abonnement Unibet Coolblue
pi_179297707
Nou wil ik me rijbewijs halen en een certificaat. Hier heb ik 2 maanden voor nodig. Als ik in de ww zit wil ik hieraan beginnen. Kan ik gewoon op beroepen solliciteren waarvoor ik toch niet word aangenomen om me ww te houden en niet te hoeven werken?

Woon wel in een grote stad als dat nog wat uitmaakt.
pi_179297731
Nee dat mag niet.
pi_179297762
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 10:20 schreef loni55 het volgende:
Nee dat mag niet.
Maar het kan wel.
pi_179297777
Dus omdat je te langzaam je werk deed, laat je je wegtrappen bij je huidige werkgever. Om daarna onder valse voorwendselen de WW in te kunnen en al frauderende daar in te blijven terwijl je rijbewijs denkt te kunnen halen?

Goed bezig :')

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2018 10:23:55 ]
pi_179297802
Ja dat kan je doen.

Ik krijg elke maand wel een mailtje van een joggingbroek + badslipper dragende koekwaus die een leiding gevende functie wil in mij bedrijf.
pi_179297815
quote:
99s.gif Op maandag 21 mei 2018 10:24 schreef Mr.Ping het volgende:
Ja dat kan je doen.

Ik krijg elke maand wel een mailtje van een joggingbroek + badslipper dragende koekwaus die een leiding gevende functie wil in mij bedrijf.
Haha
pi_179297838
quote:
99s.gif Op maandag 21 mei 2018 10:23 schreef CrashO het volgende:
Dus omdat je te langzaam je werk deed, laat je je wegtrappen bij je huidige werkgever. Om daarna onder valse voorwendselen de WW in te kunnen en al frauderende daar in te blijven terwijl je rijbewijs denkt te kunnen halen?

Goed bezig :')
Dat is wel heel kort door de bocht maar, je mag het zo interpreteren.
  Moderator maandag 21 mei 2018 @ 10:47:33 #8
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_179298267
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 10:22 schreef DootjesR het volgende:

[..]

Maar het kan wel.
Ja, tot je sollicitaties worden gecontroleerd door een Werkcoach. Als die ziet dat jij op functies solliciteert waarvoor je zeker niet in aanmerking komt kan hij-zij een maatregel opleggen.
pi_179298325
quote:
3s.gif Op maandag 21 mei 2018 10:47 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Ja, tot je sollicitaties worden gecontroleerd door een Werkcoach. Als die ziet dat jij op functies solliciteert waarvoor je zeker niet in aanmerking komt kan hij-zij een maatregel opleggen.
Kunnen ze überhaupt wel, controleren of je wel daadwerkelijk ergens op heb gesolliciteerd.
  Moderator maandag 21 mei 2018 @ 10:51:14 #10
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
  Moderator maandag 21 mei 2018 @ 10:54:51 #11
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_179298392
Maar misschien zeg ik iets heel geks hè, maar neem eens contact op met je werkcoach en vraag of je vrijstelling van de sollicitatieplicht kan krijgen om deze opleiding te doen. Helemaal als er een baangarantie aan zit heb je kans dat dat gewoon toegewezen wordt,

Hoef je ook geen fraude te plegen .
pi_179298427
quote:
3s.gif Op maandag 21 mei 2018 10:54 schreef Armani XL het volgende:
maar neem eens contact op met je werkcoach en vraag of je vrijstelling van de sollicitatieplicht kan krijgen om deze opleiding te doen
Die heeft hij nog niet. Hij heeft gewoon werk, maar overweegt om zich daar te laten wegtrappen om dan de WW in te rollen en daar rustig een rijbewijs te gaan halen :')

*Zie PoHi
pi_179298441
Wat je moet doen om je ww te ontvangen en wat je moet doen voor het vinden van een nieuwe baan staat totaal los van elkaar. Dus nee, het mag niet, ja, het kan. Bijzonder makkelijk zelfs.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_179298456
quote:
99s.gif Op maandag 21 mei 2018 10:58 schreef CrashO het volgende:

[..]

Die heeft hij nog niet. Hij heeft gewoon werk, maar overweegt om zich daar te laten wegtrappen om dan de WW in te rollen en daar rustig een rijbewijs te gaan halen :')

*Zie PoHi
Nee, me contract loopt gwn af. Dus hoe dan ook trappen ze me weg.
pi_179298465
quote:
3s.gif Op maandag 21 mei 2018 10:54 schreef Armani XL het volgende:
Maar misschien zeg ik iets heel geks hè, maar neem eens contact op met je werkcoach en vraag of je vrijstelling van de sollicitatieplicht kan krijgen om deze opleiding te doen. Helemaal als er een baangarantie aan zit heb je kans dat dat gewoon toegewezen wordt,

Hoef je ook geen fraude te plegen .
Dat is wel een goede tip. Dankje!!
  maandag 21 mei 2018 @ 11:03:48 #16
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_179298489
quote:
3s.gif Op maandag 21 mei 2018 10:47 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Ja, tot je sollicitaties worden gecontroleerd door een Werkcoach. Als die ziet dat jij op functies solliciteert waarvoor je zeker niet in aanmerking komt kan hij-zij een maatregel opleggen.
Dat moet je ook veel subtieler doen. Over je alcoholverslaving beginnen en wat ongepaste opmerkingen plaatsen, kun je weer even vooruit.
pi_179298498
quote:
3s.gif Op maandag 21 mei 2018 10:54 schreef Armani XL het volgende:
Maar misschien zeg ik iets heel geks hè, maar neem eens contact op met je werkcoach en vraag of je vrijstelling van de sollicitatieplicht kan krijgen om deze opleiding te doen. Helemaal als er een baangarantie aan zit heb je kans dat dat gewoon toegewezen wordt,

Hoef je ook geen fraude te plegen .
Nooit geweten dat constructieve posts op fok bestonden
pi_179298515
quote:
3s.gif Op maandag 21 mei 2018 10:54 schreef Armani XL het volgende:
Maar misschien zeg ik iets heel geks hè, maar neem eens contact op met je werkcoach en vraag of je vrijstelling van de sollicitatieplicht kan krijgen om deze opleiding te doen. Helemaal als er een baangarantie aan zit heb je kans dat dat gewoon toegewezen wordt,

Hoef je ook geen fraude te plegen .
Ik heb nog één vraag voor je, je lijkt me wel iemand die er verstand van heb (toch niet stiekem werkzaam bij het UWV hè?).

Ik werkte bij bedrijf A voor ongeveer een jaar. Door omstandigheden ging dit bedrijf voor een aantal maanden dicht en ben ik bij bedrijf B gaan werken, via hetzelfde uitzendbureau. Bij bedrijf B, begint me fase A toch niet opnieuw?

In de regel bij bedrijf A En B word je na anderhalf jaar op straat gezet. Hoorde ik van meerdere collega's.
pi_179298673


[ Bericht 100% gewijzigd door Armani XL op 21-05-2018 11:21:21 (Iedereen stoppen met dat taalnazi gedoe) ]
pi_179298687
Deze TS komt er wel.
Pay close attention or else you'll miss what's happening
  Moderator maandag 21 mei 2018 @ 11:22:08 #21
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_179298692
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 11:06 schreef DootjesR het volgende:

[..]

Ik heb nog één vraag voor je, je lijkt me wel iemand die er verstand van heb (toch niet stiekem werkzaam bij het UWV hè?).

Ik werkte bij bedrijf A voor ongeveer een jaar. Door omstandigheden ging dit bedrijf voor een aantal maanden dicht en ben ik bij bedrijf B gaan werken, via hetzelfde uitzendbureau. Bij bedrijf B, begint me fase A toch niet opnieuw?

In de regel bij bedrijf A En B word je na anderhalf jaar op straat gezet. Hoorde ik van meerdere collega's.
Geen idee, ik ben niet zo thuis in de uitzendfases.
pi_179298765
Ik zou het niet proberen. Als je CV niet overeenkomt met de banen waar je op aan het solliciteren bent is dat zou gevonden. De eventuele extra controle (nabellen werkgevers etc.) lijkt mij wel mensenwerk.
pi_179298844
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 11:21 schreef Simterklaas het volgende:
Deze TS komt er wel.
Dankjewel voor het vertrouwen, broeder.
pi_179298901
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 11:26 schreef Bucketlist het volgende:
Ik zou het niet proberen. Als je CV niet overeenkomt met de banen waar je op aan het solliciteren bent is dat zou gevonden. De eventuele extra controle (nabellen werkgevers etc.) lijkt mij wel mensenwerk.
Ik heb tijdenlang op generieke administratieve functies een uur verderop gesolliciteerd... dan zegt het uwv "wat goed dat je ook buiten de regio solliciteert" ipv "mevrouw DP, heb u et alles in de eigen stad geprobeerd?!"

UWV is volkomen failliet als het gaat om iets anders dan het UWV in stand houden...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  Moderator maandag 21 mei 2018 @ 11:37:54 #25
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')