abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_179298663
Westworld is een nieuwe serie van HBO gebaseerd op de gelijknamige film uit 1973. De serie wordt geregisseerd door Jonathan Nolan en Lisa Joy Nolan en de indrukwekkende cast bestaat onder andere uit Anthony Hopkins, Ed Harris, Evan Rachel Wood en James Marsden.

Centraal staat het themapark Westworld, gebaseerd op het Wilde Westen, waar bezoekers hun wildste fanatasieën tot leven kunnen laten komen niet alleen dankzij de authentieke omgeving, maar ook vanwege de levensechte robots die ten alle tijden hun ouderwetse rol aanhouden. Het concept loopt echter uit de hand wanneer verschillende robots vreemde trekjes beginnen te vertonen.

Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_179298670
Vergeten TT aan te passen :@
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  Moderator maandag 21 mei 2018 @ 11:45:29 #3
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_179299019
Valheru :W
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_179299368
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 11:45 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Valheru :W
Drizzt!

http://ew.com/recap/westworld-recap-shogun-world/ Die recaps blijven goud.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  Moderator maandag 21 mei 2018 @ 12:18:55 #5
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_179299404
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 12:14 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Drizzt!

http://ew.com/recap/westworld-recap-shogun-world/ Die recaps blijven goud.
Ik moet de aflevering nog kiekn, daarna check ik je link wel :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_179302371
Jezus wat een kutaflevering, en de laatste was nog zo goed.

Ik denk dat ik alleen nog om Ed Harris kijk... Bernard is ook nog wel te pruimen. Beter gebeuren er nog dingen die de boel op de kop zetten.
The show must go on
pi_179302490
Kutaflevering, serieus? Ik vond Shogun world wel vermakelijk in die zin dat het een een op een kopie was van Westworld :D Best wel cheaten, als je als bezoeker van Westworld lyrisch bent van de ervaring en je wel benieuwd bent naar de andere werelden. Kom je in Shogun World of Rasj world.. krijg je een rebrand van dezelfde verhaallijnen en droids _O-
mag het weten
pi_179306173
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 15:39 schreef Joosie200 het volgende:
Kutaflevering, serieus? Ik vond Shogun world wel vermakelijk in die zin dat het een een op een kopie was van Westworld :D Best wel cheaten, als je als bezoeker van Westworld lyrisch bent van de ervaring en je wel benieuwd bent naar de andere werelden. Kom je in Shogun World of Rasj world.. krijg je een rebrand van dezelfde verhaallijnen en droids _O-
En dat voor het fortuin dat je moet betalen per dag _O-

Verder gewoon weer een goede aflevering met een Daenarys momentje op het einde voor Maeve :7

Hoewel ik het verhaal van de humans iets interessanter vind, ben ik erg benieuwd naar het verhaal van de hosts. Zeker nu Dolores met de trein aan het kloten is.
pi_179306608
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 19:04 schreef lord_bono het volgende:

[..]

En dat voor het fortuin dat je moet betalen per dag _O-

Verder gewoon weer een goede aflevering met een Daenarys momentje op het einde voor Maeve :7

Hoewel ik het verhaal van de humans iets interessanter vind, ben ik erg benieuwd naar het verhaal van de hosts. Zeker nu Dolores met de trein aan het kloten is.
Ja, precies. Makkelijk geld verdienen zo! Klopt Maeve had een Dany momentje al vind ik Dolores ook zich zo ontwikkelen of misschien meer als de Red priestress ofwel onze Carice. Beetje hosts wel of niet vermoorden, Teddy mentaal verneuken.

Ben benieuwd naar het moment dat Dolores met haar crew aan boord van de trein gaat. Zien of de Delos lui haar kunnen stoppen. Vond het Shogun duo van Armastrice en Hector wel nice. Samen met de Westworld Armastrice en Hector maakt dat een prima squad B-)
mag het weten
pi_179306733
Wat ik nou weer niet snap aan die trein, er was toch heel duidelijk een scene waarbij Dolores de halve Mesa aan goort schoot (eind seizoen 1 of begin seizoen 2). De trein rijdt voor zover we weten alleen naar de Mesa, want daar het is het transfer station naar de echte wereld. Voor zover ik weet gaat ze nu dus terug naar een plek waar ze al eens is geweest en waarvan ze dus zou moeten weten waar het is.
No amount of money ever bought a second of time.
  Moderator maandag 21 mei 2018 @ 19:59:48 #11
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_179307351
Deze was wel aardig, maar meer ook niet.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_179311380
Ik zal wel weer de helft hebben gemist aan hints, maar ik begin mijn interesse te verliezen.

Waar de vorige aflevering inderdaad een behoorlijke Black Mirror vibe had, was het dit keer wel wat meer voorspelbaar.

Krijg toch weer het gevoel dat ze richting Lost gaan...
BFF met GGMM
  dinsdag 22 mei 2018 @ 14:25:11 #13
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_179321077
de verhalen van de robots doen we me ook erg weinig, omdat het robots zijn denk ik... Behalve Bernard dan. Was weer vermakelijk maar het is niks dat beklijft. Beetje Game of Thrones met al die groepjes maar dan groepjes waar je geen emoties bij hebt. Jammer. Hopelijk wordt er idd nog een twist aan gegeven dat alles op zijn kop zet.
pi_179321408
Vond het idd een mindere aflevering al was Shogun world als kopie wel mooi gedaan en qua info ben je een heel eind verder gekomen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 22 mei 2018 @ 14:52:18 #15
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_179321534
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 23:03 schreef DonRaja het volgende:
Krijg toch weer het gevoel dat ze richting Lost gaan...
Ik hoop het niet _O-. Dat de schrijvers op een gegeven moment niet meer weten wie wat doet en maar even op de schrijvers-reset knop drukken door één of andere calamiteit dat alles verneukt of ongedaan maakt.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_179321696
Ik denk dat we naar een Game of Thrones situatie gaan. Dus ergens in aflevering 9 een showdown tussen Dolores en Maeves. Of naja Dolores Whyatt eerder. Whyatt met haar leger aan deatheaters versus Maeves met haar leger aan vrijgevochten hosts. Aflevering 10 de day after en dan in het nieuwe seizoen verder. Ondertussen hebben Dolores, Maeves en William allemaal hetzelfde voor ogen namelijk glory.
mag het weten
pi_179326891
Het wist me weer totaal niet te boeien. Was meer met de telefoon bezig dan de aflevering. Begin een beetje het gevoel te krijgen dat ik bij Vikings ook had op het einde.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_179330137
Best een aardige aflevering. Alleen heeft het laatste kwartiertje iets teveel weg van GoT, inclusief soundtrack.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  woensdag 23 mei 2018 @ 09:31:23 #19
318507 Jester65
Stay frosty
pi_179333936
Ik vind Shogun de minst interessante van de drie werelden, en dat gevoel had zijn weerslag op deze aflevering. Dat komt ook doordat er in feite heel weinig gebeurde, eigenlijk zijn er maar twee dingen vermeldenswaardig: de 'stem' die Maeve ontdekt, en de opoffering van de oude Teddy.
pi_179335018
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 09:31 schreef Jester65 het volgende:
Ik vind Shogun de minst interessante van de drie werelden, en dat gevoel had zijn weerslag op deze aflevering. Dat komt ook doordat er in feite heel weinig gebeurde, eigenlijk zijn er maar twee dingen vermeldenswaardig: de 'stem' die Maeve ontdekt, en de opoffering van de oude Teddy.
Enter Bucky Barnes :+

BFF met GGMM
  Moderator woensdag 23 mei 2018 @ 13:06:26 #21
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_179336515
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 09:31 schreef Jester65 het volgende:
Ik vind Shogun de minst interessante van de drie werelden, en dat gevoel had zijn weerslag op deze aflevering. Dat komt ook doordat er in feite heel weinig gebeurde, eigenlijk zijn er maar twee dingen vermeldenswaardig: de 'stem' die Maeve ontdekt, en de opoffering van de oude Teddy.
Dat Indiase stukje deed mij juist helemaal niks. Shogun is wel tof, maar jammer dat het de aziatische variant van Westworld lijkt te zijn.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_179339860
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 13:06 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Dat Indiase stukje deed mij juist helemaal niks. Shogun is wel tof, maar jammer dat het de aziatische variant van Westworld lijkt te zijn.
Die verhaalmaker had nog wel uitgelegd dat er soms verhalen hetzelfde of deels hetzelfde kunnen zijn in de parken. Hij zou nog expliciet "probeer maar eens 300 verhalen per week te verzinnen."
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator woensdag 23 mei 2018 @ 16:33:55 #23
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_179340020
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 16:23 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Die verhaalmaker had nog wel uitgelegd dat er soms verhalen hetzelfde of deels hetzelfde kunnen zijn in de parken. Hij zou nog expliciet "probeer maar eens 300 verhalen per week te verzinnen."
Ja weet ik, maar dan nog :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_179340783
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 16:33 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Ja weet ik, maar dan nog :P
Dat gedeelte toont nu juist de essentie van het hele park aan. Daarnaast werd de hosts nog eens getoond hoe weinig uniek ze eigenlijk zijn. Ik vond het qua vertelling niet echt boeiend, maar voor het verhaal was het wel belangrijk.
BFF met GGMM
pi_179340812
quote:
7s.gif Op woensdag 23 mei 2018 17:06 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Dat gedeelte toont nu juist de essentie van het hele park aan.
Precies. Vond het om die reden een nuttige blik in de keuken van Delos.
mag het weten
pi_179340894
Vraag me af of er nog een Dolores is. Of een Wyatt.
Karma is a fucking bitch.
pi_179341101
quote:
7s.gif Op woensdag 23 mei 2018 17:11 schreef MissLuna het volgende:
Vraag me af of er nog een Dolores is. Of een Wyatt.
Een host met de rol van 'Dolores' wel. Maar niet Dolores/Wyatt zoals wij haar kennen, aangezien zij de eerste host is.
pi_179344966
quote:
1s.gif Op woensdag 23 mei 2018 17:22 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Een host met de rol van 'Dolores' wel. Maar niet Dolores/Wyatt zoals wij haar kennen, aangezien zij de eerste host is.
Dat bedoelde ik inderdaad. Maar Wyatt is in principe ook gewoon een geschreven karakter, dus lijkt me tof als 'onze' Dolores/Wyatt-hybride een Wyatt uit een andere wereld tegenkomt.
Karma is a fucking bitch.
pi_179345741
quote:
7s.gif Op woensdag 23 mei 2018 21:24 schreef MissLuna het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik inderdaad. Maar Wyatt is in principe ook gewoon een geschreven karakter, dus lijkt me tof als 'onze' Dolores/Wyatt-hybride een Wyatt uit een andere wereld tegenkomt.
:Y

Al denk ik niet dat de andere Dolores/Wyatt ook 'rogue' is gegaan. Dat zal alleen voor 'onze' Dolores bestemd zijn.
pi_179345897
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 22:14 schreef lord_bono het volgende:

[..]

:Y

Al denk ik niet dat de andere Dolores/Wyatt ook 'rogue' is gegaan. Dat zal alleen voor 'onze' Dolores bestemd zijn.
Wyatt niet nee. Dat is een op zichzelf staand karakter dat in Dolores geupload is. Je hebt hierdoor bij haar altijd een tweestrijd tussen het goede van Dolores en het slechte van Wyatt. Er moet toch ook een 100% Wyatt karakter zijn en dat moet wel een badass mofo zijn. Goeie match voor MIB en Dolores samen, lijkt me. 8-).
Karma is a fucking bitch.
pi_179448372
Hello old friend *O* *O* *O* *O*
pi_179452763
Ford _O_ _O_ _O_
No amount of money ever bought a second of time.
  maandag 28 mei 2018 @ 23:58:18 #33
24313 Gremen
Eindbaas
pi_179457797
Hele aflevering alleen voor dat. Het begint langdradig te worden.
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
  Moderator dinsdag 29 mei 2018 @ 00:53:45 #34
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_179458307
U begrijpt dat het een herinnering is he?
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator dinsdag 29 mei 2018 @ 00:57:09 #35
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_179458330
Oja, even dit nog: Elsie O+ Nu met stip bovenaan, gevolgd door die blonde chick die mee was naar Shogun, Dolores, Armistice en Clementine :P

edit: die blonde chick is dus Angela.

[ Bericht 6% gewijzigd door Drizzt_DoUrden op 29-05-2018 01:02:16 ]
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  dinsdag 29 mei 2018 @ 10:02:08 #36
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_179462639
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 00:53 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
U begrijpt dat het een herinnering is he?
Nope. Ford is the man in the machine die de shit tegenwerkt. De herinneringen van Bernard zijn van hoe hij Ford's persoonlijkheid in dat bolletje heeft gepropt en daarna via de Cr4 dl in het systeem heeft geplempt. Waar hij nu ook in zit.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 29 mei 2018 @ 10:07:02 #37
24313 Gremen
Eindbaas
pi_179462759
Inderdaad. Ford zit in The Cradle en werkt QA tegen die alles weer proberen te herstellen.

Maar de rest van de aflevering vond ik dus saai. Hele hele doel van de Japanse en haar "dochter" en van Meave en haar dochter is me nog onduidelijk, hopelijk gaat dat nog ergens naar toe leiden.
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
  Moderator dinsdag 29 mei 2018 @ 10:36:20 #38
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_179463280
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 10:02 schreef jogy het volgende:

[..]

Nope. Ford is the man in the machine die de shit tegenwerkt. De herinneringen van Bernard zijn van hoe hij Ford's persoonlijkheid in dat bolletje heeft gepropt en daarna via de Cr4 dl in het systeem heeft geplempt. Waar hij nu ook in zit.
Och ja, verrek. Elsie vroeg hem nog "what do you see in there?"
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  dinsdag 29 mei 2018 @ 10:41:32 #39
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_179463375
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 10:07 schreef Gremen het volgende:
Inderdaad. Ford zit in The Cradle en werkt QA tegen die alles weer proberen te herstellen.

Maar de rest van de aflevering vond ik dus saai. Hele hele doel van de Japanse en haar "dochter" en van Meave en haar dochter is me nog onduidelijk, hopelijk gaat dat nog ergens naar toe leiden.
Dat van Shogun world is volgens mij gewoon een dingetje om de fans blij te maken of zo en lijkt me een afgesloten hoofdstuk of was er alleen maar om Meave haar nieuwe special powers te laten zien.

Ik vomd het zeker geen saaie aflevering overigens, het gaat gestaag door qua ontwikkelen en alles.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_179463528
Wel bizar als je er over nadenkt. Ford kopieert zijn bewustzijn op een control unit en pleegt vervolgens zelfmoord. Maar dat zijn natuurlijk wel gewoon twee losse versies van hem, hij leeft niet 'voort' ofzo. Ik vraag me dan toch af waarom hij voor die zelfmoord koos, los van het dramatisch effect.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_179464113
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 10:47 schreef TigerXtrm het volgende:
Wel bizar als je er over nadenkt. Ford kopieert zijn bewustzijn op een control unit en pleegt vervolgens zelfmoord. Maar dat zijn natuurlijk wel gewoon twee losse versies van hem, hij leeft niet 'voort' ofzo. Ik vraag me dan toch af waarom hij voor die zelfmoord koos, los van het dramatisch effect.
Ik denk omdat hij Westworld niet meer kon redden op een normale manier van Delos. Nu kan hij het park beïnvloeden en de plannen van Delos tegenwerken. Ford gaat dat echt nog wel uitleggen :9
pi_179468508
Okay, misschien heb ik zitten slapen maar kan iemand me dat stukje uitleggen waarbij Dolores Bernard 'stil legt' waarbij ze zei; "Dat zei hij niet".
Karma is a fucking bitch.
pi_179469677
quote:
11s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 14:54 schreef MissLuna het volgende:
Okay, misschien heb ik zitten slapen maar kan iemand me dat stukje uitleggen waarbij Dolores Bernard 'stil legt' waarbij ze zei; "Dat zei hij niet".
Ze refereert waarschijnlijk naar een zelfde gesprek dat ze al eerder heeft gehad met Arnold, vandaar dat ze herkend dat Bernard een host is of zo?
pi_179471863
Was er overigens ook een reden dat Maeve die indianen niet gewoon even kon commanderen? Dat heb ik even gemist namelijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_179473419
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 17:42 schreef Monolith het volgende:
Was er overigens ook een reden dat Maeve die indianen niet gewoon even kon commanderen? Dat heb ik even gemist namelijk.
Volgens mij probeerde ze dat (je hoorde die stemmen op de achtergrond), maar waren zij daar immuun voor of zo? Of ze bezitten dezelfde kracht en kunnen zich verdedigen?
pi_179474708
quote:
11s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 14:54 schreef MissLuna het volgende:
Okay, misschien heb ik zitten slapen maar kan iemand me dat stukje uitleggen waarbij Dolores Bernard 'stil legt' waarbij ze zei; "Dat zei hij niet".
The MiB heeft ook dit soort gesprekken met z'n schoonpa. Zouden de gesprekken met Dolores zijn om te kijken of de host versie van Arnold net zo goed "werkt" als de echte Arnold ook deed.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_179486228
quote:
11s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 14:54 schreef MissLuna het volgende:
Okay, misschien heb ik zitten slapen maar kan iemand me dat stukje uitleggen waarbij Dolores Bernard 'stil legt' waarbij ze zei; "Dat zei hij niet".
We weten niet wanneer die gesprekken plaats vinden, kan net zo goed later dan de huidige tijdlijn zijn. Er moet nog een mindfuck aankomen in ieder geval, anders blijft het toch wat tam en standaard dit seizoen
  woensdag 30 mei 2018 @ 12:18:30 #48
104871 remlof
Europees federalist
pi_179488364
Zo goed als ik seizoen 1 vond zo slecht vind ik seizoen 2.

Wat hebben ze deze serie vernacheld zeg, heel erg zonde.
  woensdag 30 mei 2018 @ 12:25:14 #49
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_179488446
quote:
15s.gif Op woensdag 30 mei 2018 12:18 schreef remlof het volgende:
Zo goed als ik seizoen 1 vond zo slecht vind ik seizoen 2.

Wat hebben ze deze serie vernacheld zeg, heel erg zonde.
Slecht zou ik het niet willen noemen, wel minder dan seizoen 1. Vermaak me er in ieder geval nog goed mee
pi_179488740
slecht is het niet maar zoals eerder al hier gezegd heeft het allemaal weinig impact op je wat er aan de hand is. Dat met die japanse die haar dochter ging eren met een heel emotioneel muziekje bijvoorbeeld. Het zal wel allemaal, je denkt toch meteen: het zijn robots dus die emoties zijn vooral geprogrammeerd.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')