abonnement Unibet Coolblue
pi_179307812
Ik wil eind dit jaar mijn eerste auto gaan aanschaffen. Ik zit eigenlijk meer te denken aan een busje in de richting van een Kangoo of Berlingo. Dit omdat er altijd minimaal een fiets mee moet en het geen optie is om die op een rek te zetten (i.v.m. hotelovernachtingen en publieke ruimtes).

Ik ben alleen bang dat dit soort busjes vaak niet heel goed behandeld worden en daarom heb ik bijvoorbeeld ook gekeken naar een Peugeot 307 (qua kofferbakruimte ideaal).

Om even het lijstje uit de FAQ in te vullen :
Budget : ¤1500~¤2000 dus
Specifieke eisen :
• Benzine
• Geen automaat
• Maximaal 1.6 motor om kosten te drukken
• Minimaal 15 jaar oud
• Uitsluitend zakelijke ritten
• Fiets moet mee (kan ook met gedemonteerd voorwiel)
• Ik heb al gekeken naar Berlingo / Kangoo / Dobló / 307 / Volvo V40??

Alle merken en types zijn welkom. Ik ben vooral erg benieuwd of ik in deze prijsklasse beter een busje of een stationwagon kan kiezen.
pi_179308045
Als het er een is met ramen en een achterbank, is er meestal wel rustig in gereden.

Verder kun je eens naar een 406 kijken, Golf, Octavia, Laguna, Avensys
.
pi_179308618
Mijn ouders hebben jarenlang met een Xsara Picasso gereden: stoelen van de achterbank kunnen dubbel, maar zijn ook makkelijk uitneembaar en dan heb je echt een bak aan ruimte ^O^ Niet zó veel als een Berlingo, maar het blikkerige van een (tot MPV omgebouwde) bestelbus heb je ook niet zo. En ze zijn algemener verkrijgbaar.
De 1.8 16v is wel de meest courante benzine-uitvoering, maar doet bij mijn weten in verbruik eigenlijk net zoveel als de 1.6 8v.
pi_179309098
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 20:31 schreef Fer het volgende:
Als het er een is met ramen en een achterbank, is er meestal wel rustig in gereden.

Verder kun je eens naar een 406 kijken, Golf, Octavia, Laguna, Avensys
Bedankt! De Octavia heeft me erg positief verrast, de 406 ook (als vind ik die een beetje luxe voor mijn budget?).

quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 20:55 schreef Dingest het volgende:
Mijn ouders hebben jarenlang met een Xsara Picasso gereden: stoelen van de achterbank kunnen dubbel, maar zijn ook makkelijk uitneembaar en dan heb je echt een bak aan ruimte ^O^ Niet zó veel als een Berlingo, maar het blikkerige van een (tot MPV omgebouwde) bestelbus heb je ook niet zo. En ze zijn algemener verkrijgbaar.
De 1.8 16v is wel de meest courante benzine-uitvoering, maar doet bij mijn weten in verbruik eigenlijk net zoveel als de 1.6 8v.
Dankjewel. Ik kan alleen de combinatie van Xsara met Picasso niet terugvinden. De Xsara als station uitvoering ziet er wel heel netjes uit!
pi_179309635
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 21:14 schreef PewPewPew het volgende:

[..]

Bedankt! De Octavia heeft me erg positief verrast, de 406 ook (als vind ik die een beetje luxe voor mijn budget?).

[..]

Dankjewel. Ik kan alleen de combinatie van Xsara met Picasso niet terugvinden. De Xsara als station uitvoering ziet er wel heel netjes uit!
Op Marktplaats maken ze dat onderscheid zo te zien niet, maar op de meeste sites (gaspedaal.nl bijv.) staat het als los model in het rijtje van modellen als 'Xsara Picasso' direct onder de 'Xsara' :Y

De Picasso is onderhuids wel gebaseerd op de Xsara, maar als MPV wel een heel ander praktisch beestje dan de Break (station).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')