abonnement Unibet Coolblue
pi_179310258
Maar is hij echt blootzindelijk of zijn het meer toevalstreffers?
pi_179315329
Naar mate de tijd vordert dat ze bijna naar school kan, vind ik het moeilijk om overdag nog wat te verzinnen om te gaan doen met Nora. Ik heb nu de laatste tijd vaak als ze wakker wordt, wat moet ik in hemelsnaam gaan doen vandaag. Kinderboerderijen in de buurt kennen we ondertussen van buiten, speeltuinen ook. Heel de dag binnen zou kunnen, maar lang spelen alleen zit er niet in en ik heb niet echt de energie om heel de dag een 3jarige te entertainen. Bij nader inzien gaan we denk ik maar even naar Intratuin, ze vindt het leuk om daar rond te hobbelen :) Hebben jullie daar ook last van, dat jullie niet meer weten wat jullie overdag met jullie kind(eren) moet gaan doen?

Volgende week is het weer tijd voor een inenting. Ze is er nu natuurlijk veel meer bewust van als de vorige keer. Ik weet niet echt wat wijsheid is. Vooraf spelenderwijs Nora inlichten over wat er gaat gebeuren met als gevolg dat ik haar mogelijk moeilijk meekrijg naar CB, of op het CB zelf samen met de arts het haar vertellen...
pi_179315681
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 08:15 schreef Sunshine1982 het volgende:
Naar mate de tijd vordert dat ze bijna naar school kan, vind ik het moeilijk om overdag nog wat te verzinnen om te gaan doen met Nora. Ik heb nu de laatste tijd vaak als ze wakker wordt, wat moet ik in hemelsnaam gaan doen vandaag. Kinderboerderijen in de buurt kennen we ondertussen van buiten, speeltuinen ook. Heel de dag binnen zou kunnen, maar lang spelen alleen zit er niet in en ik heb niet echt de energie om heel de dag een 3jarige te entertainen. Bij nader inzien gaan we denk ik maar even naar Intratuin, ze vindt het leuk om daar rond te hobbelen :) Hebben jullie daar ook last van, dat jullie niet meer weten wat jullie overdag met jullie kind(eren) moet gaan doen?

Volgende week is het weer tijd voor een inenting. Ze is er nu natuurlijk veel meer bewust van als de vorige keer. Ik weet niet echt wat wijsheid is. Vooraf spelenderwijs Nora inlichten over wat er gaat gebeuren met als gevolg dat ik haar mogelijk moeilijk meekrijg naar CB, of op het CB zelf samen met de arts het haar vertellen...
Ik denk dat kinderen het helemaal niet erg vinden om naar een bekende plek te gaan. Of geeft ze zelf aan dat de kinderboerderij niet meer leuk is bijvoorbeeld? Dat je er zelf niet altijd zin in hebt, kan ik me voorstellen ;). Rond die leeftijd ging ik met de oudste vaak naar de bieb. Boekjes zijn altijd goed. Tuincentrum ook, bij mooi weer is de recreatieplas met speeltuin makkelijk en leuk. De jongste is tot nu toe iets makkelijker. Heeft weinig entertainment nodig en vermaakt zich binnen ook heel goed met zijn speeltjes. Wereld van verschil met de oudste! Maar bij de jongste zie ik het ook nog echt niet voor me dat hij over 8/9 maanden ook al naar school gaat :o.

Wat de inenting betreft, bij ons was het makkelijk omdat de jongste toen ook pas de 14 maanden prik had gehad op het cb. Oudste was daar ook bij en zag dat het allemaal zo erg niet was. Dus ik heb hem wel van tevoren gezegd dat de prik kwam en uitgelegd dat het even pijn deed maar ook snel weer over zou zijn, net als bij A. Scheelde denk ik wel!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_179317331
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 08:58 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik denk dat kinderen het helemaal niet erg vinden om naar een bekende plek te gaan. Of geeft ze zelf aan dat de kinderboerderij niet meer leuk is bijvoorbeeld? Dat je er zelf niet altijd zin in hebt, kan ik me voorstellen ;). Rond die leeftijd ging ik met de oudste vaak naar de bieb. Boekjes zijn altijd goed. Tuincentrum ook, bij mooi weer is de recreatieplas met speeltuin makkelijk en leuk. De jongste is tot nu toe iets makkelijker. Heeft weinig entertainment nodig en vermaakt zich binnen ook heel goed met zijn speeltjes. Wereld van verschil met de oudste! Maar bij de jongste zie ik het ook nog echt niet voor me dat hij over 8/9 maanden ook al naar school gaat :o.

Wat de inenting betreft, bij ons was het makkelijk omdat de jongste toen ook pas de 14 maanden prik had gehad op het cb. Oudste was daar ook bij en zag dat het allemaal zo erg niet was. Dus ik heb hem wel van tevoren gezegd dat de prik kwam en uitgelegd dat het even pijn deed maar ook snel weer over zou zijn, net als bij A. Scheelde denk ik wel!
Ja, tuincentra zijn hier ook de bom :) We zijn nu even gezellig samen aan het ontbijten in de intratuin. Ze hebben daar ook goedkope ontbijtjes, wist ik niet!
  dinsdag 22 mei 2018 @ 11:47:53 #30
149959 SQ
snelle trees
pi_179318340
Geen tips voor de zindelijkheidsdingen, hier gaat ze inmiddels volledig zelf naar de WC en hoef ik alleen nog te assisteren bij poep :')

En wat betreft strijd voeren, sja, het blijft voor mij een lastig gebied hoor, waar vecht je wel over en waar vecht je niet over. Er zijn dingen die ik niet laat gebeuren. Dus er moet minstens een maal per dag tanden gepoetst worden, de handjes moeten af en toe gewassen en voor het slapen gaan moet er een lap door het gezicht. Dát dagelijkse ritueel levert soms al een half uur strijd op. En dan niet gewoon "Nee" zeggen he. Het gaat bij Mauw altijd full-on. Trappen, krijsen, slaan, gooien, compleet uitzinnig niet meer voor rede vatbaar krijsenbrullengillen.
En dat gaat momenteel minimaal tien keer per dag zo. Maar ik wil het ook niet zomaar laten gaan. Want sommige dingen moeten nou eenmaal en ik wil dat ze dat gewoon leert. Maar wat Franny ook al zegt, hoe meer ze voelt dat het voor mij belangrijk is, hoe feller de reactie.

Dus nou ja, dan zit ik weer met een kind in de houdgreep de dingen te doen die moeten, gevolgd door een half uur hikkend "PAAAHAAAPAAAAA, MAAAAMAAAA HEEFT MIJ GESLAAAAAGEN :'( :'( :'( HIK HIK HINNIK BRUL"
En echt met alles, bij elke vinger die ik haar toereik robeert ze meteen mijn hele arm mee te trekken en als dat niet lukt dan is het weer krijsbui galore :')

Ik merk dat het me hoog zit en dat ik niet echt tot een conclusie kom _O- naja. Vandaag lekker rustig op kantoor. Kan ik straks op het kdv de dagelijkse "je kind was echt verschrikkelijk vandaag" rant weer aanhoren. O+
disclaimer
pi_179318681
Hahaha, ach SQ dat valt ook niet mee!

Als A een moeilijke bui heeft thuis, doe ik haar gewoon na. Inclusief op de grond in de lucht liggen trappen :') en dan loop ik boos weg en zeg: "zoek zelf maar uit hoe je dit doet". Meestal zit ze een minuutje later tam op de bank en vraagt ze of ik haar wil helpen :')

Nog bedankt voor jullie aanbod Saskia en FF! Zal het onthouden! :*
pi_179318815
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 11:47 schreef Stormqueen het volgende:

Dus nou ja, dan zit ik weer met een kind in de houdgreep de dingen te doen die moeten, gevolgd door een half uur hikkend "PAAAHAAAPAAAAA, MAAAAMAAAA HEEFT MIJ GESLAAAAAGEN :'( :'( :'( HIK HIK HINNIK BRUL"
En echt met alles, bij elke vinger die ik haar toereik robeert ze meteen mijn hele arm mee te trekken en als dat niet lukt dan is het weer krijsbui galore :')

Ik merk dat het me hoog zit en dat ik niet echt tot een conclusie kom _O- naja. Vandaag lekker rustig op kantoor. Kan ik straks op het kdv de dagelijkse "je kind was echt verschrikkelijk vandaag" rant weer aanhoren. O+
Ik snap je helemaal. Maar eerlijk gezegd denk ik ook wel weer, tenminste dat meen ik bij I te zien, dat juist dat zoeken naar die autonomie en het aanvoelen van jouw gevoelens, tekenen zijn dat we te maken hebben met sociaal slimme kinderen, met een groot zelfbewustzijn. Dat is nu verdomd lastig, maar voor later is het ook weer een positief ding. Even als 'troost'. En verder heb ik bij I heel veel verbetering gezien rond haar 4e verjaardag. Nu zitten we een beetje in een terugslag, maar dat hoort er natuurlijk ook wel bij.

Toen ik laatst met I sprak over slaan zei ze: "Jullie slaan mij altijd." Dus ik: oh ja? en waar slaan we je dan? I dramatisch: Hier!! Wijzend naar haar hoofd.
Needless to say, dat doen wij nooit. Maar dat voelt ze dan ook feilloos aan. :') . Het is het ultieme spelletje: hoe jaag ik mijn ouders de kast op?

Als mijn vriend ook maar iets bij haar doet (schoenen vastmaken, helpen tanden poetsen) kan ze ook zo ineens zeggen: "Papa, je knijpt mij. Dat doe je altijd." En dan dat hoofd van mijn vriend. WTF. :o .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_179319548
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 21:46 schreef Roomsnoes het volgende:
Wij zijn net een weekend in een pretpark geweest (6 uur rijden enkele reis) en mooi dat O het hele weekend een luier om had, zelfs al zijn er thuis nauwelijks ongelukjes. Ik had echt geen zin in gedoe, en zij zelf ook niet. Ze had het veel te veel naar haar zin om met plassen bezig te zijn.

Zindelijk elders dan thuis vraagt een hoop concentratie, want ze zijn dan met zo veel indrukken bezig. Ervaring van mijn werk leert ook dat het kdv (vooral met buitenspelen daar) de laatste plek is waar ze zindelijk worden.

Qua ondebroekjes zou ik gewoon oefenen. Heeft hij boxers of slips? Boxers lijken me lastigers, maar goedkope slips met slap elastiek zijn makkelijk uit te trekken voor die kleintjes.
Hebben boxers inderdaad, heb ook wel wat oude slips nog. Hij krijgt het wel voor elkaar maar wel met wat frustratie.
Maar inderdaad, ergens anders en kdv doe ik dan nog maar even niet, eerst thuis genoeg oefenen. Hij heeft wel broeken die hij zo naar beneden kan trekken, geen knopen of andere gekkigheden. Onderbroek kan thuis inderdaad wel. Buiten gaat trouwens wel goed met kleding dus, maar binnen dus niet. Geen idee trouwens of hij blootzindelijk is of toevalstreffer. Hij hield het telkens hartstikke op en zei dan tegen zichzelf, ik moet plassen en ging op de pot zitten en dat de hele tijd. Geen enkele keer ging het mis. Binnen met kleding dus wel. Ik heb vandaag de hele dag onderbroek en korte broek en vraag hem toch wel een paar keer, maar hoeft niet te plassen zegt hij. Maar geen idee wat hij zou doen buiten als hij bloot is zonder pot in de buurt. Of hij dan vraagt naar de wc of het gewoon ergens doet.
pi_179319822
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 11:47 schreef Stormqueen het volgende:
Geen tips voor de zindelijkheidsdingen, hier gaat ze inmiddels volledig zelf naar de WC en hoef ik alleen nog te assisteren bij poep :')

En wat betreft strijd voeren, sja, het blijft voor mij een lastig gebied hoor, waar vecht je wel over en waar vecht je niet over. Er zijn dingen die ik niet laat gebeuren. Dus er moet minstens een maal per dag tanden gepoetst worden, de handjes moeten af en toe gewassen en voor het slapen gaan moet er een lap door het gezicht. Dát dagelijkse ritueel levert soms al een half uur strijd op. En dan niet gewoon "Nee" zeggen he. Het gaat bij Mauw altijd full-on. Trappen, krijsen, slaan, gooien, compleet uitzinnig niet meer voor rede vatbaar krijsenbrullengillen.
En dat gaat momenteel minimaal tien keer per dag zo. Maar ik wil het ook niet zomaar laten gaan. Want sommige dingen moeten nou eenmaal en ik wil dat ze dat gewoon leert. Maar wat Franny ook al zegt, hoe meer ze voelt dat het voor mij belangrijk is, hoe feller de reactie.

Dus nou ja, dan zit ik weer met een kind in de houdgreep de dingen te doen die moeten, gevolgd door een half uur hikkend "PAAAHAAAPAAAAA, MAAAAMAAAA HEEFT MIJ GESLAAAAAGEN :'( :'( :'( HIK HIK HINNIK BRUL"
En echt met alles, bij elke vinger die ik haar toereik robeert ze meteen mijn hele arm mee te trekken en als dat niet lukt dan is het weer krijsbui galore :')

Ik merk dat het me hoog zit en dat ik niet echt tot een conclusie kom _O- naja. Vandaag lekker rustig op kantoor. Kan ik straks op het kdv de dagelijkse "je kind was echt verschrikkelijk vandaag" rant weer aanhoren. O+
Dat lijkt me oprecht heel pittig. :*
Maar je laatste zin, dat is toch niet echt zo hoop ik?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 22 mei 2018 @ 13:20:48 #35
409579 LuDann
All the way
pi_179319877
Wow, klinkt heftig SQ. Ik zou het ook erg moeilijk vinden om daarmee om te gaan. En dat riedeltje elke keer op het kdv lijkt me ook verre van leuk.

Ik hoef Wolk alleen in zeldzame gevallen in de houdsgreep te nemen. Hier speelt meer het probleem dat ze hypergevoelig reageert als we zeggen dat iets niet mag.

Ik kwam nog even zeggen dat we met haar naar de HA zijn geweest vanwege de vermoeidheid. Zij gaf aan dat Pfeiffer veel voorkomt rond deze leeftijd en dat dat het waarschijnlijk is. Even aankijken, als het aanhoudt wel even bloedprikken.
pi_179319988
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 08:44 schreef Stormqueen het volgende:
Je hoeft het er ook niet mee eens te zijn en ik beweer nérgens dat je er makkelijke eters van krijgt.

Ik reageerde namelijk vooral op die kinderen die ergens anders wél gewoon eten en thuis niet. Dan is het dús een machtsspel en géén kwestie van niet lusten.

Als je kind niks "lust" (en ik zet het expres tussen aanhalingstekens, omdat ik denk dat ook "lusten" DEELS, let wel, deels! een machtsspel is) is dat lastiger natuurlijk. Maar daar doelde ik dus niet op.

Ik zal de volgende keer weer een duidelijke disclaimer plaatsen ;) sorry voor alle kwetsuren.
Hey SQ, een disclaimer is niet nodig hoor. Ik heb zelf ook door dat een machtsspel is, want hij eet het ergens anders wel. En Oma Nelly krijgt er echt alles in (Oma Nelly krijgt alles voor elkaar }:| :') Als Oma Nelly een dag heeft opgepast en ze zegt dat Willem zo ontzettend lief is geweest die dag, dan maken man en ik ons op voor een ramp-avond: ook een machtsspel). Maar ik vind het zo moeilijk om goed om te gaan met die machtspelletjes. Want wanneer doe je het goed? Overal een strijd van maken weiger ik, maar ook als ik dat niet doe eet hij hier 10x minder dan op een ander.

En verder een :* voor je laatste post. Zo'n temperament lijkt me echt heel zwaar voor jou als moeder.
  dinsdag 22 mei 2018 @ 14:44:50 #37
149959 SQ
snelle trees
pi_179321416
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 13:29 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Hey SQ, een disclaimer is niet nodig hoor. Ik heb zelf ook door dat een machtsspel is, want hij eet het ergens anders wel. En Oma Nelly krijgt er echt alles in (Oma Nelly krijgt alles voor elkaar }:| :') Als Oma Nelly een dag heeft opgepast en ze zegt dat Willem zo ontzettend lief is geweest die dag, dan maken man en ik ons op voor een ramp-avond: ook een machtsspel). Maar ik vind het zo moeilijk om goed om te gaan met die machtspelletjes. Want wanneer doe je het goed? Overal een strijd van maken weiger ik, maar ook als ik dat niet doe eet hij hier 10x minder dan op een ander.

En verder een :* voor je laatste post. Zo'n temperament lijkt me echt heel zwaar voor jou als moeder.
Je doet het goed als iedereen overleeft, niet suicidaal wordt en je huwelijk het overleeft *O*

Het kost wat moeite, maar so far so good :')
disclaimer
  dinsdag 22 mei 2018 @ 14:46:01 #38
149959 SQ
snelle trees
pi_179321436
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 13:17 schreef Malteser het volgende:

[..]

Dat lijkt me oprecht heel pittig. :*
Maar je laatste zin, dat is toch niet echt zo hoop ik?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan ook naar jou toe komme he, jij bent de kraamvrouw!
En die laatste zin, niet helemaal letterlijk nee, maar ik krijg wel vaak de feedback dat ze weer flink van Drakenstein is gegaan :')
disclaimer
pi_179321723
Drakenboks

* BlueEyes aandelen heeft in behang en Ductape atm }:|
pi_179322148
Wij vermaken ons thuis nog prima met 3,5 trouwens. Met dit weer in de zandbak, rondje om op loopfiets van 20 min, naar bieb idd, met man naar de stad voor monkeytown, kinderboerderij nog niet eens geweest, naar de ah is dagelijkse uitje, boekjes voorlezen thuis, spelletjes doen kunnen we ook wel een uur doen. Magic zand hebben we ook nog maar weet R nog niet, lijkt me ook geweldig. Met buurjongen spelen kan ook gerust hele dag, of na schooltijd van buurjongen. Zwemles zitten wij dan nog op, en kangoeroeklub (korfbal), Nijntje gym bestaat ook. Helpen in de tuin, met snoeischaartje bijv. Probeer nu wel bewuster te genieten van de dagen alleen met hem. Dat zal straks anders zijn met school.
pi_179324889
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 15:02 schreef BlueEyes het volgende:
Drakenboks

* BlueEyes aandelen heeft in behang en Ductape atm }:|
Er zit dan ook onweer in de lucht! Hier in ieder geval.
pi_179325206
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 17:31 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Er zit dan ook onweer in de lucht! Hier in ieder geval.
Dan heb ik al een maand of wat dreigend onweer :D

Ik kan er het ene moment laconiek mee omgaan en het naast me neerleggen en af en toe kan ik wel janken van frustratie. Letterlijk én figuurlijk.
Helemaal als de drakenbuien al om 6.30 beginnen om wie met hem naar beneden gaat en je dan al weet hoe de dag lopen gaat :{

Hij is zo ontzettend toe aan uitdaging die hem moe maakt.
Maar ik heb ook nog dat kleine mopje hier thuis waardoor ik hem niet de hele dag af kan matten in buitenspelen en fietsen of in huis met bouwen en spelen.
Hij moet echt aandacht delen en dat is niet zijn sterkste kant :X
Nog even volhouden en dan hebben we school!
pi_179327346
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 14:46 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik kan ook naar jou toe komme he, jij bent de kraamvrouw!
En die laatste zin, niet helemaal letterlijk nee, maar ik krijg wel vaak de feedback dat ze weer flink van Drakenstein is gegaan :')
Ja, dat mag ook, van harte welkom! Maar ik wil wellicht iets van jou overnemen, wel fraai als ik dan ook de moeite neem ;).

Ze laat dus op de opvang geen ander gedrag zien dan thuis. Hoe gaan zij ermee om/reageren zij erop?
pi_179327809
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 11:47 schreef Stormqueen het volgende:
Geen tips voor de zindelijkheidsdingen, hier gaat ze inmiddels volledig zelf naar de WC en hoef ik alleen nog te assisteren bij poep :')

En wat betreft strijd voeren, sja, het blijft voor mij een lastig gebied hoor, waar vecht je wel over en waar vecht je niet over. Er zijn dingen die ik niet laat gebeuren. Dus er moet minstens een maal per dag tanden gepoetst worden, de handjes moeten af en toe gewassen en voor het slapen gaan moet er een lap door het gezicht. Dát dagelijkse ritueel levert soms al een half uur strijd op. En dan niet gewoon "Nee" zeggen he. Het gaat bij Mauw altijd full-on. Trappen, krijsen, slaan, gooien, compleet uitzinnig niet meer voor rede vatbaar krijsenbrullengillen.
En dat gaat momenteel minimaal tien keer per dag zo. Maar ik wil het ook niet zomaar laten gaan. Want sommige dingen moeten nou eenmaal en ik wil dat ze dat gewoon leert. Maar wat Franny ook al zegt, hoe meer ze voelt dat het voor mij belangrijk is, hoe feller de reactie.

Dus nou ja, dan zit ik weer met een kind in de houdgreep de dingen te doen die moeten, gevolgd door een half uur hikkend "PAAAHAAAPAAAAA, MAAAAMAAAA HEEFT MIJ GESLAAAAAGEN :'( :'( :'( HIK HIK HINNIK BRUL"
En echt met alles, bij elke vinger die ik haar toereik robeert ze meteen mijn hele arm mee te trekken en als dat niet lukt dan is het weer krijsbui galore :')

Ik merk dat het me hoog zit en dat ik niet echt tot een conclusie kom _O- naja. Vandaag lekker rustig op kantoor. Kan ik straks op het kdv de dagelijkse "je kind was echt verschrikkelijk vandaag" rant weer aanhoren. O+
Vreselijk herkenbaar! Jongste iets minder dan oudste, maar echt zo niet leuk en zwaar. En wat je zegt, als je 1x ergens in mee gaat, is het hek van de dam. 1x een snoepje na het eten (want er was nog maar 1 over in het zakje van een verjaardag) en de volgende dag is het meteen “Maar gister mocht het ook!!! :( :( “. Nou ja, dan maar nooit die uitzondering. Stom, maar wel duidelijk...

Krijg je altijd een rant op het kdv? Dat zou ik zo niet tof vinden. Er is toch wel iets positiefs te melden? Ik snap dat het negatieve soms overheerst (zoals thuis op dut soort dagen), maar als professional vind ik dat je ook iets kan benoemen dat wel goed ging. Ik hoor vaak juist “Van jouw zoon kan je er wel 10 hebben!”, waarna ik een eyeroll doe en gillend wegren :’).
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 22 mei 2018 @ 20:46:50 #45
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_179327953
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 08:44 schreef Stormqueen het volgende:
Je hoeft het er ook niet mee eens te zijn en ik beweer nérgens dat je er makkelijke eters van krijgt.

Ik reageerde namelijk vooral op die kinderen die ergens anders wél gewoon eten en thuis niet. Dan is het dús een machtsspel en géén kwestie van niet lusten.

Als je kind niks "lust" (en ik zet het expres tussen aanhalingstekens, omdat ik denk dat ook "lusten" DEELS, let wel, deels! een machtsspel is) is dat lastiger natuurlijk. Maar daar doelde ik dus niet op.

Ik zal de volgende keer weer een duidelijke disclaimer plaatsen ;) sorry voor alle kwetsuren.
Ik was niet gekwetst. :+ Ik vind het gewoon een lastig onderwerp. Heb wel een mening over het bord leeg eten, en daar "kwets" ik vast weer andere mensen mee.
Kwak
  dinsdag 22 mei 2018 @ 20:56:36 #46
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_179328056
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 11:47 schreef Stormqueen het volgende:
Geen tips voor de zindelijkheidsdingen, hier gaat ze inmiddels volledig zelf naar de WC en hoef ik alleen nog te assisteren bij poep :')

En wat betreft strijd voeren, sja, het blijft voor mij een lastig gebied hoor, waar vecht je wel over en waar vecht je niet over. Er zijn dingen die ik niet laat gebeuren. Dus er moet minstens een maal per dag tanden gepoetst worden, de handjes moeten af en toe gewassen en voor het slapen gaan moet er een lap door het gezicht. Dát dagelijkse ritueel levert soms al een half uur strijd op. En dan niet gewoon "Nee" zeggen he. Het gaat bij Mauw altijd full-on. Trappen, krijsen, slaan, gooien, compleet uitzinnig niet meer voor rede vatbaar krijsenbrullengillen.
En dat gaat momenteel minimaal tien keer per dag zo. Maar ik wil het ook niet zomaar laten gaan. Want sommige dingen moeten nou eenmaal en ik wil dat ze dat gewoon leert. Maar wat Franny ook al zegt, hoe meer ze voelt dat het voor mij belangrijk is, hoe feller de reactie.

Dus nou ja, dan zit ik weer met een kind in de houdgreep de dingen te doen die moeten, gevolgd door een half uur hikkend "PAAAHAAAPAAAAA, MAAAAMAAAA HEEFT MIJ GESLAAAAAGEN :'( :'( :'( HIK HIK HINNIK BRUL"
En echt met alles, bij elke vinger die ik haar toereik robeert ze meteen mijn hele arm mee te trekken en als dat niet lukt dan is het weer krijsbui galore :')

Ik merk dat het me hoog zit en dat ik niet echt tot een conclusie kom _O- naja. Vandaag lekker rustig op kantoor. Kan ik straks op het kdv de dagelijkse "je kind was echt verschrikkelijk vandaag" rant weer aanhoren. O+
Pittige tante, SQ. Ik herken heel veel van Melba, hoewel hij op het kdv gelukkig niet als verschrikkelijk beschreven wordt. Dat ís Mauw vast ook niet, geen enkel kind is verschrikkelijk en het ijkt me niet leuk als de leidsters er zo in staan zeg -O-

Hier ook veel pick your battles (buiten de maaltijd). Naar bed gaan is een RAMP momenteel. Hij komt er gewoon continu uit. Gisteren was t weer half een voor hij sliep (t ging al lastig maar sinds familieweekend helemaal een ramp). En dat is dan al met erbij blijven enzo...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kwak
pi_179329985
:W Ik wilde hier een beetje komen aanhaken om te checken hoe met dat grenzen opzoeken en uitproberen en drakengedrag om te gaan maar ik lees dat het nog veel erger kan worden en moeilijk blijft om mee om te gaan :X. Samengevat: veel geduld proberen te hebben, niet te slecht voelen als het geduld eens op is (we're only human after all) en proberen te accepteren dat het een heule tijd kan duren? Zoiets? :+ Wel veel gedeelde smart in dit topic ;). Het is soms vreselijk frustrerend he, pf. :*

Ik lees wel veel 'ik..' bij jullie allemaal. Komt het ook echt veel op jullie neer of kunnen jullie nog wel een beetje leunen op een partner? Ik moet eerlijk zeggen dat me dat ook wel helpt, soms 'pak jij d'r maar even want ik ben haar helemaal beu' om even zelf af te koelen :@ en vice versa.

Anyway ik had een specifieke vraag mbt peuter van 2,5 die alleen nog bij ons wil slapen en 2e kindje op komst. Even in spoiler omdat het een redelijk lange uitleg geworden is.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_179330476
Ik speel bij peuter nu regelmatig de ‘Laat maar zien hoe groot en stoer je bent tegenover je broertje’-kaart. Vast pedagogisch super bagger, maar het werkt ^O^ Soms dan.
Hoe je verder van het samen slapen af komt weet ik niet, maar in tips heb ik wel interesse... al 1,5 jaar iedere nacht :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_179330534
Feyre, het is in ieder geval herkenbaar. Sjaak slaapt in zijn peuterbed als een soort co-sleeper naast ons. Wij hebben geen baby op komst maar dat lijkt het me wel een stuk gecompliceerder maken. Ik weet dat het bij Malteser ineens opgelost was toen de baby er was, Twix sliep ineens in zijn kamer en ook ineens weer door. Ik hoop op zoiets voor jou!
pi_179331826
Ja, check! Wat MwCactus zegt.
Twix sliep ook nog veel bij ons, zelfde verhaal. Startte in eigen bed maar ergens halverwege de nacht riep hij ons en sliep bij ons verder. We hebben lang getwijfeld wat te doen maar we vonden veiligheid bieden altijd het belangrijkste. Mijn situatie met sonde hielp ook niet mee om het te doorbreken trouwens want geen energie. En ik genoot ook wel van die pamperbillen tegen me aan O+. Slaap voor ons alledrie vonden we belangrijker dan de locatie.

Mars werd geboren en de eerste nacht uit het ziekenhuis kwam Twix ook weer als vanouds bij ons. En daar bleef het bij. Alsof hij zich realiseerde dat hij in zijn eigen bed geen last heeft van Mars die nog wakker wordt voor een voeding of zo, ik heb eigenlijk geen idee.
Maar vanaf nacht twee thuis, slaapt Twix dus probleemloos door in eigen bed.

Een oplossing heb ik dus niet want Twix loste het zelf op. En ergens voelde dit ook gek want we wilden juist niet dat hij het voelt als “plaats ingenomen door broertje”. Maar goed, hij regelde het zelf, is verzot op zijn broertje en ook nog steeds verzot op ons dus het zal wel goed zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')