abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 21 mei 2018 @ 19:36:35 #1
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_179306905
Japan is rearming itself for the first time since WWII in response to China’s increasing expansionism, and with tensions on the rise in the Pacific, the U.S. could be forced into war.

After Japan was defeated in World War II, the country was forced to disarm and swear off military capability ever again. Over time, that pacifism became part of the Japanese psyche, but nationalism is on the rise around the world and Japan has not been immune from the political tide.

China’s increasing expansionism, especially in the disputed islands in the East China Sea, and the looming nuclear threat from North Korea have revived decades old rivalries between the Asian superpowers.

Prime Minister Shinzo Abe and his backers are re-thinking the country’s previously peaceful stance, and moving to restore Japan’s military might. And if local hostilities did boil into conflict, the U.S. is expected to play a very specific role.

”Japan fully depends on the strategic deterrence and strike capabilities of the United States if China really goes for military action,” Retired Admiral Yoji Kada, who was once the commander in chief of Japan’s self-defense fleet told VICE News. “The cost they are going to pay is very bloody, they know that”

"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_179307346
Nog eventje zijn Japanse leger klein, maar meeste geavanceerd legermacht ter wereld. Of er lopen gewoon een robots rond.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  Moderator maandag 21 mei 2018 @ 22:01:53 #3
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179310046
-> DEF
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 22 mei 2018 @ 01:12:37 #4
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_179313191
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 22:01 schreef sp3c het volgende:
-> DEF
Dankje, moeten we ons zorgen maken?
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  Moderator dinsdag 22 mei 2018 @ 04:03:17 #5
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179313674
wij sowieso niet want we hebben niets meer in die regio te zoeken maar voor de regionale supermachten zou het best wel eens een streep door de rekening kunnen zijn

maar aan een mooi glimmend nieuw leger heb je nog niet zo heel veel als je niet bereid bent om het in te zetten ... het is een mooie stok achter de deur maar meer niet volgens mij
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_179638726
Als we ‘s ochtends gingen fietsen, dan kwam er rond 10 uur een helicopter van het Japanse leger over, die dan bij de rivier een of meerdere landingen maakten. Bijna iedere dag. Behoorlijk indrukwekkend. Zoals eigenlijk met alles in Japan ziet het er erg gelikt uit, en weet men van wanten. Er wordt goed geoefend en de Samurai cultuur lijkt nooit verdwenen te zijn.

Van de andere kant weet je niet hoe ze omgaan met nieuwe uitdagingen. Men doet vaak net alsof het nog steeds 1980 is, en ze zijn niet dol op veranderingen. Dat ze daar dus druk aan het herbewapenen zou zijn... ik heb m’n twijfels of zoiets dan ook daadwerkelijk van de grond komt, en of het effectief zal zijn.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Moderator woensdag 6 juni 2018 @ 21:08:50 #7
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179644045
men roept al jaren dat de Japanners zich herbewapenen

iedere keer als ze een tank kopen begint er een Amerikaan keihard Pearl Harbor te roepen :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_179648841
De Amerikanen hebben eigenlijk wel een punt.

Voor Westerlingen is het verschrikkelijk lastig om de Japanners te peilen. Want Japanners zeggen A, bedoelen B en doen C. Als je het walvisjagen even door de vingers ziet, dan is Japan een prachtig land met hele aardige vriendelijke mensen, die niets kwaads in de zin hebben.

Is allemaal schijn.

Toen er gepantserde wagens door de straat reden met foute Japanse vlaggen er op (de oude vlag van Japan, met die zonnestralen), waaruit keiharde nationalistische muziek kwam, toen stond ik wel even met mijn oren te klapperen. Na een aantal glazen sake of whiskey met collega's bleek dat bijna iedere collega het wel in z'n broek deed voor de toekomst: hoe lang zal het Japan dat wij kennen, nog blijven bestaan? En die Abe, die is zo gek als een deur, maar die heeft daar wel het heft stevig in handen. Oppositie is er nauwelijks.

Uiteindelijk zal het allemaal wel loslopen, maar wij hebben er weinig kijk op van wat er daadwerkelijk speelt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 8 juni 2018 @ 23:03:50 #9
478441 McCormick
Komt wel goed ;)
pi_179683599
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 19:36 schreef cherrycoke het volgende:
Japan is rearming itself for the first time since WWII in response to China’s increasing expansionism, and with tensions on the rise in the Pacific, the U.S. could be forced into war.

After Japan was defeated in World War II, the country was forced to disarm and swear off military capability ever again. Over time, that pacifism became part of the Japanese psyche, but nationalism is on the rise around the world and Japan has not been immune from the political tide.

China’s increasing expansionism, especially in the disputed islands in the East China Sea, and the looming nuclear threat from North Korea have revived decades old rivalries between the Asian superpowers.

Prime Minister Shinzo Abe and his backers are re-thinking the country’s previously peaceful stance, and moving to restore Japan’s military might. And if local hostilities did boil into conflict, the U.S. is expected to play a very specific role.

”Japan fully depends on the strategic deterrence and strike capabilities of the United States if China really goes for military action,” Retired Admiral Yoji Kada, who was once the commander in chief of Japan’s self-defense fleet told VICE News. “The cost they are going to pay is very bloody, they know that”

maak jij je zorgen ts?
Hard choices, easy life. Easy choices, hard life.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 23:09:13 #10
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_179683702
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 23:03 schreef McCormick het volgende:

[..]

maak jij je zorgen ts?




zou een oorlog japan zijn economie uit het slop halen?
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  vrijdag 8 juni 2018 @ 23:14:22 #11
478441 McCormick
Komt wel goed ;)
pi_179683802
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 23:09 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

zou een oorlog japan zijn economie uit het slop halen?
Interessant. Misschien alleen een defensieve krijgsmacht voor de dreiging voor Noord Korea. Lijkt mij het meest logisch.
Hard choices, easy life. Easy choices, hard life.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 23:27:42 #12
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_179684085
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 23:14 schreef McCormick het volgende:

[..]

Interessant. Misschien alleen een defensieve krijgsmacht voor de dreiging voor Noord Korea. Lijkt mij het meest logisch.
zeker met china's agressie in de zee,



japan's grenzen zijn nou niet bepaald gunstig voor de chinese visserij of strategische plaatsing
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_179687066
Die economie komt niet zo snel uit het slop. De Japanners hebben hun eigen cultuur die niet openstaat voor verandering. Vergrijzende bevolking, achterhaalde praktijken en technieken. Japan is het Italië van Azië.

Een logische oplossing zou het openen van de grenzen zijn, maar Japan is zo een homogene samenleving, waar juist erg veel angst is voor alles wat anders is. Xenofobisch. Daarnaast is er erg veel respect voor de ouderen, die hun macht niet graag uit handen geven. Heel anders dan zuid-Korea, waar jonge werknemers al snel veel verantwoordelijkheid krijgen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')