En plotseling blijkt dat customer service ook snel handelen kan. Ter compensatie biedt men mij nu een refund van 922.29 USD Hoe ze bij een dergelijk precies bedrag komen is me een raadsel, maar ik kan er mee leven. Het leidt in elk geval niet tot de situatie dat alle schade/kosten als gevolg van hun nalatigheid, eenzijdig bij mij komen te rusten.quote:Op woensdag 30 mei 2018 06:46 schreef Erikplons het volgende:
[..]
Ik wil hier tenslotte nog de tekst aan toevoegen die ik aan de klantenservice via het betreffende ticket heb geantwoord op hun voorstel de boel af te handelen (met daarin te veel passages met excuses voor mijn ongemak en te vaak wegduiken achter zogenaamde regels).
I don't accept your apologize as long as you refuses to take any responsibility for the damage caused by mistakes and ongoing delays based on action only you are responsible for.
And you justify the situation you put me in, just by refering to your so called "rules". But what you remain to forget is that the application of these rules should remain congruent with rules of higer order, such as moral desency and fairness (distribution of costs and benefits given the distribution of responsibilities). I explain you the consequences of the options you left me when taken in mind that I urgently need a laptop at June 9th (already known by you for weeks):
1. You send me a new laptop and I pay you the 100 USD. This implies some kind of express shipment in order to arrive at my address before June 9th. The goal is reach at the expense of costs I need to take responsibility for, comprising of: the extra 100 USD you ask me to pay by Paypal, costs for express shipment, in that case quite probably costs involved with customs duties, and the extra 110 USD for purchasing the new laptop (the price difference between one I initially bought (680USD) and the price for the new one (790 USD)). Against my expenses, which will be arround 350 USD in total, you earn the profit of selling me a laptop for a second time. And you expect me to accept this as a fair offer, including your apologize????????????
2. You refund 680 USD and I have to buy a new laptop in my home town in order to be sure to have it available before June 9th. In that case I have to add a more or less comparable amount of USD (around 350-450) to the refund of the Xiaomi Air I had whitch, unfortunately, cannot be repaired in time because of ...... (I don't have to repeat this).
You cal this decent customer service and a fair distribution of costs and benefits given the distribution of responsibilities involved that causes this situation?
Graag gedaan. Dit was het beste wat ik eruit kon halen nu helaas. Ik had het graag nog beter gezien, maar helaas kon ik niet meer regelen. Ze geven ook bij mij aan dat er gewoon reparatie mogelijk is...quote:Op dinsdag 29 mei 2018 21:46 schreef Erikplons het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op dinsdag 29 mei 2018 09:51 schreef Gearbest het volgende:
[..]
[..]
Allereerst hartelijk dank voor je bemiddeling en we zijn inderdaad een stap verder dan eerder. En inderdaad was reparatie mijn initiële opzet. Maar door verstrekken van verkeerde informatie, eindeloos getalm en optrekken van ronduit irritante rookgordijnen door de klantenservice, zit ik dus op 9 juni zonder laptop en moet ik vanwege GB in Nederland een laptop kopen,. Daardoor ben ik in alle denkbare scenario's uiteindelijk slechter af dan wanneer GB zich betamelijk had gedragen en verantwoordelijkheid had genomen voor waar ze aantoonbaar steken liet vallen. Dat geldt ook heden nog, immers DHL bezorgd graag binnen een week bij mij een laptop uit China of Hong Kong. Maar GB schuift de lasten liever eenzijdig door naar mij.
Voor mij rest het zoveel mogelijk beperken van mijn schade. En daar reken ik de keuze reparatie dus niet toe. Ik eindig dan immers met 2 laptops; één die ik nog voor 9-6 aanschaffen moet en daar voegt zich dan later die gerepareerde laptop uit Hong Kong aan toe. Het eindigt voor mij dus als een soort van "jammer maar helaas". Maar niet voordat ik je nogmaals dank voor je poging tot bemiddelen. Vriendelijke groet.
Dat is wel weer vervelend om te horen. Wanneer heb je deze ontvangen (tracking nummer)? Ik hoop niet meer dan 7 dagen geleden? Ik ga het in ieder geval doorgeven en kijken wat er mogelijk is. Je zal hier snel een ticket over ontvangen in je account. In de meeste gevallen zal je een video moeten maken waarin duidelijk te zien is dat het product niet meer werkt.quote:Op donderdag 31 mei 2018 18:26 schreef qltel het volgende:
Ik heb op 11 april een lampje besteld. Ordernummer W1804110055331237. Heeft het 1 of 2x goed gedaan en nu doet hij het niet meer. Aangezien het een solar-lamp is heb ik 'm de afgelopen dagen goed in de zon gelegd, maar dat is het probleem niet. Heb ik hier garantie op? Besteldatum was 11 april.
Oh ja, dat is wel meer dan 7 dagen geleden. Dat tracking-nummer,is dat het shipping-nummer? Da's TV2000003475quote:Op donderdag 31 mei 2018 20:45 schreef Gearbest het volgende:
[..]
Dat is wel weer vervelend om te horen. Wanneer heb je deze ontvangen (tracking nummer)? Ik hoop niet meer dan 7 dagen geleden? Ik ga het in ieder geval doorgeven en kijken wat er mogelijk is. Je zal hier snel een ticket over ontvangen in je account. In de meeste gevallen zal je een video moeten maken waarin duidelijk te zien is dat het product niet meer werkt.
Oke dat is goed. Ik ga kijken wat ik dan ga kunnen regelen. Je hebt sws garantie, maar ga kijken of ik dit nog kan doorlaten als een DOA.quote:Op donderdag 31 mei 2018 20:46 schreef qltel het volgende:
[..]
Oh ja, dat is wel meer dan 7 dagen geleden. Dat tracking-nummer,is dat het shipping-nummer? Da's TV2000003475
Okee, super. Ik wacht rustig af.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 11:06 schreef Gearbest het volgende:
[..]
Oke dat is goed. Ik ga kijken wat ik dan ga kunnen regelen. Je hebt sws garantie, maar ga kijken of ik dit nog kan doorlaten als een DOA.
Nee klopt. Dat is de moeite niet inderdaadquote:Op vrijdag 1 juni 2018 11:58 schreef qltel het volgende:
[..]
Okee, super. Ik wacht rustig af.
Aan garantie heb ik niet zoveel als ik het lampje terug moet sturen. Heel het ding kostte $4,nogwat dus de porto terug is meer..
Nog niks op terug helaas. Alleen dat normaal wel tot 30% moet gaan. Voor dit product niet dus ben bezig om ze dat duidelijk te maken. Soms lastigquote:Op vrijdag 1 juni 2018 13:15 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:
Beste gearbest, heb je nog terugkoppeling gekregen over het aantal points /30%?
Onder Priority Line staan 2 verzendmogelijkheden. Maakt het uit welke van de 2 je kiest om aan bovenstaande te voldoen?quote:Kies je toch voor een China/Hong Kong warenhuis en de waarde (orderwaarde + verzendkosten) ligt boven de ¤22. Kies dan voor Priority Line. Met deze verzendmethode sluit je douanekosten uit, want wij vergoeden de douanekosten.
Je kan het beste kiezen voor EU Priority Linequote:Op zaterdag 2 juni 2018 00:20 schreef FreaZ het volgende:
[..]
Onder Priority Line staan 2 verzendmogelijkheden. Maakt het uit welke van de 2 je kiest om aan bovenstaande te voldoen?
En ik merkte net dat ik niet kan afrekenen in CNY. Ik kan wel die valuta op de site kiezen, maar jullie lijken die valuta voor elke betaaloptie te hebben geblokkeerd? Klopt dat?
Alvast bedankt weer
Je zou inmiddels een ticket in je account moeten hebben ontvangen. Hopelijk lukt het via die weg. Mocht het niet lukken laat het dan direct weten.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 11:58 schreef qltel het volgende:
[..]
Okee, super. Ik wacht rustig af.
Aan garantie heb ik niet zoveel als ik het lampje terug moet sturen. Heel het ding kostte $4,nogwat dus de porto terug is meer..
Het beste kost geld Vandaar ook mijn vraag. Dat het langer duurt maakt mij niet zoveel uit. Is die optie van jou ook noodzakelijk om de eventuele douanekosten terug te krijgen of kun je ook voor de tragere priority line kiezen?quote:Op zaterdag 2 juni 2018 09:29 schreef Gearbest het volgende:
[..]
Je kan het beste kiezen voor EU Priority Line
Niet dat ik weet, want als ik CNY gebruik dan kan ik gewoon betalen met elke betalingsmethode.
Dat is natuurlijk jammer om te horen, maar deze is wel helaas noodzakelijk (in plaats van de andere keuze EU Express).quote:Op zaterdag 2 juni 2018 09:51 schreef FreaZ het volgende:
[..]
Het beste kost geld Vandaar ook mijn vraag. Dat het langer duurt maakt mij niet zoveel uit. Is die optie van jou ook noodzakelijk om de eventuele douanekosten terug te krijgen of kun je ook voor de tragere priority line kiezen?
Ik krijg met CNY de opmerking dat de Creditcard of Paypal deze valuta niet accepteert. Gisteren nog gechat met de bank en die zeggen dat de webwinkel daar dan waarschijnlijk voor heeft gekozen? Maar als het bij jou wel lukt en bij mij niet? Paypal, Mastercard, niks werkt?
Hallo,quote:Op maandag 4 juni 2018 14:20 schreef Sme4gle het volgende:
16 Mei een Creality CR10s besteld, ik kreeg 19 mei een mailtje dat deze op de post was gezet.
Echter zie ik op UPS als ik mijn tracking nummer check dat deze nog steeds niet bij UPS is aangekomen en dat alleen het label is geprint. Hoe zit dit?
Mijn ordernummer is 18051600961007470908
- Orderdatum: 16 Mei
- Product: Creality CR10S
- Ordernummer: 18051600961007470908
- Tracking nummer (indien beschikbaar): 1Z9456WX6846312301
- Verzendmethode: Railway Priority
- Probleem: Volgens UPS is alleen het label uitgeprint, maar het pakketje nog niet verzonden.
- Voorkeur: Refund
Het zou inderdaad gewoon 30% moeten zijn van de orderwaarde (buiten de korting om). Mocht je gaan bestellen en het lukt niet om 30% via GB points korting te krijgen. Laat het me dan direct weten. Dan gaan we zorgen dat dit wel in orde gaat komen, want zou wel gewoon mogelijk moeten zijn.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 13:15 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:
Beste gearbest, heb je nog terugkoppeling gekregen over het aantal points /30%?
Dat is vervelend om te horen. Heb je voor mij ook nog de order datum en het tracking nummer? Dan ga ik een ticket voor je laten aanmaken. Je dient dan een filmpje te maken waarbij duidelijk te zien is dat het helemaal niks doet.quote:Op woensdag 6 juni 2018 13:20 schreef shadax het volgende:
Beste gearbest,
Ik heb vandaag order 18052100910506499448 ontvangen, maar hij lijkt DOA. (Het auto'tje doet helemaal niets). Kun je hier wat aan doen?
Alvast bedankt
Sorry, ik was te snel met mijn klacht. Ik had hem zelf nog niet gezien en heb net even het plastic dingetje tussen de batterijen verwijderd. Nu doet hij het een stuk beter.quote:Op woensdag 6 juni 2018 16:16 schreef Gearbest het volgende:
[..]
Dat is vervelend om te horen. Heb je voor mij ook nog de order datum en het tracking nummer? Dan ga ik een ticket voor je laten aanmaken. Je dient dan een filmpje te maken waarbij duidelijk te zien is dat het helemaal niks doet.
Hahhaha dat kan gebeuren he. Fijn dat die nu in ieder geval wel weer goed werktquote:Op woensdag 6 juni 2018 20:23 schreef shadax het volgende:
[..]
Sorry, ik was te snel met mijn klacht. Ik had hem zelf nog niet gezien en heb net even het plastic dingetje tussen de batterijen verwijderd. Nu doet hij het een stuk beter.
Ik heb gisteren de resend kunnen afhalen bij een postnl pickup locatie. Er was de 7e juni al een poging gedaan om af te leveren, maar ik was hier verder niet van op de hoogte. Gelukkig brengt postnl het dan tenminste naar een pickup in de buurt. Overigens is de resend rechtstreeks via Singapore Post naar Amsterdam gegaan, maar geen duane kosten, en dat in 9 dagen.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 09:51 schreef Gearbest het volgende:
Je pakketje is vandaag verzonden met tracking nummer: RF546101485SG
Fijn om te horen dat je resend aan is gekomen. Heel veel plezier ermee en fijn dat ik je hierbij heb kunnen helpenquote:Op zaterdag 9 juni 2018 09:00 schreef dumb_8 het volgende:
[..]
Ik heb gisteren de resend kunnen afhalen bij een postnl pickup locatie. Er was de 7e juni al een poging gedaan om af te leveren, maar ik was hier verder niet van op de hoogte. Gelukkig brengt postnl het dan tenminste naar een pickup in de buurt. Overigens is de resend rechtstreeks via Singapore Post naar Amsterdam gegaan, maar geen duane kosten, en dat in 9 dagen.
Hartelijk bedankt voor je ondersteuning, ik ben weer blij!
Dat is wel vreemd dan. Ik vermoed dat het een bug moet zijn denk ik dan.quote:Op donderdag 14 juni 2018 19:24 schreef glsf het volgende:
Ik heb support een email gestuurd over een probleempje omdat ik geen ticket kan aanmaken.
Krijg nu een email terug:
Thank you very much for contacting our Support Center. Our customer service staff has recently responded to your query.
To review the latest updates and progress for ticket E180614000195 along with previous support ticket(s), please go https://support.gearbest.com .
Maar ik zie dat ticket dus helemaal niet. Mijn oude tickets zie ik wel.
Dus hoe kan ik dan zien wat hun antwoord was?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |