abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  CHI shopkeeper dinsdag 14 augustus 2018 @ 20:16:02 #151
447948 Gearbest
www.gearbest.com?lkid=12886141
pi_181186684
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 09:11 schreef sieben563 het volgende:
Goedemorgen #Gearbest

Enig idee wanner men deze gaat versturen? https://www.gearbest.com/(...)ail&utm_campaign=ord
Had deze vorige week besteld met jou hulp. Toen stond er nog einde pre-sale op 16 augustus en waarschijnlijke verzending 20 augustus, maar nu is dat al veranderd naar einde pre-sale 31 augustus en waarschijnlijke verzending 3 september. Word dit niet vroeger naar mij verzonden? Vind ik wel spijtig dat ik zo lang ga moeten wachten.

Trouwens al super hard bedankt voor je hulp en wat je hier voor andere ook doet. Had ik dit maar eerder geweten dat jij hier van Gearbest op een forum zat. Want heb paar jaar geleden is problemen gehad met een order en via de support kreeg ik niet echt de beste hulp.
Fijn om te horen dat je mijn werk hier waardeert.
Heb je voor mij ook een ordernummer dan kan ik dat na gaan vragen. Het kan namelijk zijn dat de orderdatum opschuift met het plaatsen van het aantal orders. Het kan dus goed zijn dat je order wordt verzonden die aangegeven stond toen je de order plaatste.
pi_181187164
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 20:16 schreef Gearbest het volgende:

[..]

Fijn om te horen dat je mijn werk hier waardeert.
Heb je voor mij ook een ordernummer dan kan ik dat na gaan vragen. Het kan namelijk zijn dat de orderdatum opschuift met het plaatsen van het aantal orders. Het kan dus goed zijn dat je order wordt verzonden die aangegeven stond toen je de order plaatste.
Hierbij mijn order nummer: Order No2: 18080900976304223325
pi_181197601
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 20:39 schreef Gearbest het volgende:
Ik ga ervan uit dat dit eigenlijk geen probleem moet worden.
Helaas, toch wel.

Ik heb een factuur gekregen in mijn mail via paypal:

quote:
[email protected]
INVOICE
Invoice #:18864
Invoice date:Aug 15, 2018
Due date:Aug 15, 2018
Amount due: $95.00

Description WRMA1808151207519333C
Nu snap ik, dat ik die 95$ store credit die ik straks overhoud ook aan iets anders kan besteden, maar ik weet niet of ik nu wel zin heb om weer 95$ te spenderen aan een refurb phone die net zo goed d.o.a. kan zijn en ik weet niet goed hoe in dit geval er omgegaan wordt met evt. douane kosten, aangezien ik geen shipping methode kan kiezen?

Feit blijft dat er weer niet wordt ingegaan op mijn herhaaldelijke verzoek of ik dit met store credit kan betalen en hierdoor voelt het een beetje "shady".

Kunnen ze me geen couponcode geven waarmee ik het toestel gewoon in de online winkel kan bestellen?

Kun je me laten weten of je iets kunt betekenen?
  CHI shopkeeper woensdag 15 augustus 2018 @ 19:26:14 #154
447948 Gearbest
www.gearbest.com?lkid=12886141
pi_181210507
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 20:33 schreef sieben563 het volgende:

[..]

Hierbij mijn order nummer: Order No2: 18080900976304223325
Je zou hierover een bericht/ticket moeten ontvangen hebben in je account.

quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 09:53 schreef nagent het volgende:

[..]

Helaas, toch wel.

Ik heb een factuur gekregen in mijn mail via paypal:

[..]

Nu snap ik, dat ik die 95$ store credit die ik straks overhoud ook aan iets anders kan besteden, maar ik weet niet of ik nu wel zin heb om weer 95$ te spenderen aan een refurb phone die net zo goed d.o.a. kan zijn en ik weet niet goed hoe in dit geval er omgegaan wordt met evt. douane kosten, aangezien ik geen shipping methode kan kiezen?

Feit blijft dat er weer niet wordt ingegaan op mijn herhaaldelijke verzoek of ik dit met store credit kan betalen en hierdoor voelt het een beetje "shady".

Kunnen ze me geen couponcode geven waarmee ik het toestel gewoon in de online winkel kan bestellen?

Kun je me laten weten of je iets kunt betekenen?
Oke ik ga er weer meteen achteraan, want dat hebben ze mij niet zo vertelt.
Nee dat begrijp ik volledig dus eens even kijken wat ik nu weer terug krijg.
Zo'n soort coupon code bieden we helaas niet aan dus ga het gewoon zo proberen op te lossen. Ook dat die direct verzonden wordt met EU Priority Line.
pi_181211850
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 19:26 schreef Gearbest het volgende:
Je zou hierover een bericht/ticket moeten ontvangen hebben in je account.
Klopt, zal dus even wachten worden, maar dat is niet zo'n groot probleem opzich, gewoon beetje spijtig haha.
Bedankt voor de hulp.
  CHI shopkeeper woensdag 15 augustus 2018 @ 20:47:50 #156
447948 Gearbest
www.gearbest.com?lkid=12886141
pi_181213015
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 20:11 schreef sieben563 het volgende:

[..]

Klopt, zal dus even wachten worden, maar dat is niet zo'n groot probleem opzich, gewoon beetje spijtig haha.
Bedankt voor de hulp.
Nee dat begrijp ik helemaal. Had anders ook gehoopt ;(
pi_181223285
registreer om deze reclame te verbergen
Goedemorgen,

Ik heb van de week de Jumper Ezbook 3 Pro besteld.
Bij het bestellen heb ik wel gekozen voor Priority Line maar heb niks van EU gezien.

Het betreft Ordernummer: 18080900994407297030.
Zou je mij kunnen aangeven of ik aanmerking kom om de douanekosten te declareren indien ik deze krijg?

Daarnaast ben ik erg benieuwd wat de status is van de verzending.

Shippment Number:
EU15340001084536

Tracking Number:

CF510753905DE

Alvast bedankt voor je reactie.
  CHI shopkeeper donderdag 16 augustus 2018 @ 21:30:06 #158
447948 Gearbest
www.gearbest.com?lkid=12886141
pi_181239272
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 09:35 schreef mstrik het volgende:
Goedemorgen,

Ik heb van de week de Jumper Ezbook 3 Pro besteld.
Bij het bestellen heb ik wel gekozen voor Priority Line maar heb niks van EU gezien.

Het betreft Ordernummer: 18080900994407297030.
Zou je mij kunnen aangeven of ik aanmerking kom om de douanekosten te declareren indien ik deze krijg?

Daarnaast ben ik erg benieuwd wat de status is van de verzending.

Shippment Number:
EU15340001084536

Tracking Number:

CF510753905DE

Alvast bedankt voor je reactie.
Ik heb het even nagevraagd en het zou inmiddels in orde moeten zijn. Je komt in aanmerking om eventuele douanekosten te declareren :)
pi_181248945
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 21:30 schreef Gearbest het volgende:

[..]

Ik heb het even nagevraagd en het zou inmiddels in orde moeten zijn. Je komt in aanmerking om eventuele douanekosten te declareren :)
Super dat is goed nieuws. Fijn om te weten mocht dit het geval zijn.

Bedankt voor het uitzoeken.
  CHI shopkeeper vrijdag 17 augustus 2018 @ 19:47:07 #160
447948 Gearbest
www.gearbest.com?lkid=12886141
pi_181260858
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 10:41 schreef mstrik het volgende:

[..]

Super dat is goed nieuws. Fijn om te weten mocht dit het geval zijn.

Bedankt voor het uitzoeken.
Graag gedaan :)

quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 09:53 schreef nagent het volgende:

[..]

Helaas, toch wel.

Ik heb een factuur gekregen in mijn mail via paypal
Is het inmiddels opgelost of nog niet? Kreeg door dat het in orde zou zijn dus graag nog een bevestiging anders ga ik er weer achteraan. Wil deze zaak even tot een goed einde brengen namelijk :)
pi_181264084
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 19:47 schreef Gearbest het volgende:
Is het inmiddels opgelost of nog niet?
Ik heb sinds de paypal factuur geen verdere berichten gekregen. Heb hem nog niet betaald.
Het is dus helaas niet in orde.

quote:
Thank you for your message.
We will arrange the item R215445401 to be resent and will send the invoice of payment 95 USD to you within 1-2 days.
Please note that.

After you have paid, please inform us.
Thank you for your support.
pi_181292446
Beste,

Enkele maanden geleden een Xiaomi Mi Mix 2 besteld (toen een flagship phone), bij ontvangst merkte ik dat als ik de telefoon neerlegde met een camera app geopend dat deze een vreemd geluid maakte.
In het begin wist ik niet wat het was en kwam het maar zelden voor.
Ondertussen heb ik ontdekt dat het de stabilisator is in de camera die enorm begint te trillen vanaf de telefoon een kleine 'tik' krijgt.
In het begin was het doenbaar.
Nu trilt de stabilisator vanaf ik de camera open heel hevig, dit maakt dan ook een heel schel geluid.
Ik heb de gsm reeds volledig gereset, gewiped, andere camera app gebruikt,... Maar geen resultaat.

De customer service van GearBest zei eerst allemaal standaard dingen zoals 'geef je EMEI code, doe een factory reset,...' echter helpen niks van deze dingen en ligt het volgens mij eerder aan de hardware dan de software? (defecte stabilisator?)

Tot op heden willen ze me een refund geven in de vorm van 'GearBest vouchers', dit voor 50USD. Wetende dat de telefoon 550euro heeft gekost en ik hem nog geen jaar heb is dit zeker niet wat ik verwacht had.
De camera is op dit moment dus nietmeer bruikbaar, een foto trekken waarbij de stabilisator razendsnel aan het trillen is geeft een heel wazig beeld, dat kan ik verzekeren.

Nu vraag ik me af of dit op een andere manier kan opgelost worden? In principe zou ik een volledige refund kunnen vragen vermoed ik? De gsm is waardeloos zonder camera helaas.


Met vriendelijke groeten,
Bernard Van de Vyver


- Orderdatum: +- 14-10-2017
- Product: Xiaomi Mi Mix 2
- Ordernummer: W1709200518284302
- Tracking nummer: RS992208159NL
- Verzendmethode: Europe Express
- Probleem: Camera stabilisator defect
- Voorkeur: Refund
pi_181294271
Hallo Gearbest, ik heb een RMA, en heb een adres doorgekregen in china. Ik stuur hem liever terug naar Spanje (zoals tegenwoordig kennelijk kan) vanwege verzendkosten. Gearbest gaf op mijn suggestie echter aan "we did not use that address now". Geen idee wat ze precies bedoelen of wat het probleem is van terugsturen naar Spanje, maar zou jij dit misschien kunnen fixen?

Het gaat om: Ticket: T18081800646
Order Number:W1709050929545964
RMA number is WRMA1808190947054973C
  CHI shopkeeper zondag 19 augustus 2018 @ 15:09:49 #164
447948 Gearbest
www.gearbest.com?lkid=12886141
pi_181299249
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 22:07 schreef nagent het volgende:

[..]

Ik heb sinds de paypal factuur geen verdere berichten gekregen. Heb hem nog niet betaald.
Het is dus helaas niet in orde.

[..]

Oke dan ga ik er weer verder mee. Thanks voor de snelle update.

quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 09:33 schreef MrBernie94 het volgende:
Beste,

Enkele maanden geleden een Xiaomi Mi Mix 2 besteld (toen een flagship phone), bij ontvangst merkte ik dat als ik de telefoon neerlegde met een camera app geopend dat deze een vreemd geluid maakte.
In het begin wist ik niet wat het was en kwam het maar zelden voor.
Ondertussen heb ik ontdekt dat het de stabilisator is in de camera die enorm begint te trillen vanaf de telefoon een kleine 'tik' krijgt.
In het begin was het doenbaar.
Nu trilt de stabilisator vanaf ik de camera open heel hevig, dit maakt dan ook een heel schel geluid.
Ik heb de gsm reeds volledig gereset, gewiped, andere camera app gebruikt,... Maar geen resultaat.

De customer service van GearBest zei eerst allemaal standaard dingen zoals 'geef je EMEI code, doe een factory reset,...' echter helpen niks van deze dingen en ligt het volgens mij eerder aan de hardware dan de software? (defecte stabilisator?)

Tot op heden willen ze me een refund geven in de vorm van 'GearBest vouchers', dit voor 50USD. Wetende dat de telefoon 550euro heeft gekost en ik hem nog geen jaar heb is dit zeker niet wat ik verwacht had.
De camera is op dit moment dus nietmeer bruikbaar, een foto trekken waarbij de stabilisator razendsnel aan het trillen is geeft een heel wazig beeld, dat kan ik verzekeren.

Nu vraag ik me af of dit op een andere manier kan opgelost worden? In principe zou ik een volledige refund kunnen vragen vermoed ik? De gsm is waardeloos zonder camera helaas.

Met vriendelijke groeten,
Bernard Van de Vyver

- Orderdatum: +- 14-10-2017
- Product: Xiaomi Mi Mix 2
- Ordernummer: W1709200518284302
- Tracking nummer: RS992208159NL
- Verzendmethode: Europe Express
- Probleem: Camera stabilisator defect
- Voorkeur: Refund
Hallo Bernard,
Zeer vervelend om te horen natuurlijk. Een telefoon is dan inderdaad niet meer bruikbaar. Heb je dit toen ook meteen gemeld? Zo ja heb je hier ook het ticket nummer van.
Wanneer heb je de eerste melding hiervan gedaan (hoelang telefoon in gebruik) en kan je me daar ook het ticketnummer van geven.
Ik ga kijken wat de mogelijkheden zijn en ik vermoed dat je deze terug moet sturen. Ik ga er zelf vanuit dat een volledige refund niet aan de orde gaat zijn. Je hebt het toestel toch al enige tijd in gebruik, maar ik ga mijn best doen natuurlijk. Iets beter dan die $50 moet wel lukken denk ik zo.

quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 11:02 schreef M_V het volgende:
Hallo Gearbest, ik heb een RMA, en heb een adres doorgekregen in china. Ik stuur hem liever terug naar Spanje (zoals tegenwoordig kennelijk kan) vanwege verzendkosten. Gearbest gaf op mijn suggestie echter aan "we did not use that address now". Geen idee wat ze precies bedoelen of wat het probleem is van terugsturen naar Spanje, maar zou jij dit misschien kunnen fixen?

Het gaat om: Ticket: T18081800646
Order Number:W1709050929545964
RMA number is WRMA1808190947054973C
Ik ga het even navragen of het mogelijk is. Het is afhankelijk van het type product daarom dat ik niet direct ja of nee kan zeggen ;)
pi_181312606
quote:
Hallo Bernard,
Zeer vervelend om te horen natuurlijk. Een telefoon is dan inderdaad niet meer bruikbaar. Heb je dit toen ook meteen gemeld? Zo ja heb je hier ook het ticket nummer van.
Wanneer heb je de eerste melding hiervan gedaan (hoelang telefoon in gebruik) en kan je me daar ook het ticketnummer van geven.
Ik ga kijken wat de mogelijkheden zijn en ik vermoed dat je deze terug moet sturen. Ik ga er zelf vanuit dat een volledige refund niet aan de orde gaat zijn. Je hebt het toestel toch al enige tijd in gebruik, maar ik ga mijn best doen natuurlijk. Iets beter dan die $50 moet wel lukken denk ik zo.
Beste,

Neen dit heb ik toen niet gemeld omdat het toen amper tot niet voorkwam.
Het eerste ticket heb ik geopend op 30 juli over dit probleem. (T18073003966)

Ondertussen zijn ze in m'n ticket al tot 70USD aan het aanbieden.

Over terugsturen heb ik het met hen al gehad. Dit gaat me uiteindelijk meer geld kosten dan nodig (minstens 60eu verzending en dan bij het terugzenden maak ik nog kans op douanekosten), helaas heb ik dit verhaal al veel gelezen online :(

En het toestel heb ik nog geen jaar in gebruik, dit vind ik nu eerlijk gezegd toch helemaal niet zo lang :/ of is het normaal dat zo'n toestellen het binnen een jaar al kunnen begeven?

Ik heb een video staan vanop 6 juli waar het probleem duidelijk te zien en horen is, dit heb ik via mail doorgestuurd naar de customer service aangezien dit bestand groter was dan de 2 of 5Mb die de ticket service aankan.

Al bij al ben ik blij dat je wil helpen en ik hoop dat we samen tot de beste oplossing kunnen komen.


Met vriendelijke groeten,
Bernard Van de Vyver
pi_181321610
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 15:09 schreef Gearbest het volgende:

Ik ga het even navragen of het mogelijk is. Het is afhankelijk van het type product daarom dat ik niet direct ja of nee kan zeggen ;)
Ik heb net een positieve reactie gekregen van Gearbest, weet niet of dit vanwege jouw interventie was, maar in ieder geval bedankt voor het oppakken.
  CHI shopkeeper maandag 20 augustus 2018 @ 20:14:42 #167
447948 Gearbest
www.gearbest.com?lkid=12886141
pi_181331038
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 14:24 schreef M_V het volgende:

[..]

Ik heb net een positieve reactie gekregen van Gearbest, weet niet of dit vanwege jouw interventie was, maar in ieder geval bedankt voor het oppakken.
Ja dat klopt. Die heb ik inderdaad ook teruggekregen dus fijn dat het nu in orde is :)

quote:
5s.gif Op maandag 20 augustus 2018 00:26 schreef MrBernie94 het volgende:

[..]

Beste,

Neen dit heb ik toen niet gemeld omdat het toen amper tot niet voorkwam.
Het eerste ticket heb ik geopend op 30 juli over dit probleem. (T18073003966)

Ondertussen zijn ze in m'n ticket al tot 70USD aan het aanbieden.

Over terugsturen heb ik het met hen al gehad. Dit gaat me uiteindelijk meer geld kosten dan nodig (minstens 60eu verzending en dan bij het terugzenden maak ik nog kans op douanekosten), helaas heb ik dit verhaal al veel gelezen online :(

En het toestel heb ik nog geen jaar in gebruik, dit vind ik nu eerlijk gezegd toch helemaal niet zo lang :/ of is het normaal dat zo'n toestellen het binnen een jaar al kunnen begeven?

Ik heb een video staan vanop 6 juli waar het probleem duidelijk te zien en horen is, dit heb ik via mail doorgestuurd naar de customer service aangezien dit bestand groter was dan de 2 of 5Mb die de ticket service aankan.

Al bij al ben ik blij dat je wil helpen en ik hoop dat we samen tot de beste oplossing kunnen komen.

Met vriendelijke groeten,
Bernard Van de Vyver
Oke bedankt voor de informatie. Het terugsturen naar ons kost inderdaad geld, maar ik kan het ook proberen te regelen om deze naar Spanje te laten sturen. Dit scheelt aanzienlijk veel in kosten voor jou.
Ik verwacht zelf dat deze niet echt te maken is, maar om tot een redelijk bedrag of een zelfde toestel terug te krijgen hebben we wel het defecte toestel nodig.
Ik ga het melden en kijken wat er mogelijk is. Ben je wel bereid om het eventueel naar Spanje te sturen of dat ook niet?
Het is natuurlijk niet normaal dat deze defect gaan op wat voor manier dan ook.
pi_181332804
quote:
Oke bedankt voor de informatie. Het terugsturen naar ons kost inderdaad geld, maar ik kan het ook proberen te regelen om deze naar Spanje te laten sturen. Dit scheelt aanzienlijk veel in kosten voor jou.
Ik verwacht zelf dat deze niet echt te maken is, maar om tot een redelijk bedrag of een zelfde toestel terug te krijgen hebben we wel het defecte toestel nodig.
Ik ga het melden en kijken wat er mogelijk is. Ben je wel bereid om het eventueel naar Spanje te sturen of dat ook niet?
Het is natuurlijk niet normaal dat deze defect gaan op wat voor manier dan ook.
Beste,

Ik heb zonet nog eens gekeken. Het toestel is uiteindelijk toegekomen bij mij op 26 oktober. (Dus dat is de eerste dag dat het toestel in gebruik is gegaan).

Ik had gisteren reeds het aanbod gekregen van GearBest om het toestel naar Spanje op te sturen, ik had dit toen eens bekeken via een postkantoor en daar zou dit alsook 60euro kosten (verzekerde zending, want ik wil geen toestel van 550euro verliezen).
Dus het opsturen naar Hong-Kong en Spanje kost me evenveel, wat ik vreemd vind maar het is dus wel degelijk zo, helaas.

Het repareren van het toestel lijkt me ook onmogelijk, ik repareer zelf iPhones en andere Apple toestellen, maar daar zijn dan ook enorm veel vervang stukken voor te vinden. Dat het toestel zou gerepareerd worden kan dus niet inderdaad.

Wat ik wel nog gezien heb is dat er ondertussen een upgrade van mijn gsm beschikbaar is. Xiaomi Mi Mix 2s.
Is het misschien mogelijk dat ze mij een mooie korting geven op dat toestel en dus een nieuw aankoop?
Mijn toestel heeft me 550 euro gekost, de Mi Mix 2s (upgrade) staat nu aan 490 euro zag ik. (flash sale momenteel)
Ik heb geen flauw idee of dit mogelijk is, maar ik stel het maar voor.

Link naar het toestel:
Xiaomi MI MIX 2S 4G Phablet 6GB RAM Global Version - BLACK https://gearbest.app.link/Zw1yn66gxP

Alleszins nogmaals bedankt voor de moeite.

Met vriendelijke groeten,
Bernard Van de Vyver
  CHI shopkeeper maandag 20 augustus 2018 @ 21:37:39 #169
447948 Gearbest
www.gearbest.com?lkid=12886141
pi_181333952
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 21:01 schreef MrBernie94 het volgende:

[..]

Beste,

Ik heb zonet nog eens gekeken. Het toestel is uiteindelijk toegekomen bij mij op 26 oktober. (Dus dat is de eerste dag dat het toestel in gebruik is gegaan).

Ik had gisteren reeds het aanbod gekregen van GearBest om het toestel naar Spanje op te sturen, ik had dit toen eens bekeken via een postkantoor en daar zou dit alsook 60euro kosten (verzekerde zending, want ik wil geen toestel van 550euro verliezen).
Dus het opsturen naar Hong-Kong en Spanje kost me evenveel, wat ik vreemd vind maar het is dus wel degelijk zo, helaas.

Het repareren van het toestel lijkt me ook onmogelijk, ik repareer zelf iPhones en andere Apple toestellen, maar daar zijn dan ook enorm veel vervang stukken voor te vinden. Dat het toestel zou gerepareerd worden kan dus niet inderdaad.

Wat ik wel nog gezien heb is dat er ondertussen een upgrade van mijn gsm beschikbaar is. Xiaomi Mi Mix 2s.
Is het misschien mogelijk dat ze mij een mooie korting geven op dat toestel en dus een nieuw aankoop?
Mijn toestel heeft me 550 euro gekost, de Mi Mix 2s (upgrade) staat nu aan 490 euro zag ik. (flash sale momenteel)
Ik heb geen flauw idee of dit mogelijk is, maar ik stel het maar voor.

Link naar het toestel:
Xiaomi MI MIX 2S 4G Phablet 6GB RAM Global Version - BLACK https://gearbest.app.link/Zw1yn66gxP

Alleszins nogmaals bedankt voor de moeite.

Met vriendelijke groeten,
Bernard Van de Vyver
Ik heb even gekeken en het verzenden naar Spanje in niet zo duur. Ik heb gewoon even gekeken bij PostNL en daar kost verzenden naar Spanje vanuit Nederland 13 bij pakketten onder de 2kg. Wil je deze nog verzekerd verzenden (tot 500) dan kost het 18. Dat is toch wel een aanzienlijk verschil met 60 :). Ben je dan wel bereid dit te doen?
Ik ga er ook wel vanuit dat deze niet gemaakt kan worden, maar dit moet allemaal bevestigd en geverifieerd worden.
Tevens is het een maatregel om onszelf in te dekken door gevallen uit het verleden. Stel je krijgt volledige vergoeding nu en mag het defecte toestel houden. Iemand anders (een vriend bijvoorbeeld) koopt ondertussen hetzelfde toestel en meld hetzelfde probleem met bijvoorbeeld jou toestel. Dit hebben we in het verleden vaak gezien dus daarom dient het terug gestuurd te worden.
Ik kan je link niet openen op de laptop, maar neem aan dat dit het toestel is O-)
Ik ga eerst kijken wat er allemaal mogelijk is met en zonder terugsturen.
pi_181334875
quote:
Ik heb even gekeken en het verzenden naar Spanje in niet zo duur. Ik heb gewoon even gekeken bij PostNL en daar kost verzenden naar Spanje vanuit Nederland 13 bij pakketten onder de 2kg. Wil je deze nog verzekerd verzenden (tot 500) dan kost het 18. Dat is toch wel een aanzienlijk verschil met 60 :). Ben je dan wel bereid dit te doen?
Ik ga er ook wel vanuit dat deze niet gemaakt kan worden, maar dit moet allemaal bevestigd en geverifieerd worden.
Tevens is het een maatregel om onszelf in te dekken door gevallen uit het verleden. Stel je krijgt volledige vergoeding nu en mag het defecte toestel houden. Iemand anders (een vriend bijvoorbeeld) koopt ondertussen hetzelfde toestel en meld hetzelfde probleem met bijvoorbeeld jou toestel. Dit hebben we in het verleden vaak gezien dus daarom dient het terug gestuurd te worden.
Ik kan je link niet openen op de laptop, maar neem aan dat dit het toestel is O-)
Ik ga eerst kijken wat er allemaal mogelijk is met en zonder terugsturen.
Beste,

Vanuit Belgi (waar ik woon) is het 40eu (had mis gekeken) via TNT, maar wil gerust kijken via nog een andere verzend dienst. Dit das gewoon de eerste die ik tegenkwam.

De link die jij doorstuurt is inderdaad het toestel dat ik bedoel.
Wat je zegt van het misbruik snap ik volledig. Helaas dat door mensen die er misbruik van maken het dan zo afloopt voor de rest. :'( Maar daar is nu niks aan te doen.
Wat zou het beste zijn dat je kan doen zonder het toestel te moeten opsturen?
Voor mij is het uiteraard makkelijker het niet te moeten verzenden enz. En dan is het probleem ook direct opgelost en moet in niet nog een maand of langer wachten op een herstelling/nieuw toestel.

Ik zit momenteel in mijn examenperiode en direct erna vertrek ik op reis. Ik zal het opsturen dus pas ten vroegste op 20 September kunnen doen.
Tot wanneer heb ik garantie om het te laten 'repareren'? Want ik denk dat ik m'n toestel wel rond die datum heb besteld al 1 jaar terug.


EDIT:
Zonet een antwoord gehad van GearBest. Het toestel dat ik aanhaalde om aan te kopen bieden ze me aan voor 430USD 🤔 Dus deze optie laat ik vallen :p

Het makkelijkste zou gewoon een gedeeltelijke refund zijn, maar geen idee hoe ver ze daarin kunnen gaan?

Is het interessant dat ik blijf reageren op mijn ticket of doe ik best alles via deze weg hier?

Met vriendelijke groeten,
Bernard Van de Vyver

[ Bericht 3% gewijzigd door MrBernie94 op 21-08-2018 10:33:15 (Antwoord van GearBest gekregen) ]
pi_181340682
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 15:09 schreef Gearbest het volgende:
Oke dan ga ik er weer verder mee.
quote:
How do I pay using store credit?
Kind regards
quote:
Gearbest Customer Support At 08/21/2018 11:48:18 CST

Thank you for your reply.
You have to complate the payment via paypal.
The GB wallet (store credit) is not suitable.
After you cpmpleted the payment, please inform us.
Thank you for your understanding.
Best Regards

GearBest Customer Service
Ze maken een grapje zeker? Pas na 4x besluiten ze mijn vraag te begrijpen en af te doen met "kan niet". Ik geloof daar niet zo in, vandaar ben ik ook niet zo happig om weer 95$ af te tikken.

quote:
Please make sure I can pay for this phone using my store credit.
quote:
How do I repay the 95USD storecredit?
quote:
Please send me the invoice to pay with 95USD storecredit.
Had jij nog iets gehoord van support of zal ik vragen of optie 1 nog op tafel ligt?
quote:
1) We can offer another 15 USD refund to your paypal account
Niet helemaal wat ik wil, maar er moet toch een keer een eind aan komen.
pi_181348658
Mijn pakket heeft momenteel de status: Customs clearance processing complete.
Wat houd dit precies in? Er stond voorheen ook dat hij Duitsland was, maar dit zie ik niet meer terug.

https://www.1tracking.net/detail/nums=CF510753905DE

Alvast bedankt
  CHI shopkeeper dinsdag 21 augustus 2018 @ 20:01:52 #173
447948 Gearbest
www.gearbest.com?lkid=12886141
pi_181354458
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 22:08 schreef MrBernie94 het volgende:

[..]

Beste,

Vanuit Belgi (waar ik woon) is het 40eu (had mis gekeken) via TNT, maar wil gerust kijken via nog een andere verzend dienst. Dit das gewoon de eerste die ik tegenkwam.

De link die jij doorstuurt is inderdaad het toestel dat ik bedoel.
Wat je zegt van het misbruik snap ik volledig. Helaas dat door mensen die er misbruik van maken het dan zo afloopt voor de rest. :'( Maar daar is nu niks aan te doen.
Wat zou het beste zijn dat je kan doen zonder het toestel te moeten opsturen?
Voor mij is het uiteraard makkelijker het niet te moeten verzenden enz. En dan is het probleem ook direct opgelost en moet in niet nog een maand of langer wachten op een herstelling/nieuw toestel.

Ik zit momenteel in mijn examenperiode en direct erna vertrek ik op reis. Ik zal het opsturen dus pas ten vroegste op 20 September kunnen doen.
Tot wanneer heb ik garantie om het te laten 'repareren'? Want ik denk dat ik m'n toestel wel rond die datum heb besteld al 1 jaar terug.

EDIT:
Zonet een antwoord gehad van GearBest. Het toestel dat ik aanhaalde om aan te kopen bieden ze me aan voor 430USD 🤔 Dus deze optie laat ik vallen :p

Het makkelijkste zou gewoon een gedeeltelijke refund zijn, maar geen idee hoe ver ze daarin kunnen gaan?

Is het interessant dat ik blijf reageren op mijn ticket of doe ik best alles via deze weg hier?

Met vriendelijke groeten,
Bernard Van de Vyver
Die optie is inderdaad een beetje te veer van het goede inderdaad. Ik ben zelf in afwachting van het antwoord dat ik krijg wat de mogelijkheden zijn hierin. Ik ga eens kijken wat de mogelijkheden zijn qua gedeeltelijke refund en wat de mogelijkheden zijn als het toestel terug gestuurd wordt. Als ik hierover meer weet laat ik het direct weten. Het is zeker nuttig om daarop nog te reageren, maar als er weinig nuttigs uit voorkomt zou ik het even laten rusten totdat ik meer weet hierover.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 08:04 schreef nagent het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ze maken een grapje zeker? Pas na 4x besluiten ze mijn vraag te begrijpen en af te doen met "kan niet". Ik geloof daar niet zo in, vandaar ben ik ook niet zo happig om weer 95$ af te tikken.

[..]

[..]

[..]

Had jij nog iets gehoord van support of zal ik vragen of optie 1 nog op tafel ligt?

[..]

Niet helemaal wat ik wil, maar er moet toch een keer een eind aan komen.
Och god. Dit duurt inderdaad al meer dan lang genoeg. Ik krijg terug dat het in orde gemaakt wordt en dan zie ik jou bericht....
Er moet maar eens een einde aan komen dat ben ik helemaal met je eens, maar dan hopelijk nog wel een redelijk goed einde. Ik zou nog heel even wachten (je wacht al lang genoeg dat weet ik ;) ) voordat je naar optie 1 gaat vragen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 15:20 schreef mstrik het volgende:
Mijn pakket heeft momenteel de status: Customs clearance processing complete.
Wat houd dit precies in? Er stond voorheen ook dat hij Duitsland was, maar dit zie ik niet meer terug.

https://www.1tracking.net/detail/nums=CF510753905DE

Alvast bedankt
Ik weet niet of de tracking helemaal juist was. Ik krijg de melding "De opdrachtgegevens voor deze zending zijn door de afzender elektronisch aan DHL doorgegeven". Dit houdt in dat je pakketje verzonden is vanuit China of Hong Kong. Vanuit daar gebeurd de verzending door een andere maatschappij dan DHL. Het pakketje wordt dan in Duitsland geleverd en overgedragen aan DHL. Dan zal de tracking actief worden en duurt het ongeveer 3 dagen eer je het in huis hebt.
pi_181356375
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 20:01 schreef Gearbest het volgende:
Ik zou nog heel even wachten (je wacht al lang genoeg dat weet ik ;) ) voordat je naar optie 1 gaat vragen.
Wachten is gemakkelijk voor luie mensen als ik..je hoeft er immers niets voor te doen.
pi_181366407
Ik heb nu dus een RMA ontvangen van Gearbest voor verzending naar Spanje. In de aanwijzingen staat echter:

"1. Please send us the IMEI number of your item."

Wat wordt daarmee bedoeld? Het gaat om een Mi robot stofzuiger, en IMEIs gaan over telefoons. Bedoelt men het serienummer? Want volgens mij heeft hij niet eens een serienummer (ik kan hem in ieder geval nergens vinden), alleen een typenummer.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')