abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_181368024
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 10:08 schreef M_V het volgende:
Ik heb nu dus een RMA ontvangen van Gearbest voor verzending naar Spanje. In de aanwijzingen staat echter:

"1. Please send us the IMEI number of your item."

Wat wordt daarmee bedoeld? Het gaat om een Mi robot stofzuiger, en IMEIs gaan over telefoons. Bedoelt men het serienummer? Want volgens mij heeft hij niet eens een serienummer (ik kan hem in ieder geval nergens vinden), alleen een typenummer.
Volgens wat ik weet is een EMEI inderdaad een specifiek nummer van een telefoon, en heeft een stofzuiger dat helemaal niet 😂
pi_181370956
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 20:01 schreef Gearbest het volgende:

Ik weet niet of de tracking helemaal juist was. Ik krijg de melding "De opdrachtgegevens voor deze zending zijn door de afzender elektronisch aan DHL doorgegeven". Dit houdt in dat je pakketje verzonden is vanuit China of Hong Kong. Vanuit daar gebeurd de verzending door een andere maatschappij dan DHL. Het pakketje wordt dan in Duitsland geleverd en overgedragen aan DHL. Dan zal de tracking actief worden en duurt het ongeveer 3 dagen eer je het in huis hebt.
De tracking geeft inderdaad verschillende resultaten:

Number : CF510753905DE
Package status : In transit
Origin:Germany
2018-08-13 16:16:00 The instruction data for this shipment have been provided by the sender to DHL electronically

frist_vessel:
2018-08-20 16:00:00 Customs clearance processing complete.
2018-08-20 09:00:00 Parcel is in clearance.
2018-08-16 16:00:54 Parcel arrived at the airport.
2018-08-16 08:00:51 Departed Hongkong Sorting Centre.
2018-08-14 12:00:27 Arrived at Hongkong Sorting Centre.
2018-08-13 10:00:23 Sent to HongKong Sorting Centre.
2018-08-12 06:00:43 Departure in Location Warehouse Sorting Centre.
2018-08-12 02:24:54 Shipping Label Printed.
2018-08-12 02:24:52 Confirmed & Prepared For Packing.
2018-08-11 23:08:28 Order Created.

Als er Customs clearance processing complete staat is het dan al bekend of ik nog extra kosten krijg? Het lijkt mij juist van wel, anders was het vermoedelijk niet vermeld?

Groet,
  CHI shopkeeper woensdag 22 augustus 2018 @ 21:28:42 #178
447948 Gearbest
www.gearbest.com?lkid=12886141
pi_181382717
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 13:24 schreef mstrik het volgende:

[..]

De tracking geeft inderdaad verschillende resultaten:

Number : CF510753905DE
Package status : In transit
Origin:Germany
2018-08-13 16:16:00 The instruction data for this shipment have been provided by the sender to DHL electronically

frist_vessel:
2018-08-20 16:00:00 Customs clearance processing complete.
2018-08-20 09:00:00 Parcel is in clearance.
2018-08-16 16:00:54 Parcel arrived at the airport.
2018-08-16 08:00:51 Departed Hongkong Sorting Centre.
2018-08-14 12:00:27 Arrived at Hongkong Sorting Centre.
2018-08-13 10:00:23 Sent to HongKong Sorting Centre.
2018-08-12 06:00:43 Departure in Location Warehouse Sorting Centre.
2018-08-12 02:24:54 Shipping Label Printed.
2018-08-12 02:24:52 Confirmed & Prepared For Packing.
2018-08-11 23:08:28 Order Created.

Als er Customs clearance processing complete staat is het dan al bekend of ik nog extra kosten krijg? Het lijkt mij juist van wel, anders was het vermoedelijk niet vermeld?

Groet,
Dit is gewoon volkomen normaal en gebeurd bij elk pakketje. Wordt meer gekeken naar voorwerpen die verboden zijn, zoals wapens, drugs of bepaalde accu's. Douanekosten komen pas eventueel bij DHL, omdat deze de eindbezorging doet. Nog geen reden tot zorgen dus.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 21:09 schreef nagent het volgende:

[..]

Wachten is gemakkelijk voor luie mensen als ik..je hoeft er immers niets voor te doen.
Oke thanks.
Ik krijg inmiddels door dat de $95 store credit is omgezet tot een uitbetaling naar je PayPal account. Dit zou gebeurd moeten zijn binnen 56 uur. Dan kan je de invoice betalen en is het geregeld :)
Uiteindelijk dan toch nog goedgekomen.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 10:08 schreef M_V het volgende:
Ik heb nu dus een RMA ontvangen van Gearbest voor verzending naar Spanje. In de aanwijzingen staat echter:

"1. Please send us the IMEI number of your item."

Wat wordt daarmee bedoeld? Het gaat om een Mi robot stofzuiger, en IMEIs gaan over telefoons. Bedoelt men het serienummer? Want volgens mij heeft hij niet eens een serienummer (ik kan hem in ieder geval nergens vinden), alleen een typenummer.
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 11:21 schreef MrBernie94 het volgende:

[..]

Volgens wat ik weet is een EMEI inderdaad een specifiek nummer van een telefoon, en heeft een stofzuiger dat helemaal niet 😂
Dat klopt inderdaad :). Ik denk eerder dat ze de code op de sticker bedoelen onder de dust bin. Het kan ook zijn CMIT aan de onderkant van de cleaner.

[ Bericht 4% gewijzigd door Gearbest op 22-08-2018 21:49:31 ]
pi_181396725
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 21:28 schreef Gearbest het volgende:
Ik krijg inmiddels door dat de $95 store credit is omgezet tot een uitbetaling naar je PayPal account. Dit zou gebeurd moeten zijn binnen 56 uur. Dan kan je de invoice betalen en is het geregeld
Uiteindelijk dan toch nog goedgekomen.
Goeie omweg zo..
Ik zal hem bestellen zodra ik het geld op mijn PayPal heb.
Je had alles al geregeld mbt. shipping toch, zodat evt. douanekosten worden gedekt?
  CHI shopkeeper donderdag 23 augustus 2018 @ 18:10:41 #180
447948 Gearbest
www.gearbest.com?lkid=12886141
pi_181403965
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 13:10 schreef nagent het volgende:

[..]

Goeie omweg zo..
Ik zal hem bestellen zodra ik het geld op mijn PayPal heb.
Je had alles al geregeld mbt. shipping toch, zodat evt. douanekosten worden gedekt?
Ja klopt. Beetje omslachtig, maar dan is het wel geregeld :)
Dat is normaal gezien geregeld, maar zou nogmaals reageren op het ticket om te vermelden dat je via EU Priority Line wilt laten verzenden. Dan heb je het zwart op wit staan. Daar gaat het mij meer om ;)
pi_181417785
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 18:10 schreef Gearbest het volgende:
maar zou nogmaals reageren op het ticket om te vermelden dat je via EU Priority Line wilt laten verzenden.
Zal ik doen, maar ik denk dat Gearbest weer terug gaat komen op de bestelling, zodra ik de rekening betaald heb, want volgens mij is het gekozen product alweer niet meer beschikbaar. Ik wacht even af.tot de 95USD op mijn PayPal is bijgeschreven.
pi_181419697
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 20:01 schreef Gearbest het volgende:

[..]

Die optie is inderdaad een beetje te veer van het goede inderdaad. Ik ben zelf in afwachting van het antwoord dat ik krijg wat de mogelijkheden zijn hierin. Ik ga eens kijken wat de mogelijkheden zijn qua gedeeltelijke refund en wat de mogelijkheden zijn als het toestel terug gestuurd wordt. Als ik hierover meer weet laat ik het direct weten. Het is zeker nuttig om daarop nog te reageren, maar als er weinig nuttigs uit voorkomt zou ik het even laten rusten totdat ik meer weet hierover.

Toevallig nog iets vernomen hierover?
  CHI shopkeeper zaterdag 25 augustus 2018 @ 11:08:05 #183
447948 Gearbest
www.gearbest.com?lkid=12886141
pi_181442235
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 09:38 schreef nagent het volgende:

[..]

Zal ik doen, maar ik denk dat Gearbest weer terug gaat komen op de bestelling, zodra ik de rekening betaald heb, want volgens mij is het gekozen product alweer niet meer beschikbaar. Ik wacht even af.tot de 95USD op mijn PayPal is bijgeschreven.
Dat zou kunnen al hoop ik wel echt van niet. Eerst die $95 afwachten in je PayPal account ;)

quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 11:06 schreef MrBernie94 het volgende:

[..]

Toevallig nog iets vernomen hierover?
Nog niks helaas. Ik ben nog steeds in afwachting hierover. Ik laat het direct weten als ik meer hierover weet.
pi_181494229
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 13:10 schreef nagent het volgende:
Dit zou gebeurd moeten zijn binnen 56 uur.
Er staat nog niks op de paypal rekening. Moet ik me al zorgen gaan maken?
pi_181501444
Hey @Gearbest

Heb jij nog 1 van die coupons voor de redmi S2 op deze pagina? https://www.gearbest.com/(...)AR-special-2814.html
Of hoe had ik hier aan kunnen komen?

Groetjes
Sieben
  CHI shopkeeper maandag 27 augustus 2018 @ 21:24:49 #186
447948 Gearbest
www.gearbest.com?lkid=12886141
pi_181506097
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 11:48 schreef nagent het volgende:

[..]

Er staat nog niks op de paypal rekening. Moet ik me al zorgen gaan maken?
Als het er morgen avond nog niet opstaat ga ik er weer achteraan...

quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 18:03 schreef sieben563 het volgende:
Hey @Gearbest

Heb jij nog 1 van die coupons voor de redmi S2 op deze pagina? https://www.gearbest.com/(...)AR-special-2814.html
Of hoe had ik hier aan kunnen komen?

Groetjes
Sieben
Ik geloof dat dit een foutje was, want een telefoon voor 10 gaat hem niet worden ;)
De code geeft ook aan "This coupon has reached its maximum limit".
Op dit moment zijn alle coupon codes ervan verlopen helaas. De Redmi S2 is nu zo ook nog te koop voor een mooie prijs.
  CHI shopkeeper dinsdag 28 augustus 2018 @ 19:02:37 #187
447948 Gearbest
www.gearbest.com?lkid=12886141
pi_181525699
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 11:48 schreef nagent het volgende:

[..]

Er staat nog niks op de paypal rekening. Moet ik me al zorgen gaan maken?
Staat het inmiddels op je PayPal?

quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 11:06 schreef MrBernie94 het volgende:

[..]

Toevallig nog iets vernomen hierover?
Ik heb inderdaad nieuws hierover. Ik weet niet of alles klopt, maar dit heb ik in ieder geval zo doorgekregen.
Je zou pas na 20 september het toestel kunnen retourneren en dit wou je in het begin absoluut niet doen. Toch hebben ze een refund van $70 aangeboden en dit vond je niet goed genoeg. Hierdoor ben je negatieve review(s) op andere websites gaan schrijven, terwijl eerder al werd gezegd dat je het toestel terug moet sturen om in aanmerking te komen voor een reparatie of aanbieding. Dit vind ik persoonlijk niet helemaal netjes als dit klopt mocht het kloppen O-) Zeker niet als je hebt gezien dat mensen hier op FOK! wel worden geholpen....maja niks aan te doen zeker.
Support heeft op de 26e nog een extra $100 aangeboden als het goed is. Verder krijg ik door dat als je deze terugstuurt en deze niet gemaakt kan worden. Dat ze een refurbished naar je toesturen.
Zoals ik eerder al zei moet je het toestel echt wel terugsturen om er meer uit te halen. De reden daarvoor heb ik vorige keer al gezegd. Ik heb meteen even voor je gekeken en voor het versturen van een verzekerd pakket van Belgi naar Spanje kost bij PostNL zo'n 19.
Ik weet niet of alles klopt wat hierboven staat, maar dit is wat ik heb doorgekregen. Hopelijk is de aangeboden aanbieding van een refurbished toestel wel naar wens, want ik vermoed zelf dat het toch niet gemaakt kan worden.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 09:35 schreef mstrik het volgende:
Goedemorgen,

Ik heb van de week de Jumper Ezbook 3 Pro besteld.
Bij het bestellen heb ik wel gekozen voor Priority Line maar heb niks van EU gezien.

Het betreft Ordernummer: 18080900994407297030.
Zou je mij kunnen aangeven of ik aanmerking kom om de douanekosten te declareren indien ik deze krijg?

Daarnaast ben ik erg benieuwd wat de status is van de verzending.

Shippment Number:
EU15340001084536

Tracking Number:
CF510753905DE

Alvast bedankt voor je reactie.
Je pakketje zou inmiddels succesvol moeten zijn afgeleverd :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Gearbest op 28-08-2018 19:22:28 ]
pi_181526260
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 19:02 schreef Gearbest het volgende:
Staat het inmiddels op je PayPal?
Nog niks, ook geen bericht, terwijl ze wel mijn 95USD storecredit al weggehaald hebben.
Maar ze mogen ook het toestel direct opsturen hoor. Ik snap de extra tussenstap niet zo, maar als het zo gaat dan is het zo natuurlijk.
  CHI shopkeeper dinsdag 28 augustus 2018 @ 20:06:01 #189
447948 Gearbest
www.gearbest.com?lkid=12886141
pi_181527036
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 19:29 schreef nagent het volgende:

[..]

Nog niks, ook geen bericht, terwijl ze wel mijn 95USD storecredit al weggehaald hebben.
Maar ze mogen ook het toestel direct opsturen hoor. Ik snap de extra tussenstap niet zo, maar als het zo gaat dan is het zo natuurlijk.

Ah die stap dan wel weer. Dan ga ik eens navragen waar het blijft. Het is een beetje omslachtig, maar dan heb je wel gewoon netjes betaald. Denk dat het meer daarom gaat ;)
Ik ga er weer achteraan en dan hopelijk voor de laatste keer ;)
pi_181529251
Werken linkjes naar producten in de coupon thread ook als ze al een tijd geleden zijn geplaatst? Als ik deze link gebruik bijvoorbeeld en EU priority line kies, hoef ik dan gegarandeerd niet zelf invoerkosten te betalen?
  CHI shopkeeper dinsdag 28 augustus 2018 @ 21:57:06 #191
447948 Gearbest
www.gearbest.com?lkid=12886141
pi_181530497
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 21:20 schreef DangerNoodlez het volgende:
Werken linkjes naar producten in de coupon thread ook als ze al een tijd geleden zijn geplaatst? Als ik deze link gebruik bijvoorbeeld en EU priority line kies, hoef ik dan gegarandeerd niet zelf invoerkosten te betalen?
Alle linkjes in het topic werken samen met de douanekosten regeling. Vergeet niet voor EU Priority Line als verzendmethode te kiezen ;)
pi_181532853
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 21:57 schreef Gearbest het volgende:

[..]

Alle linkjes in het topic werken samen met de douanekosten regeling. Vergeet niet voor EU Priority Line als verzendmethode te kiezen ;)
Bedankt, heb het inmiddels besteld. Sorry als ik te paranoide ben, maar kan je bevestigen dat Order No: 18082800978316017119 in aanmerking komt?
pi_181536791
Beste kan ik hier terecht met klachten over gearbest? Het gaat over de afhandeling van mijn telefoon die gerepareerd zou worden. Ticketnummer: T18042415262
  CHI shopkeeper woensdag 29 augustus 2018 @ 19:33:39 #194
447948 Gearbest
www.gearbest.com?lkid=12886141
pi_181554048
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 23:07 schreef DangerNoodlez het volgende:

[..]

Bedankt, heb het inmiddels besteld. Sorry als ik te paranoide ben, maar kan je bevestigen dat Order No: 18082800978316017119 in aanmerking komt?
Het zou in orde moeten zijn *O*

quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 07:28 schreef digtel het volgende:
Beste kan ik hier terecht met klachten over gearbest? Het gaat over de afhandeling van mijn telefoon die gerepareerd zou worden. Ticketnummer: T18042415262
Hallo,
Ja dat kan inderdaad. Helaas heb ik geen inzicht in de tickets dus je zult je verhaal helemaal opnieuw moeten doen. Dan pas kan ik je verder helpen O-)
Gelieve dit formulier even in te vullen.
Wil je een probleem melden?
Voor het kunnen helpen dien je de volgende gegevens in te vullen.
- Orderdatum:
- Product:
- Ordernummer:
- Tracking nummer (indien beschikbaar):
- Verzendmethode:
- Probleem:
- Voorkeur: Resend of Refund?


quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 19:29 schreef nagent het volgende:

[..]

Nog niks, ook geen bericht, terwijl ze wel mijn 95USD storecredit al weggehaald hebben.
Maar ze mogen ook het toestel direct opsturen hoor. Ik snap de extra tussenstap niet zo, maar als het zo gaat dan is het zo natuurlijk.

Ik krijg door dat het in orde gemaakt wordt/is. Zou dus in orde moeten komen O-)

[ Bericht 18% gewijzigd door Gearbest op 29-08-2018 19:43:06 ]
pi_181557295
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 19:33 schreef Gearbest het volgende:
Ik krijg door dat het in orde gemaakt wordt/is
Schietgebedje...

edit:
Ik wacht het nog af tot morgenavond, maar als het er dan nog niet opstaat, dan trek ik weer aan de bel.

[ Bericht 11% gewijzigd door nagent op 30-08-2018 09:10:02 ]
pi_181566066
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 07:28 schreef digtel het volgende:
Beste kan ik hier terecht met klachten over gearbest? Het gaat over de afhandeling van mijn telefoon die gerepareerd zou worden. Ticketnummer: T18042415262
- Orderdatum:29-09-2017
- Product:Vernee Mars Pro 4G Phablet
- Ordernummer:W1709291309175849
- Tracking nummer (indien beschikbaar):
- Verzendmethode:
- Probleem:Opgestuurd voor reparatie volume deed het niet meer. nadat hij is aangekomen hebben ze de telefoon terug gestuurd zonder te repareren, daarna hebben ze hem weer aangeboden en nu kan hij opeens niet meer gemaakt worden.
- Voorkeur: Resend of Refund? Ik wil graag een vergelijkbare telefoon weer want ik denk dat ze mijn telefoon namelijk kwijt zijn geraakt.
pi_181566904
Hallo,

Mijn order 18080200968201218477 is vrij lang onderweg en de tracking is niet meer geupdate sinds 18 augustus. Wat is de status hiervan?
pi_181569333
hoi waarom kan deze niet naar nederland verzonden worden
https://www.gearbest.com/(...)385.html?wid=1433363

EDIT 20:56
nu opeens wel naar nederland alleen out of stock ?
en via welke koerier gaat expedited shipping DHL Express ?

[ Bericht 22% gewijzigd door robinjoo1 op 30-08-2018 20:56:38 ]
  CHI shopkeeper donderdag 30 augustus 2018 @ 22:41:33 #199
447948 Gearbest
www.gearbest.com?lkid=12886141
pi_181585964
quote:
12s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 21:12 schreef nagent het volgende:

[..]

Schietgebedje...

edit:
Ik wacht het nog af tot morgenavond, maar als het er dan nog niet opstaat, dan trek ik weer aan de bel.
Is goed. Voordat ik dan weer reactie terug heb ik het maandag, want weekend krijg ik weinig tot geen respons terug.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 06:50 schreef digtel het volgende:

[..]

- Orderdatum:29-09-2017
- Product:Vernee Mars Pro 4G Phablet
- Ordernummer:W1709291309175849
- Tracking nummer (indien beschikbaar):
- Verzendmethode:
- Probleem:Opgestuurd voor reparatie volume deed het niet meer. nadat hij is aangekomen hebben ze de telefoon terug gestuurd zonder te repareren, daarna hebben ze hem weer aangeboden en nu kan hij opeens niet meer gemaakt worden.
- Voorkeur: Resend of Refund? Ik wil graag een vergelijkbare telefoon weer want ik denk dat ze mijn telefoon namelijk kwijt zijn geraakt.
Oke dat is wel weer vervelend. Ik denk niet dat ze de telefoon kwijt zijn, maar eerder dat deze teruggestuurd wordt naar de producent. Ik ga in ieder geval kijken wat ik kan doen. Ik kan niks beloven, maar ga mijn best doen zoals altijd :) Je zult wel even geduld moeten hebben, want het is bijna weekend en dit is geen gemakkelijk geval. Dan weet je dat alvast O-)

quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 08:57 schreef niek2000 het volgende:
Hallo,

Mijn order 18080200968201218477 is vrij lang onderweg en de tracking is niet meer geupdate sinds 18 augustus. Wat is de status hiervan?
Heb je voor mij ook een trackingnummer. Dan ga ik het voor je nakijken ook qua verzendmethode, want misschien is het gewoon normaal ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 11:16 schreef robinjoo1 het volgende:
hoi waarom kan deze niet naar nederland verzonden worden
https://www.gearbest.com/(...)385.html?wid=1433363

EDIT 20:56
nu opeens wel naar nederland alleen out of stock ?
en via welke koerier gaat expedited shipping DHL Express ?
Geen idee eigenlijk, maar soms kunnen spullen niet ingevoerd worden door bepaalde eisen die Nederland heeft voor producten of het mag niet binnen een land verscheept worden. Hier weet ik niet de reden voor.
Expedited shipping bij een China of HK warenhuis raad ik af. Je hebt hierbij bijna zeker douanekosten als je die verzendmethode kiest.
pi_181591370
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 22:41 schreef Gearbest het volgende:
Is goed. Voordat ik dan weer reactie terug heb ik het maandag, want weekend krijg ik weinig tot geen respons terug.

Geld was binnen en de rekening is betaald. Dit ook doorgegeven via ticketsysteem.
Nu maar weer afwachten of e.e.a. nog beschikbaar is en zo.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')