abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 24 mei 2018 @ 20:54:21 #126
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_179364664
quote:
Castelijns als ploegmanager aan de slag bij Het Snelle Wiel
Twan Castelijns keert terug in het peloton. De ex-prof van LottoNL-Jumbo is namelijk benoemd tot ploegmanager bij wielerclub Het Snelle Wiel, waar hijzelf zijn eerste rondjes op de racefiets maakte. “Ik ben twee jaar beroepswielrenner geweest. In die periode heb ik heel veel ervaring opgedaan en dat zou ik heel graag willen delen met Het Snelle Wiel”
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_179364832
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 19:44 schreef rubbereend het volgende:

[..]

komen ze rond Jumbo uit
Die komen op dat bedrag uit inclusief het schaatsen toch? En met een paar olympisch kampioenen in de ploeg zal dat budget ook wel verhoogd zijn.
  donderdag 24 mei 2018 @ 21:02:35 #128
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_179364878
Hagen en Albasini kloppen in een sprint heuvelop. Sterk van Bjorg. _O_
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 24 mei 2018 @ 21:22:57 #129
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_179365352
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 21:01 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Die komen op dat bedrag uit inclusief het schaatsen toch? En met een paar olympisch kampioenen in de ploeg zal dat budget ook wel verhoogd zijn.
ik las ergens dat alleen de wielerploeg al op 15 miljoen kwam
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_179365380
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 21:22 schreef rubbereend het volgende:

[..]

ik las ergens dat alleen de wielerploeg al op 15 miljoen kwam
Ah, dat is een aardige stijging dan
pi_179365479
Vriend Savio vindt het te vroeg voor Bernal en de Tour

http://www.velonews.com/2(...)al-early-tour_467415
  donderdag 24 mei 2018 @ 21:41:53 #132
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_179365693
quote:
Er werden nog nooit zo goed bidonnen uitgedeeld bij wielerclub De Kromme Spaak. Veel succes Wout.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  donderdag 24 mei 2018 @ 21:44:09 #133
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_179365724
De ontbolstering van een groot toekomstig kampioen. :)


Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  donderdag 24 mei 2018 @ 23:28:53 #134
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_179367543
Zaterdag na een paar weken stilte weer eens koers kijken.
de Baloise Belgium Tour.
Fotoverslag zal zondagavond volgen.
Net efkes anges
  Moderator vrijdag 25 mei 2018 @ 08:04:18 #135
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_179371527
Einde van het tijdperk Team Ukyo. Vanaf nu draait alles om Team Kinan.

Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_179373434
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 10:08 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

quote:
In de Trophée Centre Morbihan reed Remco Evenepoel de internationale concurrentie op een hoopje waardoor de Schepdaalse wereldtopper zijn leidersplaats in de Nations Cup nog verstevigde. Zondag mag de tricolore hem normaliter niet ontsnappen.

Na zijn demonstratie in de Vredeskoers trok Evenepoel de lijn door in het Franse Morbihan.

“In de eerste rit trok ik samen met een Italiaan in de aanval. Die nam steeds minder over en bleek steeds meer een blok aan het been zodat ik hem afschudde. In die laatste 25 kilometer trok ik vervolgens vol door en smeerde die Italiaan nog dik drie minuten aan de broek. In de tijdrit finishte ik tweede op zes tienden van een Noor. Ergens was dat wel balen, want dat betekent dat één niet perfect genomen bocht me de zege kostte. Over een afstand van slechts zeven kilometer kunnen dergelijke details de doorslag geven”, zegt Evenepoel.

“Op het EK in het Tsjechische Brno krijgen we een chrono van 28 kilometer voorgeschoteld op een golvend parcours dat me beter moet liggen. Het ligt in de bedoeling dat ik in Brno zowel de tijdrit als twee dagen later de wegrit aansnijd. Na het BK las ik dan ook een rustpauze in om nadien op te bouwen naar dat EKJ.”

Na zijn Vlaams-Brabantse kampioenstrui wil Evenepoel zondag ook de Belgische driekleur over de schouders trekken. Zijn Belgische ploegmaats in Morbihan worden zondag wel zijn tegenstrevers, maar het loodzware parcours is een kolfje naar de hand van de kwieke klimmer.

“Het zware parcours met tweeduizend hoogtemeters wordt mijn bondgenoot. Elke koers moet evenwel worden gereden. Op een BK valt een verrassing nooit uit te sluiten.”

Volgend jaar kruist Evenepoel onder de Amerikaanse vlag van Axeon Hagens Berman met Axel Merckx als ploegleider de degens als eerstejaarsbelofte met de profs. Ook nu wordt het goudklompje al goed begeleid. Vader en ex-prof Patrick Evenepoel waakt erover dat Remco niet te veel hooi op de vork neemt en schermde deze week Remco af van de internationale pers die het wonderverhaal van de gewezen topvoetballer van Anderlecht ontdekte.

“Het programma beperken we overwegend tot de topkoersen. Remco bleef in ons land om het BK voor te bereiden, maar trok wel op afzondering zodat hij in alle rust het BK kan voorbereiden. Op een loodzwaar parcours en bij tropische temperaturen wacht een ware uitputtingsslag. Ook mentale frisheid is dan nodig.”
  vrijdag 25 mei 2018 @ 10:28:02 #137
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_179373676
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:18 schreef showtimer het volgende:

[..]

[..]

Als zijn programma beperkt blijft tot de Nations Cup, zien we hem tussen nu en het Innsbruck dus alleen nog in Karlsberg, Patton en L'abitibi. Matig, slecht. Dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
BK, EK tijdrit, EK wegrit.
Put these foolish ambitions to rest.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 10:43:37 #138
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_179374014
Welke andere jongen van 18 heeft in het verleden zo ongenadig geschroeid bij de junioren?
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  vrijdag 25 mei 2018 @ 10:47:14 #139
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_179374120
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:43 schreef Bugno het volgende:
Welke andere jongen van 18 heeft in het verleden zo ongenadig geschroeid bij de junioren?
Kwiatkowski recentelijk. Minder dominant, maar won ook zo'n beetje alles op bestelling.
Put these foolish ambitions to rest.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 12:46:55 #140
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_179376988
quote:
Ik denk dat kleinere koersen in België hier meer last van gaan krijgen. Huidige vrijwilligers die vanwege leeftijd gedwongen zijn om af te haken en waarvoor geen vers bloed terugkomt.
pi_179381335
De Hammer Series, ik kan niet wachten!

#Velon #futureofcycling #gamechanger
pi_179381384
Carapaz en Lopez zijn WALGELIJKE rennners
pi_179385265
HammerSeries twitterde op vrijdag 25-05-2018 om 16:40:06 Hammer Stavanger 2018 Live Stream https://t.co/4AwD4lMAfX reageer retweet
222 kijkers al! Nog 5 kilometer.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 18:55:17 #145
333483 Aguero
oooooooo
pi_179385402
Juichen voor SKA.
Citius, Altius, Fortius.
pi_179385412
Soren Krau Anderson mooi als eerste over de streep: 200 punten gescoord. JAAAAAAAAA.

Nou afwachten hoeveelste je daarmee staat.
pi_179388474
Kindsoldaat was weer aan het schroeien.
pi_179389654
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 15:43 schreef wimderon het volgende:
De Hammer Series, ik kan niet wachten!

#Velon #futureofcycling #gamechanger
zelfkastijding? Of waarom kijk je?
pi_179390476
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 22:35 schreef showtimer het volgende:

[..]

zelfkastijding? Of waarom kijk je?
Kijken naar de toekomst van het wielrennen. Het was echt fantastisch.

(Ik heb alleen de laatste 5 kilometer gezien)
pi_179393855
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 22:05 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Tejay heb ik geen enkele mening over, totaal niet toe doende coureur.

Bart de Kantoorklerk moet lekker aan postzegels blijven likken en vliegtuigjes vouwen.

Jelle is helemaal niet in bloedvorm, en als hij dat wel is post ik nooit meer op dit forum.

Verder blijf ik genieten van het gelijk halen over mijn Michael Rahim, dat hij Engerd (en jullie allemaal) nog maar vaak op zijn nummer mag zetten.

Zo nu ben ik weer bij, tijd om me ziek te melden voor morgen.
quote:
Jelle Vandert gaat vandaag strijd aan in de Ardennen maar mikt vooral op nieuwe stunt in Tour

Jelle Vanendert (33) lijkt klaar voor een Ardennenoffensief, met de Muur van Hoei als wapen. De herboren Limburger hoopt vandaag te profiteren van een sterk Lotto-blok om eindelijk nog eens te winnen. Dat is geleden van zijn ritzege in de Tour 2011. “Dat zou deugd doen, maar het mag ook opnieuw in de Tour gebeuren hoor. Ik ben blij dat ik er nog eens zal starten.”

Pas dinsdag keerde hij terug van de Sierra Nevada, waar hij met Tiesj Benoot twee weken op hoogtestage was. Maar een dag later stond Jelle Vanendert wel aan de start van de Baloise Belgium Tour. “Ik heb ervoor gekozen om meteen te koersen”, zegt de Limburger. “Ik wou drie weken serieus werken, maar zag het niet zitten om heel die tijd op hoogtestage te gaan. Ik heb daar twee weken zo veel mogelijk geklommen en geprofiteerd van het parcours om daarna hier aan mijn snelheid te werken. Er waren ook enkele renners van Quick Step zoals Philippe Gilbert en Yves Lampaert en ook Edward Theuns en Steff Cras waren er. Het weer was prima, we hebben geen druppel regen gehad.”

Ideaal dus om vandaag eens te testen in de koninginnenrit. “Ik ben nog in volle voorbereiding op de Tour, maar die Ardennenrit – met twee keer de Muur van Hoei – ligt mij natuurlijk”, zegt Vanendert. “Het is ook maar 147 km en de tegenstand is niet zo sterk als in de Waalse Pijl. We hebben een goed team, met Jens Keukeleire op kop. Maar op één kopman mikken is nooit goed, ik hoop dat ik van die ­situatie kan profiteren. Om de rit te winnen en wie weet ook de eindzege te pakken. Ik sta 48 seconden achter, maar er is veel mogelijk in die lastige rit.”

Tour

Vanendert verbaasde dit voorjaar met een derde plaats in de Waalse Pijl en deed ook in Luik-Bastenaken-Luik een gooi naar de zege. “Ik was telkens een van de beste renners van het pak. Iedereen leek verbaasd door die goede prestaties, maar het is nu ook niet dat ik veel beter ben dan de voorbije ­jaren. Vorig jaar reed ik ook top twintig in die koersen. Het zijn vaak details die het verschil maken.”

Toch was de wielerwereld hem wat uit het oog verloren. In 2011 verbaasde hij door in de Tour te zegevieren op Plateau de Beille, maar daarna bleef het stil. Het jaar nadien was hij er nog wel bij in de Tour, maar daarna niet meer. “Ik heb wat met de gezondheid gesukkeld, mikte ook wat meer op het eendagswerk en daarna paste ik niet in de plannen van het team. Maar ik ben blij dat ik dit jaar weer aan de start sta. Ik kijk er echt naar uit. Ik kan zelfs zeggen dat ik sterker ben dan in 2011. Het probleem: ik haal mijn gewicht van vroeger niet meer. Toen woog ik 64, nu 66. Op de cols kan die twee kilogram extra het verschil maken, ook al trap ik nu meer vermogen als toen. Maar ik ga zeker voor een ritzege. We hebben ook een leuke ploeg, iedere dag zal er iets te doen zijn. Ik kan ook werken indien nodig: voor Greipel in de massasprinten, voor De Gendt en Benoot. Ook Keukeleire kan zijn kans gaan. Het is leuk dat we een mix van renners hebben en er is ook geen klassementsman. Ik moet mijn eigen ambities dus niet opzijzetten.”

Innsbruck

Vanendert hoopt ook op een WK-selectie. “Er wacht in Innsbruck een zwaar parcours. Ik heb nog niet met bondscoach De Weert gesproken, maar hoop in de Tour toch te weten te komen of hij aan mij denkt. Dan kan ik een programma opstellen.”

Er rijden bij Lotto-Soudal veel renners rond die einde contract zijn, maar niet Jelle Vanendert. “Ik heb nog een jaar contract, ik hoef mij geen zorgen te maken. Ik voel mij hier ook goed, rij al tien jaar in deze ploeg. (grijnst) Mochten ze mijn contract willen openbreken, dan zeg ik niet neen tegen twee jaar extra.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')