abonnement Unibet Coolblue
  zondag 20 mei 2018 @ 13:13:32 #1
455560 Logic91
Always stay rational
pi_179282925
quote:
De Belgische politica Anke Van dermeersch (Vlaams Belang) gaat een klacht indienen tegen de Koran. Dat heeft ze gezegd in een interview met de krant De Zondag. Van dermeersch vindt dat het Europees Hof het boek 'moet toetsen aan het EVRM'. ,,De koran is een militair handboek. Moslims mogen dat ook niet interpreteren. Ze moeten dat letterlijk toepassen.”
Anke Van dermeersch

Van dermeersch geeft in De Zondag toe dat ze de koran nog niet volledig heeft gelezen. ,,Dat boek is moeilijk geschreven, in oubollig en religieuze verzen. Ik heb de delen gelezen die relevant zijn'', zegt ze. ,,De verzen waarin wordt opgeroepen tot geweld bijvoorbeeld.''Dat terroristen allahu akbar roepen, is omdat de koran oproept om ongelovigen te doden, zo zegt Van dermeersch. Al benadrukt de Vlaams Belanger ook dat ze geen verbod wil van het boek. ,,Ik wil waarschuwen voor de gevaren.'' Het Europees Hof moet het boek 'toetsen met het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens'.

Een aantal weken geleden veroorzaakte ze nog ophef met de cover van haar boek “A.N.K.E #politiekincorrect”, waarop ze met haar knalrode hakken op de koran staat. Voor Van dermeersch mag die cover letterlijk genomen worden: ,,Ik zet de koran een hak. De koran vergoelijkt vrouwendiscriminatie'', verklaart de politica de foto. ,,Ik noem dat boek de #MeToo-bijbel van de vrouwendiscriminatie. Vrouwen hebben geen rechten in de islam. Geweld op vrouwen mag, ze mogen zelfs verkracht worden, volgens de koran.” Haar strijd tegen de islam wil ze geen obsessie noemen, maar Van dermeersch vindt wel dat de islam een 'groot risico vormt voor onze samenleving'.

Jodenster

Van dermeersch zegt dat ze vrouwen wil waarschuwen voor de gevaren van de islam. ,,Ja, er zijn veel gematigde moslims, maar zij zullen altijd overtroefd worden door de fundamentalisten.'' Van dermeersch zegt dat ze ook positieve reacties krijgt op haar betoog. ,,Helaas komen die moslima’s dan alleen te staan, de sociale druk in die gemeenschap is heel groot.'' Zo dragen moslima’s volgens Van dermeersch hun hoofddoek niet vrijwillig. ,,De hoofddoek is de jodenster van vroeger, hét merkteken van discriminatie. Ik pleit daarom voor een verbod voor meisjes onder de achttien jaar.''

De Vlaams Belanger is er overigens van overtuigd dat iemand met andere roots ook 'perfect Vlaming kan worden onder de Vlamingen'. Dat haar partij mensen met andere roots liefst weg wilt, klopt niet volgens Van dermeersch: ,,Wij pleiten voor een tijdelijke immigratiestop omdat we eerst orde op zaken moeten zetten. ,,Je kan armoede niet oplossen als je nieuwe armoede importeert en wie hier een theocratie wil installeren, is niet welkom.''

Link: https://www.ad.nl/buitenl(...)n-de-koran~a0fcddaa/
Een klacht indienen tegen de koran... :s
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_179282951
Geert zal morgen wel op de koffie gaan daar.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 20 mei 2018 @ 13:18:07 #3
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_179283002
Lekkere milf
pi_179283074
Het stereotype van een domme Belg gaat hier weel helemaal op. :o
  zondag 20 mei 2018 @ 13:37:41 #5
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_179283422
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 13:21 schreef Hamzoef het volgende:
Het stereotype van een domme Belg gaat hier weel helemaal op. :o
Een Belgische atheist is altijd slimmer dan een moslim. Met je sprookjes.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_179283914
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 13:37 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Een Belgische atheist is altijd slimmer dan een moslim. Met je sprookjes.
Ik vind deze mevrouw anders behoorlijk dom overkomen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')