abonnement Unibet Coolblue
pi_179290130
Ik heb een ticket naar Bangkok, was een mooie aanbieding dus dacht... waarom niet..

Ik ben al 3 x in Thailand geweest dus daar ben ik wel klaar mee. BKK is een mooie doorreis luchthaven dus.. naar een ander land dan maar..

Maar waar dan wel heen ?

Ik heb 5 weken ter beschikking

Op mijn maybe lijst staan

Maleisië (maar is het daar wel beetje weer zo eind november , december )
Vietnam
Cambodja
Eventueel Laos en Myanmar


Of ?? Het mag ook een land zijn wat ik hier niet genoemd heb.. Ben even inspiratie loos.

Ik heb een gemiddeld reistempo, slaap niet in hostels, hou niet van georganiseerde reizen. Hou wel van een tourtje op zijn tijd. Ik heb geen rijbewijs dus meer als een fiets kan ik niet huren ;-) . Hou van lekker eten, een dagje strand is ook prima (maar geen weken), natuur is ook fijn, maar ik ben niet al te avontuurlijk, dus geen raften of berg beklimmen, maar een mooie jungle trek sla ik niet af .. Dieren in het wild zien is ook wel iets wat ik erg leuk vind. Ik duik niet, ben niet overdreven sportief en ben geen kroeg tijger.
Budget is net wat hoger dan backpacker.

Ik ben niet een persoon die in 4 weken 5 landen wil zien zeg maar, dus ik hou wel van een paar dagen op locatie mits er voldoende te doen is.

Ik reis alleen en ben eind 30 voor zover dat wat uitmaakt.

Welk land raden jullie aan, zijn jullie geweest. Route? Hoe lang ? Budget ?
pi_179290169
De grote vraag is, wat wil meneer Kees?
pi_179290202
Eind november/begin november? Zekers te weten Japan.

Japan in de herfst is geweldig :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_179290229
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 20:21 schreef polariteit het volgende:
Eind november/begin november? Zekers te weten Japan.

Japan in de herfst is geweldig :)
Een Japanse Shinto-legende over Izanagi en Izanami. In opdracht van de goden, creëert een Japans godenpaar - Izanagi en Izanami - de aarde. Het eerste eiland wordt gemaakt uit het schuim van de zee. De kinderen die deze twee goden krijgen, zijn de mooiste kinderen van de wereld: de Japanse eilanden.
pi_179290432
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 20:20 schreef Blue_note het volgende:
De grote vraag is, wat wil meneer Kees?
Er is geen meneer Kees ;)
pi_179290442
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 20:21 schreef polariteit het volgende:
Eind november/begin november? Zekers te weten Japan.

Japan in de herfst is geweldig :)
Rond 20-11
pi_179290603
quote:
5s.gif Op zondag 20 mei 2018 20:18 schreef MevrouwKees het volgende:
Ik heb een ticket naar Bangkok, was een mooie aanbieding dus dacht... waarom niet..

Ik ben al 3 x in Thailand geweest dus daar ben ik wel klaar mee. BKK is een mooie doorreis luchthaven dus.. naar een ander land dan maar..

Maar waar dan wel heen ?

Ik heb 5 weken ter beschikking

Op mijn maybe lijst staan

Maleisië (maar is het daar wel beetje weer zo eind november , december )
Vietnam
Cambodja
Eventueel Laos en Myanmar


Of ?? Het mag ook een land zijn wat ik hier niet genoemd heb.. Ben even inspiratie loos.

Ik heb een gemiddeld reistempo, slaap niet in hostels, hou niet van georganiseerde reizen. Hou wel van een tourtje op zijn tijd. Ik heb geen rijbewijs dus meer als een fiets kan ik niet huren ;-) . Hou van lekker eten, een dagje strand is ook prima (maar geen weken), natuur is ook fijn, maar ik ben niet al te avontuurlijk, dus geen raften of berg beklimmen, maar een mooie jungle trek sla ik niet af .. Dieren in het wild zien is ook wel iets wat ik erg leuk vind. Ik duik niet, ben niet overdreven sportief en ben geen kroeg tijger.
Budget is net wat hoger dan backpacker.

Ik ben niet een persoon die in 4 weken 5 landen wil zien zeg maar, dus ik hou wel van een paar dagen op locatie mits er voldoende te doen is.

Ik reis alleen en ben eind 30 voor zover dat wat uitmaakt.

Welk land raden jullie aan, zijn jullie geweest. Route? Hoe lang ? Budget ?
Mijn zoon is net terug uit Azie. Vietnam, Laos, Thailand en Hong Kong. Het zuiden van Thailand is mooi. Laos ook en superschoon. Vietnam vond hij het mooiste. Alleen niet echt schoon. Thailand redelijk goedkoop maar Laos en Vietnam kost bijna niks en heb je veel goedkope hotels als je niet in een hostel wil. Hong Kong is erg duur.
pi_179290679
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 20:47 schreef Hagenesie het volgende:

[..]

Mijn zoon is net terug uit Azie. Vietnam, Laos, Thailand en Hong Kong. Het zuiden van Thailand is mooi. Laos ook en superschoon. Vietnam vond hij het mooiste. Alleen niet echt schoon. Thailand redelijk goedkoop maar Laos en Vietnam kost bijna niks en heb je veel goedkope hotels als je niet in een hostel wil. Hong Kong is erg duur.
\

Hong Kong ben ik meerdere keren geweest
Thailand heb ik nu wel gezien. Ben er ong 6 maanden geweest in totaal

Vietnam beetje aardig volk ? En reizen gemakkelijk ?
pi_179291514
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 20:52 schreef MevrouwKees het volgende:

[..]

\

Hong Kong ben ik meerdere keren geweest
Thailand heb ik nu wel gezien. Ben er ong 6 maanden geweest in totaal

Vietnam beetje aardig volk ? En reizen gemakkelijk ?
Heel aardig volk en reizen is heel gemakkelijk. Wel af en toe wat vertraging maar dat hoort bij het land. Hij was er ongeveer een maand van half januari t/m half februari. De temperatuur was prima.
pi_179291577
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 20:52 schreef MevrouwKees het volgende:

[..]

\

Hong Kong ben ik meerdere keren geweest
Thailand heb ik nu wel gezien. Ben er ong 6 maanden geweest in totaal

Vietnam beetje aardig volk ? En reizen gemakkelijk ?
Cheap Charlie Chronicles op YouTube is onlangs Thailand weg gegaan (na een flinke overstay) en nu op reis in Zuid-oost Azië. Heeft flink wat recente vlogs van Vietnam en is nu tijdelijk in Taiwan. Bekijk het eens en je hebt een beetje een beeld?
pi_179291634
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 20:47 schreef Hagenesie het volgende:

[..]

Mijn zoon is net terug uit Azie. Vietnam, Laos, Thailand en Hong Kong. Het zuiden van Thailand is mooi. Laos ook en superschoon. Vietnam vond hij het mooiste. Alleen niet echt schoon.
Azie is gemiddeld gezien ook niet echt schoon. Maar Vietnam staat inderdaad ook hoog op mijn lijstje. Japan is ook een aanrader maar wel een (stuk) duurder dan China, Vietnam, Thailand, Cambodja etc.
pi_179291917
Myanmar? Even wat anders, minder toeristisch.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_179291931
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 22:20 schreef miro86 het volgende:
Myanmar? Even wat anders, minder toeristisch.
Noord Korea ook. ^O^
pi_179292903
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 22:21 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Noord Korea ook. ^O^
Ben nooit in Noord Korea geweest, maar Myanmar was echt tof.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  Moderator maandag 21 mei 2018 @ 06:21:29 #15
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_179295885
Uitgaande van wat je noemde (natuur, cultuur, strand, lekker eten, makkelijk bereisbaar, etcetera), zou ik me - als ik jou was - ook verdiepen in Sri Lanka: TRV / [Reisverslag] Pré-huwelijksreis naar Sri Lanka (veel foto's)

Eventueel aangevuld met de Malediven voor een paar dagen / kleine week tropische luxe.

En Indonesië is ook geweldig, al zou ik vanwege de recente aanslagen Java misschien overslaan.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 21 mei 2018 @ 08:46:14 #16
62913 Blik
The one and Only!
pi_179296482
Gezien je heen en terugvlucht vanuit Bangkok gaan zou ik iets in die buurt kiezen en niet nog een vlucht van 4-5 uur nemen om ergens te komen. 5 weken kun je Cambodja en Vietnam doen, heb ik ook gedaan in 5 weken. Top vakantie gehad
pi_179296665
Jogjakarta
pi_179299164
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 22:21 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Noord Korea ook. ^O^
Totaal niet vergelijkbaar.
pi_179299179
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 06:21 schreef UIO_AMS het volgende:
Uitgaande van wat je noemde (natuur, cultuur, strand, lekker eten, makkelijk bereisbaar, etcetera), zou ik me - als ik jou was - ook verdiepen in Sri Lanka: TRV / [Reisverslag] Pré-huwelijksreis naar Sri Lanka (veel foto's)

Eventueel aangevuld met de Malediven voor een paar dagen / kleine week tropische luxe.

En Indonesië is ook geweldig, al zou ik vanwege de recente aanslagen Java misschien overslaan.
Lekker man, eerst helemaal naar Thailand vliegen en dan weer terug naar Sri Lanka omdat het allebei in Azie ligt. Fantastische tip. :')!
  Moderator maandag 21 mei 2018 @ 12:11:30 #20
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_179299336
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 11:58 schreef MCH het volgende:

[..]

Lekker man, eerst helemaal naar Thailand vliegen en dan weer terug naar Sri Lanka omdat het allebei in Azie ligt. Fantastische tip. :')!
Bangkok - Singapore is 2,5 uur vliegen, Bangkok - Colombo is 3,5 uur vliegen. Ze heeft 5 weken de tijd. Dat uurtje verschil zal niet veel uitmaken. :).
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator maandag 21 mei 2018 @ 14:24:05 #21
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_179301530
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 06:21 schreef UIO_AMS het volgende:
Uitgaande van wat je noemde (natuur, cultuur, strand, lekker eten, makkelijk bereisbaar, etcetera), zou ik me - als ik jou was - ook verdiepen in Sri Lanka: TRV / [Reisverslag] Pré-huwelijksreis naar Sri Lanka (veel foto's)

Eventueel aangevuld met de Malediven voor een paar dagen / kleine week tropische luxe.

En Indonesië is ook geweldig, al zou ik vanwege de recente aanslagen Java misschien overslaan.
Denk je echt dat je Java nu moet overslaan? In Bali zijn ook wel eens aanslagen geweest. Vooral benieuwd omdat we zelf al Java op de planning hebben staan :)

Edit: zie wel dat het reisadvies is aangepast -O-

[ Bericht 6% gewijzigd door MaJo op 21-05-2018 16:27:16 ]
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_179302997
V
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 06:21 schreef UIO_AMS het volgende:
Uitgaande van wat je noemde (natuur, cultuur, strand, lekker eten, makkelijk bereisbaar, etcetera), zou ik me - als ik jou was - ook verdiepen in Sri Lanka: TRV / [Reisverslag] Pré-huwelijksreis naar Sri Lanka (veel foto's)

Eventueel aangevuld met de Malediven voor een paar dagen / kleine week tropische luxe.

En Indonesië is ook geweldig, al zou ik vanwege de recente aanslagen Java misschien overslaan.
Verslag gelezen.. dank ! Indonesie laat ik even voor wat het is idd..
pi_179303003
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 08:46 schreef Blik het volgende:
Gezien je heen en terugvlucht vanuit Bangkok gaan zou ik iets in die buurt kiezen en niet nog een vlucht van 4-5 uur nemen om ergens te komen. 5 weken kun je Cambodja en Vietnam doen, heb ik ook gedaan in 5 weken. Top vakantie gehad
Mijn max. qua doorvliegen ligt op 2/3 uur.
pi_179303018
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 22:20 schreef miro86 het volgende:
Myanmar? Even wat anders, minder toeristisch.
op een of andere manier trekt mij dit minder, kan niet goed uitleggen waarom niet..
pi_179304350
Zouden jullie direct dezelfde dag doorvliegen ? Ik kom maandagmiddag aan op BKK en theoretisch zijn er vluchten diezelfde dag naar volgende bestemming, moe ben je toch al
  maandag 21 mei 2018 @ 17:32:37 #26
194233 Friday12
Originele kloon
pi_179304389
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 20:35 schreef MevrouwKees het volgende:

[..]

Rond 20-11
Sri Lanka is ook wel aan te raden. En volgens mij is dat precies het goede seizoen.
pi_179304517
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 17:30 schreef MevrouwKees het volgende:
Zouden jullie direct dezelfde dag doorvliegen ? Ik kom maandagmiddag aan op BKK en theoretisch zijn er vluchten diezelfde dag naar volgende bestemming, moe ben je toch al
Ik zelf zou op zn vroegst de volgende dag vliegen. Zo goed als alle low cost maatschappijen vliegen vanaf Don Muang Airport en niet Suvarnabhumi waar je aan komt. Als je met een maatschappij vanaf Suvarnabhumi vliegt is het in principe geen probleem. Wel als je door vertraging van je eerste vlucht de 2e vlucht mist, kan je helaas een nieuwe vlucht kopen.
pi_179310609
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 17:30 schreef MevrouwKees het volgende:
Zouden jullie direct dezelfde dag doorvliegen ? Ik kom maandagmiddag aan op BKK en theoretisch zijn er vluchten diezelfde dag naar volgende bestemming, moe ben je toch al
Ik heb het een keer gedaan. Je hebt gratis shuttle tussen de 2 vliegvelden, maar dat duurt superlang, dus zorg dat je genoeg speling hebt, vooral als je van vliegveld moet wisselen.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_179324531
hmm.. dan is zelfde dag doorvliegen niet zo slim, tenzij de maatschappij vanaf suv. vliegt.. daar kan ik natuurlijk wel op selecteren als ik vlucht boek.

Wat een luxe probleem ;-). Sri Lanka valt af. Ik zit nu met vietnam/cambodja of Maleisië
pi_179486739
vietnam uit mijn ervaring is het mooiste land dat ik ooit heb bezocht, het meest essentiële deel is noordelijk om te wandelen en backpacken, het zuiden is voor stranden en is vrij rond
  woensdag 30 mei 2018 @ 11:08:37 #31
353177 ArannaeCor
Een heule trotste Fries
pi_179486844
Ik zou combinatie Cambodja/Vietnam doen. Cambodja is ook een prachtig land met leuke/interessante dingen. Vietnam staat ook nog op mijn lijst.
  donderdag 31 mei 2018 @ 16:21:59 #32
286575 Roces18
Chef de party
pi_179514999
Ligt eraan wat je wil. Oost-Azie is niet te vergelijken met Zuid-Azie.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_179591526
Vietnam is een prachtig land met vriendelijke, behulpzame mensen en bovendien is het zeer goedkoop. Eten, hotel, taxi, shoppen... kost allemaal niks. Het enige probleem is dat 99% van de bevolking geen tot nauwelijks Engels spreekt, maar met handen- en voetenwerk kom je een heel eind. Verder moet je goed oppassen dat je niet opgelicht wordt, wat bij onwetende toeristen nog wel eens voorkomt. Ik vond Ho Chi Minh zelf iets te druk, Maar Da Nang en Can Tho waren goed te doen!
  maandag 4 juni 2018 @ 22:08:35 #34
442544 schoonmams
2 stuks fruit per dag
pi_179610451
Ik vond zelf Laos het leukst van de landen Laos, Vietnam en Cambodja. Schitterend land met aardige mensen. Naar mijn idee ook minder opdringerig dan de andere landen.
pi_179646357
thanks allemaal

lijstje is nu

maleisie
vietnam
Cambodja /laos bewaar ik voor 2020, dan heb ik weer grote reis op programma staan.

Ga even Maleisie en Vietnam uitpluizen en dan hak ik de knoop maar door.
  woensdag 6 juni 2018 @ 22:49:39 #36
286575 Roces18
Chef de party
pi_179646706
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 22:36 schreef MevrouwKees het volgende:
thanks allemaal

lijstje is nu

maleisie
vietnam
Cambodja /laos bewaar ik voor 2020, dan heb ik weer grote reis op programma staan.

Ga even Maleisie en Vietnam uitpluizen en dan hak ik de knoop maar door.
vietnam :Y
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_179656211
moet ik nog rekening houden met weer ? of kan ik gewoon heel Vietnam pakken
pi_179656297
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 17:30 schreef MevrouwKees het volgende:
Zouden jullie direct dezelfde dag doorvliegen ? Ik kom maandagmiddag aan op BKK en theoretisch zijn er vluchten diezelfde dag naar volgende bestemming, moe ben je toch al
Ik doe altijd een paar dagen Bangkok, omdat Bangkok O+
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  donderdag 7 juni 2018 @ 20:18:48 #39
62913 Blik
The one and Only!
pi_179660992
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 16:06 schreef MevrouwKees het volgende:
moet ik nog rekening houden met weer ? of kan ik gewoon heel Vietnam pakken
Gewoon heel Vietnam, Sapa is sowieso wisselvallig qua weer en kan kouder zijn. Maas is alsnog de moeite waard
  woensdag 13 juni 2018 @ 16:32:49 #40
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_179765906
Vietnam/Cambodia/Laos zijn leuke landen, maar als je echt iets heel anders wilt moet je iets verder kijken.

Als je heel avontuurlijk bent zou ik voor India gaan. Wel diarree gegarandeerd. Anders zou ik voor China gaan.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_179766086
Noord Korea is natuurlijk ook wel uniek. Op YouTube lijken vlogs ed als een tijdscapsule. Mocht er echt vrede komen dan zal het wel snel moderner worden en minder authentiek. Echter TS schreef dat georganiseerde groepsreizen niet haar voorkeur had? Dan valt Noord Korea al snel af :')
pi_179767374
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 16:43 schreef Mojo.jojo het volgende:
Noord Korea is natuurlijk ook wel uniek. Op YouTube lijken vlogs ed als een tijdscapsule. Mocht er echt vrede komen dan zal het wel snel moderner worden en minder authentiek. Echter TS schreef dat georganiseerde groepsreizen niet haar voorkeur had? Dan valt Noord Korea al snel af :')
Kan ook als privereis, genoeg verslagen gelezen.
pi_179767414
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 18:13 schreef MCH het volgende:

[..]

Kan ook als privereis, genoeg verslagen gelezen.
Inderdaad maar nog steeds georganiseerd. Was niet de voorkeur volgens de OP.
pi_180027834
gezien je budget zou ik wegblijven uit landen steden als hkg singapore Japan Korea. lekker in Vietnam of de kleine Chinese streken pakken. Maleisië ook wel te doen voor lekker eten en ook penang voor het strand gevoel
pi_180047545
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 16:32 schreef Zihuatanejo het volgende:
Vietnam/Cambodia/Laos zijn leuke landen, maar als je echt iets heel anders wilt moet je iets verder kijken.

Als je heel avontuurlijk bent zou ik voor India gaan. Wel diarree gegarandeerd. Anders zou ik voor China gaan.
India nee.. niet.. trekt me niet.. China ben ik al geweest.
pi_180047589
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 03:35 schreef YebCar het volgende:
gezien je budget zou ik wegblijven uit landen steden als hkg singapore Japan Korea. lekker in Vietnam of de kleine Chinese streken pakken. Maleisië ook wel te doen voor lekker eten en ook penang voor het strand gevoel
Hongkong, Singapore en China ben ik al geweest Budget heb ik niet genoemd overigens. Ik heb genoeg te besteden, maar zijn uiteraard grenzen.

En inderdaad niet georganiseerd ! Ik reis solo.
pi_180047609
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 22:08 schreef schoonmams het volgende:
Ik vond zelf Laos het leukst van de landen Laos, Vietnam en Cambodja. Schitterend land met aardige mensen. Naar mijn idee ook minder opdringerig dan de andere landen.
Welke route heb je gedaan in Laos ?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 25 juni 2018 @ 22:36:59 #48
74056 crew  ToT
pi_180047671
Siem Reap in Cambodja is echt erg mooi! :Y
Phnom Penh kun je skippen! :N

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180047718
Ik vond Phnom Penh juist tof.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 25 juni 2018 @ 22:39:59 #50
74056 crew  ToT
pi_180047731
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 22:39 schreef Hallojo het volgende:
Ik vond Phnom Penh juist tof.
Wat vond je er mooi aan? :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')