdat dergelijke cultussen bekend staan om rituelen die losbandigheid, het gebruik van stimulerende middelen bevatten en die overkoepelend de regels van de maatschappij aan hun laars lappen.

Hoe rijm jij dit met een doctrine waarin vrouwen hun seksuele vrijheden niet worden gegund en het gebruik van stimulerende middelen streng verboden is? Het zou andersom zijn als er werkelijk een satanische invloed was geweest denk ik.
pi_179423155
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2018 15:02 schreef DeParo het volgende:

[..]

Je geeft me meer het hoe maar ik wil weten wat jouw persoonlijke doel is als je dat doet, wat het belangrijkste is tijdens die tradities, wat er door je heen gaat.
Gotcha.

- Dit is wat Allah van mij vraagt. - uitvoeren van een godgiven opdracht/missie.
- Ik ben sterker dan mijn lusten - Niet de honger onderdrukken, maar vooral je trek (ook seksueel) . Door in de tijden dat je wel mag eten net voldoende te eten dat je de volgende dag er weer tegen aan kunt.
- Een beter mens zijn : Niet vloeken, schelden, mensen bespotten en jezelf dit aanleren om dat ook na de Ramadan te kunnen voortzetten.
- Bezinning - Stilstaan bij de tragediën van de Joden, moslims en armen en tot het besef komen hoe goed je het eigenlijk hebt doorgaans.
- Heilig - Het voorbeeld van Mozes, Jezus en Mohammed te volgen.

Zou een combinatie zijn van de gevoelens wat het bij mij opwekt dan wel wat ik in mezelf terug zou willen zien.
pi_179423224
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 15:07 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Okay, met satanisch bedoel jij dus de verering van demonen en de invloed van een dergelijke cultus op de islamitische geschriften begrijp ik? Even los van of ik daarin geloof of niet, is dat niet iets wat ik link aan islam omdat dergelijke cultussen bekend staan om rituelen die losbandigheid, het gebruik van stimulerende middelen bevatten en die overkoepelend de regels van de maatschappij aan hun laars lappen.

Hoe rijm jij dit met een doctrine waarin vrouwen hun seksuele vrijheden niet worden gegund en het gebruik van stimulerende middelen streng verboden is? Het zou andersom zijn als er werkelijk een satanische invloed was geweest denk ik.
God had een zuivere boodschap voor de mensheid om goed te leven en alleen god te verheerlijken, maar Satan is er tussen gekomen en heeft de boodschap zodanig aangepast dat de waarheid is gemixt met perversiteiten om zo de mens in een nog grotere dwaling te brengen.

Zoiets vermoed ik. Beetje wat Satan probeerde tijdens het verleiden van Jezus?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2018 15:17:13 ]
  zondag 27 mei 2018 @ 15:22:53 #229
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_179423397
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 15:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Gotcha.

- Dit is wat Allah van mij vraagt. - uitvoeren van een godgiven opdracht/missie.
- Ik ben sterker dan mijn lusten - Niet de honger onderdrukken, maar vooral je trek (ook seksueel) . Door in de tijden dat je wel mag eten net voldoende te eten dat je de volgende dag er weer tegen aan kunt.
- Een beter mens zijn : Niet vloeken, schelden, mensen bespotten en jezelf dit aanleren om dat ook na de Ramadan te kunnen voortzetten.
- Bezinning - Stilstaan bij de tragediën van de Joden, moslims en armen en tot het besef komen hoe goed je het eigenlijk hebt doorgaans.
- Heilig - Het voorbeeld van Mozes, Jezus en Mohammed te volgen.

Zou een combinatie zijn van de gevoelens wat het bij mij opwekt dan wel wat ik in mezelf terug zou willen zien.
Ik kan hier niets negatiefs in zien. Ik denk ook dat dit overeenkomt met de insteek van de "semi-moslims" van de vraag van de TT. Iedereen wil ergens een beter mens worden of dingen doen waar hij of zij achter staat en als goed ziet, en het gemeenschapsgevoel versterkt dit.

Dit is ook ongeveer het verhaal wat ik links en rechts hoor van al dan niet Ramadannende moslims, dat het voor hen heel belangrijk is om elke dag weer met de regels van hun geloof als leidraad goed te leven. Dat is dus inclusief Ramadan blijkbaar, ook als er verder nogal selectief wordt gepraktizeerd.

Ik proef ook vaak iets in hun motivatie als dat de Ramadan dan de kroon op de intenties van het hele jaar is.
  zondag 27 mei 2018 @ 15:24:09 #230
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_179423434
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 15:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

God had een zuivere boodschap voor de mensheid om goed te leven en alleen god te verheerlijken, maar Satan is er tussen gekomen en heeft de boodschap zodanig aangepast dat de waarheid is gemixt met perversiteiten om zo de mens in een nog grotere dwaling te brengen.

Zoiets vermoed ik. Beetje wat Satan probeerde tijdens het verleiden van Jezus?
Ik gok ook op zo'n uitleg, maar ik vind het zo'n bizarre link die hij legt gezien het totale verschil tussen de principes tussen islam en satani(sti)sche cultussen.
  zondag 27 mei 2018 @ 15:26:43 #231
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_179423507
quote:
6s.gif Op zondag 27 mei 2018 14:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Allemaal de schuld van de joden eigenlijk. :7

[..]

Later, na de dood van Mohammed is het herdenken van de joodse exodus meer in de achtergrond gekomen en is Ashura en de maand Muharram gekoppeld aan de tragedie waarin de kleinzoon van Mohammed werd vermoord. Is het vasten doorgegaan, maar is de associatie veranderd.

Je hoort vaak antwoorden als 'rekening houden met de armen', maar dat is eigenlijk als je puur naar de theorie kijkt onzin, hoewel bezinning en je lusten opzij te zetten wel een prominent rol speelt. In de Koranische tekst eist Allah het vasten als aanbidding voor hem specifiek.

[..]

En natuurlijk niet te vergeten, weer de schuld van de joden :( :

[..]

De bijbel geeft geen voorschriften voor vasten dan dat het steeds gepaard gaat met klagen en zak en as, om het gezicht van God te zoeken; en Mozes vast niet na de uittocht in de torah.

Vb:

Psa 35:13 KJV But as for me, when they were sick, my clothing was sackcloth: I humbled my soul with fasting; and my prayer returned into mine own bosom.

Dan 9:3 KJV And I set my face unto the Lord God, to seek by prayer and supplications, with fasting, and sackcloth, and ashes:
  zondag 27 mei 2018 @ 15:34:04 #232
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_179423666
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 15:55 schreef Triggershot het volgende:

[..]

No problem, de Heilige Geest in de Koran is een synoniem voor Gabriel. Diegene die Mohammed bijstond.
Dit is dan een verzinsel. In genesis 1:2 komt de Heilige Geest al aan bod. Vers 1 de Vader, en vers 3 het Woord: de eerste 3 versen vd bijbel tonen meteen de 3-eenheid :Y)
pi_179423701
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 15:22 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik kan hier niets negatiefs in zien. Ik denk ook dat dit overeenkomt met de insteek van de "semi-moslims" van de vraag van de TT. Iedereen wil ergens een beter mens worden of dingen doen waar hij of zij achter staat en als goed ziet, en het gemeenschapsgevoel versterkt dit.

Dit is ook ongeveer het verhaal wat ik links en rechts hoor van al dan niet Ramadannende moslims, dat het voor hen heel belangrijk is om elke dag weer met de regels van hun geloof als leidraad goed te leven. Dat is dus inclusief Ramadan blijkbaar, ook als er verder nogal selectief wordt gepraktizeerd.

Ik proef ook vaak iets in hun motivatie als dat de Ramadan dan de kroon op de intenties van het hele jaar is.
Dat denk ik dan ook. Het is eigenlijk te vergelijken met de goede voornemens van het nieuwe jaar, maar dan gevuld met religieuze rituelen en voor een heel maand. Als er iets was wat de moslims en polytheïstische Arabieren het over eens bleken te zijn was dat er tijdens de Ramadan ( nog überhaupt voor het een vastenmaand voor moslims werd ) zo min mogelijk de confrontatie en geweld opgezocht mocht worden. Vechten was er alleen met hoge uitzondering toegestaan als het 'noodzakelijk' was. Beide kanten leken zich hierbij historisch aan te sluiten ironisch gezien.
pi_179423705
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 15:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Gotcha.

- Dit is wat Allah van mij vraagt. - uitvoeren van een godgiven opdracht/missie.
- Ik ben sterker dan mijn lusten - Niet de honger onderdrukken, maar vooral je trek (ook seksueel) . Door in de tijden dat je wel mag eten net voldoende te eten dat je de volgende dag er weer tegen aan kunt.
- Een beter mens zijn : Niet vloeken, schelden, mensen bespotten en jezelf dit aanleren om dat ook na de Ramadan te kunnen voortzetten.
- Bezinning - Stilstaan bij de tragediën van de Joden, moslims en armen en tot het besef komen hoe goed je het eigenlijk hebt doorgaans.
- Heilig - Het voorbeeld van Mozes, Jezus en Mohammed te volgen.

Zou een combinatie zijn van de gevoelens wat het bij mij opwekt dan wel wat ik in mezelf terug zou willen zien.
Nou ja de reden van de vraag is omdat ik het idee heb dat dit soort rituelen veel meer geinstitionaliseerd zijn geworden. Dat wil zeggen onderhevig aan steeds strengere regels. Vroeger was de Islam veel mystieker. Bidden richting Mekka ging niet om wie dat zo lang mogelijk kon doen maar een dagelijkse bezinning, soort meditatie, uit je sleur zeg maar. Vasten hetzelfde, vroeger mocht je zelfs waarschijnlijk gewoon drinken (behalve alcohol), dat soort bezinningen en meditaties klinken logischer en geven iedereen een religieus handvat dichter bij God te komen enkele keren per dag en een langere periode per jaar. Gezien de vraag in de OP zie je ook wel dat die sterke institutionalisering de Islam erg onderhevig heeft gemaakt aan conservatieve regelgeving. Enerzijds verklarend waarom deze jongeren eigenlijk weinig dien met de Islam ivm een enorme mismatch met de belevingswereld van jonge Moslims in Westerse maatschappijen bijvoorbeeld. Anderzijds, als onderdeel van het gevoel hebben deel uit te maken van een bepaalde gemeenschap, zeker in het Westen deze identiteit soms duidelijk te voelen, pak je de Ramadan eruit omdat het een van de meest symbolische onderdelen is van je gemeenschap, zonder echt te weten waarom je het doet of je in de diepere betekenis van de Ramadan te verdiepen. Het wordt dan meer iets meer van moeten waarbij regels plotseling wel vrij letterlijk worden gevolgd dus. Ik heb dat verschil mogen ervaren toen ik eerst in Egypte was, sterke Saoedische invloed, en ging het vooral om het moeten doen. En een jaar later in Indonesie waar die Saoedische invloed minder sterk was en de Ramadan plus vasten voor veel mensen veel duidelijker in het gemeenschapsgevoel en bezinning tot uiting kwam. Ik zou in ieder geval graag zien dat de Islam weer wat mystieker wordt. Wellicht dat jij het anders ervaart.
pi_179423810
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 15:24 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik gok ook op zo'n uitleg, maar ik vind het zo'n bizarre link die hij legt gezien het totale verschil tussen de principes tussen islam en satani(sti)sche cultussen.
Mja, in mijn ogen is de islam dan ook een gematigdere jodendom, maar een strengere christendom. Zelfde frisdrank, maar dan met een ander smaakje. De islamitische seksualiteit en de losbandigheid van satanisten is dan ook de spijker op z'n kop inderdaad.
  zondag 27 mei 2018 @ 15:43:31 #236
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_179423916
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 15:37 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Aangezien je het vraagt. Sinds dit jaar (sinds zeer recent, enkele maanden geleden) volg ik een deel van de wetten van de Torah, maar niet allemaal. Ik ben officieel ook niet Joods, maar wel een Noachied die een deel van de 613 Mitzvot volgt afhankelijk van hoe het in mijn leven past. Maar ik geloof ook in bepaalde filosofieën en religieuze wetten die niet uit de Bijbel komen.

Ik ben overigens Christelijk opgevoed en was vroeger een Christen. Ben ook atheïst en agnost geweest, heen en weer. Soms schommelde ik binnen een korte tijd (een paar maanden of zelfs 1 of 2 weken) heen en weer tussen religies. Dan weer christen, dan weer agnost, dan weer atheïst. Ik zat voortdurend te twijfelen aan mijn geloof en hem op de proef te stellen en te bekritiseren en op andere momenten werd ik weer gelovig en was ik ineens een vrij strenggelovige christen en vroom. Dan wou ik bepaalde games bijv niet spelen omdat ze naar mijn idee satanisch waren, of bepaalde muziek met "duivelvererings lyrics" niet beluisteren.

Verder meer info over de Joodse wetten en de Noachidische wetten:
https://en.wikipedia.org/wiki/Seven_Laws_of_Noah
http://www.jewfaq.org/613.htm

In het Jodendom gaat iedereen die de Zeven Noachidische Wetten volgt naar de hemel. En de hel bestaat niet, maar is volgens sommige Joodse stromingen een tijdelijke plek waar mensen verblijven en leren van de fouten die ze in dit leven hebben gemaakt. Maar veel Joden geloven dat je daar maximaal 12 maanden of enkele jaren kunt verblijven, op basis van hoe kwaadaardig je was en hoe zwaar je God's wetten overtrad. Sommigen Joden zeggen weer dat je na je dood een soort film te zien krijgt waarin je ziet hoe je je leven hebt geleven en hoe je hem had kunnen leven. Dat is dan een soort hel, maar niet zoals de hel in het christendom en de islam, waar je voor eeuwig gekweld wordt omdat je niet in God geloofde of het verkeerde geloof had.

Er zijn ook Joden die geloven dat onrechtvaardige mensen en/of atheïsten gewoon ophouden met bestaan, dat na hun dood hun ziel vernietigd wordt en dat de rechtvaardige Joden en Noachieden wel naar de hemel gaan.
Maar heb je wel eens de bijbel gelezen?
De bijbel laat bedelingen zien: a&e gaat over onschuld en hadden één wet, na de val waren er geen wetten, maar ging het om het geweten en de vruchten van de eerste overtreding, na Noach begonnen de wetten toe te nemen.
De 613 zijn niet allemaal verplichte wetten, het meeste zijn voorschriften. De 10 geboden zijn het belangrijkst, maar rechtvaardigheid belangrijker. Lees jesaja 1 maar eens. Genesis 4:7 wordt er ook nog herhaald.
pi_179424114
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2018 15:35 schreef DeParo het volgende:

[..]

Nou ja de reden van de vraag is omdat ik het idee heb dat dit soort rituelen veel meer geinstitionaliseerd zijn geworden. Dat wil zeggen onderhevig aan steeds strengere regels. Vroeger was de Islam veel mystieker. Bidden richting Mekka ging niet om wie dat zo lang mogelijk kon doen maar een dagelijkse bezinning, soort meditatie, uit je sleur zeg maar. Vasten hetzelfde, vroeger mocht je zelfs waarschijnlijk gewoon drinken (behalve alcohol), dat soort bezinningen en meditaties klinken logischer en geven iedereen een religieus handvat dichter bij God te komen enkele keren per dag en een langere periode per jaar. Gezien de vraag in de OP zie je ook wel dat die sterke institutionalisering de Islam erg onderhevig heeft gemaakt aan conservatieve regelgeving. Enerzijds verklarend waarom deze jongeren eigenlijk weinig dien met de Islam ivm een enorme mismatch met de belevingswereld van jonge Moslims in Westerse maatschappijen bijvoorbeeld. Anderzijds, als onderdeel van het gevoel hebben deel uit te maken van een bepaalde gemeenschap, zeker in het Westen deze identiteit soms duidelijk te voelen, pak je de Ramadan eruit omdat het een van de meest symbolische onderdelen is van je gemeenschap, zonder echt te weten waarom je het doet of je in de diepere betekenis van de Ramadan te verdiepen. Het wordt dan meer iets meer van moeten waarbij regels plotseling wel vrij letterlijk worden gevolgd dus. Ik heb dat verschil mogen ervaren toen ik eerst in Egypte was, sterke Saoedische invloed, en ging het vooral om het moeten doen. En een jaar later in Indonesie waar die Saoedische invloed minder sterk was en de Ramadan plus vasten voor veel mensen veel duidelijker in het gemeenschapsgevoel en bezinning tot uiting kwam. Ik zou in ieder geval graag zien dat de Islam weer wat mystieker wordt. Wellicht dat jij het anders ervaart.
De Ramadan uit zich eigenlijk op verschillende manieren. Ik zie bepaalde houdingen en het gevoel wat er al reeds in je zit versterkt worden. Bij sommige moslims zie ik de houding van 'geen vlieg kwaad doen' sterker worden, bij anderen juist jihadistische sentimenten. In beide gevallen krijgen de aanwezige gevoelens een extra schepje bovenop en een toegenomen heiligheidsgraad.

Het is absoluut waar dat het steeds meer geïnstitutionaliseerd wordt en de sociale / autoritaire controle en dicteren is toegenomen. Zo ook met de Ramadan, er is door een invloedrijke orgaan uitgestippeld hoe je dient te vasten en dat is DE manier om dichterbij god te komen. Veel jongeren die er weinig van af weten of onder invloed zijn van zo een orgaan gaan daar in mee.

Dat je vroeger tijdens de Ramadan misschien wel zou mogen drinken is mij onbekend, ben ook niet op de hoogte van een referentie waar je dat uit zou kunnen afleiden om eerlijk te zijn, maar er zijn inderdaad wel toevoegingen geweest, soms rationeel, soms fundamentalistisch. Hoewel klassieke Islamitische bronnen wel seks hebben behandeld, dat je moet onthouden van lust is het verbod op roken pas eeuwen later toegevoegd. Puur en alleen omdat de vroege moslims nooit hadden gedeald met roken, maar het in verloop van tijd wel in de Islamitische wereld kwam en er daarna door een invloedrijke orgaan is besloten dat het de mens bevredigd en daarom daar van onthouden moet worden. In die zin zijn de regels dan wel weer uitgebreid/toegevoegd inderdaad.

Als je in een omgeving leeft waarin moslims langs elkaar leven dan wel in kleinere getallen zal je eerder een vorm zin van een mystieke islam, waarbij het vasten een individuele en persoonlijke ritueel is waarbij je god dient en tot bezinning komt. Bij een moslimgemeenschap komt de persoonlijke invulling/beleving niet zo sterk naar voren in mijn ogen.
pi_179424214
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2018 15:34 schreef Manke het volgende:

[..]

Dit is dan een verzinsel. In genesis 1:2 komt de Heilige Geest al aan bod. Vers 1 de Vader, en vers 3 het Woord: de eerste 3 versen vd bijbel tonen meteen de 3-eenheid :Y)
Je verwerpt een islamitische claim met de Bijbel, maar je bent er ook van bewust dat volgens de joodse houding de 3-eenheid een perversiteit en blasfemie is? Nofi, maar ik vind de christelijke apologetiek om de Islam te ondermijnen behoorlijk zwak. Zeker omdat het een basis probeert te zoeken in de Torah, maar diezelfde Torah-vertegenwoordigers al vanaf dag 1 het christendom als een dwaling kwalificeren.

Om maar met de woorden van Jezus te spreken:

quote:
3 Waarom ziet u wel de splinter in het oog van uw broeder, maar merkt u de balk in uw eigen oog niet op? 4 Of, hoe zult u tegen uw broeder zeggen: Laat toe dat ik de splinter uit uw oog haal; en zie, er is een balk in uw eigen oog? 5 Huichelaar, haal eerst de balk uit uw oog en dan zult u goed kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder te halen.
Matteüs 7:3-5
pi_179424360
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 15:51 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De Ramadan uit zich eigenlijk op verschillende manieren. Ik zie bepaalde houdingen en het gevoel wat er al reeds in je zit versterkt worden. Bij sommige moslims zie ik de houding van 'geen vlieg kwaad doen' sterker worden, bij anderen juist jihadistische sentimenten. In beide gevallen krijgen de aanwezige gevoelens een extra schepje bovenop en een toegenomen heiligheidsgraad.

Het is absoluut waar dat het steeds meer geïnstitutionaliseerd wordt en de sociale / autoritaire controle en dicteren is toegenomen. Zo ook met de Ramadan, er is door een invloedrijke orgaan uitgestippeld hoe je dient te vasten en dat is DE manier om dichterbij god te komen. Veel jongeren die er weinig van af weten of onder invloed zijn van zo een orgaan gaan daar in mee.

Dat je vroeger tijdens de Ramadan misschien wel zou mogen drinken is mij onbekend, ben ook niet op de hoogte van een referentie waar je dat uit zou kunnen afleiden om eerlijk te zijn, maar er zijn inderdaad wel toevoegingen geweest, soms rationeel, soms fundamentalistisch. Hoewel klassieke Islamitische bronnen wel seks hebben behandeld, dat je moet onthouden van lust is het verbod op roken pas eeuwen later toegevoegd. Puur en alleen omdat de vroege moslims nooit hadden gedeald met roken, maar het in verloop van tijd wel in de Islamitische wereld kwam en er daarna door een invloedrijke orgaan is besloten dat het de mens bevredigd en daarom daar van onthouden moet worden. In die zin zijn de regels dan wel weer uitgebreid/toegevoegd inderdaad.

Als je in een omgeving leeft waarin moslims langs elkaar leven dan wel in kleinere getallen zal je eerder een vorm zin van een mystieke islam, waarbij het vasten een individuele en persoonlijke ritueel is waarbij je god dient en tot bezinning komt. Bij een moslimgemeenschap komt de persoonlijke invulling/beleving niet zo sterk naar voren in mijn ogen.
Bij de Suffis zie je dat Mystieke nog steeds sterk. En overigens de overgang van mystiek naar institutie is niet bij de Islam maar was eeuwen geleden ook bij het Christendom het geval. Zeer interessant. Dat heeft wel invloed op hoe we naar religies kijken.
  zondag 27 mei 2018 @ 17:15:17 #240
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_179426303
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 15:55 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je verwerpt een islamitische claim met de Bijbel, maar je bent er ook van bewust dat volgens de joodse houding de 3-eenheid een perversiteit en blasfemie is? Nofi, maar ik vind de christelijke apologetiek om de Islam te ondermijnen behoorlijk zwak. Zeker omdat het een basis probeert te zoeken in de Torah, maar diezelfde Torah-vertegenwoordigers al vanaf dag 1 het christendom als een dwaling kwalificeren.

Om maar met de woorden van Jezus te spreken:

[..]

Maar de claim is te controleren, en het OT laat wat anders zien dan geclaimd, maar mogelijk is het gebaseerd op de talmoed, net zoals de gezegde over een leven eindigen of redden (alsof de hele mensheid....). Jezus zegt ook het eea over de talmoed (zoek 'overlevering' in het NT).

De gehele torah getuigt van Jezus Christus. Ook de psalmen. En Jesaja 53 is met een reden in voltooid verleden tijd.


De drieëenheid zegt dat de Vader, de Geest van God en het Woord van God één zijn, gen 1:1-3 getuigt van alle 3.
Dit Woord werd mens. (johannes 1)
pi_179427127
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2018 17:15 schreef Manke het volgende:

[..]

Maar de claim is te controleren, en het OT laat wat anders zien dan geclaimd, maar mogelijk is het gebaseerd op de talmoed, net zoals de gezegde over een leven eindigen of redden (alsof de hele mensheid....). Jezus zegt ook het eea over de talmoed (zoek 'overlevering' in het NT).

De gehele torah getuigt van Jezus Christus. Ook de psalmen. En Jesaja 53 is met een reden in voltooid verleden tijd.

De drieëenheid zegt dat de Vader, de Geest van God en het Woord van God één zijn, gen 1:1-3 getuigt van alle 3.
Dit Woord werd mens. (johannes 1)
Het is prima dat je verder de Bijbel leest op een manier dat het je uitkomt, alleen besef wel dat nogmaals de joden het er niet mee eens zijn en het niet lezen zoals jij dat doet. Sterker nog, de claim is dat Jezus de voorspellingen in de Torah op zichzelf zou hebben proberen toe te passen.
pi_179427259
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 17:49 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het is prima dat je verder de Bijbel leest op een manier dat het je uitkomt, alleen besef wel dat nogmaals de joden het er niet mee eens zijn en het niet lezen zoals jij dat doet. Sterker nog, de claim is dat Jezus de voorspellingen in de Torah op zichzelf zou hebben proberen toe te passen.
Messiaanse Joden.
  zondag 27 mei 2018 @ 18:06:27 #243
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_179427557
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 17:49 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het is prima dat je verder de Bijbel leest op een manier dat het je uitkomt, alleen besef wel dat nogmaals de joden het er niet mee eens zijn en het niet lezen zoals jij dat doet. Sterker nog, de claim is dat Jezus de voorspellingen in de Torah op zichzelf zou hebben proberen toe te passen.
Ik lees het niet zoals het mij uitkomt, ik lees wat er staat :P
Ik had het nu juist niet over voorspellingen.

Jezus zegt het tevens zelf:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_179427662
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 15:07 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Okay, met satanisch bedoel jij dus de verering van demonen en de invloed van een dergelijke cultus op de islamitische geschriften begrijp ik? Even los van of ik daarin geloof of niet, is dat niet iets wat ik link aan islam omdat dergelijke cultussen bekend staan om rituelen die losbandigheid, het gebruik van stimulerende middelen bevatten en die overkoepelend de regels van de maatschappij aan hun laars lappen.

Hoe rijm jij dit met een doctrine waarin vrouwen hun seksuele vrijheden niet worden gegund en het gebruik van stimulerende middelen streng verboden is? Het zou andersom zijn als er werkelijk een satanische invloed was geweest denk ik.
De truc is dat dit juist verhuld wordt. Maar het feit dat pedofielie, verkrachting van vrouwen die geen hijab dragen, vermoorden van niet-moslims, etc volgens de islam toegestaan is en zelfs gemotiveerd wordt zegt veel over de islam.

Ergens ben ik bang dat jij mij wil mishandelen omdat ik kritiek heb op de islam. Volgens de islamitische leringen moet je dat namelijk doen.

De islam is gewoon de religie van de duivel. Jezus waarschuwde eigenlijk ook voor de komst van islam. De islam is de religie van de antichristus. Ook in de Torah staat eigenlijk dat de duivel een eigen religie zal stichten waarin hij zelf een soort God wordt, als je het goed leest. Maar dan wel een valse, satanische God die mensen tijdelijke macht geeft om misdrijven te plegen omdat ze daar plezier aan beleven. De waarheid zal naar boven komen en dan hebben de satanisten geen kans meer om dit soort rottigheid uit te halen.

quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 15:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Gotcha.

- Dit is wat Allah van mij vraagt. - uitvoeren van een godgiven opdracht/missie.
- Ik ben sterker dan mijn lusten - Niet de honger onderdrukken, maar vooral je trek (ook seksueel) . Door in de tijden dat je wel mag eten net voldoende te eten dat je de volgende dag er weer tegen aan kunt.
- Een beter mens zijn : Niet vloeken, schelden, mensen bespotten en jezelf dit aanleren om dat ook na de Ramadan te kunnen voortzetten.
- Bezinning - Stilstaan bij de tragediën van de Joden, moslims en armen en tot het besef komen hoe goed je het eigenlijk hebt doorgaans.
- Heilig - Het voorbeeld van Mozes, Jezus en Mohammed te volgen.

Zou een combinatie zijn van de gevoelens wat het bij mij opwekt dan wel wat ik in mezelf terug zou willen zien.
Dat is gewoon onderdeel van de misleiding. Moslim apologeten ontkennen de terroristische aard van de islam en doen alsof ze geen pionnetjes van het islamitische complot zijn. De jihadisten willen een wereldwijd kalifaat oprichten waarin iedereen moslim wordt. Dat is ook het doel van de islam, de hele wereld onderwerpen aan een barbaarse ideologie uit de Middeleeuwen. Ze hebben al vele culturen in het Midden Oosten vernietigd om dit doel te bereiken. Nu proberen ze Israël ook te vernietigen, en door het verspreiden van propaganda en doormiddel van geschiedvervalsing ontkennen waar ze mee bezig zijn en zelfs in de slachtoferrol springen.

Maar Israël wordt omringd door allerlei Arabische landen die het land van de aardbodem willen vegen. De meeste "Palestijnen" kwamen tijdens de Zes Daagse Oorlog vechten tegen een Joods leger (waaronder ook holocaust overleefden) die onderbewapend en in de minderheid waren. Het is zeer wonderbaarlijk dat zij van 7 Arabische landen een oorlog hebben gewonnen. God werkt in vreemde wijze, maar de satanische schema's kunnen niet overwinnen.

Volgens de islam is Allah de grootste misleider die makruuh (deception) praktiseert. Volgens de Bijbel is de duivel de grootste misleider.

Er staat ook in de Koran: "They (the Jews) schemed and Allah also schemed. And Allah is the best of planners."

Of: "They (the disbelievers) schemed and Allah also schemed. And Allah is the best of planners."

Dat zijn twee verschillende versies die ik heb gevonden, maar de boodschap is duidelijk.

De Koran staat vol met xenofobie, haat tegen niet-moslims. Bijna elke bladzijde in de Koran lijkt te benadrukken hoe slecht niet-moslims wel niet zijn en de Joden lijken de grootste vijand van de moslims te zijn, een ergere vijand dan de andere niet-moslims.

Quran (4:56) - Those who disbelieve Our revelations, We shall expose them to the Fire. As often as their skins are consumed We shall exchange them for fresh skins that they may taste the torment Lo! Allah is ever Mighty, Wise

Quran (9:73) - O Prophet! strive hard against the unbelievers and the hypocrites and be unyielding to them; and their abode is hell, and evil is the destination

Quran (66:9) - O Prophet! Strive against the disbelievers and the hypocrites, and be stern with them. Hell will be their home, a hapless journey's end.

Quran (8:55) - Surely the vilest of animals in Allah's sight are those who disbelieve
Quran (9:30) - And the Jews say: Ezra is the son of Allah, and the Christians say: The Messiah is the son of Allah... Allah (Himself) fighteth against them. How perverse are they!

Quran (4:52) - Those (Christians) are they whom Allah hath cursed...

Quran (4:47) - O you (Jews) who have been given the Book! believe that which We have revealed, verifying what you have, before We alter faces then turn them on their backs, or curse them as We cursed the violaters of the Sabbath, and the command of Allah shall be executed. Quran (5:59-60) - This verse begets the infamous belief on the part of some Muslims that Jews are descended from swine and apes, since it says that wicked Jews (at least) were transformed by Allah in the past. (See also 2:64)

De Koran is niet zo heel veel anders dan Mein Kampf, dat boek is overigens ook een bestseller in de Arabische wereld.

https://www.thereligionofpeace.com/pages/quran/hell-and-hate.aspx

Hadith and Sira
There are hundreds of verses from the traditions that speak of violence and hatred against non-Muslims, particularly Allah's intense dislike, manifested by his plans to physically torture them for eternity.

Sahih Bukhari (54:487) - Someone asked, "O Allah's Apostle This (ordinary) fire would have been sufficient (to torture the unbelievers)," Allah's Apostle said, "The (Hell) Fire has 69 parts more than the ordinary (worldly) fire, each part is as hot as this (worldly) fire." In other words, ordinary fire isn't hot enough to torture non-Muslims. Therefore the fire in Hell is 69 times hotter.

Sahih Bukhari (2:28) - Women comprise the majority of Hell's occupants. (A weak Hadith, Kanz al-`ummal, 22:10, even suggests that 99% of women go to Hell).

Sahih Muslim (40:6831) - Non-Muslims in Hell will be given thick skin so as to prolong their agony (before they are given fresh skin for a new round of torture - Quran verse 4:56).

Sahih Bukhari (59:727) - Allah's Apostle [said]... "Allah's curse be on the Jews and the Christians" This was spoken on Muhammad's death bed, and was one of the last things that he ever said.

Ishaq 240 - "The Jews are a nation of liars.... The Jews are a treacherous, lying, and evil people"

https://www.thereligionofpeace.com/pages/quran/hell-and-hate.aspx

Ik heb zelf overigens ook verzen in de Koran gelezen die lijken op de verzen van de anti-islamitische site, maar ik heb niet bepaald zin om de hele Koran te gaan doorzoeken om die te vinden. Dus je moet het doen met vertalingen die ietsje anders zijn maar wel de boodschap laten zien. Vooral de Koranistische boodschap wordt duidelijk als je snapt wat voor verzen erin staan en de beestje bij zijn naampje noemt.

De waarheid is soms onacceptabel. Dat moslim apologeten de islam met hart en ziel verdedigen toont alleen maar aan dat ze de jihadisten steunen. De terroristenorganisatie ISIS doet niet veel anders dan wat Mohammed deed, qua acties zijn ze bijna hetzelfde. Volgens de Hadiths was Mohammed een terrorist. Hij was een pedofiel, massa moordenaar (vermoordde mensen omdat ze geen moslim wilden worden) en hij plunderde caravans. Zijn ideologie die zogenaamd gebaseerd was op het woord van God gaf hem de macht om dit te kunnen doen. Het is een soort demonische satanische doodscultus die de aanhangers daarvan de kans geven om dit soort acties uit te voeren.

De wereldwijde acties van vele moslims weerspiegelen de ware aard van de ideologie en dat kun je niet gaan lopen ontkennen. Het is gewoon waar. De islam is duivels en slecht.

De islam is achter elke aspect van de islam. De zogenaamde goede leringen zijn onderdeel van de misleiding, dat bewijst ook dat Allah de grootste misleider is, de duivel zelf, die waarheid met leugens vermengt, wat in de Koran ook duidelijk zichtbaar is. Heilige leringen en goede wetten vermengen met verzonnen wetten die chaos veroorzaken en satanische verzen, etc.

De wereld pikt de islamitische leugens en terreur niet meer. Wen er maar aan. Mensen komen er echt wel achter wat hier aan de hand is, en ze komen ook achter het Arabische complot om de Joden te vervolgen. De maat is vol.

Als de Joden het uitverkoren volk van God zijn dan zijn de Arabieren het uitverkoren volk van satan. Dat is wel erg zwart-wit, maar het gaat dan ook om een grote groep Arabieren die moslim is, maar ook niet alle Arabieren. Vooral afstammelingen van Ishmael.

Volgens de Bijbel waren veel Arabieren vijanden van Israël, het land van God's beloofde volk. Dat was vroeger zo, maar tegenwoordig zien we oude conflicten terugkomen. En de moslims liegen wanneer iets ze niet uitkomt. De waarheid haalt een leugen uiteindelijk in, wen er maar aan.

Ze ontkennen dat hun geloof terrorisme motiveert, terwijl de Koran juist een blueprint lijkt te zijn voor terreur en islamitische werelddominatie. Er zijn te veel motivaties om mensen in jihadisten te veranderen, zoals claimen dat deze wereld nep is en dat het hiernamaals belangrijker is en claimen dat je toch wel naar de hemel gaat als je een zelfmoordaanslag pleegt, etc. Dit zien we duidelijk terug in de islamitische jihadisten. En het zijn ook gewoon moslims, we zien duidelijk dat hun acties op de ware islam (de Mohammedaanse islam) gebaseerd zijn.

So let fight in (the) way (of) Allah those who sell the life (of) the world for the Hereafter. And whoever fights in (the) way (of) Allah, then he is killed or achieves victory then soon We will grant him a reward a great.

AYAH an-Nisa` 4:74

https://www.islamawakened.com/quran/4/74/default.htm

Hier zien we duidelijk staan dat je naar de hemel gaat als je zelfmoord aanslagen pleegt. In de Koran wordt ook nog uitgelegd dat je dan maagden in de hemel krijgt, maar dat is een satanische leugen. Ik wil mensen niet in terroristen veranderen, maar juist bewijzen dat de islam terrorisme ondersteunt en inherent terroristisch is. Een geloof die door een psychopathische terrorist is gecreeërd kan gewoon onmogelijk moreel zijn. Echt...

De Hadiths ondersteunen dat Mohammed een terrorist was. Er zijn ook verhalen dat hij bezeten was door een demoon en dat zelf geloofde en dan nog het conflict met de satanische verzen in de Koran, waarbij Mohammed claimde dat de duivel hem inspireerde om te zeggen dat Allah 3 dochters had en hij schafte dat later af. Als de duivel Mohammed's uitspraken beheerst waardoor Abdullah dat in de Koran schrijft (Mohammed was analfabeet, de Koran is door Abdullah geschreven) hoe kan de Koran dan het woord van God zijn? Een profeet van God kan niet beïnvloed worden door de duivel om valse doctrines in zijn boek te verwerken om dan vervolgens die verzen af te schaffen. Dat is gewoon onzin.

Het is waarschijnlijk zo dat Mohammed de Meccaanse polytheïsten aan wou trekken tot de islam en dat hij daarom ook rituelen uit die polytheïstische religies in de islam verwerkt heeft. De pelgrimstocht naar Mekka bevat namelijk nog rituelen uit de polytheïstische religies. En Mohammed heeft volgens sommige historici elementen van het Jodendom in de islam verwerkt om de Joden in het Arabische peninsula te bekeren. Maar zij weigerden Mohammed als profeet te zien omdat dat tegenstrijdig was met de lering van de Torah over hoe je een valse profeet herkent. Later pleegde Mohammed mass-genocide op Joodse stammen. Hij beweerde ook dat de wereld van Allah en zijn profeet is en dat Joden en Christenen niks hier te zoeken hebben, met andere woorden, de ongelovigen moeten dood want de wereld is van de islam. Dit bewijst dat de islam een kwaadaardige ideologie is die uit is op werelddominatie.

Narrated ‘Umar bin Al-Khattab:
I will expel the Jews and Christians from the Arabian Peninsula and will not leave any but Muslim. (Muslim, Tirmidhi and others)
  zondag 27 mei 2018 @ 18:17:05 #245
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_179427874
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 18:10 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

De truc is dat dit juist verhuld wordt. Maar het feit dat pedofielie, verkrachting van vrouwen die geen hijab dragen, vermoorden van niet-moslims, etc volgens de islam toegestaan is en zelfs gemotiveerd wordt zegt veel over de islam.
Nou, dat denk ik toch echt niet dat het zomaar toegestaan is om niet-moslims de hersens in te slaan of ongesluierde vrouwen te verkrachtem. Dat het gebeurt is 1, dat het ook mag is 2.
quote:
Ergens ben ik bang dat jij mij wil mishandelen omdat ik kritiek heb op de islam. Volgens de islamitische leringen moet je dat namelijk doen.
Leuk voor die islamitische leringen, maar ik heb daar niks mee te schaften.
quote:
De islam is gewoon de religie van de duivel. Jezus waarschuwde eigenlijk ook voor de komst van islam. De islam is de religie van de antichristus. Ook in de Torah staat eigenlijk dat de duivel een eigen religie zal stichten waarin hij zelf een soort God wordt, als je het goed leest. Maar dan wel een valse, satanische God die mensen tijdelijke macht geeft om misdrijven te plegen omdat ze daar plezier aan beleven. De waarheid zal naar boven komen en dan hebben de satanisten geen kans meer om dit soort rottigheid uit te halen.
"Gewoon", okay dan zijn mijn tegenargumenten meteen op natuurlijk want met dat woord wordt het een feit. Voorts vraag ik me af of je serieus denkt dat er sinds ergens in 600 tot nu nog mensen uit een "satanistische" cultus aan touwtjes trekken wat betreft een kwart van de wereldbevolking en dat deze dus reeds 1400 jaar consequent bezig zijn met "rottigheid".
pi_179428250
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 15:55 schreef Triggershot het volgende:
Je verwerpt een islamitische claim met de Bijbel, maar je bent er ook van bewust dat volgens de joodse houding de 3-eenheid een perversiteit en blasfemie is?
Volkomen mee eens. Het Judaïsme spreekt ook van de geest gods, maar ze maken daar geen afzonderlijke entiteit van. Men heeft het ook over een ware zoon van JHWH ( Abba ), en daarmee bedoelen ze een trouwe godsvruchtige jood als rolmodel. Het is pas eeuwen later dat de christenen hiermee aan de haal zijn gegaan en Helleens gedachtegoed aan hebben verbonden. Was zelfs de oorzaak van de eerste scheuring bij het ontstaan van het christendom.
pi_179428264
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 15:24 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik gok ook op zo'n uitleg, maar ik vind het zo'n bizarre link die hij legt gezien het totale verschil tussen de principes tussen islam en satani(sti)sche cultussen.
De islam is een satanistische sekte, maar de moslims doen alsof ze de God van Abraham en Isaac vereren. Dit is echter een valse bewering. De Arabische maangod Allah is heel anders dan de Hebreeuwse God YHWH, dat blijkt ook als je de Koran en Bijbel met elkaar vergelijkt. Dus die aanname kan de prullenbak in.

Overigens: Volgens de Bijbel waren de Joden het uitverkoren volk van God omdat ze gekozen hadden zijn wetten te volgen, terwijl andere volkeren weigerden die wetten te volgen. Daarom sloot God zijn verbond met hun, en eerder sloot hij al een Noachidisch verbond voor de andere mensen op aarde. Maar volgens de islam zijn de Joden het grootste kwaad en moeten ze uitgeroeid worden voordat de islam de wereld kan domineren. Dus wat is nu waar? Ik weet het al, nu moet de rest van de wereld de oorsprong en religieuze oorzaak van dit conflict nog begrijpen.

Twee tegenstrijdige religies met hele andere wetten kunnen ook niet naast elkaar bestaan eigenlijk.

https://en.wikipedia.org/wiki/Seven_Laws_of_Noah
“I will bless those who bless you, and I will curse him who curses you; and in you all the families of the earth shall be blessed” (Gen. 12:3). Die zin in Genesis gaat over het Joodse volk.

The nation is like a mighty lion;
When it is sleeping, no one dares wake it.
Whoever blesses Israel will be blessed,
And whoever curses Israel will be cursed.” - Numbers 24:9

“Indeed He says, ‘It is too small a thing that You should be My Servant to raise up the tribes of Jacob, and to restore the preserved ones of Israel; I will also give You as a light to the Gentiles…’” (Isa. 49:6).
Maar de Arabische moslims willen de "heidenen" vermoorden als ze een andere geloof/mening hebben.

Volgens sommige mensen is het conflict tussen de Joden en (bepaalde) Arabieren ook al ontstaan in de tijd van Abraham. En dus is het al een oude conflict. De islam is ook een religie van Ishmael, maar er zijn ook Arabische Christenen e.d die niet in die onzin zitten.

Het woord Islam komt ook van Ishmael. De Torah is ouder dan de Koran, en het Hebreeuws is ouder dan het Arabisch.

Niet alle Arabieren zijn afstammelingen van Ishmael, maar Mohammed was dat waarschijnlijk wel. In de Torah wordt ook gezegd dat de islamitische Arabieren net als wilde ezels zullen zijn. De hand van hun zal tegen iedereen zijn en iedereen's hand tegen hun. Dus ze zullen overal op aarde conflicten hebben met andere culturen en bevolking en nu zelfs binnen hun eigen religie, omdat ze vaak intolerant en gewelddadig zijn. Dat blijkt wel. Misschien creeër ik een soort stereotype, maar de islamieten zijn vaak toch niet de meest morele personen, dat kun je aan de Koran danken. Ik wil niet racistisch zijn en heb ook al gezegd dat sommige Arabieren anders zijn en dat het vooral aan de ideologie ligt.

De Joodse, Christelijke en Islamitische eindtijdleer zijn ook nog punten van discussie, omdat die eindtijdleringen ook te maken hebben met het conflict wat lang geleden is ontstaan.

PS: Nazi's moeten we ook niet massaal importeren. Waarom dan wel moslims?
pi_179428329
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2018 16:01 schreef DeParo het volgende:
Bij de Suffis zie je dat Mystieke nog steeds sterk. En overigens de overgang van mystiek naar institutie is niet bij de Islam maar was eeuwen geleden ook bij het Christendom het geval.
Jazeker, we kennen dit als de gnostische christenen nog voor men er een dogmatische religie van hebben gemaakt.
  zondag 27 mei 2018 @ 18:58:37 #249
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_179429041
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 18:30 schreef ATON het volgende:

[..]

Volkomen mee eens. Het Judaïsme spreekt ook van de geest gods, maar ze maken daar geen afzonderlijke entiteit van. Men heeft het ook over een ware zoon van JHWH ( Abba ), en daarmee bedoelen ze een trouwe godsvruchtige jood als rolmodel. Het is pas eeuwen later dat de christenen hiermee aan de haal zijn gegaan en Helleens gedachtegoed aan hebben verbonden. Was zelfs de oorzaak van de eerste scheuring bij het ontstaan van het christendom.
Het is geen afzonderlijke entiteit volgens het NT

Joh 4:24 HSV God is Geest en wie Hem aanbidden, moeten Hem aanbidden in geest en waarheid.
  zondag 27 mei 2018 @ 19:36:11 #250
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_179430167
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 18:30 schreef Firewarrior het volgende:

Het woord Islam komt ook van Ishmael.
Nee, het woord islam komt van de wortel S(H)-L-M "vrede, veiligheid, rust" .
Ishmaël komt van SH-M-3 "horen" plus het woord "El" voor "God". "God luistert/hoort" wat samenvalt met het verhaal van Hagar en Ismail waarbij God Ismaël hoorde luisteren en de ogen van Hagar opende en haar zo een waterbron liet vinden.
quote:
De Torah is ouder dan de Koran, en het Hebreeuws is ouder dan het Arabisch.
In principe heb je gelijk omdat Hebreeuws eerder een afzonderlijke taal was dan het Arabisch binnen de Semitische tak maar om daar nu een goddelijk gelijk in te zien? :?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')