abonnement Unibet Coolblue
  maandag 21 mei 2018 @ 22:12:12 #1
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_179310281
Neutrale Zweden bereiden zich voor op crisis en oorlog

De Zweedse regering start een landelijke voorlichtingscampagne over wat te doen bij crisis en oorlog. Alle Zweden krijgen een brochure toegestuurd met praktische tips over noodvoorraden, slingerradio's en schuilkelders. De Zweden, geen lid van de NAVO, worden onder meer nerveus van Russische straaljagers die het luchtruim schenden.

De Zweedse regering verstuurt vanaf vandaag zo'n vijf miljoen brochures met praktische tips over hoe de bevolking zich kan voorbereiden op een crisis of oorlogssituatie. Er wordt onder andere aangeraden om een kijkje te nemen bij de dichtstbijzijnde schuilkelder.

De landelijke voorlichtingscampagne over crisis en oorlogssituaties is onder meer een gevolg van Russische straaljagers die het Zweedse luchtruim schenden. "Een Russische aanval op Zweden kan lijken als die op Oekraïne. Met verdekte troepen en psychologische oorlogsvoering", aldus Björn von Sydow, voormalig minister van Defensie en nu voorzitter van de Zweedse Defensie Commissie.

"Rusland zou het Zweedse eiland Gotland in de Oostzee kunnen innemen. Of strategische locaties bij de Zweedse Oostkust: we hebben daar een grote militaire haven en een militair vliegveld. Dat zijn allemaal plekken waar de Russen luchtafweergeschut kunnen plaatsen."

Dienstplicht

De Zweedse regering heeft de dienstplicht opnieuw ingevoerd en soldaten op Gotland gestationeerd. Nu is het aan de Zweedse bevolking om zich te verdiepen in hoe te overleven in een crisissituatie. Von Sydow is in ieder geval voorbereid: "Ik heb noodrantsoenen, watervoorraden en een slingerradio. En ik ben ook gaan kijken bij de dichtstbijzijnde schuilkelder, in het huis van mijn buurman."



Lees het hele artikel op: https://nos.nl/artikel/22(...)risis-en-oorlog.html
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_179310382
Voorbereiden op een onmogelijke oorlog met een fictieve vijand onderwijl je land allang in- en overgenomen is door hordes vreemdelingen. De enige mogelijke oorlog die Zweden zal ervaren is een burgeroorlog.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2018 22:17:04 ]
  maandag 21 mei 2018 @ 22:16:17 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_179310389
Rusland besteedt ca 5% van wat de gehele NAVO besteed aan defensie. En de NAVO gaat echt niet toestaan dat Rusland Zweden inneemt.
Bovendien zijn er helemaal geen grote ethnische groepen Russen in Zweden, dus waarom Rusland dat zou doen??

Wel weet ik dat het binnenslands in Zweden hard de verkeerde kant opgaat. Is dit een afleidingsmanoeuvre hiervoor? Wordt er een gemeenschappelijke vijand gezocht?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_179310456
Waarom zit Zweden eigenlijk niet bij de NAVO?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_179310734
Dit soort campagnes maar dan wel tig Syriërs binnen plukken
U MAD?
pi_179310843
als rusland iets gaat doen richting Zweden/Europa wordt het iets non-conventioneels waarvan het lastig wordt om de regering er direct de schuld van te geven. Cyber dus. Daar hoef je ook geen gigantisch defensie budget voor neer te leggen.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
  maandag 21 mei 2018 @ 22:50:37 #7
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_179311147
quote:
10s.gif Op maandag 21 mei 2018 22:15 schreef LelijKnap het volgende:
Voorbereiden op een onmogelijke oorlog met een fictieve vijand onderwijl je land allang in- en overgenomen is door hordes vreemdelingen. De enige mogelijke oorlog die Zweden zal ervaren is een burgeroorlog.
Een burgeroorlog? Die zal dan gaan tussen pro-Russische landverraders en normale, autonome Zweden. Dat je vluchtelingen/immigranten hier als georganiseerde 'horde' ziet doet weinig af van de realiteit. Helaas vermoed ik dat er hier ook Poetin fanboys lurken die juichen voor de verkeerde kant.
  maandag 21 mei 2018 @ 23:03:06 #8
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_179311377
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 22:16 schreef LXIV het volgende:
Rusland besteedt ca 5% van wat de gehele NAVO besteed aan defensie. En de NAVO gaat echt niet toestaan dat Rusland Zweden inneemt.
Bovendien zijn er helemaal geen grote ethnische groepen Russen in Zweden, dus waarom Rusland dat zou doen??
Zweden heeft banden met de NAVO maar is geen NAVO-lid. Dus als het erop aan komt zullen ze zichzelf moeten redden.
Rusland heeft eerder gebieden veroverd waar geen Russen wonen, gewoon omdat het kon. Hele grote gebieden. Het zegt dus niet zo veel dat er geen grote groep Russen in Zweden woont.
Gotland heeft een strategische positie in de Baltische zee. Daar wordt de Russische dreiging het meest gevoeld.

quote:
Wel weet ik dat het binnenslands in Zweden hard de verkeerde kant opgaat. Is dit een afleidingsmanoeuvre hiervoor? Wordt er een gemeenschappelijke vijand gezocht?
Ik denk het eigenlijk niet. Spanningen met Rusland waren er al voor de massa-immigratie op gang kwam.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_179311405
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 22:18 schreef FlippingCoin het volgende:
Waarom zit Zweden eigenlijk niet bij de NAVO?
Volgens mij wil Zweden eigenlijk altijd zo neutraal mogelijk zijn op geopolitiek niveau. Een navo lidmaatschap past daar dan niet bij.. Hoewel ze in de praktijk wel aanschuiven, maar hebben geen stemrecht
  maandag 21 mei 2018 @ 23:18:26 #10
117098 Hathor
Effe niet
pi_179311726
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 22:18 schreef FlippingCoin het volgende:
Waarom zit Zweden eigenlijk niet bij de NAVO?
Zweden is altijd al neutraal geweest, ook in de tweede wereldoorlog al.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_179311829
quote:
10s.gif Op maandag 21 mei 2018 22:15 schreef LelijKnap het volgende:
Voorbereiden op een onmogelijke oorlog met een fictieve vijand onderwijl je land allang in- en overgenomen is door hordes vreemdelingen. De enige mogelijke oorlog die Zweden zal ervaren is een burgeroorlog.
Deze campagne is een afleidingsmanoeuvre. Er staat een olifant in de kamer en die heet immigratie. Maar daar mag niet over gesproken worden.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 21 mei 2018 @ 23:38:43 #12
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_179312052
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 23:03 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Zweden heeft banden met de NAVO maar is geen NAVO-lid. Dus als het erop aan komt zullen ze zichzelf moeten redden.
Rusland heeft eerder gebieden veroverd waar geen Russen wonen, gewoon omdat het kon. Hele grote gebieden. Het zegt dus niet zo veel dat er geen grote groep Russen in Zweden woont.
Gotland heeft een strategische positie in de Baltische zee. Daar wordt de Russische dreiging het meest gevoeld.

[..]

Ik denk het eigenlijk niet. Spanningen met Rusland waren er al voor de massa-immigratie op gang kwam.
Bron?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_179312310
De enige oorlog die eraan komt voor de Zweden is een burgeroorlog

Bang zijn voor Rusland in 2018 _O-
pi_179312431
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 23:23 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Deze campagne is een afleidingsmanoeuvre. Er staat een olifant in de kamer en die heet immigratie. Maar daar mag niet over gesproken worden.
Gelukkig hebben wij daar hier geen last van, nietwaar?
"Pools are perfect for holding water"
pi_179312434
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 23:04 schreef bamibij het volgende:

[..]

Volgens mij wil Zweden eigenlijk altijd zo neutraal mogelijk zijn op geopolitiek niveau. Een navo lidmaatschap past daar dan niet bij.. Hoewel ze in de praktijk wel aanschuiven, maar hebben geen stemrecht
Ah ja natuurlijk.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 22 mei 2018 @ 00:14:23 #16
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_179312555
quote:
6s.gif Op maandag 21 mei 2018 23:38 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Bron?
Check de referenties onderaan deze pagina:
https://en.wikipedia.org/wiki/Territorial_evolution_of_Russia
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_179312568
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 23:23 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Deze campagne is een afleidingsmanoeuvre. Er staat een olifant in de kamer en die heet immigratie. Maar daar mag niet over gesproken worden.
Hoeveel soldaten zou Zweden onderhand uit de honderdduizenden mannelijke migranten hebben weten te destilleren om tegen Rusland ten strijde te trekken?
pi_179312653
quote:
10s.gif Op maandag 21 mei 2018 22:15 schreef LelijKnap het volgende:
Voorbereiden op een onmogelijke oorlog met een fictieve vijand onderwijl je land allang in- en overgenomen is door hordes vreemdelingen. De enige mogelijke oorlog die Zweden zal ervaren is een burgeroorlog.
Dit.
pi_179312738
quote:
10s.gif Op maandag 21 mei 2018 22:15 schreef LelijKnap het volgende:
Voorbereiden op een onmogelijke oorlog met een fictieve vijand onderwijl je land allang in- en overgenomen is door hordes vreemdelingen. De enige mogelijke oorlog die Zweden zal ervaren is een burgeroorlog.
En de enige oorlog die men in Nederland zal ervaren is een patatje oorlog.
  dinsdag 22 mei 2018 @ 01:44:24 #20
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_179313395
De Zweedse troep(en)

Non possumus non loqui
pi_179313443
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 23:03 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Zweden heeft banden met de NAVO maar is geen NAVO-lid. Dus als het erop aan komt zullen ze zichzelf moeten redden.

Daar komt trouwens ook nog eens bij dat de enige 'buffer' die ze hebben (Finland) ook niet bij de NAVO zit.
  Moderator dinsdag 22 mei 2018 @ 01:59:51 #22
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_179313468
quote:
10s.gif Op maandag 21 mei 2018 22:15 schreef LelijKnap het volgende:
Voorbereiden op een onmogelijke oorlog met een fictieve vijand onderwijl je land allang in- en overgenomen is door hordes vreemdelingen. De enige mogelijke oorlog die Zweden zal ervaren is een burgeroorlog.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_179314890
quote:
10s.gif Op maandag 21 mei 2018 22:15 schreef LelijKnap het volgende:
Voorbereiden op een onmogelijke oorlog met een fictieve vijand onderwijl je land allang in- en overgenomen is door hordes vreemdelingen. De enige mogelijke oorlog die Zweden zal ervaren is een burgeroorlog.
Dit, de vijand is al binnen ;(
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  dinsdag 22 mei 2018 @ 08:40:41 #24
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_179315504
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 22:50 schreef Briqq het volgende:

[..]

Een burgeroorlog? Die zal dan gaan tussen pro-Russische landverraders en normale, autonome Zweden. Dat je vluchtelingen/immigranten hier als georganiseerde 'horde' ziet doet weinig af van de realiteit. Helaas vermoed ik dat er hier ook Poetin fanboys lurken die juichen voor de verkeerde kant.
Ja man, ze wachten gewoon op een oorlog zodat Poetin eindelijk over Nederland kan heersen :')
pi_179315581
Even in het verkiezingsjaar een gemeenschappelijke vijand creeren om het "wij-gevoel" te versterken. Waar heb ik dat eerder gezien?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')