abonnement Unibet Coolblue
pi_179346228
He, een blondine zonder hoofddoek :(
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_179346381
quote:
11s.gif Op woensdag 23 mei 2018 22:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zo zie je maar weer, politiek is in Turkije net zoals voetbal. Ook al staat je club 8-0 achter, je blijft voor ze juichen tot het laatste moment.
Iig geen successupporter. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_179346447
quote:
11s.gif Op woensdag 23 mei 2018 22:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zo zie je maar weer, politiek is in Turkije net zoals voetbal. Ook al staat je club 8-0 achter, je blijft voor ze juichen tot het laatste moment.
Als je met 8-0 achter staat dan juich je voor de club, niet de trainer :z
pi_179346454
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 22:40 schreef Sigaartje het volgende:
He, een blondine zonder hoofddoek :(
Zij is groot fan hoor.
Met extra vezels!
pi_179346488
Hij wordt ook een dagje ouder.
Met extra vezels!
pi_179346506
quote:
1s.gif Op woensdag 23 mei 2018 22:47 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Iig geen successupporter. :P
Natuurlijk wel, komt gewoon terug met een monsterzege en nieuwe groei record. :7
pi_179346527
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 22:51 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Als je met 8-0 achter staat dan juich je voor de club, niet de trainer :z
Dan snap je de Turkse mindset niet helemaal denk ik?
De Erdo-stemmer juicht niet voor de trainer.
  woensdag 23 mei 2018 @ 23:57:11 #108
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179347360
Tumbling lira casts shadow over Erdogan's June election

ISTANBUL (Reuters) - Running a market stall in Istanbul’s working class Fatih district, Ozgur Kamis struggles to make a living as the cost of his stock rises day by day - and he reckons it will only get worse after elections in June.

Kamis, who sells trousers and headscarves in the Carsamba Market, has found himself on the wrong end of a global currency selloff sparked by Turkish President Tayyip Erdogan. Five-dollar tracksuit bottoms that cost 23 lira (3.77 pounds) yesterday cost him 24.5 lira today.

“This is a result of the country’s wrong policy determined by the president,” he said. “And these are the good days. Worse things will come after the election.”

Turkey’s currency has dropped some 20 percent so far this year as international investors have dumped it on deepening concerns about Erdogan’s drive for lower interest rates despite inflationary pressures.

The sell-off accelerated last week after he said he would take greater control of monetary policy after the June 24 presidential and parliamentary ballots.

The response from global investors has been unequivocal, driving the lira to a series of record lows.

But Erdogan may face more pressing problems at home from the reaction of voters like Kamis - particularly the pious, working class Turks who have long been his core constituency.

The most popular, and divisive politician in modern Turkish history, Erdogan has overseen tremendous economic growth in his 15 years in power but, more recently, also a deepening crackdown. The government says its security measures are necessary given threats in the aftermath of a failed coup in 2016.

A self-described “enemy of interest rates”, Erdogan wants to see borrowing costs lowered to fuel credit and economic growth. Investors want substantial rate increases to tame double-digit inflation and put a floor under the lira.

On Wednesday the central bank stepped in with an emergency rate hike, though some market players doubted it would be enough to calm the lira.

With the economy having probably crested, Erdogan last month brought the election forward by more than a year.

“If the election were to be held in the middle of an economic crisis - say one year from now - then of course the situation would have looked different,” said Halil Karaveli, editor of the Turkey Analyst, a policy journal.

“My gut feeling is that most voters are going to stick with Erdogan... (He) has governed this country for 15 years very successfully, from their point of view.”

‘NO ONE CAN KNOCK HIM’
A survey by pollsters MAK, viewed as sympathetic to the ruling party, showed on Wednesday that the parliamentary race is too close to call, with Erdogan’s AK Party and its nationalist allies winning exactly 50.0 percent.

In the presidential vote, it put Erdogan at 51.4 percent.

Erdogan could face a credible challenge if the presidential vote went to a second round in July and his opponents rallied around the other remaining candidate - likely to be either Muharrem Ince, from the secular opposition, or former interior minister Meral Aksener.

Still, there was no shortage of die-hard Erdogan supporters in Carsamba Market, some echoing the government’s line that Turkey’s currency was being targeted by foreign powers.

“They’re raising the dollar to try to take down Tayyip. They can’t take him down. With God’s help, no one can knock him over,” said Ahmet, a salesman. Asked how he would he vote, he said: “AKP to the death”.

Some 42 percent of respondents in a recent MetroPOLL survey blamed the declining lira on “games by foreign forces on Turkey”. The next biggest response at 25 percent, was “the government’s wrong economic policies”.

Murat Gezici, who heads the Gezici polling firm, said the latest lira volatility and concerns about the economy could impact the AKP’s parliamentary showing.

He reckons that roughly a third of the AKP’s support comes from “disloyal voters” - centre-right voters who backed it because it delivered on economic issues.

“The economy has sunk,” said Kenan, another salesman in Carsamba. “I voted for the AKP previously, but no more.”

While Erdogan made some effort to placate investors late on Wednesday, talking about the need for fiscal discipline and stability, he also said the recent lira volatility did not reflect economic realities and he would not allow “global governance types” to ruin the country.

Hinting at a conspiracy, Deputy Prime Minister Bekir Bozdag - the government’s main spokesman - said a game was being played with the lira, but the Turkish people knew who was behind it.

In a deeply polarised country, such rhetoric resonates clearly among Erdogan’s strongest supporters.

“Half of the country hates him... the other half adores him, and thinks he can do nothing wrong,” said Soner Cagaptay, a fellow at the Washington Institute.

“The latter will therefore agree with him, if an economic meltdown happens, that this is driven by outsiders and the domestic opponents who want to undermine Erdogan.”
==============================================
Ligt het aan mij , of probeert Erdogan juist vanwege deze opdoemende crisis (die al langer aan de gang is) zijn stemmen te halen door alles met een jaar te vervroegen. Daar heeft het wel veel van weg.
  donderdag 24 mei 2018 @ 00:17:24 #109
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_179347575
Wow toeval zeg, verkiezingen komen eraan en dan dit....Weer duidelijk wie al het internationale geldverkeer stuurt.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_179347598
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 00:17 schreef TeenWolf het volgende:
Wow toeval zeg, verkiezingen komen eraan en dan dit....Weer duidelijk wie al het internationale geldverkeer stuurt.
_O- ^O^
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_179347600
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 00:17 schreef TeenWolf het volgende:
Wow toeval zeg, verkiezingen komen eraan en dan dit....Weer duidelijk wie al het internationale geldverkeer stuurt.
Je hebt de grafieken van de afgelopen jaren ook gezien?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  donderdag 24 mei 2018 @ 00:27:10 #112
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_179347660
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 00:20 schreef marsan het volgende:

[..]

Je hebt de grafieken van de afgelopen jaren ook gezien?
Ja tussen 2015 en 2018 bleef de Euro tussen de 3.5 en 4.5 Euro en nu de verkiezingen naderen opeens in een paar weken naar 5.3
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_179347691
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 00:27 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Ja tussen 2015 en 2018 bleef de Euro tussen de 3.5 en 4.5 Euro en nu de verkiezingen naderen opeens in een paar weken naar 5.3
Vooral tot zomer 2016. Daarna is t gewoon de lijn die je nu ziet.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_179347695
Erdo heeft het hele staatsapparaat en instellingen gezuiverd van potentieel kritische mensen, nu zitten er alleen nog ja-knikkers.

Wat zijn nog je kansen als jongere, zelfs na een hogere opleiding? Onderwijs, rechterlijke macht, ambtenaren, politie, leger, banken, media, nergens kun je meer terecht. Gevolg: enorme braindrain richting het westen.

Financiële markten verliezen steeds meer vertrouwen. Gezien de omstandigheden kan dit alleen maar verder de verkeerde kant op gaan.

En als het dan echt mis gaat, wie gaat Turkije dan helpen? Erdo heeft nog maar weinig vrienden in de wereld over.

Echt sneu voor de vele welwillende en verstandige Turken, want die zijn er ook nog genoeg maar die staan vrijwel machteloos.
pi_179347910
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 00:17 schreef TeenWolf het volgende:
Wow toeval zeg, verkiezingen komen eraan en dan dit....Weer duidelijk wie al het internationale geldverkeer stuurt.
Deep state Broer!
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179347919
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 23:57 schreef Drugshond het volgende:
Tumbling lira casts shadow over Erdogan's June election

Some 42 percent of respondents in a recent MetroPOLL survey blamed the declining lira on “games by foreign forces on Turkey”. The next biggest response at 25 percent, was “the government’s wrong economic policies”.

Turken zijn zit op conspiracy a en externe krachten die Turkije neer proberen te halen frame. Dit zijn niet alleen de akp stemmers die 42 procent.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179347922
Net vliegtickets gecheckt. Voor de prijs van 1 Scotch en Soda overhemd kan ik in Antalya pilsjes vatten. Toch even mijn Turkse identiteitskaart vinden en afstoffen 🙈
  donderdag 24 mei 2018 @ 01:05:34 #118
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_179347923
Het is de schuld van de Joden
Ik ben inmiddels overleden
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 24 mei 2018 @ 01:06:57 #119
408813 crew  trein2000
pi_179347937
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 00:17 schreef TeenWolf het volgende:
Wow toeval zeg, verkiezingen komen eraan en dan dit....Weer duidelijk wie al het internationale geldverkeer stuurt.
:')
Komt voor erdogan eigenlijk nét te vroeg dit. Ik ben benieuwd welke maatregelen en propaganda hij komende maanden uit de kast trekt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_179347942
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 20:43 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Dat weet je zelf het beste, maat.
Ik heb mijn database vernietigd, maar het zit in mijn hoofd.
De dag dat je hier startte en toen een ander eindigde.
Dat lachebekje, de topics.
Ik dacht, shit, hij is er weer.

[ afbeelding ]
Ik heb geen idee wie je naar refereert rn wat er in je hoofd zit, maar ik heb naar mijn weten nog nooit een kloon account gebruikt.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179347947
quote:
6s.gif Op donderdag 24 mei 2018 01:05 schreef Enchanter het volgende:
Het is de schuld van de Joden
JODEEEEN
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179347951
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 01:05 schreef RoW_0 het volgende:
Net vliegtickets gecheckt. Voor de prijs van 1 Scotch en Soda overhemd kan ik in Antalya pilsjes vatten. Toch even mijn Turkse identiteitskaart vinden en afstoffen 🙈
15 augustus ga ik naar Antalya inşallah
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179347985
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 21:07 schreef Sigaartje het volgende:
Mooi ondertitel wel, dat moet ik zeggen. :7

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.

Zo zie je ze nog weinig.

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend
Dit is tegeltjeswerk. Dit gaat op mijn grafsteen. Mooi hoor.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Rabia_of_Basra :)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179347999
quote:
17s.gif Op woensdag 23 mei 2018 21:10 schreef Triggershot het volgende:
Eeuwige trouw aan Erdo:

"Nu er binnenkort weer verkiezingen zijn zie je dat er allemaal spelletjes over Turkije worden gespeeld. Turkije heeft slechtere dagen gehad, noemen zij dit een economische crisis.. ze weten echt niets over Turkije hé?"

_O_
Maşallah!
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 24 mei 2018 @ 02:10:55 #125
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179348185
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 00:17 schreef TeenWolf het volgende:
Wow toeval zeg, verkiezingen komen eraan en dan dit....Weer duidelijk wie al het internationale geldverkeer stuurt.
Nee die spike (14 mei) zette Erdogan zelf in gang door zelf te dreigen als penningmeester/verdeelsleutel op te treden van de Turkse Bank. Door zelf de rente vast te zetten. Dat de munt zakt heeft meer te maken dat alle buitenlandse Lira's versneld terug keren naar Turkije. Niemand wil vanwege de ontstane inflatie nog fysieke Lira's in zijn bezit hebben.
Zeker niet als de munt over de laatste 4 jr tijd 75 % zakt.
Ook zijn de economische cijfers zijn kunstmatig opgekrikt A la Greece style.

Dus die downgrade komt ook niet zomaar uit de lucht vallen.Het gaat dus ook duurder worden om buitenlandse schulden aan te gaan omdat de schuld ook verzekerd moet worden. En met een BBB rating (1 stap van junk), is dat kostbaar..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')