abonnement Unibet Coolblue
pi_179308292
Oorspronkelijke OP.:

quote:
Wat een moordwijf!
:) _O_

’Moslims moeten met ramadan maar vrij nemen’

Kopenhagen - De Deense minister van Immigratie en Integratie Inger Stojberg heeft moslims opgeroepen om vakantiedagen op te nemen tijdens de ramadan ’om negatieve gevolgen voor de rest van de Deense samenleving te voorkomen’.
Minister Stojberg vindt dat moslims maar beter verlof kunnen opnemen tijdens ramadan.

Dat schrijft Stojberg in een column gepubliceerd door het blad BT. „Ik vraag me af of een religieus gebod om een 1.400 jaar oude zuil van de islam na te leven verenigbaar is met de samenleving en de arbeidsmarkt die we in 2018 in Denemarken hebben”.

De minister vreest naar eigen zeggen de effecten van het vasten op de ’veiligheid en productiviteit’. Als voorbeeld noemt ze buschauffeurs die meer dan tien uur niet gedronken of gegeten hebben. „Het kan gevaarlijk zijn voor ons allemaal”, waarschuwt ze, aldus Het Nieuwsblad.

De 45-jarige Stojberg maakt deel uit van de centrumrechtse en liberale partij Venstre van premier Lars Lokke Rasmussen. Sinds 2015 is ze verantwoordelijk voor strenge migratiepolitiek van het land.

Begin 2016 nam het Deense parlement een wet aan die politie toestaat juwelen, geld en andere waardevolle voorwerpen van migranten in beslag te nemen. Bedoeling is om asielzoekers zo zélf te laten bijdragen voor hun verblijf in Denemarken.

Bron: https://www.telegraaf.nl/(...)adan-maar-vrij-nemen
Game on. ^O^ .

Wat ik zei:

quote:
Het draait iig om veiligheid. Maar in de ene bedrijfstak speelt dat wel mee, in de andere bedrijfstak veel minder.
IT'er zoals Monolith aangaf kan rustig de halve dag onproductief zijn of twee weken, en dan na een korte periode van activiteit toch weer zijn volle pond aan productiviteit halen.
Van een journalist wordt verwacht dat-ie met een kater op kantoor komt zoals Koos aangaf.
Straat geeft aan dat in bepaalde bedrijfstakken binnen de overheid toch wel een soort van vitaliteit wordt verwacht. Kijk ook naar brandweer bijv.
Ik weet dat ook in de petro-chemie gewoon blaastests worden uitgevoerd.
En:

quote:
Dat zeg ik ook hierboven, allerlei mensen reageren uit verschillende bedrijfstakken, hierdoor is eea moeilijk te vergelijken ook.
Wat die Deense politica betreft, als ze dit niet als een categorische imperatief ziet, is er niet veel mis mee.
Als je door te vasten in warme maanden moeite hebt om je beroep uit te oefenen, neem dan wat dagen vrij. Op zich klinkt dat logisch.
Verplichten gaat niet.
Maar mensen kunnen dat ook zelf verzinnen imho.

En elke politicus is in feite populistisch bezig, denk ik. In principe althans: zeggen wat jij denkt dat het volk wil. Daardoor mandaat verkrijgen. Daardoor ook je baantje veilig stellen.
Was vroeger anders.


[ Bericht 5% gewijzigd door sp3c op 21-05-2018 21:40:56 ]
I´m back.
  maandag 21 mei 2018 @ 20:54:33 #2
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_179308600
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_179309018
Ze zijn gek in Kopenhagen.
pi_179309372
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 20:41 schreef Ryan3 het volgende:
En elke politicus is in feite populistisch bezig, denk ik. In principe althans: zeggen wat jij denkt dat het volk wil. Daardoor mandaat verkrijgen. Daardoor ook je baantje veilig stellen.
Mwah. Ik vind de definitie van populisme van Cas Mudde completer.

quote:
In ons boek Populisme definiëren Cristóbal Rovira Kaltwasser en ik populisme als ‘een dunne ideologie volgens welke de maatschappij uiteindelijk verdeeld wordt in twee homogene en vijandige kampen – ‘het zuivere volk’ versus ‘de corrupte elite’ – en die stelt dat de politiek een uitdrukking zou moeten zijn van de volonté générale (algemene wil) van het volk.’

Populisme is een ‘dunne’ ideologie omdat het geen volledig antwoord kan geven op politieke vragen die in een moderne samenleving spelen. Zo strijdt Forum voor Democratie (FvD) weliswaar tegen het ‘partijkartel,’ maar zegt de partij niet wat daar dan voor in de plaats moet komen.

Populisme kent twee kampen omdat politici de verschillen benadrukken tussen volk en elite. Het belangrijkste verschil tussen de twee is gebaseerd op moraal: het pure volk tegen de corrupte elite! De populisten op hun plaats zijn de stem van het volk die strijdt tegen ‘de kaste’ (Podemos) of ‘het kartel’ (Forum voor Democratie).
bron
pi_179309480
En met 'completer' bedoel je 'passender bij mijn dichotomie van goed (kartel) en slecht (fvd)'.
pi_179309524
quote:
14s.gif Op maandag 21 mei 2018 21:32 schreef LelijKnap het volgende:
En met 'completer' bedoel je 'passender bij mijn dichotomie van goed (kartel) en slecht (fvd)'.
Nee.
pi_179309604
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 21:28 schreef Tem het volgende:


[..]

Mwah. Ik vind de definitie van populisme van Cas Mudde completer.

[..]

bron
Dat kan hoor, dat andere mensen daar andere ideeën over hebben, maar ook dat zijn maar ideeën daarover, geen wetten.
En zo als in de link is links ook begonnen toch? Nog uiteindelijk met een historicistische theorie zelfs.
En tegenwoordig gaat het gewoon om macht icm het naar de mond praten van verschillende partijen van hun achterban, en eventueel proberen meer kiezers te trekken. Maar er zijn altijd vijandige kampen aanwezig. Vergeten wat Rutte over SP ooit zei tijdens de campagne?
I´m back.
pi_179309670
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 21:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat kan hoor, dat andere mensen daar andere ideeën over hebben, maar ook dat zijn maar ideeën daarover, geen wetten.
En zo als in de link is links ook begonnen toch? Nog uiteindelijk met een historicistische theorie zelfs.
En tegenwoordig gaat het gewoon om macht icm het naar de mond praten van verschillende partijen van hun achterban, en eventueel proberen meer kiezers te trekken. Maar er zijn altijd vijandige kampen aanwezig. Vergeten wat Rutte over SP ooit zei tijdens de campagne?
Je vergeet het onderdeel dat populisme simpelweg geen realistische oplossingen heeft voor de hedendaagse problemen (of de problemen die op een dergelijk moment actueel zijn). Dat zie je bij Wilders, Baudet en in zekere mate ook bij de SP.
pi_179309693
Lekker boze/pestende/uitsluitende dingen roepen over moslims als politiek model (stemmentrekken) op lange termijn zullen we zien wat het allemaal oplevert.
Met extra vezels!
pi_179309771
Ik heb geen handjes gezien die zich laten opereren of vliegen door een vastende. Goh.

Nog 1, in de bouw; jouw vastende werknemer lazert van de hoge ladder of steiger.
Wiens verantwoordelijkheid is dat, en wie draait op voor de ziektekosten?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_179309908
Niet realistisch in de ogen van degene die de term invullen. * Mooie cirkel weer.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2018 21:55:50 ]
pi_179309915
quote:
9s.gif Op maandag 21 mei 2018 21:45 schreef Volkorenbrood het volgende:
Lekker boze/pestende/uitsluitende dingen roepen over moslims als politiek model (stemmentrekken) op lange termijn zullen we zien wat het allemaal oplevert.
Weinig, op de lange termijn zijn er door de cultuurmarxistische omvolkings agenda geen ras Europeanen meer natuurlijk.
pi_179309925
quote:
6s.gif Op maandag 21 mei 2018 21:55 schreef LelijKnap het volgende:
Niet realistisch in de ogen van degene die met de term strooien. * Mooie cirkel weer.
Ga lekker ergens anders trollen. Voor je het weet ben je weer maand weg.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2018 21:56:19 ]
pi_179310028
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 21:44 schreef Tem het volgende:

[..]

Je vergeet het onderdeel dat populisme simpelweg geen realistische oplossingen heeft voor de hedendaagse problemen (of de problemen die op een dergelijk moment actueel zijn). Dat zie je bij Wilders, Baudet en in zekere mate ook bij de SP.
Dus Rutte had gewoon gelijk door naar het gevaar van links te wijzen?
Er is maar 1 absolutistische moreel te verantwoorden keuze: VVD?
Ja, ehm tss, o, ehm zou het?
I´m back.
pi_179310102
quote:
15s.gif Op maandag 21 mei 2018 22:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dus Rutte had gewoon gelijk door naar het gevaar van links te wijzen?
Er is maar 1 absolutistische moreel te verantwoorden keuze: VVD?
Ja, ehm tss, o, ehm zou het?
Je draait om de kern. Maar goed, hou jij jouw definitie aan doe ik dat van iemand die wat meer een autoriteit is op dat gebied.

TJa,pfff, ummm, zo dan maar?
pi_179310144
quote:
15s.gif Op maandag 21 mei 2018 22:04 schreef Tem het volgende:

[..]

Je draait om de kern. Maar goed, hou jij jouw definitie aan doe ik dat van iemand die wat meer een autoriteit is op dat gebied.

TJa,pfff, ummm, zo dan maar?
Ja, denk dat je verlaten op autoriteiten an sich niet altijd wijs hoeft te zijn, dan krijg je dus idd zoiets als dat links populistisch is. Zoals jij wrs denkt, en rechts de wijsheid in pacht heeft.
I´m back.
pi_179310157
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 21:56 schreef Tem het volgende:

[..]

Ga lekker ergens anders trollen. Voor je het weet ben je weer maand weg.
Bedankt voor de 'waarschuwing', ex-FA die nog altijd goed op de hoogte is.
pi_179310323
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 22:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, denk dat je verlaten op autoriteiten an sich niet altijd wijs hoeft te zijn, dan krijg je dus idd zoiets als dat links populistisch is. Zoals jij wrs denkt, en rechts de wijsheid in pacht heeft.
Neuh, ik laat me niet zo beperken door louter in rechts of links te denken.
  maandag 21 mei 2018 @ 22:15:20 #19
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_179310364
Veel nieuws voor zo'n vrouw die de power niet heeft om dat door te drukken.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_179310710
Hoe moet je als werkloze dan verlof nemen.
pi_179310788
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 20:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar waarom val je erover dan?
:')
  maandag 21 mei 2018 @ 22:52:33 #22
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_179311196
quote:
6s.gif Op maandag 21 mei 2018 21:55 schreef Tem het volgende:

[..]

Weinig, op de lange termijn zijn er door de cultuurmarxistische omvolkings agenda geen ras Europeanen meer natuurlijk.
Damn, hij heeft ons door! Tijd om nog een blik vluchtelingen open te trekken!1!
pi_179320960
Hoe kom ik dan aan mijn drugs en minderjarige meisjes?
pi_179321013
quote:
9s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 14:19 schreef TheJanitor het volgende:
Hoe kom ik dan aan mijn drugs en minderjarige meisjes?
wees gerust, genoeg autochtone paupers die klaar staan om dat gat te vullen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')