abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_179274201
registreer om deze reclame te verbergen
Gearbest-shop-logo.png

Wij zijn een Chinese webshop en hopen ons Nederlandse publiek o.a. te bereiken door middel van het FOK forum. Hier worden producten toegelicht die op dit moment favoriet zijn onder de Nederlandse GearBest klanten. Ook kan men vragen stellen over desbetreffend product. Bovenal zijn we hier om jullie te helpen met problemen met betrekking tot de levering van producten of andere problemen.

Kijk ook op onze website voor al onze producten!

Wil je een probleem melden?
Voor het kunnen helpen dien je de volgende gegevens in te vullen.
- Orderdatum:
- Product:
- Ordernummer:
- Tracking nummer (indien beschikbaar):
- Verzendmethode:
- Probleem:
- Voorkeur: Resend of Refund?


We zien dat er de laatste tijd veel dezelfde vragen terugkomen en dit is kost veel tijd om die te beantwoorden. Daarom zal ik die hier uitleggen. Tevens zal ik tips geven over het bestellen van producten.

Besteltips
1) Probeer een order te bestellen uit een G-W warenhuis. Hierdoor heb je geen last van douanekosten. Mocht het toch voorkomen dat je ze krijgt. Dan vergoeden wij deze kosten! Tevens heb je snelle verzending bij deze warenhuizen. Het nadeel is wel dat de prijzen in de meeste gevallen iets hoger liggen dan China/Hong Kong warenhuizen.
2) Kies je toch voor een China/Hong Kong warenhuis en de waarde (orderwaarde + verzendkosten) ligt boven de ¤22. Kies dan voor Priority Line. Met deze verzendmethode sluit je douanekosten uit, want wij vergoeden de douanekosten. De verzending duurt ongeveer 4 weken. Dit is uiteraard een schatting en kan langer of korter zijn.
3) Is Priority Line niet beschikbaar voor een China/Hong Kong warenhuis? Kies dan voor Registered Air Mail. Mocht je dan douanekosten krijgen dan vergoeden we deze. Je sluit douanekosten dus uit.
4) Wil je een product bestellen, maar er is geen coupon code van? Vraag deze dan hier aan en gaan we kijken of we deze kunnen regelen. Nee heb je en ja kan je krijgen :)
5) Betaal je order indien mogelijk met PayPal.
6) Bij orders met een hoge orderwaarde sluit echt een "Shipping Insurance" af! Soms raken de pakketjes toch zoek. Het wordt steeds moeilijker om een resend/refund geregeld te krijgen in de toekomst zonder de "Shipping Insurance" verzekering. Neem deze verzekering echt voor die paar euro. Dit bespaard een hoop gedoe voor jezelf achteraf!

Algemene vragen

Wat is een G-W warenhuis?
Dit zijn warenhuizen die speciaal voor EU klanten zijn opgezet. Het verschil is de snelle levertijd van ongeveer 7(werk)dagen en het uitsluiten van douanekosten. Dit ongeacht welke verzendingsmethode je kiest. Krijg je toch douanekosten dan zullen we deze terugbetalen.

Wanneer is een product weer beschikbaar?
Deze vragen zijn moeilijk te beantwoorden en zijn afhankelijke van onze leveranciers. Ik kan dit niet voorspellen en vaak is hier onduidelijkheid over.

Wat is een Coupon code?
Dit zijn kortingscodes die geldig zijn voor een bepaald type product in een bepaald warenhuis. Je kan deze bij ons aanvragen in het daarvoor bestemde topic. Geef dan het productnaam, URL en aantal stuks door wat je wilt gaan bestellen. Het kan zijn dat het niet lukt om een coupon te regelen. Dit kan komen doordat het product al sterk afgeprijsd is, er geen voorraad is of er een beperkte voorraad is.

Hoe gebruik je GB Points bij het plaatsen van een order?
1. Voeg het product wat je wilt bestellen toe aan je winkelmandje en ga verder met bestellen.
2. Selecteer de verzendmethode en de betaalmethode.
3. Onder de verzendmethode zie je een kopje GB Points. Als je meer dan 50 punten hebt kan je selecteren hoeveel punten je wilt gaan gebruiken voor deze order.
Voorwaarden hierbij zijn: Je moet minstens 50 punten hebben, d korting met punten kan niet meer zijn dan 30% van het sub totale bedrag (sommige promoties hebben een ander %) en coupons kunnen niet gelijktijdig met GB Points gebruikt worden.

Shipping Insurance is dat nu echt nodig?
Dit is niet noodzakelijk nodig, maar kan veel problemen wegnemen! Zeker bij hoge orderwaardes/waardevolle spullen. Mocht je pakketje niet aankomen is het zeer handig om deze verzekering te hebben. Ook wanneer je pakketje verkeerd of beschadigd wordt geleverd wat buiten onze macht ligt. Ik raad het zelf aan dit voortaan wel te gebruiken. Vaak is het maar een paar euro en hiermee bespaar je jezelf veel problemen en gedoe mocht er iets fout gaan.

Mijn order staat op "processing"?
Dit is de status waarbij je order verwerkt wordt en mogelijk al ingepakt wordt. Het kan altijd even duren (ongeveer 2 dagen) voordat je order de status "Shipped Out". Wacht enkele dagen af en als er geen update komen dan mag je je gerust melden in het Support Topic.

Mijn tracking code is nog steeds niet actief?
Het kan enkele dagen duren eer je tracking code actief zal worden en is afhankelijk van de verzendmethode. Lees eerst de verschillende verzendmethodes. Mocht deze toch niet actief worden. Meld dit dan in het Support Topic.

Mijn pakketje nog niet ontvangen?
Je kan je pakketje via de volgende sites volgen: 17Track, Track24 en voor Priority Line orders kan je de status ook nog bekijken via Faryaa en DPD.
Lees ook de verschillende verzendmethodes hieronder welke een beter beeld geeft over de verzending.
Je pakketje mag niet langer dan 2 maanden onderweg zijn. Is dit wel het geval meld je direct en dan gaan we kijken wat we kunnen regelen.

Wanneer heb ik kans op douanekosten en wat zijn de bedragen die ik kan verwachten?
Bij orderwaardes boven de ¤22 is er een kans je douanekosten krijgt. Hoeveel deze mogelijk zijn is afhankelijk van de orderwaarde, type product, verzendkosten en de administratieve kosten. Je kan deze eenvoudig uitrekenen op deze site. De douanekosten zul je moeten betalen voordat je het pakketje in ontvangst kan nemen. We kunnen niet voorspellen, wanneer iemand wel of geen douanekosten krijgt, maar je kan de kans wel uitsluiten door Priority Line als verzendmethode te kiezen of te kiezen voor een GW warenhuis. Is Priority Line niet beschikbaar? Kies dan voor Registered Air Mail en dan vergoeden we de eventuele douanekosten ook.

Wanneer krijg ik de douanekosten terug?
Als je toch douanekosten krijgt als je bestelling is verzonden uit een G-W warenhuis.
Als je een order hebt geplaatst uit een China/Hong Kong warenhuis en je gekozen hebt voor de verzendmethode "Priority Line".
Als je een order hebt geplaatst uit een China/Hong Kong warenhuis en je gekozen hebt voor de verzendmethode "Registered Air Mail". De voorwaarde is wel dat "Priority Line" NIET beschikbaar is voor dit product.

Hoe meld ik de douanekosten?
Je kan dit direct via de site doen door zelf een ticket aan te maken of je bij ons melden in het support topic. Vul dan het hele lijstje in en vermeld de douanekosten. Dan zorgen wij dat je direct het juiste ticket ontvangt. Je hoeft dan enkel nog de factuur van de douanekosten te uploaden. De douanekosten worden dan teruggestort.

Hoe meld ik een probleem of een defect product?
Ga naar dit topic en vul daar het hele lijstje in, zodat we je zo snel mogelijk kunnen helpen.
Afhankelijk van de situatie zal je een snel een ticket hierover ontvangen die je verder op weg helpt. Bij een defect product geef dan duidelijke uitleg over je probleem. Tevens zul je hier video's en filmpjes van moeten maken en toevoegen aan je ticket. Mocht je er niet uitkomen dan zal ik er nogmaals achteraan gaan en kijken wat er mogelijk is.

Verzendmethodes en levering voor China/Hong Kong warenhuizen
De leveringstijden verschillen per verzendmethode en dit zijn schattingen. De levertijden kunnen dus afwijken van onderstaande schattingen. De schattingen dienen ter informatie en zijn geen ultimatum. Elke verzendmethode heeft met een aparte leveringstermijn. Dit verschilt vaak per product en kan men zien tijdens het bestellen.
Op dit moment hebben we de volgende verzendmethodes:
- Unregistered Airmail (Zonder Tracking & Trace): Dit is normale verzendmethode zonder tracking code. Deze wordt dan ook in de meeste gevallen gratis aangeboden. Meestal worden deze rond de 2-3 weken geleverd
- Registered Airmail (Met Tracking & Trace): Dit is hetzelfde als Unregistered Airmail, maar je krijgt hierbij wel een tracking code. Je zal echter maar een beperkt aantal tracking updates krijgen.
- Priority line (EU Express): Deze verzendmethode is een echte aanrader. Hierbij word je pakketje vanuit het warenhuis verzonden naar de UK. In de UK zal het door de douane gaan en verder worden verzonden naar Nederland/België. Je krijgt hierbij wel een tracking code. Deze zal bij DPD pas actief worden na ongeveer 4 weken. De tracking wordt dus actief op de DPD site wanneer je pakketje de UK heeft bereikt en door de douane is gekomen. Vanaf daar krijg je een gedetailleerde weergave en zal het 2-3 dagen duren voordat je deze in huis hebt. Deze verzendmethode sluit de kans op douanekosten uit. Je zal hier meestal wel iets extra's voor moeten betalen.
- Expedited Shipping (DHL / EMS Etc.): Dit is een zeer sneller verzendmethode en je pakketje zal in veel gevallen bezorgd worden door DHL. Het nadeel hiervan is wel dat er een hele grote kans op douanekosten is. Mijn advies is dan ook om deze verzendmethode niet te kiezen bij orderwaardes boven de ¤22.
- Europe Railway Registered: Dit is een heel trage verzendmethode. Hierbij wordt je pakketje vervoerd per trein en komt dan aan in Polen. Nadat je pakketje in Polen is aangekomen zal je geen tracking updates meer krijgen. Je pakketje zal vanuit Polen naar Nederland/België verzonden worden. De verzending duurt in totaal ongeveer 6-7 weken.
De Tracking wordt gedaan door het postorderbedrijf waarmee je pakketje is verzonden. Wij hebben geen invloed wanneer deze de tracking updaten. Dit hebben wij dus niet in de hand.

Als er nog meer tips of algemene vragen zijn stuur me gerust een PM hierover. Dan zet ik ze erbij.
pi_179274252
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 19:48 schreef Aidenf het volgende:

[..]

Ik zie dat de bedragen inmiddels op me PayPal staan. Bedankt :)
Super :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 10:57 schreef eddepetfokt het volgende:
Hoi Niels van Gearbest,

Jij zou mij maandag een oplossing geven voor het pakje dat nooit is aangekomen, maar helaas heb ik niets meer van je gehoord.

Ik hoor graag van je.
Sorry voor de vertraging. Ik heb je zojuist nog een PM gestuurd en zal er maandag direct weer werk van gaan maken.
pi_179278639
Support vraag voor het NL Gearbest team.

(order nummer etc. onder aan de post)

Ben al enkele jaren klant bij Gearbest en heb er erg veel gekocht, eigenlijk tevreden klant dus, ben zelfs affiliate geworden afgelopen jaar.

Heb echter nu toch echt een flink probleem met ze over een bestelling van een Xiaomi Mijia 4K mini action cam.

Camera heb ik een tijdje geleden besteld en keurig ontvangen, had er echter ook de speciale Gimbal voor besteld die pas erg laat binnen kwam dus camera tot die tijd niet gebruikt.

Toen alles binnen was ging ik alles uitproberen, echter de camera geeft steeds aan dat de battery leeg is en de cam gaat dan uit. Battery opladen heeft geen zin, hij blijft die melding geven.

Via omweg toch even werkend gekregen: als je de camera in de gimbal zet krijgt hij stroom vanuit de gimbal dus dan werkt het... even: na een paar minuten crasht de camera en kan ik enkel hard resetten door de battery er uit te halen. Zelfde met de camera verbonden via de USB poort, met én zonder SD er in, het werkt even maar crasht / loopt vast met een blank/wit scherm als gevolg.

Werkelijk alles heb ik geprobeerd: Camera naar factory reset - firmware update - 4 verschillende MicroSD kaarten gebruikt... noem maar op.

De camera heeft duidelijk corrupt flash memory op het board, het ding is gewoon met geen mogelijkheid fatsoenlijk werkend te krijgen.

(Ik weet waar ik mee bezig ben, ik heb 2 action cams van Sony, een Mobius en een Mobius mini, de Runcam2, een Firefly Q6 en 2 Turnigy 2K cams.

Probleem ruim een maand geleden gemeld bij Gearbest, duidelijk het probleem omschreven én een duidelijke video gemaakt van ruim 16 minuten (die ze geen één keer bekeken hebben). Duurde heel lang voor ik een reactie kreeg, moest toen nog aan hun "technical team" gestuurd worden en na lang wachten kreeg ik uiteindelijk het bericht dat ik de battery met een multi-meter moest testen.

Terwijl ik toch al duidelijke aan had gegeven dat het aan de cam zelf lag toch maar gedaan, zelf video van gemaakt die wederom niet door Gearbest is bekeken (viewcount op youtube) en weer wachten op een melding dus.

Eerst geven ze aan dat ik het terug moet sturen, ik heb daar geen zin in want het kost veel geld en tijd en heeft geen zin aangezien het board naar de kloten is. Tevens is de laadcontroller niet goed want de battery is zelfs over-charged geraakt... 4.8Volt voor Litium is gevaarlijk en zelfs illegaal om op te sturen, Na veel vijven en zessen kom ik niets verder... eerst wilden ze een refund van $15,- geven op de camera, gevraagd of dat een grapje was, en uiteindelijk kom ik niet verder dan een refund van 25 Dollar !%#@!$#

Ik wil geen (veel te lage) refund, ik wil een werkende camera want heb ruim 200,- uitgegeven inclusief de wel werkende gimbal (die alleen voor deze camera is)

Ik heb de refund geweigerd en nogmaals om een resend verzocht, desnoods ben ik bereid de verzendkosten voor Priority Direct te betalen.

Ongelooflijk, ik ben nu al 13 berichten verder in de ticket en ben het nu dus onderhand goed zat, ik hoop dat dit via het forum hier spoedig op te lossen is, anders ga ik dus echt compleet los op diverse andere fora's waar ik actief ben. (zeer actief op Tweakers en diverse andere tech forums, onder andre naam) Tevens open ik een Paypal case indien ik geen bevredigende oplossing krijg tegen eind volgende week.. heeft nu echt lang genoeg geduurd die hele flauwekul.

Excuseer mijn misschien wat onvriendelijk toon, hoop dat je dit begrijpt door de gehele situatie.
Heb bij Gearbest nu een paar keer problemen gehad, en ze doen soms erg moeilijk. Bij Banggood heb ik wat dat betreft een veel betere ervaring als het om service gaat!

Info:

Order: W1801041926097439

Ticket:T18041969678

- Orderdatum: Jan 05, 2018 02:26:09 AM
- Product: Xiaomi YDXJ01FM Mijia Mini 4K 30fps Action Camera International Edition - BLACK
- Ordernummer: W1801041926097439
- Tracking nummer (indien beschikbaar): Niet nodig want ontvangen
- Verzendmethode: Belgium Registered
- Probleem: Zie boven
- Voorkeur: Resend - een werkende camera !!

Hoor graag! Eventuele aanvullingen kunnen gegeven worden, youtube link naar video's kan ik posten zodra ik ze gedupliceerd heb.

Thanks!

[ Bericht 1% gewijzigd door platgeslagenbever op 20-05-2018 02:01:47 ]
pi_179297037
registreer om deze reclame te verbergen
Aanvulling: als ik die cam hier naar je toe kan sturen naar een adres in NL dan is dat uiteraard prima!
pi_179303263
quote:
8s.gif Op zondag 20 mei 2018 01:43 schreef platgeslagenbever het volgende:
Support vraag voor het NL Gearbest team.

(order nummer etc. onder aan de post)

Ben al enkele jaren klant bij Gearbest en heb er erg veel gekocht, eigenlijk tevreden klant dus, ben zelfs affiliate geworden afgelopen jaar.

Heb echter nu toch echt een flink probleem met ze over een bestelling van een Xiaomi Mijia 4K mini action cam.

Camera heb ik een tijdje geleden besteld en keurig ontvangen, had er echter ook de speciale Gimbal voor besteld die pas erg laat binnen kwam dus camera tot die tijd niet gebruikt.

Toen alles binnen was ging ik alles uitproberen, echter de camera geeft steeds aan dat de battery leeg is en de cam gaat dan uit. Battery opladen heeft geen zin, hij blijft die melding geven.

Via omweg toch even werkend gekregen: als je de camera in de gimbal zet krijgt hij stroom vanuit de gimbal dus dan werkt het... even: na een paar minuten crasht de camera en kan ik enkel hard resetten door de battery er uit te halen. Zelfde met de camera verbonden via de USB poort, met én zonder SD er in, het werkt even maar crasht / loopt vast met een blank/wit scherm als gevolg.

Werkelijk alles heb ik geprobeerd: Camera naar factory reset - firmware update - 4 verschillende MicroSD kaarten gebruikt... noem maar op.

De camera heeft duidelijk corrupt flash memory op het board, het ding is gewoon met geen mogelijkheid fatsoenlijk werkend te krijgen.

(Ik weet waar ik mee bezig ben, ik heb 2 action cams van Sony, een Mobius en een Mobius mini, de Runcam2, een Firefly Q6 en 2 Turnigy 2K cams.

Probleem ruim een maand geleden gemeld bij Gearbest, duidelijk het probleem omschreven én een duidelijke video gemaakt van ruim 16 minuten (die ze geen één keer bekeken hebben). Duurde heel lang voor ik een reactie kreeg, moest toen nog aan hun "technical team" gestuurd worden en na lang wachten kreeg ik uiteindelijk het bericht dat ik de battery met een multi-meter moest testen.

Terwijl ik toch al duidelijke aan had gegeven dat het aan de cam zelf lag toch maar gedaan, zelf video van gemaakt die wederom niet door Gearbest is bekeken (viewcount op youtube) en weer wachten op een melding dus.

Eerst geven ze aan dat ik het terug moet sturen, ik heb daar geen zin in want het kost veel geld en tijd en heeft geen zin aangezien het board naar de kloten is. Tevens is de laadcontroller niet goed want de battery is zelfs over-charged geraakt... 4.8Volt voor Litium is gevaarlijk en zelfs illegaal om op te sturen, Na veel vijven en zessen kom ik niets verder... eerst wilden ze een refund van $15,- geven op de camera, gevraagd of dat een grapje was, en uiteindelijk kom ik niet verder dan een refund van 25 Dollar !%#@!$#

Ik wil geen (veel te lage) refund, ik wil een werkende camera want heb ruim 200,- uitgegeven inclusief de wel werkende gimbal (die alleen voor deze camera is)

Ik heb de refund geweigerd en nogmaals om een resend verzocht, desnoods ben ik bereid de verzendkosten voor Priority Direct te betalen.

Ongelooflijk, ik ben nu al 13 berichten verder in de ticket en ben het nu dus onderhand goed zat, ik hoop dat dit via het forum hier spoedig op te lossen is, anders ga ik dus echt compleet los op diverse andere fora's waar ik actief ben. (zeer actief op Tweakers en diverse andere tech forums, onder andre naam) Tevens open ik een Paypal case indien ik geen bevredigende oplossing krijg tegen eind volgende week.. heeft nu echt lang genoeg geduurd die hele flauwekul.

Excuseer mijn misschien wat onvriendelijk toon, hoop dat je dit begrijpt door de gehele situatie.
Heb bij Gearbest nu een paar keer problemen gehad, en ze doen soms erg moeilijk. Bij Banggood heb ik wat dat betreft een veel betere ervaring als het om service gaat!

Info:

Order: W1801041926097439

Ticket:T18041969678

- Orderdatum: Jan 05, 2018 02:26:09 AM
- Product: Xiaomi YDXJ01FM Mijia Mini 4K 30fps Action Camera International Edition - BLACK
- Ordernummer: W1801041926097439
- Tracking nummer (indien beschikbaar): Niet nodig want ontvangen
- Verzendmethode: Belgium Registered
- Probleem: Zie boven
- Voorkeur: Resend - een werkende camera !!

Hoor graag! Eventuele aanvullingen kunnen gegeven worden, youtube link naar video's kan ik posten zodra ik ze gedupliceerd heb.

Thanks!
Oh ik zie dat hij gisteren mijn bericht niet heeft verstuurd. Natuurlijk is dit zeer vervelend allemaal, maar het lange wachten voor het product te gebruiken heeft geen goed gedaan.
Hoeveel tijd zit er tussen het pakketje ontvangen en de eerste melding?

Ik heb namelijk wel al navraag gedaan over de situatie. Ik krijg het volgende bericht terug dat de DOA niet binnen de 7 werkdagen gemeld is en dat er daarom niet direct een nieuwe gestuurd kan worden. Tevens dat het product al meer dan 45 dagen in bezit was voor de eerste melding is gekomen (ik weet niet of dit klopt?) en daarom enkel de gratis reparatie nog van dienst kan zijn. Verder hebben ze gevraagd om het terug te sturen en heb je daar zelf geen zin in, maar dit is op dit moment de enigste oplossing vrees ik. Door het terugsturen kan de reparatie uitwijzen dat deze gemaakt of niet gemaakt kan worden (waarschijnlijk zal die niet gemaakt kunnen worden dus zal de keuze worden gegeven voor geld terug of een resend). Het zeer lange wachten voor het gebruik heeft geen goed gedaan, want dit is namelijk niet te controleren. Ik ga nog kijken wat ik kan doen, maar je zult waarschijnlijk het product echt wel terug moeten sturen voor reparatie.
pi_179334074
quote:
8s.gif Op zondag 20 mei 2018 01:43 schreef platgeslagenbever het volgende:
Support vraag voor het NL Gearbest team.

(order nummer etc. onder aan de post)

Ben al enkele jaren klant bij Gearbest en heb er erg veel gekocht, eigenlijk tevreden klant dus, ben zelfs affiliate geworden afgelopen jaar.

Heb echter nu toch echt een flink probleem met ze over een bestelling van een Xiaomi Mijia 4K mini action cam.

Camera heb ik een tijdje geleden besteld en keurig ontvangen, had er echter ook de speciale Gimbal voor besteld die pas erg laat binnen kwam dus camera tot die tijd niet gebruikt.

Toen alles binnen was ging ik alles uitproberen, echter de camera geeft steeds aan dat de battery leeg is en de cam gaat dan uit. Battery opladen heeft geen zin, hij blijft die melding geven.

Via omweg toch even werkend gekregen: als je de camera in de gimbal zet krijgt hij stroom vanuit de gimbal dus dan werkt het... even: na een paar minuten crasht de camera en kan ik enkel hard resetten door de battery er uit te halen. Zelfde met de camera verbonden via de USB poort, met én zonder SD er in, het werkt even maar crasht / loopt vast met een blank/wit scherm als gevolg.

Werkelijk alles heb ik geprobeerd: Camera naar factory reset - firmware update - 4 verschillende MicroSD kaarten gebruikt... noem maar op.

De camera heeft duidelijk corrupt flash memory op het board, het ding is gewoon met geen mogelijkheid fatsoenlijk werkend te krijgen.

(Ik weet waar ik mee bezig ben, ik heb 2 action cams van Sony, een Mobius en een Mobius mini, de Runcam2, een Firefly Q6 en 2 Turnigy 2K cams.

Probleem ruim een maand geleden gemeld bij Gearbest, duidelijk het probleem omschreven én een duidelijke video gemaakt van ruim 16 minuten (die ze geen één keer bekeken hebben). Duurde heel lang voor ik een reactie kreeg, moest toen nog aan hun "technical team" gestuurd worden en na lang wachten kreeg ik uiteindelijk het bericht dat ik de battery met een multi-meter moest testen.

Terwijl ik toch al duidelijke aan had gegeven dat het aan de cam zelf lag toch maar gedaan, zelf video van gemaakt die wederom niet door Gearbest is bekeken (viewcount op youtube) en weer wachten op een melding dus.

Eerst geven ze aan dat ik het terug moet sturen, ik heb daar geen zin in want het kost veel geld en tijd en heeft geen zin aangezien het board naar de kloten is. Tevens is de laadcontroller niet goed want de battery is zelfs over-charged geraakt... 4.8Volt voor Litium is gevaarlijk en zelfs illegaal om op te sturen, Na veel vijven en zessen kom ik niets verder... eerst wilden ze een refund van $15,- geven op de camera, gevraagd of dat een grapje was, en uiteindelijk kom ik niet verder dan een refund van 25 Dollar !%#@!$#

Ik wil geen (veel te lage) refund, ik wil een werkende camera want heb ruim 200,- uitgegeven inclusief de wel werkende gimbal (die alleen voor deze camera is)

Ik heb de refund geweigerd en nogmaals om een resend verzocht, desnoods ben ik bereid de verzendkosten voor Priority Direct te betalen.

Ongelooflijk, ik ben nu al 13 berichten verder in de ticket en ben het nu dus onderhand goed zat, ik hoop dat dit via het forum hier spoedig op te lossen is, anders ga ik dus echt compleet los op diverse andere fora's waar ik actief ben. (zeer actief op Tweakers en diverse andere tech forums, onder andre naam) Tevens open ik een Paypal case indien ik geen bevredigende oplossing krijg tegen eind volgende week.. heeft nu echt lang genoeg geduurd die hele flauwekul.

Excuseer mijn misschien wat onvriendelijk toon, hoop dat je dit begrijpt door de gehele situatie.
Heb bij Gearbest nu een paar keer problemen gehad, en ze doen soms erg moeilijk. Bij Banggood heb ik wat dat betreft een veel betere ervaring als het om service gaat!

Info:

Order: W1801041926097439

Ticket:T18041969678

- Orderdatum: Jan 05, 2018 02:26:09 AM
- Product: Xiaomi YDXJ01FM Mijia Mini 4K 30fps Action Camera International Edition - BLACK
- Ordernummer: W1801041926097439
- Tracking nummer (indien beschikbaar): Niet nodig want ontvangen
- Verzendmethode: Belgium Registered
- Probleem: Zie boven
- Voorkeur: Resend - een werkende camera !!

Hoor graag! Eventuele aanvullingen kunnen gegeven worden, youtube link naar video's kan ik posten zodra ik ze gedupliceerd heb.

Thanks!
Ik heb alweer iets beter nieuws. Je mag het product naar een magazijn in Spanje sturen. Dan zullen we een nieuw apparaat naar je toe sturen. Je ontvangt hier ook een ticket over met adresgegevens. Dit lijkt mij wel een goeie oplossing :)
pi_179348000
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 09:44 schreef Gearbest het volgende:

[..]

Ik heb alweer iets beter nieuws. Je mag het product naar een magazijn in Spanje sturen. Dan zullen we een nieuw apparaat naar je toe sturen. Je ontvangt hier ook een ticket over met adresgegevens. Dit lijkt mij wel een goeie oplossing :)
Thanks! Dat is in ieder geval al een goede oplossing.

Sorry ook voor de late reactie, heb het erg druk gehad met werk en kan dus soms wat langer duren.

Uiteraard snap ik dat het lange wachten het er allemaal niet makkelijker op heeft gemaakt, de cam is begin Januari al besteld en op de 23e ontvangen. Toen had ik gewoon meteen de cam grondig moeten testen, maar heb ik helaas niet gedaan. Ondertussen zat ik ook op de gimbal te wachten die ik bij BG had besteld, en die bestelling heeft er gewoon lang over gedaan. Je weet als geen ander dat leveringen soms erg lang kunnen duren.

Na die periode heb ik het gewoon erg druk gehad (ben kleine zelfstandige) en ben er simpelweg niet eerder aan toe gekomen. Ik gebruik dit soort cams voornamelijk voor mijn modelvlieg hobby, en het seizoen daar voor start ook pas in April / Mei.

Ik snap best dat ze daar wat moeilijk over doen, blijft echter wel gewoon een feit dat ik simpelweg 100,- Euro heb betaald voor een camera die simpelweg gewoon kapot was toen ik 'm kreeg. Ik heb er daadwerkelijk nog geen 5 minuten video mee kunnen maken!

Nee ik ben er niet mee van een berg af gesprongen, het heet dan wel een "action" cam maar ben al op een leeftijd dat ik al blij ben dat ik af en toe nog wat "aktie" tussen de lakens mee mag maken. En als je dan met zo'n cam aan komt zetten dan beginnen ze direct al te gillen! ;)

En uiteraard ben ik heel goed op de hoogte dat ze bij CS constant tickets krijgen van figuren die ofwel misschien de boel proberen te tillen, ofwel ze zijn te stom / A-tecnish om een product fatsoenlijk te gebruiken.

Ik weet echter prima met zo'n cam om te gaan, en merk echt wel als er iets goed fout mee is. Dat heb ik ook duidelijk in een video laten zien, dat dat ding steeds compleet over de rooien ging.

Zie ook snapshot van mijn collectie action cams, voornamelijk de kleine (vanwege aerodynamica) plaats ik op RC vliegtuigen om arial footage op te nemen. Indien ik crash zou een camera kapot kunnen gaan, ik heb sommigen echter al jaren en ze werken nog allemaal perfect.

DOx6azA.jpg

Hoop dat ik zo een beetje duidelijk heb kunnen maken en dat mijn verhaal gewoon oprecht is.

Het gaat er ook niet om om zonder enige extra kosten een nieuwe cam te krijgen, het aanbod wat ik echter in eerste instantie gekregen heb sloeg gewoon nergens op.

Waarom ik het niet graag naar China wil gaan sturen heeft gewoon een reden: Het is mijns inziens gewoon nutteloos want dat ding gaat gegarandeerd toch de prullenbak in. Daarnaast bestel ik gewoon ERG veel (soms vaak cheapo i.v.m. RC hobby) electronica bij o.a. BG, Gearbest, Hobbyking, Ali en nog wat anderen. Ik heb echt al heel vaak mee gemaakt dat spullen DOA zijn, en mijn ervaring is gewoon dat ik als vaste klant nog nooit spullen terug heb moeten sturen. Echt al een keer of tien mee gemaakt dus, ook bij Gearbest had ik laatst een Aqara IP cam die met geen mogelijkheid te installeren viel. Gewoon een complete refund gekregen zonder dat ik het ding terug moest sturen.

En ik wil ook geen "gerepareerde" camera (als het al mogelijk is) omdat ik gewoon voor een nieuwe betaald heb. Ik heb een RC 2.4Ghz zender van bijna 400,- gehad die na 9 maanden corrupt flash memory had, gewoon een complete nieuwe zender ontvangen. En zo hoort het.

Zeker bij spullen voor RC / modelbouw koop je vaak dingen die slechte quality control hebben of dat er dingen missen, dat los je dan gewoon zelf op, daar is de prijs ook naar. Goedkope dingen die niet werken maak ik me nooit druk om, die gooi ik zelf direct weg en bestel gewoon opnieuw. Het grote verschil in prijs wat we hebben door in China te bestellen maakt dat goed.

In dit geval dus vind ik het een andere zaak, als ik een camera van dik 100,- Euro koop, en zeker van een merk als Xiaomi; dan verwacht ik gewoon dat het ding werkt. Zo niet ga ik me druk lopen maken ;)

In ieder geval fijn dat ik mijn ei / lang verhaal even in het Nederlands heb kunnen doen, prima service wat dat betreft.. moet toch eens vaker ook op Fok gaan rondtuffen !

Ik stuur de camera morgen direct op (had de ticket al gezien) en wacht wel af.

Dank in ieder geval voor je moeite!

[ Bericht 1% gewijzigd door platgeslagenbever op 24-05-2018 01:28:52 ]
pi_179349983
Betreft een supportverzoek waarover we eerder in #8 informatie hebben uitgewisseld. Het gaat over een zending aan GB voor reparatie van een laptop Air 13 inch. Data:
- Orderdatum: 19-8-2017
- Product: Xiaomi Air 13 Notebook Fingerprint
- Ordernummer: W1708190343549752
- Ticket:T18031704145
- Tracking nummer : CC074933795NL (nummer van reparatiezending Nederland-Hongkong)
- Verzendmethode: PostNL, aangetekend pakketpost
- Probleem: GB inmiddels tot 2 keer toe verkeerde adres
- Voorkeur: Oorspronkelijk dat GB logisch nadenkt en laptop gewoon ophaalt bij Honkong Post, inmiddels na weken van als maar lang elkaar heen praten wil ik dat GB mij direct een vervangende laptop stuurt want dit kan zo niet langer doorgaan.

Ter herinnering:
25 maart heb ik mijn laptop (tracknummer CC074933795NL) voor reparatie teruggestuurd naar Hongkong, naar het door GB verstrekte adres. Na een mand bleek zending nog niet te zijn aangekomen en bij navraag gaf GB toe mij het verkeerde adres gegeven te hebben.

In strijd met mijn logica weigerde GB toen de meest praktisch oplossing, namelijk dat zij contact opnemen met Honkong Post met de vraag naar een pick-up locatie waar GB dan het pakket zou kunnen ophalen. Wat GB bij herhaling teruggaf was dat ik Post NL moest bewegen om de adreswijziging door te voeren bij Hong Kong Post. Daar heb ik in totaal 4 pogingen aan gewaagd, de eerste 3x was de reactie van PostNL dat dat buiten Europa onmogelijk voor hen was, totdat ik een 4e keer een medewerker trof die kennelijk wel een adreswijziging heeft kunnen doorvoeren. Want wat blijkt, Track&Trace laat zien dat pakket vorige week vrijdag 18 mei uiteindelijk in Hong Kong (inmiddels 2 maanden later) is bezorgd. Dus ik neem contact op met GB en nu, na weer een paar dagen onzinnige vragen te hebben uitgewisseld, komt deze ochtend het bericht waarin staat dat het pakket bij GB onvindbaar is en dat ik me weer tot PostNL moet wenden om weer een ander, nieuw adres doorgevoerd te krijgen. Bij mij is de maat vol, en ik vermoed bij PostNL ook. Zij hebben immers afgeleverd op het hiervoor gewijzigde adres. Nu verwacht GB van mij dat ik aan PostNL ga vragen of ze zo vriendelijk zijn om aan aan Hong Kong Post te vragen het pakket weer terug te halen, het dan terug te sturen naar Nederland zodat ik het dan weer opnieuw kan sturen naar Hong Kong naar dat derde, nieuwe adres dat ze me vandaag stuurde.

Ik leg je de situatie weer opnieuw voor met mijn bescheiden hoop dat jij hierin mogelijk iet skunt betekenen. Misschien is het invoelbaar dat ik inmiddels genoeg heb van de wijze waarop de klantenservice van GB met deze zaak meent te moeten omgaan. De ene sorry volgt de andere sorry op, maar ondertussen komt met niet tot enig oplossingsgericht handelen. Mijn laatste strohalm ben jij, voordat ik me weer als gekke Henkie moet gaan storten in de bureaucratie van PostNL; ook geen pretje gebleken tot nu toe

Overigens wat betreft adressen, dit is het adres dat ik op geleide van GB door PostNL moest laten doorvoeren en waar het pakket waarschijnlijk nu door Hong Kong Post is bezorgd
FAO: :???(DZ)
Attn: Order number
Address:?????????2???????1?D? D Room, 1st Floor, Wo Fung Industrial Building, 2 Yee Wo Street, Fanling, New Territories, Hong Kong
Tel:95829813
(excuses maar tekstverwerker verandert de chinese tekens in vraagtekens)

Dat moet dus weer worden teruggehaald en dan moet ik volgens bericht deze ochtend het opnieuw worden gestuurd naar :
FAO: :Tang shanghong(DZ)
Address:WORKSHOP D ON 1/F WO FUNG INDUSTRIAL BUILDING NO. 2 YIP WO STREET FANLING NEW TERRITORIES, HK
Tel:95829813

Ik kan geen Chinees, maar ik heb de indruk dat beide adressen nauwelijks van elkaar verschillen, in elk geval zijn de telefoonnummer gelijk. Moet in dat geval nu al makkelijk op te lossen zijn. Maar niet voor GB, en we zijn gezien de doorlooptijd van retourzendingen zijn we zo weer een half jaar verder.

[ Bericht 3% gewijzigd door Erikplons op 24-05-2018 07:09:28 ]
pi_179363723
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 01:15 schreef platgeslagenbever het volgende:

[..]

Thanks! Dat is in ieder geval al een goede oplossing.

Sorry ook voor de late reactie, heb het erg druk gehad met werk en kan dus soms wat langer duren.

Uiteraard snap ik dat het lange wachten het er allemaal niet makkelijker op heeft gemaakt, de cam is begin Januari al besteld en op de 23e ontvangen. Toen had ik gewoon meteen de cam grondig moeten testen, maar heb ik helaas niet gedaan. Ondertussen zat ik ook op de gimbal te wachten die ik bij BG had besteld, en die bestelling heeft er gewoon lang over gedaan. Je weet als geen ander dat leveringen soms erg lang kunnen duren.

Na die periode heb ik het gewoon erg druk gehad (ben kleine zelfstandige) en ben er simpelweg niet eerder aan toe gekomen. Ik gebruik dit soort cams voornamelijk voor mijn modelvlieg hobby, en het seizoen daar voor start ook pas in April / Mei.

Ik snap best dat ze daar wat moeilijk over doen, blijft echter wel gewoon een feit dat ik simpelweg 100,- Euro heb betaald voor een camera die simpelweg gewoon kapot was toen ik 'm kreeg. Ik heb er daadwerkelijk nog geen 5 minuten video mee kunnen maken!

Nee ik ben er niet mee van een berg af gesprongen, het heet dan wel een "action" cam maar ben al op een leeftijd dat ik al blij ben dat ik af en toe nog wat "aktie" tussen de lakens mee mag maken. En als je dan met zo'n cam aan komt zetten dan beginnen ze direct al te gillen! ;)

En uiteraard ben ik heel goed op de hoogte dat ze bij CS constant tickets krijgen van figuren die ofwel misschien de boel proberen te tillen, ofwel ze zijn te stom / A-tecnish om een product fatsoenlijk te gebruiken.

Ik weet echter prima met zo'n cam om te gaan, en merk echt wel als er iets goed fout mee is. Dat heb ik ook duidelijk in een video laten zien, dat dat ding steeds compleet over de rooien ging.

Zie ook snapshot van mijn collectie action cams, voornamelijk de kleine (vanwege aerodynamica) plaats ik op RC vliegtuigen om arial footage op te nemen. Indien ik crash zou een camera kapot kunnen gaan, ik heb sommigen echter al jaren en ze werken nog allemaal perfect.

[ afbeelding ]

Hoop dat ik zo een beetje duidelijk heb kunnen maken en dat mijn verhaal gewoon oprecht is.

Het gaat er ook niet om om zonder enige extra kosten een nieuwe cam te krijgen, het aanbod wat ik echter in eerste instantie gekregen heb sloeg gewoon nergens op.

Waarom ik het niet graag naar China wil gaan sturen heeft gewoon een reden: Het is mijns inziens gewoon nutteloos want dat ding gaat gegarandeerd toch de prullenbak in. Daarnaast bestel ik gewoon ERG veel (soms vaak cheapo i.v.m. RC hobby) electronica bij o.a. BG, Gearbest, Hobbyking, Ali en nog wat anderen. Ik heb echt al heel vaak mee gemaakt dat spullen DOA zijn, en mijn ervaring is gewoon dat ik als vaste klant nog nooit spullen terug heb moeten sturen. Echt al een keer of tien mee gemaakt dus, ook bij Gearbest had ik laatst een Aqara IP cam die met geen mogelijkheid te installeren viel. Gewoon een complete refund gekregen zonder dat ik het ding terug moest sturen.

En ik wil ook geen "gerepareerde" camera (als het al mogelijk is) omdat ik gewoon voor een nieuwe betaald heb. Ik heb een RC 2.4Ghz zender van bijna 400,- gehad die na 9 maanden corrupt flash memory had, gewoon een complete nieuwe zender ontvangen. En zo hoort het.

Zeker bij spullen voor RC / modelbouw koop je vaak dingen die slechte quality control hebben of dat er dingen missen, dat los je dan gewoon zelf op, daar is de prijs ook naar. Goedkope dingen die niet werken maak ik me nooit druk om, die gooi ik zelf direct weg en bestel gewoon opnieuw. Het grote verschil in prijs wat we hebben door in China te bestellen maakt dat goed.

In dit geval dus vind ik het een andere zaak, als ik een camera van dik 100,- Euro koop, en zeker van een merk als Xiaomi; dan verwacht ik gewoon dat het ding werkt. Zo niet ga ik me druk lopen maken ;)

In ieder geval fijn dat ik mijn ei / lang verhaal even in het Nederlands heb kunnen doen, prima service wat dat betreft.. moet toch eens vaker ook op Fok gaan rondtuffen !

Ik stuur de camera morgen direct op (had de ticket al gezien) en wacht wel af.

Dank in ieder geval voor je moeite!
Graag gedaan :)
De late reactie is niet erg hoor. Het lijkt er nu in ieder geval op dat het opgelost gaat worden en dat ze een nieuw product gaan sturen. Het zal dus geen gerepareerd product zijn ;)
Dat is een aardige en leuke collectie. Daar zullen wel al redelijk wat actie filmpjes mee gemaakt zijn :)
De producten moeten bijna altijd naar China worden gestuurd. Deze gaan dan niet de prullenbak in, maar worden naar de producent teruggestuurd. Zeker bij producten van Xiaomi is dit heel belangrijk. Xiaomi zal deze verder onderzoeken op productfouten etc.

quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 06:52 schreef Erikplons het volgende:
Betreft een supportverzoek waarover we eerder in #8 informatie hebben uitgewisseld. Het gaat over een zending aan GB voor reparatie van een laptop Air 13 inch. Data:
- Orderdatum: 19-8-2017
- Product: Xiaomi Air 13 Notebook Fingerprint
- Ordernummer: W1708190343549752
- Ticket:T18031704145
- Tracking nummer : CC074933795NL (nummer van reparatiezending Nederland-Hongkong)
- Verzendmethode: PostNL, aangetekend pakketpost
- Probleem: GB inmiddels tot 2 keer toe verkeerde adres
- Voorkeur: Oorspronkelijk dat GB logisch nadenkt en laptop gewoon ophaalt bij Honkong Post, inmiddels na weken van als maar lang elkaar heen praten wil ik dat GB mij direct een vervangende laptop stuurt want dit kan zo niet langer doorgaan.

Ter herinnering:
25 maart heb ik mijn laptop (tracknummer CC074933795NL) voor reparatie teruggestuurd naar Hongkong, naar het door GB verstrekte adres. Na een mand bleek zending nog niet te zijn aangekomen en bij navraag gaf GB toe mij het verkeerde adres gegeven te hebben.

In strijd met mijn logica weigerde GB toen de meest praktisch oplossing, namelijk dat zij contact opnemen met Honkong Post met de vraag naar een pick-up locatie waar GB dan het pakket zou kunnen ophalen. Wat GB bij herhaling teruggaf was dat ik Post NL moest bewegen om de adreswijziging door te voeren bij Hong Kong Post. Daar heb ik in totaal 4 pogingen aan gewaagd, de eerste 3x was de reactie van PostNL dat dat buiten Europa onmogelijk voor hen was, totdat ik een 4e keer een medewerker trof die kennelijk wel een adreswijziging heeft kunnen doorvoeren. Want wat blijkt, Track&Trace laat zien dat pakket vorige week vrijdag 18 mei uiteindelijk in Hong Kong (inmiddels 2 maanden later) is bezorgd. Dus ik neem contact op met GB en nu, na weer een paar dagen onzinnige vragen te hebben uitgewisseld, komt deze ochtend het bericht waarin staat dat het pakket bij GB onvindbaar is en dat ik me weer tot PostNL moet wenden om weer een ander, nieuw adres doorgevoerd te krijgen. Bij mij is de maat vol, en ik vermoed bij PostNL ook. Zij hebben immers afgeleverd op het hiervoor gewijzigde adres. Nu verwacht GB van mij dat ik aan PostNL ga vragen of ze zo vriendelijk zijn om aan aan Hong Kong Post te vragen het pakket weer terug te halen, het dan terug te sturen naar Nederland zodat ik het dan weer opnieuw kan sturen naar Hong Kong naar dat derde, nieuwe adres dat ze me vandaag stuurde.

Ik leg je de situatie weer opnieuw voor met mijn bescheiden hoop dat jij hierin mogelijk iet skunt betekenen. Misschien is het invoelbaar dat ik inmiddels genoeg heb van de wijze waarop de klantenservice van GB met deze zaak meent te moeten omgaan. De ene sorry volgt de andere sorry op, maar ondertussen komt met niet tot enig oplossingsgericht handelen. Mijn laatste strohalm ben jij, voordat ik me weer als gekke Henkie moet gaan storten in de bureaucratie van PostNL; ook geen pretje gebleken tot nu toe

Overigens wat betreft adressen, dit is het adres dat ik op geleide van GB door PostNL moest laten doorvoeren en waar het pakket waarschijnlijk nu door Hong Kong Post is bezorgd
FAO: :???(DZ)
Attn: Order number
Address:?????????2???????1?D? D Room, 1st Floor, Wo Fung Industrial Building, 2 Yee Wo Street, Fanling, New Territories, Hong Kong
Tel:95829813
(excuses maar tekstverwerker verandert de chinese tekens in vraagtekens)

Dat moet dus weer worden teruggehaald en dan moet ik volgens bericht deze ochtend het opnieuw worden gestuurd naar :
FAO: :Tang shanghong(DZ)
Address:WORKSHOP D ON 1/F WO FUNG INDUSTRIAL BUILDING NO. 2 YIP WO STREET FANLING NEW TERRITORIES, HK
Tel:95829813

Ik kan geen Chinees, maar ik heb de indruk dat beide adressen nauwelijks van elkaar verschillen, in elk geval zijn de telefoonnummer gelijk. Moet in dat geval nu al makkelijk op te lossen zijn. Maar niet voor GB, en we zijn gezien de doorlooptijd van retourzendingen zijn we zo weer een half jaar verder.
Ik herinner met deze zaak nog wel inderdaad, want dat is nog niet zo heel lang geleden.

Nu verder op je verhaal vind ik de vragen heel raar om nogmaals adres te wijzigen, want je pakketje is immers al bezorgd... Heel vreemd al zeg ik het zelf. Kan natuurlijk niet zijn dat je pakketje ineens weg is. Het zou toch ergens in dat gebouw moeten zijn. Ik begrijp je frustratie dan ook volkomen.
Ik ga er dan ook direct achter vragen en hopelijk kunnen we dit gaan oplossen...
pi_179366059
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 20:08 schreef Gearbest het volgende:

[..]

[..]

Ik herinner met deze zaak nog wel inderdaad, want dat is nog niet zo heel lang geleden.

Nu verder op je verhaal vind ik de vragen heel raar om nogmaals adres te wijzigen, want je pakketje is immers al bezorgd... Heel vreemd al zeg ik het zelf. Kan natuurlijk niet zijn dat je pakketje ineens weg is. Het zou toch ergens in dat gebouw moeten zijn. Ik begrijp je frustratie dan ook volkomen.
Ik ga er dan ook direct achter vragen en hopelijk kunnen we dit gaan oplossen...
Wederom dank voor je bereidheid om te bemiddelen. Ik heb inmiddels binnen het ticket op de site van GB duidelijk gemaakt dat ik de conversatie met betreffende persoon daar stop. Het is gebleken dat een dergelijk niveau van langs elkaar heen praten voor mij toch echt te hoog gegrepen is. Ik vaar liever op het antwoord waar jij mee terugkomt.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 08:59:36 #11
13864 dumb_8
call &HF37D
pi_179372109
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 11:21 schreef dumb_8 het volgende:
Ik kan voor je een resend klaarzetten die op 27 mei verzonden zal worden. Helaas kan ik er niet voor zorgen dat dit versneld wordt... Gelieve dit even te laten weten dan ga ik ervoor zorgen dat de resend op 27 mei verzonden gaat worden?
Ik heb nu weer een nieuw ticket AT180525003223 waarin wordt aangegeven dat ik mijn pakket moet ophalen bij de DPD. Ik neem aan dat ik dat kan negeren, dit is vast een geautomatiseerde melding? DPD heeft niks meer van zich laten horen en de tracking van de DPD zegt nog steeds niks nieuws.
pi_179372710
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 08:59 schreef dumb_8 het volgende:

[..]

Ik heb nu weer een nieuw ticket AT180525003223 waarin wordt aangegeven dat ik mijn pakket moet ophalen bij de DPD. Ik neem aan dat ik dat kan negeren, dit is vast een geautomatiseerde melding? DPD heeft niks meer van zich laten horen en de tracking van de DPD zegt nog steeds niks nieuws.
Dit moet je gewoon negeren, want dat is denk ik gewoon een automatisch bericht.
  zaterdag 26 mei 2018 @ 09:48:56 #13
13864 dumb_8
call &HF37D
pi_179395714
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 09:39 schreef Gearbest het volgende:

[..]

Dit moet je gewoon negeren, want dat is denk ik gewoon een automatisch bericht.
Ze geven nu aan in dat ticket:
quote:
I have checked that we had contacted the shipping company to solve this order issue .

We had been informed on May 24 again that the package was still in your local area ,so they wanted customer to contact the local DPD as soon as possible to collect the package .
..
But could you please contact them and know the newest information and tell us it ?
Ik heb erg het gevoel dat ik aan het lijntje gehouden wordt. Kan je nog even nakijken of er nog steeds een resend staat voor de 27e? Ik kan de DPD wel weer bellen (maandag pas) maar die hebben mij al eerder verteld dat ik geen info van ze krijg als ontvanger.
pi_179399830
Beste Gearbest,

Bij deze een vraagje namens mijn broer. Hij heeft bij julie een 3D printer besteld.
Helaas is hij, als autist, moeilijk in staat om te wachten als hij eenmaal het idee heeft dat zijn pakketje waarschijnlijk zou moeten aankomen (hoe hij aan het idee komt weet ik niet). Ik begrijp dat jullie een policy hebben van "na 2 maanden gaan we kijken", maar ik hoop dat jullie toch wat meer inzage willen geven:

- Orderdatum: 26-04-2018
- Product: JGAURORA A5 Updated Large Printing Size 3D Printer
- Ordernummer:18042500910503253369
- Tracking nummer (indien beschikbaar): 1Z9456WX6848083172 (UPS)
- Verzendmethode:UPS
- Probleem:UPS tracker geeft sinds 10-05-2018 aan "Bestelling verwerkt, klaar voor UPS", maar verder geen voortgang. Autistische broer wordt daar nerveus van. Betekent deze status dat het warenhuis de printer heeft aangemeld, maar nog niet overgedragen aan UPS? Zo ja, enig idee wanneer dat dan gaat gebeuren?
- Voorkeur: Resend (maar is denk ik niet nodig)

Heel hartelijk dank!!!! _/-\o_
pi_179426825
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 09:48 schreef dumb_8 het volgende:

[..]

Ze geven nu aan in dat ticket:

[..]

Ik heb erg het gevoel dat ik aan het lijntje gehouden wordt. Kan je nog even nakijken of er nog steeds een resend staat voor de 27e? Ik kan de DPD wel weer bellen (maandag pas) maar die hebben mij al eerder verteld dat ik geen info van ze krijg als ontvanger.
Ik heb nog steeds staan dat de resend geregeld gaat worden (zal morgen gebeuren doordat het nu nog weekend is). Zou het zelf gek vinden als dit dan niet gebeurd.

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 15:02 schreef babipanghang het volgende:
Beste Gearbest,

Bij deze een vraagje namens mijn broer. Hij heeft bij julie een 3D printer besteld.
Helaas is hij, als autist, moeilijk in staat om te wachten als hij eenmaal het idee heeft dat zijn pakketje waarschijnlijk zou moeten aankomen (hoe hij aan het idee komt weet ik niet). Ik begrijp dat jullie een policy hebben van "na 2 maanden gaan we kijken", maar ik hoop dat jullie toch wat meer inzage willen geven:

- Orderdatum: 26-04-2018
- Product: JGAURORA A5 Updated Large Printing Size 3D Printer
- Ordernummer:18042500910503253369
- Tracking nummer (indien beschikbaar): 1Z9456WX6848083172 (UPS)
- Verzendmethode:UPS
- Probleem:UPS tracker geeft sinds 10-05-2018 aan "Bestelling verwerkt, klaar voor UPS", maar verder geen voortgang. Autistische broer wordt daar nerveus van. Betekent deze status dat het warenhuis de printer heeft aangemeld, maar nog niet overgedragen aan UPS? Zo ja, enig idee wanneer dat dan gaat gebeuren?
- Voorkeur: Resend (maar is denk ik niet nodig)

Heel hartelijk dank!!!! _/-\o_
Dat is inderdaad zeer vervelend. Al helemaal vervelend dat het nog ontvangen is door UPS als ik de tracking zo zie. Het was een bestelling uit een GW warenhuis? Ik ga in ieder geval vragen waar de printer blijft.
pi_179442413
Hoi,

Kan ik ook iemand van GearBest privé wat vragen.? Gaat om een defect robot stofzuiger wat al anderhalf maand kapot is en ik nog steeds niet weet waar ik aan toe ben.?
  maandag 28 mei 2018 @ 12:03:01 #17
13864 dumb_8
call &HF37D
pi_179444066
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 17:38 schreef Gearbest het volgende:
Ik heb nog steeds staan dat de resend geregeld gaat worden (zal morgen gebeuren doordat het nu nog weekend is). Zou het zelf gek vinden als dit dan niet gebeurd.
Ze hebben nu aangegeven dat de resend eraan komt (over 2-4 dagen zou dit bekend moeten worden). Bedankt zover.
pi_179447171
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 12:03 schreef dumb_8 het volgende:

[..]

Ze hebben nu aangegeven dat de resend eraan komt (over 2-4 dagen zou dit bekend moeten worden). Bedankt zover.
Laten we hopen dat je snel een nieuwe tracking code ontvangt dan :)

quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 10:35 schreef Oemassia het volgende:
Hoi,

Kan ik ook iemand van GearBest privé wat vragen.? Gaat om een defect robot stofzuiger wat al anderhalf maand kapot is en ik nog steeds niet weet waar ik aan toe ben.?
Je kan me via een PM een privé bericht sturen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 15:02 schreef babipanghang het volgende:
Beste Gearbest,

Bij deze een vraagje namens mijn broer. Hij heeft bij julie een 3D printer besteld.
Helaas is hij, als autist, moeilijk in staat om te wachten als hij eenmaal het idee heeft dat zijn pakketje waarschijnlijk zou moeten aankomen (hoe hij aan het idee komt weet ik niet). Ik begrijp dat jullie een policy hebben van "na 2 maanden gaan we kijken", maar ik hoop dat jullie toch wat meer inzage willen geven:

- Orderdatum: 26-04-2018
- Product: JGAURORA A5 Updated Large Printing Size 3D Printer
- Ordernummer:18042500910503253369
- Tracking nummer (indien beschikbaar): 1Z9456WX6848083172 (UPS)
- Verzendmethode:UPS
- Probleem:UPS tracker geeft sinds 10-05-2018 aan "Bestelling verwerkt, klaar voor UPS", maar verder geen voortgang. Autistische broer wordt daar nerveus van. Betekent deze status dat het warenhuis de printer heeft aangemeld, maar nog niet overgedragen aan UPS? Zo ja, enig idee wanneer dat dan gaat gebeuren?
- Voorkeur: Resend (maar is denk ik niet nodig)

Heel hartelijk dank!!!! _/-\o_
Ik heb bericht terug gekregen dat het in totaal ongeveer 30 tot 40 werkdagen kan duren. Nog even geduld dus. Al snap ik dat het heel lastig voor te stellen is.
pi_179448202
Beste gearbest,

Even een vraagje. Ik wil een computer bij jullie kopen, er staat dat ik tot 30% van de aankoopprijs af kan krijgen door de gearbest points te gebruiken.

Nu probeerde ik dat uit bij deze: https://www.gearbest.com/(...)188.html?wid=1433363 (niet definitieve aankoop, had wat moeite om te vinden hoe ik de punten kon gebruiken dus probeerde even gewoon uit), maar toen zag ik dat ik tot 2500 punten kan gebruiken wat gelijk staat aan 43 euro korting.

Zelf zou ik denken dat als ik deze zou doen ik 30% van de 465 euro af zou kunnen krijgen (als ik genoeg punten zou hebben), dus ongeveer 140 euro korting in dat geval. Maar het verschilt dus per product hoeveel kortingspercentage je kan krijgen met je punten? Het is niet standaard maximaal 30% dus?

Alvast bedankt :)
pi_179450362
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 15:30 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:
Beste gearbest,

Even een vraagje. Ik wil een computer bij jullie kopen, er staat dat ik tot 30% van de aankoopprijs af kan krijgen door de gearbest points te gebruiken.

Nu probeerde ik dat uit bij deze: https://www.gearbest.com/(...)188.html?wid=1433363 (niet definitieve aankoop, had wat moeite om te vinden hoe ik de punten kon gebruiken dus probeerde even gewoon uit), maar toen zag ik dat ik tot 2500 punten kan gebruiken wat gelijk staat aan 43 euro korting.

Zelf zou ik denken dat als ik deze zou doen ik 30% van de 465 euro af zou kunnen krijgen (als ik genoeg punten zou hebben), dus ongeveer 140 euro korting in dat geval. Maar het verschilt dus per product hoeveel kortingspercentage je kan krijgen met je punten? Het is niet standaard maximaal 30% dus?

Alvast bedankt :)
Ik meen zelf dat het wel bij elk product tot maximaal 30% van het bedrag moet zijn (niet aanbiedingsprijs). Je kan maar het maximaal aantal punten inzetten dat je hebt. Dit zal die ook aangeven dus als je 2500 punten hebt. Dan zal die ook aangeven dat je maximaal 2500 punten kunt gebruiken terwijl je bijvoorbeeld 5000 zou kunnen gebruiken mocht je deze hebben.
Ik heb het even random getest bij wat goedkope producten.
Ik heb het even getest met dit product en dan kan ik 26GB punten inzetten wat overeenkomt met ¤0,44 (30% van de orderwaarde).
Bij dit product kan ik ook weer 72 GB punten inzetten met een waarde van ¤1,23 (30%)
pi_179452536
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 17:15 schreef Gearbest het volgende:

[..]

Ik meen zelf dat het wel bij elk product tot maximaal 30% van het bedrag moet zijn (niet aanbiedingsprijs). Je kan maar het maximaal aantal punten inzetten dat je hebt. Dit zal die ook aangeven dus als je 2500 punten hebt. Dan zal die ook aangeven dat je maximaal 2500 punten kunt gebruiken terwijl je bijvoorbeeld 5000 zou kunnen gebruiken mocht je deze hebben.
Ik heb het even random getest bij wat goedkope producten.
Ik heb het even getest met dit product en dan kan ik 26GB punten inzetten wat overeenkomt met ¤0,44 (30% van de orderwaarde).
Bij dit product kan ik ook weer 72 GB punten inzetten met een waarde van ¤1,23 (30%)
qZHF9jfq.png

Heb wel meer dan 2500 punten vandaar mijn vraag. Heb geen haast om een antwoord te krijgen trouwens ofzo, ga misschien zelfs pas over een maand ofzo bestellen, maar als je hier nog even naar zou willen kijken ergens een keertje dan graag :)
pi_179459721
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 22:06 schreef Erikplons het volgende:

[..]

Wederom dank voor je bereidheid om te bemiddelen. Ik heb inmiddels binnen het ticket op de site van GB duidelijk gemaakt dat ik de conversatie met betreffende persoon daar stop. Het is gebleken dat een dergelijk niveau van langs elkaar heen praten voor mij toch echt te hoog gegrepen is. Ik vaar liever op het antwoord waar jij mee terugkomt.
Inmiddels een vervolgbericht ontvangen binnen het betreffende ticket. In ben blij met dit bericht omdat ik 2 maanden heb moeten wachten op een poging tot nemen van stappen richting een oplossing. Kennelijk beschouwt men de laptop als verloren en worden mij 2 opties geboden: (1) terugstorten van het aankoopbedrag, of (2) laten versturen van een nieuwe laptop door bijbetalen van 100 USD. Een voor mij wat wonderlijke manier van oplossen van een probleem waar ik part nog deel aan heb. Het tenminste 1 maal en mogelijk 2 maal verstrekken van verkeerde informatie over retouradres, of mogelijk kwijtraken van de laptop binnen burelen van Gearbest, zijn zaken die niet mij maar uitsluitend Geabest zijn aan te rekenen. In elk geval beschik ik over een afschrift dat laat zien dat PostNL/Hong Kong Post laptop heeft afgeleverd op het in tweede instantie door Gearbest opgegeven adres. Bijkomend probleem is dat ik nu door al dat getalm dringend op zoek moet naar een vervangende laptop, want heb er een nodig voor mijn trip van 5 weken naar buitenland (vertrek 9 juni). Over schadeloos stellen gesproken? Ik heb daarom binnen het ticket geantwoord met de wedervraag of zij dit tegen die achtergrond inderdaad een "fair offer" beschouwen. Ik ben benieuwd naar het antwoord. En mocht dat "ja" zijn, dan weet ik voortaan met wie ik van doen heb.
pi_179462410
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 19:10 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Heb wel meer dan 2500 punten vandaar mijn vraag. Heb geen haast om een antwoord te krijgen trouwens ofzo, ga misschien zelfs pas over een maand ofzo bestellen, maar als je hier nog even naar zou willen kijken ergens een keertje dan graag :)
Dan is het wel vreemd inderdaad. Ik heb zelf niet zoveel punten op het account staan dus kan het niet testen voor dit product. Ik ga er eens navraag over doen :Y

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 06:21 schreef Erikplons het volgende:

[..]

Inmiddels een vervolgbericht ontvangen binnen het betreffende ticket. In ben blij met dit bericht omdat ik 2 maanden heb moeten wachten op een poging tot nemen van stappen richting een oplossing. Kennelijk beschouwt men de laptop als verloren en worden mij 2 opties geboden: (1) terugstorten van het aankoopbedrag, of (2) laten versturen van een nieuwe laptop door bijbetalen van 100 USD. Een voor mij wat wonderlijke manier van oplossen van een probleem waar ik part nog deel aan heb. Het tenminste 1 maal en mogelijk 2 maal verstrekken van verkeerde informatie over retouradres, of mogelijk kwijtraken van de laptop binnen burelen van Gearbest, zijn zaken die niet mij maar uitsluitend Geabest zijn aan te rekenen. In elk geval beschik ik over een afschrift dat laat zien dat PostNL/Hong Kong Post laptop heeft afgeleverd op het in tweede instantie door Gearbest opgegeven adres. Bijkomend probleem is dat ik nu door al dat getalm dringend op zoek moet naar een vervangende laptop, want heb er een nodig voor mijn trip van 5 weken naar buitenland (vertrek 9 juni). Over schadeloos stellen gesproken? Ik heb daarom binnen het ticket geantwoord met de wedervraag of zij dit tegen die achtergrond inderdaad een "fair offer" beschouwen. Ik ben benieuwd naar het antwoord. En mocht dat "ja" zijn, dan weet ik voortaan met wie ik van doen heb.
Ik heb inderdaad hetzelfde aangegeven, zoals je hierboven al zegt. Het 2 keer geven van een verkeerd adres (al lijken het 2e en 3e adres wel op elkaar). Ik heb verzocht het pakketje te vinden en anders met een passende oplossing te komen in de vorm van geld terug of een dezelfde laptop opnieuw verzenden.
Wat ik nu door heb gekregen. Ze hebben de laptop wel ontvangen en dat deze helaas niet te maken meer is voor 9 juni. Tevens is de laptop een half jaar in gebruik en hierdoor is de 45 dagen volledig geld terug garantie voorbij. De andere keuze is wachten op de reparatie wat minimaal 2 weken duurt.
Ik vrees zelf dat 9 juni niet haalbaar zal zijn om een nieuw laptop te ontvangen vanuit een China of Hong Kong warenhuis. Ik zou zelf kiezen voor de reparatie, want dat was ook de initiële bedoeling.

quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 12:03 schreef dumb_8 het volgende:

[..]

Ze hebben nu aangegeven dat de resend eraan komt (over 2-4 dagen zou dit bekend moeten worden). Bedankt zover.
Je pakketje is vandaag verzonden met tracking nummer: RF546101485SG

[ Bericht 4% gewijzigd door Gearbest op 29-05-2018 12:23:00 ]
pi_179478524
[quote]0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 09:51 schreef Gearbest het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad hetzelfde aangegeven, zoals je hierboven al zegt. Het 2 keer geven van een verkeerd adres (al lijken het 2e en 3e adres wel op elkaar). Ik heb verzocht het pakketje te vinden en anders met een passende oplossing te komen in de vorm van geld terug of een dezelfde laptop opnieuw verzenden.
Wat ik nu door heb gekregen. Ze hebben de laptop wel ontvangen en dat deze helaas niet te maken meer is voor 9 juni. Tevens is de laptop een half jaar in gebruik en hierdoor is de 45 dagen volledig geld terug garantie voorbij. De andere keuze is wachten op de reparatie wat minimaal 2 weken duurt.
Ik vrees zelf dat 9 juni niet haalbaar zal zijn om een nieuw laptop te ontvangen vanuit een China of Hong Kong warenhuis. Ik zou zelf kiezen voor de reparatie, want dat was ook de initiële bedoeling.

[..]

Allereerst hartelijk dank voor je bemiddeling en we zijn inderdaad een stap verder dan eerder. En inderdaad was reparatie mijn initiële opzet. Maar door verstrekken van verkeerde informatie, eindeloos getalm en optrekken van ronduit irritante rookgordijnen door de klantenservice, zit ik dus op 9 juni zonder laptop en moet ik vanwege GB in Nederland een laptop kopen,. Daardoor ben ik in alle denkbare scenario's uiteindelijk slechter af dan wanneer GB zich betamelijk had gedragen en verantwoordelijkheid had genomen voor waar ze aantoonbaar steken liet vallen. Dat geldt ook heden nog, immers DHL bezorgd graag binnen een week bij mij een laptop uit China of Hong Kong. Maar GB schuift de lasten liever eenzijdig door naar mij.

Voor mij rest het zoveel mogelijk beperken van mijn schade. En daar reken ik de keuze reparatie dus niet toe. Ik eindig dan immers met 2 laptops; één die ik nog voor 9-6 aanschaffen moet en daar voegt zich dan later die gerepareerde laptop uit Hong Kong aan toe. Het eindigt voor mij dus als een soort van "jammer maar helaas". Maar niet voordat ik je nogmaals dank voor je poging tot bemiddelen. Vriendelijke groet.
pi_179483510
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 21:46 schreef Erikplons het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op dinsdag 29 mei 2018 09:51 schreef Gearbest het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad hetzelfde aangegeven, zoals je hierboven al zegt. Het 2 keer geven van een verkeerd adres (al lijken het 2e en 3e adres wel op elkaar). Ik heb verzocht het pakketje te vinden en anders met een passende oplossing te komen in de vorm van geld terug of een dezelfde laptop opnieuw verzenden.
Wat ik nu door heb gekregen. Ze hebben de laptop wel ontvangen en dat deze helaas niet te maken meer is voor 9 juni. Tevens is de laptop een half jaar in gebruik en hierdoor is de 45 dagen volledig geld terug garantie voorbij. De andere keuze is wachten op de reparatie wat minimaal 2 weken duurt.
Ik vrees zelf dat 9 juni niet haalbaar zal zijn om een nieuw laptop te ontvangen vanuit een China of Hong Kong warenhuis. Ik zou zelf kiezen voor de reparatie, want dat was ook de initiële bedoeling.

[..]

Allereerst hartelijk dank voor je bemiddeling en we zijn inderdaad een stap verder dan eerder. En inderdaad was reparatie mijn initiële opzet. Maar door verstrekken van verkeerde informatie, eindeloos getalm en optrekken van ronduit irritante rookgordijnen door de klantenservice, zit ik dus op 9 juni zonder laptop en moet ik vanwege GB in Nederland een laptop kopen,. Daardoor ben ik in alle denkbare scenario's uiteindelijk slechter af dan wanneer GB zich betamelijk had gedragen en verantwoordelijkheid had genomen voor waar ze aantoonbaar steken liet vallen. Dat geldt ook heden nog, immers DHL bezorgd graag binnen een week bij mij een laptop uit China of Hong Kong. Maar GB schuift de lasten liever eenzijdig door naar mij.

Voor mij rest het zoveel mogelijk beperken van mijn schade. En daar reken ik de keuze reparatie dus niet toe. Ik eindig dan immers met 2 laptops; één die ik nog voor 9-6 aanschaffen moet en daar voegt zich dan later die gerepareerde laptop uit Hong Kong aan toe. Het eindigt voor mij dus als een soort van "jammer maar helaas". Maar niet voordat ik je nogmaals dank voor je poging tot bemiddelen. Vriendelijke groet.
Ik wil hier tenslotte nog de tekst aan toevoegen die ik aan de klantenservice via het betreffende ticket heb geantwoord op hun voorstel de boel af te handelen (met daarin te veel passages met excuses voor mijn ongemak en te vaak wegduiken achter zogenaamde regels).

I don't accept your apologize as long as you refuses to take any responsibility for the damage caused by mistakes and ongoing delays based on action only you are responsible for.

And you justify the situation you put me in, just by refering to your so called "rules". But what you remain to forget is that the application of these rules should remain congruent with rules of higer order, such as moral desency and fairness (distribution of costs and benefits given the distribution of responsibilities). I explain you the consequences of the options you left me when taken in mind that I urgently need a laptop at June 9th (already known by you for weeks):
1. You send me a new laptop and I pay you the 100 USD. This implies some kind of express shipment in order to arrive at my address before June 9th. The goal is reach at the expense of costs I need to take responsibility for, comprising of: the extra 100 USD you ask me to pay by Paypal, costs for express shipment, in that case quite probably costs involved with customs duties, and the extra 110 USD for purchasing the new laptop (the price difference between one I initially bought (680USD) and the price for the new one (790 USD)). Against my expenses, which will be arround 350 USD in total, you earn the profit of selling me a laptop for a second time. And you expect me to accept this as a fair offer, including your apologize????????????
2. You refund 680 USD and I have to buy a new laptop in my home town in order to be sure to have it available before June 9th. In that case I have to add a more or less comparable amount of USD (around 350-450) to the refund of the Xiaomi Air I had whitch, unfortunately, cannot be repaired in time because of ...... (I don't have to repeat this).

You cal this decent customer service and a fair distribution of costs and benefits given the distribution of responsibilities involved that causes this situation?
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')