abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_179339384
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 15:35 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Aangezien Kazakhstan gedeeltelijk in Europa ligt, zouden ze eventueel lid kunnen worden van de Raad van Europa. Dit is nog niet het geval, maar als dat lukt dan mogen ze officieel deelnemen aan het ESF. Het is dus zeker een land om de komende jaren wel in de gaten te blijven houden als mogelijk nieuwe deelnemer.

En sorry dat ik er opnieuw over loop te emmeren, maar berichten als deze van de EBU versterken opnieuw mijn ergernis wat betreft dat Australi wel gewoon mee mag doen. Eigenlijk kunnen ze het gewoon niet maken om Kazakhstan dan wel af te wijzen vanwege de regels.
Eens, komt waarschijnlijk omdat Australi het lievelingetje is en daar het ESF misschien wat populairder is.

Zouden we met Kazachstan deze muziek erbij gaan krijgen? :P
pi_179341008
quote:
1s.gif Op woensdag 23 mei 2018 15:54 schreef luchtverkeersleider het volgende:

[..]

Eens, komt waarschijnlijk omdat Australi het lievelingetje is en daar het ESF misschien wat populairder is.

Zouden we met Kazachstan deze muziek erbij gaan krijgen? :P
Klinkt wel lekker.
Life can be a bitch, so like it..
pi_179348102
Ik hoop eigenlijk dat de goede score van Tsjechi dit jaar, dat Slowakije toch serieus weer eens gaat overwegen om toch weer mee te gaan doen. Ze willen het al een tijd niet meer, waarbij de verrichtingen van het buurland ook niet al te hoopvol waren. Misschien dat het eergevoel nog een rol gaat spelen, waardoor ze weer mee gaan doen om het beter te doen dan Tsjechi.

Verder hoop ik eigenlijk op de terugkeer van Bosni en Turkije. Toch twee landen (zeker Turkije) die er gewoon bij horen op het festival. Al vind ik de reden van de Turken wat kinderachtig. Als die samen met Slowakije mee gaan doen, heb je tenminste ook alle grote landen (qua oppervlakte) erbij op het festival.

Kazachstan zie ik in de toekomst nog wel mee gaan doen. Misschien dat ze het nu nog niet rond krijgen. Maar bij veel sportbonden zijn ze vaak al aangesloten bij de Europese tak en het ligt deels ook in Europa. En zeker gezien Australi zou het geen probleem horen te zijn.

Tot slot verwacht ik in de toekomst Kosovo er ook bij. Nu hebben nog niet alle landen het als staat erkend, maar ik denk dat het binnen jaar of vijf wel het geval is, waardoor ze er bij zullen gaan zijn.

Landen die alleen mee willen doen als Isral niet meer meedoet, zijn wat mij betreft niet welkom. Ondanks dat ik ook kritisch ben naar Isral is het absurd de Isralische inzending nooit zouden uitzenden. Je wilt meedoen of je wilt het niet.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel hl snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_179473792
Over Luxemburg gesproken, vandaag is bekend gemaakt dat oud deelnemer van het Eurovisiesongfestival 1976 Jrgen Marcus deze maand is overleden:

http://www.tageblatt.lu/h(...)rgen-marcus-ist-tot/

pi_179477270
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 21:03 schreef Butler456 het volgende:
Ik hoop echt dat Liechtenstein volgend jaar mee gaat doen. Ik ben alleen bang dat het land gezien zijn grootte en inwonertal een Andorra of San Marino 2.0 wordt (weinig kwaliteit waardoor ze ergens onderaan blijven hangen).
Een beetje late reactie, maar Liechtenstein heeft geen eigen omroep, en kan dus geen EBU-lid worden.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_179477678
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 21:04 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Een beetje late reactie, maar Liechtenstein heeft geen eigen omroep, en kan dus geen EBU-lid worden.
Ze hebben sinds 2008 toch 1FLTV? Of is dat geen omroep?
pi_179478081
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 21:16 schreef Butler456 het volgende:

[..]

Ze hebben sinds 2008 toch 1FLTV? Of is dat geen omroep?
Ja, maar die hebben blijkbaar geen budget voor zaken als het ESF (toch al snel een paar ton).

Een West-Europees land erbij zou ik overigens wel toejuichen, dus hopelijk komt het er ooit nog van.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_179478192
ze schijnen nu wel heel graag te willen
  woensdag 30 mei 2018 @ 07:28:20 #34
474869 Trumpinator
Ik Wil Zomer
pi_179483966
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 17:23 schreef TRON2.0 het volgende:

[..]

Correctie: de staatsomroep wilt geen uitzendingen hebben die te bloot zijn. Marokko is al reeds lid van de EBU, gezien de deelname in 1980 ;).

Een private zender (zegmaar een RTL/SBS van Marokko) heeft een aanmelding bij de EBU uitstaan, zodat Marokko weer mee kan doen want de ESF wordt daar uitgezonden en bekeken.
Die staatsomroep moet nodig eens op het strand gaan kijken in Marokko
pi_179573396
Helaas, volgend jaar weer geen Slowakije erbij:

https://eurovoix.com/2018(...)-eurovision-in-2019/
  zondag 3 juni 2018 @ 05:25:31 #36
214634 luchtverkeersleider
Op naar Lissabon
pi_179573656
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 02:24 schreef Butler456 het volgende:
Helaas, volgend jaar weer geen Slowakije erbij:

https://eurovoix.com/2018(...)-eurovision-in-2019/