abonnement Unibet Coolblue
  zondag 20 mei 2018 @ 16:09:35 #26
80382 manny
30 is best veel
pi_179285883
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 13:13 schreef mschol het volgende:

[..]

wel als het je vaderland niet meer is omdat je gewoon geboren en getogen bent in nederland.. wat bij steeds meer mensen het geval is daar..
Mocht Nederland ooit nog het WK halen dan niet gaan "genieten" van een mooie reportage over een paar "Nederlanders" die vanuit een klein dorp in Canada het Nederlands elftal volgen in een oranje shirt en met vlaggetjes wapperen. In 1950 is mijn vader naar Canada gegaan, maar op dit soort momenten ben je weer Nederlander... het zou toch verschrikkelijk zijn....te erg gewoon.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_179285931
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 16:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Om kampioen te worden, moet je toch minimaal 1 andere hebben om van te winnen.
Niet in Turkije blijkbaar.
  zondag 20 mei 2018 @ 16:14:39 #28
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_179285993
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 12:17 schreef MPC60 het volgende:
Je woont al generaties lang hier maar gaat om het minste geringste wapperen met een vlag uit een land waar je alleen maar als stemvee wordt gezien. Turkse Nederlanders. :')
Ik zie iemand met een Palestijnse vlag wapperen. Ik wist niet dat die club voor Palestina speelde
Non possumus non loqui
pi_179286031
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 16:14 schreef Knip het volgende:

[..]

Ik zie iemand met een Palestijnse vlag wapperen. Ik wist niet dat die club voor Palestina speelde
Pure provocatie
pi_179286157
Supporters Galatasaray vieren kampioenschap bij fontein

Supporters van de Turkse voetbalclub Galatasaray vieren feest. Rondom de Hofpleinfontein in Rotterdam werd het kampioenschap van de club uitbundig gevierd.



Toeterende auto’s, gekleurde rookbommen en uitzinnige fans. Galatasaray wist vanavond met 0-1 te winnen van Göztepe. Het is al de 21ste keer dat de voetbalclub kampioen van Turkije is. De club is gevestigd in de Europese kant van Istanbul.



De politie en toezichthouders hebben de rijbanen een tijdje afgezet, waarschijnlijk voor de veiligheid van de feestgangers. ,,Het was een heel uitbundig feest. Alles is goed verlopen'', vertelt een woordvoerder van de politie. Er zijn geen aanhoudingen verricht. ,,Enkele mensen zijn aangesproken op het afsteken van vuurwerk en er is ook wat vuurwerk ingenomen. Maar verder was het heel feestelijk.''
https://www.ad.nl/rotterd(...)ij-fontein~a8ed5e9a/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_179286287
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 16:09 schreef manny het volgende:

[..]

Mocht Nederland ooit nog het WK halen dan niet gaan "genieten" van een mooie reportage over een paar "Nederlanders" die vanuit een klein dorp in Canada het Nederlands elftal volgen in een oranje shirt en met vlaggetjes wapperen. In 1950 is mijn vader naar Canada gegaan, maar op dit soort momenten ben je weer Nederlander... het zou toch verschrikkelijk zijn....te erg gewoon.
Ik heb familie die naar Australië geëmigreerd is. De kinderen daarvan spreken nog wel wat Nederlands, maar de kleinkinderen zijn gewoon Australiërs geworden. Die hebben vrijwel niets meer met Nederland.

Telt wel mee dat Australië (of Canada) qua cultuur niet ver van de Nederlandse afstaat. Australië is natuurlijk ook een westers en christelijk land. De aanpassingsslag was voor Nederlanders wat dat betreft niet zo groot.

Turkije heeft wel zo'n wezenlijk andere cultuur, nationalistisch en islamitisch, de sprong om echt Nederlands te worden is dus veel groter, en dan is het vasthouden aan je eigen cultuur ook veel meer een mogelijkheid.
  zondag 20 mei 2018 @ 16:36:45 #32
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_179287289
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 15:17 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

geen wanklank gehoord, dikke prima joh
eens.
  zondag 20 mei 2018 @ 18:05:14 #34
345721 spierbal
Tricepbal
pi_179287943
Hobbemaplein, sowieso de Schilderwijk/Transvaal. Wat een buurt.

En wat een trots voel je als je daar als Nederlander door dat mooie stukje den haag rijdt.

:')
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_179288028
Wat een klerezooi.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_179288817
Het principiële gedeelte van dat ze een Turkse club steunen is niet zo rullevant natuurlijk. Er hoeft echt geen gedwongen integratie plaats te vinden waarbij je niet eens meer voor een Turkse club mag zijn. Dat mogen ze lekker helemaal zelf weten.

Wel frappant dat deze groep mensen de weg mag afzetten, onnodig mag claxonneren, vuurwerk mag afsteken (wacht, ze 'zijn erop aangesproken' :')), enz. Als morgen 100 man dat doen voor elk ander willekeurig feestje zonder vergunning, dan wordt dat wel in de buidel tasten. Het is een gevalletje excessief 'rekening houden met' waarbij de politie staat te lachen als een boer met kiespijn omdat ze geen enkele controle hebben over de situatie, wat alleen goed gaat zolang de sfeer gemoedelijk blijft.
pi_179288858
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 19:02 schreef Vasilevski het volgende:
Het principiële gedeelte van dat ze een Turkse club steunen is niet zo rullevant natuurlijk. Er hoeft echt geen gedwongen integratie plaats te vinden waarbij je niet eens meer voor een Turkse club mag zijn. Dat mogen ze lekker helemaal zelf weten.

Wel frappant dat deze groep mensen de weg mag afzetten, onnodig mag claxonneren, vuurwerk mag afsteken (wacht, ze 'zijn erop aangesproken' :')), enz. Als morgen 100 man dat doen voor elk ander willekeurig feestje zonder vergunning, dan wordt dat wel in de buidel tasten. Het is een gevalletje excessief 'rekening houden met' waarbij de politie staat te lachen als een boer met kiespijn omdat ze geen enkele controle hebben over de situatie, wat alleen goed gaat zolang de sfeer gemoedelijk blijft.
Dat komt omdat Turken primitieve mensen zijn. Heel andere cultuur. Dat er een president is die alle macht naar zich toetrekt en iedereen in de bak smijt die hem niet bevalt, is bij die gasten de normaalste zaak van de wereld.
En Koerden over de kling willen jagen.
De beschaving is nog ver te zoeken daar.

Dat zegt toch genoeg denk ik?

Ja, ik heb er over nagedacht.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  zondag 20 mei 2018 @ 19:12:44 #38
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_179288958
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 12:53 schreef Handleiding het volgende:

[..]

jij zou de band met je vaderland verliezen als je elders woonde?
Ik denk dat dat normaal is, als je 3de generatie bent, ja. Denk dat de kinderen en klein-kinderen van Nederlanders die naar Canada geemigreerd zijn, niet bij elke boer die ze dwars zit met het rood-wit-blauw gaan zwaaien.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_179289008
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 19:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik denk dat dat normaal is, als je 3de generatie bent, ja. Denk dat de kinderen en klein-kinderen van Nederlanders die naar Canada geemigreerd zijn, niet bij elke boer die ze dwars zit met het rood-wit-blauw gaan zwaaien.
Dit dus.

Of in Amerika als derde generatie gaan zitten zwaaien met Feyenoord-vlaggen.
Volgens mij hebben die Turken een minderwaardigheidscomplex of zo.
Altijd hetzelfde gezeur...
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_179289086
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 19:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik denk dat dat normaal is, als je 3de generatie bent, ja. Denk dat de kinderen en klein-kinderen van Nederlanders die naar Canada geemigreerd zijn, niet bij elke boer die ze dwars zit met het rood-wit-blauw gaan zwaaien.
andere cultuur en beleving. Wij zijn vooral de "doe maar gewoon" cultuur.
pi_179289129
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 12:17 schreef MPC60 het volgende:
Je woont al generaties lang hier maar gaat om het minste geringste wapperen met een vlag uit een land waar je alleen maar als stemvee wordt gezien. Turkse Nederlanders. :')
Niet in de straten van Tokyo met een Ajax-vlag op je auto rondrijden en tuuteren :')
pi_179292681
Gala :')
Fener _O_
pi_179292795
Toch leuk man, beetje straatfeest. Liever Turkse feestjes op straat dan de zure mensen hier. En ik woon in Den Haag dus zeg dit niet vanuit een ivoren toren.
pi_179295752
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 22:59 schreef bamibij het volgende:
Gala :')
Fener _O_
Cincon :')
Fenev :')
Jimnastik :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179295882
Gek in Leeuwarden is er een rechtszaak gaande, omdat anti demonstranten een verlaten snelweg blokkeren, en in Den Haag mag dit blijkbaar zomaar. :?
  maandag 21 mei 2018 @ 08:12:35 #46
117098 Hathor
Effe niet
pi_179296164
Feestvierende supporters zonder dat er arrestaties nodig zijn...het kan dus wel.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_179296517
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 19:20 schreef Handleiding het volgende:

[..]

andere cultuur en beleving. Wij zijn vooral de "doe maar gewoon" cultuur.
Zijn er in de vs dan wel Italiaanse voetbalsupporters clubs?

St patricks day wordt daarin tegen door het hele land gevierd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')