abonnement Unibet Coolblue
pi_179291343
Iemand tips voor het daten van een introverte man? Zelf erg extravert, aanwezig, babbelaar, druktemakertje en open.
-
  zondag 20 mei 2018 @ 21:44:03 #2
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_179291392
Introvert, of/en heel erg verlegen?
Daar zit wel een verschil in.

Blijf hem gewoon vragen stellen en naar zijn mening vragen.
Kan voor veel mensen een beetje vermoeiend zijn, maar als je zelf extravert bent en houdt van babbelen hoeft het geen probleem te zijn.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_179291410
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 21:44 schreef Harvest89 het volgende:
Introvert, of/en heel erg verlegen?
Daar zit wel een verschil in.

Blijf hem gewoon vragen stellen en naar zijn mening vragen.
Kan voor veel mensen een beetje vermoeiend zijn, maar als je zelf extravert bent en houdt van babbelen hoeft het geen probleem te zijn.
Niet perse erg verlegen, maar hij spreekt niet alles uit en daardoor word ik erg onzeker, omdat ik niet goed weet wat hij denkt en dus maar moet raden naar wat hij wil zeggen.
-
  Moderator zondag 20 mei 2018 @ 21:46:32 #4
45833 crew  Fogel
pi_179291431
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 21:40 schreef Anneloos het volgende:
Iemand tips voor het daten van een introverte man? Zelf erg extravert, aanwezig, babbelaar, druktemakertje en open.
Als je hem ziet zitten wacht er dan vooral niet op dat hij een ‘move’ maakt, neem gewoon initiatief.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zondag 20 mei 2018 @ 21:46:35 #5
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_179291433
Waarom ga je hem daten (of hij jou)?

Laat hem aan het woord als hij iets te zeggen heeft en val hem dan niet steeds in de rede. Probeer wat diepgang in het gesprek te brengen. Spreek af op een redelijk rustige plek.
Wees niet boos als hij zich even wil terugtrekken. Als het klikt, komt hij fit weer terug.
pi_179291444
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 21:46 schreef Fogel het volgende:

[..]

Als je hem ziet zitten wacht er dan vooral niet op dat hij een ‘move’ maakt, neem gewoon initiatief.
Dat doe ik ook zeker wel. Ik neem constant initiatief, maar daardoor wordt het misschien te opdringerig en dat wil ik dus niet.
-
  zondag 20 mei 2018 @ 21:47:34 #7
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_179291445
Babbelen hoeft geen probleem te zijn, zolang je hem natuurlijk ook wel de kans geeft om ook eens wat te zeggen. Niet dat hij helemaal door jou platgeluld wordt. Ik denk overigens ook niet dat extraverte personen het zouden waarderen om helemaal scheelgezeverd te worden ;)
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  Moderator zondag 20 mei 2018 @ 21:48:42 #8
45833 crew  Fogel
pi_179291465
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 21:47 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Dat doe ik ook zeker wel. Ik neem constant initiatief, maar daardoor wordt het misschien te opdringerig en dat wil ik dus niet.
Kan je ook gewoon vragen of het zo opgevat wordt. Hij zal er vast eerlijk op antwoorden en dat weet je of je al dan niet goed zit.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_179291472
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 21:46 schreef Lunatiek het volgende:
Waarom ga je hem daten (of hij jou)?

Laat hem aan het woord als hij iets te zeggen heeft en val hem dan niet steeds in de rede. Probeer wat diepgang in het gesprek te brengen. Spreek af op een redelijk rustige plek.
Wees niet boos als hij zich even wil terugtrekken. Als het klikt, komt hij fit weer terug.
Omdat we het goed kunnen vinden samen. Diepgang zit er zeker wel in onze gesprekken en probeer hem ook zeker zijn space te gunnen als hij alleen wil zijn, maar wat is in zo’n geval een frequentie om af te spreken? Moet ik dat dan van hem laten uitgaan of moet ik het toch proberen?
-
  zondag 20 mei 2018 @ 21:49:10 #10
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_179291475
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 21:45 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Niet perse erg verlegen, maar hij spreekt niet alles uit en daardoor word ik erg onzeker, omdat ik niet goed weet wat hij denkt en dus maar moet raden naar wat hij wil zeggen.
Kennelijk wil hij je niet vermoeien met dat soort onbenulligheden. Of je valt hem in de rede en/of probeert zij zinnen aan te vullen.
Hou gewoon een paar minuten je mond, wie weet wat er komt. Stilte is niet erg.
pi_179291482
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 21:47 schreef Daffodil31LE het volgende:
Babbelen hoeft geen probleem te zijn, zolang je hem natuurlijk ook wel de kans geeft om ook eens wat te zeggen. Niet dat hij helemaal door jou platgeluld wordt. Ik denk overigens ook niet dat extraverte personen het zouden waarderen om helemaal scheelgezeverd te worden ;)
Natuurlijk laat ik hem ook aan het woord! Ik geef hem daar echt wel de ruimte voor :)
-
pi_179291487
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 21:49 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Kennelijk wil hij je niet vermoeien met dat soort onbenulligheden. Of je valt hem in de rede en/of probeert zij zinnen aan te vullen.
Hou gewoon een paar minuten je mond, wie weet wat er komt. Stilte is niet erg.
-
pi_179291497
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 21:45 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Niet perse erg verlegen, maar hij spreekt niet alles uit en daardoor word ik erg onzeker, omdat ik niet goed weet wat hij denkt en dus maar moet raden naar wat hij wil zeggen.
Ben je oppervlakkig? Verwacht niet te veel small talks. Wel thumbs up dat je buiten je comfortzone ook een kans geeft. Zie hem als een kadootje dat je langzaam kan uitpakken.
pi_179291498
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 21:49 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Kennelijk wil hij je niet vermoeien met dat soort onbenulligheden. Of je valt hem in de rede en/of probeert zijn zinnen aan te vullen.
Hou gewoon een paar minuten je mond, wie weet wat er komt. Stilte is niet erg.
Dat kan misschien wel kloppen.. :{
-
  Moderator zondag 20 mei 2018 @ 21:52:25 #15
45833 crew  Fogel
pi_179291522
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 21:50 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Dat kan misschien wel kloppen.. :{
Dat is erg irritant.
Zeker omdat hij dan eindelijk eens praat...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zondag 20 mei 2018 @ 21:53:11 #16
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_179291533
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 21:49 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Kennelijk wil hij je niet vermoeien met dat soort onbenulligheden. Of je valt hem in de rede en/of probeert zij zinnen aan te vullen.
Hou gewoon een paar minuten je mond, wie weet wat er komt. Stilte is niet erg.
Of het duurt even voordat hij wat meer het achterste van zijn tong laat zien (pun unintended denk ik) en praat hij sowieso meer en ook meer over persoonlijke zaken.

De belangrijkste vraag voor nu is denk ik: is hij gezellig en boeiend?
pi_179291549
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 21:50 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Ben je oppervlakkig? Verwacht niet te veel small talks. Wel thumbs up dat je buiten je comfortzone ook een kans geeft. Zie hem als een kadootje dat je langzaam kan uitpakken.
Oppervlakkig en hoe bedoel je dat? In de relaties die ik aanga of? Het is inderdaad een stapje buiten mijn comfortzone.. hiervoor een relatie gehad met een introverte jongen, maar ik merk toch dat er gradaties zijn waarin in iemand introvert is.
-
  zondag 20 mei 2018 @ 21:54:33 #18
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_179291550
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 21:48 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Omdat we het goed kunnen vinden samen. Diepgang zit er zeker wel in onze gesprekken en probeer hem ook zeker zijn space te gunnen als hij alleen wil zijn, maar wat is in zo’n geval een frequentie om af te spreken? Moet ik dat dan van hem laten uitgaan of moet ik het toch proberen?
Ik had het over terugtrekken tijdens een date.

Frequentie van afspreken? Hangt natuurlijk af van jullie agenda's. Alleen heeft hij mogelijk wat meer tijd nodig om bij te komen van zijn werk en/of overige verplichtingen - en van jou.
En hoeveel dates je al hebt gehad, wordt het een relatie of zijn jullie nog aan het aftasten?
Neem rustig zelf initiatief maar accepteer een "nee" voor een voorstel. Vraag dan wat hem beter uitkomt.
  zondag 20 mei 2018 @ 21:54:46 #19
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_179291554
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 21:50 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Dat kan misschien wel kloppen.. :{
Vraag hem eens wat hij van dat trekje vindt? Weet je gelijk of het iets is waar je op zou kunnen letten.
pi_179291563
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 21:52 schreef Fogel het volgende:

[..]

Dat is erg irritant.
Zeker omdat hij dan eindelijk eens praat...
Oh hij praat wel.. het is echt niet dat ik alleen maar aan het woord ben, maar ik heb het idee dat hij soms wat dingen weg laat.. om mij er niet mee lastig te vallen ofzo
-
  zondag 20 mei 2018 @ 21:56:08 #21
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_179291575
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 21:55 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Oh hij praat wel.. het is echt niet dat ik alleen maar aan het woord ben, maar ik heb het idee dat hij soms wat dingen weg laat.. om mij er niet mee lastig te vallen ofzo
Hoe lang ken je hem al?
  zondag 20 mei 2018 @ 21:57:01 #22
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_179291585
Vind jij als extravert persoon een stil, introvert iemand leuk!? Ik vind juist mijn eigen karakter bij een vrouw leuk.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  Moderator zondag 20 mei 2018 @ 21:57:01 #23
45833 crew  Fogel
pi_179291586
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 21:55 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Oh hij praat wel.. het is echt niet dat ik alleen maar aan het woord ben, maar ik heb het idee dat hij soms wat dingen weg laat.. om mij er niet mee lastig te vallen ofzo
Niet iedereen vind alles even belangrijk :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zondag 20 mei 2018 @ 21:58:02 #24
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_179291597
Koetjes en kalfjes praat is niet voor iedereen weggelegd, als de rest wel goed gaat wanneer de discussie op gang is dan zou ik er niet onzeker van worden, dat is nergens voor nodig. Ik ben zelf ook niet zo'n babbelaar maar vind het daarom juist fijn als ik bij iemand ben die dat wel is. En dan moet je voor jezelf uitmaken of je het erg vindt om de kartrekker te zijn in een eventuele relatie.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_179291599
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 21:54 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Vraag hem eens wat hij van dat trekje vindt? Weet je gelijk of het iets is waar je op zou kunnen letten.
Natuurlijk vind hij dat niet chill. Ik probeer er natuurlijk ook op te letten. Het is echt niet dat ik altijd zijn zinnen ga aanvullen. Dit doe ik meestal als hij iets gaat zeggen wat mij bijvoorbeeld een onzekere kant op drijft ofzo. Ik probeer zeker rekening te houden met zijn persoonlijkheid en dat doe ik best aardig, maar waar ik bang voor ben is dat ik mezelf aan het wegcijferen ben.
-
pi_179291611
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 21:56 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Hoe lang ken je hem al?
Iets van 3 maanden
-
pi_179291617
Een introverte persoon kan verschillen. Je hebt er bij die niets zeggen en je hebt er bij die zowel intro al extravert zijn. Bij die tweede heb je geluk, contact gaat makkelijk. Bij de eerste draait het vooral om een klik, diepgang en ruimte geven aan de ander. Verhaaltjes over het weer werken niet, diepgang in het gesprek wel. Ga naar een niet al te drukke plek. En bovenal: hou een keer je mond. Niets zo irritant als extraverte mensen die maar blijven brabbelen.
  zondag 20 mei 2018 @ 21:59:57 #28
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_179291620
quote:
5s.gif Op zondag 20 mei 2018 21:57 schreef Puntenjager het volgende:
Vind jij als extravert persoon een stil, introvert iemand leuk!? Ik vind juist mijn eigen karakter bij een vrouw leuk.
Ik ken genoeg (zeker oudere) stellen waarbij de vrouw aanwezig is en de man zich kalmpjes op de achtergrond houdt.

Beetje zoals de familie Bucket in Keeping up the appearances nu ik er over nadenk :D

Maar goed, als het werkt dan werkt het.
pi_179291621
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 21:54 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Oppervlakkig en hoe bedoel je dat? In de relaties die ik aanga of? Het is inderdaad een stapje buiten mijn comfortzone.. hiervoor een relatie gehad met een introverte jongen, maar ik merk toch dat er gradaties zijn waarin in iemand introvert is.
Introverte mensen houden over het algemeen meer van wat diepgang in gesprekken. Dingen waar ze over na hebben kunnen denken. De small talks (vooral die waarin men elkaar bij elke spreekwoordelijke scheet moet bevestigen) zijn over het algemeen minder aan introverte mensen besteedt.
pi_179291631
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 21:53 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

De belangrijkste vraag voor nu is denk ik: is hij gezellig en boeiend?
Ik vind het gezellig als ik met hem ben en ik vind hem interessant en ben ook daadwerkelijk geïnteresseerd in wat hem bezighoudt :@
-
pi_179291637
Op zich is het een goede eigenschap om extravert te zijn. Je moet niet het gevoel hebben dat je je aan hem aan moet passen wat ten koste gaat van jezelf.
Anderzijds is het misschien juist wel een goede kans om er beiden wat van te leren. Heb je al eens aan hem gevraagd waarom hij weinig zegt? Kan misschien als kritiek overkomen, maar als je erbij aangeeft dat het je onzeker maakt snapt hij het misschien wel. En anders is het misschien toch niet jouw type.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  zondag 20 mei 2018 @ 22:01:48 #32
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_179291652
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 21:58 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Natuurlijk vind hij dat niet chill. Ik probeer er natuurlijk ook op te letten. Het is echt niet dat ik altijd zijn zinnen ga aanvullen. Dit doe ik meestal als hij iets gaat zeggen wat mij bijvoorbeeld een onzekere kant op drijft ofzo. Ik probeer zeker rekening te houden met zijn persoonlijkheid en dat doe ik best aardig, maar waar ik bang voor ben is dat ik mezelf aan het wegcijferen ben.
O ik dacht dat het puur enthousiasme was wat je dreef.

Dan nog kun je het best eens rustig aankaarten, wie weet geeft het hem weer de impuls om wat meer straightforward te zijn.

Succes in ieder geval ^O^
pi_179291655
quote:
5s.gif Op zondag 20 mei 2018 21:57 schreef Puntenjager het volgende:
Vind jij als extravert persoon een stil, introvert iemand leuk!? Ik vind juist mijn eigen karakter bij een vrouw leuk.
Ja, ik vind het heerlijk als ik bij iemand tot rust kan komen. Als ik iemand zou hebben met hetzelfde karakter dan zou ik echt gek worden, omdat ik ook wel eens toe ben aan rust
-
pi_179291660
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 21:58 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Natuurlijk vind hij dat niet chill. Ik probeer er natuurlijk ook op te letten. Het is echt niet dat ik altijd zijn zinnen ga aanvullen. Dit doe ik meestal als hij iets gaat zeggen wat mij bijvoorbeeld een onzekere kant op drijft ofzo. Ik probeer zeker rekening te houden met zijn persoonlijkheid en dat doe ik best aardig, maar waar ik bang voor ben is dat ik mezelf aan het wegcijferen ben.
Bij een introvert iemand hoef je juist jezelf niet weg te cijferen :D Ik denk echt dat je eerlijk aan kan geven wat je denkt etc, daar komt misschien niet meteen een reactie op maar het komt wel.
pi_179291661
quote:
14s.gif Op zondag 20 mei 2018 21:58 schreef jogy het volgende:
Koetjes en kalfjes praat is niet voor iedereen weggelegd, als de rest wel goed gaat wanneer de discussie op gang is dan zou ik er niet onzeker van worden, dat is nergens voor nodig. Ik ben zelf ook niet zo'n babbelaar maar vind het daarom juist fijn als ik bij iemand ben die dat wel is. En dan moet je voor jezelf uitmaken of je het erg vindt om de kartrekker te zijn in een eventuele relatie.
Ja, dat is ook wel zo.. thanks I guess :)
-
pi_179291675
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 21:59 schreef lijstmetsambal het volgende:
Een introverte persoon kan verschillen. Je hebt er bij die niets zeggen en je hebt er bij die zowel intro al extravert zijn. Bij die tweede heb je geluk, contact gaat makkelijk. Bij de eerste draait het vooral om een klik, diepgang en ruimte geven aan de ander. Verhaaltjes over het weer werken niet, diepgang in het gesprek wel. Ga naar een niet al te drukke plek. En bovenal: hou een keer je mond. Niets zo irritant als extraverte mensen die maar blijven brabbelen.
Zoals ik al eerder aangaf.. ik kan heus wel eens mijn mond dichthouden :)
-
pi_179291695
Wel grappig. Ik val als introvert (misschien meer ambiver) totaal niet op extravert. :@
  zondag 20 mei 2018 @ 22:06:16 #38
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_179291708
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 22:02 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Ja, ik vind het heerlijk als ik bij iemand tot rust kan komen. Als ik iemand zou hebben met hetzelfde karakter dan zou ik echt gek worden, omdat ik ook wel eens toe ben aan rust
Hahaha, ik kan wel wat hebben hoor. Juist de ander laten kwaken een keer is ook ontspanning :Y
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_179291718
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 22:05 schreef lijstmetsambal het volgende:
Wel grappig. Ik val als introvert (misschien meer ambiver) totaal niet op extravert. :@
Iedereen is anders. Ik heb soms ook mijn dagen nodig om terug te trekken, vandaar dat ik misschien juist op introverte mannen val :P
-
  zondag 20 mei 2018 @ 22:06:53 #40
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_179291720
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 22:05 schreef lijstmetsambal het volgende:
Wel grappig. Ik val als introvert (misschien meer ambiver) totaal niet op extravert. :@
Ik kan als introvert wel wat schipperen maar als de ander ook erg introvert is gaat er niet veel gebeuren vrees ik :')
pi_179291785
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 22:06 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Ik kan als introvert wel wat schipperen maar als de ander ook erg introvert is gaat er niet veel gebeuren vrees ik :')
Ik ben introvert, maar bij zijn mensen verbaasd dat te horen, omdat ik wel gewoon spontaan ben en lekker klets. Dus het ligt wel aan de gradatie. Ik heb een introverte collega die tijdens de lunch niet praat bijv: dit is zo awkward en vreemd voor mij. Je moet wel kunnen praten, type muurbloempje wordt het niet nee.

Ts: introverte mensen zijn lastig. Ik krijg ook vaak te horen dat ik niet te peilen ben. Als je iets wil weten moet je het vragen.
pi_179291890
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 21:50 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Ben je oppervlakkig? Verwacht niet te veel small talks. Wel thumbs up dat je buiten je comfortzone ook een kans geeft. Zie hem als een kadootje dat je langzaam kan uitpakken.
Ik moest keihard lachen :') Sorry ;)

Zo van, tien jaar geduld enzo..
Rustig is prima en leuk, maar introvert en dan eeuwig uitpakken. Dat zou hem voor mij niet worden.
Communicatie, straight on O+ Zeker na 3 maanden (van TS).
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_179292021
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 22:18 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Ik moest keihard lachen :') Sorry ;)

Zo van, tien jaar geduld enzo..
Rustig is prima en leuk, maar introvert en dan eeuwig uitpakken. Dat zou hem voor mij niet worden.
Communicatie, straight on O+
Hoeft geen Sorry te zeggen hoor ^O^

Straight on werkt prima. Eens.
pi_179293086
Waarom zou je überhaupt iemand met een slechte eigenschap als introvert zijn daten? Zo houdt je dat soort genen alleen maar in stand..
  zondag 20 mei 2018 @ 23:25:17 #45
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_179293169
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 23:21 schreef OngeschiktX het volgende:
Waarom zou je überhaupt iemand met een slechte eigenschap als introvert zijn daten? Zo houdt je dat soort genen alleen maar in stand..
:')
  zondag 20 mei 2018 @ 23:43:48 #46
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_179293531
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 23:21 schreef OngeschiktX het volgende:
Waarom zou je überhaupt iemand met een slechte eigenschap als introvert zijn daten? Zo houdt je dat soort genen alleen maar in stand..
_O-. Een wereld vol met alleen maar extraverte mensen zou een onwaarschijnlijke kippenhok zijn.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_179293747
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 22:00 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Ik vind het gezellig als ik met hem ben en ik vind hem interessant en ben ook daadwerkelijk geïnteresseerd in wat hem bezighoudt :@
Dit klinkt nu niet alsof je door de gang stuitert van verliefdheid :')
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_179295204
quote:
9s.gif Op maandag 21 mei 2018 00:00 schreef Godshand het volgende:

[..]

Dit klinkt nu niet alsof je door de gang stuitert van verliefdheid :')
Ik krijg hem maar niet uit mijn hoofd.. ik wil bij hem zijn.. is dat voor nu niet genoeg?

Als ik iemand niet leuk had gevonden had ik al deze moeite niet gedaan..
-
  maandag 21 mei 2018 @ 06:12:20 #49
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_179295880
Je wilt dat hij meer loslaat over zichzelf, maar hoeveel weet hij van jou dat er werkelijk toe doet?
Ik bedoel: hoe vaak klets je over jezelf en hoevaak laat je ècht je diepste zielenroerselen zien? Als jj weinig loslaat dat hij als belangrijk beschouwt zal hij zich ook niet laten kennen.
  maandag 21 mei 2018 @ 06:48:18 #50
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_179295900
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 02:01 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Ik krijg hem maar niet uit mijn hoofd.. ik wil bij hem zijn.. is dat voor nu niet genoeg?

Als ik iemand niet leuk had gevonden had ik al deze moeite niet gedaan..
Uitkijken dat is gevaarlijk.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_179295915
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 22:00 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Introverte mensen houden over het algemeen meer van wat diepgang in gesprekken. Dingen waar ze over na hebben kunnen denken. De small talks (vooral die waarin men elkaar bij elke spreekwoordelijke scheet moet bevestigen) zijn over het algemeen minder aan introverte mensen besteedt.
Nou doe je net alsof elk introvert persoon een diepzinnige filosoof is, dat klopt niet _O-

Introverte mensen hebben gewoon niet de behoefte om altijd maar te communiceren.

Dat altijd willen/moeten praten van extrovert persoon leidt tot onzinnig gebabbel en elke hersenscheet willen delen met de buitenwereld
pi_179295944
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 21:48 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Omdat we het goed kunnen vinden samen. Diepgang zit er zeker wel in onze gesprekken en probeer hem ook zeker zijn space te gunnen als hij alleen wil zijn, maar wat is in zo’n geval een frequentie om af te spreken? Moet ik dat dan van hem laten uitgaan of moet ik het toch proberen?
Ik denk dat introvert zijn en alleen willen zijn verschillende dingen zijn.
Ook al ben je iedere dag bij elkaar kun je nog steeds introvert zijn en als je elkaar 1 keer per maand ziet kun je ook extravert zijn.
  maandag 21 mei 2018 @ 07:45:16 #53
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_179295962
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 07:35 schreef happylife070 het volgende:

[..]

Ik denk dat introvert zijn en alleen willen zijn verschillende dingen zijn.
Ook al ben je iedere dag bij elkaar kun je nog steeds introvert zijn en als je elkaar 1 keer per maand ziet kun je ook extravert zijn.
Het is niet "alleen willen zijn" maar "even bijkomen van al dat zinloze geklets". Als de extravert van het stel het op kan brengen om nu en dan voor langere tijd stil te zijn is er geen enkele reden voor afzondering.
pi_179296082
Zo te lezen kennen jullie elkaar al. Dan weet hij ook dat je extravert bent. Dus ook hij zal misschien uit zijn comfert zone stappen en het juist 'nodig' hebben.

Je zou je zelf niet weg te hoeven cijferen maar in het begin zou je je extroverte volume een standje lager kunnen zetten. Doseren en niet gelijk plat walsen.
:*

Wees open over wat je voelt op het moment van daten. Dat kan voor hem misschien ook wat onzekerheden van zijn introverte weg nemen.

Succes veel plezier en geniet ervan 💋
pi_179296124
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 07:13 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]


Dat altijd willen/moeten praten van extrovert persoon leidt tot onzinnig gebabbel en elke hersenscheet willen delen met de buitenwereld
:{w hoooowww ook hier zijn gradaties in. Scheer ze niet allemaal over 1 kam. :N
pi_179296173
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 07:35 schreef happylife070 het volgende:

[..]

Ik denk dat introvert zijn en alleen willen zijn verschillende dingen zijn.
Ook al ben je iedere dag bij elkaar kun je nog steeds introvert zijn en als je elkaar 1 keer per maand ziet kun je ook extravert zijn.
Zelf, als extravert, heb ik ook zo mijn momenten dat ik alleen wil zijn. Of is dat omdat ik ze eens allemaal stil wil krijgen in mijn koppie 🤔 .....#inkoppertje
pi_179296234
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 08:13 schreef scoobysnack74 het volgende:

[..]

Zelf, als extravert, heb ik ook zo mijn momenten dat ik alleen wil zijn. Of is dat omdat ik ze eens allemaal stil wil krijgen in mijn koppie 🤔 .....#inkoppertje
Same :Y
-
pi_179316817
Is dit het topic waarin introverten kunnen doen alsof ze allemaal superdiepzinnig zijn?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179316960
quote:
5s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 10:28 schreef Ludachrist het volgende:
Is dit het topic waarin introverten kunnen doen alsof ze allemaal superdiepzinnig zijn?
Ga je gang :'(

Maar nee dit is het topic waarin ik advies vraag aan introverte mannen of vrouwen die advies hebben om met introverte mannen te kunnen omgaan :P
-
pi_179317039
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 10:38 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Ga je gang :'(

Maar nee dit is het topic waarin ik advies vraag aan introverte mannen of vrouwen die advies hebben om met introverte mannen te kunnen omgaan :P
Gewoon normaal. Introverte mensen zijn eigenlijk net echte mensen, sociaal zijn kost alleen wat meer energie. Introvert zijn is verder geen vrijbrief om niet normaal te kunnen communiceren, maar het is voor veel mensen wel een heel makkelijk excuus om het niet te hoeven doen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 22 mei 2018 @ 10:54:34 #61
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_179317209
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 10:45 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Gewoon normaal. Introverte mensen zijn eigenlijk net echte mensen, sociaal zijn kost alleen wat meer energie. Introvert zijn is verder geen vrijbrief om niet normaal te kunnen communiceren, maar het is voor veel mensen wel een heel makkelijk excuus om het niet te hoeven doen.
Zou het? Bij echte mensen die introvert zijn zie ik bv vaak dat ze zich prima staande kunnen houden in een groep die ze niet door en door kennen en zich ook wel vermaken. De dag er op gaan ze er dan alleen niet op uit omdat ze er wel moe van worden.

Jij wijst nu meer naar mensen met sociale fobie als ik het zo lees.
pi_179317295
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 10:54 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Zou het? Bij echte mensen die introvert zijn zie ik bv vaak dat ze zich prima staande kunnen houden in een groep die ze niet door en door kennen en zich ook wel vermaken. De dag er op gaan ze er dan alleen niet op uit omdat ze er wel moe van worden.
Dat zeg ik. Sociaal zijn kost ze wat meer energie, maar dat is ook alles.

quote:
Jij wijst nu meer naar mensen met sociale fobie als ik het zo lees.
Ik probeer te verwijzen naar wat users hier in het topic, die het feit dat hij (volgens TS) wat moeilijk communiceert afschuiven op het introvert zijn. Dat vind ik een beetje een makkelijke uitvlucht, dat 'ja, het is lastig praten met hem maar goed, het is een introvert dus dat komt daardoor'.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 22 mei 2018 @ 11:05:13 #63
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_179317366
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 11:00 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat zeg ik. Sociaal zijn kost ze wat meer energie, maar dat is ook alles.

[..]

Ik probeer te verwijzen naar wat users hier in het topic, die het feit dat hij (volgens TS) wat moeilijk communiceert afschuiven op het introvert zijn. Dat vind ik een beetje een makkelijke uitvlucht, dat 'ja, het is lastig praten met hem maar goed, het is een introvert dus dat komt daardoor'.
Hmm, ik interpreteer het niet als lastig communiceren om eerlijk te zijn. Eerder dat hij geen flap uit is, en dat hoeft niet een relatie in de weg te staan zolang het maar bijtrekt als ze naar elkaar toegroeien.
  dinsdag 22 mei 2018 @ 11:23:03 #64
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_179317859
introvert is dan ook niet veel meer dan een verzamelnaam voor alles wat er voor kan zorgen dat mensen niet te veel uit zichzelf praten. Durven niet, kunnen niet of willen niet.

Het niet durven kan je als (gespreks)partner wel wat aan doen uiteindelijk.
Het niet kunnen is wat moeilijker maar zou je eventueel ook wel aan kunnen leren als het geen mentale handicap betreft.
Het niet willen kan je uiteindelijk alleen maar accepteren want dan interesseert het de persoon gewoon niet en als hij/zij het dan uiteindelijk wel doet dan boeit het hele gesprek niet maar doet die persoon het alleen maar omdat het hoort in de sociale omgangsvorm. Ik weet niet of dat dan op langere termijn houdbaar is. Ligt eraan hoe dol die persoon op de ander is en hoe erg de desinteresse is.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_179318754
Wat vaker je mond houden en je aanpassen aan zijn mate van communicatie / uitingen, ipv constant hem naar jouw intensiteit te willen trekken?

Introvert zijn is namelijk niet iets wat verholpen moet worden (door een extrovert persoon). Dat lijken de laatstgenoemden helaas nog wel eens te vergeten.
"Pools are perfect for holding water"
pi_179318902
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 12:13 schreef probeer het volgende:
Wat vaker je mond houden en je aanpassen aan zijn mate van communicatie / uitingen, ipv constant hem naar jouw intensiteit te willen trekken?

Introvert zijn is namelijk niet iets wat verholpen moet worden (door een extrovert persoon). Dat lijken de laatstgenoemden helaas nog wel eens te vergeten.
Wat ik lastig vind is (uit al deze reacties) dat er maar verwacht wordt dat ik rekening moet houden met een introverte persoonlijkheid, alsof ik een soort ‘last’ ben :N
-
  dinsdag 22 mei 2018 @ 12:28:54 #67
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_179319032
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 12:22 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Wat ik lastig vind is (uit al deze reacties) dat er maar verwacht wordt dat ik rekening moet houden met een introverte persoonlijkheid, alsof ik een soort ‘last’ ben :N
Ben je waarschijnlijk niet hoor, anders zou hij niet meer met je omgaan. Maar jij bent degene met de vraag dus posten de meeste mensen met wat jij eraan kan doen. Als iemand met een introverte inslag dezelfde vraag zou hebben zou het advies precies andersom zijn (vaker je muil open trekken, meer over koetjes en kalvjes lullen, niet zo terughoudend zijn).

Dus tja. Je kan er vanuit jezelf wat aan doen, je kan het accepteren als de ander er geen problemen mee lijkt te hebben of je kan het er met hem over hebben en erachter komen wat hij graag wil en voor jezelf besluiten of je dat ook een werkbare relatie vind.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_179319172
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 12:22 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Wat ik lastig vind is (uit al deze reacties) dat er maar verwacht wordt dat ik rekening moet houden met een introverte persoonlijkheid, alsof ik een soort ‘last’ ben :N
In een relatie moet je toch altijd rekening houden met de ander?

Het is niet zozeer dat je rekening MOET houden met zijn introverte persoonlijkheid, maar meer dat je hem moet accepteren zoals hij is, net zoals hij dat andersom moet doen. Je merkt dan vanzelf of hij weleens uit zijn comfort zone stapt voor jou. Domste wat je kunt doen is die persoon die jij leuk vind, pushen om te veranderen, dat wordt vaak als zeer vervelend ervaren. Je kunt hem beter aangeven wat jij fijn vind. Als hij jou de moeite waard vind, zal hij daarvoor uit zichzelf proberen bepaalde zaken die misschien niet direct in hem zitten, voor jou toch proberen te doen.
pi_179328267
Nou, dit wordt niks.
  dinsdag 22 mei 2018 @ 21:29:18 #70
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_179328503
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 12:22 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Wat ik lastig vind is (uit al deze reacties) dat er maar verwacht wordt dat ik rekening moet houden met een introverte persoonlijkheid, alsof ik een soort ‘last’ ben :N
Tja, zoals anderen ook al zeggen: jij kunt de ander niet veranderen. Jij kunt alleen jezelf veranderen en dan ook alleen als je dat ook echt wil. Denk ook niet dat je die andere nog wel kunt "repareren", want als dat echt in zijn karakter zit, dan zal dat niet gebeuren. Ook al denken vrouwen altijd wel dat ze dat even kunnen fixen...

Maar accepteer gewoon dat hij niet (zo) extravert is, ga niet teveel zitten pushen dat hij wat opener moet gaan worden, want dat werkt alleen maar averechts. En ga zeker niet zijn zinnen afmaken, wan dan denkt hij in het vervolg helemaal "laat maar zitten".
Don't let my username fool you...
pi_179328721
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 21:40 schreef Anneloos het volgende:
Iemand tips voor het daten van een introverte man? Zelf erg extravert, aanwezig, babbelaar, druktemakertje en open.
Beetje karige op dan..

quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 21:48 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Omdat we het goed kunnen vinden samen. Diepgang zit er zeker wel in onze gesprekken en probeer hem ook zeker zijn space te gunnen als hij alleen wil zijn, maar wat is in zo’n geval een frequentie om af te spreken? Moet ik dat dan van hem laten uitgaan of moet ik het toch proberen?
Het ligt er een beetje aan wat je wil cq nodig hebt. Wil je iemand die net zo frequent wil en kan afspreken? Of, indien het je echt om hem als mens gaat, wil je samen een modus vinden die beide bevalt?

quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 21:58 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Natuurlijk vind hij dat niet chill. Ik probeer er natuurlijk ook op te letten. Het is echt niet dat ik altijd zijn zinnen ga aanvullen. Dit doe ik meestal als hij iets gaat zeggen wat mij bijvoorbeeld een onzekere kant op drijft ofzo. Ik probeer zeker rekening te houden met zijn persoonlijkheid en dat doe ik best aardig, maar waar ik bang voor ben is dat ik mezelf aan het wegcijferen ben.
Jezelf wegcijferen en onzeker worden/zijn liggen toch niet aan zijn introvertheid? Als je nog verrast wordt met verschillende gradaties van introvertheid, wildvreemden gaat vragen naar een geschikte afspreekfrequentie en dergelijke, dan is dat misschien wel een teken dat je nog een en ander te leren hebt. Ook over jezelf, bijvoorbeeld dat je misschien ook niet zo open overkomt als je zelf denkt. In de op vraag je na summiere info om tips mbt zijn introvertheid en in post 23 komt je aap uit de mouw dat jij er gewoon onzeker van wordt en met vragen over je eigen grenzen zit..

quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 22:00 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Ik vind het gezellig als ik met hem ben en ik vind hem interessant en ben ook daadwerkelijk geïnteresseerd in wat hem bezighoudt :@
Waarom laat je hem dan niet uitspreken als je denkt dat je er onzeker van wordt? Waarom vraag je hem niet naar wat hij een prettige frequentie vindt bijvoorbeeld? Weet hij überhaupt van jouw onzekerheid of verberg je dat onder je openheid in het kader van in den beginne moet het vooral leuk en niet te serieus zijn ofzo?

quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 22:02 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Ja, ik vind het heerlijk als ik bij iemand tot rust kan komen. Als ik iemand zou hebben met hetzelfde karakter dan zou ik echt gek worden, omdat ik ook wel eens toe ben aan rust
Heeft dit misschien niet ook een beetje met begrenzing te maken?

quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 02:01 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Ik krijg hem maar niet uit mijn hoofd.. ik wil bij hem zijn.. is dat voor nu niet genoeg?

Als ik iemand niet leuk had gevonden had ik al deze moeite niet gedaan..
Drie maanden, al deze moeite? Ben je dan bezig om hem beter te leren kennen of ben je eigenlijk vooral bezig met de boel draaiende te houden?

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 12:22 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Wat ik lastig vind is (uit al deze reacties) dat er maar verwacht wordt dat ik rekening moet houden met een introverte persoonlijkheid, alsof ik een soort ‘last’ ben :N
Maar kennelijk is dat wel hetgeen waar je nu al die moeite in steekt? Wil je daar meer erkenning voor of meer bevestiging van hem dat hij je echt wel leuk vindt? Of voel je je stiekem echt een beetje een last, omdat je bevestiging mist ofzo?
pi_179328762
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 07:13 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Nou doe je net alsof elk introvert persoon een diepzinnige filosoof is, dat klopt niet _O-

Introverte mensen hebben gewoon niet de behoefte om altijd maar te communiceren.

Dat altijd willen/moeten praten van extrovert persoon leidt tot onzinnig gebabbel en elke hersenscheet willen delen met de buitenwereld
Blijkbaar weet je niet wat 'over het algemeen' betekent? Waarom moet dat weer in het extreme getrokken worden met 'elk persoon'?

Ben het wel met je eens dat de behoefte om überhaupt te communiceren er niet altijd is.
pi_179328835
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 12:22 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Wat ik lastig vind is (uit al deze reacties) dat er maar verwacht wordt dat ik rekening moet houden met een introverte persoonlijkheid, alsof ik een soort ‘last’ ben :N
Als je een goede verstandhouding hebt en/of een beetje lichaamstaal kan lezen gaat dat 'rekeninghouden met' automatisch.

Bovendien zijn er meer personen in je leven om mee te praten ;)

Andersom zal er netzo 'moeite' gedaan moeten worden om jouw te plezieren. Zo groei je naar elkaar toe en neem je dingen van elkaar over. ^O^
pi_179331193
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 12:37 schreef Crooyzwans het volgende:

[..]

In een relatie moet je toch altijd rekening houden met de ander?

Het is niet zozeer dat je rekening MOET houden met zijn introverte persoonlijkheid, maar meer dat je hem moet accepteren zoals hij is, net zoals hij dat andersom moet doen. Je merkt dan vanzelf of hij weleens uit zijn comfort zone stapt voor jou. Domste wat je kunt doen is die persoon die jij leuk vind, pushen om te veranderen, dat wordt vaak als zeer vervelend ervaren. Je kunt hem beter aangeven wat jij fijn vind. Als hij jou de moeite waard vind, zal hij daarvoor uit zichzelf proberen bepaalde zaken die misschien niet direct in hem zitten, voor jou toch proberen te doen.
Ik doe er ook alles aan om niet pusherig over te komen. Vaak is dit ook niet de bedoeling maar komt dat zo over door mijn enthousiasme :@
-
pi_179331348
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 21:44 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Het ligt er een beetje aan wat je wil cq nodig hebt. Wil je iemand die net zo frequent wil en kan afspreken? Of, indien het je echt om hem als mens gaat, wil je samen een modus vinden die beide bevalt?

Ik merk dat ik de frequentie van afspreken gewoon best wel laag vind en ik hoop wel dat dit meer kan worden. Ik probeer ook wel zo rustig mogelijk te zijn als ik met hem ben, zodat hij niet 3 dagen hoeft bij te komen, maar ik hoop wel dat er een frequentie van afspreken in zit waar ik ook tevreden mee kan zijn.. ik ben daar nu niet echt tevreden mee, omdat ik als persoon het gewoon erg fijn vind om bij hem te zijn en dat op die manier laat zien.. als ik bijvoorbeeld geen moeite zou doen om met hem af te spreken of tijd voor hem vrij maak betekent dit ook gewoon dat ik gewoon geen interesse in hem zou hebben. Onzekerheid speelt dan op, omdat hij het blijkbaar wel oke vind om mij maar 1 x per week te zien of minder.
[..]

Jezelf wegcijferen en onzeker worden/zijn liggen toch niet aan zijn introvertheid? Als je nog verrast wordt met verschillende gradaties van introvertheid, wildvreemden gaat vragen naar een geschikte afspreekfrequentie en dergelijke, dan is dat misschien wel een teken dat je nog een en ander te leren hebt. Ook over jezelf, bijvoorbeeld dat je misschien ook niet zo open overkomt als je zelf denkt. In de op vraag je na summiere info om tips mbt zijn introvertheid en in post 23 komt je aap uit de mouw dat jij er gewoon onzeker van wordt en met vragen over je eigen grenzen zit..


Ik word in een zekere zin van zijn introvertheid onzeker, omdat ik veel minder kan inschatten wat zijn gedachtegang is of wat de bedoeling is van zijn acties. Ik heb het dan over wegcijferen, omdat ik niet het punt wil bereiken van niet mezelf kunnen zijn door alleen aan de ander te denken. Natuurlijk heb ik nog veel te leren.. ik ben ook nog jong. Ik vraag dit niet ‘zomaar’ aan wildvreemde. Ik ben erg open en bespreek dit ook met hem, maar het is geen slechte zaak om wat advies in te winnen. Ik vind het daarnaast ook niet nodig om hem plat te vragen over zulke zaken, omdat ik niet de fun ‘out of dating’ wil weg halen.


Maar kennelijk is dat wel hetgeen waar je nu al die moeite in steekt? Wil je daar meer erkenning voor of meer bevestiging van hem dat hij je echt wel leuk vindt? Of voel je je stiekem echt een beetje een last, omdat je bevestiging mist ofzo?

Ik ben misschien ook wel iemand die uit onzekerheid wel eens bevestiging zoekt. Ik merk gewoon dat er twijfels op spelen wanneer ik het initiatief bij hem laat om af te spreken en het ‘mij te lang duurt’, terwijl ik totaal niet ongeduldig wil gaan lopen doen.
-
pi_179331359
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 21:50 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Als je een goede verstandhouding hebt en/of een beetje lichaamstaal kan lezen gaat dat 'rekeninghouden met' automatisch.

Bovendien zijn er meer personen in je leven om mee te praten ;)

Andersom zal er netzo 'moeite' gedaan moeten worden om jouw te plezieren. Zo groei je naar elkaar toe en neem je dingen van elkaar over. ^O^
Het gaat ook wel redelijk vanzelf, maar ik vind het toch lastiger bij introverte personen. ;(

[ Bericht 4% gewijzigd door Anneloos op 23-05-2018 08:24:04 ]
-
pi_179333653
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 21:50 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Als je een goede verstandhouding hebt en/of een beetje lichaamstaal kan lezen gaat dat 'rekeninghouden met' automatisch.

Bovendien zijn er meer personen in je leven om mee te praten ;)

Andersom zal er netzo 'moeite' gedaan moeten worden om jouw te plezieren. Zo groei je naar elkaar toe en neem je dingen van elkaar over. ^O^
Dat lijkt me echt zo suf, moet je met je vrienden afspreken voor een beetje gesprek. ;(
Ik zou de interactie zo missen. Ik ben dan liever alleen dan met een doodstille (Inb4: "niet elke introvert is doodstil").
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_179333749
Net alsof ik al zijn aandacht opeis en met niemand anders praat _O- _O-
-
pi_179333753
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 22:00 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Ik vind het gezellig als ik met hem ben en ik vind hem interessant en ben ook daadwerkelijk geïnteresseerd in wat hem bezighoudt :@
Maar passen jullie ook echt bij elkaar?
pi_179333786
Als deze irritaties nu al spelen, kan je er beter maar mee stoppen.
pi_179333788
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 09:07 schreef rival het volgende:

[..]

Maar passen jullie ook echt bij elkaar?
Ja, maar wat is passen? We kunnen het goed vinden samen.. we kunnen lachen, kunnen het over serieuze zaken hebben. Hij heeft interesses die bij mij aansluiten en de dingen waarin ik nog niet geïnteresseerd ben laat ik mij over vertellen door hem om eventueel een interesse op te wekken O-)
-
pi_179333808
quote:
1s.gif Op woensdag 23 mei 2018 09:11 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Ja, maar wat is passen? We kunnen het goed vinden samen.. we kunnen lachen, kunnen het over serieuze zaken hebben. Hij heeft interesses die bij mij aansluiten en de dingen waarin ik nog niet geïnteresseerd ben laat ik mij over vertellen door hem om eventueel een interesse op te wekken O-)
Passen is voor mij iets dat het eigenlijk allemaal vanzelf gaat. Zoals met het afspreken, dat jij vaker wil en het gevoel krijgt dat je je opdringt. Het gevoel dat je een "last" bent... dat gaat niet allemaal vanzelf als het ware...klein voorbeeldje maar natuurlijk.

Maar ook zo als je met elkaar in gesprek bent, de gedachtegang etc...
pi_179333826
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 09:15 schreef rival het volgende:

[..]

Passen is voor mij iets dat het eigenlijk allemaal vanzelf gaat. Zoals met het afspreken, dat jij vaker wil en het gevoel krijgt dat je je opdringt. Het gevoel dat je een "last" bent... dat gaat niet allemaal vanzelf als het ware...klein voorbeeldje maar natuurlijk.

Maar ook zo als je met elkaar in gesprek bent, de gedachtegang etc...
Oh dat kwam misschien verkeerd over, maar dat opdringen is voornamelijk wanneer ik wil afspreken. Tijdens het afspreken gaat het eigenlijk wel goed en dat rekening houden met gaat ook redelijk vanzelf.. soms een uitschietertje druktemaker, maar we hebben het heel leuk als we samen zijn. De onzekerheid begint wanneer ik dan alleen ben hem al een week niet gezien heb en graag wil afspreken, maar niet goed weet wat hij denkt enzo
-
  woensdag 23 mei 2018 @ 09:20:33 #84
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_179333846
Het klinkt alsof je je erg aanpast aan hem of de situatie. Aanpassen is natuurlijk prima, water/wijn, maar dit komt op mij nogal geforceerd over, alsof je bijna niet jezelf durft te zijn.
With the stars as her umbrella
pi_179333863
quote:
1s.gif Op woensdag 23 mei 2018 09:18 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Oh dat kwam misschien verkeerd over, maar dat opdringen is voornamelijk wanneer ik wil afspreken. Tijdens het afspreken gaat het eigenlijk wel goed en dat rekening houden met gaat ook redelijk vanzelf.. soms een uitschietertje druktemaker, maar we hebben het heel leuk als we samen zijn. De onzekerheid begint wanneer ik dan alleen ben hem al een week niet gezien heb en graag wil afspreken, maar niet goed weet wat hij denkt enzo
Wat anderen ook zeggen, je past je aan. Je doet niet gewoon dat wat je doen wil als het ware...
Dat gaat na verloop van tijd frictie opleveren..
pi_179333871
Maar misschien dat jullie gewoon nog naar elkaar moeten groeien daarin.


;)
pi_179334107
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 09:22 schreef rival het volgende:

[..]

Wat anderen ook zeggen, je past je aan. Je doet niet gewoon dat wat je doen wil als het ware...
Dat gaat na verloop van tijd frictie opleveren..
Dat.

Aanpassen, moeite doen, het hoort ook wel ergens een tikkie vanzelf te gaan.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_179335213
Het zit goed als je elkaar niet wil veranderen.
pi_179341142
quote:
1s.gif Op woensdag 23 mei 2018 00:18 schreef Anneloos het volgende:
Ik merk dat ik de frequentie van afspreken gewoon best wel laag vind en ik hoop wel dat dit meer kan worden. Ik probeer ook wel zo rustig mogelijk te zijn als ik met hem ben, zodat hij niet 3 dagen hoeft bij te komen, maar ik hoop wel dat er een frequentie van afspreken in zit waar ik ook tevreden mee kan zijn.. ik ben daar nu niet echt tevreden mee, omdat ik als persoon het gewoon erg fijn vind om bij hem te zijn en dat op die manier laat zien.. als ik bijvoorbeeld geen moeite zou doen om met hem af te spreken of tijd voor hem vrij maak betekent dit ook gewoon dat ik gewoon geen interesse in hem zou hebben. Onzekerheid speelt dan op, omdat hij het blijkbaar wel oke vind om mij maar 1 x per week te zien of minder.
Maar ja, door er zo maar in mee te blijven gaan, doe je niet veel meer dan hopen eigenlijk. Hopen dat hij meer voor je gaat voelen ofzo en je dan wel vaker wil gaan zien enzo. Hem niet wegjagen en alle ruimte te geven voor zijn ritme, terwijl je dus niet zo open bent over jouw ritme. Wat voor boodschap denk je hem dan te geven? Hoe effectief is tov je doel?
Eigenlijk geef je hem nu aan dat je dit ok vindt, want je gaat erin mee. En dan is het eigenlijk nu al niet genoeg, maar neem je er genoegen mee. Voor nu. Dat weet hij hoogstwaarschijnlijk niet eens, dus hoe ga jij of liever gezegd jullie daar achter komen dan?

Werk jij dan wel echt ergens heen? Leert hij jou en jouw behoeftes zo echt beter kennen? Leer jij niet vooral je aan te passen aan wat je denkt dat hij nodig heeft of prettig vindt? Spreek je dan niet vooral zijn "taal"? En geef jij hem nu niet bevestiging dat dit zo juist ok is?
Hoe streef je een gelijkwaardige relatie na, als jij gevoelsmatig zoveel meer moeite moet steken in het "onderhoud"?

Jij geeft aan wat het vaker afspreken voor jou betekent, ook als uiting naar de ander toe. Als je met een ander, die daar niet zo instaat als jij, zul samen zo een taal moeten gaan ontwikkelen. Dat doe je nu dus vooral eenzijdig, dus hoe leren jullie dan van elkaar hoe jullie zulke dingen naar elkaar tonen en willen tonen (nader tot elkaar komen)? Hoe groei je dan nader tot elkaar?
Zodat je de ander beter kan leren verstaan in wat er wel liefdevol gezegd, gedaan en bedoelt wordt en vice versa (focus verleggen van wat er niet komt). Daar ga je pas echt kunnen bepalen of je bij elkaar past, of je met elkaar kan werken enzo. En dan bedoel ik niet de moeite die je nu doet om je in te houden, want dat is te eenzijdig en eigenlijk zelfs passief, maar samen proberen die kloof der verschillen te leren overbruggen.

Zeker als je jong bent, kun je je makkelijker aanpassen en zit je nog niet zo vast in bepaalde patronen. Dat kan makkelijker aanhaken op het patroon van een ander dan, want flexibiliteit ditdat. Maar het kan ook tegen je werken, zeker als je niet vanuit een karaktertrek (willen pleasen, omdat het bij je past) die aanpassing doet of wil doen maar uit onzekerheid of zelfs moeten pleasen voor de bevestiging (dan past vooral het gewenste effect daarvan bij je). In dat opzicht is het dus echt wel belangrijk om na te gaan of je vooral meer effect wil of gewoon meer ruimte voor jouw uitingen.

Daarnaast denk je misschien dat je na de puberteit echt wel volwassen bent en jezelf wel kent enzo, maar dat kan best nog weleens verrassend zijn. Niet alleen omdat je door kan blijven ontwikkelen en je behoeftes daardoor kunnen veranderen, maar ook omdat je zelfbeeld kan clashen met hoe anderen jou en je gedrag ervaren. In het kader van dit topic zou een praktijkvoorbeeld kunnen zijn dat je concreter uitlegt wat je doet in zo een situatie in plaats van dat je zegt ik ben zus of zo en dat als startpunt gebruikt. Ook dat is een ander meer ruimte gunnen en makkelijker over de invulling van definities kunnen praten enzo. Dat is communiceren in plaats van jezelf presenteren zeg maar.

quote:
Ik word in een zekere zin van zijn introvertheid onzeker, omdat ik veel minder kan inschatten wat zijn gedachtegang is of wat de bedoeling is van zijn acties. Ik heb het dan over wegcijferen, omdat ik niet het punt wil bereiken van niet mezelf kunnen zijn door alleen aan de ander te denken. Natuurlijk heb ik nog veel te leren.. ik ben ook nog jong. Ik vraag dit niet ‘zomaar’ aan wildvreemde. Ik ben erg open en bespreek dit ook met hem, maar het is geen slechte zaak om wat advies in te winnen. Ik vind het daarnaast ook niet nodig om hem plat te vragen over zulke zaken, omdat ik niet de fun ‘out of dating’ wil weg halen.
Wat hebben jullie dan zoal besproken? En hoe? Wat voor feedback krijg je dan van hem? Heb je hem gevraagd naar hoe je kan merken hoe jij bepaalde dingen vindt of uit ofzo?

Het zomaar bedoelde ik meer aan hoe karig je hier informatie geeft. Misschien is het idee van een topic openen al bevredigend genoeg voor je, dat je er echt wel moeite voor doet enzo, maar je mist imho een kans om wat meer de diepte in te gaan zo.

Snap dat je dingen niet te zwaar wil maken, maar ik denk dat juist de manier waarop je dit soort dingen bespreekt hierin een verschil kan maken. Juist ook omdat een serieus gesprek aan kunnen gaan ook een positieve bevestiging kan geven. Dat je samen ergens heen wil en kan werken. Dat je elkaar beter wil en ook daadwerkelijk leert kennen en elkaars meningen en gevoel de ruimte kan geven enzo. Het verschil tussen jezelf en elkaar echt leren kennen en daarnaar (leren) handelen kan daar ook in schelen. Een gevoel bij jezelf kunnen houden of een behoefte duidelijk kunnen verwoorden zeg maar. Ik voel me prettiger bij x (opbouwende kritiek, een alternatief aanreiken, etc) ipv jij doet mij tekort zo (verwijt). Etc.

Na drie maanden is het niet superraar om eens te peilen hoe het in eventuele vorige relaties zat qua frequentie bijvoorbeeld of hoe hij het in de toekomst met jou voor zich zou willen zien ofzo. Of om eens uit te spreken dat je eigenlijk meer een fysiek contactspersoon bent en je als alternatief daarbuiten om graag wat meer connectie (bevestiging) zou willen ofzo. Niet je eerste keuze waarschijnlijk, maar zou een telefoontje tussen de fysieke dates in misschien niet een mooi compromis kunnen zijn bijvoorbeeld? Jij iets meer contactmoment, hij wat minder impact dan bij nog een fysieke afspraak ofzo? "Wat zou je er van vinden om wat vaker contact te hebben?" Of misschien eerst eens beginnen bij "Wat zou er gebeuren als ik het initiatief om af te spreken volgende keer bij jou laat? Of kan ik beter vragen wanneer? :P " Als je echt chill met elkaar omgaat en hij niet beschadigd is door zo een inluisbitch of flinke bindingsangst heeft ofzo (maar dan is het handig als hij dat ook kenbaar maakt aan je dan), dan is toch niet meteen een domper ofzo..?

quote:
Ik ben misschien ook wel iemand die uit onzekerheid wel eens bevestiging zoekt. Ik merk gewoon dat er twijfels op spelen wanneer ik het initiatief bij hem laat om af te spreken en het ‘mij te lang duurt’, terwijl ik totaal niet ongeduldig wil gaan lopen doen.
Mag je wel ongeduldig van jezelf zijn of past zo een negatieve connotatie als ongeduldig niet in je positiviteitsplaatje? Of is je enthousiasme pas ongeduld als hij niet een vergelijkbare liefdestaal terugspreekt?
Je motivatie om dingen wel of niet te doen is namelijk best belangrijk om je tactiek op aan te laten sluiten. Dingen vanuit jezelf voor jezelf doen zijn doorgaans een stuk bevredigender dan die vooral voor de ander te denken of willen doen. Stiekem doe je sowieso alles voor jezelf, maar let voor de gein maar eens op hoe vaak je het hier op het forum en irl tegenkomt dat mensen dat totaal niet meer zo ervaren.

Als je bang bent om jezelf weg te cijferen voor hem, kun je beter nog eens kritisch kijken naar waarom je wat wil bereiken en hoe. Denk je echt iets voor hem te doen, dan kan je eens toetsen of het wel echt jouw boodschap zoals bedoelt overbrengt. Hoe ervaart de ander dat? Hoe kan jij aan hem (leren) merken dat het wel ok, goed genoeg of zelfs leuk gevonden wordt? Dan kijk je naar de effectiviteit en merk je pas echt in hoeverre zoiets voldoende voor je is of kan zijn. Dat is waar bij elkaar passen ook over gaat, niet alleen of het je leuk hebt so far of kapot verliefd bent of elkaar de hele kiet door wil neuken enzo. Allemaal leuk, maar als het niet voldoende bij jou past gaat het niet zo bevredigend zijn op meerdere niveau's. Laat staan als die roze bril eraf slijt of als er iets (negatiefs) verandert en je geconfronteerd wordt met een niet vergelijkbaar te ervaren moeite terug voor jouw behoeftes. Ofzo.

Voor een achtergrondtheorietje over liefdestalen, zie bijvoorbeeld https://en.wikipedia.org/wiki/The_Five_Love_Languages
  donderdag 24 mei 2018 @ 07:35:47 #90
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_179350383
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 07:13 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Nou doe je net alsof elk introvert persoon een diepzinnige filosoof is, dat klopt niet _O-

Introverte mensen hebben gewoon niet de behoefte om altijd maar te communiceren.

Dat altijd willen/moeten praten van extrovert persoon leidt tot onzinnig gebabbel en elke hersenscheet willen delen met de buitenwereld
Dit dacht ik ook inderdaad. Alsof introversie bijna gelijk staat aan autisme, of dat je met een totaal ander soort mens te maken hebt.

Ik denk op basis van de OP en de reacties van TS dat haar date niet eens zozeer introvert is, maar eerder dat TS zelf behoorlijk onzeker is.

"Oooooh ik weet niet wat hij deeeenkt". Nee lieverd, dat weet je bij niemand. Vragen staat vrij, en een beetje gezonde spanning hoort erbij als je iemand leuk vindt. Daar kun je maar beter mee om leren gaan.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  vrijdag 25 mei 2018 @ 15:08:03 #91
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_179380372
quote:
1s.gif Op woensdag 23 mei 2018 09:18 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Oh dat kwam misschien verkeerd over, maar dat opdringen is voornamelijk wanneer ik wil afspreken. Tijdens het afspreken gaat het eigenlijk wel goed en dat rekening houden met gaat ook redelijk vanzelf.. soms een uitschietertje druktemaker, maar we hebben het heel leuk als we samen zijn. De onzekerheid begint wanneer ik dan alleen ben hem al een week niet gezien heb en graag wil afspreken, maar niet goed weet wat hij denkt enzo
Hoe meer ik in dit topic van jou lees hoe minder ik het idee krijg dat dit om introvert vs extravert gaat.

Je ziet hem drie maanden, vind hem duidelijk heel erg leuk anders steek je er ook niet zoveel moeite in. Maar als jij de enige bent die alle initiatief moet nemen om tot een afspraak te komen, daar raakt ieder mens onzeker van hoor. Het is ook leuk als het van twee kanten komt en jij je ook geliefd voelt ipv opdringering.

Zou het hem toch wel zeggen, dat jij het leuk vindt als hij jou ook eens vraagt om wat leuks te doen omdat je nu het gevoel hebt de kar te moeten trekken. Dat is misschien eng, want je bent al onzeker en wilt niets pushen en zwaar maken, maar je mag best zeggen hoe jij je hierbij voelt. Want anders cijfer je jezelf inderdaad weg en daar wordt je niet gelukkig van.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_179380519
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 15:08 schreef Staal het volgende:

[..]

Hoe meer ik in dit topic van jou lees hoe minder ik het idee krijg dat dit om introvert vs extravert gaat.

Je ziet hem drie maanden, vind hem duidelijk heel erg leuk anders steek je er ook niet zoveel moeite in. Maar als jij de enige bent die alle initiatief moet nemen om tot een afspraak te komen, daar raakt ieder mens onzeker van hoor. Het is ook leuk als het van twee kanten komt en jij je ook geliefd voelt ipv opdringering.

Zou het hem toch wel zeggen, dat jij het leuk vindt als hij jou ook eens vraagt om wat leuks te doen omdat je nu het gevoel hebt de kar te moeten trekken. Dat is misschien eng, want je bent al onzeker en wilt niets pushen en zwaar maken, maar je mag best zeggen hoe jij je hierbij voelt. Want anders cijfer je jezelf inderdaad weg en daar wordt je niet gelukkig van.
Met dat laatste ben ik het volmondig eens.
pi_179380586
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 21:45 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Niet perse erg verlegen, maar hij spreekt niet alles uit en daardoor word ik erg onzeker, omdat ik niet goed weet wat hij denkt en dus maar moet raden naar wat hij wil zeggen.
Wat spreekt hij zoal niet uit dan.
pi_179380639
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 21:59 schreef Trashcanman het volgende:

[..]


Beetje zoals de familie Bucket in Keeping up the appearances nu ik er over nadenk :D


Bouquet o|O
Somebody that I used to know
pi_179380678
quote:
1s.gif Op woensdag 23 mei 2018 00:03 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Ik doe er ook alles aan om niet pusherig over te komen. Vaak is dit ook niet de bedoeling maar komt dat zo over door mijn enthousiasme :@
Wat maakt hem zo bijzonder voor jou?

Geeft hij aan dat je te opdringerig bent?

Heeft ie het te druk met werk of school?

Is de jongen zo knap dat je bang bent dat hij meer opties heeft en je controle over hem wilt?
pi_179388962
Crosspost uit het daten en overanalyserentopic van Truffeldoos die hier ook niet misstaat denk ik: R&P / Daten en alles overanalyseren
pi_179402464
:|W
-
  zaterdag 26 mei 2018 @ 17:43:46 #98
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_179403161
quote:
1s.gif Op woensdag 23 mei 2018 09:11 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Ja, maar wat is passen? We kunnen het goed vinden samen.. we kunnen lachen, kunnen het over serieuze zaken hebben. Hij heeft interesses die bij mij aansluiten en de dingen waarin ik nog niet geïnteresseerd ben laat ik mij over vertellen door hem om eventueel een interesse op te wekken O-)
Maar met zo’n persoon (die dingen wat jij benoemt) kun je net zo goed bevriend zijn?
pi_179404110
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 17:43 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Maar met zo’n persoon (die dingen wat jij benoemt) kun je net zo goed bevriend zijn?
Wat is dit nou voor vreemde opmerking? Er zijn gevoelens die niet onder vriendschap vallen
-
pi_179407812
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 18:43 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Wat is dit nou voor vreemde opmerking? Er zijn gevoelens die niet onder vriendschap vallen
Alleen zijn dat nou niet de gevoelens die uit je omschrijving daarboven of überhaupt uit dit topic echt duidelijk naar voren komen, dus ik zou zo hetzelfde opgemerkt kunnen hebben als Phineas. Geen rare overweging imho
pi_179408215
Wat vond je precies zo geweldig aan hem?
  zaterdag 26 mei 2018 @ 23:21:01 #102
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_179411217
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 21:58 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Natuurlijk vind hij dat niet chill. Ik probeer er natuurlijk ook op te letten. Het is echt niet dat ik altijd zijn zinnen ga aanvullen. Dit doe ik meestal als hij iets gaat zeggen wat mij bijvoorbeeld een onzekere kant op drijft ofzo. Ik probeer zeker rekening te houden met zijn persoonlijkheid en dat doe ik best aardig, maar waar ik bang voor ben is dat ik mezelf aan het wegcijferen ben.
Geloof me. Als je hier al bang voor ben, dan kun je net zo goed gewoon vrienden met hem blijven. Als je namelijk echt goed bij iemand past dan gaat het meeste gewoon vanzelf. Uiteraard niet álles maar wel het meeste. En dan maak je je echt geen druk om dit soort zaken. En je wilt je nu al aan het begin van de relatie van alles aanpassen aan hem.. maar zou hij dat ook voor jou doen? En als je jezelf te veel aan iemand aanpast heb je het risico dat je jezelf gaat verliezen.. dus doe maar niet en vind liever iemand waarbij je die zorgen niet hebt en waarbij het meeste gewoon vanzelf gaat.
pi_179415596
Als het nu al zo moeilijk moet terwijl de relatie nog niets eens is begonnen, hou er dan maar mee op.
pi_179461239
Bedankt voor de adviezen! Ik kan ze weer meenemen voor de volgende keer!

Ik heb alles wat er is gezegd meegenomen in het besluit, om het af te kappen.

Hoe jammer ik het ook vind, ik ga mij niet wegcijferen voor een ander om hem te pleasen :s)
-
pi_179461290
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 08:40 schreef Anneloos het volgende:
Bedankt voor de adviezen! Ik kan ze weer meenemen voor de volgende keer!

Ik heb alles wat er is gezegd meegenomen in het besluit, om het af te kappen.

Hoe jammer ik het ook vind, ik ga mij niet wegcijferen voor een ander om hem te pleasen :s)
^O^
Wat zul je "straks" blij zijn als je iemand vindt die ook wat meer energie geeft.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  dinsdag 29 mei 2018 @ 08:48:11 #106
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_179461340
Dapper!
With the stars as her umbrella
pi_179462874
Ja, dapper idd :Y
pi_179469054
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 21:45 schreef Anneloos het volgende:
Niet perse erg verlegen, maar hij spreekt niet alles uit en daardoor word ik erg onzeker, omdat ik niet goed weet wat hij denkt en dus maar moet raden naar wat hij wil zeggen.
Sommige mensen denken niet zoveel hoor. Die onrust komt dan voort uit jezelf, omdat je zelf wel voortdurend aan het denken (en ondernemen) bent. Dit lijkt me een leuke oefening om aan jezelf te werken. ;-) De stilte leren aanvaarden. Misschien trekt de "rust" die deze introverte man voor je uitstraalt, je daarin onbewust wel ergens aan. :)
pi_179469111
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 15:24 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Sommige mensen denken niet zoveel hoor. Die onrust komt dan voort uit jezelf, omdat je zelf wel voortdurend aan het denken (en ondernemen) bent. Dit lijkt me een leuke oefening om aan jezelf te werken. ;-) De stilte leren aanvaarden. Misschien trekt de "rust" die deze introverte man voor je uitstraalt, je daarin onbewust wel ergens aan. :)
Klopt als een bus, wat je zegt. Ik heb moeite met stilte als ik alleen ben. Tijdens het samen zijn met iemand niet zozeer. Ik kan intens genieten van iemands blik.

Maar zoals je kan lezen is dit hoofdstuk afgelopen. Bedankt voor jouw input
-
pi_179469220
- (verwijderd)
pi_179469278
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 15:26 schreef Anneloos het volgende:
Klopt als een bus, wat je zegt. Ik heb moeite met stilte als ik alleen ben. Tijdens het samen zijn met iemand niet zozeer. Ik kan intens genieten van iemands blik.

Maar zoals je kan lezen is dit hoofdstuk afgelopen. Bedankt voor jouw input
Inderdaad. Het is over. Heb ik zonet gelezen. Introverte en extraverte mensen trekken elkaar onbewust vaak aan (zie individuatie theorie van Carl Gustav Jung). Het verschil nodigt ons daarin uit (op een onbewuste level), aan ons zelf te werken. Vandaar de verliefdheid en aantrekkingskracht, die dergelijke mensen op ons kunnen hebben. Ze halen bepaalde zaken naar boven in ons zelf.

Echter zorgt dat verschil tegelijk ook voor problemen. Het is "rationeel" gezien veel interessanter voor twee extraverte personen om samen een relatie te hebben. Of twee introverte. Dan een introvert en een extravert samen. Al heeft dat laatste dan ook weer zijn voordelen, bv voor wanneer je kinderen hebt. Dan zal je kind (dat introvert of extravert kan zijn) sowieso met één van beide ouders gemakkelijk een klik kunnen maken. ;-) Op die manier zorgt moeder Natuur ergens overal wat voor. ;-)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')